Armanmodern

ناوشکن های کلاس FREMM

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[b]ناوشكن هاي چندمنظوره كلاس FREMM [/b]

ناوشكن هاي چندمنظوره كلاس فرم توسط كمپاني هاي DCNS و Fincantieri جهت انجام ماموريت هاي دفاع هوايي، ضد زيردريايي و ضدكشتي طراحي شده و علاوه بر اين موارد داراي قابليت هجوم به مواضع زميني در برد بلند است. برد عملياتي اين ناوشكن ها 11000 كيلومتر(6,000 nautical miles) و سرعت آن 27 گره دريايي(50 كيلومتر بر ساعت) اعلام شده است. اين ناوشكن ها نمونه مدرنيزه و توسعه يافته ناوشكن هاي كلاس لافايت حواهد بود كه در آن تمامي جنبه هاي رادارگريزي و كاهش سطح مقطع راداري بكار رفته است و بروزترين تجهيزات راداري و سامانه هاي موشكي را دارا خواهد بود.
نيروي دريايي فرانسه برنامه اي براي بكارگيري 17 فروند از اين ناوشكن را طرح ريزي كرده كه پيش بيني مي شود اولين ناوشكن از اين كلاس در سال 2012 عملياتي شود. نيروي دريايي ايتاليا نيز 10 فروند از اين ناوشكن را سفارش داده است. اين ناوشكن ها در فرانسه توسط كمپاني كشتي سازي Armaris كه توسط شركت DCNS اداره مي شود ساخته خواهد شد و ساخت نسخه ايتاليايي اين ناوشكن نيز بر عهده شركت Orizzonte Sistemi Navali مي باشد. همچنين نيروي دريايي مراكش 1 فروند از اين ناوشكن را سفارش داده و به تازگي نيز نيروي دريايي يونان قرارداد خريد شش فروند از اين ناوشكن ها را كه مجهز به سامانه موشكي كروز SCALP باشد امضا كرده است.
نيروي دريايي فرانسه قصد دارد اين كلاس را جايگزين ناو هاي محافظ كلاس Tourville و ناوشكن هاي ضدزيردريايي كلاسGeorges Leygues كند. نيروي دريايي ايتاليا نيز قصد دارد 4 فروند از نسخه ضدزيردريايي و 6 فروند از نسخه چندمنظوره اين ناوشكن را بكار گيرد كه جايگزين ناوشكن هاي كلاس Maestrale و Lupo خواهند شد. يونان نيز اين ناوشكن ها را جايگزين ناوشكن هاي قديمي كلاس Elli خود خواهد كرد.


[b]انواع:[/b]
3 نسخه از اين ناوشكن ها در برنامه ساخت قرار دارند:
مدل ضدزيردريايي
نسخه دفاع هوايي
نسخه چندمنظوره



[b]تسليحات:[/b]
تسليحات در نظر گرفته شده براي اين ناوشكن ها شامل ا‍ژدرهاي MU 90 و موشك هاي ضد كشتي معروف MM-40 Exocet از بلاك 3 با برد 180 كيلومتر خواهد بود كه مختص نيروي دريايي فرانسه مي باشد. ناوشكن هاي ايتاليايي براي نقش ضدكشتي از موشك هاي Mk-2/A block 4 Teseo\Otomat با برد عملياتي 210 كيلومتر بهره خواهند برد.
براي دفاع هوايي نيز سيستم هاي مدرن MBDA Aster در نظر گرفته شده است كه توسط لانچرهاي SYLVER قابل پرتاب خواهد بود. همچنين 1 توپ پيشرفته 76 ميلي متري Otobreda و 2 توپ 20 ميليمتري سبك بر روي عرشه اين ناوشكن نصب خواهد شد .
هواگرد مورد نظر براي اين ناوشكن از بالگرد نوع NH90 در نسخه فرانسوي و EH101 مرلين در نسخه ايتاليايي خواهد بود. همچنين بر روي ناوشكن هاي يونان سيستم هاي موشكي كروز SCALP براي حملات زميني نصب خواهد شد كه قابليت حمله به مواضع زميني را تا برد 1500 كيلومتر دارا خواهد بود.
در بحث دفاع هوايي قرار است كه 32 موشك Aster 30(طبق اعلام شركت آستر با برد حداكثر 120 كيلومتر) و يا 24 موشك MICA VL (با برد حداكثر 60 كيلومتر) بر روي اين ناوشكن ها نصب شود، البته تركيب ديگري نيز براي اين ناوشكن در نظر گرفته شده است. اين تركيب جديد عبارت است از 16 موشك Aster 30 در نقش دفاع هوايي و 16 موشك كروز دريايي SCALP Storm Shadow در نقش حملات زميني.

نمای کلی ناوشکن های کلاس Fremm

[img]http://en.wikipedia.org/wiki/File:FREMM-DCN.svg[/img]

موشک کروز SCALP Storm Shadow

[img]http://en.wikipedia.org/wiki/File:Storm_Shadow_p1220865.jpg[/img]

موشک دفاع هوایی ASTER-30 ولانچر عمود پرتاب آن


[img]http://en.wikipedia.org/wiki/File:MBDA_Aster_p1220947.jpg[/img]

منابع:

[url=http://en.wikipedia.org/wiki/FREMM_multipurpose_frigate]http://en.wikipedia.org/wiki/FREMM_multipurpose_frigate[/url]

[url=http://www.defense.gouv.fr/marine_uk/votre_espace/communaute_marine/renewing_the_assets]http://www.defense.gouv.fr/marine_uk/votre_espace/communaute_marine/renewing_the_assets[/url]


دوستان تصاویری که من قرار دادم نمایش داده نمیشه و من اکانت گالری هم ندارم. کمک کنید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخ آخ نمی خواستم دو تا پست بشه! ادغام کنید لطفا!

ناوچه های کلاس فرم (به زبان ایتالیایی: Frigata Europea Multi-Missione)) یا به زبان فرانسوی (Frégate multi-mission) FREMM) بر اساس یک طرح مشترک بین کشورهای فرانسه و ایتالیا ساخته خواهندشد. قرار است که فرانسه 17 فروند و ایتالیا 13 فروند از این شناورها را در اختیار بگیرند. این شناورها قادر خواهند بود تا در ماموریتهای پدافند هوایی و ضدزیردریایی شرکت کنند. فرانسه گونه ای از این شناورها را سفارش داده است که با بهره گیری از موشکهای کروز توانایی حمله به اعماق خاک دشمن را نیز دارا است.
پیمانکاران اصلی این پروژه عبارتند از شرکت "آرماریس" فرانسه و "اوریزونته سیستمی ناوالی" از کشور ایتالیا. هر دو شرکت در طراحی و ساخت سیستمهای اصلی و نظامی شناورهای فرم نقش فعالی برعهده دارند و هر دو در ساخت شناورهای کلاس افق نیز شرکت داشتند.
قرارداد اولیه ساخت این شناورهادر نوامبر 2005 امضاشد. در اولین قرارداد، ساخت 6 فروند شناور ضدزیردریایی و 2 فروند شناور برای حمله به خاک دشمن برای نیروی دریایی فرانسه درنظرگرفته شده است. درنهایت، شناورهای ضدزیردریایی نیروی دریایی فرانسه به 8 فروند و شناورهای تهاجم زمینی این نیروی به 9 فروندافزایش خواهندیافت. تحویل این شناورها از سال 2011 تا 2016 به طول خواهد انجامید. با سرعت گرفتن پروژه، ساخت هر شناور به زمانی در حدود 7 ماه کاهش خواهش یافت.
در ماه می 2006 قرارداد ساخت دو شناور اولیه کشور ایتالیا امضاشد. قرار شده است که در سال 2012 اولین شناور تحویل نیروی دریایی ایتالیا شود. در سال 2007 مراکش اعلام کرد که یک فروند از این شناورها را برای پیوستن به نیروی دریایی خود سفارش داده است.
پیکربندی شناورهای کلاس فرم برای رسیدن به بهترین کارآیی عملیاتی، تعمیرات ونگهداری و به روزرسانی در آینده طراحی شده است. طراحی یکپارچه توانسته است فضای مشترک عرشه ها، موتورخانه و مسیرهای رفت و آمد را افزایش دهد.
برای اینکه بتوان عملیات تعمیراتی را در اسلکه بهتر انجام داد در پاشنه شناور یک در بزرگ بارگیری تعبیه شده است که ابزار و تجهیزات را می توان از طریق آن به یک راهرو پهن انتقال داد.
پانلهایی که در پل فرماندهی کشتی نصب شده اند می توانند انواع گوناگونی از وظایف مانند ارتباطات، ناوبری و هدایت شناور را برعهده بگیرند. همچنین سیستمهای نصب شده بر روی پل فرماندهی به گونه ای هستند که خدمه آن می توانند تمام سیستمهای داخلی شناور را مدیریت و هدایت کنند. این امر برای آگاهی از وضعیت امنیتی و همکاری با دیگر خدمه کشتی درنظرگرفته شده است.
شناورهای هر دو کشور از توربینهای گازی به همراه دو شفت و دو پروانه برای حرکت خود استفاده می کنند. شناورهای فرم از توربینهای گازی مشابه توربینهای نصب شده در شناورهای کلاس افق استفاده می کنند.
حداکثر سرعت شناورها 27 گره دریایی است. در هنگام اجرای عملیات ضدزیردریایی، شناور می تواند برای کاهش سر و صدا از موتورهای الکتریکی برای حرکت استفاده کند. در این حالت، حداکثر سرعت شناور تا 15 گره دریایی کاهش می یابد. یک سیستم انتقال نیروی گردان می تواند برای مانورهای دقیق، پهلوگیری، حرکت در بندر و غیر از اینها بکارگرفته شود.
شرکت تالس مسئول توسعه و تغذیه سیستمهای مراقبت و ارتباطی شناورهای فرانسوی است. این سیستمهای عبارتند از سیستم جستجو و رهگیر مادون قرمز "آرتمیز" و رادار مراقبت و کنترل آتش سه بعدی "هرکول" که برای پدافندهوایی شناور بکار می رود. برد رادار هرکول در برابر اهداف هواگرد 250 کیلومتر و در برابر موشکهای کروز 80 کیلومتر است.
سیستم هدایت نبرد شناورهای فرم ساخت شرکتهای "دی سی ان" و تالس بوده و بر اساس یک شبکه پرسرعت کار می کند. این سیستم قابل ارتقا بوده و می قادر است تا سلاح هایی که در آینده به شناور اضافه می شوند را به راحتی مدیریت کند.
استانداردهای ارتباطی ناتو مانند لینک 11، لینک 16 و لینک 22 و "جی ست" به شناورهای فرم اجازه می دهند تا به راحتی با دیگر شناورهای عضو پیمان ناتو به تبادل اطلاعات و همکاری بپردازند. ارتباطات داخلی شامل وسایل ارسال پیام، تلفنهای عادی و بیسیم، تلویزیونهای مداربسته و اینترنت می شود.
برای شناورهای فرم یک سیستم جنگ الکترونیک یکپارچه توسط شرکت تالس تدارک دیده شده است. ساژم نیز در حال ساخت نسل جدیدی از فریبنده ها برای شناورهای فرم می باشد.
نمونه های شناور فرم که برای ایتالیا ساخته خواهند شد برای دفاع هوایی به موشکهای آستر15 مسلح شده اند. این شناورها همچنین از موشک انداز ایتالیایی تسئو مارک 2 برای شلیک موشکهای ضدکشتی "کف دریا" استفاده می کند. این موشک انداز از سیستم هدایت مجتمع استفاده می کند و برد موشکهای آن بالغ بر 55 کیلومتر است. تصمیم گرفته شده است تا در شناورهایی صادراتی از موشک انداز اتومات مارک 2 استفاده شود. نیروی دریایی ایتالیا 4 فروند شناور ضدزیردریایی و 6 فروند شناور چندمنظوره از کلاس فرم دریافت خواهد کرد. این شناورها جایگزین ناوچه های کلاس "مائستراله" و ناوچه های "لوپو" خواهند شد.
این شناورها به سیستم ضدزیردریایی "میلاس" مجهز خواهد شد. میلاس یک سیستم برای مقابله با زیردریایی ها در تمام وضعیتهای هوا می باشد و توسط شرکت "ام بی دی آ" ساخته شده است. میلاس در حقیقت گونه ای از موشک انداز تسئو مارک 2 می باشد که با اژدرهای سبکی مانند "ام یو 90" مسلح شده است. این اژدرها برای مقابله با زیردریایی های شکارچی ساخته شده اند. محل زیردریایی توسط سونار شناور یا ادواتی چون سونارهای سوار بر هلیکوپتر شناسایی می شود.
شناورهای فرم که به نیروی دریایی فرانسه تحویل خواهند شد در دو نمونه ساخته خواهند شد. نمونه هجومی به موشکهای کروز، اژدر و موشکهای پدافند هوایی مسلح خواهد شد. نمونه دیگر، ناوچه ضدزیردریایی است که به جای موشک کروز به سونارهای فعالی مجهز شده است که به دنبال شناور یدک کشیده خواهند شد. این شناورها جایگزین ناوچه های قدیمی کلاس "تورویل"، ناوچه های کلاس "جورج لگوس" و ناوچه های "تیپ آ69" خواهند شد.
شناورهای فرم نیروی دریایی فرانسه به نسل سوم موشکهای ضدکشتی اگزوست مسلح شده اند. این موشکها بردی بیشتری نسبت به اگزوست های قبلی دارند و سیستم ناوبری پیشرفته آنها توانایی حملات ساحلی را نیز به آنها داده است.
شرکت ام بی دی آ -که سازنده موشکهای اگزوست و آستر است- در حال تولید یک پرتاب کننده عمودی برای موشکهای کروز است که در سال 2011 به خدمت گرفته خواهد شد و توانایی حمله به خشکی را برای شناورهای فرم فراهم می سازد. این شرکت برنده مناقصه ای شده است که بر اساس آن باید در ژانویه گذشته اولین محموله 50 فروندی موشک کروز دریایی "اسکالپ" (این موشک در بریتانیا استورم شادو نامیده می شود و نمونه هواپرتاب آن قبلا توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، فرانسه و ایتالیا بکارگرفته شده است) را تحویل نیروی دریایی فرانسه می داد. موشکهای اسکالپ از هدایت اینرسیایی در طول مسیر استفاده می کنند و در مرحله آخر پرواز می توانند از روش هدایت الکترو-اپتیک بهره گیری کنند. برد نمونه های این موشک کروز که برای نیروی دریایی سفارش داده شده اند بیش از 1000 کیلومتر است. موشک اسکالپ از موشک انداز عمودی سیلور -ساخت دی سی ان- پرتاب می شود.
شناورهای فرم فرانسوی از توپهای سوپرراپید 76/62 ساخت اوتومرالا استفاده می کنند. این توپها از یک دستگاه نشانه روی الکترو-اپتیک فرمان می گیرند. به علاوه این توپ را می توان از طریق پل فرماندهی نیز هدایت و شلیک کرد. 4 قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری وظیفه حفاظت شناور را در برابر اهداف در فاصله نزدیک بر عهده دارند.
ناوچه های فرم دارای یک سکوی پرواز و یک آشیانه هلیکوپتر در پاشنه خود هستند. یک سیستم ارتباطی اضطراری و کنترل از راه دور هلیکوپتر برای موارد بحرانی بر روی شناورها نصب شده اند.
نمونه های هجومی فرم به پهپادهای تاکتیکی مجهز شده اند. این شناورها می توانند پهپادهای پرتاب شده از سایتهای زمینی یا دیگر شناورها را نیز هدایت کنند. فرم اولین شناور اروپایی است که به صورت استاندارد از پهپاد استفاده خواهدکرد.

مشخصات
تاریخ سفارش 2005
تاریخ شروع پروژه ؟
تاریخ به آب انداختن ؟
تاریخ به خدمت گرفته شدن 2011
وزن کامل 5800 تن
طول 137 متر
عرض 19متر
آبخور 5 متر
پیشرانه 2 دستگاه توربین گازی ال ام 2500 هر یک به توان 32 مگاوات؛4 دیزل ژنراتور هر یک به توان 2.1 مگاوات؛2 محور متصل به 2 پروانه

حداکثر سرعت 27گره دریایی؛15 گره دریایی در حالت سکوت
برد 6000 گره دریایی
خدمه 108 نفر

هلیکوپتر 1 یا 2 فروند هلیکوپتر ان اچ 90 ؛توانایی حمل هلیکوپتر ئی اچ 101(ایتالیا)

تجهیزات الکترونیک رادار هرکولس(فرانسه)؛رادار امپار (ایتالیا)؛سونار شناور (ضدزیردریایی)
تسلیحات موشک انداز 8تایی اگزوست (فرانسه هر دو نمونه)؛توپ 127 میلیمتری اتوبرتا با برد 120 کیلومتر( تهاجم زمینی فرانسه)؛موشک کروز دریایی اسکالپ (تهاجم زمینی فرانسه)؛موشک انداز تسئومارک 2(ایتالیا هر دو نمونه)؛موشک انداز ضدزیردریایی میلاس(ضدزیردریایی ایتالیا)؛2 قبضه توپ سوپرراپید 76میلیمتری (تمام نمونه ها)؛4 قبضه توپ 12.7 میلیمتری ضدهوایی؛سیستم موشک انداز پامز شامل موشک انداز چندلوله عمودی و موشکهای آستر 30 یا آستر15(تمام نمونه ها)؛2 قبضه اژدرافکن دولوله (تمام نمونه ها)

از مجله ی جنگ افزار نوشته ی آقای رضا کیانی خودمون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_4.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_4.png[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_1.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_2.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_3.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_5.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_5.JPG[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_6.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_6.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_7.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_7.jpg[/img][/url]


Computer-generated image of the bridge of the French FREMM.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_8.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_8.jpg[/img][/url]

Both the French and Italian frigates will be armed with the MBDA Aster 15 missile system, which uses the Sylver launcher.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_9.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_9.jpg[/img][/url]

French frigates will be equipped with the MBDA SCALP naval land attack missile.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_10.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_10.jpg[/img][/url]

Italian FREMM frigates will have the Teseo mk2 (called Otomat mk2 in the export version) sea-skimming anti-ship missiles supplied by MBDA.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_11.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_11.jpg[/img][/url]

The FREMM hybrid propulsion system.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_12.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_12.jpg[/img][/url]

Avio will supply the LM2500+ gas turbine, licensed-built from General Electric, which provides 32MW of power.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_13.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_13.jpg[/img][/url]

MBDA's Exocet MM40 block 3 anti-ship missiles which have longer range and an enhanced navigation system will give the French frigates a littoral attack capability.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_14.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_14.jpg[/img][/url]

MBDA's Milas anti-submarine warfare weapon system will be fitted on Italian FREMM frigates.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_15.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_15.jpg[/img][/url]

Italian FREMM frigates will be able to fire lightweight torpedoes such as the Eurotorp MU-90.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/FREMM_16.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_FREMM_16.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه آرمان جان.

با توجه به مشخصاتی که تو ویکی پدیا نوشته در ماموریتهای سطحی و ضد زیردریایی و ضدهوایی از قابلیت خوبی برخوردار هست و ناوشکن قدرتمندی میتونه باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرمان جان دستت درد نکنه استفاده بردیم.

بیاد خلیج فارس، زیر دریایی ها می خورنش مثل هلو!

به نظر من تا یه فکر اساسی برای مقابله با زیر دریایی ها نکنن هیچ ناوشکن یا رزمناوی نمی تونه با اطمینان کامل از عدم تعرض توسط اونها به گشت زنی بپردازه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آرمان جان دستت درد نکنه استفاده بردیم.

بیاد خلیج فارس، زیر دریایی ها می خورنش مثل هلو!

به نظر من تا یه فکر اساسی برای مقابله با زیر دریایی ها نکنن هیچ ناوشکن یا رزمناوی نمی تونه با اطمینان کامل از عدم تعرض توسط اونها به گشت زنی بپردازه.[/quote]

ممنون امیرجان.
اتفاقا اینطوری که تو سایت نیروی دریایی ایتالیا نوشته نسخه زیردریایی اش بسیار مدرن خواهد بود. البته صحت گفته هاشون رو فقط یک نبرد واقعی مشخص میکنه.
اینم تصویر نمای کلی این کلاس ناوشکن:

[img]http://www.privateimage.com/images/xl6dbu95sv08fdrcmv.png[/img]

تصویر موشک دفاع هوایی آستر و لانچر عمودپرتابش:

[img]http://www.privateimage.com/images/o9p5do11vv3ayz4x6p3.jpg[/img]

[img]http://www.privateimage.com/images/19wuj5ygbgyvxr6yai.jpg[/img]

اینم تصویر موشک اسکالپ که مخصوص حمله به اهداف زمینی هست:

[img]http://www.privateimage.com/images/09i5gsnzaeum1tsj24j.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين ناوچه ها خيلي پيشرفته و قوي هستن ولي من يك پيشنهاد دوستانه به اين غربي ها مي دم كه حيفه اين همه هزينه و تكنولو‍ي از بين بره اينارو طرف درياي ايران و خليج فارس نفرستن مخصوصا خليج فارس.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد بر چه اساسى از هلو شدن ناو صحبت ميكنيد؟
ناو قدرتمنديه و سامانه هاى كارايى داره ظاهرش هم كه نشان دهنده پايين بودن سطح مقطع راداريش هست در ناوهاى جديد نسبت به كاهش آثار صوتى هم حساسيت نشون داده ميشه مثلا پروانه و قسمت پاشنه به گونه اى طراحى ميشه كه اصوات توليدشده توسط حباب ها به دام بيفته. راستى سامانه دفاع نزديكش چيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ببخشيد بر چه اساسى از هلو شدن ناو صحبت ميكنيد؟[/quote]

فکر کنم با بنده بودید، بر این اساس که اصولا تمام شناورهای سطحی در برابر شناورهای زیر سطحی از یک ضعف عمومی و ارگانیک برخوردار هستند، که حتی با وجود اختلاف نسل در اونها باز هم تا حد زیادی برتری رو به شناور زیر سطحی خواهد داد.

اگر راضی نشدید بفرمایید در پی ام ادامه می دیم یا در تاپیکی که مرتبط باشه.

[size=7](ضمنا جواب ما رو هم ندادی فکر کنم یه شیش ماهی شده یا بیشتر!)[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ببخشيد بر چه اساسى از هلو شدن ناو صحبت ميكنيد؟[/quote]

فکر کنم با بنده بودید، بر این اساس که اصولا تمام شناورهای سطحی در برابر شناورهای زیر سطحی از یک ضعف عمومی و ارگانیک برخوردار هستند، که حتی با وجود اختلاف نسل در اونها باز هم تا حد زیادی برتری رو به شناور زیر سطحی خواهد داد.

اگر راضی نشدید بفرمایید در پی ام ادامه می دیم یا در تاپیکی که مرتبط باشه.

[size=7](ضمنا جواب ما رو هم ندادی فکر کنم یه شیش ماهی شده یا بیشتر!)[/size][/quote]
البته همين طور هست كه شما گفتيد اما به اين راحتى نيست كه يك كشور كلى سرمايه روى يك پروژه بزاره بعد مثل هلو بزارتش جلوى ما بگه بسم الله! لطفا كمى واقع بين باشيد زمانى زنگ خطر به صدا در خواهد آمد كه شناورهاى سنگين دشمن از منطقه خارج بشند. ١٧ فروند از اين ناو براى فرانسه لقمه درشتى است و نشان از برنامه درازمدت نيروى دريايى اين كشور داره.


"سوالتون رو بعد از مشورت با متخصص ميتونم جواب بدم"

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ببخشيد بر چه اساسى از هلو شدن ناو صحبت ميكنيد؟[/quote]

اصولا تمام شناورهای سطحی در برابر شناورهای زیر سطحی از یک ضعف عمومی و ارگانیک برخوردار هستند، که حتی با وجود اختلاف نسل در اونها باز هم تا حد زیادی برتری رو به شناور زیر سطحی خواهد داد.

[size=7](ضمنا جواب ما رو هم ندادی فکر کنم یه شیش ماهی شده یا بیشتر!)[/size][/quote]

صحبت شما در حالت کلی صحیح هست.
اما نسخه ضدزیردریایی این ناوشکن از دو نوع سونار بصورت همزمان استفاده میکنه و تجهیزات مقابله با زیردریایی متنوعی رو همراه داره و گمون نمیکنم به این آسونی بشه از پسش بر اومد اما مطمئناً شکست ناپذیر نیستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما ایرانیها تبحر خاصی در پیدا کردن راه میانبر داریم .
در تمام دنیای خدا هر چیزی یک ضدی هم داره اینم میشه از بین برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] به اين راحتى نيست كه يك كشور كلى سرمايه روى يك پروژه بزاره بعد مثل هلو بزارتش جلوى ما بگه بسم الله![/quote]

بنده هم یه همچین چیزی رو نگفتم عرض بنده حالت کلی داشت.

[quote]اما نسخه ضدزیردریایی این ناوشکن از دو نوع سونار بصورت همزمان استفاده میکنه و تجهیزات مقابله با زیردریایی متنوعی رو همراه داره و گمون نمیکنم به این آسونی بشه از پسش بر اومد اما مطمئناً شکست ناپذیر نیستند.[/quote]

نقطه ضعفش در همینجاست! استفاده از 2 سونار قطعا برتری خوبی نسبت به زیردریایی هایی متعارف به اون میده اما در برابر گونه های خاصی از زیردریایی ها که در ایران در حال رشد و گسترش هستند خیر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بيشتر توضيح ميديد؟
چه نوع خاصي از زيردريايي در ايران در حال گسترش هستند؟ منظورم اينه كه چه ويژگي خاصي دارند كه اونها رو از ديگر زيردرياييها متمايز ميكنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.