hightech

شبکه های اجتماعی: سلاح سایبری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=9][color=red]با سلام خدمت دوستان خوب میلیتار
بالاخره بعد از مدتها از خواب زمستونی بیدار شدم و تونستم یه مقاله به سایت محبوبم اضافه کنم
باید ببخشید که اینهمه وقت نبودم[/color][/size] icon_cheesygrin
..........
این مقاله ترجمه شده مقاله ای هست که در [u]تاریخ 22 ژوئن 2009 یعنی اول تیر 88(حدود یک هفته بعد از انتخابات ایران) [/u]منتشر شد
گرچه مقالاتی رو قبل از این خونده بودم اما معتبرترین منبعم همین بود که ترجمش رو میخونید

[b]شبکه های اجتماعی: سلاح سایبری[/b]
تعداد کمی از مردم از تاثیر اینترنت در سیاست مطلع هستند اما پس از انتخابات ایران این تاثیر نمود زیادی یافت و وارد مرحله جدیدی شد.
پیش از انتخابات مسئولان ایرانی دسترسی به شبکه های اجتماعی را قطع کرده بودند. حامیان مخالفین ایران از شبکه های اجتماعی برای استخدام هکرها استفاده میکردند تا حملات منظم و گسترده ای را به وبسایتهای اصلی آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایران ترتیب دهند.

مهمترین شبکه های اجتماعی عبارتند از:
[code]* Twitter
* MySpace
* Facebook
* BeDo
* Friendster
* Hi5
* LinkedIn
* Ning
* Classmates
* Reunion
(به 3تای اول توجه کنید)
[/code]
[b]پیش از انتخابات:[/b]
رقبا و پشتیبانان آقای احمدی نژاد از شبکه های اجتماعی برای نشر رویدادها و اخبار بعنوان بخشی از فعالیتهای انتخاباتی خود استفاده کردند و امور را ساماندهی میکردند.

[b]در زمان انتخابات:[/b]
در گرماگرم رقابت انتخابات، شبکه های اجتماعی برای ارائه تحلیلها و گزارش رویدادهای غیر عادی به نفع گروههای حامی تغییر رژیم استفاده شدند.
در حقیقت "جنگی سایبری برای کنترل انتخابات ایران" در جریان بود.

[b]پس از انتخابات:[/b]
بلافاصله پس از انتخابات برخی هکرهای سیاسی (معادل بهتری پیدا نکردم منظور هکرهایی برای فعالیتهای سیاسی کار میکنند) تعداد زیادی حمله را به سایتهای حامی احمدی نژاد ترتیب دادند. حامیان اوپوزیسیون ایران حملات موفقیت آمیزی را برای کاهش دسترسی به سایتهای دولتی و حامی احمدی نژاد انجام دادند. حملات DDoS موفقیت آمیز بودند و تا حد بسیار زیادی توانستند ترافیک سایتها را بالا ببرند. این حملات بطور متوسط از 500.000 کامپیوتر انجام شد. بنظر میرسد تویتر و فیسبوک مهمترین منابع دسترسی و دانلود نرم افزارهای هکر بودند.
دولت ایران گامهای محکمی برای محدود کردن دسترسی به اینترنت برداشت و اینترنت تقریبا یک روز تمام قطع بود. این کار دست مخالفان را برای هماهنگی فعالیتها بست.
شبکه های اجتماعی بر روی فعالیتهای سیاسی تمرکز کردند و بعنوان سلاحی سایبری از طریق اینترنت استفاده شد. مهیا ساختن پانصد هزار کامپیوتر در مدت بسیار کم
برای حمله بدون هماهنگی قبلی کمی دور از دسترس مینماید و بنظر میرسد کمکهایی خارج از مجموعه ایرانیها و دستهای پشت پرده در کار باشد که این کار را مدتها پیش از انتخابات ایران سازماندهی کرده اند.
پس از انتخابات ایران نقش اینترنت در کشمکشهای سیاسی بسیار پررنگ شد و عده ای آنرا ظهور شیوه جدید جنگی با نام "جنگ سیاسی مبتنی بر مردم (citizen-based political warfare )" مینامند.
...
ترجمه: خودم :lol:
منبع: DefenceTech

[color=blue]دوستان لطفا تحلیلهاتون رو فارغ از جهت گیریهای سیاسی بیان کنید.
این مقاله نشون داد که اونها استفاده از شبکه های اجتماعی رو خیلی وقت پیش از انتخابات مدنظر داشتن و بهترین نتیجه رو تونستن ازش بگیرن
با اینکه زمان تاسیس این شبکه ها به حدود سال 2006 و قبلتر برمیگرده مشخصه که اونها برنامه ریزی بسیار دقیقی روی این موضوع انجام دادن
اگر یادتون باشه سایتها حتی آپدیتها رو به تاخیر انداختن تا سایت در دسترس باشه و حتی گوگل مترجم فارسی و فورا راه اندازی کرد
همچنین واضحه که مهیا کردن پونصد هزار سیستم در مدت کم کار 5-6 نفر و یک روز و دو روز نیست
باید مراقب شیوه های جدید جنگ بود و غفلت نکرد
منتظر تحلیل دوستان هستم
[b]موفق باشید[/b]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام برادر هایتک کجا بودی این مدت؟

در گزارش 160 صفحه ای منتشر شده تحت عنوان which path to persia که توسط موسسه مطالعاتی صهیونیستی سابان سنتر تهیه و موسسه مطالعات استراتژیک بروکینگز آنرا منتشر کرد به راهکارهای انقلاب مخملی و روشهای نرم براندازی اشاره شده و این گزارش تنها خلاصه ای از تحقیق اصلی است که برای نظردهی اساتید علوم سیاسی و اجتماعی غربی در روی اینترنت قرار گرفته است تا نسخه اصلی کاملتر و رفع نقص شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله اونها جنگ نرم رو در دستور کار قرار دادن اما ما باید علاوه بر دفاع نرم به فکر حمله نرم هم باشیم به هر حال اهن اهن رو می بره.

ما هم باید به فکر شیوه های جدید برای ایجاد جنگ نرم برای اونها باشیم و از راههای ممکن نهایت استفاده رو ببریم مثلا زیر سوال بردن سیستم اقتصادی و لیبرالی و حتی اجتماعی اونها و...... می تونه تنها یکی از این نوع حمله ها باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]سلام بر سعید آقای گل
با اجازتون تو پارکینگ در حال تعمیرات بودم
دیگه به نفس نفس افتادم
فرسوده شدم[/color] :blushing:
---------------------
درسته اپرای عزیز اما اینجا نقش و قدرت رسانه خیلی مهمه
از همین برنامه هایی که شما میفرمایید روز و شب از تلویزیون پخش میشه اما شاید تعداد کمی از خود ایرانیها این رو نگاه میکنن در عوض mbc رو که تماما فیلمهای جهتدار و نکته دار پخش میکنه نگاه میکنن :hypnotized:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]به نظر يك مقدارى تر و خشك رو با هم سوزانده اند٬ از يك مقدار البتّه بيشتر! سايت مرجع ويدئو(يوتيوب) قاعدتاً شامل بازه ى بسيار وسيعى از تصاوير مى شه ديگه؟ خوب به خاطر اون يك قسمت اندكى كه در بازه ى كوتاهى مورد استفاده مخالفين قرار گرفت(كه از اشتباهات مبرهن خودى ها تصوير گرفته بودند) بايد تا ابد از دسترس خارج باشه؟! همچنين فيس بوك. اين ابزار بعد از سامانه پيامك(تلفن همراه) و مسنجرها٬ موج جديدى از ارتباطات سريع٬ گسترده و ارزان و پربازده رو ميسر كرد. حالا باز به خاطر استفاده يك عدّه در يك برهه بايد خودمون رو از اون محروم كنيم؟ آيا نرسيدن ايميل ها و پيامك ها در راستاى حفظ نظام اسلاميست؟! اسلام خيلى قوى تر از اين حرف هاست كه با دوتا پيامك و ايميل و صفحه فيس بوك خراشى برداره(چه رسد به اين كه پايه اش بلرزه!!). درسته كه به خاطر وجود يك سيب گنديده در يك صندوق همه آن را بريزيم دور؟! راه حل ساده ترى كه به نظر اين حقير مى رسه اينه كه فقط اون يك دونه سيب رو بريزيم كنار(قبل از سرايت فساد به ساير سيب ها)!! هيچ كس منكر استفاده نادرستى كه از اين بستر گسترده و چندوجهى شده نيست٬ ولى خوب بايد هوشمندانه عمل كرد نه اين كه كلاً مسدودش كنيم و بگوييم خيالم راحت شد! مى دونيد٬ در واقع به نظر من [b][i][size=13]با يك هدف درست دارند كار اشتباه انجام مى دهند[/size][/i][/b]... icon_cheesygrin

توضيح اين كه در بيانات خود مقامات آمريكايى(از جمله در فيلم مستندگونه(!) «براى ندا» كه بلافاصله بعد از فيلم ايران درباره اين واقعه تهيه و منتشر شد) آمده كه يوتيوب و سايت هاى بارگذارى(UpLoad) را دستور داده اند كه برنامه ها و پهناى باندشان رو به ايران اختصاص بدهند و اين به خوبى و روشنى همه چيز رو فاش مى كنه ولى... ستاره دريايى وقتى يكى از بازوهايش گير مى كنه زيرسنگ يا در چنگال شكارچى مى ره يا مريضى و انگل مى گيره٬ همون رو جدا مى كنه٬ نه اين كه تمام بازوهايش رو از خودش جدا كنه!؟ اون هنوز امكان و حق زندگى داره. سوء برداشت از اين حرف ها نكنيد٬ فكر كنم معلوم باشه كه چه منظورى دارم.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل همینه برادر ما می ایم مستقیم در این مورد فیلم می سازیم و مستند می سازیم و این حتی دیگه درون کشور ه جواب نمی ده ما باید به فکر راههای جدید باشیم مثل همون کاری که اونها می کنن در قالب فیلم های سینمایی و یا کلیپهای مستند کوتاه قابل انتقال با موبایل استفاده از قدرت وبلاگ ها برای درست کردن یک فضای سایبری و تبلیغ اسلام و نقد اسلام و در کنار این ایدیولوژی های غربی که همیشه یه جایی در برابر اسلام کم می ارن ؛ استفاده از سایت های اپلود برای استفاده به نفع خودمون و.....

بله جناب کینگ اسلام قوی هست اما مشکل اینجاست که خود اسلام زبون نداره و دست و پا نداره که از خودش محافظت کنه و وظیفه ماست که اون رو نگه داریم و از اون دفاع کنیم اما ما تا الان با این نوع جنگ روبرو نبودیم و این اولین تجربه ماست و ما هم باید در این زمینه شروع به کار بکنیم.

در اون برهه زمانی شاید بهترین کار همون بود ولی ما باید برای اینده یک ستاد مشترک با تمام قوای دست اندرکار تشکیل و توعی نیروی خاص برای مدیریت شبکه و امنیت اون در کنار تبلیغ اسلام در قالبهای جدید و نقدها و مقالات بزنیم تا دشمن هم رو دست بخوره.

ما باید از این توان بالقوه در فضای مجازی برای اسلام و ایران و انسانیت نهایت استفاده رو ببریم ؛ نباید اینطور باشه که توی اروپا اگر از کسی بپرسن ایران کجاست بگه نمی دونم شاید در قاره اروپا بگن اسلام چیه جواب بده یه فرقه با گرایشات خاص یا انگشتش رو طرف القاعده و وهابی ها دراز کنه که بله این اسلام هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
PersianKing جان اتفاقا خیلیها با نظر شما موافقن
(منم ناراحتم از اینکه سایتهای به این خوبی فــــــ*+-/ــــــــــیـ@$##@$%ـلـ&%^%^%ــتــــرن icon_rolleyes )
اما مشکل اینه که فعالیتهای اونا خیلی گسترده هست
مثلا شما ببین در عرض یک روز یک کلیپ خیلی بیخود توی یوتیوب بازدید میلیونی پیدا میکنه
حتی کلیپهایی که با قوانین سایت سازگاری نداره یه روزه آمارش میلیونی میشه
در اینجا عملا دست و پای ما بسته میشه
ضمنا این سایتها (شبکه های اجتماعی و ...) تبلیغات زیادی دارن
نمیبینین اینهمه برای فیس بوک تبلیغ میشه؟ مثلا میگن شاه دوماد از پیش عروس بلند شده رفته فیس بوک رو چک کنه!! :chatterbox:
مشکل فعالیت خیلی خیلی قوی اونهاست که باید یه چاره ای اندیشید براش icon_question

اوپرا جان فقط اون افرادی که اشاره کردین نیستن..
یه نگاهی به فیلمهای آمریکایی بندازین..جوری به مردمشون الغا میکنن که همه مردم دنیا کشته مرده دیدن روی گل آمریکاییها هستن
آمریکایی هر جا بره زنها شیفتش میشن [img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/daydreaming - New!.gif[/img] (البته توضیحات زیاد داره که بیخیال) و ..

[color=red]ایده فضای باز کنترل شده همون چیزیه که در غرب در جریانه[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به حاجی کجایی مارو گذاشتی رو رفتی !!(تو cpu ومادر بردتم بسوزه بازم فرسوده نمی شی) icon_cheesygrin
متاسفانه حوادث فتنه 88 ثابت کرد که ما در زمینه جنگ نرم بشدت ضعیفیم و البته اینم ثابت شد
اگر ایرانیها هم اراده کنند عکس وپرچم ایران از ناسا تا توییتر و فیس بوک و یوتیوب دیده می شه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقیقا مثل کاری که پاکستانی ها در زمینه تحریم قیس بوک کردند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخلص علی آقای گل گلاب هم هستم
کار از این حرفا گذشته..پاورم سوخته :lol:

دقیقا راه مقابله به مثل فراموش شده
الان در کشورهای چین و روسیه شبکه های اجتماعی وجود دارن که فوق العاده محبوب هستن و حتی در تلویزیون هم تبلیغ میشن که این باعث میشه تا حد زیادی توجه مردم به شبکه های آمریکایی کم بشه
(روسیه حدود 33 سایت شبکه اجتماعی داره و سایت Qzone چین بعد از فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیاس با حدود 200میلیون مشترک)
بنظرم وجود شبکه های اجتماعی داخلی جذاب بهمراه تبلیغات موثر یکی از بهترین راههای مقابله هست (البته اگه اونم فـیتیله نشه)
البته در ایران هم وجود داره اما.. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا من نمی دونم چرا یه وزارت به نام وزارت جنگ نرم ایجاد نمی کنند ؟ (حداقل یه زیر شاخه ای از وزارت دفاع که باشه ) چون با این حمایت ها کار به فتنه های بیشتر می کشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی خوبه اگه انجام بشه.. چون طیف وسیعی از تخصصها رو درگیر خودش میکنه و میتونه استراتژی فرهنگی کشور رو هم متحول کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داشتم تو فارس چرخ میزدم اینو دیدم
شبكه اجتماعي بسيجيان در فضاي مجازي ايجاد مي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اقدامات گسترده‌اي براي مقابله با جنگ نرم دشمن در حال تدارك است كه از آن جمله مي‌توان به شبكه سازي بسيجيان در فضاي مجازي اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين كه پيش از ظهر امروز يكشنبه در نشست خبري حضور يافته بود در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤالي درباره فعاليت‌هاي اين سازمان براي مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: اقدامات گسترده‌اي در حال تدارك است كه از آن جمله مي‌توان به شبكه سازي بسيجيان در فضاي مجازي و برخي برنامه‌هاي بصيرتي براي اقشار تاثيرگذار مانند معلمان پرورشي و مديران مدرسه اشاره كرد كه در كنار آن توليد برنامه‌هاي مستند و قوي نيز در دستور كار قرار دارد.
وي يادآور شد: با پايان طرح‌هاي مطالعاتي و آغاز فاز اجرايي اين برنامه‌ها، در خصوص آن اطلاع‌رساني كاملي خواهد شد.
خبرنگاري از سردار نقدي كه در كارنامه خود معاونت پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح را نيز دارد در خصوص تحريم‌هاي جديد برخي كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي سؤال كرد كه وي با بيان اينكه آمريكا جسدي در حال احتضار است كه هر بار مي‌خواهد اقدامي كند به زمين مي‌افتد، افزود: يكي از كارهايي كه همواره باعث تقدير ما از دشمنان است، تحريم ايران بوده چون موجب خودكفايي كشور مي‌شود.
وي با يادآوري اينكه تحريم‌ها بركت است، افزود: اعتراض ما اين است كه چرا اجازه تبليغات شهري و واردات كالا از كشورهايي كه عليه ايران فعاليت مي‌كنند داده مي‌شود؟ چرا كه ما بايد آنها را تحريم كنيم و براي خريد كالاهايشان شرط بگذاريم.
نقدي اضافه كرد: آنها فقط براي دلخوشي برخي طاغوت‌هاي همراه و ترساندن جوانان انقلابي دنيا عنوان تحريم را به كار مي‌‌‌‌برند اما باز هم در پشت پرده جدي نيستد و تلاش مي‌كنند كالاهاي خود را به ايران بفروشند.
خبرنگار ديگري در خصوص علت تغيير رويكرد بسيج به موضوعات فرهنگي سؤال كرد كه نقدي در پاسخ گفت: با توجه به تغييرات و نيازهاي كشور ما نيز به دنبال تغيير رويكرد بوده‌ايم و اين مسئله به خاطر ضعف نبوده است.
وي استقلال، جهاد علمي و رشد فكري و فرهنگي را به عنوان خواسته‌هاي مردم مستضعف جهان از ايران اسلامي دانست و گفت: با توجه به تهاجم فرهنگي و رواني بي سابقه عليه ايران و تبليغات بسيار سنگين عليه كشورمان ما بايد صدور انقلاب را تداوم و تقويت كنيم.
نقدي در پايان سخنان خود درباره ورود ناوهاي جديد غربي به خليج فارس گفت: هميشه حدود 100 ناو غربي در خليج فارس حضور دارند ولي هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند همان طور كه در گذشته با يك قايق فايبرگلاس به جنگ ناو آمريكايي رفته و بالگرد آنها را ساقط كرديم چراكه مي‌دانيم ناوها از آسيب‌هاپذيرترين تجهيزات نظامي هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد اینکه در این زمینه ضعیف هستیم برای اینکه با این نوع حمله به صورت ملموس روبرو نبودیم ولی در جریان فتنه کاملا با اون اشنا شدیم و پی اون به تنمون خورد و تازه فهمیدیم باید در این زمینه هم وارد شویم البته از سالها پیش این قضیه شروع شده بود مثل سپاه سایبری سپاه پاسداران اما بعد کشوری و کلی نداشت اما حالا احساس نیاز و بعد کشوری اون حس میشه و اقدامات شروع شده.

اما یکی از مشکلات ما ایرانیها همین هست که همیشه منتظریم یا یه فرسته از اسمون بیاد و کارها رو سر و سامان بده و یا منتظر دولت و فلان اداره و بهمان سازمان هستیم ما باید به این جا برسیم که باید خودمون هم درحد توان کار رو شروع کنیم من بارها گفتم حالا که این سایت یک سایت نظامی هست و یکی از شاخه های نظامی هم داره به طرف جنگ روانی و حمله نرم پیش میره چرا ما از همین جا شروع نکنیم (البته معذورات مدیران رو می دونم ) اگر هر کسی به اندازه خودش کار انجام بد این ها روی هم جمع میشه و یک حرکت و جریان عمومی پیش می اد که می تونه بسیار قوی و بنیان کن باشه برای دشمن.

هیتلر میگه دروغ هر چی بزرگتر باشه راحتتر باور میشه. و یا می گه دروغ باید اینقدر بزرگ باشه که کسی به فکرش هم خطور نکنه دروغه.

و یکی از روش های روانشناسی هم برای نهادینه کردن موضوعی بیان غیر صریح و راه دیگه تکرار اون هست و این اتفاق داره به راحتی علیه ما استفاده میشه .
شاید هیچ کسی در کشورهای دنیا از خودش نپرسه مثلا قضیه اقا سلطان چی بود اون فقط این فیلم تهیه شده امریکا و دروغ اونها رو می بینه و بر اساس همون هم جهت گیری می کنه اینه می گیم امریکا تمام مردم امریکا و غرب رو استثمار روحی کرده.

در مورد اینکه در وزارت دفاع بخوایم این کار رو بکنیم فکر خوبی هست اما قضیه اینه ما در تمام وزارت خانه ها و سازمانها و ادارات دارای بخش های رایانه و فرهنگی هستیم من فکر می کنم کمیته ای متشکل از نمایندگان اونها برای هم جهت شدن و اقدام همه با هم نیاز هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.