امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

الحمد لله در نگاه دوستان جومونگ شديم و هنوز تا الياس و شيطان كبير، فاصله داريم!!

اون یک مزاح دوستانه بود با دوستی قدیمی بر اساس آواتار جدیدش! چون بنده این سریالهای کره ای رو نگاه نمی کنم و شخصیتهاشون رو نمی شناسم، از دید من همه شون جومونگ هستند(!)

اگه اندك تأملي روي عرايض قبلي بنده فرموده بودين و هدف، صرف پاسخ دادن نبود و البته اون قسمت مهم «احترام به شعور مخاطب» رو هم مد نظر قرار مي‌دادين، قطعاً سعي مي‌كردين پاسخي مناسب‌تر رو ارائه بفرمايين تا بعد بنده هم پاسخي داشته باشم در برابر فرمايشات شما!
آقای عزیز، دوست گرامی ، برادر من، اگه به قصد پرسش و پاسخ اینجا نیستیم، پس چرا مصدع وقت هم میشیم؟! بنده کجا به شعور شما یا سایر مخاطبین بی احترامی کردم؟ بار دیگر فرمایشات شما را پاسخ میدهم، شما فرمودید:

صد البته دوستان درست مي‌فرماين. گراد آپشن دار!! حداكثر بردش!! به چهل و اندي كيلومتر مي‌رسه! البته بگذريم كه اساساً مفهوم برد و برد مفيد و اين دست اباطيل، معنايي در صنايع موشكي نداره!
و

جالب اينجاست كه اينجا شما در نقش مدعي‌العموم گراد هم وارد شدين و بهتون برخورده كه گفته مي‌شه «موشك گراد جيدداً دوربرد شده»!!

آیا برای «گراد»ی که حداکثر بردش 20 کیلومتر بوده و در آپگرید بردش به 40 کیلومتر رسیده، این یک تحول نیست؟ احتمالا منظور شما از «دوربرد» مقایسه این موشک با اسلاف خودش بوده نه رتبه بندی کلی در مقایس با برد سایر موشکها. کلمه دوربرد را اولین بار چه کسی در این تاپیک بکار برد؟ پاسخهای بنده و علی اصغر بر مبنای برد موشک بود یا چیز دیگر؟ ضمنا این کلمه «جدیدا» هم اصرار خودتون هست، حداقل از میانه های دهه 90 میلادی این کار انجام شده! لا اقل اون اینک سینو دیفنس را بخوانید.

ولي براي من بسيار جالبه كه دوستان اين تأييد رو دارن كه اين موشك دوربرده!!! و بعد مي‌فرماين كه خيلي وقت هم هست كه دوربرد شده!!

طرح سوال از خودتان و زیر سوال بردن پاسخهای ما دو نفر بر مینای جواب خودتان!!

جداً مفهوم دوربرد رو تا امروز درست نفهميده بودم كه شكر خدا جيگر فهم شدم!

باز هم تکرار همان مطالب به قصد . . .

حياناً تمايل نداشتين براي اثبات مدعاتون، بخشي از خاك كشورهاي ديگه رو هم پيش‌كش بفرمايين؟!

و

با احتساب اين برد استثنايي، ممكنه دوستان بفرماين از نوار غزه!!! و يا حتي كرانه‌ي باختري!!، از نزديك‌ترين نقطه‌ي مرزي‌شون تا پايگاه ديمونا، چند كيلومتر مسافتش هست؟!!

اون عکس گوگل ارت را به منظور پاسخ همین قسمت براتون گذاشتم، هم فاصله از غزه مشخص شد و هم از کرانه باختری، طبق خواست خودتان، البته اردن را هم خودم اضافه کردم تا احتمالات بیشتری مطرح شوند.


البته اميدوارم دانش دوستان، بيشتر از نويسنده‌ي خبر دبكا باشه و حداقل بدونن چه مقدار فاصله هست در مواردي كه عرض شد!!
حتماً همين‌طوره و اساساً اگه نبود دانش بالاي دوستان، اينهمه تعجب از اين دست پاسخ‌ها هم بوجود نمي‌اومد!

زیر سوال بردن ... و ... ما دو نفر!

بعد نفي مي‌فرمايين ...!!

لطفا دقیقا مشخص بفرمایید بنده دقیقا چی را نفی فرمودم؟! چون همونطور که فرمودید، شعور بنده احتمالا مقداری نقص دارد.

---------------------------------------------------------------------





طبيعيه كه وقتي خودتون رو حق مطلق و كسي كه تفكراتش به شما نزديك نباشه رو دشمن خوني‌تون فرض مي‌فرمايين، بايدم اينطور جوابش رو بدين و سعي كنين از هر ابزاري براي اثبات نظراتتون استفاده بفرمايين؛ حتي اگه خودتون هم واقعاً قبولش نداشته باشين و توضيحاتي بدين كه به شعور خودتون هم حتي توهين بشه (اگه به عنوان يه خواننده‌ي سوم شخص بخونين).


علي اي حال يكبار متن خبر رو خونده و يكبار ديگه هم (بدون اينكه فكر كنين مصطفي‌اي تو اين تاپيك پست داده)، پاسخ خودتون رو بخونين تا ببينين چقدر پاسخ‌تون براي خود شما قانع كننده بود! مخاطب ديگر بماند!
صد البته قطعاً بنده لياقت اين رو نداشتم كه دوستان (كه نمي‌دونم چرا دوست دارن حتي تعاريف رو هم به حساب متلك بذارن!!!) به بنده پاسخي مناسب و حداقل علمي و يا حداقل عقلي!! بدن
همون‌طور كه اين عزيزان در پاسخ به دوستاني كه باز از نگاه ايشان، ارزشي ندارن، به همين سبك پاسخ‌ها بسنده مي‌فرماين.
.


باز هم پیشداوری، باز هم تهمت و افتراء باز هم دروغ بستن، آخه چرا اینطوری قضاوت می کنی دوست عزیز؟ بنده کی خودم رو حق مطلق فرض کردم؟ از کدوم کلمه بنده چنین برداشتی میشه؟ به غیر از یک لینک و یک تصویر که برای پاسخ به وسال خودتون بود بنده از چه «هر ابزاری» برای اثبات ادعام استفاده کردم؟!!


شما لطف کنید و پاسخ علمی رو که بنده و دوستمون می بایست به شما می دادیم، برای ما تعریف کنید. براتون لینک گذاشتم، تصویر گذاشتم، مطلب نوشتم و تک تک شبهاتی رو که نوشته بودید پاسخ دادم، دیگه می ایست چکار می کردم؟!


اون جمله آخرتون توهین بزرگی هست به بنده و سایر دوستانی که شاید اشتباه بزرگشون از دید شما پاسخگویی به جنابعالی بوده! شاید هم می خواهید کاری کنید که دیگه هیچ کس جرأت پاسخ به مطالب شما ( هر چند توهین آمیز، خلاف واقع، متلک گونه، غیر علمی و . . . باشند) را نداشته باشد؟




قطعاً بنده براي قانع كردن صباي بابا از يه منطق، براي همسرم از منطقي ديگه، براي دوستم از منطقي ديگه و مثلاً براي يه استاد دانشگاه پروفسور از يه منطق ديگه استفاده مي‌كنم.




بنده باز هم تاکید می کنم، شما اشتباهات من را در پاسخگویی گوشزد کنید، دلیل بی منطق بودن پاسخم را بفرمایید، بنده نامردم اگر همنیجا در حضور همه از شما رسما عذر خواهی نکنم.




اين، ميزان انتظار ما از دانش و سواد، فهم و شعور و توانايي استنتاج و تحليل مخاطب‌مون هست كه ميزان عمق پاسخ‌هامون رو مشخص مي‌كنه!




بنده مدعی «عمق» پاسخهام نیستم،ادعایی هم در علم نداشته و ندارم، افتخار شاگردی همه دوستان میلیتاری را هم دارم، البته این مطلب هم گوشه ذهنتان باشد که مطلب سطحی شاید پاسخی در همین سطح را هم بطلبد. و الا با سوادتر از بنده در این سایت زیادند که بیایند و جواب بدهند.


----------------------------


امیدوارم در پاسخ بعدی تان از فرافکنی خودداری فرموده و دقیق و شفاف صحبت فرمایید.


همچنین امیدوارم از بیان مطالبی همچون« ارزش پاسخ ندارد» یا «فعلا جوابی نمی دهم» و امثال اینها خودداری نمایید.


------------------------------



پ.ن : با همين خط كش GE، فاصله‌ي ايران تا امريكا 1000 كيلومتره! بلكه كمتر!

مي گم پس چرا رفتيم سراغ سجيل و اينا؟! همون شهاب 800 كيلومتري رو يكم دست كاري مي‌كرديم به 1000 مي‌رسيد ديگه!



وسط یک بحث جدی، چنین شوخی بی مزه ای، نهایت جدیت شما در بحث را می رساند!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بگذريم بزرگوار. اشتباه از بنده بود.

فقط محض رفع شبهات :

1- عنوان شده كه از نوار غزه به سمت ديمونا موشك شليك شده. بالطبع براي چنين فاصله‌اي، نياز به موشكي بيش از 20 يا به قول دوستان 40 كيلومتر برد هست.

2- برخلاف چيزي كه در گوگل ارث اومده، فاصله‌ي نزديك‌ترين نقطه‌ي نوار غزه تا پايگاه ديمونا، 90 كيلومتر و فاصله‌ي نزديك‌ترين نقطه‌ي كرانه‌ي باختري رود اردن تا پايگاه ديمونا، 60 كيلومتر هست.
اين رو مي‌تونين از معادل سازي تصويري كه خدمتتون ارائه كردم (فاصله‌ي غزه تا بئر شبا و فاصله‌ي اون تا ديمونا) هم متوجه بشين.

3- قطعاً علم اندوزي در محضر اساتيد ميليتاري اينقدر برام مفيد بوده كه حداقل از موشك‌هاي گراد و ارتقاء‌هاي اون چيزي بدونم.
شاهد اين مدعام هم توضيحات و تبيين‌هايي هست كه قديم‌ها در تاپيك هاي ديگر درخصوص جنگ 33 و 22 روزه نوشته‌ام هست.
ولي اينكه ادعا بشه كه گراد قابليت پرواز پيدا كرده باشه و از نوار غزه دو سه برابر برد پيدا كنه و بخواد ديمونا رو بزنه، بعد هم خبرگزاري‌ها با افتخار اون رو عنوان كنن و ...، مسئله‌اي هست كه جاي تأمل بسيار داره.

4- اشاره‌ي من به باسوادتر بودن دوستان از نويسنده‌ِ دبكا، برمي‌گرده به ادعاي شاذ نويسنده‌ي دبكا كه گفته بود فاصله‌ي بين نوار غزه تا ديمونا 42.5 كيلومتر!! هست!
ولي خوب. دوستان كماكان دوست دارن از هر حرفي، هرطور كه دوست دارن برداشت كنن!

5- توهين اساساً فحش و كلام چارواداري نيست. گاهي حتي يه سلام مودبانه هم مي‌تونه توهين باشه! يا يه حال و احوال پرسي ساده.
هرچند كه خود جناب محمد هم عنوان فرمودن كه عرض بنده اونقدر سطحي بود كه پاسخي چون اين هم از سرش زيادي بود.

-----------------------------------------------

علي اي حال همون‌طور كه عرض شد اشتباه از بنده بود كه اساساً چنين مباحثي رو مطرح مي‌كنم.
شايد من هم بايد ياد بگيرم هرچي فارس گفت بگم به به و چه چه! بلكه ارزش و اعتباري پيدا كنم.

=======================================

پ.ن : اين آواتار متعلق به يه فرد چينيه.
وي، مشاور ليو بي، امپراطور سلسله‌ي شو هان بوده.
نيازي به ديدن فيلم‌هاي كره‌اي براي شناخت وي نيست. اگه در كودكي «افسانه‌ي سه برادر» كه توسط تلويزيون خودمون پخش مي‌شد رو هم نگاه فرموده باشين، فكر كنم بخاطر بياريدش.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای بابا...حالا یه چند روزی ما ماموریت بودیم و سایت سر نزدیم..چه مسائل حاشیه اب از دست دادیم icon_cheesygrin

[quote]به قول اون برنامه‌ي مستهجن و مفيد يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي آدمخوار :

«جل الخالق، جل الخالق، جل الخالق، ماشاءالله ...»!![/quote]
حاجی...ماهواره داری؟؟ بگم به بجه ها؟

[quote]جداً باورم نمي‌شه كه اين پست‌ها رو دو نفر از غول‌هاي دانش ميليتاري عنوان فرمودن؛ اونهم در جواب بنده!![/quote]
شما لطف دارین.......ما در اینجا در محضرشما تلمذ می کنیم icon_cheesygrin
[quote]واقعاً جواب دادن به مصطفي، اونقدر اهميت داره كه بخاطرش بايد بي‌خيال اعتبار و انتظارات شد؟![/quote]
انصافا این جواب من هیچ ربطی به بجه ها و دعوای غزه و اسرائیل نداشت..فقط اون چیزی که میدونستم گفتم همین...والا هیچ منظور دیگه ای نداشتم

[quote]صد البته دوستان درست مي‌فرماين. گراد آپشن دار!! حداكثر بردش!! به چهل و اندي كيلومتر مي‌رسه! البته بگذريم كه اساساً مفهوم برد و برد مفيد و اين دست اباطيل، معنايي در صنايع موشكي نداره![/quote]
البته...باید بگم که اولا اشتباه از بنده بود وگراد موشک نیست و راکت

[quote]

ولي براي من بسيار جالبه كه دوستان اين تأييد رو دارن كه اين موشك دوربرده!!! و بعد مي‌فرماين كه خيلي وقت هم هست كه دوربرد شده!! icon_eek

پس با احتساب برد اين موشك، موشك‌هاي 300 الي 500 كيلومتري ايران لابد در قالب قاره پيما مي‌بايست طبقه‌بندي شن و لابد موشك‌هاي بالستيك هم كهكشان پيما!!

جداً مفهوم دوربرد رو تا امروز درست نفهميده بودم كه شكر خدا جيگر فهم شدم!
[/quote]
آقا مصطفی..توجه بفرمایین
[size=6]ثانیا..این راکت ها جز توپخانه برد بلند تقسیم میشند نه موشک های برد بلند[/size]
[quote]شايد مصطفي هيچ چيز از مسائل نظامي (و بلكه تمامي مسائل) حاليش نباشه.
شايد اصلاً نشه براش عقل و شعوري در نظر گرفت و توان تحقيق و جستجو اش رو هم در حد كلنگ يخ زده فرض كرد.[/quote]
این چه حرفی حاجی...کلنگ یخ زده؟؟؟[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/rolling%20on%20the%20floor.gif[/img]
کلا بنده نمیدونم که حماس از این راکت ها داره یا نه و اینکه دیمونا تو چه بردی از غزه وجود داره.. :rose:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عنوان شده كه از نوار غزه به سمت ديمونا موشك شليك شده. بالطبع براي چنين فاصله‌اي، نياز به موشكي بيش از 20 يا به قول دوستان 40 كيلومتر برد هست.



البته چنین ادعایی قطعی نیست و ممکن است بدلیل ترس از تبعات بعدی، در صورت شلیک از نقطه ای غیر از غزه، از اعلام آن طفره رفته اند. ضمن اینکه در تصویر ارسالی خودتون، به نوعی از گراد اشاره شده که 30 مایل برد دارد، یعنی 48 کیلومتر. البته باز هم به غزه نمی رسد ولی دامنه شلیک را گسترده تر می کند.


برخلاف چيزي كه در گوگل ارث اومده، فاصله‌ي نزديك‌ترين نقطه‌ي نوار غزه تا پايگاه ديمونا، 90 كيلومتر و فاصله‌ي نزديك‌ترين نقطه‌ي كرانه‌ي باختري رود اردن تا پايگاه ديمونا، 60 كيلومتر هست.
اين رو مي‌تونين از معادل سازي تصويري كه خدمتتون ارائه كردم (فاصله‌ي غزه تا بئر شبا و فاصله‌ي اون تا ديمونا) هم متوجه بشين



بغیر از این تصویر شماتیکی که گذاشتین، سند محکمی هم دارید ارائه بدید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر





بابا سائو سائو!

اون مثبتی که بهت دادم بخاطر همین پی نویست بود! yin_yang

پ.ن : اين آواتار متعلق به يه فرد چينيه.
وي، مشاور ليو بي، امپراطور سلسله‌ي شو هان بوده.
نيازي به ديدن فيلم‌هاي كره‌اي براي شناخت وي نيست. اگه در كودكي «افسانه‌ي سه برادر» كه توسط تلويزيون خودمون پخش مي‌شد رو هم نگاه فرموده باشين، فكر كنم بخاطر بياريدش.



http://en.wikipedia.org/wiki/Zhuge_Liang

http://www.happybonsai.com/zhuge-liang-kong-ming-the-crouching-tiger/

اژدهاي خفته (اژدهاي نيم خيز )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این موشک ها به نزدیکی شهر دیمونا اصابت کرده نه تشکیلات اتمی دیمونا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

"ایوب" چگونه بر سامانه‌ های راداری غلبه کرد؟


همانگونه که سیستم‌های کشف هدف و پدافندی در حال توسعه هستند به همین موازات پهپادها و پرنده‌های پنهانکار نیز از روش‌های جدیدی برای استتار در برابر چشم مسلح و رادارها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رصد، مشاهده و انهدام اهداف توسط سامانه‌های پدافندی نیازمند تشخیص و رصد دقیق جسم پرنده و هدف است که با چند روش صورت می‌گیرد.

تشخیص هدف توسط امواج فرو سرخ و رصد به کمک امواج صوت که فرکانس آنها در محدوده شنیداری انسان است یکی از روش‌های تشخیص هدف است.

تشخیص سطح مقطع راداری نیز از دیگر روش‌های شناسایی است که در آن امواجی به هدف تابانده می‌شود و با انعکاس امواج راداری به سمت گیرنده این هدف رصد می‌شود اما گاهی پهپادها و هواپیماهای پنهانکار با پراکنده کردن امواج تابانده شده توسط رادار مانع از تشخیص خود می‌شوند.

از روش‌های دیگر در رصد پنهانکارها مشاهده مستقیم هدف با چشم مسلح یا غیر مسلح است.
البته حتی با رعایت موارد فوق نیز پرنده‌های رادارگریزمی‌توانند از رصد رادارها بگریزند که این کار با چند روش صورت می‌گیرد که جذب سیگنال‌ها و امواج شناسایی یک روش مشهور است و در این روش پوشش جذب کننده پهپاد یا پرنده رادارگریز می‌تواند امواج تابانده شده به خود در فرکانس مشخصی را جذب کند.

راه دیگر در جهت پنهان ماندن از دید رادارها انحراف امواج شناسایی است. پهپادها یا جنگنده‌های ردارگریز اغلب اوقات دارای طراحی ویژه‌ای هستند که از انعکاس مناسب امواج و سیگنال‌های شناساگر جلوگیری می‌کند.

عدم دید که با پرواز در ارتفاع بالا و با سرعت زیاد و پرواز در نزدیکی زمین و بین موانع زمینی مانند کوه‌ها و ناهمواری‌ها همراه است نیز می‌توانند در راستای پنهانکاری باشند.

از دیگر روش‌ها برای پنهان ماندن از رصد توسط دشمن می‌توان به اخلال در سیگنال‌های شناسایی اشاره کرد که در آن سیستم‌های اخلال‌گر الکترونیکی و راداری پهپادها یا هواپیماهای جنگی گاهی باعث کور کردن پوشش راداری می‌شود.

بر این اساس، همانگونه که سیستم‌های کشف هدف و پدافندی در حال توسعه هستند به همین موازات پهپادها و پرنده‌های پنهانکار نیز از روش‌های جدیدی برای استتار در برابر چشم مسلح و رادارها استفاده می‌کنند.

این روش‌ها برای مقابله با امواج شناساگر راداری و دید مسلح به کار می‌روند:

1-روش‌های مربوط به انحراف یا جذب امواج:

در راستای میزان بازتاب امواج راداری از مواد پلیمری الکتروکرومیک برای پنهانکاری وکنتراست بالا استفاده می‌شود که می‌تواند برای کنترل میزان بازتاب از سطح فلز به کار گرفته شود.

طراحی و ساخت موتور سرامیکی برای جذب امواج رادار و کوچک کردن ابعاد موتور همراه با نویز از روش‌های مقابله باسیستم‌های راداری است که در آینده توسعه پیدا می‌کنند.

از روش‌های دیگر طراحی و ساخت مواد با قابلیت تغییر میزان جذب امواج راداری است که غالبا از ژل‌هایی استفاده می‌شود که توانایی جذب میزان مشخصی از امواج تابیده شده را دارند.

در طراحی برای پنهان‌سازی از امواج فروسرخ، شار خروجی موتور هواپیما یا پهپاد را با هوای سرد محیط مخلوط می‌کنند و از مجرای انتهایی به بیرون می‌فرستند.

2-روش پنهان ماندن از رادار با ارتفاع اوج:

طراحی مناسب آیرودینامیکی برای پرواز در ارتفاعات خیلی بالا و سرعت فرا صوت از دیگر روش‌هایی است که می‌توان برای پنهان ماندن از امواج رادارها استفاده کرد.

حضور در ارتفاعات بالا نیازمند طراحی بدنه مناسب متناسب با درجه حرارت محیط یا تشعشعی است و نیازمند طراحی مشابه فضاپیماها است زیرا از یک سو باید مقابل تنش‌های حرارتی مقاومت کند و از سوی دیگر سرعتش بالا باشد تا از دید رادارهای فرا افق پنهان ماند.

3-روش‌های پنهان‌سازی از دید دوربین‌های رصدی:

طراحی و ساخت سیستم تصویرسازی مجازی روی بدنه هواپیما یا پهپاد با استفاده از ال.ای.دی یا همان روش اختاپوس از مواردی است که دانشمندان در حال بررسی روی آن هستند.

البته فناوری‌های استفاده شده در پهپادهای فعلی در جهان هرگز به مرز فناوری‌های معرفی شده فوق نزدیک نشده‌اند اما با طراحی‌های آیرودینامیکی و استفاده از ژل‌های انعکاس دهنده امواج می‌توانند تاحدودی از سامانه‌های کشف و انهدام پدافندهای هوایی فرار کنند.

چندی پیش خبری منتشر شد و در آن از شکست سامانه گنبد آهنین در تشخیص پهپاد ایوب خبر داده شده بود.

پهپاد ایوب توانست به عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند و تا 40 کیلومتری دیمونا نیز برسد و این درحالی انجام شد که سامانه گنبد آهنین نتوانست آن را تشخیص و منهدم کند تا در نهایت رهگیری با تاخیر بسیار صورت گرفت.

ایوب از فناوری استفاده کرده است که سامانه خبرساز و گران گنبد آهنین نیز نتوانسته است آن را تشخیص دهد و علت این عدم تشخیص نیز استفاده از یکی از فناوری‌هایی است که در بالا نیز مطرح شد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/286861/%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%A8-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%BA%D9%84%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چه چیزی باعث شد تصاویر به این دقت مجوز پیدا کنه؟ 

بویژه که اسرائیل می داند افرادی با کمک این تصاویر موقعیت یابی های دقیقی علیه اهداف در سرزمین اشغالی انجام می دهند

چه در غزه و چه در جنوب لبنان و چه در سوریه 

 

به نظر میاد یکی از علل رو شاید در ماهواره نور باید جستجو کرد 

دسترسی ایران به تصاویر خودش باعث شده که اسرائیل از این محدودیت تصویر دست بردارد چون عملا دشمن از ان رد شده است و تنها باعث هزینه برای شرکت های داخلی خودش می شود

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, arminheidari گفت:

چه چیزی باعث شد تصاویر به این دقت مجوز پیدا کنه؟ 

بویژه که اسرائیل می داند افرادی با کمک این تصاویر موقعیت یابی های دقیقی علیه اهداف در سرزمین اشغالی انجام می دهند

چه در غزه و چه در جنوب لبنان و چه در سوریه 

 

به نظر میاد یکی از علل رو شاید در ماهواره نور باید جستجو کرد 

دسترسی ایران به تصاویر خودش باعث شده که اسرائیل از این محدودیت تصویر دست بردارد چون عملا دشمن از ان رد شده است و تنها باعث هزینه برای شرکت های داخلی خودش می شود


این قانون اصلاحیه خورد و از جولای 2020 اجرایی شده  عکس های ماهواره ای با دقت 40 سانتی متر شرکتهای امریکایی میتوانند از اسراییل منتشر کنند 

با توجه  پیشرفت جهان خصوصا شرکت های تجاری غیر امریکایی در حوزه ماهواره های  تصویر برداری و سار با دقتهای  زیر 1 متر  طبیعی بود

البته اسراییل هم ماهواره های خوبی دارد همین امروز با دقت های زیر 50 سانتی متر بعضا

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kyl–Bingaman_Amendment

 

 

ویرایش شده در توسط bds110
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.