امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

wolf_(10).jpg




Wolf یک خودروی شناسایی زرهی سبک می باشد که توسط کمپانی SPDR صرب با تغییرات نمونه ی BRDM2 روسی ساخته شده است . شاسی اصلی خودرو دچار تغییرات زیادی نشده است . یکی از مهمترین تغییرات در این خودرو برجک جدید می باشد که دارای یک توپ 20 م م می باشد و همچنین براحتی می توان انرا با مسلسل های 12.7 م م و 7.62 م م و نارنجک انداز اتوماتیک و یا حتی توپهای 30 م م جایگزین کرد .

wolf_(4).jpg

thumb_wolf_(4).jpg wolf_(8).jpg

thumb_wolf_(8).jpg wolf_(3).jpg

thumb_wolf_(3).jpg wolf_(5).jpg

thumb_wolf_(5).jpg wolf_(9).jpg

thumb_wolf_(9).jpg

این خودرو نصبت به نمونه اصلی خود دارای فضای داخلی بیشتری است به گونه ای که با 4 خدمه ی خود در صورت نیاز می تواند 4 سرباز را هم حمل نماید . در این نمونه چرخهای کمکی در وسط بدنه حذف شده اند که این خود به بیشتر شدن فضای داخلی خودرو کمک بزرگی کرده است .

در این خودرو توجه زیادی به بیشتر کردن زره شده است و این نمونه دارای زره بیشتر و همچنین موتور قوی تری نسبت به نمونه روسی و قدیمی می باشد . همچنین یکی از اصلیترین قسمتهای اضافه شده به Wolf سیستم دیده بانی چند منظوره جدید ان بنام TOMS می باشد که در ارتباط با سیستم اطلاعات فرماندهی و GPS مراقبت بالایی در انواع شرایط اب و هوایی و روز و شب به فرماندهان ارائه می دهد .

یکی از مشکلات نمونه ی اولیه و 20 م م این خودرو خشاب گذاری ان بود که فرد توپچی باید برای تعویض خشاب از برجک بیرون امده و خشاب را تعویض می نمود که باعث می شد در تیرس گلوله های دشمن قرار بگیرد .

در تغییراتی که بر روی نمونه ی جدید تر این خودرو اعمال شده است حذف برجک توپ 20 م م بوده است . بجای برجک از دستگاه دیده بانی چند منظوره TOMS که قابلیت بالا رفتن تا ارتفاع 4 متر را دارا می باشد استفاده شده است . همچنین در محل قدیمی سیستم دیده بانی مسلسل 12.7 م م با قابلیت کنترل از داخل نصب شده است .

wolf_(13).jpg

thumb_wolf_(13).jpg wolf_(12).jpg

thumb_wolf_(12).jpg wolf_(2).jpg

thumb_wolf_(2).jpg wolf_(7).JPG

thumb_wolf_(7).JPG wolf_(6).JPG

thumb_wolf_(6).JPG wolf_(11).jpg

thumb_wolf_(11).jpg

بر روی پایه بالا رونده سیستم دیده بانی می توان از رادار جستجوی search radar PR-15 هم استفاده کرد که توانایی کشف انسان در فاصله 7 کیلومتری و همچنین خودرو تا فاصله 15 -20 کیلومتری و هواپیماهایی با سرعت کم تا ارتفاع 1000 متر را دارد .




مشخصات سیستم دیده بانی چند منظوره TOMS :

wolf.jpg



این سیستم تلفیقی از مسافت یاب لیزری - دوربین تلویزیونی CCD دارای محیط باز و سیستم تصویر برداری حرارتی می باشد . هدف اصلی طراحی این سیستم دیده بانی و مراقبت از اطراف تانکها و خودروهای زرهی می باشد و در تمام شرایط اب و هوایی و روز و شب قابلیت دیده بانی دارد . این سیستم در یک محفظه فولادی قرار گرفته است که توانایی دفع ضربه گلوله کالیبر 7.62 را در فاصله 250 متری دارد . این سیستم در فاصله 10 کلیومتری دارای خطای 5 متر در مسافت یابی می باشد .

wolf_(1).jpg

http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wolf_(1).jpg


به نظر من جای لانچر موشکهای ضد زره و ضد هوایی برای این خودرو خالی است ! و در صورت استفاده از یک برجک تلفیقی از موشکهای ضد زره و مسلسل و توپ ممکن است از سرعت و تحرک این خودرو بکاهد ولی یک خودروی شناسایی چند منظوره با قابلیت درگیری با انواع اهداف را فراهم می کرد .

فقط برای میلیتاری

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون کلنل وسیله جالبیه!

میگم این لنز هاش رو میشه با گلوله های 12.7 زد؟

به نظر من اگر 4 تا موشک استرلا با یک توپ گتلینگ بالاش بزارن واقعا چیز خوفی میشه! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود .
جالب تر اینجاست که اسرائیل هم یه خودروی نفر بر زرهی با همین نام تولید کرده. که البته بسیاری از ویژگی هاش هم مثل همینه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میگم این لنز هاش رو میشه با گلوله های 12.7 زد؟ [/quote]

چرا با 12.7 ؟ راسته کارش یک گلوله RPG-7 است دیگه ! درسته یک لانچر استرلا کم داره . می تونه براحتی در مخفیگاهش اگر پرندهای هم دید شکارش کنه . گاتلینک 20 م م واسه نصب روی این مدل خودروها مقداری وزن اونها رو بالا می بره مگر از نمونه های کم نواخت تیر یا سبک تر استفاده بشه یا نمونه ای مشابه تیربار هلی کوپتر کبری .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] چرا با 12.7 ؟ [/quote]
برای اینکه یک تک تیر انداز بتونه بدون آشکار شدن بزنتش و بعدا بشه با موشک یا راکت ضد زره بشه حسابش رسید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گمون كنم اين خودرو براى استقرار مخفيانه طراحى شده باشه كه يه پست فرماندهى/شناسايى خيلى كوچيك رو تو خط مقدم تشكيل بده؛ زرهى شدن و مسلح شدنش هم به نظرم براى دفاع از خود بيشتر باشه تا حمله؟! آخه يه خودرو با اينم همه آلات حساس و هزينه بر رو كه نمى فرستند تو دل آتيش؟ اون كاليبر 50 هم به گمونم به راحتى از پسش بربياد. جاى شكى نيست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخه همچی هم الات پر هزینه و حساسی روش نصب نیست ! مسلح شدن و ضد زره بودن و ضد هوایی بودنش که خرجی نداره و باعث کندی کارش نمیشه ! می تونه براحتی در صورت پیدا کردن گشتی زمینی یا هوایی دشمن او رو ساقط کنه !!!! فکر کنید این خودرو به محل تجمع تانکهای دشمن رسیده و بصورت مخفیانه داره اونها رو مراقبت می کنه ! در صورت پی بردن به تانک فرماندهی حیف نیست شکارش نکنه ؟ ! یا در مواقع گشت زنی به سنگر تیربار برمی خوره یا موضع شد تانک یا پدافند - چطوری میخواد با کالیبر 50 از پس اون بر بیاد ؟ !
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه منظورم نيست كه ماشين گرونيه. منظورم اينه كه خودروى شناسايى-فرماندهى نبايد مستقيم درگير شه٬ به جز واسه دفاع از خودش. در اون مثالى كه زديد٬ آيا بلافاصله پس از شليك خودش توسط بقيه تانك ها نابود نمى شه!؟ اگر بدونه كه آتش پشتيبانى سريعاً تأمين مى شه مى تونه حمله رو شروع كنه(به كاروان هاى كوچيك دشمن) كاليبر50 هم قراره فقط اون لنزها و تجهيزات ديده بانيش رو بزنه. همين كلى از ارزش ماشين كم مى كنه.
راستى چرا مى فرماييد ارزان نيست تجهيزاتش؟! به گمونم فقط همون برجك شناساييش كمينه يه 20هزار يورويى بشه! بقيه اش رو هم كه حساب كنى به نظرم(دقيق اطلاع ندارم) به حدود 50هزاريورو هم برسه(فقط تجهيزات شناسايى/ديده بانى). خيلى هم مفت نيست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مقابل تانکهای مدرن و نوین امروزی تحهیزات گرون قیمتی نداره ! در هر صورت فراموش نشه که یک نمونه مدرنیزه شده از خودروی BRDM2 است. اون یک مثال بود و برای همچین خودروهایی توانایی ضد زره مهم است ! باید گشتی مسلح انجام بدهد ! حالا با موشک ضد زره می تونه حتی یک هلی کوپتر پارک شده رو هدف قرار بده یا خسارات جدی به منابع و رادارهای دشمن وارد کنه !
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در كشور عزيزمون ايران خودروهاي فرماندهي مدرني توليد ميشه كه در رژه سال گذشته هم شاهد بودين. فكر كنم بحثش موجود هست. مشكلي كه وجود داره بحث جي پي اس نظامي هست كه سعي ميشه با ارتباط انلاين چند پهپاد با خودرو نظامي تا حدي مشكل برطرف بشه.

كلنل عزيز مثل گذشته خوب و روان بود.دستت درد نكنه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه
اگه می تونست یک لانچر موشک ضد زره داشته باشه واقعا کار امد تر می شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه امین جان
بدجوراز زره پوش جماعت خوشت می آد icon_cheesygrin

[quote]
در كشور عزيزمون ايران خودروهاي فرماندهي مدرني توليد ميشه كه در رژه سال گذشته هم شاهد بودين. فكر كنم بحثش موجود هست. مشكلي كه وجود داره بحث جي پي اس نظامي هست كه سعي ميشه با ارتباط انلاين چند پهپاد با خودرو نظامي تا حدي مشكل برطرف بشه[/quote].
دقیقا زدی تو خال برادر آرمانی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته :whew: از این خودروهای زره پوش سبک و کلا از زره پوشهای روسی بسیار خوشم می یاد icon_rolleyes icon_cheesygrin شاسی BRDM2 روسی رو میشه با تغییراتی استفاده های زیادی از اون کرد . البته طراح خودرو قدیمی است ولی اگر بشه بر اون اساس طراحی مدرن کرد و مدرنیزه روی اون انجام داد خیلی مفیده - تمرکز باید روی وسیله نقلیه تیز پا و سبک و دارای سلاح کشنده قوی باشه - یک خودروی تند رو که روش لانچر موشک ضد زره مدرن نصب بشه با قدرت دور ایستایی بالا و همچنین 2 تا لانچر موشک ضد هوایی دوش پرتاب برای دفاع از خودش و یک مسلسل 12.7 م م دقیق و دوربین دار مانند KORD برای زدن اهداف پیاده از فاصله ای فراتر از قدرت درگیری اونها ! یک خودروی همه فن حریف واسه زمین گیر کردن دشمن ! حتی براحتی میشه روی اون یک مسافت یاب لیزری و هدف گذار لیزری هم نصب کرد که واسه توپخانه و هوایی بتونه هدف فراهم کنه !


یک چیزی تواین مایه ها (طرح ابداعی ) :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/j11.jpg[/img]

1 - مسلسل سنگین
2 -موشک ضد زره
3 - موشکهای ضد هوایی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.