ALI

اسلحه كمري FN fiveseveN ((خداحافظ جلیقه ضد گلوله))...

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

http://gallery.military.ir/albums/userpics/five-seven_usg00.jpg
تپانچه fiveseveN یک تپانچه مدرن و پیشرفته است که برای به حداکثر رساندن کارایی مسلسل دستی P90 توسط کارخانجات FN بلژیک ساخته شده است.(Fabrique National) مسلسل دستی P90 و تپانچه fiveseveN هر دو از مهمات 5.7*28 mm و همچنین از فشنگهای بسیار پر قدرت SS 190 استفاده میکنند. فشنگهای SS 190 در واقع شکل پیشرفته تری از طراحی کالیبر 5.56 ناتو میباشد که جنس مرمی از ترکیبات کولار و تیتانیوم میباشد و سرعت دهانه اسلحه را نیز به میزان 650 متر بر ثانیه افزایش داده است. وزن این مهمات نیز به مقدار 2.02 گرم تقویت شده است. اصلی ترین هدفی که این تپانچه بر مبنای آن ساخته شده است عبارتست از نفوذ در جلیقه های ضد گلوله جدید و وارد آوردن بیشترین صدمه و جراحت بر بدن دشمن است. همینطور کاهش وزن اسلحه ، کاهش ابعاد اسلحه در حد معقول و منطقی آن.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/P90___Five_-_Seven.jpg

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_2.jpg[/img]


fiveseveN یک تپانچه نیمه خودکار است. قاب اصلی این تپانچه از جنس پلیمر بوده و همین موضوع به کاهش وزن اسلحه کمک به سزایی کرده است. به طوریکه وزن تپانچه با خشاب خالی معادل 620 گرم و با خشاب لود شده معادل 760 گرم میباشد. در زیر لوله این تپانچه نیز ریل ACESSORY تعبیه شده است که برای نصب لیزر هدفگیری و نورافکن موضعی کاربرد دارد. fiveseveN دارای دو مدل است: مدل استاندارد که بیشتر برای مقاصد نظامی کاربرد دارد و مدل تاکتیکی که برای نیروهای پلیس ساخته شده است. تنها تفاوت مدل استاندارد و مدل تاکتیکی این تپانچه در ماشه این اسلحه است. ماشه fiveseveN در مدل استاندارد ان دو زمانه بوده و بلند تر و محکم تر از ماشه در مدل تاکتیکی آن است. همینطور مدل استاندارد این اسلحه فاقد ضامن بوده و فقط دارای ضامن انصراف از شلیک میباشد. شاید تصور کنید نبود ضامن شلیک در مدل استاندارد خطراتی را برای دارنده اسلحه ایجاد کند. اما بد نیست بدانید که دو سیستم ایمنی آتش در داخل سلاح به کار رفته است و به وسیله آن احتمال شلیک های نا خواسته توسط این تپانچه به صفر رسانده شده است. ضمنا حذف ضامن شلیک در مدل استاندارد این اسلحه به سرعت عمل استفاده از آن نیز کمک به سزایی کرده است. در مدل تاکتیکی این اسلحه نیز ماشه به صورت کوتاه و سبک طراحی شده است. همچنین ضامنهای اسلحه نیز در دو طرف اسلحه طراحی شده اند و به این وسیله هم افراد چپ دست و هم افراد راست دست می توانند به راحتی از این اسلحه استفاده کنند. سایت هدفگیری این تپانچه نیز به وسیله نقطه های فسفری رنگ بر روی اسلحه تنظیم شده اند و امکان هدفگیری دقیق هم در روز و هم در شب را برای کاربر این تپانچه فراهم می آورند. خشاب این تپانچه نیز با 20 فشنگ لود میشود.

همان طور که در ابتدا گفتیم هدف از طراحی این تپانچه نفوذ در جلیقه های ضد گلوله است. در آگهی های تبلیغاتی که از این تپانچه پخش شده است قدرت نفوذ گلوله های SS 190 را در جلیقه های ضد گلوله استاندارد PAGST معادل 300 متر و در جلیقه های ضد گلوله استاندارد CRISAT معادل 100 متر عنوان شده است.( البته به نظر میرسد شرکت FN در باره برد این تپانچه بسیار غلو کرده باشد. 300 متر برد مفید یک اسلحه تهاجمی است نه یک تپانچه که قرار است جلیقه ضد گلوله را سوراخ کند.) شرکت FN تنها مجاز است این تپانچه پیشرفته را به نهاد های دولتی بفروشد و فروش آن به دلالها و واسطه ها ممنوع است

جلیقه ضد گلوله CRISAT

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/crisat_0.jpg[/img]


جلیقه ضد گلوله PAGST

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/pagst_0.jpg[/img]


[size=18]مشخصات تپانچه مدرن FN fiveseveN[/size]

کشور و کارخانه سازنده : بلژیک و FN
کالیبر : 5.7*28 mm
طول اسلحه : 208 mm
طول لوله : 122.5 mm
وزن اسلحه : 620 گرم با خشاب خالی و 760 گرم با خشاب پر
ظرفیت خشاب : 20 فشنگ


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_0.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_1.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_3.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_4.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_4.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_5.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_5.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_6.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_6.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57_7.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57_7.jpg[/img][/url]


گردآوری ، تدوین و ترجمه : علی محمدی
کلیه حقوق مختص سایت میلیتاری است
هرگونه استفاده از مطلب با ذکر نام میلیتاری و نام مترجم امکان پذیر میباشد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]
عزیز دستت درد نکنه خیلی خیلی جالب بود .

--------------------------------------------------

اگر کسی خواست این کلت را بخره بهتره یکم پولهاش را جمع کنه :

قیمت سلاح در 3 رنگ : 1000 دلار تا 1117 دلار

هر خشاب اضافه : 34 دلار

نوافکن استاندارد : 25.50 دلار

افزایش دهنده 10 تائی خشاب : 19.99 دلار

2000 عدد گلوله 28*5.7 : 899.99 دلار


[/b]
:evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره دستت درد نکنه من یکی می خوام. :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فی بالاست !
جلیقه پوست اژدها در مقابل این باید مقاوم باشه ! پس هنوز زوده که با جلیقه خداحافظی کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فی بالاست !
جلیقه پوست اژدها در مقابل این باید مقاوم باشه ! پس هنوز زوده که با جلیقه خداحافظی کنید[/quote]

این جلیقه پوست اژدها چیه ؟؟؟

شوخیه ، یا اینکه زیاد فیلم می بینی دوست عزیز ؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لا اله الا الله !
هنوز چایی نخوردی پسر خاله شدی دکتر ؟ نه عزیز جان ! واقعی است . DROGON SKIN همین الان تن سربازهای آمریکایی هست . از بچه های دیگه بپرسی راهنماییت میکنن ! فکر کنم تو همین سایت هم در موردش مطلب داشته باشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه - در مورد قدرت نفوذ اون مقداری زیاده روی شده !!! جلیغه های ضد گلوله مدرن که دارای صفحات ضد گلوله جنگی باشند حتی می توانند تا 1 برخورد 7.62 در 54 ضد زره را تحمل کنند ! دیگر این کالیبر جای خودش را دارد . البته برای استفاده بر شد مدل های معمولی و درجه های حفاظتی پایین تر مناسب است چون شکل خاص مرمی باعث نفوذ بیشتر در جلیغه می شود .

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Fn_seven.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Fn_seven.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Fn_seven_%281%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Fn_seven_%281%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Fn_seven_%282%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Fn_seven_%282%29.jpg[/img][/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا بخاطر مرمي خاصي كه داره گفتن ! قبلا هم در مورد برخي گلوله ها در مورد كلت هاي كمري شنيده بودم ! ... كه ربط مشخصي به اسلحه نميتونه داشته باشه ..



كلت خوش دستي به نظر مياد و به نظر ميرسه از برخي ديگر كلت هاي همرده بهتره و وزني همرده گلوك داشته باشه ..
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل این مسلسلی شده که توی یکی از تاپیک ها در موردش صحبت هست و یا مثل جاولین که توی فیلمش به اندازه یک بمب 500 پوندی قدرت تخریب داشت اینم فقط برای تبلیغاته البته منکر قدرت این نوع سلاح ها نیستم ولی یه مقداری غلو می کنن اونم برای فروش بیشتره و عادی به نظر میرسه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم از توجه شما دوستان ممنونم


همانطور كه دوستان هم اشاره كردند گلوله هاي اين اسلحه تنها توان نفوذ در جليقه هاي ضد گلوله متعارف و معمولي را دارند و به هيچ وجه توان نفوذ در جليقه هاي ضد گلوله محافظت شده و نسل جديد را ندارند.


غلو كردن و بزرگنمايي در شركتهاي اسلحه سازي كنوني بيشتر به صورت يك عادت يا يك رسم در آمده است.

مثال:

گروه اسلحه سازي RIAM روسیه سازنده اسنایپر SVU در اولین اگهی های تبلیغاتی خود برد این اسنایپر را 1300 متر عنوان کرده بود که بعدها مشخص شد که SVU تنها دارای 500 متر برد میباشد. :evil: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

نکته بسیار جالبتر در مورد این نوع مرمی ها اینه که در جنس اون از تیتانیم استفاده شده همون جنسی که در اگزوز جنگنده ها هم از اون استفاده میشه

خاصیت این فلز اینه که دیر داغ میشه و زود سرد میشه با یک نوع آلیاژ محرمانه که ترکیب بشه فلزی با درجه ذوب بالای 10000 درجه سیلیسیوس رو تشکیل میده


علت استفاده اون در مرمی اینه که حرارت باعث از بین رفتن مرمی یا قسمتی از اون قبل از رسیدن به هدف نشه

زیرا حرارت باعث نرم شدن مرمی و از دست دادن قسمتی از شکل مورد نظر برای نفوذ در جلیغه ها میشود

همچنین برد گلوله را حرارت تحت شعاع قرار میدهد که با رفع این مشکل برد عملیاتی آن افزایش میابد

با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون علی جان
سلاح خوبی ولی منم معتقدم که احتمالا اغراق زیادی روش انجام دادن تا بتونند بیشتر بفروشند
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در جنس مرمی از تنگستن استفاده میشه که خود به خود دارای درجه ذوب بالایی هست و به این راحتیها تغییر شکل نمی ده و در عین حال وزن بسیار بالاتری از سرب داره اما تیتانیوم دارای وزنی سبک بسیار سخت و منعطف (یعنی در برابر فشار خم میشه نه مثل چدن بشکنه) و در عین حال درجه ذوب بسیار بالا هست و استفاده از اون در مرمی نمی تونه باعث برد بیشتر بشه چون برد تابعی از وزن مرمی هست و این فلز از تنگستن سبکتر و خود حرارت هم باعث بیشتر شدن برد میشه و اگر اون رو حذف کنید قدرت و برد کاهش پیدا میکنه نه افزایش .
در مرمیهای حتی عادی هم مس مانع از باز شدن سرب میشه و در این مورد مشکل خاصی وجود نداره که بخوان از فلزی دیگه استفاده کنن.

اما من فکر می کنم از تیتانیوم برای نفوذ بیشتر و اثر گذاری بیشتر استفاده کردن چون تنگستن اگر در برابر مانعی خیلی محکم قرار بگیره حالت قارچی به خودش میگیره ولی احتمالا تیتانیوم نفوذ بالاتری انجام میده.

اینم اضافه کنم تیتانیوم دارای قیمتی بسیار گران و از عناصر کمیاب هست و استفاده از اون در خیلی از موارد به همین دلایل کم هست و بیشتر در صنایع هوا فضا و حتی ساخت سفینه های فضایی از اون استفاده میشه و در برخی اوقات از طلا هم گرانتر میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی آقا ممنون.

کلت خوبی هست، اگه می تونستم یکی می گرفتم :evil:

اخیرا روی این کالیبرهای جدید کارهای زیادی داره میشه، امید پیشرفت زیادی دارند. . .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.