samedelavar

بررسي تايخ جنگها و ابتكارات نياكان ما

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در اينكه نياكان آريايي ما بزرگترين نوابغ نظامي جهان بوده اند گمان ميكنم شكي نباشد.مثلا سردار بزرگ اشكاني سورنا را بزرگترين نابغه نظامي جهان ميدانند.و به نظر من بعد از اسلام هم هر چند دوره هايي كوتاه و مقطعي بوده اماشخصا عاشق دليراني چون يعقوب ليث(كسي كه ميخواست سالها پيش از نازيها نژاد مردمان ايران را از آلودگي نجات دهد و براي هميشه نسل تازيان را بردارد) و حسن صباح و نادر شاه افشار هستم. بله نادر شاه كه شايد يكي از بزرگترين نوابغ استفاده از نيروهاي كم و كارآمد باشد.او در جنگ با عثمانيها نيرويي به استعداد يك هفتم دشمن داشت و حتي به جاي توپهاي سنگين از زنبوركهاي سوار بر چار پايان استفاده ميكرد.كه اگر اروپاييها چنين كسي را داشتند ديگر نياز به اين همه جعل تاريخ و دروغ پردازي نداشتند. مثلا در جايي خواندم كه ارشميدس با يكسري آينه كشتيهاي دشمن را از فاصله چند كيلومتري به آتش ميكشيده كه گمان نميكنم امروز هم بشر با اين همه دانش بتواند چنين كاري انجام دهد و همين دروغ بودن موضوع را به روشني آشكار ميسازد. :evil: چارلي بكويث در كتابش از پلي مي تا طبس ميگويد كه امروز ديگر نيازي به ارتشهاي بزرگ و سنگين نيست و ديگر عصر تكنولوژي و نيروهاي كوچك و بسيار كار آزموده است عصر تاكتيك و تكنيك. او ميگويد كه نيروهاي ويژه را اگر در جاي درست بكار بريم چه نتايجي خواهيم گرفت و توضيح ميدهد كه مثلا نبايد از آنها در ماموريتهاي تدافعي و نگهباني استفاده كرد كه بايد تنها براي تهاجم و غافلگيري دشمن مورد استفاده قرار گيرند. نادر شاه افشار كسي بود كه چنين كرد مثلا در فتح افغانستان پس از يكسال تمام محاصره شهر نيروهاي مخصوص بختياري كه خود قبلا آنها را سركوب كرده بود موفق شدند در طول يك روز با فتح باروهاي شهر و فتح آن را براي ارتش ايران هموار كنند .يا در جنگ باعثماني همين نيوهاي ويژه بودند كه توپچي هاي ايران كه مرگشان نزديك بود را باحمله به جناحين دشمن همگي را از دم تيغ گذراندند و اگر ايران اين توپچي ها و زنبوركهايشان را از دست داده بود ديگر شكست ايران حتمي بود . يكي از مزاياي اين زنبوركها تحرك بالا و پشتيباني و قدرت آتش بالاي آنها در مقايسه با توپهاي سنگين و پيچيده دشمن بود كه نيروهاي ويژه ايران ميتوانستند آنها را با شجاعت تمام نابود كنند و در عين حال توپخانه سبك خودي را نيز حفاظت نامحسوس ميكردند.امروزه نيز بهترين توپخانه نيروهاي ويژه همين خمپاره هاي سبك كه نمونه كوچك و مدرن همان زنبورك حساب ميشود كارايي آن توپهاي ما كه در تهاجم مستقيم به دشمن مورد استفاده قرار ميگرفتند و سريع سوار بر شتر عقب مينشستند را ندارند icon_wink دوستان نظر خود را بيان كنند تا ادامه بدهم.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يك توضيح كوچك را ضروري دانستم و آن اين كه اصولا فرق نيرو هاي ويژه و تكاور(رنجر)در مستقل بودن نسبي نيروهاي ويژه است به گونه اي كه خود توانايي برنامه ريزي و اجراي حمله دشمن يا اهداف ديگر را دارند حال آنكه تكاورها تنها توانايي حمله را دارند و حتي نيروهاي دلتاي آمريكايي خود براي خود يگانهاي پشتيباني هوايي و درياي را نيز دارا ميباشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاپیک جالبی است. بله شکی در نابغه بودن ما آریائیها نیست و در تمام جنگها حتی آنهایی که ما شکست خورده ایم باز هم ابتکارات تاریخی بزرگی انجام دادیم. به نظر من تیمور هم جزو نوابغان نظامی تاریخ است کسی که حالا بی رحمیش رو در نظر نگیریم روشهای نظامی منحصربفردی داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از نظرات سازنده دوستان سعيد جان يك كتاب در مورد تيمور لنگ خوانده بودم در كودكي كه من رو عاشق خودش كرده بود . اون در كودكي آموزشهاي نظامي بسياري رو ميبينه كه يك نمونه شمشير زدن با هر دو دسته كه همين جون اون رو در مناطق غربي ايران نجات مده. اتابك لر با گرز دست راستش را كه خورد ميكنه با غرور تمام جلو ميره كه سرش رو ببره كه ناگهان با دست چپش اتابك رو ميكشه .و با توجه به كوهستاني بودن منطقه لرستان تصميم ميگيرن كه با اون قبايل كوه نشين به دليل ناتواني مغولان در جنگ در مناطق غير هموار براي عبور مذاكره و اسراي يكديگر را تحويل بدن و به همين مناسبت نام يكي از قبايل مشهور اونجا را چگني(يا چگيني)كه در زبان مغولي معناي برفي و كوههاي برفي دارد ميگذارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله زندگی تیمور واقعا شبیه به افسانه است و اگر اتفاق نمیافتاد باور کردن اتفاقات و شرح حال وی ممکن نبود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه دوستان مايل هستند اين موضوع را ادامه ميدهم و به بهرام چوبين ميپردازم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ممنون از این مطالب می گم نمیدونستم نادر شاه و تیمور هم آریایی بوده اند... :) :evil: سعید جان حالیز نئجه دی؟ icon_wink هاردان تبریزه گئده بیلرم؟ :)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:evil: لطفا پارسي را پاس بداريد icon_wink نادر شاه كه يك آريايي اصيل و تيمور نيست اما بدون تعصب يك نابغه نظامي بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

:) لطفا پارسي را پاس بداريد icon_wink
نادر شاه كه يك آريايي اصيل و تيمور نيست اما بدون تعصب يك نابغه نظامي بوده.

:) لطفا تعصب را پاس ندارید :evil:
باشه بابا اصلا حضرت مسیح هم آریایی اصیل بود...من که دیگه حال ندارم در مورد این مسائل قومیتی بحث کنم....تعصب همیشه بوده و هست
در ضمن ما خواستیم دو کلوم با همشهریمون خوش و وش کنیم....عجب نئو نازی هایی هستید :D

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب دوستان ميپردازيم به بهرام چوبين(شو بين)
بد نيست بدانيد كه اين لقب بهرام براي چه بوده؟بهرام جثه اي كوچك داشته و بهسبب مهارتي كه در جنگ تن به تن داشته ميگفته اند كه برو و فقط او را ببين يا(شو بين).بهرام بر روي دو پاي اسب بلند ميشده و با وزن اسب و خود كه پايين مي آمده باشمشيرش دشمن و سپر او را دو نيم ميكرده و اين يكي از مهارتهاي رزمي او بوده . جهت اطلاع دوستان پيش از اين گمان بر اين بود كه مبدا ورزشهاي رزمي مدرسه شاولين بوده اما با مشاهده نقاشي هاي روي ديوارهاي آن فهميدند كه اين كاهنان هندي هستند كه دارند به آنها تعليم ميدهند و همانطور كه ميدانيم اين هم باز از ابتكارات ايرانيان بوده كه به هند و سپس چين و ساير نقاط صادر شده است.اما بايد اين را هم در نضر داشت كه آنها نيز به نوبه خود آن را حفظ كرده و گسترش داده اند.
بهرام پس از فراري دادن خسرو پرويز به روم براي سكوب قبايل وحشي كه از شرق وارد شده بودند(تركان پست) به آنجا رفت و شكستي سخت به آنها داد . اما بهرام در اين جنگ با سپاهي يك دهم سپاه دشمن به آنها حمله موشكي كرد icon_wink :evil: :) و قتل عام سختي ازاين فرومايگان كرد.
ارتشيان ايران كه از دير باز با نفت آشنا بودند و از دسته هاي نفت انداز استفاده ميكردند (حال آنكه تازيان از مزاياي آن بي خبر بودند و آن را آب نفرين شده مي ناميدند :) ) براي آتش زدن نمدي كه زير زره سبك براي محافظت از تيرهاي دشمن ميپوشيدند و نيز آتش زدن آذوقه دشمن و... استفاده مي كردند اينبار با تركيب آنها و راكت سلاح مخوفي ساختند و دمار از روزگار دشمن در آوردند. اما جلب اينجاست كه بهرام پس از در هم كوفتن آنان و تسليم شدنشان با آنها متاسفانه جوانمردانه رفتار كرد و سرانجام نيز اين نژادهاي پست دونماي بدو خيانت كردند.
از زبان بهرام:
بر ايشان همي تير باران كنيد. ..............................................................هوا را چو ابر بهاران كنيد




دوستان مرا از نظراتشان بي بهره نگذارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر اشتباه نكنم به بهرام چوبين بهرام گور هم مي گفتند چون ظاهرا به شكار گورخر علاقه زيادي داشته است. بحث خيلي جالبي است و بد نيست دوستان از استراتژي هاي جنگي در ايران باستان اطلاع داشته باشند كه اگر مايل بودند ادامه خواهم داد. دوست دارم در مورد شاه اسماعيل و شيوه جنگ او در نبرد تاريخي و افتخار آفرين چالدران هم صحبت كنيم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از نظرتون بهرام گور با بهرام چوبين يكي نيستند به زودي در حد دانشمان به اين تاريخ پرافتخار هم خواهيم پرداخت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود با تشكر از آقاي سام مقاله جامع تر داشتيد حتما بگذاريد در مورد بهرام گور بايد بگويم او تنها با يك دستش با دو شير قوي هيكل مبارزه ميكرد بسيار قوي بود در مورد نادر شاه افشار هم بگويم كشور هاي هم مرزي ايران به خصوص افغانستان اسم نادر رو ميشنوند به شدت پريشان هستند ببين اين شاه پر قدرت ما چيكار كرد خدا رحمت كند باز هم تشكر از آقاي سام

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از شما دوست گرامي به زودي مقالات جامع تر ي قرار خواهم داد تا دوستان ببينن ما كه بوديم و چه شديم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.