Ehsan_animator

شواهد نشان می دهد تهدید نظامی علیه ایران جدی است!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=18][color=red][b]در تحلیل یک منبع روسی مطرح شد؛[/b][/color][/size]

سرویس بین الملل ـ «یوری وسلوف» در مقاله ای که در پایگاه تفسیر مستقل روسی «پیس کیپر» منتشر کرد، مدعی شد که بنا به گزارش رسانه های گروهی خاور نزدیک و غرب، آمریکا و اسرائیل برای حمله هوایی و موشکی به تاسیسات هسته ای ایران آماده می شوند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری روسی «ریانووستی»، با بازنشر این مقاله می نویسد: به نظر می رسد، برنامه مقامات دو کشور به طور کلی هماهنگ شده است. نه تنها برگزاری مانورهای مشترک نیروی هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل در بهار و تابستان سال 2010 در شرق دریای مدیترانه بلکه پیشروی کشتی های جنگی موشک بر، به سمت دریای سرخ و منطقه خلیج فارس نیز گویای این مسأله است.

یوری وسلوف در ادامه این احتمال را می دهد که در جریان دیدار کوتاه دریاسالار «مایکل مالن»، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از تل آویو ـ مورخ 27 ژوئن سال جاری ـ نقشه حمله هوایی به ایران با مقامات اسرائیلی بررسی شده باشد.

بنا بر گزارش روزنامه اسرائیلی «جورزالم پست»، دریاسالار مالن در دیدار با «ایهود باراک»، وزیر دفاع و «گابی اشکنازی»، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل مسائل برنامه هسته ای ایران و اوضاع در سوریه و لبنان را بررسی کرد.

وی در بخش دیگری از نوشتار خود به گزارش برخی از مطبوعات مصری اشاره می کند که بر پایه آنها، در روزهای 18-22 ژوئن سال جاری، کشتی های نظامی نیروی دریایی آمریکا به فرماندهی ناوهواپیمابر «هری ترومن» (دوازده کشتی) از راه کانال سوئز عبور کرده و راه را به سمت خلیج فارس پیش گرفتند.

در آستانه این تحرکات، واحدهای هوایی نیروی دریایی آمریکا با جنگنده های اسرائیل مانور حملات موشکی به اهداف دشمن فرضی در اوقات گوناگون شبانه روز را تمرین کردند. برای این منظور، از اهدافی که در میدان تیر «ناباتیم» اسرائیل نصب شده بود، استفاده شد.

در ادامه این نوشتار آمده است، در این مانور، جنگنده های آمریکایی در پایگاه های هوایی آلمان و رومانی مورد استفاده قرار گرفت. سوختگیری هوایی آنها توسط تانکرهای هوایی نیروی هوایی اسرائیل انجام شد. فرماندهی نیروی دریایی اسرائیل چند فروند زیردریایی خود را که به موشک های بالدار مجهز هستند، به سمت موقعیت نظامی در منطقه تنگه «باب المندب» و سواحل عمان رهسپار کرده است.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل اعتراف کرده که در ترکیب نیروی دریایی آمریکا در منطقه تنگه هرمز کشتی های نظامی اسرائیل نیز عمل می کنند.

مولف مقاله به سخنان ژنرال «جمال مظلوم»، یکی از کارشناسان معروف خاور نزدیک و پروفسور دانشگاه «النایف» (عربستان سعودی) اشاره می کند که بر این باور است، در منطقه شرقی مدیترانه نیز چند ناو موشک بر و رزم ناو آماده جنگ آمریکا کشیک نظامی قرار دارند و مانند دوران جنگ علیه عراق برای حملات موشکی آماده اند.

تحلیلگران نظامی آشکارا اعلام می کنند که روحیه جنگی در زمینه سیاسی به طور پایدارتری برقرار شده است. وی که برای نمونه پیش از این، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران را غیر ممکن می دانست، بر این باور است که جنگ در خلیج فارس بیش از هر زمانی واقعی به نظر می رسد.

این تحلیلگر عربستانی به دقت اوضاع سیاسی _ نظامی پیرامون ایران را دنبال کرده و افزایش آتی نیروهای و تجهیزات نیروی نظامی آمریکا، ناتو و اسرائیل در منطقه خلیج فارس را پیش بینی می کند.

مظلوم احتمال می دهد که عملیات نظامی علیه ایران، ممکن است که به چند گونه انجام شود. به باور وی، محتمل ترین آنها از راه حملات هوایی دقیق، محدود از لحاظ زمانی و به کارگیری نیروهای موشکی و هوایی برای نابودی برخی مراکز هسته ای ایران انجام خواهد شد که مستقیم به غنی سازی سوخت هسته ای مشغولند.
گزینه دیگر می تواند نه تنها به نابودی مراکز غنی سازی اورانیوم منتهی شود، بلکه تأسیسات نظامی، صنعتی نظامی و دیگر مراکز ایران را نیز در بر گیرد که در این صورت، عملیات نیروی نظامی آمریکا، ماهیت گسترده ای به خود خواهد گرفت؛ مانند آنچه به نام عملیات «توفان صحرا» در سال 1991 علیه عراق انجام شد.

مولف در پایان نوشتار خود تأکید می کند که یکی از شواهد مهم تدارک و انجام عملیات نظامی علیه ایران، تقویت فعالیت های تبلیغاتی است. هم اکنون مقامات آمریکا و اسرائیل عملیات کسب حمایت متحدین خود را درباره سختگیری در روابط با تهران را فعال کرده اند.

«ریانووستی» در بخش دیگری می افزاید، قرار است در نشست شورای ناتو که روز 26 جولای ـ حدود سه هفته دیگر ـ در بروکسل برگزار خواهد شد، واشنگتن نه تنها تأیید تحریم های یکجانبه خود علیه ایران بلکه حمایت از تدابیر شدیدتر علیه این کشور را به دست آورد.

«رابرت اینگورت»، سخنگوی کاخ سفید به نقل از بیانیه ستاد کل ناتو مورخ 27 ژوئن به مفهوم تدابیر جدید آمریکا اشاره ای نکرد؛ اما به باور کارشناسان امور سیاسی غرب، بحث تأیید بهره گیری از روش های نظامی، ممکن است در میان باشد!

گفتنی است، در روزهای اخیر رسانه های روسی، سعودی و همچنین رژیم صهیونیستی در تحلیل ها و اخبارهای متعدد، در پی القای فضای تهدید نزدیک به جنگ علیه ایران باشند؛ هر چند مشخص نیست که آیا هماهنگی خاصی نیز در این فضاسازی هست یا نه، ولی خروجی ها هماهنگ و یکسان است.
البته این طبیعی است که چنین تحلیل هایی باید با دقت ارزیابی شده و مورد توجه قرار گیرد؛ اما به نظر می رسد، ایجاد چنین فضایی، همان سیاست کهنه تضعیف روحیه ایرانیان با بهره گیری از ابزار رسانه ای را دنبال می کند، زیرا واقعیت های موجود آمریکا، اعم از مشکلات متعدد داخلی، رکود اقتصادی و همچنین درگیری های فرسایشی آمریکا در عراق و به ویژه افغانستان، به احتمال، ماجراجویی جدید آنها را به حداقل می رساند.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=107638]لینک منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][b]صدای طبلش گوش همه را کر کرده ، اما از خودش خبری نیست[/b][/color]

در هفته ها و ماه های اخیر تقریبا روزی نیست که خبر یا گزارشی به نقل از" این مقام آگاه " یا " آن مقام رسمی که نمی خواهد نامی از او برده شود " در رسانه های غربی و منطقه ای درباره قریب الوقوع بودن حمله احتمالی آمریکا و اسراییل به ایران منتشرنشود .

به گزارش عصر ایران این گزارش ها و خبرهای غیر رسمی به نحوی فضای رسانه ای را تحت تاثیر قرار داده که در بسیاری از مواقع فعالان امور رسانه قبل از اینکه خبری را بخوانند می توانند متن آن را حدس بزنند !

به راستی به چه دلیلی خبرهای مربوط به احتمال حمله نظامی آمریکا یا اسراییل به ایران این قدر در رسانه های غربی بازتاب دارد ؟

اگر تئوری توطئه را به کناری بگذاریم و بر این باور باشیم که رسانه ها در غرب آزاد هستند ، دلیل این همه هماهنگی در نقل خبرها و گزارش ها درباره قریب الوقوع بودن حمله به ایران کجاست ؟

به نظر می رسد یکی از اضلاع مهم راهبرد مقابله با ایران در استراتژی ایالات متحده آمریکا و اسراییل ، موضوع عملیات روانی است و عملیات روانی در واقع جنگی بدون خونریزی است که طی آن به جای حمله نظامی و فتح سرزمین ها و تخریب بناها ، تلاش می شود تا ذهن ها و افکار بمباران شود .

بمباران تبلیغاتی با تکرار یک موضوع می تواند آن موضوع را در اذهان مخاطبان " جا بیندازد " و وقتی که موضوع جا افتاد می توان به راحتی افسار و عنان ذهن مخاطب را به سمت مطلوب و مورد نظر هدایت کرد .

جدای از این بحث که آیا واقعا آمریکا یا اسراییل به ایران حمله خواهند کرد یا نه ؟ باید بر این نکته توجه داشت که آماده سازی افکار جامعه جهانی برای یک موضوع یکی از مهم ترین کارویژه های دستگاه های اظلاعاتی و امنیتی است و گاه دهها و صدها میلیون ها دلار بدین منظور هزینه می شود .

برنامه هسته ای ایران نیز به عنوان یک پرونده مفتوح بین المللی از این قاعده مستثنی نیست . رسانه ها در غرب تا حدود زیادی به دنبال جذب مخاطب هستند و با توجه به اینکه این رسانه ها عموما آزاد هستند ، بیشتر مایلند تا روی موضوعاتی مانور دهند که از نظر خود و افکار عمومی خود مهم می دانند .

جنگ در افکار عمومی غرب موضوع بسیار مهمی است چون هزینه آن با مالیات پرداختی شهروندان تامین می شود و شهروندان می خواهند بدانند که آیا یک بحران خاص بین المللی ارزش هزینه کردن مالیات آنها از سوی دولت هایشان را دارد یا نه ؟ یکی از دلایلی که موضوع یا خبر جنگ برای رسانه های غربی مهم است در همین نکته نهفته است .

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که همواره منبع تامین و تغذیه رسانه ها افراد آگاه به موضوعات مختلف هستند که در زمینه جنگ طبیعتا افراد آگاه به موضوع یعنی سیاستمداران ، مقامات نظامی و اطلاعاتی منبع اخبار پشت پرده هستند و این افراد اگر بخواهند که یک جریان خبری ایجاد کنند ، با مصاحبه با چند نشریه یا رسانه معتبر و نقل یک سری اطلاعات خاص می توانند به راحتی جریان سازی کنند .

بنابراین یکی ازدلایلی که رسانه ها در غرب عموما با یک " تم مشترک " دست به خبررسانی یا گزارش دهی می زنند در این است که جریان ساز های رسانه ای خوراکی مشابه برای آنها تدارک می بینند تا به هدف در چارچوب عملیات روانی خود برسند .

در پرونده هسته ای ایران ، غرب می خواهد همه گزینه ها برای اقدام را به روی خود باز ببیند و از این جهت جریان سازهای رسانه ای از سویی و رسانه های کنجکاو و شهروندان پیگیر سرنوشت هزینه شدن مالیات ، دست به دست هم می دهند تا موضوعی چون پرونده هسته ای ایران همچنان در رسانه ها به عنوان سوژه ای داغ مطرح شود .

بنابراین این روزها که اخبار مربوط به احتمال حمله اسراییل یا آمریکا افزایش قابل ملاحظه ای داشته است ، باید به این نکته توجه داشت که ظاهرا جریان سازهای رسانه ای در غرب می خواهند تا بر تنور جنگ به ایران بدمند و این امر الزاما به معنای قریب الوقوع بودن حمله نیست .

باید توجه داشت که جریان سازهای رسانه ای بسته به مصالح و منافع خود دست به عملیات روانی می زنند و در این راستا هر گاه که بخواهند موضوعی را کم اهمیت تر کنند ، با مانور بر روی موضوعی دیگر و بزرگ کردن آن تلاش می کنند که از خبرها یا وقایع دردسر ساز برای خود " عبوری بدون ضرر " داشته باشند .

مثلا در حال حاضر در آمریکا موضوعاتی چون آلودگی نفتی خلیج مکزیک یا بحران اقتصادی پاشنه آشیل یا نقطه آسیب پذیر دولت اوباما شده است و از این رو از نظر جریان سازهای دولتی هر چه خبرها و تحلیل های مربوط به این دو موضوع در رسانه ها کاهش یابد حساسیت افکار عمومی این کشور نیز نسبت به این موضوعات کاسته شده و دولت کمتر زیر فشار افکار عمومی قرار خواهد گرفت .

در هر گونه جنگ یا حمله نظامی ، موضوع "غافلگیری" یک اصل است و طبیعتا اگر کسی سودای حمله داشته باشد سعی می کند زمان و جزییات حمله ، تاکتیک و نحوه جنگ ، مسیرهای تهاجم و دیگر جزییات مرتبط با عملیات نظامی اش از دید دشمن پنهان بماند و وقتی جمع کثیری از رسانه های غربی پشت سر هم اخبار و تحلیل هایی راجع به زمان حمله ، پایگاه های مورد استفاده ، مسیر حمله ، سلاح های مورد استفاده ، کشورهای همکاری کننده ، کریدورهای عبوری جنگنده ها و... را به نقل از این مقام آگاه یا ان منبع موثق و... نقل می کنند باید در این نحوه از خبر سازی تردید کرد .

بنابراین در جمع بندی موضوع باید به چند نکته درباره افزایش خبرهای مربوط به حمله احتمالی به ایران در رسانه های غربی اشاره کرد :

نخست اینکه موضوع هسته ای ایران اساسا موضوع مهمی است که هم برای کشورهای همسایه و هم برای کشورهای غربی و افکار عمومی آنها ( بنا به دلایلی که قبلا اشاره شد ) مهم هستند .

دوم آنکه جریان سازهای رسانه ای بسته به منافع و اهداف خود در تلاشند تا مهندسی افکار داشته باشند و هر از گاهی برای انحراف اذهان از یک موضوع به جریان سازی خبری روی یک موضوع دیگر روی می آورند .

سوم اینکه غرب می خواهد آزمودن همه گزینه ها در برخورد با برنامه هسته ای ایران برایش آسان باشد و از این رو توامان سه خط خبری " دیپلماسی ، تحریم و جنگ " را همزمان به پیش می برد تا افکار جهانی همواره آماده پذیرفتن هر یک از این سه گزینه باشند .

[url=http://www.asriran.com/fa/news/124069/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%B1%D8%AF-%D8%9F]لینک منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکات مهم در تحلیل بالا :


[b]جا انداختن جنگ غریب الوقوع علیه ایران در ذهن مردم جهان[/b]

[b]دور کردن ذهن مردم از موضوعات مهم داخلی (( مثل بحران خلیج مکزیک یا مشکلات اقتصادی و .....))[/b]

[b]جنگ روانی علیه ایران[/b]


من به شخصه در مورد فعالیت های دستگاه های فیلم سازی غرب ، بسیار حساس هستم

فعالیت های این بخش بسیار نگران کننده است

قبل از هر گونه ماجراجویی آمریکا ، از چند سال قبل ، برای آماده کردن ذهن مردم ، فیلم های تبلیغاتی بسیاری ساخته می شود که با سناریوی آینده ی آنها همخوانی زیادی دارد

در حال حاظر در مورد یک اتفاق بزرگ در آینده ی نزدیک ، تمام دستگاه فیلم سازی و خبر سازی آمریکا وارد صحنه شده است


icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند مورد ديگه رو هم اضافه كن !

افزايش هزينه هاي نظامي ايران ...

فرار سرمايه و سرمايه داران كشور از ترس جنگ ... !

فشار رواني بر مردم ايران جهت مقابله با دولت ...

و البته اينها همش بلايي كه ما قبلتر سر اين رژيم آورديم !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]با سلام [/color]

[quote]
در هفته ها و ماه های اخیر تقریبا روزی نیست که خبر یا گزارشی به نقل از" این مقام آگاه " یا " آن مقام رسمی که نمی خواهد نامی از او برده شود " در [b]رسانه های غربی و منطقه ای [/b]درباره قریب الوقوع بودن حمله احتمالی آمریکا و اسراییل به ایران منتشرنشود .
[/quote]

[color=darkred]خوبه كه خبر اول نقل شده در تاپيك از يك [b]منبع روسي [/b]نقل شده نه [b]غربي[/b] ! حتي فيدل كاسترو نيز خبر از قريب الوقوع بودن جنگ مي دهد ! [/color]

[url=http://centruldiplomatic.wordpress.com/2010/06/28/united-states-and-israel-plan-an-attack-on-iran-during-world-cup-says-fidel-castro/]لينك خبر [/url]

[quote]
جدای از این بحث که آیا واقعا آمریکا یا اسراییل به ایران حمله خواهند کرد یا نه ؟ باید بر این نکته توجه داشت که آماده سازی افکار جامعه جهانی برای یک موضوع یکی از مهم ترین کارویژه های دستگاه های اظلاعاتی و امنیتی است و گاه دهها و صدها میلیون ها دلار بدین منظور هزینه می شود .

برنامه هسته ای ایران نیز به عنوان یک پرونده مفتوح بین المللی از این قاعده مستثنی نیست . رسانه ها در غرب تا حدود زیادی به دنبال جذب مخاطب هستند و با توجه به اینکه این رسانه ها عموما آزاد هستند ، بیشتر مایلند تا روی موضوعاتی مانور دهند که از نظر خود و افکار عمومی خود مهم می دانند . [/quote]

[color=darkred]به پاراگراف دوم دقت كنيد ! اين پاراگراف خود را معطوف به قاعده مطرح شده در پاراگراف اول مي كند .([b] آماده سازي افكار جامعه جهاني براي يك موضوع مهم ( صد البته جنگ ) [/b]) اما نتيجه اي كه از اين مسئله مي گيرد[b]جذب مخاطب[/b] است نه [b]آماده سازي مخاطب [/b]! [/color]


[quote]بنابراین این روزها که اخبار مربوط به احتمال حمله اسراییل یا آمریکا افزایش قابل ملاحظه ای داشته است ، باید به این نکته توجه داشت که ظاهرا جریان سازهای رسانه ای در غرب می خواهند تا بر تنور جنگ به ایران بدمند و این امر الزاما به معنای [b]قریب الوقوع بودن حمله[/b] نیست .

[/quote]

[color=darkred]تمام زحمت نويسنده بر آن است كه بگويد حمله قريب الوقوع نيست ! مسئله آماده سازي افكار عمومي براي جنگ همچنان دور از ذهن نگاه داشته مي شود . [/color]

[quote]در هر گونه جنگ یا حمله نظامی ، موضوع "غافلگیری" یک اصل است و طبیعتا اگر کسی سودای حمله داشته باشد سعی می کند زمان و جزییات حمله ، تاکتیک و نحوه جنگ ، مسیرهای تهاجم و دیگر جزییات مرتبط با عملیات نظامی اش از دید دشمن پنهان بماند و وقتی جمع کثیری از رسانه های غربی پشت سر هم اخبار و تحلیل هایی راجع به زمان حمله ، پایگاه های مورد استفاده ، مسیر حمله ، سلاح های مورد استفاده ، کشورهای همکاری کننده ، کریدورهای عبوری جنگنده ها و... را به نقل از این مقام آگاه یا ان منبع موثق و... نقل می کنند باید در این نحوه از خبر سازی تردید کرد .
[/quote]

[color=darkred]غافلگيري icon_cheesygrin
صدام در دو جنگ خود با آمريكا غافلگير شد ! شايد زمان حمله مشخص نبود ، اما همه افراد كوچه و بازار منتظر شنيدن خبر حمله آمريكائيان و متحدانشان به عراق بودند . حتي جنگ اسرائيل عليه حزب الله و حماس نيز چند روز قبل از حملات ، قابل پيش بيني بود !
اگر يك نقشه از پايگاههاي هوايي آمريكا و اسرائيل و تأسيسات اتمي ايران در اختيار گروهي از بچه هاي مدارس راهنمائي بگذاريد و از آنها بخواهيد ، تصور خود را از حمله دشمن بيان كنند ، بسياري از كريدور هاي پروازي را همچون تحليل گران بين المللي براي شما ترسيم كرده و از تجهيزات بكار رفته داستان سرايي مي كنند ! [/color]

[quote]بنابراین در جمع بندی موضوع باید به چند نکته درباره افزایش خبرهای مربوط به حمله احتمالی به ایران در رسانه های غربی اشاره کرد :

نخست اینکه موضوع هسته ای ایران اساسا موضوع مهمی است که هم برای کشورهای همسایه و هم برای کشورهای غربی و افکار عمومی آنها ( بنا به دلایلی که قبلا اشاره شد ) مهم هستند .

دوم آنکه جریان سازهای رسانه ای بسته به منافع و اهداف خود در تلاشند تا مهندسی افکار داشته باشند و هر از گاهی برای انحراف اذهان از یک موضوع به جریان سازی خبری روی یک موضوع دیگر روی می آورند .

سوم اینکه غرب می خواهد آزمودن همه گزینه ها در برخورد با برنامه هسته ای ایران برایش آسان باشد و از این رو توامان سه خط خبری " دیپلماسی ، تحریم و جنگ " را همزمان به پیش می برد تا افکار جهانی همواره آماده پذیرفتن هر یک از این سه گزینه باشند .
[/quote]

[b]جمع بندي [/b]

[color=darkred]نخست آنكه غرب و حتي كشورهاي كوچك حوزه خليج فارس ، حاضر به تحمل و همزيستي با ايران هسته اي نبوده و نيستند و تا جايي كه بتوانند جلوي ما مي ايستند .

دوم آنكه جريان سازهاي رسانه اي داخلي به گونه اي پيش مي رود كه مردم در قبال حمله دشمن نگران نباشند !

سوم اينكه غرب مي خواهد تمام گزينه ها در برخورد با ايران را به گونه اي پيش ببرد تا افكار جهاني آماده پذيرفتن جنگ با ايران باشند.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوم اينكه غرب مي خواهد تمام گزينه ها در برخورد با ايران را به گونه اي پيش ببرد تا افكار جهاني آماده پذيرفتن جنگ با ايران باشند.[/quote]

به شدت با اين قضيه موافق هستم.
در اخبار امده بود كه آمريكايي ها مشغول ساخت يك مستند جعلي! عليه ايران هستند.فيلمبرداري آن به اتمام رسيده و فقط مرحله تدوين آن باقي مانده.فيلمي درباره حمايت مستقيم و كمك هاي نظامي و ... از جانب ايران به مخالفان آمريكا.هدف از اين فيلم هم تحريك كردن و جهت دادن به افكار عمومي بر عليه ايران است.

اگر اتفاقاتي كه پيش از جنگ آمريكا با افغانستان-عراق رخ داده و مسيري را كه آمريكايي ها طي كردند تا به جنگ با افغانستان-عراق منتهي شد را مرور كنيم,مي توانيم ديد بهتري نسبت به مسائل جاري و آتي داشته باشيم.
-امريكا ابتدا با تحريم و فشارهاي سياسي سعي در تضعيف دولت افغانستان-عراق و افزايش نارضايتي مردم عراق از دولت داشت.(كه البته در مورد عراق به اين هدف رسيد)
-همزمان با تحريم تبليغات منفي خودش را عليه افغانستان-عراق ادامه مي داد.هرچه گذشت بر هجمه يك سويه رسانه ها و سيستم هاي تبليغاتي بر عليه افغانستان-عراق افزوده شد و بدين ترتيب آمريكايي ها توانستند افكار عمومي را در جهت تمايلات و خواسته هاي خودشان به كنترل بگيرند.
-در مرحله آخر فقط يك جرقه لازم بود (11 سپتامبر) تا انفجاري در دل مردم غرب خصوصا ملت آمريكا رخ بدهد و احساس خشم و نفرت آنها را برانگيزد تا از جنگ عليه تروريسم حمايت كنند.

آمريكا براي آغاز جنگ عليه ايران به يك بهانه بزرگ احتياج دارند.(البته اسرائيل شرايط متفاوتي دارد!)
در صورتي كه غربي ها شروع به بازرسي و تجسس در كشتي هاي ايراني بكنند, ايران هم تقابل به مثل خواهد كرد و بدين ترتيب همچون زمان جنگ ايران و عراق , غربي ها با اسكورت كشتي هاي خودشان در خليج فارس عملا شرايط را وارد فاز جديد مي كنند كه واكنش نظامي ايران به اين اسكورت ها مي تواند بهانه لازم را براي آغاز يك جنگ مهيا كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

تا اونجایی که من یادمه همیشه می گفتن خطر حمله جدی هست ، بود یا نبودش رو من کاری ندارم ولی من دیگه به شنیدن این خبر که خطر جدی هست عادت کردم icon_cheesygrin

اصلا تو هیمن سایت میلیتاری هر چند وقت یه بار یه تایپیک از دیدگاه فلان خبر گزاری و فلان شخصیت با همین موضوع زده می شه

من فکر می کنم اینها دارن روی انتخابات آینده ی مجلس سرمایه گزاری می کنند ،، از همین حالا دارن اوضاع رو بد نشون می دن ،، بعضی ها هم داخل کشور دارن شلوغ بازی زیادی در میارن و اوضاع رو بحرانی نشون می دن

تا اونجایی که من می دونم آمریکا در واقع برای شروع جنگ به هیچ بهانه ای نیاز نداره ،، اگه فرصتش پیش بیاد حمله می کنه و بعدش یه بهانه دست و پا می کنه حتی اگه بهانه احمقانه باشه

( کلا مردم احمقی دارن و به شدت هم همین مردم احمقشون از تئوری جنگ پیش دستانه حمایت می کنند >>> این رو از کجا فهمیدم ،، از تو یه فروم هایی که در مورد یه داستان مصور ژاپنی بحث می شد این رو فهمیدم ،، توی اون داستان یه شهری می زنه یه خاندانی رو قتل عام می کنه ( بچه های شیر خواره رو هم قتل عام کردن ) به بهانه ای این که این خاندان بیست تا جنگجوی قوی داشت و ممکن بود در[b] آینده [/b]کودتا کنه

تو همون فروم یه تایپیک زدن که « آیا شما هم همین کار رو می کردین » و در جواب و پاسخ ها به این تایپیک اکثر کاربرهایی آمریکایی ( پرچم هر کشور زیر اسم کاربریشون هست تا ملیتشون رو نشون بده ) گفتن بله و در جواب سایر کاربرها که محالفت می کردن که دیگه چرا بچه ها رو کشتن ،، این کاربرهای آمریکایی می گفتن این بچه ها هم بعدها که بزرگ شدن میرفتن دنبال انتقام ،، حتی یکی از کاربرهای اونها گفت که دوستش تو آفریقا سرباز بود و می گفت اگه مردهای شورشی رو بکشی باز زنها و بچه هاشون اسلحه به دست می گیرین و بهترین راه اینه که همشون رو بکشی )
رنج سنی کاربرهای آمریکایی از 17 بود تا 30 سال

این رو گفتم تا بدونید این دولت آمریکا زیاد نیازی به بهانه تراشی نداره ( به جز ژست صلح طلبی و خیر خواهیی که می گیره ) چون مردمش فقط به امنیت خودشون فکر می کنند و اصلا به دیگران اهمیتی نمی دن و نابودی دشمن به هر روشی براشون بهترین گزینه هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اولا که اینها روزی حمله میکنن که نیروهاشونو از اطراف دور کرده باشن نه الان
من مطمعنم در صورت حمله دست متخاصم از بازو قطع میشه. مگه جوونای این مملکت مردن که هر کی از را رسید شاخ و شونه بکشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممکنه در حال حاضر یک جنگ روانی باشه ولی به این نکته توجه کنید که اگر امریکا بخواهد به ایران حمله کند نمیتواند یکدفعه تمام نیرویهای لازم رو وارد منطقه بکنه چون ممکنه با واکنش پیش دستانه ایران روبرو بشه ولی اگر به هر بهانه ای مقداری از این نیروها رو به منطقه بیاره شاید یک یا دو سال دیگه نیروهای لازم برای جنگ با ایران رو وارد منطقه کرده باشه و کسی هم شک نکنه
بهتره ایران هم مثل کره شمالی به تحرکات امریکا واکنش نشون بده تا یکدفعه غافل گیر نشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممکنه در حال حاضر یک جنگ روانی باشه ولی به این نکته توجه کنید که اگر امریکا بخواهد به ایران حمله کند نمیتواند یکدفعه تمام نیرویهای لازم رو وارد منطقه بکنه چون ممکنه با واکنش پیش دستانه ایران روبرو بشه ولی اگر به هر بهانه ای مقداری از این نیروها رو به منطقه بیاره شاید یک یا دو سال دیگه نیروهای لازم برای جنگ با ایران رو وارد منطقه کرده باشه و کسی هم شک نکنه
بهتره ایران هم مثل کره شمالی به تحرکات امریکا واکنش نشون بده تا یکدفعه غافل گیر نشه[/quote]
اين حرف دقيقا يكي از دلايل اين جنگ روانيه
اينكه ايران مثل كره شمالي احمقانه رفتار كنه و برگ برنده هايي رو رو كنه در واقع نوعي تك سياسي زدن به ايرانه
اما نمي دونن كه : مومن زرنگه !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممکنه در حال حاضر یک جنگ روانی باشه ولی به این نکته توجه کنید که اگر امریکا بخواهد به ایران حمله کند نمیتواند یکدفعه تمام نیرویهای لازم رو وارد منطقه بکنه چون ممکنه با واکنش پیش دستانه ایران روبرو بشه ولی اگر به هر بهانه ای مقداری از این نیروها رو به منطقه بیاره شاید یک یا دو سال دیگه نیروهای لازم برای جنگ با ایران رو وارد منطقه کرده باشه و کسی هم شک نکنه
بهتره ایران هم مثل کره شمالی به تحرکات امریکا واکنش نشون بده تا یکدفعه غافل گیر نشه
[/quote]

دوستان به يه مسئله دقت داشته باشند! من كاري به جنگ رواني و اين مسايل ندارم! اما در مورد اين كه جنگ كي آغاز ميشه ! من اين سوال رو از يكي از دوستان پاسدار نيرو دريايي پرسيدم! و اون جواب قشنگي داد! اون گفت:هر وقت ديدي كه ناوهاي آمريكايي از خليج فارس رفتن بيرون بدون كه احتمال جنگ زياده!!

اين حرف خيلي هم بي راه نيست! آمريكايي ها در كل علاقه ي شديدي به حملات نقطه اي و فرار دارن! و اين كاملا مشهوده!

اما به نظر من ما بايد هميشه آماده دفاع از آب و خاك و ناموسمون باشيم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ممکنه در حال حاضر یک جنگ روانی باشه ولی به این نکته توجه کنید که اگر امریکا بخواهد به ایران حمله کند نمیتواند یکدفعه تمام نیرویهای لازم رو وارد منطقه بکنه چون ممکنه با واکنش پیش دستانه ایران روبرو بشه ولی اگر به هر بهانه ای مقداری از این نیروها رو به منطقه بیاره شاید یک یا دو سال دیگه نیروهای لازم برای جنگ با ایران رو وارد منطقه کرده باشه و کسی هم شک نکنه
بهتره ایران هم مثل کره شمالی به تحرکات امریکا واکنش نشون بده تا یکدفعه غافل گیر نشه
[/quote]

دوستان به يه مسئله دقت داشته باشند! من كاري به جنگ رواني و اين مسايل ندارم! اما در مورد اين كه جنگ كي آغاز ميشه ! من اين سوال رو از يكي از دوستان پاسدار نيرو دريايي پرسيدم! و اون جواب قشنگي داد! اون گفت:هر وقت ديدي كه ناوهاي آمريكايي از خليج فارس رفتن بيرون بدون كه احتمال جنگ زياده!!

اين حرف خيلي هم بي راه نيست! آمريكايي ها در كل علاقه ي شديدي به حملات نقطه اي و فرار دارن! و اين كاملا مشهوده!

اما به نظر من ما بايد هميشه آماده دفاع از آب و خاك و ناموسمون باشيم![/quote]

با این وجود هر وقت آمریکاییها از خلیج فارس رفتن بیرون ما هم باید دنبالشون بریم

باید مثل سیریش موشکهامونو بهشون بچسبونیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمی دونم ما چرا اینقدر دوست داریم در مورد وقوع جنگ تو ایران حرف بزنیم.ای کاش واقعا جنگ مثل بازی های کامپیوتری بود.درسته که موضوع خیلی جذابیه ولی خدا نکنه در این کشور جنگی رخ بده.چون دوباره حداقل 20 سال به عقب بر می گردیم.ملت ایران هیچ وقت طعم واقعی آزادی و رفاه رو نچشیده.یا تو اشغال روس و انگلیس بوده یا درگیر جنگ بوده یا تهدید به جنگ میشده.ما خیلی دشمنای خودمونو دست کم می گیریم.درسته که قدرت نظامیمون با قبل قابل مقایسه نیست ولی به نظرم بعضی از دوستان توی چندتا از پست هایی که اتفاقا تو همین سایت بود آمریکا رو زیادی ضعیف فرض می کردن و می گفتن که مثلا اگه آمیرکا حمله کنه سریع شکستش میدیم و از این حرفا.اگه قرار باشه آمریکا حمله کنه،ممکنه اون پیروز جنگ نباشه ولی احتمالا ما هم نخواهیم بود.منظورم از پیروزی اینه که نذاریم دشمن به هدف خودش برسه بعلاوه اینکه خودمون کمترین خسارت رو ببینیم که به نظرم بعیده.چون اقتصاد ما شکنندست و با وقوع هر جنگی میتونه به بدترین وضع خودش برسه و چه خسارت هایی که به کشور وارد نمیشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

باز هم تهديد تهديد و تهديد خدا ميدونه پشت پرده چيه امريكايي ها از طرف اسرائيل تحت فشار تند كه در ايران ماجراجويي كنند ولي بيشتر از اينكه جنگ صدمات زيادي به ما ميزند اقتصاد جهان را با فروپاشي كامل مواجه خواهد كرد و بشربرميگرده به 400 سال پيش
دوباره بدبخت و درمونده ميشه
اگه خيلي دوست دارن حمله كنن اين كارو بكنن درسته از لحاظ تسليحاتي به ما برتري دارند ولي جوابي كه دريافت ميكنند تمام استخوانهاي صهيونيسم جهاني و امپراطوري آمريكا و غرب را در هم خواهد شكست
يا علي



مولاي من امام خامنه اي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=darkblue]حقیر به هیچ وجه قصد صرف انرژی اضافه و حرکت و تحلیل مفاصل انگشتانم بر روی صفحه کلید را برای ثبت اراجیف تاریخی در این تاپیک نداشته،اما ترجیحا تمایل بسیاری دارم عزیزان با مشاهده وجه متبرک شده بنده که با دیدن نام مقدس تاپیک به این شکل = icon_cheesygrin در آمده از صرف هرگونه انرژی اضافی در این تاپیک خودداری کنند...متشکرم...![/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.