peymanfiroozi

Members
  • تعداد محتوا

    88
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

5

درباره peymanfiroozi

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. [quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1339799520' post='256281'] كاش سوئد عضو ناتو نبود و استقلال بيشتري داشت اونوقت جنگنده هاي جمع و جور و ارزون قيمتش بهترين گزينه برا ما مي شد. [/quote] بازهم موتورش چون 100%سوئدی نیست برامون مشکل ساز میشد.
  2. [quote]قابل تامل هست برای ما که نداریم و البته افسوس[/quote] دوست عزیز ناو هواپیمابر به درد ما نمیخوره. کشورهای صاحب ناو هواپیمابر یا ساحل بسیار طولانی در کنار اقیانوسها دارند یا رقیبشون ناو هواپیمابر داره (مثلا برزیل) یا سرزمینهای ماوراء بحار دارند (مثل همین اسپانیا) یا میخوان کسی رو بترسونن (مثل هند). ناو هواپیمابر بیشتر برای حمله استفاده میشه یا دفاع سریع از سرزمینهای یک کشور که خیلی از اون کشور فاصله دارند. ضمنا هزینه های زیادی هم به کشور دارنده تحمیل میکنه. برای ما نمیصرفه. شاید ناو هلیکوپتربر بیشتر به درد ما بخوره اونم اگر برای هزینه هاش مشکل به هم نزنیم و ضمنا بهمون بدن یا تکنولوژی ساختشو داشته باشیم و بسازیم.
  3. ممنون از زحمتتون. کسی از دوستان میتونه معادل این درجات به فارسی رو هم ذکر کنه؟ منظورم درجه معادل در نیروهای نظامی ایرانه.
  4. وقتی اف22 متعلق به نیروی هوایی امریکاست نه نیروی دریایی و برای فرود و پرواز نیاز به باند روی زمین داره و تجهیزات و امکانات نشستن روی ناو رو نداره من نمیدونم اینهمه بحث در مورد این تاپیک برای چیه.
  5. peymanfiroozi

    نبرد یرموک

    بسیار عالی بود ، ممنون. اسامی فرماندهان و اعضای سپاه مسلمین جالبه. عمرو عاص از فرماندهان بوده! ابوسفیان و هند هم تو جنگ حاضر بودن. یزید برادر معاویه هم بوده. پسر ابوجهل(عکرمه) هم بوده. انگار فرماندهان مسلمین اکثرا از بنی امیه بودن. از بنی هاشم و صحابه کیا بودن؟ چرا اسمی ازشون نوشته نشده؟ ضمنا این نیکتاس پسر شهربراز ایرانی تو ارتش روم چه میکرده؟ خالد ابن ولید فرمانده بسیار قابلی بوده. حکایت جنگ احد و سوارانش رو همه میدونیم. جالبه که یه جایی میخوندم علی (ع) به دلیلی بهش غضب میکنه میله آهنی دور گردنش میتابونه که ملت به بدبختی بازش میکنن( یا به حکایتی نمیتونن خود حضرت بازش میکنه)
  6. peymanfiroozi

    گالری جنگنده -رهگیرها

    احسنت... شادم کردی رفیق منتظر بقیه هستم. خسته نباشی.
  7. SOLDIER جان فیلتره داداش احتمالا برای جلوگیری از تضعیف روحیه بچه های نیروی هوایی
  8. این ضد تانک (شماره 10 لیست) اسمش هاشمه؟
  9. peymanfiroozi

    مارپیچ سکوت Spiral Silence

    فکر کنم خلاصه فرمایشات جناب worior و نظریه خانم نیومن ، ریشه یابی همون مثل معروف ( خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ) باشه.
  10. ممنون از شما جناب ali . بالاخره یه تاپیک خواندنی دیدیم بعد از مدتها. ممنون از زحمت شما. سوالم اینه که استفاده نیروهای ایران از این وسائل در چه حد و به چه نحویه؟
  11. تا حالا که بازدارنده بوده. اگر اشتباه نکنم شوروی هم از ترس بمب اتم امریکا و با بلوف امریکاییها (که گفتن اگه استالین از آذربایجان خارج نشه با بمب اتمی امریکا طرفه) آذربایجان رو تخلیه کردن.
  12. peymanfiroozi

    اخبار برتر نظامی

    در مورد حق روسیه با استناد به تکتونیک صفحه ای و جزء صفحه روسیه بودن بیشتر قطب ( منظور اوراسیاست که در بر گیرنده بیشتر آسیا و اروپاست از جمله بیشتر ایران) که بعضی دوستان فرمودند: پس باید روی ایران هم ادعا کنه؟ یا اینکه خلیج فارس و دریای عمان و بخشی از نوار ساحلی جنوب ایران از جمله قسمت بزرگی از خوزستان از لحاظ زمین شناختی جزئی از صفحه عربستان محسوب میشن. پس میفرمایید برادران همسایه عرب ادعای ارضیشون درسته و باید این مناطق رو (از جمله سه جزیره و خوزستان رو) بدیم برن به سلامت؟ در مورد استناد بعضی از عزیزان به همسایگی و مرز بیشتر روسیه با مناطق قطبی و در نتیجه حق بیشتر اونا در مالکیت قطب شمال: جانا سخن از زبان آذربایجان و ترکمنستان و روسیه و قزاقستان ( در مورد ادعاشون روی خزر ) میگویید! چون مرز ایران با خزر از بقیه کمتره و باید سهمش هم کمتر باشه دیگه! پس ما داریم مهمل میگیم و اونا حق دارن؟
  13. ما هم دسترسی زیادی به نور خورشید داریم. باید ازاین انرژی حداکثر استفاده رو ببریم چون روی دریای نفت هم که باشیم یه روز تموم میشه.
  14. [quote][color=darkblue][quote]اما يك سوال : اگر هيتلر مي خواست فرار كند چرا اطرافيان خود مانند گوبلز را همراه خود نبرد؟ (خود شما فرموديد كه گوبلز خودكشي كرد) چون اين افراد بالاخره به درد او مي خوردند[/quote] همونطور که قبلا هم عرض کردم ، تاریخ مصرف حزب نازی به پایان رسیده بود و قرار نبود در جهان پس از جنگ ، نقشی به عهده هیتلر و دار و دسته اش گذاشته بشه. پس بهتر بود همشون کشته شوند. چون دیگر هیتلر نیازی به آنها نداشت. چون خود هیتلر هم قرار نبود پس از پایان جنگ دوباره دست به ماجرا جویی بزنه.[/color][/quote] جناب ali با اين نظر شما بايد بگيم خود هيتلر هم به درد نميخورد، چون در دنياي آينده ديگر نقشي نداشته. ضمنا زنده بودنش هم با وجود اونهمه پيرو در آلمان و جاهاي ديگه خطرناك بود چون ممكن بود هر زمان دوباره ظاهر بشه و شر بپا كنه. بنا بر اين زنده موندنش به دردسرش نمي ارزيد. با اين حساب اگر هم زنده پيدا ميشده بايد سرش به نحوي زير آب ميرفته حالا يا محاكمه ميشده و اعدامش ميكردن يا مستقيما و درجا كشته ميشده. شايد به قول ويليام شايرر از مرگي مثل موسوليني ميترسيده. با توجه به روحيه هيتلر من خودكشي اونو محتمل تر ميدونم.
  15. فكر نميكنم اين سوخوهاي هندي از نوع روسي كيفيت ساخت يا عملكرد پايينتري داشته باشن. ضمنا سقوط اين هواپيما شايد به خاطر عملكرد خلبان باشه.