hamed_713

بدون سرنشین عمود پرواز پیکادور (Picador)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

yourfile~4.gif


Picador VTOL UAV

پرنده بدون سرنشین عمود پرواز Picador که توسط شرکت اسراییلی Aeronautics Defence System ساخته شده قادر است اطلاعات جامعی از موقعیت نیروهای دریایی و زمینی را فراهم سازد.این پهپاد با حمل تجهیزات و سنسورهای متعدد ، قادر به انجام هرگونه عملیات ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition, and Reconnaissance) «شامل جاسوسی،تجسس ،هدف یابی و شناسایی» در منطقه عملیاتی خود است.
پهپاد پیکادور از سیستم ارتباطی چند کاناله پیشرفته (C/L/S و باند UHF) که توسط شرکت commtact توسعه داده شده استفاده می کند.برد کنترل Line-Of-Sight (LOS) این پهپاد بالغ بر 200 کیلومتر است.


01~19.jpg

 

 

Picador.jpg

 



ایستگاه زمینی کنترل (GCS) ویژگی های واقعی زمان کنترل سخت افزار و نرم افزاری است که عملیات با خرابی امن پرواز و رابط کاربرپسند برای برنامه ریزی مسیریابی ، انتخاب حالت های عملیاتی ، کنترل تجهیزات و موقعیت یابی هدف برای دریافت مستقل دادها از میدان نبرد ، پایانه های ویدئویی انتخابی از دور (RVT سطح 2 یا 3) نمایش تصاویر ، را قادر می سازد و اجازه کنترل مستقیم بر تجهیزات قابل حمل را می دهد.
تمام زیر سیستم (موتور ، کنترل پرواز ، ناوبری ، ظرفیتهای ترابری و ارتباطات) توسط جدیدترین تکنولوژی هوانوردی (UMAS - سیستمهای بدون سرنشین چند منظوره) سیستم کنترل دیجیتالی پرواز با میانگین عمر بالای منحصر به فرد در 30000 ساعت ، کنترل می شوند.
 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/UMAS2.jpg

 

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_UMAS2.jpg

 

 

[/img][/url] [url=

UMAS_Avionics.jpg

][img

thumb_UMAS_Avionics.jpg

 

 


UMAS یک سیستم کنترل پیشرفته برای گونه های مختلف برنامه های کاربردی ، سرنشین دار و بدون سرنشین می باشد. UMAS تمامی ویژگیهای بی سابقه مهندسی ، هوش مصنوعی و واسطهای منحصر به فرد که سیستم را از سطح عملکرد با قابلیت اطمینان بالا برخوردار می کند ، نمایش می دهد.

واسط تجهیزات پیکادور با انواع تجهیزات ، از جمله تجهیزات EO/IR با یک لیزر نقطه گذار یا شاخص ، رادار SAR یا رادار دریایی ، رله مخابراتی و ارتباطی ، ELINT ، SIGINT و سنسورها و تجهیزات متعدد اضافی تجهیز می گردد.

ویژگیهای اصلی پهپاد عمود پرواز(VTOL) Picador عبارتند از :

o عملیات با انواع سنسور (EO/IR, LDP, Maritime Radar, Commint, Elint, etc)
o نشست و برخاست عمودی به صورت اتوماتیک
o برنامه ریزی مأموریت خودکار
o ناوبری GPS/IMU (عملیاتی در یک محیط GPS غیرقابل دسترس)
o دوربین هدایت پرواز

شرکت Aeronautics Defence System اعلام نموده که در نظر دارد تا فعالیت های خود را به منظور تسهیل در برنامه نخستین پرواز بالگرد بدون سرنشین خودکار Picador سرعت بخشد و پیش از موعد مقرر ، این پهپاد روزآمد و پیشرفته را به پرواز درآورد.
آوی لیومی مدیرعامل شرکت Aeronautics در این رابطه افزوده که «کارشناسان و تکنسین های شرکت در تلاش هستند تا دراواخر ماه مه سال جاری میلادی(2010) ، پیکادور را در آسمان مشاهده کنیم.»گفتنی است براساس جدول زمانبندی که پیش از این توسط شرکت مزبور ارائه شده بود ، قرار بر این بود تا پهپاد خودکار پیکادور در ماه سپتامبر به پرواز درآید.
بالگرد بی سرنشین Picador ، 21.6 پا (6.58 متر) طول دارد و بیشینه وزن برخاست آن در حدود 1590 پاوند (720 کیلوگرم) می باشد.دیگ مشخصه های Picador نیز عبارتند از : قطر چرخانه 7.22 متر، بیشینه سرعت 110 نات (205 کیلومتر بر ساعت)، مداومت پروازی 7 ساعت و حمل 180 کیلو گرم بار مفید.
این پهپاد برای حضور در نیروهای دریایی طراحی شده و قابلیت عملیات جاسوسی و مأموریت های تهاجمی دوربرد هوایی را داراست و می تواند جایگزین بالگردهای سرنشین دار گردد.
در حال حاضر یک نوع بالگرد بدون سرنشین موسوم به Dynali H2S که طرح آن برگرفته از بالگرد بدون سرنشین پیکادور است، در تأسیسات یوونی شرکت Aeronautics واقع در سرزمین های اشغالی مونتاژ می گردد.

مشخصات :

- طول : 6.58 متر
- ارتفاع : 2.58 متر
- عرض : 2 متر
- قطر پره اصلي : 7.22 متر
- MTOW (حداكثر وزن برخاست) : 720 كيلوگرم
- وزن تجهيزات قابل حمل : 180 كيلوگرم
- مداومت پروازي : 5 تا 8 ساعت
- برد عملياتي : 200 كيلومتر
- حداكثر سرعت : 110 نات
- سقف پروازي : 12000 پل

ساير تصاوير :

02~16.jpg

 



Picador2.jpg

 

 



تهيه و تنظيم : hamed_713

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اغلب هلیکوپترها دارای مداومت پروازی کوتاهی هستند. مداومت پروازی این نمونه خیلی قابل توجه و عجیبه. 7 ساعت خیلی زیاده icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون حامد عزيز.

[quote]اغلب هلیکوپترها دارای مداومت پروازی کوتاهی هستند. مداومت پروازی این نمونه خیلی قابل توجه و عجیبه. 7 ساعت خیلی زیاده [/quote]
من هنوز نوع موتور رو متوجه نشدم اگر پيستوني باشه چيز عجيبي نيست ...

البته 720 كيلو وزنش هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من هنوز نوع موتور رو متوجه نشدم اگر پيستوني باشه چيز عجيبي نيست ... [/quote]
هلی کوپتر ها بر خلاف هواپیماها چون نمیتونند روی هوا سر بخورند و موتور باید همیشه با تمام توان نیروی برار رو تولید کنه مصرف سوخت بیشتری نسبت به نوع بال ثابت دارند البته پهباد MQ8B امریکا مداومت پروازیش از 8 ساعت هم بیشتر هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
بنظر من يك كالاي تجاري براي فروش هست...
موفق و شاد باشيد.
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

چقدر شبیه هلی کوپتر AH-64 Comanche هستش ؟؟؟ ( البته از نظر قیافه و ظاهر )
من می تونم به جرات بگم که در اسراییل هیچ تیم تحقیق یا طراح قوی ای نیست ، این ها همه ساخت و طراحی آمریکا برای رژیم قاصب و اشغالگر صهیونیستی هستش .
یکی از دوستان من که یکمی زیاد آگاهه می گفت یکی از دلایلی که حماس نمی تونه آسیب سنگینی به رژیم صهیونیستی در زمینه دانشمندهای نظامیش بزنه اینه که آنها اصلا در اسراییل نیستند ، رفیقم می گفت بچه های حماس لنگ این هستند یه دانشمند اسراییلی پیدا کنند بعد برند سراغش از خجالتش در بیاند ...
اکثر کارخانه های نظامی اسراییل تولید کننده طرح هستند نه طراح .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نمیکنم شبیه AH64باشه .
بیشتر شبیه RAH66 هستش که خدا رحمتش کنه!!!!!!!!!!!!!!
فکر کنم تبلیغاته. آمرکایی ها سالها پیش طرحی شبیه اون رو لغو کردند. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از حامد خان

یکی از برتری هایی که پرنده های بال متحرک نسبت به بال ثابت دارند اینه که میتونند خیلی نزدیک به سطح زمین پرواز کنند و در صورت لزوم خودشون رو تا حدودی مخفی کنند که کمک زیادی به افزایش ایمنی و کاراییشون میکنه.


راستی اون بالچه ها برای چه منظوریه؟ تا اونجایی که اعلام شده این پرنده مسلح نیست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هلی کوپتر ها بر خلاف هواپیماها چون نمیتونند روی هوا سر بخورند و موتور باید همیشه با تمام توان نیروی برار رو تولید کنه مصرف سوخت بیشتری نسبت به نوع بال ثابت دارند البته پهباد MQ8B امریکا مداومت پروازیش از 8 ساعت هم بیشتر هست[/quote] جواد جان حوصله اش هست يه مقايسه بين اين دو بزني ؟..

البته فكر كنم ام كيو 8 بزرگتر باشه ...


اين هليكوپتر ها با موتور توربيني متوسط ساعتي 20 كيلو سوخت مصرف ميكنند ! و احتمالا در كمترين حالت . اين يكي بايد بيشتر از اين مقدار باشه .
كه به نسبت بايد اگر 200 كيلو سوخت رو كيلو سوخت به همراه خودش داشته باشه با توجه به وزن طبيعي هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشخصات MQ8B
طول:6.98m
ارتفاع:2.87m
قطر روتور:8.38m
سرعت:231km/h
وزن خالی:661kg
حداکثر وزن برخاست:1200kg
سقف پروازی:6100m
پیشرانه:یک موتور رولز رویز 250-c20w توربو شافت با قدرت 310kw
مداومت پروازی:بیشتر از 8 ساعت

این هم عکسش
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mq-8b.jpg[/img]

به نظر من که توی یک کلاس هستند و لی با توجه به قدیمی تر بودن mq8 احتمالا اسراییلی ها پهباد امریکایی ها رو تکمیل کردن (منظورم شکل بدنه هست که رادارگریز هست)[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-FIRESCOUT-VUAS.jpg[/img][/align]

RQ-8A با طول 6.98 و ارتفاع 2.87 متری دارای وزن خالی 661 و حداکثر وزن 1200 کیلوگرم است. روتور 3پره این پهپاد به قطر8.38 متری بوسیله یک موتور توربوشافت 250- C20W به چرخش در می اید.واحد شناسایی این پهپاد از یک سنسور توپی شکل متحرک (به زیر دماغه ان توجه کنید) تشکیل می شود که دوربین های اپتیکی و فروسرخ به همراه فاصله یاب لیزری در درون این جایگاه قرار می گیرند.این پهپاد بوسیله یک دیتا لینک مشتق شده از پهپاد global hawk که در روی سر ان قرار دارد قابل کنترل است که این عامل سبب ایجاد خط دیدی به فاصله بیش از 280 کیلومتر برای ان شده است. سیستم کنترل زمینی این پهپاد علاوه بر نصب در کشتی برای استفاده تفنگداران دریایی ایالات متحده بر روی خودروهای هامر نیز قابل نصب است.Fire Scout با مداومت پروازی 5 ساعته از بیشینه سرعت 231 کیلومتر بر ساعت برخوردار است.

گرچه پیشرفتهای در نظر گرفته شده در این پروژه رضایت بخش بود اما نیروی دریایی به این بهانه که RQ-8A پس از اتمام , قادر به تامین نیازهای این نیرو نیست در دسامبر سال 2001 بودجه تولید ان را قطع کرد.به هر حال برنامه ساخت ادامه پیدا کرد و شرکت گرومن نیز طیفی از اشکال بهبود یافته از ان را برای هر مشتری علاقه مند ارایه داد.همانگونه که بعدا مشخص شد ارتش ایالات متحده به طرح ارتقا یافته که RQ-8B نام داشت بسیارعلاقه مند شده بود به گونه ایی که در اواخر سال 2003 قراردادی را برای ساخت 7 نمونه ارزیابی با گرومن امضا کرد. در سال 2006 RQ-8A به MQ-8B تغییر پیدا کرد.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/helo2865.jpg[/img][/align]

بر خلاف روتور 3تیغه RQ-8A , MQ-8B به منظور کاهش نویز و همچنین بهبود ظرفیت ترابری و بهبود عملکرد از یک پروانه اصلی 4 تیغه بهره می برد پیش تر نیز ایده استفاده از تبغه 4 پره در RQ-8A مورد ارزیابی قرار گرفته بود.
دوباله کوچک به دوطرف MQ-8B اضافه شده بود که از انان برای دو منظور ایرودینامیکی و همچینین حمل تسلیحاتی چون موشک Hellfire و بمب های هدایت لیزری Viper Strikeاستفاده می شود.این پهپاد با حمل غلاف های خاص توانایی تجهیز به سیستم تسلیحاتی کشنده دقیق پیشرفته (APKWS) و همچنین راکت های تهاجمی 70 م م را در غالب دو جایگاه 4 تایی پیدا می کند درهمین راستا در بهار 2005 دو راکت 70 م م mk-66 با موفقیت توسط این پهپاد شلیک شد.

ارتش ایالات متحده همچنین به استفاده از Fire Scout به عنوان حامل محموله 90 کیلوگرمی از تجهیزات اضطراری و رساندن انان به سربازان در میدان نبرد نیزعلاقمنداست.

ارتش علاقمند به خدمت درامدن ابن پهپاد توسط نیروی دریایی بود و با توجه به ارزیابی های مطلوب ارتش و همچنین معرفی نمونه Sea Scout MQ-8B که به صورت خاص برای نیروی دریایی ساخته شده بود سرانجام نیروی دریایی به استفاده از این بی سرنشین علاقه مند شود این علاقه مندی به حدی بود که قراردادی را مبنی بر به خدمت گرفتن 8 پهپاد برای انجام ارزیابی با شرکت گرومن منعقد کرد.گرچه نمونه های مورد استفاده ارتش و نیروی دریایی از لحاظ ظاهری هیچ گونه تفاوتی نداشتند ولی نمونه مورد استفاده نیروی دریایی از یک دوربین تصویربرداری فروسرخ FLIR و سیستم کاشف هدف AN/AAQ-22D BriteStar II به همراه سنسورهای الکترواپتیک/فروسرخ با نقش دهنده /فاصله یاب لیزری بهره می برد در حالی که نمونه مورد استفاده در ارتش علاوه بر سنسورهای الکترواپتیک/فروسرخ و نقش دهنده و فاصله یاب لیزری به یک رادار تاکتیکی نقشه برداری مصنوعی از سطح زمین TSAR که با قدرت تفکیک بالا توانایی تشخیص اهداف متحرک از ساکن را دراست تجهیز می بود. علاوه بر رادار TSAR/MTI این پهپاد به سیستم هایی چون سستم تشخیص میدان مین وشناسایی هدف,نظارت هوابرد ASTAMIDS , سیستم رادیویی تاکتیکی مشترک 4 کاناله و همچنین یک پکیج سیگنال های اطلاعاتی (SIGINT) نیز مجهز است .برای هدایت هر دو نمونه نیز از یک دیتا لینک مشترک تاکتیکی استفاده می شود.

منبع:
[b]shola از سنترال كلابز[/b]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوشگلن٠ كاش ميشد يكي بخرم اونم گوجه ايش icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد عزیز خیلی ممنونم. مطلب مفیدی بود.
رژیم صهیونیستی شدیدا در حال پیشرفت در صنایع نظامی خود می باشد و این زنگ خطری می باشد که حتما مسئولین به فکر مقابله با ان هستند. دست کم گرفتن و تمسخر همان خواب خرگوشی می باشد و تعبیر ان شکست است. اگر توجه لازم مبذول شود نمایان است که این رژیم بر روی نقاط قوت و ضربه زننده ما هدف گذاری کرده است و روز به روز پیشرفت بیشتری پیدا می کند. به نظر شخصی بنده این پهپاد علیه نیروهای چریکی و واحدهای انها به علت توان پرواز در نزدیکی سطح زمین و ثابت بودن و توانایی مخفی شدن تا حدودی کار برد زیادی داردو همین طور با ارتفاع نزدیک زمین و یا به صورت ثابت در پشت موانع ماندن می تواند از مورد هدف قرار گرفتن توسط موشکهای فرو سرخ و دیده شدن جلوگیری نماید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر نمیکنم شبیه AH64باشه .
بیشتر شبیه RAH66 هستش که خدا رحمتش کنه!!!!!!!!!!!!!!
فکر کنم تبلیغاته. آمرکایی ها سالها پیش طرحی شبیه اون رو لغو کردند. icon_cheesygrin[/quote]


آقا حق با شماست من یه 2 رقم کم گفتم .

البته Comanche رودرست گفتم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.