hossein9

VIP
  • تعداد محتوا

    755
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

پست ها ارسال شده توسط hossein9


  1. هم اکنون, ldmdff گفت:

    https://t.me/aafakhravar/18582 

    تصاویر دلخراشه

     

    این ماشین سفیده. اون نیسان تیانا که تو تصاویر پر از گلوله است تیره رنگ است.

    جلیقه تن محافظ است؟

    برخلاف اون متنی که دوستان نوشته بودند،  محافظ در مسیر رگبار نیست.

    کلا معلوم نیست چی شده.


  2. هم اکنون, alala گفت:

    همه دلخوری ها و مقصر شناسی ها و تحلیل ها و درخواستها و اصرارها و اشارات به مسئولین به کنار. وظایف و مسئولیتها و کم کاریهای احتمالیشون هم به کنار

     

    وظیفه من "ایرانی" چی هست در این موقعیتها؟

    وظیفه من در قبال این شهید

    این ترور

    این خسران به کشور

    این دشمن جانی

     

    حتما وظیفه ای هست بر گردن من هم

    وظیفه ات اینه که چیزی نگی چون گونی در کمین است.

    • Upvote 3
    • Downvote 3

  3. 25 minutes قبل , alala گفت:

    ظهر امروز حوالی ساعت ۱۴ خودرو شهید فخری‌زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد می‌شود.

    یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد و نزدیک باغی معروف به باغ سرهنگ خودرو با رگبار متوقف می‌شود و پس از آن یک نیسان که در آن پر از الوارهای چوبی بوده است منفجر می‌شود.

    بعد از انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری خیابان پر از تکه‌های خودرو و چوب دیده شده و بر اثر انفجار آسیب به دکل برقی مجاور نیسان برق شهر آبسرد نیز قطع می‌شود.

    با وقوع انفجار، تروریست‌هایی که کمین کرده‌ بودند از نقاط نامشخصی شروع به تیراندازی به سمت خودروی این دانشمند هسته‌ای می‌کنند.

    یکی از محافظان نیز برای حفاظت از شهید محسن فخری‌زاده، خودرو را در مسیر رگبار قرار می‌دهد که همان لحظه به فیض شهادت می‌رسد.

    با این حال این اقدام مانع از اصابت گلوله به شهید فخری‌زاده نشد و دچار جراحات جدی شد.

    بعد از فروکش کردن تیراندازی‌ها چند تروریست‌ متواری می‌شوند که جستجو برای پیدا کردن محل اختفای آنان در دماوند ادامه دارد. 

    بلافاصله بعد از پایان درگیری، شهید فخری‌زاده را به داخل درمانگاه شهر آبسرد منتقل می‌کنند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

     

    خوب متن فوق را مطالعه کنید.من فرض می کنم این متن صحیح است. صرفا با این فرض جلو میرم.

     

    ظهر امروز حوالی ساعت ۱۴ خودرو شهید فخری‌زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد می‌شود---> همان طور که گفتم 2 خودرو برای خفاظت از تابوت متحرک.

     

    بعد از انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری خیابان پر از تکه‌های خودرو و چوب دیده شده --> مسدود کردن راه تعقیب توسط عوامل ترور.

     

    بر اثر انفجار آسیب به دکل برقی مجاور نیسان برق شهر آبسرد نیز قطع می‌شود--> عدم رعایت کامل پدافند غیر عامل. برق یک شهر کلا وابسته به یک دکل معمولی برق است که قطع آن مسلما در موفقیت این ترور کمک کرده.

     

    یکی از محافظان نیز برای حفاظت از شهید محسن فخری‌زاده، خودرو را در مسیر رگبار قرار می‌دهد که همان لحظه به فیض شهادت می‌رسد--> هنوز هم درب شهادت باز است. هنوز هم نیروی در معرض خطر جلیقه ندارد. هنوز هم از تاکتیک استفاده از نیروی انسانی برای باز کردن میدان مین استفاده می شود.

     

    دقت کنید، چقدر بر روی ظرافت های طرح توسط تیم ترور فکر شده، یک نیسان گذاشتن کنار تیر برق، همزمان حمله ی اولیه با آن انجام دادن، برق شهر را قطع کردن، با الواری که بارش بوده برای تعقیب مانع ایجاد کردن، بعد ما ... یه ماشین فاقد حفاظت در برابر گلوله با تیم شهادت طلب فاقد جلیقه ضد گلوله درست کردیم که ان شاءالله با نیروی ایمان بدنشونو سپر کنند در برابر گلوله های دشمن.

     

    ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا

     

    • Like 2
    • Upvote 4

  4. هم اکنون, alala گفت:

     

    دو خودرو محافظ 

     

     

    یعنی دو خودرو داشتند یه تابوت متحرک را اسکورت می کردند.

    تابوت متحرک از این جهت که هیچ خفاظتی در برابر گلوله و انفجار نداشته.

    چند تا از ترورهای قبلی با توجه به همین ضعف انجام شد؟

    • Upvote 1

  5. به نظر من ایران هیچ واکنشی نشون نده چون آتشی ایجاد میشه که جان هزاران نفر را را میگیره. یه بیانیه یک خطی بده که "آمریکایی ها به ما آموختند که بدون سلاح اتمی نمی شود در این جنگل از خود محافظت کرد" و از NPT خارج بشه.

    • Upvote 7
    • Downvote 1

  6. 1 ساعت پیش, Maldini گفت:

     

     

    حرف از دهنش پرید!

    موشک ها و پهپاد ها!

     

    حرف از دهنش نپرید! چند روزه عربستان و آمریکا میگن در حمله هم از پهپاد و هم از موشک استفاده شده. لاشه های موشک و پهپاد را هم نشان دادند.

     

    • Like 1
    • Upvote 6

  7. در صورت شروع جنگ چین تنها بازنده نیست بلکه کل دنیا بازنده میشه و هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت.

     

    دلیلش هم اینه که اقتصاد دنیا به شدت وابسته به نفت و محصولات پتروشیمی است. آن چه که قیمت نفت را تعیین می کند تقاضای جهانی است نو تولید داخلی کشورها. اگر آمریکا روزی 13 میلیون بشکه نفت تولید کند و بی نیاز از واردات آن باشد، باز هم نفت و محصولات آن با قیمت جهانی به دست مصرف کننده نهایی در آمریکا خواهند رسید. لذا، در ظاهر چند کشور تولید کننده نفت از فروش نفت به قیمت گران تر سود می کنند اما تمام مصرف کننده ها در تمام دنیا ضرر می کنند. کافیست قیمت نفت از یک مقدار بحرانی بالاتر برود و مانند دومینو اقتصاد و زندگی روزمره و عادی در تمام دنیا فرو خواهد ریخت.

    • Like 2
    • Upvote 5

  8. ترامپ از نظر استراتژی تحریم حماقت عجیبی کرد و همه فرصت هاشو یک جا سوزوند. اصولا اگر ترامپ کم کم ایران را تحریم می کرد و سیاست چماق و هویج را پیش می گرفت می تونست خیلی از ایران امتیاز بگیره. ولی ترامپ یه لگد زد زیر تمام توفقات و تقریبا همه چیز ایران را یکباره تحریم کرد. ایران هم دیگه چیزی برای از دست دادن نداره و با خیال آسوده دست به اقدامات آفندی می زنه چون می دونه آمریکا برای پاسخ دادن اهرم فشار و تهدیدی نداره به جز گزینه نظامی که اون هم فعلا قابلیت اجرایی نداره.

    • Like 1
    • Upvote 8

  9. 2 hours قبل , Ghalam گفت:

    نابودی چاه های نفت خاورمیانه باعث زمین خوردن اقتصاد چین و شرق آسیا می سه ولی از اون طرف غرب و روسیه حالش رو می برند ....

     

    نه عزیزم هیچ کس حالشو نمی بره. قیمت نفت چند برابر میشه و اقتصاد جهانی یک دفعه می خوره زمین. تو آمریکا و روسیه هم مصرف کننده ها مجیورند چند برابر بها بپردازند. حمله به ایران حودکشی جهانی است.

    • Upvote 8

  10. حزب الله از استراتژی بسیار جالبی استفاده کرده.

     

    اگر صحبتی از انتقام زده نمیشد صهونیست ها چند روز در آماده باش نسبی قرار می گرفتند و بعد اوضاع به حالت عادی باز می گشت. اما حزب الله اعلام میکنه آماده انتقام باشید. همین اعلام به تنهایی موجب میشه صهیونیست ها در حالت آماده باش کامل قرار بگیرند و در کنار آن جو رعب و وحشت در مناطق مرزیایجاد بشه و در کنار آن هزینه های مادی و روانی و نظامی سنگینی بر دوش صهیونیست ها بیفته. حزب الله فورا انتقام نمیگیره و چند روز ماجرا را ادامه میده تا این هزینه ها بیشتر و بیشتر بشوند. تا اینجا بدون شلیک یک گلوله حزب الله چندین برابر انتقامشو گرفته. اما برای اینکه در دفعات بعدی هم بتونه از همین تاکتیک استفاده و متهم به بلوف زدن نشه باید به حرکت انجام بده و اون هم شلیک به خودرو زرهی است که حتی اگر تلفات هم نداشته باشه پیام خودشو منتقل میکنه. اما حزب الله به این هم کفایت نمیکنه. اعلام میکنه این انتقام اصلی نبود و عملیات دیگری در راه است و باز هم صهیونیست ها تا مدتی در حالت آماده باش خواهند بود با هزینه های سرسام آورش.

    • Like 1
    • Upvote 11

  11. بر 19 مرداد 1398 در 12:18 , Person6th گفت:

    رادار گاما که در سال ۹۲ از حضور ان خبرداده شد و متعلق به سازنده روسی آلماز انتی بوده به دلایلی از دسترس خارج شده بود که با صرف بیش از ۲۳۰۰ نفر ساعت اورهال شده و با نام سامانه راداری فلق معرفی شد

     

    2300 نفر ساعت کاملا تخیلی است. خبرنگار هم چند بار تکرار کرد. احتمالا 23000 نفر ساعت منظورشون بوده.

    • Like 1
    • Upvote 4

  12. یه فیلم دیگر از تست سلاح های فوق هم پخش شده. یه نکته جالب تو فیلم استفده از برخی از این تسلیحات بر علیه اهداف دریایی بود. جالب اینجا بود که چند متر مونده به اصابت، موشک یه تغییر زاویه میده که به جای برخورد به سطح بالای قایق به محل تماس آب با بدنه قایق برخورد کنه.

    • Like 1
    • Upvote 4

  13. 5 hours قبل , MR9 گفت:

    یورش  واحدهای توپخانه ای و راکتی نیروی زمینی سپاه  به مواضع تروریستهای غرب کشور 

     

     

     

     

    فیلم بسیار امیدوار کننده ای بود. به نظر می رسید قدرت تخریب برخی از مهمات خیلی بالاتر از موشک هایی است که توسط پهپاد حمل می شوند. احتمالا سپاه از تجهیزات قدرتمند تری استفاده کرده که نقطه زن شده اند.

    • Upvote 5

  14. بر 10 تیر 1398 در 16:30 , BCG گفت:

    مستند نبرد امواج | بررسی تاریخچه و قدرت سیستم های راداری جمهوری اسلامی ایران

     

     

     

    خیلی مستند جالبی بود. تازه آدم متوجه میشه که چه کارهایی این بزرگواران انجام دادند و چقدر مورد تهمت قرار گرفتند.

     

    نکته جالب بین دقایق 48 تا 50 این بود که فرمودند رادارهای خارجی را مو به مو کپی می کردند و کپی برابر اصلش را تولید می کردند و بعد قدم به قدم تغییر می دادند و ارتقا می دادند. معلوم میشه چرا برخی تجهیزاتمون این قدر به سیستم های خارجی شباهت داره تا این حد که خیلی از دوستان فکر می کنند ما خودمون اونارو نساختیم.

    • Like 1
    • Upvote 11

  15. نمی دونم این قبلا پست شده یا نه ولی مشخص می کنه که چرا نمونه های اولیه موشک های کروز ایرانی شبیه موشک های چینی است:

     

    موشک‌های کروز ضدکشتی مانند کرم ابریشم و C802 هم در دوره شما خریداری شد؟

    امیر محتاج: بله. اولین سری از این موشک‌ها را که خریدیم، تعدادی از آن‌ها را به وزارت دفاع دادیم تا با مهندسی معکوس، بومی‌سازی کند. قرارداد خرید موشک‌های C801 و C802 را بنده در سال ۷۲ و پیش از آنکه تولید شود، در سفر به چین امضا کردم. موشک‌های ما هارپون بود و دانش موشکی خوبی داشتیم. در واقع چینی‌ها استقبال کردند که موشک C802 را با ما بسازند.

    (توضیح: موشک C802 در ایران با نام موشک نور تولید شد که یکی از مشهورترین موشک های کروز دریایی ایران است که هم در اختیار ارتش و هم سپاه قرار دارد)

    یعنی پروژه مشترک بود؟

    امیر محتاج: بله به نوعی می‌توان گفت که پروژه مشترک بود. کارشناسان موشکی ما در سفر به چین به آن‌ها آموزش می‌دادند و تبادل دانش صورت می‌گرفت.

    رابطه نظامی ما با چین چگونه بود؟

    امیر محتاج: چین در دوران جنگ به ما سلاحی نداد. بعد از جنگ تعدادی موشک و سلاح به ما فروخت.

     

    https://www.mashreghnews.ir/news/965897/موشک-C۸۰۲-پروژه-مشترک-ایران-و-چین-بود-ناگفته-هایی-از-ساخت-ناوشکن

     

    • Upvote 6

  16. 7 hours قبل , mjb گفت:

    مسئله خیلی عجیبه!!:mellow:
    اول یه نکته ی بگم! سیستم های موقعیت یابی (گلوناس وGPS و...) صرفا مشخصات مکانی و زمانی گیرنده رو مشخص می کنن!نمیتونن داده رو انتقال بدن
    ماهواره های انتقال داده عموما برای تلویزیون های ماهواره ای، ارتباطات اینترنتی و در کاربرد دقیقی ک اینجا مد نظر ماست داده های ویدیویی و داده های کنترلی برای موارد نظامی رو انجام میدن...
    اینجا یه مسئله ای پیش میاد ک داده های مورد استفاده قابل اشتراک نیستن!کاربر و پهپاد(تو کاربری این مورد) ارتباط یکتایی دارن...مثل کاربری سیستم ناوبری امثال GPS نیس
    مسئله حساسیت ماهواره های مخابراتی و ماهواره مصباح هم ک به خاطر میارید!icon_arrowd(البته گمونم پس دادن!)


    فرض کنیم(تاکید روی فرض!) بتونیم از ماهواره های مخابراتی و داده ای سیویل استفاده کنیم و یه خط داده اختصاصی برای این کار اختصاص بدیم؛(البته سری بدر برای اینترنت و تلویزیون ماهواره ایه ولی در هر حال!!) برای این کار ماهواره های بدر 5 و بدر7 (این دو ماهواره تحت قرار داد ایرانه البته نه 100%) تا حدود زیادی فضای غربی ایران و  بخش بزرگی از خاور میانه رو پوشش میدن
    محدوده ی سرویس دهی ماهواره های شرکت عرب ست(بدر)
    مشکل اصلی مالکیت بالای 30 درصدی عربستان و به عبارت دیگر بزرگترین سهامدار شرکت عرب ست هستش! بازم خودمونو به کوچه علی چپ میزنیم ک ممکنه شرکت در بخش داده ی فروخته شده دخالتی نکنه! ولی قطع مکرر شبکه العالم توی مقاطع مختلف جای شکب نمیذاره....البته این فرض خیلی بعیده
    همه ی اینا رو در کنار این بزارین ک آیا چین یا روسیه یه ماهواره رو به این شکل در اختیار ایران قرار میده در حالی ک ایران هنوز درگیره خرید یه ماهواره کامل برای امور مخابراتیه!!!
    https://www.mehrnews.com/news/3904817/نیاز-ایران-به-محموله-های-مخابراتی-ماهواره-ای-تا-سال-۲۰۳۱-تضمین
    =================================================================
    در مورد بمب یاسین، میشه به سیستم مکان یاب زمینی هم تکیه کرد هر چند شواهدی قطعی مبنی بر تکیه نیروها بر GPS وجود نداره!
     

    با توجه به مطالبی که بیان فرمودید، تحت هیچ شرایطی نمیشه این ریسک را کرد که از سیستمی استفاده کنیم که دشمن بتونه هر وقت خواست اونو خاموش کنه. قطعا فرماندهان نظامی ما هم به این امر واقف هستند. لذا دو حالت بیشتر وجود نداره:

    1- یه سیستم ارتباط ماهواره ای کامل در اختیار ما قرار داره،

    2- ادعای ارتباط با SATCOM بلوف است.

     

    با توجه به سابقه ای که در مورد پهپاد ها داریم، معمولا مسئولین از اون چیزی که ادعا می کرده اند به صورت عملی رونمایی کردن. لذا، تقریبا میشه گفت داستان بلوف نیست. حال اگر فرض را بر این بگذاریم که ما یه سیستم مستقل satcom داریم، این سوال پیش میاد که: الف- از کجا و چگونه و ب- چه نیازی به رسانه ای کردن این موضوع است؟ چون اصولا دشمن سریعا راه دسترسی ما به این سیستم را مسدود می کنه. البته حالت سومی هم هست و اون اینه که همه زیر ساخت های سیستم پهپادی با ارتباط satcom آماده شده اند و دارند تست می شوند و الان ما فقط و فقط منتظر ماهواره هستیم که بفرستیم فضا.

    • Upvote 8

  17. 8 hours قبل , baktari گفت:

    سلام خسته نباشید :

    نمیدونم حوزه شغلی شما دوست عزیز چی هستش ولی این کار خیلی با کارایی که دوستان پیمانکاری میکنن فرق داره مرد اون زمان که بیل و کلنگ و میدادن دست کارگر دوست عزیز الان سپاه با پروژه های کسر خدمت و مورد های دیگه روی تونل ها یا شهر های موشکی یا بسیاری از چیزهای دیگه با نرم افزار های به روز دنیا کار میکنه حتی روی تونل هایی که مقاوم در رادیو اکتیو و مورد های دیگر داره کار میکنه بعد شما میگی محال ممکنه باشه دوست عزیز شما فک میکنی اسامه بن لادن و از روی ماهواره شناسایی کردن نه عزیز اسامه توسط افراد محلی همون منطقه شناسایی شد بعدش امریکایی ها روش مانور دادن یا فکر میکنین چرا مثلا امریکایی ها به سمنان به اسم فعال محیط زیست جاسوس میفرستن چرا از ماهواره های دقیقشون استفاده نمیکنن دوست عزیز .....

    فیلم سینمایی نیست که نویسنده و کارگردانش امریکا باشه .....

    بابا یکم از منابع درست جااان من استفاده بکنین تا اینطوری نشین .....

    یا علی .

     

     

    سلام،

    دوست عزیز چند روزی تو این سایت گردش کن:

    www.armscontrolwonk.com

    و مخصوصا مقالات اون ها در مورد نطنز را ببین. به عنوان نمونه:

    https://www.armscontrolwonk.com/archive/201568/tunnels-near-natanz/

    https://www.armscontrolwonk.com/archive/201274/ncri-did-not-discover-natanz/

    https://www.armscontrolwonk.com/archive/200221/iranian-enrichment-facility-at-natanz/

    https://www.armscontrolwonk.com/archive/201030/we-are-not-going-to-nuke-iran/

     

    ان شاءالله که متوجه بشی که چقدر با تصاویر ماهواره ای میشه راحت تاسیسات زیر زمینی را شناسایی کرد. تازه وبسایت فوق فقط و فقط از تصاویر ماهواره ای در طیف نور مرئی استفاده می کنه که توسط ماهواره های تجاری گرفته شده اند و در دسترس عموم قرار دارند. ماهواره های نظامی آمریکایی به مراتب قابلیت های بالاتری دارند.

    هدف اولی و اصلی ایجاد تاسیسات زیرزمینی پدافند غیر عامل و حفاظت از آن ها در برابر حملات دشمن است. مخفی کاری هدف ثانویه است. لذا، آمریکا هم بفهمه تاسیسات ما کجا هستند اهمیتی نداره چون وقتی به اندازه کافی پایین رفتی، دیگه آمریکا و بالا تر از آمریکا نمی توانند به این راحتی ها اون تاسیسات را نابود کنند.

    • Upvote 7
    • Downvote 3

  18. 15 hours قبل , alala گفت:

    احتمالا اطلاعات سوخته است. به هر حال تمرکز اطلاعاتی روی کشور ما و خصوصا متاسفانه میزان جاسوس در کشور ما چه وابسته به سرویس های اطلاعاتی خارجی و چه اپوزیسیون بی غیرت! (طیف رجوی و بعدتر احمق های خودفروخته دیگه ) به قدری زیاد هست که تقریبا کمتر اطلاعاتی میتونه مخفی بمونه. ولی به هر حال ما هم تیمهای اطلاعاتی خودمون را داریم و وقتی متوجه میشیم احتمالا یک سری اطلاعات کاملا آشکار شده ازش به عنوان یک برگ تبلیغاتی استفاده میکنیم.

    در مورد عمق هم که واضحه دشمن در حال حاضر خصوصا در سوریه روی تسلیحات دورایستا داره مانور قدرت میده، با تخریب سوله ها و انبارهای روزمینی، ما هم کدهای متناسبش را ارسال میکنیم.

     

    نیازی نیست اطلاعات سوخته باشه ما سالیان دراز است که تاسیسات تسلیحاتیمون زیر زمین هستند و عاقلانه و منطقیش هم همینه. ضمنا هیچ اطلاعاتی از مکان این شهر موشکی داده نشده است. یه بنده خدایی می گفت فکر می کنم اواخر جنگ (تردید در مورد زمان از بنده است) برای یه پروژه به یکی از کارخانجات ساخت تسلیحات زیر زمینی رفته بودند. از گفتن مکانش معذورم حتی اگر اطلاعات سوخته باشد.

    این تبلیغات یه سریش برای مصرف داخلی است و یک بخش هم برای گوشمالی دادن به اروپایی هاست که یه مدته گیر دادن به توان موشکی ما.

    • Like 3
    • Upvote 10
    • Downvote 2