amin_sahande

تولید حافظه های قابل تغییر برای تلفنهای هوشمند

Recommended Posts

شرکت سامسونگ قصد دارد حافظه های ویژه ای برای تلفنهای هوشمند تولید کند که از موادی با توانایی تغییر حالت ساخته شده و می توانند دوام شارژ باطری در این تلفنها را تا 20 درصد افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این قطعات از ماده ای ساخته خواهند شد که با دریافت حرارت قادر خواهند بود اطلاعات را ضبط و یا پاک کنند و به این شکل میزان مصرف انرژی در آنها نسبت به حافظه های موجود بسیار کاهش پیدا خواهد کرد سامسونگ اعلام کرد این قطعات از اواخر سال 2010 وارد خط تولید این شرکت خواهد شد.

حافظه های قابل تغییر یا PCM معمولا از آلیاژی از ژرمانیوم، آنتیمونی و تیتانیوم ساخته شده و ماده ای شیشه مانند را به وجود می آورند. حرارت دادن به این ماده آن را به دو حالت مختلف تبدیل می کند که هر یک از این حالتها مقاومت متفاوتی در برابر الکتریسیته از خود نشان می دهند.

از این رو می توان از این مواد برای نمایان کردن صفر و یکهای دوتایی که اساس عملکرد رایانه ها به شمار می روند، استفاده کرد. سامسونگ قصد دارد تولید این حافظه ها را برای تلفنهای هوشمند در ابعاد 512 مگابیتی آغاز کند حافظه های PCM با حافظه های رایج بسیار قابل مقایسه خواهند بود و ساختار ساده آنها می تواند فرایند تولید و ورود به بازار مصرف را تسریع سازد.

سامسونگ اعلام کرده است این حافظه های 512 مگابیتی می توانند اطلاعات را با سرعتی 10 بار بیشتر از برخی از کارتهای حافظه موجود نوشته و بخوانند و به طور کلی سرعت عملکرد آنها سه برابر کارتهای حافظه معمولی خواهد بود.

بر اساس گزارش بی بی سی، در حالی که بسیاری از شرکتها در حال مطالعه بر روی راههای استفاده از حافظه های قابل تغییر به سر می برند، سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که از این حافظه ها در تلفنهای هوشمند استفاده خواهد کرد این شرکت اعلام کرده انتظار دارد PCM ها به تدریج جایگزین کارتهای حافظه در بسیاری از ابزار الکترونیک شوند.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1074823

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.