insidman

Ripsaw سریعترین تانک جهان !

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

:mrgreen:



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mean-machine.jpg[/img]



RIPSAW

سریعترین تانک جهان




تانک بی سر نشینی که از هر مسیری با سرعت بیش از 60 مایل ( 100 کیلومتر ) در هر ساعت عبور میکند.

شما میتوانید ببینید که این تانک بی سرنشین چگونه زمینهای گل آلود را با سرعت 60 مایل در هر ساعت میدرد . هنگامیکه Ripsaw ناگهان به یک سو می چرخد و دودهای سیاهی از خود بیرون میدهد به سان اینکه این درنده کوچک نوعی بیقراری برای شکار از خود نشان میدهد !

دوقلوهای همسان به نام Geoff و Mike Howe همانند ه اختراع شان دوست ندارند مدت زیادی راد ر یک محل بنشینند !


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_ms2%7E0.jpg[/img]


در سال 2000 این دو برادر برای پروژه بعدی خود به توافق رسیدند به گفته این دو : Geoff موافق ساخت یک کامیون جت با موتور تور بینی بود در حالی که Mike تمایل به ساختن سریعترین یدک کش جهان را داشت.
این دو به هر حال توافق به ساختن Ripsaw کردند.
این دو برادر با هر مهندسی که در این زمینه مشورت میکردند میشنیدند که هیچگاه نمیتوانند از Abrams M1A1 قدرتمندتر ین تانک موجود در دنیا که بیشترین سرعت یعنی 42 مایل در هر ساعت دارد پیشی بگیرند.
پس از بررسیهای لازم این دو برادر Ripsaw فقط برای ماموریت های سخت و ناهموار و بدون سرنشین طراحی شود. ( از این رو بایستی بیشترین سرعت ممکن را تجربه کرد پس مسئله وزن را با ابتکار خود حل کردند)
ابتدا فریمی از تیوپهای جو شکاری شده ساختند این تیوپها باعث میشود تا 50% قدرت بیشتری نسبت به وزن آن را تامین کند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_ms2.jpg[/img]

اگر خواهان اختراع مجدد این تانک باشید خواهید دید که ساختن بخشهای فوق العاده این تانک کاری بیار دشوار خواهد بود زیرا شنی های این تانک به حدی سبک است که با سرعت 60 مایل در ساعت میچرخد و آنقدر مستحکم است که حمل تمام تجهیزات تانک در آن سرعت به خوبی صورت میگیرد.
این دو برادر برای اتصال قطعات Ripsaw گیره های استیلی را خود طراحی کردند تا بتوانند علاوه بر استحکام وزن تانک را تا حدی کاهش دهن در هر صورت موفق شدن تا این گیره ها را با 90% وزن کمتر از نمونه های مشابه خود آماده کنند !
Ripsaw با وزن کم دارای قدرت باور نکردنی 650 اسب بخار است که این توان از یک موتور V8 حاصل می گردد.
در یک آزمایش مهیج Ripsaw بدون زحمت چندان قادر به خرد کردن تپه ای سنگی شد و توانست به راه خود ادامه دهد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw3.jpg[/img]

زمان نمایش فرا رسید دو برادر بایستی تانک خود را از Haine به سمت واشنگتن حمل کنند تا در حضور مقامات ارتش به معرفی آن به پردازند.
ابتدا این تانک به رویت سناتور ماین - Main – و سوزان کولینس – Susan Collins – که از طرف ارتش کمکی بالغ بر 1.25 میلیون دلار کردند رسید.
در سال 2006 برادران Howe کمپانی Howe& Howe را تاسیس کردند و به عنوان اولین اختراع سیستم ریل اتوماتیکی را طراحی کردند که قدرت لازم برای چرخش تانک در هر مسیر را به شنیها وارد میکند و همچنین مسلسل M240 با کنترل از راه دور را نیز عرضه کردند که این دو اختراع در طول ماهها آزمایشات بسیاری را پشت سر گذاشتند تا بتوانند جواز استقرار بر Ripsaw را بدست آورند.


Bhavanjot Singh مدیر پروژه مرکز مهندسی و توسعه تحقیقات جنگ افزاری ارتش اظهار مکن مهمترین خصوصیت این تانک را چابکی بی حد و مثال زدنی آن میداند.



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_control.jpg[/img]



در اطراف این سبک وزن فولادی 6 دوربین با دیدی 360 درجه برای دست یابی به بهترین دید نصب شده تا Ripsaw بتواند 1 تا 2 مایل از نیروهای زمینی جلوتر حرکت کند و ماموریت های اکتشافی و شناسائی پیشرفته را انجام دهد و نیروهای پیاده و زرهی پشت سر خود را از میدانهای مین و کمین و دامها مطلع سازد.


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mccm_on_ripsaw.jpg[/img]


Ripsaw در تابستان امسال با مبلغی بالغ بر 760000 دلار آماده تولید انبوه میگردد برادران Howe معتقد هستند Ripsaw بهترین خودروی نظامی بدون سرنشین با قابلیت کشف میدانهای مین و تهاجم میباشد که میتواند در اختیار ارتش قرار گیرد.


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_team.jpg[/img]



به نقل از ماهنامه جنگ افزار شماره 62


http://military-war.blogfa.com/post-24.aspx




.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب انگار دوستان این تاپیک رو فراموش کردن ؟


این به نظر تانک نمیرسه بیشتر یه خودروی نیمه زرهی هست که به هیچ گونه تسلیحات با کالیبر بالا یا حتی متوسط مجهز نیست . پس همون خودروی زرهی براش بهتره .
با توجه به این نمیدونم چرا نویسنده اصلی (خارجی)فکر کرده این تانکه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب انگار دوستان این تاپیک رو فراموش کردن ؟
[/quote]

[color=brown]عنوان تاپیک رو ویرایش کردم. شاید مؤثر باشه.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته درسته هیچ سلاحی با کالیبر بالا نداره ولی این دلیل نمیشه که در آینده هم همین منوال باشه !

من چندتا کلیپ از همین تانک (خدرو زرهی) دیدم که سرنشین داشت !

کسی اطالاعات خاصی نداره ؟

فکر میکنم در چند تیپ مورد برسی قرار داده شده

البته از اونجائی که دوستان گفتند لینک سایتهای دیگر را نگذارید متاسف میشم ولی با اولین سرچ تو یو توب میتونید تست Rpsaw را ببینید جالبه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این تانک به نظر من باید برای عملیات ضد لجستیک و زرهی استفاده بشه
روش موشک های نیمه سنگین ( حدود 100 کیلو) ضد زره نصب کنن
مثل تانک توسن برای زدن تانک های دشمن و ماشین الات لجستیکیشون استفاده بشه
میتونه زود بزنه
زود در بره
ضمنا از یه رزمنده در این عملیات کاراتر هست ( به خاطر اینکه موشک های نابودگری رو می تونه حمل کنه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين دوتا مخترع دارند اين اسباب بازي رو با آبرامز مقايسه مي كنند؟!‌ :mrgreen: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این وسیله با کلاشینکف از پا در میاد .

البته یک ایده خوب هست اما اگر بخوان زرهش رو قوی کنند مسلما سرعتش پایین میاد .

به نظر من بیشتر بدرد پلیس و جنگلبانی میخوره . البته گشت مرزی هم با این وسیله بد نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
بیشتر شبیه یه خودروهای اسکلتیه که مقداری آنرا با زره پوشانده اند و مجهز به تیربار انفرادی و نمایشگر و شنی کرده شده است...حتی گذاشتن نام زره پوش هم بر آن سخت است چه برسد به تانک!
تنها ماموریتی که از عهده این سوسک برمیاید:
[quote]در اطراف این سبک وزن فولادی 6 دوربین با دیدی 360 درجه برای دست یابی به بهترین دید نصب شده تا Ripsaw بتواند 1 تا 2 مایل از نیروهای زمینی جلوتر حرکت کند و ماموریت های اکتشافی و شناسائی پیشرفته را انجام دهد و نیروهای پیاده و زرهی پشت سر خود را از میدانهای مین و کمین و دامها مطلع سازد. [/quote]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/url~35.jpeg[/img][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000cd]Ripsaw تانک بدون سرنشین و کنترل از راه دوری است که توسط کمپانی آمریکایی Howe & Howe Technologies برای ارتش آمریکا طراحی و ساخته میشود.این خودرو با وزن 4082 کیلوگرم، در هر سطح و مسیری،چه جاده و چه زمین های ناهموار همچون زمین های گل آلود،با سرعت 153 کیلومتر در ساعت به تعقیب و نابودی هدف میپردازد و در مدت 4 ثانیه سرعتش از صفر به 97 کیلومتر در ساعت میرسد.[/color]

[color=#0000cd]کمپانی Howe & Howe Technologies توسط 2 برادر دو قلو به نام های Mike Howe و Geoffrey Howe،که به او Geoff میگویند،تاسیس شده است و بیشتر در زمینه جنگ افزار های مشابه Ripsaw و ربات فعالیت دارد.یک اختراع دیگر این 2 برادر پر جنب و جوش،باهوش و خلاق Badger UGV است که در رکوردهای جهانی گینس کوچکترین زره پوش تهاجمی جهان است و توانایی استفاده از راکت انداز برای شکار هدف های زمینی و هوایی،نارنجک انداز،خمپاره انداز،تیربار سنگین و دیگر جنگ افزار های سبک وزن و جنگ الکترونیکی و حتی حمل بار های سبک و سربازان آسیب دیده را دارد.

در سال 2000 این دو برادر برای پروژه Ripsaw به توافق رسیدند.به گفته این دو:Geoff ابتدا موافق ساخت یک کامیون جت با موتور توربوفن(توربینی) بود،در حالی که Mike تمایل به ساختن سریعترین یدک کش جهان را داشت. ولی سرانجام این دو برادر توافق به ساختن Ripsaw کردند.

پس از بررسیهای لازم این دو برادر قرار شد Ripsaw فقط برای ماموریت های سخت و ناهموار و بدون سرنشین طراحی شود.از این رو بایستی بیشترین سرعت ممکن را تجربه کرد،پس مشکل وزن را با ابتکار خود حل کردند.ابتدا اسکلت و چهارچوبی از لوله های آلومینیومی جوشکاری شده با آرایشی ویژه،خاص و مقاوم ساختند.این لوله های آلومینیومی باعث شد تا 50 درصد قدرت بیشتری نسبت به وزن آن را تامین کند.

برادران Howe برای اتصال قطعه های Ripsaw گیره های استیلی را خود طراحی کردند تا بتوانند علاوه بر استحکام،وزن تانک را تا حدی کاهش دهند.در هر صورت موفق شدن تا این گیره ها را با 90 درصد وزن کمتر از نمونه های مشابه خود آماده کنند. ساختن دیگر بخشهای فوق العاده این تانک نیز کاری بسیار دشوار است.زیرا شنی های این تانک آنقدر سبک است که با سرعت 153 کیلومتر در ساعت میچرخد و آنقدر مستحکم است که حمل تمام تجهیزات تانک در آن سرعت به خوبی صورت میگیرد.

Ripsaw با وزن کم دارای قدرت 750 اسب بخار است که این توان از یک موتور دیزل 6.6 لیتری Duramax V8 ساخت کمپانی بسیار بزرگ General Motors آمریکا بدست می آید.در یک آزمایش هیجان انگیز،Ripsaw به کمک موتور پر قدرت و چهارچوب مقاوم و مستحکمش،با تکانه ای بالا که از سرعت زیاد و وزن 4082 کیلوگرمی اش بدست می آورد،بدون زحمت تپه ای سنگی را خرد کرد و توانست به راه خود ادامه دهد.Ripsaw میتواند از مانع هایی به ارتفاع 61 سانتیمتر نیر عبور کند.

سر انجام پس از ساخته شدن،این 2 برادر Ripsaw غیر جنگی را که سبک تر و سریعتر از نمونه جنگی بود را برای اولین بار دریک نمایشگاه وسایل نقلیه در 2001 در Dallas به نمایش گذاشتند.همانجا بود که این تانک توانست توجه ارتش آمریکا را جلب کند و ارتش خواستار نمونه جنگی آن شد.در سال 2005،Ripsaw برای ارزیابی در مسابقه Darpa Grand Challenge شرکت کرد.از بین 168 ربات شرکت کننده،3 ربات انتخاب شدند که Ripsaw یکی از آنها بود.در سال 2006،دو برادر بایستی تانک خود را از شهر Haine ایالت فلوریدا به سمت واشنگتن میبردند تا در حضور مقام های ارتش آمریکا و مرکز مهندسی و توسعه تحقیق های ارتش،ARDEC(کوتاه شده Army Research Development Engineering Center)،ارزیابی های لازم انجام شود.در آنجا نیز Ripsaw دو حریف خود را شکست.
پس از پیروزی Ripsaw،این تانک به رویت سناتور Main و Susan Collins که از طرف ارتش کمکی بالغ بر 1.25 میلیون دلار کردند رسید و قرار دادی برای ساختن نمونه اولیه Ripsaw MS1 بسته شد.
Bhavanjot Singh مدیر پروژه مرکز مهندسی و توسعه تحقیق های ارتش مهمترین ویژگی این تانک را چابکی بی حد و بی مانند آن میداند.

در اطراف Ripsaw شش دوربین با دیدی 360 درجه برای دست یابی به بهترین دید نصب شده تا Ripsaw بتواند 1 تا 2 مایل از نیروهای زمینی جلوتر حرکت کند و ماموریت های اکتشافی و شناسایی پیشرفته را انجام دهد و نیروهای پیاده و زرهی پشت سر خود را از میدانهای مین و کمین و دام ها آگاه سازد.

Ripsaw برای درگیر شدن با نیرو های دشمن،یک پلتفرم تمام اتوماتیک مدل CROWS از نوع هدایت لیزری با استفاده از پایه گردان M151 Protector دوربین دار با بزرگنمایی بر بالای بدنه دارد که بر روی آن گونه های مختلف تیربار های سبک و سنگین همچون گتلینگ ها و همچنین نارنجک انداز نصب میشود.

Ripsaw از تابستان سال 2009 با قیمت هرکدام 760 هزار دلار آمریکا آماده انبوه گشت.برادران Howe معتقد هستند Ripsaw بهترین خودروی نظامی بدون سرنشین با قابلیت کشف میدانهای مین و تهاجم میباشد که در اختیار ارتش قرارگرفته است.پس از تولید انبوه و به خدمت ارتش در آمدن،نموه اولیه MS-1 در عراق به کار گرفته شد و پس از موفیت چشمگیرش،ارتش خواستار نمونه سرنشین دار آن با نام MS2 نیز شد که 2 خدمه،یک راننده و یک توپ چی،دارد.[/color]


[b]ویژگی ها:[/b]

[color=#0000cd]کشور سازنده:آمریکا
کمپانی سازنده:Howe & Howe Technologies
گونه ها:MS1 بدون سرنشین و MS2 با سرنشین
وزن:4082 کیلوگرم
بلندی:1.78 متر
موتور:یک موتور دیزل 6.6 لیتری Duramax V8 با قدرت 750 اسب بخار ساخت کمپانی بسیار بزرگ General Motors آمریکا
ظرفیت حمل بار:907 کیلوگرم
سیستم فنربندی:16 اینچ Travel
سرعت:153 کیلومتر در ساعت[/color][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="https://www.facebook.com/photo.php?fbid=529966083711645&set=a.409952779046310.87022.409794345728820&type=1&relevant_count=1"]منبع[/url][/font]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به درد ارتش سوریه خیلی میخوره

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/ripsaw2.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_ripsaw2.jpg[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/ripsaw.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_ripsaw.jpg[/IMG][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعید میدونم بیشتر به درد جلودار یه لشکر زرهی میخوره یه نفر بر زرهی سریع هست ک برای شناسایی منطقه بره نه یه ربات جنگی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از نظر بدون سرنشین بودن، داشتن سرعت و تحرک بالا و مسلح بودنش گفتم وگرنه ربات های سری swords خیلی بهترند.

icon_arrowd

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/5656.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سورد ها خیلی به درد مرزبانی برای ما میخورن خصوصا در مرز های شرقی و غربی
قیمتشون هم خیلی مناسب دونه ای 180 میلیون تومانه D:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط cheka، 14 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط cheka، 14 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است

یه بخش جدا برای روباتها لازمه 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.