Haj_Rezvan

کدام سلاح را برای جایگزینی یوزی و MP-5 و مسلسل دستی برتا مناسب می دانید ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

فکر کنم شبیه اینه
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%289%29%7E2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%289%29%7E2.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فكر نكنم يوزي هم اگر اينطور استفاده بشه بد باشه ! :>[/quote]

وری جون اینطور استفاده کردن فقط صدای دهانه رو کاهش میده و لاغیر.

صدای ناشی از حرکت سوپرسونیک خود مرمی پابرجا هست. . .

مگر اینکه از مرمی های ساب سونیک استفاده بشه. . .

[quote]بعد برادر من این مطالبی که در مورد این سلاح چاپ شده بیشتر شبیه داستانهای تخیلی هست اخه چطوری ممکنه با اون مهمات و اندازه و شارژ باروتی که توی اون پوکه هست مرمی اون بتونه توی اهن نفوذ کنه [/quote]

دوست عزیز! اول بهتره کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر، مرمی 25*6.5 در برخی نمونه ها از نوع پوشش دار (SABOT) استفاده می کنه که قطر مرمی اصلی بعد از شلیک فقط 4 میلی متر خواهد شد! بخاطر همین تمرکز انرژیش زیاد و توان نفوذش زیاد خواهد شد.

ضمنا یه لطفی بکن و برای جواب دادن به بچه ها از کلید qoute استفاده کن. اینطوری بچه های می فهمن با کی هستی و بهتر می تونن جواب بدن، در غیر این صورت ممکنه جواب بعضی از سوالها و مطالبت رو هیچ وقت نبینی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر محمد باز تکرار می کنم اگر شما در ام ۴ و یا ژ۳ که شخصا باهاش خیلی کار کردم گلوله تنگستنی استفاده کنین این گلوله و این سلاح مثل اسباب بازی میشه و اینکه من می دونم این سلاح ها در دو رده هستن بحث من سر اینه که توی چند نشریه تصویری رو چاپ کردن برای تبلیغ همین سلاح که این مرمی از صفحه اهنی رد شده و سه مرمی کلاش ژ۳ ام ۴ و ۹ م م از همون صفحه رد نشدن حالا یه خورده این مقایسه خنده دار به نظر نمی رسه .

در مورد خفه کن هم باید بگم خفه کن برای این استفاده میشه که صدای اسلحه رو کاهش بده و این صدا به دلیل سرعت بالای مرمی در حال حرکت هست و این صدا خفه کنها این سرعت رو کاهش می دن تا زیر سرعت صوت که ۳۳۳ متر در ثانیه هست ولی خود اینکار باعث پایین اومدن قدرت و انرژی گلوله میشه و به همین دلیل از کالیبرهای بزرگی مثل ۹ و ۱۰ و حتی ۴۵ برای این نوع سلاح ها استفاده میکنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر گرامی اپرا، چرا مطلبی رو میگید که خدای ناکرده باعث تمسخر افراد دیگه بشه؟

[quote]و این صدا به دلیل سرعت بالای مرمی در حال حرکت هست و این صدا خفه کنها این سرعت رو کاهش می دن تا زیر سرعت صوت که ۳۳۳ متر در ثانیه هست ولی خود اینکار باعث پایین اومدن قدرت و انرژی گلوله میشه [/quote]

صدا خفه کن صدای انفجاری مانند خروج گازهای باروت پشت مرمی از لوله رو کاهش میده ، نه سرعت مرمی رو ؛ مگر اینکه از مرمی های ساب سونیک استفاده بشه. اینو می تونید از هر کدوم از بچه های سایت که خواستید بپرسید.

[quote] اگر شما در ام ۴ و یا ژ۳ که شخصا باهاش خیلی کار کردم گلوله تنگستنی استفاده کنین این گلوله و این سلاح مثل اسباب بازی میشه و اینکه من می دونم این سلاح ها در دو رده هستن[/quote]

خدا پدرت رو بیامرزه، خودت هم میگی اینها در 2 رده هستند، ژ3 سلاح هجومی و سی بی جی یک PDW هست و تعریف اینها زمین تا آسمون با هم فرق می کنه، اون عکس هم می خواست قدرت نفوذ بالای مرمی 6.5 رو نشون بده که حتی از مرمی 51*7.62 جنگی هم بیشتره و ایضا از 45*5.56 ناتو.

[quote]حالا یه خورده این مقایسه خنده دار به نظر نمی رسه .[/quote]

نه عزیزم چرا خنده دار باشه؟ بحث سر [size=18]قدرت نفوذ [/size]هست، چیزی که برای یک PDW یک عنصر حیاتی در نفوذ به جلیقه های ضد گلوله شخصی به شمار میره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] نه سرعت مرمی رو ؛ [/quote]فكر كنم سرعت مرمي هم پايين مياد ولي بايد تحقيق كنم ... ! ... !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] ولي بايد تحقيق كنم ... ! [/quote]

حتما اینکارو بکن! منتظر هستم!

:evil: ____________________ :evil: ___________________ :evil:

[quote] مگر اینکه از مرمی های ساب سونیک استفاده بشه.[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

[quote] و این صدا به دلیل سرعت بالای مرمی در حال حرکت هست و این صدا خفه کنها این سرعت رو کاهش می دن تا زیر سرعت صوت که ۳۳۳ متر در ثانیه هست ولی خود اینکار باعث پایین اومدن قدرت و انرژی گلوله میشه [/quote]
این دیگه از اون حرفها بود!
بله صدا خفه کن انرژی جنبشی گلوله رو کم میکنه ولی نه اینکه بیاد و ساب سونیکش کنه.
عمده کارش همون کم کردن صدای حاصله از انفجار باروته.
قبول ندارید ، این لینک مربوط به تاپیک نحوه کار صدا خفه کنه.

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8994

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادرهای من واقعا دیگه از شما بعید بود صدای گلوله به خاطر سرعت بالای مرمی هست که وقتی بالاتر از سرعت صوت باشه باعث شکستن دیوار صوتی میشه البته صدای گلوله به دو خاطر هست یکی انفجار باروت و دیگر سرعت مرمی برادرها توی مجله جنگ افزار این رو توضیح داده ولی عیبی نداره من کل ساختار صدا خفه کن رو می گم شاید گفته من براتون ملموس تر بشه.

صدا خفه کن لوله ای هست که به لوله سلاح وصل میشه داخل صدا خفه کن کالیبرش در حدود کالیبر سلاح مرمی در نظر گرفته میشه و لی با تلورانس کم و بعد داخلی صدا خفه کن مثل دوتا لوله هست که لوله ای رو که پایین هست و مرمی از داخل اون رد میشه سوراخ سوراخ می سازن و در هنگام شلیک گلوله مرمی از درون این لوله رد شده و گاز پشت مرمی به درون این سوراخ ها نفوذ میکنه و سعت گاز پشت مرمی به شدت کاهش پیدا می کنه مثل این می مونه شما لوله سلاح رو سوراخ دار بسازین تا نشت گاز داشته باشه و این باعث میشه در محاسبات طوری در نظر بگیرن که سرعت مرمی زیر سرعت صوت بیاد تا صدای اون کاهش پیدا کنه البته این ساختاری ساده برای توصیف اون بود وگرنه هر کارخانه ای ممکنه روش و ساختار خاص خودش رو استفاده کنه مثل ساختار حلزونی داخل صدا خفه کن ولی ساختار کلی همین طور هست.
اگر شما صدای مرمی رو بدن اوردن سرعتش زیر صوت گرفتین خیلی اقایین و خود این سرعت پایین اوردن باعث پایین اومدن نیروی ذخیره شده در مرمی میشه .

جناب بلیز شما خودتون میگید انرژی جنبشی رو می اره پایین میشه توضیح بدین نیروی جنبشی یعنی چی و در ضمن قدرت و یا ژول یک مرمی یکی از فاکتورهاش سرعت مرمی هست و برای همین دلیل هست برای نفوذ به جلیقه مرمی رو با کالیبر پایین می گیرن تا سرعت اون بره بالا و توان نفوذ اون در زره زیاد بشه.
دومین راهم برای بالا بردن قدرت مرمی ساختن اون از فلزی سنگین تر از سرب هست که همون جرم سرب رو داشته باشه ولی سنگین تر باشه مثل دو تا گلوله با قطر ۱ سانتیمتر یکی از اهن و اون یکی از سرب که وزن گوی سربی از گوی اهنی سنگین تره و تنگستن و اورانیوم از فلزاتی هستن که از سرب سنگین تر هستن و راه دیگه برای نفوذ به زره استفاده از فلزی سفت تر از جنس اون زره هست و تنگستن و اورانیوم سفتی بیشتری از عمده فلزات دارن.
اما اورانیوم یک خاصیت دیگه داره و اون اینکه در زمان برخورد تولید حرارت میکنه و این خودش باعث نفوذ بیشتر اون میشه ولی تنگستن اگر به مانعی از خودش و یا مثل خودش محکم بخوره تغییر شکا قارچی شکل میده ولی تنگستن تشعشع نداره ولی اورانیوم دارای تشعشعاتی هست که خطرناک هست و در هر جایی استفاده بشه در خاک و اب اون منطقه وارد میشه و برای صدها از بین هم نمی ره و عوارض بسیار خطرناکی داره مثل ژاپن و این اتفاق الان داره توی عراق می افته.

برادر نمی دونم مشکل از منه و یا چیز دیگه ای اما اقا محمد اگر همون گلوله ۹ م م و یا ام۴ و.... رو از تنگستن بسازید نتیجه چه خواهد شد مخصوصا ۹ م م رو چون اسلحه های استفاده کننده اون در همین رده این سلاح هستن و من از این خندم می گیره که اونها بقیه مهمات این رده رو از جنس عادی شلیک کردن و مال خودشون رو از تنگستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]

با اجازه

من فکر میکنم همه دوستان دارید یه حرف را میزنید ولی با کمی فرق : وقتی سرعت گلوله کم میشه که افت تدریجی فشار گاز باروت را شاهد باشیم . پس باید فشار گاز باروت گرفته بشه و با این کار سرعت کم میشه که صدای حاصل از شلیک هم کم میشه .
(اگر درست گفته باشم)


راستی این تاپیک چی بود ؟

[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادرهای من واقعا دیگه از شما بعید بود صدای گلوله به خاطر سرعت بالای مرمی هست که وقتی بالاتر از سرعت صوت باشه باعث شکستن دیوار صوتی میشه البته صدای گلوله به دو خاطر هست [color=red]یکی انفجار باروت[/color] و دیگر سرعت مرمی[/quote]

آفرین، صدا خفه کن دقیقا همون اولی رو کاهش میده نه دومی.

[quote]دومین راهم برای بالا بردن قدرت مرمی ساختن اون از فلزی سنگین تر از سرب هست که همون [b]جرم سرب[/b] رو داشته باشه [/quote]

که همون [b]حجم سرب[/b] رو داشته باشه.

[quote]اما اورانیوم یک خاصیت دیگه داره و اون اینکه در زمان برخورد تولید حرارت میکنه و این خودش باعث نفوذ بیشتر اون میشه [/quote]

تولید حرارتش درسته، اما اثر پیروفوریک(آتش زنی آنی) باعث نفوذ بیشتر نمیشه بلکه بیشتر به واسطه ایجاد یک شاخص نوری به تصحیح دید تیرانداز و ایضا ایجاد آتش سوزی در هدف کمک خواهد کرد. چگالی بیشتر U باعث نفوذ بیشترش خواهد شد.


[quote] ولی اورانیوم دارای تشعشعاتی هست که خطرناک هست [/quote]

اورانیوم تهی شده یا DU هیچ گونه تشعشعی نداره، اینو می تونید از هر متخصص اشعه ای بپرسید، اون تشعشعی که شما شنیدید مربوط به مقادیر کمی پلوتونیوم هست که همراه اون DU ها هست و ناچارا در مرمی قرار میگیره، البته میشه جداش کرد ولی خب چون قراره مرمی سر دشمن پایین بیاد خیلی براشون مهم نیست! و هزینه ای براش نمی کنن!

[quote]برادر نمی دونم مشکل از منه و یا چیز دیگه ای اما اقا محمد اگر همون گلوله ۹ م م و یا ام۴ و.... رو از تنگستن بسازید نتیجه چه خواهد شد مخصوصا ۹ م م رو چون اسلحه های استفاده کننده اون در همین رده این سلاح هستن و من از این خندم می گیره که اونها بقیه مهمات این رده رو از جنس عادی شلیک کردن و مال خودشون رو از تنگستن.[/quote]

اپرا جون، این فرمول انرژی جنبشیه:

K=1/2* M*V^2

که در اون K انرژی جنبشی، M جرم پرتابه و V سرعت اون هست.

شما برای بالا بردن K سه تا راه بیشتر نداری، یا M رو زیاد کنی یا V رو و یا هر دو.

حالا اگه فقط یه انتخاب بهت بدن، یعنی حق داشته باشی که یا M رو زیاد کنی و یا V کدوم رو باید انتخاب کنی؟

مشخصه که V رو باید انتخاب کنی، چرا؟

چون V توان 2 داره و به ازاء هر یک واحد افزایش اون با توان 2 روی مقدار نهایی K اثر میذاره، در صورتی که M توان یک داره و هر یک واحد افزایش اون یک واحد K رو افزایش میده.

اما اگه بهت بگن که می تونی M رو زیاد کنی و V رو کم کنی یا V رو زیاد کنی و M رو کم کنی، اونوقت باید کدوم رو انتخاب کنی؟

مسلما دومی چون باز هم قضیه بر می گرده به توان 2 در عنصر V

قضیه ای که می بینید هی روز به روز توی کارابین ها و تفنگهای هجومی و خصوصا PDWها، مرمی ها دارن کم قطر تر میشن همینه. از M کم می کنن و به V اضافه می کنن. البته برای بردهای کم( مثلا تا 400 متر) و الا برای بردهای زیاد( که دیگه شامل PDWها نمیشه) اثر M بهتر از V خودشو نشون میده و مرمی های برد بلند الزاما همه شون سنگینتر هستند.

حالا برسیم به فرمایش شما، اگه توی کالیبر 9 میلی متری مرمی رو از تنگستن بسازن، به علت چگالی بالاتر تنگستن در برابر سرب( 19.2 در برابر 11) جرم مرمی افزایش پیدا میکنه اما سرعت دهنه کاهش شدیدی پیدا می کنه( بدلیل افزایش جرم) فلذا برخلاف تصور شما باعث کاهش K و نه افزایش اون خواهد شد. در اسلحه سی بی جی قطر مرمی تنگستنی فقط 4 میلی متر هست و برای همین توان نفوذش زیاد میشه( از مرمی SABOT استفاده می کنه).

امیدوارم تونسته باشم روشن کنم.

[quote]راستی این تاپیک چی بود ؟[/quote]

همین که من علمی اش رو نوشتم! :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون که با بحث موضوع رو غنی می کنین ولی چندتا مورد هست یکی اینکه اورانیوم ضعیف شده شاید در حالت عادی خطری نداشته باشه ولی وقتی برخورد کنه تولید تشعشع می کنه این رو در مقاله هایی که در مورد استفاده از این نوع مهمات در عراق هست می تونید ببینید و این اثرات طبق نظر کارشناسان تا 200 سال هم باعث همون اثراتی که در ویتنام هست البته ضعیفتر میشه و در اب و خاک و محصولات هم نفوذ می کنه.

اما حرف شما بر اساس موضوعی که گفتین درست هست و اون فرمول ولی بحث خفه کن رو من مطمئنم چون در موردش خوندم و خفه کن سرعت رو پایینتر از سرعت صوت می اره اصلا شما خودت منطقی فکر کنم ایا میشه شی ای سرعت صوت رو بشکنه ولی صدای انفجار نداشته باشه اگر میشه بگین توی هواپیماها استفاده بشه ولی کارکرد دوم مثل اگزوز ماشین هست که صدای انفجار رو هم کم میکنه.

بله شما متین میگید با پایین اوردن کالیبر سرعت رو بالا می برن تا نفوذ رو بیشتر کنن.
ولی من باز فکر می کنم ساخت مدلی از روی بی ام پی و با گلوله 25*7.62 می تونه بسیار قویتر عمل کنه.
و در کل تفکرم بر ساخت داخلی هست تا خرید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] اورانیوم ضعیف شده شاید در حالت عادی خطری نداشته باشه ولی وقتی برخورد کنه تولید تشعشع می کنه [/quote]

:mrgreen: :lol: fi_lone_ranger


[code]اورانیوم تهی شده یا DU هیچ گونه تشعشعی نداره، اینو می تونید از هر متخصص اشعه ای بپرسید، اون تشعشعی که شما شنیدید مربوط به مقادیر کمی [color=red]پلوتونیوم [/color]هست که همراه اون DU ها هست و ناچارا در مرمی قرار میگیره، البته میشه جداش کرد ولی خب چون قراره مرمی سر دشمن پایین بیاد خیلی براشون مهم نیست! و هزینه ای براش نمی کنن![/code]

[quote]بحث خفه کن رو من مطمئنم چون در موردش خوندم و خفه کن سرعت رو پایینتر از سرعت صوت می اره اصلا شما خودت منطقی فکر کنم ایا میشه شی ای سرعت صوت رو بشکنه ولی صدای انفجار نداشته باشه اگر میشه بگین توی هواپیماها استفاده بشه ولی کارکرد دوم مثل اگزوز ماشین هست که صدای انفجار رو هم کم میکن[/quote]

icon_frown :blushing: :blushing:

[code]صدا خفه کن صدای انفجاری مانند خروج گازهای باروت پشت مرمی از لوله رو کاهش میده ، نه سرعت مرمی رو ؛ مگر اینکه از مرمی های ساب سونیک استفاده بشه.[/code]

[quote]و در کل تفکرم بر ساخت داخلی هست تا خرید.[/quote]

بله با توجه به شرایط ما بهترین کار همین هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقای زد مقاله ای در مورد خفه کنها دارن توی مجله جنگ افزار هم یه مطلب هست بخونین من مجادله نمی کنم که حرامه.

اورانیوم هم مطمئنام باز ادامه نمی دم چون ظاهرا شما بر حرف خودتون هستین و تغییر موضع نمی دین.
اگر اورانیوم ضعیف تولید اشعه نمی کنه باید همه کاسه بدست بریم مقداری از نیروگاه بوشهر یا نطنز بگیریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر اورانیوم ضعیف تولید اشعه نمی کنه باید همه کاسه بدست بریم مقداری از نیروگاه بوشهر یا نطنز بگیریم.
[/quote]اصولا اورانيوم راديواكتيو هست و تشعشع توليد ميكنه ! خيلي از فلزات و مواد راديواكتيو هستند و تشعشع توليد ميكنند ! همين صفحات پلاسما اگر اشتباه نكنم بخاطر داشتن فسفر گاما توليد ميكنند !!! ...

منتها دز توليد مهم هست كه ميزان غناي اورانيوم يعني دز بالاي اشعه و اگر اورانيوم در حالت بحراني قرار بگيره اين توليد اشعه چندين برابر ميشه و اگر در حالت شكافت كه همش ديگه اشعه ميشه ...


البته اورانيوم در اثر برخورد اشعه توليد ميكنه ! تقريبا آهن هم همينطور هست منتها اورانيوم فكر كنم گاما با قدرت بالا توليد ميكنه ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.