IPS

Members
  • تعداد محتوا

    230
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های IPS

  1. با حضور وزير دفاع: افتتاح خط توليد موشك قادر و تحويل انبوه آن به نيروي دريايي سپاه و ارتش تهران- مراسم افتتاح خط توليد موشك كروز دريايي' قادر' و تحويل انبوه آن به نيروي دريايي سپاه پاسداران و ارتش روز چهارشنبه در آخرين روز از هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتيپ پاسدار'احمد وحيدي' وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد. افتتاح خط توليد موشك قادر و تحويل انبوه آن به نيروي دريايي سپاه و ارتش به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، خط توليد موشك كروز دريايي قادر در مراسم ويژه اي با حضور سردار وحيدي وزير دفاع ، اميردريادار 'حبيب الله سياري' فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و سردار سرتيپ پاسدار 'علي فدوي' فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افتتاح شد. در اين مراسم همچنين وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، توليد انبوه اين موشك را به نيروي دريايي سپاه پاسداران و ارتش تحويل داد. سردار وحيدي در حاشيه اين مراسم اظهار داشت:موشك كروز دريايي 'قادر' كه به مناسبت روز صنعت دفاعي با حضور رييس جمهوري رونمايي شد، دركوتاه ترين زمان ممكن به توليد انبوه رسيد. وي افزود: امروز شاهد تحويل مقادير انبوهي از اين موشك به نيروي دريايي سپاه و ارتش هستيم. وزير دفاع تصريح كرد: پس از رونمايي از اين موشك، برخي از رسانه هاي غربي مدعي شدند اين موشك يك موشك خارجي است كه ايران تنها يك فروند از آن را در اختيار دارد و با اعلام اخبار دروغ قصد داشتند اين موفقيت بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند. سردار وحيدي افزود : امروز متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع هوا و فضا با توليد و تحويل انبوه موشك قادر، علاوه بر نشان دادن توانمندي هاي بالاي خود در تامين نيازمندي هاي موشكي نيروهاي مسلح كشور، يكبار ديگر غرض ورزي و دروغ بودن ادعاي رسانه هاي غربي را اثبات كردند. وي با بيان اين كه موشك قادر از نوع كروز دريايي است، گفت : اين موشك با برد حدود 200 كيلومتر و قابليت آماده سازي و واكنش سريع مي تواند اهداف دريايي از جمله ناوچه ها و ناوهاي جنگي و اهداف ساحلي دشمن را منهدم كند. وزير دفاع، پرواز در ارتفاع پايين، قابليت تخريب بالا، وزن كم، دقت عمل در انهدام اهداف مورد نظر را از ويژگي هاي موشك قادر برشمرد. سردار وحيدي افزود: موشك قادر قابليت شليك از ساحل و از روي شناور با كلاس هاي گوناگون را دارد و با تجهيز نيروي دريايي سپاه و ارتش به اين موشك پيشرفته توان عملياتي اين نيروها به نحو قابل توجهي افزايش مي يابد. وي تاكيد كرد وزارت دفاع در اجراي تدابير و فرامين فرمانده معظم كل قوا مصمم است ضمن افزايش حداكثري توانمندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بويژه در حوزه دريايي، قدرت بازدارندگي كشور را بيش از پيش ارتقا دهد. سردار وحيدي همچنين با تبريك اين موفقيت بزرگ به فرماندهي معظم كل قوا ، ملت شريف ايران و نيروهاي مسلح از متخصصان سازمان صنايع هوافضا و همكاري صميمانه نيروي دريايي سپاه و ارتش و شركت هاي دانش بنيان كه در طراحي ،ساخت و توليد اين موشك فعاليت داشته اند،تشكر و قدرداني كرد. اين مراسم در آستانه هفتم مهر سالروز شهادت سرداران و اميران سرافراز جمهوري اسلامي ايران - شهيدان فلاحي، فكوري ، نامجوي ، كلاهدوز و جهان آرا برگزار شد. [color=darkblue]تکراریه http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17852 قفل شد LAST-WAR[/color]
  2. IPS

    مین روب از راه دور Lista

    خوب دیگه پس طبق گفته ی چکای عزیز با میکروکنترلر های نظامی و وصل کردن اون به چاشنی مین جدیدمون که توانایی اندازه گیری امواج دریافتی رو داره میتونیم با یه برنامه نویسی ساده وقتی امواج دریافتی ما از یه میزان گذشت مین خود به خود فعال بشه . فقط مشکل بعدی ما اینجاست که ما میخوایم مین به سبک مین هایی که از زمین بالا میاد و بعد منفجر میشه عمل کنه . که بعد از انفجار مین ترکش های اون توی این مین یاب یا توی قسمت رادار و فرستند نفوذ کنه و عملکردش رو مختل کنه . به نظرتون همچین چیزی میشه ؟!
  3. IPS

    مین روب از راه دور Lista

    این میدان سنسور ها رو هم میتونه از کار بیاندازه یا میکروکنترلر ها رو ؟؟؟؟!!!!
  4. IPS

    مین روب از راه دور Lista

    اگه بشه مینی رو طراحی کرد که قدرت ورود به بدنش رو داشته باشه و حساس به یه طول موج دریافتی که بدنه ی مین جاذب امواج باشه و طول موجی مثلا n هرتزی (طول موج احتمالی که این دستگاه تولید میکنه) به بالا باشه و با این طول موج فعال شه و منفجر بشه و داخل این مینیاب نفوذ کنه میتونه جالب باشه . [img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/money%20eyes.gif[/img]
  5. به نام خدا . دوستان آقای روحانی قبلا زیر فشار مذاکرات سال های گذشته یک بار وا دادند و دوستانی که طنز دکتر سلام قبل از انتخابات رو دیدن و از لحاظ تاریخی هم خودشون رو گول نمیزنند میدونند کی و کجا رو میگم . آمریکا میخواد دوباره فشار سنگین بیاره تا ما رو خلع سلاح کنه . و تنها راه حل ما نگاه شدید وعمیق به تولید هست که تولیدمون رو به نابودیه متاسفانه . به دلیل اینکه ما نمیتونیم ارز حاصل از فروش نفتمون رو برگردونیم و چیزی نزدیک به 80 درصد از نفتمون به چین و هند صادر میشه پول حاصل از اون به طور کالا برمیگرده و همین به امر تولید ضرر میرسونه . ما باید راه حلی برای بازگشت ارز در قبال نفت برای واردات بی رویه و بی اساس پیدا کنیم و با حمایت از طرح های خوب و تولید کننده های داخلی و همچنین جذب سرمایه ی سرمایه گذاران خارجی به صنعت و تولیدمون جون بدیم و اگر این کار به حول و قوه ی الهی انجام بشه از این تحریم شدید تر میتونیم تحمل و با اون مقابله کنیم . اما هر کاری غیر این انجام بدیم آخرش به تسلیم در برابر آمریکا و یا در بهترین حالت شورش داخلی در کشور مواجهه میشیم . تا صنعتمون به طور کامل نمرده باید تلاش کنیم و با یه شوک برش گردونیم . شده دلار های حاصل از فروش نفت رو توی گونی بریزیم و همراه همون کشتی که نفت میبره برگردونیم باید این کار رو بکنیم وگرنه بنده که راه دیگه ای نمیبینم . و یادمون نره فساد داخلی چه در زمینه اداری چه غیر اداری باید کنار بره تا نو آوران جوان بتونن طرح هاشون رو عملی کنند.
  6. سلام . دوستان جاتون سبز عصری شبی داشتم نشنال جیاگرافی فارسی رو نگاه میکردم داشت اورهال اف 4 های آلمان رو نشون میداد واقعا کار سخت و پیچیده و کمر شکنی هست و وقتی اورهال تموم شد قیافه ی مهندسین و تکنسین ها رو میدیدی انگار که با تیک آف کردن و یه 7 - 8 تا هواپیمایی رو زدن و نشستن . خیلی جالب بود.
  7. نه مهدوی جان منظورمون همین ایکس 47 بود و به شوخی گفتیم که کی سپاه میگیرتش و به نوعی مزاحی میلیتاریستی بود (هه هه هه هندونه مگه اینجا جای شوخیه). اما در کل میخواستم نظر بزرگای علم هوافضا رو در مورد این جنگنده ی اتونوموسی (خودمختار) که نوعی ربات محسوب میشه بدونم البته با توان load شدن موشک های هوا به هوا و همچنین موشک های هوا به زمین هدایت شونده ی پر قدرت .
  8. اونکه بله. ولی خارج از شوخی واقعا من از این بیشتر احساس خطر میکنم تا اف 35 و اف 22 و حتی بی 2. یادش بخیر تو یکی از مرحله های بازی تاپ گان یه همچین نوع پرنده ای رو باید شکار کنی واقعا نابود شدم تا ردش کردم مخصوصا اینکه جمر هم داشت و تنها با توپ باید میزدیش .سرجمع چنین پرنده با چنین امتیازات بالایی واقعا میتونه یه دم مسیحایی توی نیروی هوایی ما بدمه و ای کاش توی کشور ما به مهندسی رباتیک واقعا بها میدادن تا ببینن در تمام صنایع کشورمون چه تغییر عمده ای صورت میگیره. بارها گفتم و بازم میگم اگه میخوایم توی صنعت آینده حرفی واسه گفتن داشته باشیم چهارتا مهندسی تضمینش میکنند، مکانیک ،برق،مواد، و رباتیک و با داشتن ذخایر خدادی نفت مهندسی شیمی هم بزن تنگشیا علی.
  9. آقا محمد عزیز چی رو کی تحویل سپاه میدن اینو خود سپاه گرفته کی تحویل سپاه بده؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  10. راستی من الان به عکس هایی که دانلود کرده بودم توجه کردم . توی عکس [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_407adeb1-4f55-4971-84a6-6cee7c18b719.jpg"]http://gallery.milit...cee7c18b719.jpg[/url] توی تسلیهاتی قابل حمل این جنگنده آمرام هم اشاره شده . یعنی این بدون سرنشین خوشکل میتونه دفاع و حمله ی هوایی هم داشته باشه که واقعا یه امتیاز بالاست.
  11. با سلام . jrzm جان خوب بی 2 و آر کیو 170 چجوری چپ و راست میشن!!! اینم عین همونا. این هواپیما طبق نسل بندی جزو هواپیماهای نسل 6 هست. ما هم باید روی اینا کار کنیم تا عقب موندگیمون رو توی صنعت نیروی هوایی جبران کنیم .دیگه گذشت اون زمون که .... اف 5 درست کنیم. F14AA جان این سیستم به این سادگیا قاطی نمیکنه. توی رباتیک شما به ربات از طریق کامپیوتر برنامه میدید که از محل ایکس بلند شو در از فلان جا تا فلان جا در ارتفاع y و سرعت a برو در محل مورد نظر عکس برداری یا بمب ها رو رها کن و با سرعت b به فلان جا برگرد. همچنین سنسورهایی روی ربات تعبیه میشه که در مواقع خطر به صورت خود مختار تغییر مکان میده اما با داشتن سیستم مسیریابی مثل GPS به مسیر معین حرکت میکنه. مزیت دیگه ی این هواپیما رادار گریزیش هست و همچنین مداومت پروازی 20 الی 22 ساعته برد 3900 کیلومتری خطر جانی نداشتن برای خلبان یا کمک خلبان .سطح مقطع کم. سرعت مناسب و همچنین قیمتی به مراتب کمتر از هواپیماهای سرنشین دار تازه بدون در نظر گرفتن هزینه ی آموزش خلبان ها و حقوق خلبانها و ... . با ساخته شدن این جنگنده دیگه به یقیین افتادم که با 313 دانشمند مومن و شجاع در کنار امام زمان (عج) میشه دنیا رو گرفت و لشکری از ابابیل (پهپادها و جنگنده های بدون سرنشین) و سجیل (موشک ها اعم از کروز و بالستیک) و هزار و یک چیز دیگر اربابان قدرت زیر دست شیطان رو گردن زد. مهدوی جان سلام . فکر نکنم بشه کاملا مقایسه کرد چون دو چیز متفاوت اند یکی خودمختار هست و یکی وابسته به کنترل یکی جاسوسی هست یکی نظامی از لحاظ رادارگریزی هم قابل مقایسه نیستند اصلا یکی توی نسل جنگنده هاست و یکی توی پهپاد ها یا همون یو ای وی ها. اگه اشتباه میکنم ببخشید. راستی یه چند وقتی هست توی بخش فضا کم کار شدین یا کلا خبری نیست؟؟؟؟در ضمن بچه هاالکی باد تو قب قبتون نندازین همه میدونیم بچه های پدافندی چه سپاه و چه ارتش چشم عقاب دارند شامه ی شیر بیشه اما شیر و عقاب هم خیلی وقتا طعمه از دستشون در میره ولی انشاالله خدا یار و یاورشون باشه با این بچه های با ایمان رو از امدادهای غیبی خودش محروم نذاره هر چند توکل این بزرگواران پوزه ی شیطان رو به خاک میمالونه
  12. با سلام . روبو مار کلا ساختش کار سختی نیست و شما باید میکروکنترلر ابتدایی و انتهایی مار رو برنامه ریزی حرکتی کنید و موتورهای اصلی محرک هم در ابتدا و انتهای اون هستن و این مار فقط در صنعت نظامی نیست در شهرداری های برای رفع گرفتیگی لوله های فاضلاب به جای اینکه یه خیابون رو بکنند میشه از این مار استفاده کنند در صنعت نفت و همچنین معدن . و به خاطر درجه ی آزادی خوبی که داره میشه علاوه بر دوربین بازوی رباتی هم به اون وصل کرد و کارای سخت یا ناممکن رو ممکن ساخت .
  13. IPS

    افعی اسرائیلی!

    با سلام . رضوی جان یه دنیا ممنون صد تا مثبت هم کم هست . این ربات از لحاظ تکنولوژی مکانیکی زیاد مشکلی نداره از لحاظ الکترونیکی هم تقریبا همینطور اما مهمترین بحث هدایت هفت کیلومتریش هست که میره تو بحث رادیو کنترل که یکم تو ایران ضعیفیم و البته از لحاظ قطعات مکانیکی هم در مضیقه هستیم و یک دلیل تاسف باری که در کشور ما چنین طرح هایی فقط در حد نمونه ی اولیه ساخته میشن یا اصلا ساخته نمیشن بحث تخصیص بودجه هست. به خدا اگه کشورمون روی رباتیک و مکانیک و الکترونیک سرمایه گذاری کنه هم از لحاظ اقتصادی قدرت میگیریم هم نظامی و تا اونجا پیش میره که دیگه با وجود رباط های نظامی سربازی اجباری هم میشه اختیاری با مزایا و صنایع و خطوط تولید با کمبود نیروی کار متخصص مواجه نمیشه. انشالله اون روز برسه. (برادرا یه همچین تاپیک به این قشنگی و قابل بحثی زده شده حیف نیست با به انحراف کشوندنش هم این دوستمون رو ناراحت کنین هم کسایی که میخوان استفاده کنن هم مدیران سایت رو حالا اصلا کلیه مذکورین رو بیخیال باشید حیف نیست خودتون رو الکی عصبی کنید وقتی طرفین مدرکی رو دال بر وجود یا نبود واسه ارائه ندارند. البته یکی از کلیپ هایی رو که یکی از همین پهپاد ها توی یکی از این عملیات ها گرفته شده بود رو یادم میاد بعد از بسته شدن پرونده تو این سایت یا یکی دیگه از سایت های نظامی دیدم و اگه پیدا کردم لینکش رو میزارم) یا علی
  14. سلام با نظر 100 و چکا کاملا موافقم و به شدت تایید میکنم و چون اگه یه جنگنده ی رادار گریز یا نیمه رادار گریز از فاصله ی 100 کیلومتری مورد اثابت آمرام قرار بگیره دیگه جنگنده ی نسل 5 با نسل قبلیش چه تفاوتی میکنه جز بدنه و خرج بالا و هیکل سنگین و کمتر بودن میزان بارگذاری و همچنین کاهش مانور پذیری . به نظرم نبرد های آینده بیشتر بر سر جنگ الکترونیک و داگ فایت و مانور پذیری بالا هست. هواپیماهای رادار گریز بیشترین کارایی رو تو بحث جاسوسی و شناسایی دارند البته اگه رادارهای زمین پایه یا هواپایه ای که بتونه اونا رو شناسایی کنه اختراع نشه. یا علی
  15. ما هنوز در مورد اف 22 نمیتونیم به طور قاطع نظر بدیم وصحبت کنیم چون خیلی از قابلیت هاش توی یک نبرد تمام عیار نه آزمایش شده نه ثابت و نه حتی میشه به حرف آمریکایی ها اعتماد کرد اف 35 هم که هی بخاطر خرج و مشکلاتش از 2010 که قرار بود تولید دوهزار و خرده ای فروندیش تموم بشه رسید به 2014 که کمتر از هزار فروند تولید قطعی بشن و هنوزم دارم عیبهاش رو برطرف میکنند بعد شما اینو میگین . بعدم پروژه ی های بعدی آمریکا طبق گفته ی خودشون بی 3 و اون جنگنده ی بدون سرنشین که شکلش شبیه به اف 22 هست (الان دقیقا اسمش یادم نیست) خلاصه اگه شما چیزی در مورد اینا میدونید تاپیک بزنید و اطلاعات بدید بسم الله.
  16. با سلام اولا خدمتتون عرض کنم که رادار گریزی مبنای خودش رو داره و شرایط خودش و هیچ شی پرنده ای به طور صد در صد رادار گریز نیست ثانیا برد راداری مهم است اما بازتاب راداری از اون مهم تر هست مثلا امکان داره رپتور یا پکفا یک بویینگ 787 رو از فاصله ی 250 کیلومتری هم تشخیص بدن اما اینکه یه جنگنده ای که داره با رادار خاموش و با سرعت بالا و ارتفع بالاتر از خودش یا از جهت پشت یا نقاط کور رادار جنگنده بهش نزدیک میشه رو شناسایی کنه فرق میکنه حتی محیط جغرافیایی هم توش میتونه موثر باشه. و مبحث بعد اینه که اگر راداری میتونه واقعا یه هواپیمای رادار گریز رو از فاصله ی دور شناسایی کنه دیگه اصلا اسمی واسه رادار گریز و هواپیمای نسل 5 نمیمونه و هم چنین رادار باید اونقدر قوی باشه که درصورت برخورد به شی انقدر امواج بازتاب قوی باشند که توسط رادار جنگنده مورد نظردریافت بشه. و باز هم مورد دیگه ای که میمونه تسهیلات مورد استفاده و برد تسهیلات هست به فرض پکفا یا رپتور حریفش رو توی سیصد کیلومتری شناسایی کرد ولی وقتی با جنگ الکترونیک وحشتنانک امروز حتی خیلی از موشک های هوا به هوا که سیستم هدایت اینرسی دارن و اختلال روشون واقعا سخته بازم به خطا میرن دیگه شما بقیه رو حساب کن پس چیزی نیست که ساده بشه جواب داد مخصوصا اینکه رادارها دیر متوجه هواپیما متخاصم بشه و اونو حتی تو 200 کیلومتری خودش ببینه اونوقت دوتا شی که به سمت هم دارن با حداقل 600 700 نات حرکت میکنن کمتر از 20 تا 30 ثانیه به هم میرسن یا اگه هم بیشتر طول بکشه فرصت استفاده از موشک دوربرد از بین رفته یا میان برد میمونه یا کوتاه برد. تا الانم بیشتر اطلاعات منتشر شده از رپتور و لایتینگ 2 و پکفا بلوف و کل کل و جنگ سرد و جنگ روانی بوده و هنوز تو عمل هیچی مشخص نیست . یا علی
  17. در حال حاضر علاقه ی طراحان هواپیماهای جنگنده ی مدرن به کابین خلبانی کاملا دیجیتال معطوف شده نمونه ی آن ها مثل F-22 , F-35 , rafael 2 , euro fighter و............ اما آیا این سیستم های پیشرفته نقایصی هم دارند؟؟؟ قطعا دارند چون ساختی از دست بشر نیست که نقصی نداشته باشد این هواپیماها در آینده ی نزدیک می توانند در جنگال بسیار آسیب پذیرباشند و به راحتی می توان دستگاه های پرزرق و برق آنها را از کار انداخت (البته در آینده ی نه چندان دور) با اینکه این هواپیما ها در مانور و سرعت و موارد دیگر بسیار پیشرفته و سرآمد هستند اما باز هم وابستگی شدیدی به لوازم خود دارند هواپیمایی را در نظر بگیرید که تمام صفحات آن دیجیتال و اکثر دستور عمل ها به صورت دیجیتال است سپس این هواپیما قبل از اینکه بتواند کاری کند در جنگال با لوازم ضد آن مغلوب می شود دیگر چه کاری از دست او بر می آید جز فرار یا در نظر بگیرید که یک اف 35 با آن ابهت و وسایل با یک میگ 29 یا میگ 25 یا حتی میگ 21 با وسایل جنگالی که به روی آنها برای مقابله با این نوع هواپیما به روز رسانی شده به داگ فایت کشیده شوند و هواپیما های میگ پیروز و بتوانند آن را در جنگال مغلوب کنند آنگاه چه بلایی به سر اف 35 زیبا و پیشرفته می آید . لطفا نظر بدهید و از ورود به جزئیات اکیدا پرهیز کنید dont't_tell_anyone یا علی
  18. IPS

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    انشاالله یه روز برسه که حدیث پیامبر بزرگوارمون (صلی الله علیه و آله) رو به اثبات برسونیم در ثریای علم و ایمان دنیا باشیم. در ضمن مهم نیست کدوم دانشگاه باشی و مدرکت مال کدوم دانشگاه باشه مهم اینه از داشته هات به درستی استفاده کنی. تولید علم صرفا به معنای تولید صنعت نیست و هر علمی رو نمیشه به صنعت بست اما امیدوارم واقعا دولت و بنیاد امور نخبگان و دیگر سازمانهای مربوطه و خانواده ها و غیره به فکر نخبگان و افراد فرهیخته و جویای علم باشند و اونها رو حمایت کنند سوا از اینکه مدرکشون مال کدوم دانشگاه هست یا آشنای فلان شخص هستند. یا علی
  19. این سلاح نیست ...... واقعا به این میگین سلاح........... واقعا متاسفم....... این باقلواست این با قیافش آدم میکشه این جیگر منه وااااااااااااااااااااااااااای دارم میپوکم این سلاح نیست تروریست بین الملله یکی اینو اعمال قانون کنه تا بیشتر تو این سایت کشته ندادیم. یا علی
  20. کسانی که بازی global operation رو بازی کرده باشن و recon رو آوورده باشند با این دستگاه آشنا هستند.
  21. واقعا این موضوع سوریه پیچیدگی عجیبی پیدا کرده از صفحه ی یک تا82 رو بخونید واقعا مهیج و پر افت و خیز هست و گاها با نظرات ابلهانه و خوش باورانه و بعضا با نظرات سنجیده و منطقی و مفید همراه هست.من که موضع ام مشخصه هم بخاطر منافع ایران هم بخاطر حقایقی که دیدم و معیار های حق و باطلی که در این مورد به دستم اومده به خدا اگه فردا بگن برای رفتن به سوریه و کمک بهشون اسم مینویسیم و نیرو اعزام میکنیم لحظه ای دریغ نمیکنم شاید اوایل این ماجرا کفه ی ترازوم رو متعادل و بینابین گذاشته بودم اما الان و با آشکار شدن چهره ی باطل واقعا واسه پیروزی ارتش سوریه و هم چنین مردم دلسوز و واقعی سوریه (نه تروریست های قطر و عربستان و ترکیه و اردن و اسرائیل و لبنان و سوریه) دعا میکنم و خدا پشت و پناهشون باشه و از اشتباهات دورشون کنه و بهترین راه هدایت رو جلوی پاشون بزاره
  22. واقعا ممنون و واقعا هواپیمای خوش استیل و کار درستی هست.حیف حیف..................
  23. خدا کنه کل این رپتور ها از دم عیوب کامل به جونشون بیوفته و هنوز نیومده رفتنی بشن و کل آمریکا جوان ناکام رپتور رو روی دیواراش بزنه. با اینکه به نظر سلاح کارایی میاد اما نمیدونم چرا چنین حسی رو نسبت بهش ندارم.در کل به نظر من کارایی ها و از لحاظ اقتصادی و عملیاتی اف 35 بهتر از اف 22 هست.
  24. علی جون یه دونه ای علی جون دردونه ای تنهایی گل خونه ای ....... فاز دادیا فاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااز یه تنه سوپر سونیک میری
  25. سلام علیکم. ممنون آقا علی زیبا بود و جالب بنده که ایشون رونمیشناختم و کمی آشنا شدم و حتما تاپیک آشنایی کامل با این شخصیت رو میخونم. ولی این عکس http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_1928-02.jpg و این عکس http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_lt3.jpg رو که دیدم یاد آلبرت انیشتین افتادم البته اینم واسه خودش انگار بمب اتمی بوده ها یا علی