najaf47

AP گزارش داد :جنگ افزارهای آمریکایی برای جنگ افغانستان مناسب نیستند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالي

با سلام

[size=18][color=red]یک خبرگزاری غربی با اشاره به ویژگی های تسلیحات آمریکایی از مناسب نبودن این جنگ افزارها برای جنگ در افغانستان خبر داد. [/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-XM26_2_highRes.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/m16.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/oicw_2.jpg[/img]


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آن دسته از تسلیحات سبک آمریکا که در 40 سال گذشته برای جنگ های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند برای جنگ افغانستان مناسب نیستند.

بر اساس این گزارش، عمده سلاح های سبک مورد استفاده نظامیان آمریکایی در افغانستان اسلحه "ام-4" است که وزارت دفاع امریکا در اندیشه جایگزین کردن سلاح هایی با قابلیت تیراندازی بهتر و برد بیشتر به جای آنهاست.

اسلحه ام-4 مدل پشرفته تر سلاح ام-16 است که برای جنگ های نزدیک در ویتنام طراحی شده اند. این سلاح در جنگ عراق مناسب بود زیرا اغلب جنگ ها در داخل شهرها بود و فاصله میان افراد کم بود.

اما تحقیق جدید ارتش آمریکا نشان می دهد که گلوله های 5.56 میلیمتری اسلحه های ام-4 در فاصله های بیشتر از 300 متری خوب کار نکرده و عملا قدرت از پای درآوردن هدف را از دست می دهند و این در حالی است که در اغلب نقاط افغانستان فاصله میان دو گروه درگیر بیش از 600 متر است.

به نوشته آسوشیتدپرس، البته این برای اولین بار نیست که نظامیان خارجی مستقر در افغانستان با ناکارآمدی سلاح های خود مواجه می شوند. برای مثال در جنگ افغانستان-انگلیس که از سال 1832 تا 1842 ادامه داشت نظامیان انگلیسی نیز با مشکل فعلی نظامیان آمریکایی در افغانستان مواجه بودند یعنی تیر آنها به هدف نمی رسید.

در زمان جنگ با اتحاد جماهیر شوروی نیز اوضاع این چنین بود و گلوله های نظامیان شوروی سابق مجاهدین افغان را از پای در نمی آورد.

بر همین اساس قرار است نیروهای آمریکایی به سلاح های سبک ام-110 که قابلیت شلیک گلوله های بزرگتر از 7.62میلیمتری را تا فاصله 800 متری را دارند مجهز شوند.

بر اساس این گزارش، در سال های اولیه جنگ ویتنام سلاح استاندارد نیروهای آمریکایی سلاح ام-14 بود که قابلیت شلیک گلوله های 7.62 میلیمتری را داشت که در اواسط دهه 1960 جای خود را به ام-16 دادند.

منبع: مهرنيوز http://www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=1087875

[size=18][color=brown]
نظريه: [/color] [color=blue]با توجه به تجربيات حقير و ديگر دوستان در دوران جنگ كلا"سلاح هاي غربي در مقايسه با سلاح هاي شرقي به علت اختلافشون در سيستم مسلح شدن با گاز مستقيم باروت و گاز غير مستقيم باروت ضعف عمده آنها حساسیت به مناطق گرم و نیز مرطوب و به گرد و غبار است که موجب گیر کردن سلاح و از کار افتادنش در مواقع لزوم میشود . و حالا باید ضعف تاثیر گلوله 5.56 در مقابل گلوله های 7.62 نیز به آن افزود.البته در سلاح های غربی بهترین و اثر بخش ترین سلاح به حسب تجربی هنوز ژ 3 خودمونه که اگر ضعفهای وزن سنگین اون که موجب پایین آمدن دقتش میشه و مشکل آلات متحرکه اش که بخاطر حجم بزرگ و سنگینش و سیستم تغذیه فشنگ که اساسا" مربوط به ساختار پیشانی جنگی آنست که منجر به گیر کردنش میشه و اون رو نسبت به گرما و رطوبت و گرد و خاک شدیدا" حساس میکنه برطرف بشه اونوقت بی شک بهترین و کشنده ترین و کارا ترین سلاح انفرادی جهان خواهد بود. که انشاء الله طرحی در دست است برای بهینه سازی و برطرف کردن ضعفهای این سلاح که( جهت اطلاع ،خود حقیر یکی از کسانی ام که روی این طرح کار میکنم) انشاء الله به نتیجه برسد.[/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/G3A3_elena.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و تشكر .

ام 4 اسلحه مناسب براي جنگ شهري نه جنگ صحرايي ! حتي من توي بازي باهاش دچار مشكل ميشم چه برسه توي جنگ ! يعني اينا اينو نفهميدن ؟عجب آدماي نفهمي هستند ! توي بيابون و كوهستان با ام 4 شليك كردن يعني اينكه خودت رو مسخره كردي ! ...ام4 از فاصله نزديكتر هم قدرت كشندگي نداره و فقط زخمي ميكنه . البته سرباز هاي تنلبشون بيشتر بخاطر سبكتر و خوشدستر بودن ازش استفاده ميكنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این باز لزوم استفاده از کالیبر 7.62 رو نشون می ده شاید بهتر باشه ما هم به فکر استفاده از همین کالیبر حاضر کلاش و ژ۳ با انجام بهینه سازیها باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green]با تشکر
منتقل شد به لوازم و تسلیحات انفرادی[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون دستت درد نکنه - امروزه امریکایی و انگلیسی جماعت به این نکته پی بردن که کالیبر 5.56 برای درگیری تو افغانستان به هیچ عنوان مناسب نیست ! و حسابی به خودشون افتادن برای تولید و وارد کردن سلاح های خودکار 7.62 م م به سیستم نظامیشون .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ام-4 که کاربرد مناسبی در افغانستان نداره.
اما اگه ام-16 رو جایگزین ام-4 تبدیل کنن بهتر میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر جا دیدیم مقایسه ای بین سلاحهای امریکایی و کلاش خودمونه یه جورایی به این نتیجه میرسیدند که مال اونا از ما بهترونه ..ولی مثل اینکه تو عمل چیزه دیگری ثابت شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای امریکایی در نبرد با ارتش فوق مدرن طالبان خیلی کم پیش میاد در شرایطی قرار بگیرن که از تمام توانایی سلاح استفاده کنن( یعنی دستشون رو اینقدر رو ماشه بگیرن که اسلحه گیر کنه بشکنه داغ کنه و ....) نیروهای امریکایی برای حمله به هر هدف یا دفاع از سوژه ی مورد نظری از حمایت کامل ادواتی نیروهای زرهی برخوردارن و کم پیش میاد که یه اسلحه بازوکا یا هر سلاحی هم که احتیاج دارن دم دستشون نباشه

تو کمین زدن نیروهای طالبان دیگه سلاح هیچ کاربردی که نه ولی کاربرد خودش رو کم بیش از دست میده وقتی از اصل غافل گیری استفاده بشه دیگه میخواد ام 16 در هر ثانیه 1000 تیر شلیک کنه فرصت استفاده پیدا نمیکنه که بیشتر تلفات امریکایی از نوع مرگ سرباز مسلح بخاطر همین کمین هاست

حالا اقایون سیاست مدار و سرمایه دار البته با دلار ها و لابی بازی کارخانه های اسلحه سازی نشستن فکر کردن چطور این اقتصاد پوکیده رو سرو سامون بدن رفتن سراغ اسلحه ی سربازی که بسکه پشتیبانی هوایی و ادواتی میشه بطوری که نیازی نیست در شرایط جنگی دست به اسلحه ببره گیر دادن میگن سلاح تو کارامد نیست باشد که کمر امریکا در این خرجها بشکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان دارن بقول خودشون از گرين تيپ (ام 855 بال) استفاده ميكنن كه از گلوله كلاش دورزنتره هم ضريب بالستيكيش بيشتره (.304 در برابر 288.) و هم سرعتش (920 در برابر 710) ولي مشكل سربازهاي كافر غربي اينه كه تا تو كمين مي افتن خودشون رو خيس ميكنن و از ترس به درو ديوار آسمون شليك ميكنن. بدبختي ديگه ايي كه دارن كوهستاني بودن افغانستانه كه باعث ميشه تو كمين از بالا هدف قرار بگيرن كه هم راهتر هدف قرار ميگيرن هم گلوله هاشون تو سربالايي خيلي زود انرژيشو از دست ميده.
[/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ژ3 اگر به قول يك سرهنگ اسلحه شناس ( درست و در شرايط استاندارد آب بندي بشه ، گير نميكنه ) ولي حالا شما بيا شرايط استاندارد رو كه شامل يك سري آيتم ها هست رو باي همه ژ3 هاي نو پياده كن . خوب نميشه ديگه ! دوستان زياد تو كف ژ3 نباشيد ! سلاح هاي خانواده كلاش قابل اعتماد تر هستند . مضاف بر اينكه همه مدلش وجود داره با بردهاي مختلف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من مخالف تغير كاليبر در ارتش و سپاه هستم. همين كلاش با اندكي تغير مثل اضافه كردن يه شعله پوش خوب كه لگد رو كاهش بده و يه قبضه تهاجمي و درجه ايي كه قابليت تصيحيح خارج زدن رو داشته باشه ام4 رو ميزاره تو جيبش ! ولي ژ3 بهتره با اف ان فال يا يه مدل مشابه گاليل عوض بشه(شعله پوش كاهنده لگد تو اين كاليبر خيلي ضروريه). با توليد فشنگهايي كه ضريب بالستكي و سرعت بيشتري داشته باشن براهتي از فاصله خيلي دورتر از برد تفنگهاي غربيها ميتونيم روشون آتش بريزيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از نجف عزیز [size=7](کسالت که ان شاالله کاملا برطرف شده؟)[/size]

مطلب بسیار خوبی بود و چندی قبل هم روزنامه جام جم مشابه اونو زده بود و اینکه بعضا سربازان غربی(البته مزدورهاشون بیشتر) از کلاش دارن استفاده می کنن،

[quote]بر همین اساس قرار است نیروهای آمریکایی به سلاح های سبک ام-110 که قابلیت شلیک گلوله های بزرگتر از 7.62میلیمتری را تا فاصله 800 متری را دارند مجهز شوند.[/quote]

ام 110 تفنگ تک تیر اندازی هست با خشاب 20 تیری، قابلیت رگبار هم فکر کنم نداره.

[quote] بی شک بهترین و کشنده ترین و کارا ترین سلاح انفرادی جهان خواهد بود.[/quote]

نجف عزیز درست می فرمایند، ژ3 قوی ترین تفنگ نظامی جهان بود بطوری که طبق نوشته کتاب مسلسلهای کوچک و توپهای اتوماتیک قدرتش از FN FAL بیست درصد بیشتر بود با اینکه فشنگ و کالیبر هر دو یکی بود! ( دلیل استفاده از سیستم مسلح سازی با فشار مستقیم هست که تا لحظات آخر خروج مرمی فشار گاز باروت رو برای راندن اون مصرف می کنه) اما بهتره دیگه اونو فراموش کنیم، در ایران هم که خطش متوقف شد.

[quote] البته سرباز هاي تنلبشون بيشتر بخاطر سبكتر و خوشدستر بودن ازش استفاده ميكنند .[/quote]

دقیقا به نکته درستی اشاره کردید، واقعا در بردهای زیاد این اسلحه به هیچ دردی نمی خوره ، بنده هم تو بازی باهاش مشکل دارم و معمولا اولین کلاشی که بدستم برسه رو جایگزین می کنم!

[quote]و حسابی به خودشون افتادن برای تولید و وارد کردن سلاح های خودکار 7.62 م م به سیستم نظامیشون .[/quote]

بله ظاهرا قراره به وارد کردن سلاح SCAR سرعت داده بشه که هم کالیبر 5.56 داره و هم 7.62

[quote]اما اگه ام-16 رو جایگزین ام-4 تبدیل کنن بهتر میشه.[/quote]

مسعود جان برای 600 متر اون هم به مشکل می خوره، تنها راهش تعویض کالیبر هست.

[quote]درود خداوند بر کلاش خودمون[/quote]

:( :( :(

[quote]الان دارن بقول خودشون از گرين تيپ (ام 855 بال) استفاده ميكنن كه از گلوله كلاش دورزنتره هم ضريب بالستيكيش بيشتره (.304 در برابر 288.) و هم سرعتش (920 در برابر 710) ولي مشكل سربازهاي كافر غربي اينه كه تا تو كمين مي افتن خودشون رو خيس ميكنن و از ترس به درو ديوار آسمون شليك ميكنن. بدبختي ديگه ايي كه دارن كوهستاني بودن افغانستانه كه باعث ميشه تو كمين از بالا هدف قرار بگيرن كه هم راهتر هدف قرار ميگيرن هم گلوله هاشون تو سربالايي خيلي زود انرژيشو از دست ميده.[/quote]

برادر پیتون، تازه این M855 به قولی بهترین مرمی خانواده ام 16 و ام 4 هست، مرمی S109 که براشون فاجعه بود.
طیف ادعای غربی ها مرمی ام 855 تا فواصل 300 متر بر مرمی 7.62 در زمینه سیر بالستیک و کشندگی برتری داره، اما باز طبق تحقیقات خود این غربی ها اگه مرمی مشابه اون برای کالیبر 7.62 ساخته بشه( که ای کاش ما این کارو می کردیم) یعنی روکش مسی+ لایه فولادی+ هسته سربی (از بیرون به ترتیب گفتم) اونوقت در تمام بردها(از 25 متر تا 1000+ متر) برتری با کالیبر 7.62 خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته محمد جان از حق نگذریم اگه اسکار-اچ رو جایگزین کنند فوق العادست.
فقط یکم گرونتره نسبت به خانواده ام ها!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در کل کالیبر 5.56 در فواصل کم برای خسارت به اندام انسانی قوی هستن این مرمی ها پس از 8 تا 10 سانتی متر بعد از نفوذ یه اندام انسانی تغییر جهتشون اغاز و سپس قسمت اعظم مرمی متاتشی و به صورت ترکش در می اد و خود این انفجار باعث دو کار میشه یکی ایجاد موجی ضربه ای که در اندام های اساسی میتونه حالتی مثل ایست قلبی در کلیه کبر قلب طحال و دیگر امحا و احشا بزاره و دوم خود ترکش ها می تونن خطرناک باشن اما این کالیبر بجز در نوع ضد زره توان بالایی برای نفوذ به دیواره ها و اجسام دیگه نداره .
در عراق هم در جنگ های شهری که پیش می اد بارها دیده شده که سربازهای امریکایی از کلاش استفاده می کنن و اونم به این دلیل که کلاش میتونه به راحتی از دو دیواره بتنی بگزره اما این نوه کالیبر همچین توانی نداره و در ضمن در درگیری های فشرده و نزدیک عراق کلاش اطمینان بالاتری به داره.
کما اینکه فلسفه این دو کالیبر با هم خیلی متفاوته مثلا کالیبر کلاش برای ایجاد سوراخ حتی در بدن انسان درست شده تا بیشتر از اینکه بکشه زخمی کنه و باعث ایجاد شرایطی برای مدوای این زخمی ها بشه که خودش خیلی نیرو بر و پر هزینه است اما امریکایی ها به فکر کالیبری بودن که بتونه کشندگی بالایی داشته باشه
به هر حال خیلی میشه در مورد این نوع سلاح و کالیبرشون صحبت کرد اما من فکر می کنم چون کلاش به دلیل دقت کم ذاتی که داره و نداشتن ارگونومی باید مورد یک بهینه سازی و ارتقا قرار بگیره تا بتونه نیاز امروزی یک سرباز رو تامین کنه که خیلی هم پر هزینه نیست و با چند تا کار میشه دقت اون رو هم افزایش داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.