ali2914

Members
  • تعداد محتوا

    14
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های ali2914

  1. دیوانه کننده بود دوئلشون هیچکدوم هم دست بردار نبودن آخرشم جنگنده آذری فکر کنم تو فاصله 20-30 متری توپ ارمنی افتاد انگار می خواست تو لحظات آخر که دید کار تمومه خودشو به سیستم ارمنی بکوبه .
  2. درگیری نفسگیر پدافند هوایی ارمنستان با جنگنده جمهوری آذربایجان در آسمان قره‌باغ سلام . آقا من کفم برید . این فیلمو ببینید . اون گاتلینگ ارمنیا چیه؟ به نظر نمیاد توپ پانتسر باشه . مشابه CRM آمریکاییه که غیر ممکنه. شجاعت خلبان آذری تحسین برانگیزه اما شهامتیه که اسم دیگه اش حماقته . من تحسینش می کنم اما آخرش به چوخ رفت ! به نظرم Su25 بود .مثل بازی های کامپیوتریه . تا حالا واقعیشو ندیده بودم . شاید اگه به جای یدونه از این سیستم چند تا توپ ساده ZU23 بود با اجرای دیوار آتش نتیجه سریعتری حاصل می شد . اما واقعا نفسگیره
  3. سلام ببخشید اما به نظرم مشخصات داده شده بیشتر با هواپیمای توکانو مطابقت داره. اگه از نزدیک پروازشو ببینید متوجه صدای خاصش می شید به خصوص اینکه به دلیل پشتیبانی نزدیک بودن این هواپیما در ارتفاع پایین پرواز می کنه و یه جور غرش خاصی داره . تاجایی که می دونم عراق تعداد قابل توجهی هم از این هواپیما داشت که به طور تقریبا گسترده و موفق هم در جنگ استفاده کرد . شاید به همین دلیل بود که سپاه از این هواپیما تهیه کرد. برخلاف pc7 که یه هواپیمای آموزشی محسوب می شه که توانایی های جنگی محدود داره توکانو اساسا یه جنگنده پشتیبانی نزدیک هست.
  4. [right]سلام[/right] [right]می شه بگین این سیستم چطوری موشکهای گرمایاب شلیک شده به سمتش را شناسایی می کنه؟[/right]
  5. جالبه تو عراق ظاهرا چیزی به نام تعمیر و نگهداری وجود نداره ! هرچیزی خراب شده به همون صورت یه گوشه رها کردن ! هر چیزی هم سالم بوده انداختن یه گوشه که زیر آفتاب بپوسه
  6. احمق بودن و واقعا شعور نظامی نداشتن . عراق با یک میلیون نیرو تو 8 سال نتونست کاری بکنه اینها چطوری فکر می کردن با 5000 تا نیرو و ظرف 3 روز می تونن ایران رو فتح کنن؟!! اما واقعیت چیز دیگه هست عراقی ها کاملا به شکست منافقین اطمینان داشتن فقط چون می دونستن بودن این گروه در عراق کار توافق با ایران برای قطعنامه را سخت می کنه و یکی از شرایط ایران اخراج این گروه هست و بعد از جنگ هم دیگه نیازی بهشون نداشتن با تحریک منافقین و فرستادنشون جلوی توپ می خواستن از شرشون رها بشن .
  7. اونقدرام که فکر می کنید موثر و مفید نیست چون سیستمای موشکی ضد رادار قادر هستند حتی منابع اخلال الکترونیک را شناسایی کنند و اونها را هدف قرار بدن . حتی آمرام هم چنین قابلیتی داره و می تونه جنگنده هایی که دارای اخلال گر راداری هستن رو شناسایی کنه و به راحتی از طریق همین سیستم اخلال گر اونها را هدف قرار بده . در این مورد می تونید به مشخصات آمرام مراجعه کنید که این مطلب اونجا ذکر شده.
  8. یه مساله که من هنوز نفهمیدم اینه که چرا روسها اینقدر در تکنیکهای ساخت ضعیف هستن . البته اینو می زارم به حساب بی سلیقه بودن اونها ! لطفا مقایسه کنید سطح صاف ، یکدست و خوش تراش لنسر را با لحاف چل تکه بلک جک ! [url]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%284%29~54.jpg[/url] [url]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1226482.jpg[/url] کلا این مساله همه جا صدق می کنه . مقایسه کنید سطح یکدست و زیبای F22 را با PAKFA با اینکه F22 طراحی شده و نمونه سازی شده اوایل دهه 90 هست ظاهر اون به مراتب خوش ساخت تر از مشابه روسی 2010 هست .
  9. در واقع نکته مهم تر از خود تسلیحات نوع استفاده از اونها و دانش و تاکتیک به کاربردن اونهاست . به نظرم آمریکایی ها و نیروهای ناتو خیلی حساب شده تر و با برنامه تر از تسلیحاتشون استفاده می کنند به همین دلیل در جنگها موفق ترن
  10. فکر کنم جایی خوندم که یکی دوتاشو شرکت نفت خودمون هم داره.
  11. سال آینده سال سختی خواهد بود. واقعیت اینه که به شدت در تنگنا هستیم
  12. [quote]این عمود پروازه؟ [/quote] مشخصه که !
  13. سلام ببخشید فکر کنم اطلاعات من در مورد این کبرا از بقیه کمی بیشتر باشه. من این کبرا را حدود 15 سال پیش در پایگاه وطن پور اصفهان دیدم و هنوز کاملا یادمه. اول اینکه این کبرا بعد از انقلاب ساخته شده . دوم اینکه قابلیت پرواز نداره. درواقع بدنه اصلی اون مربوط به یه کبرای آسیب دیده در جنگ می شه که همون زمانی که من این هلی کوپتر رو دیدم عکسش در زمان آسیب دیدگی رو هم گذاشته بودن . بخش عمده اش منهدم شده بود و فقط قسمتهایی از بدنه اش باقیمونده بود . احتمالا چون دیگه به عنوان پرنده قابل بازسازی نبود پرسنل فنی با بازسازی بدنه و نصب قطعات اسقاطی و دست دوم بقیه کبری ها اون رو به نمونه آموزشی تبدیل کرده بودن . قطعا قابلیت پرواز نداره اما قطعا با تبدیل به نمونه آموزشی بهترین استفاده ازش شده بود .