EBRAHIM

نيروي هوايي تركيه (TuAF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='blender' timestamp='1401802072' post='382502']
و نتیجه چه شد !؟
[/quote] چون مشمول بند 5 نبود ،حمله نظامی به سوریه نشد و تنها پاتریوت از سه کشور المان ،هلند و امریکا در خاک ترکیه کشور مستقر شدند .ترکیه هزینیه ای بابت این پرداخت نکرد و حقوق پرسنل نیز برعهده همان کشور ها بود و تنها در صورت شلیک موشک های سامانه ها ترکیه باید هزینه ان را پس می داد.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1401795243' post='382480']
اگر همین اقدام ساقط کردن جنگنده رو ایران و یا روسیه انجام داده بودن ، ناتو چنین موضع گیری میکرد ؟!
معلومه که هدف ناتو ترکیه نیست بلکه اقدام در سوریه است که میتونه جزوی از اهداف راهبردی غرب در منطقه باشه ، ...
[/quote]
این دقیقا همونیه که من گفتم ناتو به شدت علاقه داره که اینبار خودش حمله کنه به تنهایی که خوشبختانه هنوز اتفاق نظر ندارن مثلا آلمان چندان موافق نبرد نبود در حالی که فرانسه همین الان هم آماده حمله هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='siavash75' timestamp='1401727414' post='382336']
خیلی علاقه به بحث سیاسی با یه سری از دوستان رو ندارم و فقط میخوام بگم که ترکیه همانطور که عضو ناتو است، تمامی کشور های عضو ناتو در پشتش هستند، دوم اینکه ترکیه مثلا شما دوتا بمب هم گیریم انداختی در کشور های مهمش، خوب شما به تمامی کشور های عضو ناتو اعلان جنگ کردی، اونها هم میان روی شهر های مهم شما بمب می اندازن، اونوقت با این اقتصاد سراسر خوبی که ما داریم، در عرض چند سال می تونیم دوباره به این جایگاهی که هستیم برگردیم؟ اصلا میتونیم؟
[/quote]
ناتو پشت هیچ کس نیست چراکه ترکیه فق زائیده ای به پیکره ناتو هست.
ترکیه رو هنوز به عنوان عضو اتحادیه اروپا قبول نکردن و جناب واریور قبلتر توضیح دادن. در ضمن ناتو در وضعیتی می تونه از کشورهای عضو پیمان حمایت مستقیم بکنه که طبق قانون و اساس نامه به اونها حمله شده باشه و ممئنا ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود و از طرفی بخشهایی از اساسنامه که جناب واریور گذاشتن کاملا نشون میده اروپا حوزه ناتو هست و با استناد به همین بند می تونن حتی از کمک به ترکیه سرباز بزنن.

از لحاظ نظامی که عرض شد اقتصاد و کشور ترکیه مثل امارات تبدیل به یک حباب شده و به واقع در خانه ای شیشه ای دارن زندگی می کنن و در رویای عثمانی بزگ به سر می برن و فکر نمی کنم هیچگاه اشتباه حمله به ایران رو بکنن وگرنه دیگه باید تا قیامت با رویاهای زیبای حریم سلانی خداحافظی کنن.
[quote name='F14AA' timestamp='1401730607' post='382358']
آقا چرا همه رو دشمنی میبینی که میخوان در آن واحد به آدم حمله کنند ؟

صدام خیلی وقته که مرده و همه مثل اون بی فکر نیستن !

در مورد نیروی نظامی ترکیه بهتره یه خرده فقط یه خرده انصاف رو رعایت کنید ! نه اینکه خیلی شاخ باشه ولی اینطوری که شما دارید می گید بی دست و پا نیست ! ما هم در وضعی نیستیم که با هرکسی وارد جنگ بشیم !

صد البته درگیری با اسرائیل و آمریکا قضییه ش متفاوته !
[/quote]
آدم عاقل زیرک هست. برای من تمام دنیا دشمن هستن و خطرناک مگر اینکه خلافش ثابت بشه... اشدا علی الکفار و رحما بینهم... یعنی شما به همه بد بین باش و این بدبینی می تونه دست بالاتر رو به شما بده. بحث دین حق و مناف کشورم در میانه نمی تونم خوش بین باشم.

نیروی نظامی ترکها اونی هم که شما فکر می کنین نیت کشور ما کشوری هست که در صنایع نظامی روی پای خودش ایستاده و در برخی از حوزه ها به ردیف اول دنیا رسیده چیزی که ارتش ترکیه با کمک ناتو و اروپا و آ»رکیا و مونتاژ هم بهش نرسیده.

ما به کسی حمله نمی کنیم و آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود ولی مادر هر کسی رو که به کشورمون چشم داشته باشه به عزاش می نشونیم.
[quote name='KOLAHSABZ' timestamp='1401736117' post='382384']
با انهدام یک مرکز اقتصادی ترکیه نمیشه کاری کرد که ناتو از قدرت نمایی بدون وجود آمریکا دست برداره(به جنگ های اخیر نگاه کنید مثلا در لیبی با اینکه به گستردگی جنگ عراق نبود ولی ناتو فرماندهی کرد میخوام بگم ناتو بچه ای بود که آمریکا مدت زیادی دستش رو گرفت تا راه رفتن یاد بگیره و حالا هم فقط نیاز داره تا یک کشور ضعیف تر از خودش گیر بیاره تا اینبار به همه نشون بده طرف غربی دیگه مثل سابق نیست بلکه حالا برخلاف شرق چند تکه دو قدرت کاملا متحد داره حتی داره سعی میکنه تسلیحات ساخت خودش رو جایگزین نمونه های آمریکایی کنه)
پس هیچ رقمه نباید سر به سر این بچه فرصت طلب گذاشت [color=#ff0000]چون زیاد با سیاست کاری نداره و بلافاصله دست به اسلحه به طرفتون حمله میکنه[/color] بلکه باید کاری کنیم تا توی یه جنگ فرسایشی با تروریست هایی به مراتب قوی تر از داعش بیفته تا اینطوری آسیب پذیر شه مثل آمریکا که با وجود پیروزی نسبی در برابر القاعده ولی ضرر زیادی کرد تا جاییکه در برخی زمینه های اقتصادی قافیه رو به چین باخت و بودجه ی دفاعیش کم شده
حالا به وضوح مشخصه که ناتو هر تهدیدی نسبت به ترکیه رو یک تهدید به تمام ناتو میدونه و در ضمن در صورت مداخله نظامی ناتو کشور ها و گروهک های فرصت طلبی مثل عربستان و پژاک آماده حمله به ایران میشن البته به نظر من ناتو ترجیح میده در کنار عربستان نجنگه بلکه از قدرت خودش استفاده کنه تا نشون بده چقدر قویه و درضمن بهتره از نیرو های هماهنگ خودش استفاده کنه
پس اگر واقعا میخوایم بجنگیم باید اینطور تحلیل کنیم
جبهه ایران:ایران-باقیمانده ارتش ناکارآمد و البته در گیر با تروریست سوریه-حزب الله
جبهه ناتو:ناتو

شاید به نظر برخی یه داستان تخیلی باشه ولی ملالی نیست من هم مثل بقیه نظرم رو گفتم
[/quote]
هیچ شاخصه ای در نیروهای نظامی و الاعاتی ترکیه نیست که بخواد با کشوری با اقتدار ایران در بیفته... به عنوان مثال عرض می کنم سازمان اطلاعات ترکیه تا چند وقت پیش کلا فقط یک بخش فعال داشت که حیطه اون هم ایران بود و بقیه بخش های اون چنان قوی نبود مقایسه کنید با سیستم اطلاعتی ایران با چالش در برابر ده ها سیستم الاعاتی قدر و ریشه دار مثل سیا و موساد و اینتلجنس و...
در بخش نظامی هم که...

اما در مورد ناتو خود شما گفتین دوست داره یکی رو گیر بیاره از خودش ضعیف تر و عرض اندامی بکنه ولی فکر نکنم در برابر کسی که بالغ و عاقل قوی هست جرات این خریت رو داشته باشه
ناتو وقتی ببینه کشوری درگیر جنگ داخلی دو دستگی و... هست شیر میشه میاد وسط وگرنه وقتی اوضاع جدی باشه فکر نمی کنم بدون آمریکا توان حرف زدن داشته باشه. ناتو در صورت جنگی که ترکیه آغازگر اون باشه غیر از پشتیبانی کاری نمی کنه خیال شما راحت
[quote name='jrzm' timestamp='1401788904' post='382455']
ببخشید ولی نمیدونم چه فکری کردید پیش خودتون کردید کردها بازیچه دست ایران میشوند؟ اصلا مگر تا الان درس نگرفته اند! ..
سیاست واقعا کثیف هست
[/quote]
این اتفاقات در گذشته افتاده و در آینده هم می افته
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله درست میفرمایید اگر ترکیه آغاز کننده جنگ باشه پشتیبانی میکنه ولی اگر با جور کردن یه دلیل مسخره مارو شروع کننده نشون بدن چی؟(مثل کاری که اس اس با لهستان کرد) اون موقع جای بسی تامل داره که قدرت ناتو به ایران میچربه یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] آدم عاقل زیرک هست. برای من تمام دنیا دشمن هستن و خطرناک مگر اینکه خلافش ثابت بشه... اشدا علی الکفار و رحما بینهم... یعنی شما به همه بد بین باش و این بدبینی می تونه دست بالاتر رو به شما بده. بحث دین حق و مناف کشورم در میانه نمی تونم خوش بین باشم.

نیروی نظامی ترکها اونی هم که شما فکر می کنین نیت کشور ما کشوری هست که در صنایع نظامی روی پای خودش ایستاده و در برخی از حوزه ها به ردیف اول دنیا رسیده چیزی که ارتش ترکیه با کمک ناتو و اروپا و آ»رکیا و مونتاژ هم بهش نرسیده.

ما به کسی حمله نمی کنیم و آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود ولی مادر هر کسی رو که به کشورمون چشم داشته باشه به عزاش می نشونیم. [/quote]

با حفظ احترام به نظر شما ؛ بنده کاملا مخالفم !

تا اینجایی که بنده پی گیر صنایع حوزه دفاعی ایران بودم با این نظر شما کاملا مخالفم ! البته به غیر از صنایع موشکی ! وگرنه در زمینه هوایی و زمینی که اصلا حرف نزنم بهتره ! ( فقط خواهشا دوباره یه عده جو گیر نیان واسه ما شعار و ... سر ندن ! عده ایی هم که ادعای اینو دارن که : ما فلان جا بودیم و هی میخوان کلاس بذارن که ما فلان چیو دیدیم و از اون خبر داریم و ... خواهشا پست بنده رو نقل و قول نکنن )

والله ما خودمون این چیزایی رو که میگن هم دیدیم و هم رفتیم ولی نمی دونم چرا شبیه به چیزایی که اون عده میگن نیست !

در ضمن اینقدر ادعا نکنید که من دشمن رو اینجوری و اون جوری میکنم ( منظورم با شما نبود جناب فتح ؛ بلکه با همه و علی الخصوص خودم بود ) وقتی خدای ناکرده اولین شعله های جنگ بلند بشه ؛ مرد از نامرد مشخص میشه !

در مورد حمله ی ترکیه به ایران هم که اصلا فکر نکنم اتفاق بیوفته ! نه اینکه فکر کنید بترسه ؛ بلکه همون آمریکای خونخوار و جهان خوار نمیزاره چنین اتفاقی بیوفته ! چرا که همین الانش داره کلی از جنگ شبه سرد با ما سود می بره و نیاز نداره که با ما تو درگیری فیزیکی سر شاخ بشه ! همین حالا نه تنها خودش داره سود میکنه ؛ بلکه چین و روسیه و سایرین هم دارن سود میکنن ! پس یه همچین بهانه ی خوبی رو که کلی سود آوری داره رو نمی خواد از دست بده !

این حرف هایی هم که میگن آمریکا و اسرائیل و ... حمله میکنن مال آدم های کوچه و خیابون هست که در درجه اول چیزی از سیاست ( البته این روزا همه فکر میکنن بهش مسلط هستن ) و در درجه دوم چیزی از نظامی گری سرشون نمیشه !

در ضمن اینکه خودمون رو جای عراق و یا افغانستان بذاریم و بگیم مثل اون دو تا آمریکا بهمون حمله میکنه ؛ کاری ست بسی اشتباه !

پس در کل ترکیه هر از چند گاهی میخواد یه سیخونک ی بزنه و بره و ما هم میتونیم جوابش رو بدیم ! اولویت بندی دشمنان ما رو اگه الان بخواید ردیف کنید ؛ در صدر اون ها وهابی های مخالف ایران که در مناطق مرز نشین دارن کرم میریزن هستن !
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='KOLAHSABZ' timestamp='1401867466' post='382727']
بله درست میفرمایید اگر ترکیه آغاز کننده جنگ باشه پشتیبانی میکنه ولی اگر با جور کردن یه دلیل مسخره مارو شروع کننده نشون بدن چی؟(مثل کاری که اس اس با لهستان کرد) اون موقع جای بسی تامل داره که قدرت ناتو به ایران میچربه یا نه؟
[/quote]
سیستم اطلاعاتی ایران گسترده تر و وسیع تر از این هست که اونها بتونن کاری اینگونه بر سر ما بیارن ولی امکانش هست در این صورت هم مشخصا ایران منطقی برخورد می کنه و نقش نفت روی آتش رو بازی نمی کنه و سعی در کم کردن التهاب داره چون اصولا ما غیر از آمریکا و اسرائیل که به ما چنگ و دندان نشون میدن در برابر کشور دیگه ای بخصوص همسایه ها سیاست همکاری و تفاهم رو در پیش داریم.
ولی اگر هم به هر دلیل جنگی شروع بشه(صد البته نمیشه چون طرف ایرانی سریع میگه بله این پاپوش بوده و ترکیه هم نمی خواد مهره نابودی و تقلیل قدرت ایران در صورت جنگ بشه جنگی که به جز نابودی ترکیه و تحلیل قدرت ایران به غربی ها آسیبی نمی زنه و فق بازار فروش تسلیحات اونها رو بهتر می کنه پس اینقدر هم سیاستمداران ترک نفهم نیستن) ترکیه با پشتیبانی ناتو هم به اون صورت توان قدرتنمایی در برابر ایران رو نداره و چه بسا بعد از یک ماه بخش هایی از ترکیه هم گرفته بشه

[quote name='F14AA' timestamp='1401870748' post='382737']
[color=#ff0000]با حفظ احترام به نظر شما ؛ بنده کاملا مخالفم ![/color]

تا اینجایی که بنده پی گیر صنایع حوزه دفاعی ایران بودم با این نظر شما کاملا مخالفم ! البته به غیر از صنایع موشکی ! وگرنه در زمینه هوایی و زمینی که اصلا حرف نزنم بهتره ! ( فقط خواهشا دوباره یه عده جو گیر نیان واسه ما شعار و ... سر ندن ! عده ایی هم که ادعای اینو دارن که : ما فلان جا بودیم و هی میخوان کلاس بذارن که ما فلان چیو دیدیم و از اون خبر داریم و ... خواهشا پست بنده رو نقل و قول نکنن )

والله ما خودمون این چیزایی رو که میگن هم دیدیم و هم رفتیم ولی نمی دونم چرا شبیه به چیزایی که اون عده میگن نیست !

در ضمن اینقدر ادعا نکنید که من دشمن رو اینجوری و اون جوری میکنم ( منظورم با شما نبود جناب فتح ؛ بلکه با همه و علی الخصوص خودم بود ) وقتی خدای ناکرده اولین شعله های جنگ بلند بشه ؛ مرد از نامرد مشخص میشه !

در مورد حمله ی ترکیه به ایران هم که اصلا فکر نکنم اتفاق بیوفته ! نه اینکه فکر کنید بترسه ؛ بلکه همون آمریکای خونخوار و جهان خوار نمیزاره چنین اتفاقی بیوفته ! چرا که همین الانش داره کلی از جنگ شبه سرد با ما سود می بره و نیاز نداره که با ما تو درگیری فیزیکی سر شاخ بشه ! همین حالا نه تنها خودش داره سود میکنه ؛ بلکه چین و روسیه و سایرین هم دارن سود میکنن ! پس یه همچین بهانه ی خوبی رو که کلی سود آوری داره رو نمی خواد از دست بده !

این حرف هایی هم که میگن آمریکا و اسرائیل و ... حمله میکنن مال آدم های کوچه و خیابون هست که در درجه اول چیزی از سیاست ( البته این روزا همه فکر میکنن بهش مسلط هستن ) و در درجه دوم چیزی از نظامی گری سرشون نمیشه !

در ضمن اینکه خودمون رو جای عراق و یا افغانستان بذاریم و بگیم مثل اون دو تا آمریکا بهمون حمله میکنه ؛ کاری ست بسی اشتباه !

پس در کل ترکیه هر از چند گاهی میخواد یه سیخونک ی بزنه و بره و ما هم میتونیم جوابش رو بدیم ! اولویت بندی دشمنان ما رو اگه الان بخواید ردیف کنید ؛ در صدر اون ها وهابی های مخالف ایران که در مناطق مرز نشین دارن کرم میریزن هستن !
[/quote]
مهم نیست من و شما موافق باشیم یا نه یک نیروی زیرک و باهوش و سیستم اطلاعاتی و نظامی کشور باید از این متد استفاده کنه و اگر غیر از این بشه یعنی نابود شدن رفته راش...

به اینکه دشمن رو اینجوری می کنیم و ... هم شک نکنید اگر شیپور جنگ به قول شهید آوینی بزرگ زدهب شه قشنگ فرق مرد و نامرد روشن میشه... هر چند خیلی وقته ایران مرد و نامرد رو توی لبنان و سوریه نشون داده و خیلی وقته تربیت شده های ما طعم رزم اسلامی و جاهادی رو به دشمن چشوندن ممئن باش ایران هم کمتر از اونها مرد نداره صد البته نامرد هم همیهش بوده و هست و خواهد بود.

فقط یک رزم وافقعی می تونه نیروی نظامی ایران رو نشون بده

اتفاقا غرب یعنی آمریکا و اورپا خیلی علاقه دارن ایران درگیر جنگی بشه حالا یا با وضعیتی مثل سوریه و با سلفی ها و... و یا با کشوری همسایه که بتونه نقش صدام حین رو بازی بکنه می دونید چرا؟؟؟
برای اینکه دو طرفه ود می کنه یکی اینکه سلاح خودشون رو می فروشن از این وضعیت اقتصادی بد نجات پیدا می کنن و از طرفی در جنگی نیابتی ایران رو ضعیف و از باشگاه ابرقدرت ها دور نگه میدارن...و از طرف دیگه چه بهتر این کشور کشوری مثل ترکیه باشه که داره کم کم شاخ میهش و بهتره یه جایی دمش قیچی بشه... فقط مشکل اینجاست که اقتدار ایران مانع این میشه کشوری مثل ترکیه قمار باخت باخت دو طرفه رو قبول کنه چون می دونه کشوری با این توان و اقتدار دربو دغونش می کنه و ته ماجرا ممکنه فقط ترکیه عهد عثمانی براش باقی بمونه

دست بر قضا رویه و چین و غرب هم به این جنگ راضی هستن چون هر کدام تقسی منافع می کن و سودش رو می برن روسیه و چین میرن به ایران می فروشن و غرب به ترکیه و...

مشکل ترکیه و ایران الان جنگ نظامی و اقتصادی و... نیست الان جنگ جنگ ارائه فرهنگ و تمدن اسلامی هست و کورس مسابقه دو طرف هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من تکرار می کنم
1. جنگی تمام عیار صورت نخواهد گرفت.
2. در جنگ احتمالی حتی بدون ناتو ،ترکیه تنها نخواهد بود .پاکستانی که در فاجعه معدن سوما عزای عمومی اعلام میکند ، در صورت ورود ترکیه به یک جنگ ساکت نخواهد نشست.
3. استفاده از اهرم کرد ها برای ایران کاملاً یک شمشیر دولبه است. دو کانل تلوزیونی رهبر و روژ نماینده دو طیفی جریانی است که ما ناچاراً باید یکی را انتخاب کنیم.
اگر نظامیان ترکیه قدرت داشته باشند کاری را که لازم می دانند انجام می دهند.انتقال فالکروم ها به تبریز نتوانست حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی مثل جاسوسان را متوقف کند.
به نظر من ناتو از ترکیه به هر حال در سطحی حمایت می کند. اما اگر ناتو حمایت نکرد یا امریکا مخالف بود ترکیه اقدام نظامی انجام نمی دهد؟ ازاد سازی جمهوری قبرس شمالی ،حوادث سال 96 با یونان و اولتیماتوم به حافط اسد به خوبی به این سوال جواب می دهد
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]2. در جنگ احتمالی حتی بدون ناتو ،ترکیه تنها نخواهد بود .پاکستانی که در فاجعه معدن سوما عزای عمومی اعلام میکند ، در صورت ورود ترکیه به یک جنگ ساکت نخواهد نشست.[/quote]


پاکستان یک دوست مشترک برای هر دو کشور هست روابط عظیمی میان نیروی های مسلح هر دو کشور ایران و پاکستان وجود داره ، این خیالات موهوم رو بزارید کنار !
حالا نگذارید مجبور شویم قول شمال پاکستان به طالبان و شرقش رو به هند بدیم ، مگر شوخیه که یک کشوری به نفع کشور دیگری مستقیما جبهه جنگی درست کنه ، تهش هر دو رو به آرامش و خویشتن داری دعوت میکنه ،...
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1401872630' post='382752']
پاکستان یک دوست مشترک برای هر دو کشور هست روابط عظیمی میان نیروی های مسلح هر دو کشور ایران و پاکستان وجود داره ، این خیالات موهوم رو بزارید کنار !
حالا نگذارید مجبور شویم قول شمال پاکستان به طالبان و شرقش رو به هند بدیم ، مگر شوخیه که یک کشوری به نفع کشور دیگری مستقیما جبهه جنگی درست کنه ، تهش هر دو رو به آرامش و خویشتن داری دعوت میکنه ،...
[/quote]
در تائید حرف شما باید بگم
روز به روز هند داره از لحاظ نظامی فاصله ش رو با پاکستان بیشتر می کنه و برتریش رو مشخص تر .
با رقیبی مثل هند در شرق پاکستان ، این کشور هیچ وقت به غرب لشکر کشی نمی کنه مگر اینکه با هند ساخت و پاخت کنه ، که باز اون منافع چین رو به خطر می ندازه ( متحد سنتیش ) و اون وقت چین هم به صرافت می افته که برای حفظ موقعیتش دست به اقدام بزنه .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما سفارت انگلستان رو اشغال کردیم که قسمتی از خاکش هست ! نیروی های انگلیسی رو باز داشت کردیم ، هواپیمای امریکایی رو نشوندیم و پهپادهاشون رو زدیم ، حالا نمیگم که حزب الله عراق چه بلایی سر آمریکا آورد توی عراق و چه عملیاتهایی انجام داد ، ناتو کجا بود ؟! که حالا بخواد بواسطه رد و بدل شدن آتش به کمک ترکیه بیاد !
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1401874407' post='382765']
در تائید حرف شما باید بگم
روز به روز هند داره از لحاظ نظامی فاصله ش رو با پاکستان بیشتر می کنه و برتریش رو مشخص تر .
با رقیبی مثل هند در شرق پاکستان ، این کشور هیچ وقت به غرب لشکر کشی نمی کنه مگر اینکه با هند ساخت و پاخت کنه ، که باز اون منافع چین رو به خطر می ندازه ( متحد سنتیش ) و اون وقت چین هم به صرافت می افته که برای حفظ موقعیتش دست به اقدام بزنه .
[/quote]
این رو اضافه کنید که پاکستان عمق استراتژیک نداره و فاصله پایتخت از مرزها خیلی کم هست و در واقع کشور پاکستان باریک و بلند افتاده...فکر نمی کنم هیچ وقت بخواد از دو طرف خودش رو درگیر کنه اونم با کشورهایی مثل ایران و هند...

از طرفی گاهی مناطقی هستن مثل تیغ دو لبه عمل می کنن زیاد عجیب نیست از همون وزیرستان بی در و پیکری که الان شده بلای جون ایران و افغانستان و کل دنیا علیه خود پاکستان هم عملیات بشه.
در عین حال فکر نمی کنم پاکستان با اون همه شیعه دوست داشته باشه حزب الله پاکستان که زمزمه تشکیل اون میاد بلای جونش بشه...

واقع بین باشیم اینقدر هم فضا طوری نیست که ترکیه بخواد با این کارها خودش رو تبدیل کنه به ذغال اونم کشوری که منابع اساسی مثل انرژی برای دوباره ساختن خودش نداره رو نداره ولی ایران 11 درصد منابع اقتصادی دنیا رو در اختیار داره و در خیلی از حوزه ها خودکفا هست و از طرفی مهمترین ماده برای پیشرفت یعنی نفت و گاز رو در اختیار داره بگذریم از مواهب طبیعی مثل دشت ها و کویرهای سوزانی که تا دلتون بخواد بهش انرژی میده و چند دریای بزرگ و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
جنگ بين تركيه و ايران خيلي بعيد است ، ايا مردم تركيه قبول مي كنند ، ايران تا رهبري اقا را دارد مشكلي از لحاظ ندارد ، فقط سران تركيه اگر كمي عاقل باشند هيچ مشكلي به وجود نمي ايد ، قدرت نظامي ايران يك قدرت كاملا سخت نيست ، بلكه در ان قدرت نرم وجود دارد ، اين بزرگترين مشكل هر كشور يا نيروي است كه با ما درگير مي شود ، اين قدرت كه ما داريم براي مقابله با كدخدا است و تركيه و غير تركيه در مقابله كدخدا حرفي براي گفتن ندارند .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بسم ا... 

نماهایی از موزه نیروی هوایی ترکیه 

 

 

 

2021-08-26_17-32-15.jpg

 

2021-08-26_17-31-21.jpg2021-08-26_17-34-28.jpg

 

 

2021-08-26_17-34-03.jpg2021-08-26_17-33-50.jpg

 

2021-08-26_17-33-30.jpg

2021-08-26_17-33-16.jpg

 

2021-08-26_17-31-47.jpg

 

پی نوشت

حالا در اینترنت ، وضعیت فاجعه بار موزه نیروی هوایی ایران ( دوشان تپه )  را بررسی کنید !!!!!

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.