1969

Members
  • تعداد محتوا

    106
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های 1969

  1. سلام ببخشید وضع دفاع یک چنین اکرنوپلانی در برابر بالگردهای دشمن چطور است؟ مثلا آیا بالگردها که بنظرم سرعت مشابهی دارند میتوانند در ارتفاع مناسب با مسلسل یا راکت این وسیله را هدف بگیرند؟ بیشتر در مورد اکرنوپلانهای خودمان نگران هستم.
  2. سلام. به هیچ عنوان نباید ناامید بشویم. راههایی هست برای فریب همین سیستم و یا پشت سر گذاشتن آن که از مدتها قبل توسط قدرتهای جهانی آزمایش شده اند و بکار گرفته میشوند. فقط مسئله اینجا است که ما هم با صرف زمان و بودجه باید این راهها را بکار ببریم و ابزار های لازم را بدست بیاوریم یا بسازیم.
  3. سلام. از اینکه برخی از دوستان مقهور یک جنایتکار شده اند بسیار متاسفم. اینکه او دشمن دشمن ما بود درست است ولی گناهان او را پاک نمیکند. در ضمن فراموش نکنید که اگر به کشور ما دست درازی میکرد بهتر از دشمنان ما نمیشد. اگر میخواهید از او و زندگی او درس بگیرید بسیار خوب است ولی ما نباید هرگز او را الگوی خودمان قرار بدهیم. در مکتب ما جنگ افروزی و قتل افراد بی گناه را مایه افتخار نمیدانند بلکه مایه سر افکندگی و بدبختی میدانند هرچند به ظاهر از فرط غرور دیگران را خوار بدانند  ما باید از تمام تجربه و دانش دشمن و دوست استفاده کنیم و توانایی خودمان را بالا ببریم ولی باید بسیار مراقب باشیم که تسلیم طرز فکر و ایدئولوژی دشمن نشویم. لطفا فراموش نکنید که با عقلتان به دشمن نگاه کنید نه با احساسات زودگذر و هیجانی. متشکرم..  
  4. سلام مجدد. ببخشید دو نکته را فراموش کردم اول اینکه اول باید ثابت کنیم آمریکا عامل حمله بوده و دوم اینکه اگر راههای مسالمت آمیز جواب نداد و آنها اینگونه حملات را تکرار کردند یک راه میانبر برای جواب دادن به آمریکایی ها این باشد که با انتقال یکسری محموله موشک ضد هوایی (از هر نوعی که امکان داشت و لازم بود) به سوریه و با کمک اطلاعات دریافتی وقتی که فهمیدیم هواپیمای آمریکایی در هوا حضور دارد اگر امکان داشت آنرا سرنگون کنیم.
  5. سلام. اول از همه اینکه امیدوارم خبر شهید شدن نیروهای ما در سوریه بدلیل حمله هوایی آمریکایی ها غلط باشد. ولی اگر خدای نکرده درست بود (البته من متخصص روابط بین المللی نیستم ولی) بنظرم پاسخ ما از اعتراض رسمی به دولت آمریکا از طریق احضار حافظ منافع امریکا در ایران و یا مستقیما از طریق ارتباط شخص وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه آمریکا شروع میشود و احتمالا آمریکایی ها هم عذر خواهی رسمی میکنند و قول میدهند که تکرار نشود. در این صورت ناچاریم مسئله را تا همین حد تمام کنیم و البته اگر امکان داشت درخواست کنیم که هر حمله ای توسط هر کشوری در سوریه با اتحاد ما و روسها و سوریه ای ها هماهنگ شود تا دیگر این اتفاق نیافتد. چنین تقاضایی از یک نظر به معنی پذیرش قانونی بودن این حملات و از یک نظر به منزله پذیرش آمریکا در این اتحاد هم هست  که برای ما سنگین و غیر قابل قبول است. اگر اینکارها را نکردند یا چنین حملاتی را تکرار کردند باید از طریق اتحادی که با روسها (فعلا در حال حاضر) داریم اقدام کنیم و علیه آمریکا به شورای امنیت شکایت کنیم. این شکایت حتی اگر به نتیجه برسد قطعا توسط آمریکا که خودش در شورای امنیت عضو است وتو خواهد شد ولی شاید زمینه را برای اقدامات جدی تر ما بر علیه آمریکا آماده کند مثلا اگر شد با همکاری روسها اجازه ورود جنگنده های آمریکا به حریم سوریه را ندهیم یا به انها اخطار بدهیم یا ... که این مرحله متاسفانه تا حدود زیادی از اختیار ما خارج است و یک جورهایی غیر ممکن بنظر میرسد  
  6. سلام. ببخشید فکر نمیکنید که در عدم امکان استفاده از آواکس بحث استفاده از بالن برای استقرار رادار برد بلند در ارتفاع ارزش فکر کردن را دارد؟
  7. سلام. یک نکته ای که به نظرم جالب آمد این است که کاربران عزیز همین سایت کلی بحث داشتند که آیا باید در ناوشکن جماران و موارد مشابه مثل دماوند و غیره باید محل فرود بالگرد داشته باشیم یا نه. نکته این عکسها که دوستمان جناب آقای چکا در این جا ارائه فرموده اند این است که هر سه ناو جنگی که از قضا مثل جماران خودمان فریگیت هستند محل نشست و برخواست بالگرد و حتی آشیانه آن را دارند.
  8. سلام. متشکرم. فکر میکنم خیلی مناطق هستند که خارج از کریدور پروازی هستند و کنترل پروازهای نظامی و غیر نظامی در مورد این نقاط استقرار که تقریبا ثابت هم هستند میتوانند راهنمایی و هدایت کنند همانطور که حتما در مورد خیلی نقاط حساس دیگر که پرواز ممنوع هم هستند هدایت و راهنمایی میکنند.  بنابراین اینکه برای عدم ایجاد اختلال در پروازها از بالن استفاده نمیشود یک کمی غیر عادی است.
  9. سلام. ببخشید یک سوال داشتم. چرا در شرایطی که ما هواپیمای آواکس یا سیستم مشابه نداریم از بالونهایی که قابلیت حمل رادار های برد بلند را دارند استفاده نمیکنیم؟ البته میدانم که هدف قرار دادن این بالونها اسانتر از هواپیما است ولی خوب اولا این بالونها (با وجود حجم زیادشان) معمولا در مناطق داخلی کشور مستقر میشوند و بنابراین تحت حفاظت هستند و دوما اصلا زدن آنها اعلان جنگ است و باعث هوشیاری میشود. منظورم این نیست که از سیستمهای راداری زمینی چشم پوشی کنیم. منظورم این است که این رادارها در پوشش مناطق دورتر از مرزها و همان فعالیتهای آواکسها میتواند مفید باشد
  10. سلام. ببخشید یک سوال داشتم. چرا در شرایطی که ما هواپیمای آواکس یا سیستم مشابه نداریم از بالونهایی که قابلیت حمل رادار های برد بلند را دارند استفاده نمیکنیم؟ البته میدانم که هدف قرار دادن این بالونها اسانتر از هواپیما است ولی خوب اولا این بالونها (با وجود حجم زیادشان) معمولا در مناطق داخلی کشور مستقر میشوند و بنابراین تحت حفاظت هستند و دوما اصلا زدن آنها اعلان جنگ است و باعث هوشیاری میشود. منظورم این نیست که از سیستمهای راداری زمینی چشم پوشی کنیم. منظورم این است که این رادارها در پوشش مناطق دورتر از مرزها و همان فعالیتهای آواکسها میتواند مفید باشد.
  11. سلام. ببخشید دلم نمیخواست دخالت کنم چون بحث جالبی در جریان است ولی بنظرم برخی دوستان فراموش کرده اند که روسیه و صد البته ترکیه هیچکدام دوست ما نیستند. بلکه همه بر اساس منافع موقت و حال حاضر خود با ما رفتار میکنند. لطفا فراموش نکنید که روسها به مجرد آنکه نفعشان اقتضا کند ما را و منافع ما را خواهند فروخت. بنابراین ما باید برای آن روز که روسها ما را رها خواهند کرد برنامه دقیقی داشته باشیم. مثلا اینکه روسها اس چهارصد را در سوریه مستقر کرده اند زیاد مهم نیست چون این سلاح هرگز بر علیه اسرائیل بکار نخواهد رفت (و اصلا مهم نیست که چه نوع سلاحی به ما میفروشند اس سیصد یا هر چیز دیگری). ما باید بدنبال تولید و عملیاتی کردن باور خودمان باشیم. چون تنها آن چیزی که ما خودمان ساخته ایم در موقع لازم بدرد ما و متحدان واقعی ما خواهد خورد. متشکرم. 
  12. ببخشید بنظرم ما باید بسیار مراقب داخل مرزهای خودمان هم باشیم. این نامرد های داعش مترصد فرصت هستند تا در داخل ایران هم عملیات کنند. تا حالا که به لطف خداوند و تلاش برادران سازمانهای مسئول امنیت برقرار بوده ولی بعد از این باید بیشتر دقت کنیم. مثل اینکه عراقیها هم یک هشداری داده اند. که سه کشور ایران و فرانسه و آمریکا در معرض خطر هستند.
  13. سلام. البته من کاملا موافقم که آقای روحانی رئیس جمهور محترم باید بلافاصله وبا رعایت زمان مناسب هر دو فاجعه را محکوم میکرد و ایشان یک اشتباه مهم مرتکب شده اند. با این همه لطفا توجه بفرمایید که در هر واکنشی از سوی سیاستمداران لزوما احساسات درونی و تمایلات اعتقادی آنها دخالت ندارد. به این معنی که اگر آقای روحانی در واکنش به فاجعه پاریس بهتر و سریعتر پیام داده به این معنی نیست که برای او پاریس مهم تر بوده است بلکه به این معنی است که واکنش دیگران به پیام او درباره پاریس مهمتر بوده است (توجه کنید). لازم به یادآوری نیست و کاملا معلوم است که ما عملا به کدام یک از این دو کشور (لبنان در مقایسه با فرانسه) اهمیت میدهیم یا به کدامیک کمک نظامی بدون عوض میکنیم یا در کدام یک متحدینی بسیار مهم داریم. بنابراین اگرچه هر دو جنایت از نظر انسانی به یک اندازه محکوم هستند ولی از نظر منافع ملی ما، کوچکترین صدمه ای به خودمان یا برادران یا متحدینمان در منطقه بسیار مهمتر از هر جای دیگری در دنیا است حتی اگر آن جا پایتخت فرانسه باشد.  نکته دوم که باید عرض کنم در باره رفتار به ظاهر زیبا ولی عجیب عده ای در روشن کردن شمع در مقابل سفارت فرانسه در تهران است. اینجا هم ضمن اینکه از نظر انسانی همدردی با هر آسیب دیده ای خوب و پسندیده است باید به خاطر داشت که مردم در کشور مقابل هرگز در برابر دردهای ملت ما چنین رفتاری را بروز نداده اند. اگر حتی برای یک بار چنین رفتار انسانی از جانب آنها دیده شده باشد من رفتار متقابل را میپذیرم و تایید میکنم. با این همه باید توجه کرد که آیا چنین رفتاری از جانب ملت ما چه تاثیری در رسانه های دنیا دارد؟ اگر این رفتار در روشن کردن شمع در برابر سفارت فرانسه جایی در رسانه های دنیا دیده میشود یا در رفتار لااقل کارکنان سفارت فرانسه در تهران با ایرانیها اثر مثبتی میگذارد خوب پس چنین برخوردی مفید بوده و فایده داشته است. متشکرم.
  14. سلام. باور کنید که اگرچه اوضاع دنیا اصلا جوری نیست که خنده دار باشد ولی مدتی داشتم به این موضوع میخندیدم. متشکرم..
  15. سلام. ببخشید جناب آقای Crazy-Doctor ممکنه بفرمایید در مورد آن تسلیحات جدید که فرمودید بر مغز انسان اثرمیکند چه مطلب دیگری در اختیار دارید؟ این مسئله بسیار مهم است که مکانیسم اثر چنین سلاحهایی را بدانیم و برای مقابله آماده باشیم.  در مورد اقای دکتر هابر باید بگویم که کاملا با این جمله موافقم که در جریان جنگ افراد به کشورشان تعلق دارند ولی به شرطی که اولا کشورشان در جبهه حق قرار داشته باشد و دوما اخلاق را در جنگ رعایت کنند. بنابراین استفاده یا ساخت سلاحهای شیمیایی توسط ایشان اصلا قابل قبول نیست مگر آنکه برای مقابله به مثل در برابر چنان حمله ای از سوی دشمن ناچار به این کار شده باشد. متشکرم.
  16. سلام. ببخشید در مورد زیردریایی غدیر گفته میشد که امکان کشف آن در خلیج فارس بسیار کم است بدلیل کوچک بودنش و یک مطالبی در رابطه با مبزان نمک آب دریا در آن نواحی که احتمال کشف زیردریایی به آن اندازه را سخت میکرد. حالا در رابطه با این ذوالفقار دو زیستمان چقدر احتمال کشف آن هست و ایا پس از شلیک اژدر تا چه اندازه احتمال دارد از معرکه جان سالم بدر ببرد و بتواند دوباره اژدر بار بزند و به نبرد باز گردد؟
  17. سلام. ببخشید مطمئن نیستم که در این تاپیک هم مثل دو سه تا تاپیک مهم دیگر من جزو کاربران درجه دوم محسوب میشوم و بدون اجازه مسئول مربوطه اجازه حرف زدن دارم یا نه؟     اگر قرار نیست که کسی کاربر درجه یک و دو را مطرح کند اجازه بدهید از دیدن آن قایق دو زیست ذوالفقار ابراز خوشحالی کنم. چون به نظرم در صورت تجهیز به امکانات مناسب و استفاده درست ابزار بسیار کارآمدی در تهدید شناورهای دشمن است. متشکرم. 
  18. سلام. آیا هنوز هم این امکان هست که بتوان از طریق هوا امکانات دفاعی به این شهرکها ارسال کرد و کودکان و زنان را خارج کرد؟ اگر هست آیا برای ایران امکان دارد که چنین ماموریتی را انجام بدهد؟
  19. سلام. اول آنکه پیشنهاد جنابعالی درست است و بنظرم همین الان قابل انجام ترین کار ممکن است. مگر آنکه امکانات دیگری فراهم شود که آن بستگی به دستور از مقامات مسئول دارد ولی آنچه که شما فرمودید الان از همه ما بر میاید. دوم آنکه بعضی از برادران مسئله اسرائیل را قاطی این بحث کردند که کاملا اشتباه است چون اسرائیل و افرادی که به نام یهودی (این افراد با یهودیان واقعی که  حتما مخالف صهیونیستها هستند تفاوت اساسی دارند) آنجا را اشغال کرده اند افراد متجاوزی هستند که مصداق کافر حربی هستند و برخورد با آنها بدلیل غصب آگاهانه سرزمین فلسطین تفاوت کلی دارد. حتی در اسرائیل هم کودکان و افراد نابالغ و کسانی که رشد عقلی ندارند گناهی ندارند و باید تلاش شود که آسیبی به آنها نرسد چون توان فهم و درک اشغال سرزمین دیگران را نداشته اند و یا اختیاری از خودشان ندارند که بتوانند آنجا را ترک کنند. بنابراین مسئله اسرائیل و غاصبان آنجا را نباید با مسائل دیگر مخلوط کرد. متشکرم..
  20. سلام. ببخشید ولی فکر میکنم که این گروگان گیری اصلا درست نیست و فکر میکنم که به زودی علما شیعه بر علیه آن موضعگیری میکنند و آنرا محکوم میکنند. دلیل آن هم این است که این افراد اگر واقعا کارگر و مهندس باشند که هیچ گناهی در این جنگ و درگیری ندارند و من مطمئنم که هیچ انسان آزاده ای صدمه به انها را قبول نمیکند و نمیپذیرد. اگر هم واقعا عوامل نفوذی باشند این دست عملیات هیچ کمکی به شیعیان نمیکند. بنابراین بنظرم هدف از این کار بدنام کردن شیعیان است و نتیجه خوبی نخواهد داشت. .
  21. خب راستش نمیتوان از آن کاربر صهیونیست انتظار داشت که بوضوح بگوید که بله ما در اشغال فلسطین ناجوانمردانه و ظالمانه رفتار کردیم همین که او دلیلی ندارد و ناچار است به مثال آوردن از کشورهای آمریکای لاتین رو بیاورد وتلاش کند که نشان دهد که دیگران هم چنین جنایاتی مرتکب شده اند نشانگر این است که پذیرفته که نسل کشی و جنایت و تصرف و اشغال را مرتکب شده اند.همین نشان میدهد که ما در حمایت از فلسطینیان محق هستیم.
  22. سلام. چون بحث به نهایت رسید و بنظرم دیگر میشود صحبتهای هر دو طرف را مقایسه کرد و هر فرد منصفی میتواند نتیجه را دریابد این آخرین باری است که در پاسخ به آن کاربر صهیونیست مطلبی مینویسم. اولین چیزی که همه باید به آن توجه کنیم این است که ما بعنوان انسان نمیتوانیم و نباید در برابر رنج انسانهای دیگر بی تفاوت باشیم. این به آن معنی است که برای من رنج دیدن هر انسانی در هر جای دنیا و حتی در هر زمانی دردناک است. من بعنوان یک مسلمان شیعه برای زندگی انسانها ارزش یکسان قائلم و هر جا که بتوانم تلاش میکنم که از حق هر مظلومی دفاع کنم. تمام ادیان الهی و آخرین آنها اسلام آمدند که خداوند را به انسانها بدرستی بشناسانند و ما را به سمت یکتاپرستی هدایت کنند. اسلام آمد که به ما چگونه زندگی کردن را بیاموزد و بخشی از این چگونه زندگی کردن به هدف ما از زندگی کردن مربوط میشود. این هدف بسیار مربوط است با آنچه که در زندگی کاشته میشود و آنچه که پس از مرگ برداشت میگردد. اگرچه من مسئول رفتارهای دردناک زورگویان با مردم بی گناه نیستم و نبوده ام ولی با تمام این مردم احساس همدردی میکنم. مهم نیست که این مردم مظلوم مسلمان باشند یا مسیحی یا یهودی یا زرتشتی. مهم نیست که آنها در چه عصر و زمانی زندگی میکرده اند. مهم مظلومیت آنها بوده است. اما چه کاری از ما برای کمک به آنها برمیآید؟ گاهی تنها با زنده نگه داشتن یاد و مظلومیت آنها، گاهی با حمایت زبانی از آرمانهای آنها و گاهی هم با حمایت عملی از آنها. برای آنها که دیگر در این دنیا نیستند کاری جز همدردی و دعا از ما برنمی آید اگرچه مرگ تازه آغاز مجازات افراد ظالم و نجات افراد مظلوم است. اما برای آنها که هنوز هستند شاید بتوان کاری کرد.  حالا میرسیم به اینکه اگر در دنیا در جایی ظلمی بر مظلومی روا شده آیا این ظلم میتواند مبنایی برای قانونی و اخلاقی شدن آن ظلم شود؟  مطمئنم که هر فردی با حداقل انصاف خواهد گفت که نه. انجام یک جرم یا کار خلاف دلیل بر این نمیشود که مجوز کارهای خلاف مشابه صادر شود. زشت بودن و غیر اخلاقی بودن آن کار را هم کم نمیکند و در ضمن مجازات آن هم به قوت خود باقی خواهد ماند.  مسئله بعدی مسئله ای است که خسته شدم از بس آنرا تکرار کردم که هیچ کس نمیتواند چیزی را ببخشد که متعلق به او نیست. نه آمریکا و نه سازمان ملل و نه هیچ کشور دیگری نمیتواند بخشی از یک سرزمین را به دیگران ببخشد. و نمیتوان مثال عراق و اردن و غیره را با اسرائیل مقایسه کرد. چرا که برای آنکه یک کشور یهودی در فلسطین تشکیل شود به عمد یهودیان از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت داده شدند و آنها را جایگزین مسلمانانی کردند که در آن نواحی ساکن بودند. به این ترتیب وزن جامعه یهودی را افزایش دادند و وقتی که این وزن و جمعیت را به حدی رساندند که امکان پذیر شد آن کشوری که گفته شد را تشکیل دادند. طراحی بگونه ای بود که یک اکثریت خفیف یهودی در آنجا وجود داشت نه؟ چه کسی حکومت میکرد؟ یک حکومت یهودی. "بن گورین به صراحت گفت که در مرز ها یی که سازمان ملل برای ما کشیده جمعیت بزرگ عرب در بین ما زندگی خواهند کرد". بله یک جمعیت عرب که در میان یهودیان زندگی خواهند کرد. فقط در میان یهودیان. تازه آیا آن تقسیم عادلانه و منصفانه بود؟ هر آدم منصفی که به نقشه سال 1947 نگاهی بیاندازد فورا میفهمد که توطئه ای بوده است که توسط سازمان ملل اجرا شده است. دادن فضا و مکان کافی برای یک کشور یهودی و مهاجرت یهودیان به انجا به قیمت گرفتن بخشی از سرزمینی که متعلق به یهودیان نبود.  واقعیت این است که حتی با تمام تلاشهای ناجوانمردانه انگلستان و صهیونیستها هنوز وزن جامعه یهودی آنقدر نبود که بتواند یک کشور مستقل تشکیل بدهد. انها تنها میتوانستند به همراه مسلمانان یک کشور تشکیل بدهند. نه اینکه بخشی از خاک فلسطین را جدا کنند. حالا اعراب جنگ را شروع کردند. خب چاره ای هم داشتند؟ یک سازمان خارجی آمده و مرزهایی را برای آنها کشیده و حق را پایمال کرده و جنگ و آوارگی شروع میشود (البته من تردید ندارم که آوارگی فلسطینی ها از قبل از این شروع شده بود). چه کسی مسئول جنگ است؟ آن کسی که حق کشی کرده؟ دزدی سرزمین کرده؟ قطعه ای از خاک را ربوده؟ یا آن کسی که برای احقاق حق مظلوم عمل کرده؟ جنگ زمانی آغاز شد که هجوم و تقسیم ناعادلانه شروع شد. انگار که یهودیان خیلی متمدنانه و مودبانه از مسلمانان خواستند که ممکن است سرزمینتان را تحویل ما بدهید؟ لطفا؟  واقعا خجالت دارد. کسانی که به ترور فلسطینی ها و کشتن کودکان عادت کرده اند و به بهانه های مختلف خانه های فلسطینی ها را اشغال میکنند حق ندارند از وحشی بودن و نبودن و تمدن دم بزنند. بله مثل وحشی ها ادم کشتید و میکشید. چه کسی هر چند سال یک جنگ براه میاندازد و مردم بیگناه را میکشد؟  باز هم تکرار میکنم و این تکرار از سر گوش کردن سخنرانی ها نیست. دلایل فراوان برای این مسئله وجود دارد که فکر میکنم همه به آن واقفند. یهودیانی که به فلسطین آمدند قصد براندازی و جداکردن بخشی از خاک فلسطین را داشته اند و دشمن مهاجم تلقی میشدند و بنابراین پذیرفته نشده اند. همین قصد و نیت سوء این افراد دلیل برای محکوم کردن برنامه آنها است. مردم اصلی فلسطین افرادی را که بفرض از مصر و اردن آمدند به عنوان دشمن تلقی نمیکنند چون این مردم گروههای تروریستی تشکیل ندادند تا مردم بومی آن منطقه را ترور کنند و با ایجاد ترس و وحشت بیرون کنند. انجام چنین اقداماتی به همراه قصد و نیت قبلی برای تشکیل دولت مستقل یهودی (یا دولتی که اکثریت یهودی داشته باشد) برخلاف نظر ساکنین اصلی دلیل محکمی برای دشمنی صهیونیستها است وبهترین دلیل برای جنگ و باز پس گرفتن فلسطین توسط ارتشهای عربی در آن زمان و در هر زمان دیگری بوده است.    بنابراین این استدلال باز هم باقی است که تا آوارگاه فلسطینی به خانه برنگردند و همه پرسی عادلانه برگزار نشود نمیتوان حق را به صاحبش پس داد.