sglaalpour

جنایات جنگی انجام شده توسط ایالات متحده آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جنایات جنگی انجام شده توسط ایالات متحده آمریکا به سلسله رویدادهایی اطلاق می‌گردد که جنایات جنگی شناخته می‌شود.

بیشتر جنایات جنگی توسط دیوان بین‌المللی کیفری، کنوانسیون ژنو، و قوانین جنگی مربوط به حقوق بین‌الملل کاملا تعریف شده‌اند. اتهامات جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بین‌المللی پیگرد و اثبات نگردیده، اما در برخی موارد خود آمریکا اقدام به پیگرد متهمین نیروهای نظامی خود نموده است. با این‌حال ایالات متحده آمریکا (بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی و همانند برخی کشورهای دیگر همچون جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، و هند) اجازه بررسی جنایات جنگی سربازانش را توسط دیوان بین‌المللی کیفری نمی‌دهد، چون معتقد است که اینگونه دادگاه‌ها براحتی «می‌توانند بازیچه کشمکش‌های سیاسی گردند».

جنگ جهانی دوم

با توجه به اینکه متفقین در جنگ جهانی دوم پیروز شده بودند, هیچ کدام از جنایات جنگی ایالات متحده در جنگ جهانی دوم توسط دادگاهی بررسی نشد. اما برخی اتهامات عنوان شده جنایات جنگی آمریکا عبارتند از:
یک محقق بنام ریچارد ویگرز آمریکا را متهم کرده که نیروهایش در آلمان به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث نرسیدن غذای کافی به اسرای جنگی آلمانی و همچنین غیر نظامیان حاضر در منطقه تحت تسلط خود شده که این باعث کشته شدن هزاران آلمانی بر اثر گرسنگی شد.
کشتار داخائو: نیروهای آمریکایی تمام آلمانی های عضو وافن اس‌اس را که در داخائو در سال ۱۹۴۵ به اسارت گرفته بودند در دم تیرباران کردند.
کشتار بیسکاری: نیروهای لشکر ۴۵ پیاده نیروی زمینی ارتش آمریکا, ۷۵ اسیر جنگی ایتالیایی را قتل عام کردند.
کشتار کانیکاتی: نیروهای ارتش آمریکا پس از اشغال سیسیل, هشت غیر نظامی ایتالیایی را به قتل رساندند.
کشتار شینونه: در روز اول ژانویه ۱۹۴۵ (روز سال نو) سربازان آمریکایی بیش از شصت اسیر جنگی آلمانی وافن اس‌اس را در نزدیکی روستای شینونه در بلژیک قتل عام کردند. مجریان این قتل عام هیچ گاه توسط دولت آمریکا محاکمه نشدند، چون معتقد بودند که «هیچ مدرکی اتهامات وارده را ثابت نمی‌کند».
در بمباران درسدن در جنگ جهانی دوم ۵۵۰۰ بمب‌افکن نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروی هوایی ارتش آمریکا ۳٫۹۰۰ تن بمب انفجاری قوی و بمب‌های آتش‌زا را طی ۴ یورش، در کمتر از ۱۵ ساعت بر روی درسدن ریختند و ۳۴ کیلومتر مربع از شهر را ویران کردند. در آتش‌سوزی بزرگی که در نتیجه بمباران رخ داد بقایای شهر نیز نابود شد. به ادعای ارتش آمریکا درسدن یک مرکز مهم نظامی بود که ۱۱۰ کارخانه و ۵۰۰۰۰ شاغل در آن در حمایت از دولت نازی مشغول به فعالیت بودند.دربرابر این، چند پژوهشگر استدلال کرده‌اند که فقط زیرساختهای مخابراتی، پلها و مناطق وسیع صنعتی خارج از شهر نبودند که بمباران شدند، و حملات بمباران مناطق بدون هیچ فرقی بین نظامی بودن یا نبودن آنها و بی هیچ تناسبی با اهداف نظامی بود. در تعداد کشته شدگان حاصل از این بمباران اختلاف نظر هست که از ۳۴۰۰۰ نفر تا ۱۳۴۰۰۰ نفر گفته شده است که اکثر قریب به اتفاق غیر نظامی بودند.
توسط دادگاهی در ژاپن اعلام گردید, بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط ارتش آمریکا, با توجه به ابعاد وسیع کشتار حاصل از آن, اکثر قوانین پایه جنگ که توسط کنوانسیون های بین المللی وضع شده است را نقض کرده است، اما از رای دادن علیه قانونی بودن این بمباران‌ها صرفنظر کرد.

جنگ ویتنام
نوشتار اصلی: کشتار می لای

در ۱۶ مارس ۱۹۶۸ میلادی (۲۶ اسفند ۱۳۴۶)، ۳۴۷ تا ۵۰۴ شهروند غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند. اکثر قربانیان غیرنظامیان زن و کودک بودند. قبل از قتل، برخی از قربانیان مورد تجاوز، شکنجه و قطع اعضا نیز قرار گرفته بودند. برخی از اجساد نیز در جریان کشتار توسط سربازان قطعه‌قطعه شده بودند.

جنگ کره
نوشتار اصلی: کشتار نو گون ری

کشتار غیرنظامیان کره جنوبی در طول جنگ کره بود که طی آن ۳۰۰ شهروند توسط نیروهای ارتش آمریکا و بین ۲۶ تا ۲۹ ژوئیه ۱۹۵۰ (۴ تا ۷ اسفند ۱۳۲۹) در روستای نو گون ری کشته شدند.

جنگ عراق
شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب

سرلشگر نیروی زمینی ارتش آمریکا، آنتونی تاگوبا طی گزارشی اعلام کرد که جورج بوش ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، شکنجه را به صورت سیستماتیک در عراق مجاز اعلام کرده است و بدین ترتیب مرتکب جنایت جنگی شده است.در ژانویه سال ۲۰۰۶ جانشین رییس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا، به تاگوبا اعلام کرد که وی تا ماه ژانویه باید بازنشسته شود. اگر چه هیچ توضیح رسمی برای این دستور داده نشده است ولی خود تاگوبا اعتقاد دارد که این بازنشستگی اجباری به دستور مقامات پنتاگون در تلافی گزارش وی از شکنجه و آزار زندانیان توسط ارتش آمریکا بوده است.

http://fa.wikipedia.org/wiki/جنایات_جنگی_انجام_شده_توسط_ایالات_متحده_آمریکا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید که دیر منتقلش کردم ..
راستش این تاپیک ها رو ندیده بودم ...


منتقل میشه به بخش جنگ های جهانی .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

متاسفانه اين گزارش گر چه در ظاهر بيان نگر جنايات امريكا در جنگ ها بود !

ولي مثلا هيرو شيما و ناكازاكي بزرگترين گشتار امريكاييها نبوده ! در جنگ جهاني دوم بر اثر بمبارن نيروهاي امريكايي و انگليسي يك شهر در آلمان (درسدن) تنها 600 هزار نفر غير نظامي كشته شدند !

و يا در جنگ ويتنام بر اثر بمبارن امريكاييها حدود دو ميليون غير نظامي ويتنامي گشته شده اند انها با بمي هاي ناپلم كه كشتار فجيعي درست مي كنه !

در جنگ كره هم بمباران و جنگ بر عليه كره شمالي بوده كه تعداد زيادي از غير نظاميان كره اي را گشت كه علت اصلي نفرت مردم كره شمالي از امريكا همين قضيه است !

در جنگ عراق هم تا كنون در حدود 100 هزار عراقي غير نظامي توسط نيروهاي امريكايي كشته شده اند ! تازه اين امار را خود امريكاييها داده اند وبعضي از گزارش ها هم گفته اند يك ميليون نفر !!!

نبايد به امار موضعي و رسمي خود اين جنايت كاران اكتفا كرد ! اكتفا كردن به اين گزارشها سر پوش گذاشتن بر جنايات اين كابو هاي وحشي است !


از افغانستان و بوسني و گرانادا و سومالي و ...... هم بگذريم

تشكر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک خوبیه ...
اما مثنوی صد من می خواد که جنایات نظام امپریالیست امریکا رو بر بشماره. فقط جنایات این رژیم علیه کشور خودمون (ساقط کردن هواپیمای مسافربری، کمک بین المللی به رژیم صدام در جنگ اول خلیج فارس، کودتای سیا در 1332 و... ) سر به فلک می کشه. البته خیلی هم عجیب نیست. اصولا یکی از مشخصه های دولت های امپریالیست و جزء جدایی ناپذیر آنها جنایت هست. شما جنایات انگلستان، فرانسه، بلژیک و ... هم تاپیک کنی با امریکا کورس می ذارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي همين كه خدا جلوي جنايات اونها رو توي صحراي طبس گرفت يه معجزه براي ايران بود و دنيا رو از يك مصيبت ديگه نجات داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنایات ژاپن در حق چینی ها رو هم اضافه کنین که 200 تا 300 هزار نفر رو در طی اشغال چین فقط در ازمایشگاهاشون از بین بردن.
شاید حمله اتمی به ژاپن به شکلی عذاب الهی برای این وحشی ها بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.