امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]تا اونجايي كه من خبر دارم از لحاظ نرمي ‌- قدرت مانور - رهگيري هوايي داگ فايت حرف نداره و مطابق آن هيچ جنگنده اي نيست از لحاظ سرعت خوبه ولي از لحاظ قدرا آتش ضعيفه و بش از حد به هدف بايد نزدبك شود تا انو منهدم كند
رقباي ان هم
اف 35
سوخو 37
ميگ35[/quote]

اين جنگنده در داگفايت بي نظير ترين است و رقيب اصلي آن اف- 35 است كه گمان نمي كنم به رپتور برسد.چون بالاخره رپتور ، رپتور است ديگه!
در ضمن رادار اين جنگنده قسمت شاهكار آن است و ضعف ان را مي توان به برد زير 120كيلومتر موشك هاي آمرام دانست هر چند باز هم در برد هاي خيلي پايين تر از اين هم قابل شناساي نيست.موشك هاي آمرام با وجود برد به نسبت كمتر از همتايان شرقي اما از تكنولوژي رديابي و دقت بسيار بالاتري برخوردارند.
اين جنگنده در حقيقت ساخت لاكهيد مارتين است نه بويينگ! چون يكي از دوستان به سازنده آن بويينگ اشاره كرده بود گفتم. هرچند طراحي بالها بر عهده بويينگ بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولين حادثه براي هواپيماي F-22A كه در نوع خود جالبترين است، منجر به حبس 5 ساعته خلبان اين هواپيماي 180 مليون دلاري در كابين اين هواپيما شد.
اين حادثه در تاريخ 10 آپريل 2006 هنگامي رخ داد كه بعد از يك پرواز روزانه و بازگشت به پايگاه خلبان متوجه شد كه در كاناپي اين هواپيما باز نمي شود و تمام تدابير موجود از سوي خلبان و پرسنل فني هم ثمر بخش نبود و سرانجام تصميم به برش شيشه كاناپه براي خروج خلبان گرديدند. اين حادثه از سوي مسئولان نيروي هوايي ايالات متحده براي بررسي علل آن در دست مطالعه مي باشد و بنا بر اعلام ابتدايي مسولان نقص در سيستم باز و بسته نمودن كاناپه خلبان علت بروز اين حادثه بوده و به احتمال بسيار بايد اين سيستم اطلاح و بازسازي شود كه بسيار هزينه بر خواهد بود . شما را به ديدن تصاوير اين حادثه دعوت مينمايم اميدوارم مورد توجه شما قرار گيرد:

USAF به دنبال راهکاری برای خنک نگه داشتن سیستم های آویونیک

نيروی هوايی آمريکا به دنبال راهکاري است که جنگنده‌های جديد F-22 اش بتوانند برای مدت زمان طولاني تری با موتور روشن (Stadnby) بر روی زمين مناطق گرم همچون عراق و افغانستان آماده برای عمليات بمانند.

متاسفانه در دمای بالاتر از 49 درجه سلسيوس بعد از 44 دقيقه دستگاه‌های الکتريکی جت‌های مخفی (Stealth) شروع به از کار افتادن می‌کنند! بنابراين مدت زمانی طول می‌کشد تا بتوان پرنده را آماده پرواز نمود. در طول پرواز به دليل وجود جريان هوا چنين مشکلی وجود ندارد.



مشکلات ايجاد شده بابت تخمين قيمت F-22

ابهامات ايجاد شده بابت قيمت تخميني نيروي هوايي ايالات متحده جهت خريداري جنگندهء پنهان کار F-22، باعث مشکلات عظيمي براي شرکت سازنده، يعني «لاکهيد مارتين» شده است. اگرچه طبق قرارداد فروش طولاني مدت اين جنگنده، پشتيباني وسيعي براي اين هواپيما در بودجهء دفاعي اخير پيش بيني شده است که به تازگي توسط سنا به تصويب رسيده است.
نيروي هوايي اعتقاد دارد که قيمت فروش F-22، بايد 250 ميليون دلار براي سه سال اول باشد که اگر امکان انعقاد قرارداد براي تعدادي بيشتري فراهم شود، اين مبلغ به 130 ميليون دلار براي هر فروند خواهد رسيد.
اما اين تخمين قيمت، مي تواند مورد بررسي دقيق تري قرار گيرد زيرا طبق گزارش ژنرالهاي قسمت بازرسي وزارت دفاع، قيمت گذاري تخميني پنتاگون در ساير موارد، همواره مورد انتقاد قرار گرفته است و در بسياري از موارد، اشتباه از آب درآمده است.

در گزارش بازرسان اعلام شده است که پنتاگون حق تخمين قيمت ندارد زيرا اين مسئله باعث لغو ساير قراردادهاي منعقده نظير قرارداد خريد هواپيماهاي باربري C-130J از لاکهيد مارتين خواهد شد.
پنتاگون سال گذشته به دنبال راهي براي لغو 4 ميليارد دلار قرارداد چندسالهء خود مي گشت، اما مقامات رسمي وزارت دفاع، در ماه مي 2006، با تخمين اينکه کل مبلغ قرارداد به بيش از 1.78 ميليارد دلار بالغ خواهد شد، از بحث بر سر قيمت نهايي C-130J خودداري کردند، زيرا طبق تخمين آنها، «مبلغ بيش از 1.1 ميليارد دلار تامين نخواهد شد» و اين موضوع در گزارش بازرسان نيز آمده است.
طبق گزارش بازرسان، به اين نکته اشاره شده است که اگر قيمتها، بالا تخمين زده شوند، مبلغ مورد نظر تامين نخواهد شد زيرا مبلغ کافي براي تامين اين قيمتها در بودجه پيش بيني نشده است در حالي که در اغلب موارد قيمت تمام شده، بسيار بيش از موارد تخميني از آب درآمده است.

سناتور «جان مک کين» نمايندهء آريزونا در سنا، بارها اصول صحيح خريد تسليحات را گوشزد کرده است. در گزارش منتشر شدهء بازرسان نيز به مشکل ايجاد شده بين خريد C-130J و F-22 اشاره شده است. نيروي هوايي نيز تاييد کرده است که اطلاعات استفاده شده جهت بدست آوردن تخمين قيمت نهايي هواپيماها، از دفاتر برنامه هاي C-130J و F-22 بدست آمده است.

با اين تفاصيل، به نظر مي رسد قيمت تمام شدهء F-22 براي نيروي هوايي، بسيار بيشتر از 250 ميليون دلار تخمين زده براي هر فروند خواهد شد که اين موضوع، نيروي هوايي را براي خريد تعداد بيشتر، دچار ترديدهاي جدي مي کند و نگراني لاکهيد مارتين نيز از اين مسئله ناشي شده است.



ايالات متحده در جستجوي مشتري خارجي براي F-22

پس از کاهش تعداد سفارش ايالات متحده براي جنگندهء F-22 به 189 فروند و ايجاد بحران مالي براي شرکت هواپيماسازي لاکهيد مارتين، اين شرکت به دنبال راهي براي فروش هواپيماي خود به مشتريان خارجي است.
اما کنگرهء ايالات متحده، به دنبال راهي براي حفظ قانون منع 9 سالهء صادرات جنگندهء F-22A است. اين موضوع، به دنبال راي گيري براي رفع ممنوعيت صادرات اين جنگنده در مجلس نمايندگان آمريکا به تاريخ 20 ژوئن، صورت گرفت.

قانون گذاران در ايالات متحده، يک اصلاحيه بر بودجهء‌ دفاعي سال 2007 ارائه کردند که اجازه مي دهد سازندهء F-22A يعني لاکهيد ماتين، جنگندهء خود را به ديگر کشورهايي که خواهان ارتقاء ناوگان هواپيماهاي جنگي خود هستند، بفروشد. مشتريان بالقوهء F-22، کشورهاي ژاپن و کرهء جنوبي هستند.

اصلاحيه اي که باعث رفع تحريم فروش به مشتريان خارجي مي شد توسط سناتور جمهوري خواه – Kay Granger – نمايندهء مردم تگزاس از بخش فورت ورث در مجلس نمايندگان ارائه شد.
مرکز اصلي کارخانهء هواپيماسازي لاکهيد مارتين در فورت ورث ايالت تگزاس واقع شده است.

پيشنهاد آقاي Granger زماني اجرا مي شود که فروش F-22A به مشتريان خارجي، براي بخش بازرگاني شرکت لاکهيد مارتين، قطعي شود و اين در حالي است که خريد آتي F-22 توسط خود ايالات متحده در پردهء ابهام قرار دارد و فروش خارجي F-22 مي تواند کمک بسياري به رفع مشکلات عظيم مالي لاکهيد مارتين در پروژهء پرخرج ساخت و توليد F-22 بنمايد.
آن طور که به نظر مي رسد، F-22 نتوانسته است انتظارات نيروي هوايي ايالات متحده را به عنوان جنگندهء نسل آينده، برآورده کند و کاهش تعداد سفارش نيروي هوايي براي F-22 و ادامهء در سرويس ماندن F-15E تا سال 2030، گواهي بر اين مدعاست.

http://military.blogfa.com/cat-32.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منبع : http://military.blogfa.com/cat-32.aspx[/quote]

ببخشید ولی حتماً باید منبع رو در یه پست دیگه میزدی؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين مشكل براي سال 2007 بود(و فقط براي يكي از جنگنده ها) البته اگر تاريخ را درست گفته باشم و آنگونه هم كه شما گفتيد نبوده. همه جنگنده ها را يعني از ميگ بگيبر تا اف ها در مراحل توسعه طرح در معرض انواع آزمايشات حرارتي در دماهاي به مراتب بالاتر از 50 درجه و به مدت چندين ساعت قرار مي دهند ديگر چه رسد به جنگنده 240 ميليون دلاري با اون پروژه عظيم با هزينه هاي سرسام آور و در اين مورد كلا موضوع متفاوت بوده. اين خبر هاي قديمي را وقتي ذكر مي كنيد لااقل منبع زبان اصلي آن را هم از يك سايت معتبر عنوان كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد اف 22 و مشکلات اون در یکی از تاپیکها به خوبی بحث شد اگه آقا مرتضی لطف کنن لینکش رو بذارن ممنون میشم.(یادم رفته کجا بود)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام.
تا جایی که من شنیدم آمریکا هنوز برای فروش f-22 به هیچ کشوری چراغ سبز نشون نداده و بجای اون F-35 رو بعنوان جنگنده نسل پنج به همه ی مشتریهاش معرفی کرده.البته با این اوضای خراب اقتصادی شاید دولتشون به بی پولی خورده نظرش عوض شده باشه. :| :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آهان پیداش کردم:

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8741[/quote]

قربون دستت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]یک روزنامه آمریکایی از درخواست چند کشور در خاورمیانه برای خرید جنگنده های اف 22 آمریکا که قابلیت نفوذ در سیستم دفاع هوایی روسی را دارد، خبر داد.[/color]

روزنامه "ورلد تریبون" چاپ آمریکا، فرماندهی مرکزی آمریکا با صدور جنگنده های اف22 به کشورهای منطقه خاورمیانه و خلیج فارس موافقت کرده است.

پیشتر برخی مشکلات فنی موجب عدم ارسال این جنگنده ها به خاورمیانه شده بود، اما در حال حاضر چند کشور حوزه خلیج فارس خواهان خرید این جنگنده هستند.

به گفته کارشناسان نظامی آمریکا، اف22 تنها جنگنده آمریکایی است که می تواند در سیستم دفاع هوایی روسیه از جمله سامانه اس 300 نفوذ کند.

از جمله کشورهایی که درخواست خرید این جنگنده را دارند می توان به عربستان سعودی اشاره کرد.

علاوه بر آن رژیم صهیونیستی نیز درخواست خرید این جنگنده که قیمت هر فروند از آن 140 میلیون دلار است را دارد.

ورلد تریبون در این رابطه می نویسد : "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی از دولت "باراک اوباما" درخواست کرد که چند فروند جنگنده "اف-22" را به این کشور بفروشد.

بر اساس این گزارش، توافقات در خصوص تحویل تسلیحات آمریکایی به ریاض یکی از بندهای مهم دستور کاری مذاکرات اخیر سران عربستان و آمریکا در واشنگتن بوده است.

لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1110666

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]به گفته کارشناسان نظامی آمریکا[/b]، اف22 تنها جنگنده آمریکایی است که می تواند در سیستم دفاع هوایی روسیه از جمله سامانه اس 300 نفوذ کند.[/quote]

icon_cheesygrin :lol: :lol:

خب معلومه که چاقو دسته شو نمی بره!! تازه اف 22 براحتی در سیستمهای پیش اخطار هوایی قدیمی روسی شناسایی میشه!

[quote]از جمله کشورهایی که درخواست خرید این جنگنده را دارند می توان به [b]عربستان سعودی [/b]اشاره کرد.[/quote]

یه انبار تسلیحات جدید برای آمریکا لابد می خواد ایجاد بشه!!

[quote]قیمت هر فروند از آن 140 میلیون دلار است را دارد.[/quote]

ارزون شده؟! قبلا 220 میلیون بود، قبلترش هم 375 میلیون بود، شاید هم ثابت شده در برابر سیستمهای پدافندی کارایی آنچنانی نداره که ارزون شده!

[quote]"عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی از دولت "باراک اوباما" درخواست کرد که [color=green]چند فروند [/color]جنگنده "اف-22" را به این کشور بفروشد.[/quote]

چند فروند؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله . اگر قراره کشوری این جنگنده رو دریافت کنه اسرائیل خواهد بود . در ضمن مگه اف-22 فروشش به کشور های دیگه ممنوع نبود ؟؟

یک مسئله دیگه !! در تمام دنیا همین وضعه . اگر اف-22 ای قراره به عربستان و یا هر کشوری دیگری فروخته بشه ، اف-22 ای خواهد بود که اکثر سیستم های حساسش حذف خواهند شد و از اف-22 ای که در دست خود نیروی هوایی آمریکاست بسیار پائین تر هست . مگر اینکه اون کشور در ساخت و برنامه های پشتیبانی این جنگنده شرکت کرده باشه و سرمایه گذاری کرده باشه مثل پروژه اف-35 که کانادا ، ترکیه ، استرالیا ، انگلیس ، ایتالیا ، هلند ، نروز و دانمارک در اون سرمایه گذاری عظیمی کردند . برای مثال کانادا با سرمایه گذاری حدودا 4.8 تا 6.4 میلیارد دلار تا چند سال آینده حدودا 144 فروند جنگنده اف-35 وارد نیروی هوایی کشورش می شه بدون هیچ تغییری و بدون هیچ کم و کاستی .

ولی خوب اینها همش در حد حرفه وگرنه من که چشمم آب نمی خوره اف-22 به همین راحتی به دست عربستان بیفته و حتی ژاپن از خرید اف-22 ها منصرف شد چراکه قیمت بسیار بالا بود و همچنین سیستم های حساس از روش ورداشته شده بودند . مثل همون بلایی که قرار بود سر آواکس های ایران در زمان کارتر بیارن و می خواستن سیستم های حساسش رو بردارند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دادن F 22 به عربستان

البته با در نظر گرفتن سرسپردگی این کشور به آمریکا اصلا بعید به نظر نمی رسد اگر چنین چیزی رخ دهد ولی با در نظر گرفتن تجربه F 14 در مورد ایران احتمالا آمریکایی ها بسیار در این مورد با احتیاط برخورد خواهند کرد

ارتش سعودی امروز کاملا بخشی از ارتش آمریکا به حساب می آید چنان که تمام کارها از مانور های نظامی و کنترل سورتی های پروازی با اجازه آمریکایی ها و نظارت انها انجام می گیرد و این بدان معنا است که ارتش سعودی احتمالا ارتش دوازدهم آمریکا به حساب بیاید

حالا چرا ارتش خودشون را تجهیز نکنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا بعد از انقلاب كه پايگاه اصليش تو منطقه (ايران) رو از دست داد به فكر اين افتاد كه يه هم پيمان سرسپرده ديگه واسه خودش پيدا كنه كه عربستان رو مناسب ديد .
چون مثل ايران قبل از انقلاب كاملا وابسته به آمريكاست و مهمتر از اون عرستان دشمن ما هم هست .
بنظر من هم احتمال تحويل اف22 به عربستان زياده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.