Ehsan_animator

ناو هواپیمابر کلاس "São Paulo Clemenceau" ،، متعلق به نیروی دریایی برزیل

Recommended Posts

[quote]
از هر 10 تا تایپیک تو 6 تاش به نبود نیروی هوایی قوی اشاره می کنند ( دوستان )
اونوقت شما می گین ناو هواپیما بر ؟؟؟
هواپیماش رو ازکجا بیاریم ؟؟
[/quote]
دوست عزیز در سال 1999 روس ها یک ناو هواپیما بر رو به فروش می زارند که ایران در بین متقاضیان قیمت شدیدا هجومی و وسوسه انگیزی رو به روسها پیشنهاد می کنه اما امریکا که خیلی می ترسیده با اعمال فشار روس ها مجبور می کنه که این ناو رو به هند بفروشند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با تشکر از جناب PersianKing
icon_eek [/quote]
:mrgreen: شرمنده نفرماييد!
[quote]سکوی پرتاب این ناو خیلی هم شبیه آدمیرال کوزنتسوف نیست و فقط کمی انحنا داره به همین خاطر هم مجبور به استفاده از سیستم منجنیق شدند.[/quote]
اتفاقاً در اولين تحقيق درباره اين ناو به اين برخوردم كه اين ناو در واقع روسى(شوروى) هست و به صورت نيمه تمام از بندرى در اوكراين(پس از فروپاشى شوروى) خريدارى شده و منتقل شده به چين. در اصل اين ناو نتيجه و چكيده تجارب روس ها بوده كه قبل از تكميل ... . براى همين هم تشابه كه چه عرض كنم٬ جنس اصله!! :mrgreen:
[quote]در کل اگر طول عرشه زیاد تر بشه و سکوی پرتاب مثل آدمیرال کوزنتسوف انحنای زیادی داشته باشه خیلی بهتره تا اینکه از سیستم منجنیق استفاده بشه چون این سیستم علاوه بر هزینه نگهداری و مخارج بالا فشار زیادی رو هم به سازه هواپیما وارد میکنه.[/quote]
درباره اين قسمت هم توضيحش اينه كه همون طور كه گفتم و با توجّه به تجارب به دست آمده روس ها ٬ عرشه پروازى و بزرگ تر كرده اند(كاملاً مشخصه) و منجيق رو هم اضافه كرده اند. علّت هم اين بود كه هواپيماهاى سبك با نيروى موتور خودشان و اون سكوى پرش مى توانستند پرواز رو شروع كنند ولى هواپيماهاى سنگين(در حدود 20 تن٬ يعنى تمام مسلح) مى بايست از منجيق استفاده كنند تا بتوانند از سقوط و واماندگى جلوگيرى كنند.
[quote]این CVN از چه نوع پیشران استفاده میکند ؟؟؟؟[/quote]
والله سواد كم ما مبنى بر اينه كه CVN به هواپيمابر اتمى اطلاق مى شه! البتّه اطمينان ندارم كه اين حرف درست باشه. اين ناو هم گمونم اتمى نباشه و تركيب توربين هاى گازوئيل-گازى باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک ویدئو در مورد این هواپیمابر
http://www.patricksaviation.com/videos/Rob%20Schleiffert/3872/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابت عکسها دستت درد نکنه پادشاه.من تو چندتا سایت گشتم،فقط به همین هواگردها اشاره شده بود.اگه اشتباهی بود یا کمو کسری داشت ببخشین.اون هواپیمای ملخ دار هم اگه اشتباه نکنم باید P-2 باشه که اگه به دمش دقت کنین نشان آرژانتین رو روش میبینین که یک هواپیمای شناسایی دریایی و ضد زیردریایی هست که پدر P-3 خودمون هم به حساب میاد.
فکر نمیکنم برزیل رافائل بخره.چون چند وقت پیش خونده بودم فرانسه به برزیل این هواپیما رو پیشنهاد کرده بود،اما برزیل پیشنهاد رو رد کرده بود.البته ممکنه نظرشون برگشته باشه.معلوم نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.