call-of-duty

سپر ضد شورش....Riot Shield

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

يكي ميتونه به من بگه چرا نيرو ويژه هاي ما كه نمونشم تو اين 2 تا عكس آخري ميبينيم كلاه كولار يا حتي كلاه آهني سرشون نميزارن ؟
اونم وقتي كه اين مدل كلاه ها توي نيرو هاي مسلح استفاده ميشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیرو ویزه ها و کماندوها معمولا بجز مواقع خاص از کلاه خود استفاده نمی کنند ! دلیلش هم تجربه و سرعت عمل بالای انهاست . کلاه خود تحرک سرباز رو تا حدی می گیرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمايشاتي ميفرمايينا ! يعني سرعت عملشون از گلوله بيشتره ؟؟؟؟ يا نكنه تجربه برخورد با گلوله از فاصله نزديك ... جلوي ورود گلوله هاي آيندرو ميگيره ؟
مثلا نيرو ويژه هاي ما چه آفتاب مهتابي قراره بزنن كه يه كلاه كولار مزاحمت ايجاد ميكنه ؟
برعكس فرمايش شما تمام نيرو ويزه هاي سراسر دنيا ... مانند SWAT ها و امثالشون بدون كلاه كولار عمليات انجام نميدن ! (در عمليات هاي حقيقي نه هاليودي ) جز در موارد خاص و نادر ! حالا نيرو ويژه هاي ما انقدر حركات آكروباتيك و نمايشي در عمليات انجام ميدن كه يه كلاه مشكل ساز ميشه ؟
فيلم هاي عمليات حمله نيرو هاي اسراييلي به كشتي هاي كمك رساني رو ديدن ؟ مجموعه اي از عمليات هاي مختلف ... از هليبرن و اشغال كشتي گرفته تا خلع سلاح و شناسايي و جستجو صورت گرفت ولي من كه هيچ كدومشون رو بودن كلاه كولار و جليقه نديدم ... با اين حساب جليقه كه دستو پا گير تره ! يا همين سژر هاي ضد گلوله !
فراموش كردين همين چند سال پيش در تهران طي يك عملايت رهايي گروگان ... پليس نيروي ويژه از پشت در بسته مورد شليك قرار گرفت ! و در كمال بد شانسي به علت كوچك ترين صدايي كه ايجاد شده بود ... آدم ربا درب چوبي رو به رگبار بست و اين پليس به شهادت رسيد !
وقتي كه احتمالات خيلي زياد باشه و فرصت عكس العمل و فكر كردن ناچيز ... ديگه تجربه و سرعت عمل انساني حرفي براي گفتن نداره ! و تنها راه ممكن حداكثر حفاظت فيزيكي و بعد از اون استفاده از دستوراعمل ها و روش هاي تمرينيست !

جايي مهم تر از سر براي محافظت در يك عمليات درگيريه نزديك وجود داره ؟
البته مگه اينكه كار به كتك كاري بكشه ... كه تصميم گيري يكم سخت ميشه ! icon_idea

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب شما نباید تجربه نیروهای مارو مثلا با اسرائیلی ها مقایسه کنید!
اونها تقریبا هر روز درحال نبرد و آماده باش هستن!
حالا نیروهای ما سالی یه مانور رفتن یا یه آدم ربایی شد....
توی همین اغتشاشات دیدید که بسیار ضعیف عمل کردن!
به قول سید ممد خودمون اونا باید از قم میرفتن تهران تا یه کاری بکنن! خودمم دیدم که اکثرا دست پاچه بودن و نمیدونستن چیکار کنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]گاهی اوقات اگر نور پشت سر از نور مقابل کمتر باشه انعکاسش روی شیشه مانع دید میشه احتمالا مال اون بوده! (مثلا از تو خیابون نمیشه داخل مغازه رو دید در شرایطی که نور مستقیم بخوره تو شیشه مغازه ولی از تو مغازه میشه خیابون رو دید در بعضی حالات)[/quote]
داداش ممنون
[quote]نیرو ویزه ها و کماندوها معمولا بجز مواقع خاص از کلاه خود استفاده نمی کنند ! دلیلش هم تجربه و سرعت عمل بالای انهاست . کلاه خود تحرک سرباز رو تا حدی می گیرد .[/quote]
بله ، کاملا درسته ، کلاه خود جلوی سرعت رو می گیره و تو تصمیم سریع گرفتن مشکل ایجاد می کنه ،(خیلی تکون میخوره و آدم کلافه میشه ، دوستم تا دستش رو برد به کلاش ، زدنش) ، اما نوع ویژه ای وجود دارد که سبک و قابل انعطاف است ، و تأثیر چندانی رو چالاکی ندارد ( فقط تعریفش رو شنیدیم) . ( البته بعضی ها برای روحیه دادن به خودشون کلاه نمیزارن ! )
رو هیچی مثل کلاه خود نمیشه دید در شب سوار کرد.
البته باید این رو هم بگم که ممکنه همین (کلاه ، جلیقه ، زانو بند ، شریان بند و .. ) داشتن یا نداشتن ، زندگی یک شخص رو از این رو به اون رو بکنه .
[quote]خوب شما نباید تجربه نیروهای مارو مثلا با اسرائیلی ها مقایسه کنید!
اونها تقریبا هر روز درحال نبرد و آماده باش هستن! [/quote]
و اونا از ترس همین نیرو های ما شب خوابشون نمی بره و تو خوابم دست به اسلحه و کلاه به سر میخوابند . icon_idea

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Waffen-SS عزیز این مختصص نیروهای ایرانی نیست ! حرفه ای ترین و کار کشته ترین نیروهای نظامی در جهان از کلاه خود استفاده نمی کنند !!!! این یک اصل است . حتی در چچن - افغانستان - عراق - ویتنام اگر نیرو ویزه ها و سربازهای کهنه کار رو دیده باشی هیچ کدوم کلاه روی سرشون نیست ! نهایتا یم دستمال یا کلاه کج دارند .

دلیلشم به نوعی بالا بردن حس اعتماد به نفس و اعتماد به قدرت و تخصص خود است شاید ! تو جنگ هم نیروهای کهنه کار و قدیمی کلاه بر سر نداشتند !!!

کلاه خود و جلیغه و کلیه وسائل ایمنی بسیار مفید است و باید برای حفظ جان از انها استفاده نمود ولی حتی همین نیروهای SAS در چند عملیات ضد گروگان گیری تنها با کلاه جشمی روی صورت وارد عمل شدند ! نمونش عملیات نمرود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول ممنون از زحمت دوستمون برای ایجاد اینن تاپیک.

اون شیشه رو ممکنه برای این هم دراورده باشه که بتونه از توی سوراخ اون اقدام به تیراندازی هم بکنه.
در مورد کلاه های اهنی هم باید بگم که توی کشورهای پیشرفته مثل امریکا اسراییل غاصب انگلیس و.... کلاه هایی از جنس کولار ساخته می شه که هم سبک هستن و هم تا حدود 200 تا 300 متر در برابر گلوله ها می تونن مقاو.مت کنن(البته این چیزیه که خودشون می گن) و بعد هم این کلاه ها در سایزهای متفاوتی برای همه فکر می کنم 2 یا 3 سایز ساخته می شن که به راحتی با سر فرد مچ شده و لرزش نداره و همچنین دارای کناره های محافظتی هم هست اما توی کشور ما از کلاه اهنی های اهنی در نیروهای نظامی استفاده می شه اونم در یک سایز و با هزار تا مشکل(مثل خرابی فیبر داخلی اون که خودش مثل گلوله سرتون رو سوراخ می کنه و لرزش و اذیت کردن در زمان استفاده استتار سخت و سنگینی اونها نداشتن بندهای مهار درست و حسابی و لق زدن حین حرکت تازه اگر کم شانس باشین و کلاه از سایز سرتون خیلی بزرگتر باشه هی ما د روی چشمتون) و بیشتر اون کلاههایی هم که توی رژه ها روی سر خیلی از نیروهای نظامی دیدین که البته استتار شده بودن با پارچه از جنس پلاستیک هستن و فقط شبیه کلاه خود وگرنه جلوی سنگ هم نمی تونن بگیرن مگر اینکه من خبر نداشته باشم و نوع های جدیدی تهیه شده باشه.
برای همین اگر به نیروهای ما سفارش سخت هم بشه نیرو خودش راقب برای استفاده از اونها نیست اونم با نداشتن بخش هایی برای تهویه که مثل این می مونه توی قابلمه روشن روی گاز سر کنین و....

بعد هم توی کشور ما از این موضوعات زیاد پیش نمی اد و برای همین ممکنه ما در این زمینه توانایی بالایی نداریم چون نیازی احساس نشده مثل همین سردرگمی نیروهایی که شما گفتین به دلیل روبرو نشدن سیستم های پلیسی ما با این جور موارد هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بیشتر اون کلاههایی هم که توی رژه ها روی سر خیلی از نیروهای نظامی دیدین که البته استتار شده بودن با پارچه از جنس پلاستیک هستن و فقط شبیه کلاه خود وگرنه جلوی سنگ هم نمی تونن بگیرن مگر اینکه من خبر نداشته باشم و نوع های جدیدی تهیه شده باشه. [/quote]

احتمالا همون چیزی که شبیه پلاستیک معلوم میشه کولار است !!!! تو ایران در مقیاس وسیع کلاه خودهای کولار تولید شده و تکنولوزی اون هم موجود است ! حتی جلیغه های ضد گلوله مدرن و بسیار به روز تولید شده ! در حد جلیغه های نظامیان امریکایی ! حتی صادرات هم داشتیم !!!

حالا چون از کلاه خود استفاده نمی کنیم که دلیل نمیشه سطح امادگی نیروها پایینه !! به نظر من خیلی خوب است که نیروهای ما با مواردی که پلیس در کشورهای غربی و امریکا مواجه است روبرو نیست ! این دلیل بر امنیت است ! وگرنه گروگان گیری و شلوغی و تیراندازی که کلاس کاری ندارد واسه کشور !

نیروهای امنیتی رو دست کم نگیرید ! هر روزه در گوشه کنار این کشور درگیری های زیادی بین نیروهای امنیتی اطلاعاتی و عوامل دشمن رخ میده و تکنولوزی و اینها در موارد خاص همیشه مد نظر فرماندهان نیروها است و استفاده میشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلاه خود کولار ساخت داخل که توی گالری بود عکسش:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/US_Nody_armor_cshak_%286%29.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امکان ویرایش کو؟!!
....
البته نمیدونم کولار هست یا نه! ظاهرا که همون فلزی هاست یه پارچه روش کشیدن! icon_idea

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلاه خودش چه نوعیه؟
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E166.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1%7E166.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كولار نيست !
اين آهنيه ... فقط روكش پارچه اي روش كشيدن !

مدل كولار در رژه ها رو ميتونين سر نيرو هايي تيپ هاي ويژه كه استتار صحرايي به تن داشتن و دستكش سفيد بر دست ، ببينين !

حال عكس آپلودكردن ندارم ! icon_idea شرمنده !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورم عكس كال آف بود كه آهنيه !
عكس دوم كه رضا گذاشته ... كولاره !
ولي اين نكته مهم رو بايد اضافه كنم كه جنس كولار با تمام قابليت هايي كه داره مثل سبكي و استحكام بيشتر از فولاد ... نقطه ضعفي داره ... كه در نيرو هاي نظاميه ما اصلا به اون توجه نميشه
و اون هم ضعف و آسيب پذيريه اين ماده در مقابل اشعه ماورا بنفش و بالتبع نور خورشيد هست !
به همين دليله كه اين نوع كلاه رو هميشه با پوشش پارچه اي كه احتمالا بايد استاندارد خاصي براي مقاومت در برابر عبور نور خورشيد و اشعه ماورا بنفش رو دارا باشه ميبينيم !
مشكل هم از اين قراره كه ساختار شيميايي اين ماده بر اثر استمرار در معرض نور خورشيد و ماورابنفش قرار گرفتن ... به تدريج استحكام خودش رو از دست ميده و ديگه قابليتي نخواهد داشت !
ولي متاسفانه اين نكته اصلا در كشور ما جدي گرفته نميشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من من خودم از این نوع پلاستیکی استفاده کردم و مطمین هستم از ساخت هم باید گفت تکنولوژی بالایی نداره ولی شاید به همون دلیل عدم نیاز هنوز تحویل نیروها نشده و اونی هم که سر اون بچه های تیپ 65 پنجه پلاستیکه نه کولار و اونی هم که قرار دادین اصلا معلوم نیست ایزانیه یا نه یا زیر اون کاور جنسش چیه.

. این رو هم ذکر کنم کولار به خاطر جنسش که از لایه های توری کربن ساخته می شه دارای شفافیت نیست و یک رنگ سیاه کدر داره مگر اینکه روش روکش بشه با ماده ای دیگه که در مورد کلاه خود انجام نمی شه تا بارزتاب نوری نداشته باشه و قابلیت دیده شدنش بیاد پایین پس میشه به راحتی گفت اون تصویر هم کولار نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کلاه خود کولار ساخت داخل که توی گالری بود عکسش: [/quote]

این کلاه خود امریکایی است و کولار نیست اصلا ! ماله تاپیک سیر تکامل جلیغه های ضد گلوله امریکایی است !

در ثانی کلاه خودها بیشتر جنبه ضد ترکش و مقابله با کالیبر های پایین رو دارند و گرنه اگر کلاهی جلوی نفوذ گلوله رو بتونه بگیره ضربه ای که با گردن وارد میشه رو که نمی تونه بگیره !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.