Electro_officer

بررسی پروژ‌ه‌ی KDX قسمت دوم

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]

من توی تاپیکی دیگه گفتم اگر ما روی تغییر شکل بدنه کلاس جماران برای رادار گریزی و دو برابر کردن تعداد موشکهای ضد سطحی به ۸ تا ؛ قرار دادن دو پک سیستم موشک حرارتی در دو طرف ناو جایی کنار توپهای ۲۰ م م و نزدیک به بدنه قرار دادن سیتمی کوتاه برد مثل تور و استفاده از موشکهای استاندارای که برای شلیک عمودی در تعداد حداقل ۱۶ تا اماده شده و تعداد اژدرهای قابل شلیک از ۶ به ۱۰ می تونیم این شناورها رو خیلی قویتر از این کنیم.
توپهای ۲۰ م م رو هم اگر اتوماتیک کنیم و یا به جاشون از مصباح و یا سماوات استفاده کنیم که نور علی نور خواهد شد.[/quote]

آقا اگه اشکالی نداشته باشه که مزاحی بکنم، باید بگم که صادقانه آرزو می کردم، مسئولیت تجهیز بخش پدافند هوایی موج 2 رو به شما محول می کردن.فقط این استاندارد ها رو هم به SM2-ER BlockIV ارتقا بدید دیگه خیلی خوب میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اقا رضا زیاد اتیشی نشو برادر منظور ما هم این نبود و بقیه دوستان به همین شناور هم اشاره کردن منظور ما یا حداقل من ساخت حوضچه های اختصاصی در نیروی های دریاییمون هست(مراکزی که اقدام به ساخت ناو جنگی میکنن).
به هر حال باید اختصاصی این کار دنبال بشه و اون حوضچه هایی هم که برای ساخت ایران اراک و ایران شهرکرد اصتفاده شده الانبرای اون سه تای باقی مانده داره استفاده میشه و تا مدتی توان به کار گیری اونها رو نداریم.[/quote]


opera عزیز ، یه چیزی هست که من متوجه نمی شوم . چرا دوستان انتظار دارند ما در سیاست دفاعی خودمون که به عنوان دکترین نظامی در کل ایران داره استفاده می شه و ابلاغ رهبر معظم انقلاب هست ، بریم ناو هواپیما بر و کوفت و سه تیر و ناو 160 متری بسازیم.

اگر جنگی بشه در خاک ماست . وقتی دوره مقدماتی پاسداری رو می ری همیشه یه جمله هست که بهت می گن : مهم نیست چه سلاحی داری مهم اینه که بتونی ازش درست استفاده بکنی و به دشمنت ضربه بزنی ، اصلا مهم نیست ما ناو هواپیمابر نداریم یا ناو آنچنانی ، مهم اینه که وقتی می خواهیم از خاک کشورمون دفاع کنیم کل توان تهاجمی دشمن رو از بین ببریم . ناوشکن جماران برای خلیج فارس و قسمت های نزدیک دریایی عمان نیست ، بلکه برای عملیات در اقیانوس هند و قسمت های دور دست دریای عمان طراحی شده. در خلیج فارس شناورهایی مثل یاور و ... می تونند پوست آمریکایی ها و انگلیسی ها رو بکنند . قایق های تندرو یا مهدی برای حمله های تهاجمی در دقیقه های اول حمله دشمن طراحی شدند تا بتونند در کمترین زمان ممکن قدرت تهاجمی دشمن رو مهار بکنند . چرا چیزی رو که می شه با کمترین هزینه به میزان زیاد تولید کرد و ازش به بهترین شکل استفاده کرد ، بریم ملییارد ها تومن هزینه بکنیم یکدونه بسازیم که البته و صد البته غربی ها در ساختش از ما قوی تر و بهتر هستند.

دوستان بدونند که یه ناو هواپیمابر راحت ترین هدف برای عملیات های سریع با قایق های تندرو هست. انقدر سریع می شه از بین بردش که حتی سازنده باورش نشه. مهم اینه که ما سلاحی بسازیم که کشورمون بتونه به واسطه آن سلاح حفظ بشه نه اینکه مثل این ناو کره ای باشه . سیاست های نظامی کشور فعلا برای تولید سیستم های تدافعی هستش ، ناوشکن جماران و کلاس های آن برای حفظ توازن و انجام عملیات های سنگین با مدت زمان بالاست ، وقتی می خواند یه ناو هواپیمابر رو بزنند هیچ وقت به جماران ماموریت نمی دهند. می یاند یه دسته قایق تندرو و یا مهدی و ... روانه می کنند بابای ناو رو در می یارند.

[b]در ضمن تعداد حوضه های بزرگ برای ساخت شناورهای با طول تا 250 متر در ایران در بخش غیر نظامی فعلا 21 عدد هست که در نقاط مختلف هستند. ( البته تا آنجایی که من اطلاع دارم ) . در زمینه نظامی هم می دونم چند تاست ولی نمی گم . فقط بدون که حوضچه های نظامی چند منظوره هستند و در زمانی که برای ساخت کشتی یا هر نوع شناور نظامی دیگه استفاده نمی شوند ، به بخش خصوصی کرایه داده می شوند تا صرفه اقتصادی داشته باشند. از کجا معلوم ایران اراک رو در یکی از همین حوضچه های نظامی نساختند؟[/b]

توی ایران داره حوضچه هایی برای ساخت نفت کش آماده می شه که شرکت سازنده داره 4 حوضچه با طول 400 متر می سازه تا بتونه نفت کش های فوق سنگین با تانکرهای 47 هزارتنی بسازه . ان شا الله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر ام ای تی اف این یک ارمان و یا ارزو نیست این جایی هست که باید ما بهش برسیم.

اما جواب شما اقا رضا در مورد گفته شما در مورد قایق های سریع و موشک انداز و امیت سواحل نزدیک کشور حق با شماست و این کار الان با همین روش داره انجام میشه اما موضوع چیز دیگه ای هست و اون اینکه وقتی امام خامنه ای دستور بر ساخت شناوری چون جماران می دن حتما دلیلی داره و اون اینکه امریکا و دشمن های فرامنطقه ای ما اگر قرار باشه حمله ای به ما صورت بدن خودشون خوب می دونن موندن و عملیات از خلیج فارس و دریای ایران یعنی نابودی کامل ناوگانهاشون در یک هفته اول شروع جنگ و برای همین سیاست خودشون رو دارن بر اساس حمله از مدیترانه و اقیانوس هند می زارن و اگر بخوان حمله ای بکنن از این نقاط شروع خواهند کرد و بقیه نیروهاشون رو هم از دریایهای نزدیک ما می برن بیرون.

و دلیل دستور امام خامنه ای بر ساخت جماران هم این هست که ما باید دشمن رو از اقیانوس هند و تنگه بابا المندب(شاهراه دریایی شرق به غرب)و خلیج عدن و دریای سرخ و کانال سوئز که مرکز انتقالات و لجستیک نیروهایی اونها به شرق هست عقب بزنیم و خطوط ارتباطی اونها رو قطع کنیم و این کار دیگه به دلیل عدم توانایی قایق های تندرو برای این دسته شناورها قابل انجام نیست و باید ما شناورهایی مانند جماران و حتی سنگین تر از اون بسازیم.

و اما نقطه قوت نیروهای دشمن ما نیروی هوایی اونها هست که ما باید به علت نداشتن توان ساخت جنگنده های خیلی قوی در حد تکنولوژی اونها به پدافند قوی اتکا کنیم و این برای شناورهای بعد از جماران حکم شیشه عمر رو داره برادرمن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما جواب شما اقا رضا در مورد گفته شما در مورد قایق های سریع و موشک انداز و امیت سواحل نزدیک کشور حق با شماست و این کار الان با همین روش داره انجام میشه اما موضوع چیز دیگه ای هست و اون اینکه وقتی امام خامنه ای دستور بر ساخت شناوری چون جماران می دن حتما دلیلی داره و اون اینکه امریکا و دشمن های فرامنطقه ای ما اگر قرار باشه حمله ای به ما صورت بدن خودشون خوب می دونن موندن و عملیات از خلیج فارس و دریای ایران یعنی نابودی کامل ناوگانهاشون در یک هفته اول شروع جنگ و برای همین سیاست خودشون رو دارن بر اساس حمله از مدیترانه و اقیانوس هند می زارن و اگر بخوان حمله ای بکنن از این نقاط شروع خواهند کرد و بقیه نیروهاشون رو هم از دریایهای نزدیک ما می برن بیرون.

و دلیل دستور امام خامنه ای بر ساخت جماران هم این هست که ما باید دشمن رو از اقیانوس هند و تنگه بابا المندب(شاهراه دریایی شرق به غرب)و خلیج عدن و دریای سرخ و کانال سوئز که مرکز انتقالات و لجستیک نیروهایی اونها به شرق هست عقب بزنیم و خطوط ارتباطی اونها رو قطع کنیم و این کار دیگه به دلیل عدم توانایی قایق های تندرو برای این دسته شناورها قابل انجام نیست و باید ما شناورهایی مانند جماران و حتی سنگین تر از اون بسازیم.

و اما نقطه قوت نیروهای دشمن ما نیروی هوایی اونها هست که ما باید به علت نداشتن توان ساخت جنگنده های خیلی قوی در حد تکنولوژی اونها به پدافند قوی اتکا کنیم و این برای شناورهای بعد از جماران حکم شیشه عمر رو داره برادرمن.[/quote]


عزیز من ، من هم همین رو گفتم که شما گفتی ، ولی باید بدونی در برنامه دفاع راهبردی ایران برای درگیری در دهانه اقیانوس هند و دریای عمان بر روی رزم ناو و ناوشکن و ناو و ... به تنهایی اتکا نمی شه ، بلکه اصل کاری اول زیر دریایی های کیلو هستند و سپس ناوگان سطحی ایران مثل جماران و ... ، در ضمن درسته جماران تازه ساخته شده ولی تمام رزم ناو ها و ناوشک های ایرانی که از قدیم در ایران بودند همه به روز شدند و توان عملیاتی آنها در حد همین جماران هست. ( البته جماران در بعضی زمینه ها در بین ناوگان دریایی ایران خاص هست (( جنگ الکترونیک و سیستم های راداری ، موشک های نور مستقر بر روی آن و ... )) و می شه گفت مثلش در ایران نیست )


شما مطلب من رو کامل می خوندی می دیدی گفتم :

[quote]ناوشکن جماران برای خلیج فارس و قسمت های نزدیک دریایی عمان نیست ، بلکه برای عملیات در اقیانوس هند و قسمت های دور دست دریای عمان طراحی شده. در خلیج فارس شناورهایی مثل یاور و ... می تونند پوست آمریکایی ها و انگلیسی ها رو بکنند .[/quote]

در مورد بعضی از قسمت ها مثل دریای سرخ و تنگه باب المندب و کانال سوئز باید براتون بگم که آنجا آمریکا شانسی برای مستقر کردن نیروهای نظامی خودش نداره ، چون این مناطق تحت رفت و آمد شدید کشتی ها و شناورهای غیر نظامی بی شماری هست که عملیات برای آمریکا در آنجا بسیار مرگباره ، چون نمی تونه بین یک کشتی باری با یک کشتی که توش پر غواص های کماندو هست و می تونند براحتی یک ناو رو اشغال بکنند نیست . ( این عملیات برای اشغال یک ناو نظامی در مانور ارتش و سپاه اجرا شد ، تو همین مانور این نیروها به اشغال ناوهای تجاری هم پرداختند )

منظورم از اشغال ناوهای تجاری یعنی اینکه وقتی 35 درصد نفت کل دنیا و 21 درصد مواد معدنی کل دنیا و بسیاری از این جور چیزها از منطقه خلیج فارس و دریای عمان تامین می شه ( اگر آمار یکمی بالا پایین یا جا بجاست دوستان ببخشید ، حوصله جستجو تو کامپیوترم رو نداشتم ) آمریکا مجبور به حضور در منطقه است ، وگرنه همین قایق های تندرو با توجه به نبود هیچ شناور جنگی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان ( البته به گفته شما ) به راحتی و بدون هیچ گونه مزاحمی اقتصاد دنیا رو برای مدت نامعلومی به بازی می گیرند و حتی به جرات بگم بعضی از کشورها با بحران جدی روبرو می شن. ( این رو یکی از کارشناسان اقتصادی پنتاگون گفته : بستن تنگه هرمز یعنی آمریکا ظرف مدت 10 روز 8000 میلیارد دلار ضرر خواهد دید . !! )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما یگان زیر سطحی به اون بزرگی نداریم که بخوایم این خط لجستیکی رو ببندیم و فقط در حد ایجاد عملیات ایزایی هم هست و در ساخت زیر دریایی هم فعلا فقط توان تا متوسط رو داریم نه بالاتر.

در ضمن اونها در این دریای سرخ هم بر توان هوایی خود تکیه می کنن و این توانایی رو دارن که اهداف رو ماهواره ای یا هوایی شناسایی کنن و لی تا حدودی با شما موافقم ولی اگر ما بخوایم این خط رو ببندیم چاره ای جز حضور در اونجا نداریم و امریکا هم همینطور و در ضمن با قواص و کماندو نمی شه یک ناو نظامی رو تسخیر کرد برادر و اون تمرینات برای ناوهایی بود که با تسلیحات دیگه توان نظامی نداشتن و فقط لاشه اون مونده بود و یا شناورهای تجاری.

در مورد اخر هم باید بگم ما در مورد مسائل اقتصادی بحثی نداشتیم که شما بحثش رو پیش کشیدین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.