amin_sahande

سامانه دفاع ضدموشکی دریاپایه ریم-161 (RIM-161 Standard Missile 3)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ممنون کاربر عزیز عالی بود.
ولی با بالا بردن سرعت و مشخصه رادار گریزی موشکهای خودمون می تونیم جلوی دیده شدن اونها رو گرفته و حمله رو موفقتر کنیم ولی سر با انرژی جنبشی کمی اغراق امیز هست بخواد موشکی با چند ماخ سرعت رو بزنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر من اگر موشک با تغییر بردار رانش در حین پرواز به طور خودکار و ناخوداگاه( برای اونها) مسیر حرکتش عوض کنه (مثل توپول ام) کار برای این سیستم سخت میشه و نمی تونه بزندش !
ولی اگر موشک از نوع ابتدایی باشه یعنی کل طول پرواز بدون تغییر مسیر و ثابت طی کنه و قابل پیش بینی این سیستم منهدمش میکنه بر خلاف نظر دوستان اصلا مهمم نیست موشک چغدر سرعت داشته باشه حتی اگر با سرعت نور هم باشه ! سیستم موشک در زمان و مکان مناسب در مسیر موشک مهاجم قرار می ده حالا با direct hit یا انفجار در مجاورتش موشک منهدم میکنه
[quote]در اين لحظه سيستم تسليحاتي آجيس محاسبات لازم براي انهدام موشك را انجام مي دهد . [/quote]
کسی می دونه این محاسبات چغدر طول می کشه؟
دوم اینکه سیستم می تونه چندین موشک برای انهدام یک موشک هدایت کنه برای اینکه اگر اولی نتونست دومی یا بعدی خودش در مسیرش قرار بده...؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کابر دکسون این به این راحتیها هم نیست اولا این محاسبه نیاز به ابر رایانه های بزرگی داره که البته امریکا در این زمنیه مشکل نداره اما اینطور نیست که موشک مثل خمپاره فقط منحنی حرکت کنه اگر بعد از این محاسبات حتی به اندازه ی میلیمتر در حرکت موشک اتفاقی بیفته این در مدتی تبدیل به کبلومترها اختلاف میشه و سیستم باز باید محاسبات رو از اول شروع کنه بماند اگر موشک در طی مسیر در مرحله دوم تغییر مسیر و یا مانور هم بده تازه با بالا بردن سرعت عملا رادار نمی تونه هدف رو شناسایی کنه و به همین دلیل من به سرعت اشاره کردم.

و باز به همین دلیل بود که ناوبدی با این سر رو کمی خنده دار فرض کردن حالا اگر با یک کلاهک خیلی قوی این کار رو می کردن یه چیزی.

بیشتر این حرفها من فکر می کنم در راستای همون سیستم ایران حراسی و در عین حال سوق دادن ایران به طرف صرف هزینه های بسیار زیاد مالی هست که اقتصاد ایران رو از پا در بیارن وگرنه اینا اصلا متوجه شلیک موشکهای حتی شهاب 1 ایران هم بشن در مرحله دوم رادارهای اونها وان ادامه رهگیری رو ندارن حالا بماند بحث موشکهای قیام و خصوصیات خاصش و سجیل رادار گریز.

ولی از حق نگزریم این موشک موشک خوبی هست و این چیزی از توان ضد هوایی اون کم نمی کنه ولی ضد بالستیک بیشتر البته فعلا شبیه افسانه و داستان میمونه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر من اگر موشک با تغییر بردار رانش در حین پرواز به طور خودکار و ناخوداگاه( برای اونها) مسیر حرکتش عوض کنه (مثل توپول ام) کار برای این سیستم سخت میشه و نمی تونه بزندش !


گمان مي كنم موشك هاي سجيل 2 و قيام يك چنين توانايي را داشته باشند .
سجيل 2 يك موشك دو مرحله اي هست و با توجه به نگراني فرمانده ارتش رژيم غاصب فلسطين از زاويه انحراف 50 كيلومتري موشكهاي ايران ، بعيد نيست كه در فاز مياني پرواز، موشك قابليت مانور داشته باشد . همچنين رادارگريزي اين موشك و ادعاي مقامات ايراني در مورد نامرئي بودن آنها ( كه به نظرم اينفرارد موشكهاي ضد بالستيك قابليت تشخيص موشك را ندارد ) برگ برنده ديگري در دست سجيل است.
اما در مورد قيام يك ، به نظرم حذف بالچه ها هيچ اهميتي ندارد مگر آنكه موشك در فاز مياني ( MidCorse ) قابليت مانور با همان بوستر اوليه داشته باشد .
 

کسی می دونه این محاسبات چغدر طول می کشه؟
 


بايد ببينيم چه محاسباتي را انجام مي ده ، اگر محاسبات انجام شده در مورد زاويه پرتاب موشك بالستيك ، هدف احتمالي و درصد موفقيت ضد موشك در انهدام آن باشد . بسيار سريع انجام خواهد شد . اين نكته را در نظر داشته باشيد كه زاويه موشك بالستيك با محل استقرار ضد موشك اهميت داره و ممكنه محاسبات به اين نتيجه برسه كه قبل از رسيدن ضد موشك ( SM-3 ) به موشك بالستيك ، موشك بالستيك وارد فاز شيرجه مي شود و يا درصد موفقيت اصابت با توجه به زاويه حركتي موشك بالستيك با موشك SM-3 كم است . در نتيجه شليك بي فايده هست .
و نكته آخر اينكه ، موشك SM-3 اطلاعات رهگيري را از سيستم راداري خود دريافت مي كنه و با توجه به اين اطلاعات ، زمان بيشتر براي انجام محاسبات در اختيار اين سيستم تسليحاتي آجيس قرار دارد تا در هنگام پرواز موشك مسير آن را اصلاح كند .
 

دوم اینکه سیستم می تونه چندین موشک برای انهدام یک موشک هدایت کنه برای اینکه اگر اولی نتونست دومی یا بعدی خودش در مسیرش قرار بده...؟!


من شرط مي بندم فقط يكي !
اول اينكه اين موشك بر عليه موشك هاي بالستيك كوتاه برد ، ميانبرد و بلندبرد طراحي شده .
براي نابودي كوتاه برد كه زمان كمي داره و خب نديده و جستجو نكرده مي گم كه موشك گران قيمتي هم هست . بر عليه بالستيك هاي ميانبرد و بلندبرد ، اگر SM-3 نتوانست درست عمل كنه ، از تاد ( THAAD) و پاتريوت 3 ( Pac 3 يا پك 3 ) استفاده خواهند كرد و مي تونند اينها را به تعداد بيشتر شليك كنند.

يك چيز ديگه
من يك فيلم انيميشن از پرتاب مجازي موشك ديدم ! كه در آن موشك مانور مي داد و سر خود را به طرف زمين مي گرفت بعد كلاهك دماغه موشك را رها مي كرد تا بطرف زمين برود و بعد موشك دوباره در خط سير اصلي قرار مي گرفت تا سر جنگي آماده رها سازي شود . جايي هم خلاف اين مسئله را در يك عكس ديدم كه دماغه موشك دو تكه بود و به طرفين باز مي شد . خب حالا منظور ؟ منظور اينكه با اين حساسيتي كه در مورد كنار گذاشتن دماغه محافظ وجود دارد ، اگر 2 تا SM-3 را يكي بعد از ديگري شليك كنند ، ممكنه SM-3 دومي موشك بالستيك را با sm-3 اول قاطي بكنه ! (اين هم براي خودش دليلي هست ديگه ! دل بچه را نشكونيد )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
_عرض کنم که من هر چی گشتم ندیدم سیستم برای مسیر یابی نیاز به ارتباط با ابر رایانه داشته باشه بنظر سیستم محاسبه مسیر در خود ناو تعبیه شده نیازی به ابر رایانه نیست

_البته بنظر من زدن خماره خیلی سخت تر از زدن موشک هست حتی با مسیر حرکتش...! در مورد تغییر یک میلیمتری تغییرات خیلی بشتر از این! هم تازمانی به تغییر مییسر مدام و بر نامه ریزی موشک تبدیل نشه مشکلی ایجاد نمی کنه فراموش نکنید موشک تا لحظه اخر بر خورد کاملا تحت کنترل هست این طور نیست سیستم یک مسیر برای موشک تعیین بعد موشک شلیک کنه و تمام! به محض شناسایی تغییر مسیر توسط ماهواره یا... سیستم به سرعت محاسبات update می کنه و مسیر جدید به موشک اعلام کنه! این طوری نبود یه پشه هم نمی تونه بزنه!(من یه جا خوندم s300 در زمان انفجار می تونه هدف در کره به قطر 1200 متر بزنه!)
_اگر سجیل 2 این قابلیت داره یعنی به طور برنامه ریزی شده حی مسیر حرکتش به سمت هدف تغییر میده خیلی موثر تر میشه این طوری سیستم محاسب مسیر از شدت محاسبات می ترکه! :mrgreen:
[quote]اگر موشک در طی مسیر در مرحله دوم تغییر مسیر و یا مانور هم بده تازه با بالا بردن سرعت عملا رادار نمی تونه هدف رو شناسایی کنه و به همین دلیل من به سرعت اشاره کردم. [/quote]
منبعی هم در این زمینه دارید ...
برای اطلاع خودم میگم
_من هم یجا خوندم اطلاعات خیلی سریع محاسبه و همچنین update می کنه حالا راست دورغش با خودشون (ولی بنظرم باید بیشتر وقت ببره کار راحتی نیست!)
_در مورد چند موشک هم من هرچی گشتم چیزی در مورد چند موشک ندیدم البته فکر نمی کنم بخاطر عدم توانایی در کنترل هردو در نتیجه زدن هم دیگه باشه! بیشتر بنظرم برای قیمتش باشه موشک این سامانه خیلی گرون هست حتی برا اونا!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه عکس از نحوه عملکرد SM-6 :

http://www.img9.org/uploads/9be0e6cf78e840be0442ff49a1576582.jpg

به نظر من تهدیدات مهمتری وجود داره برای موشکهای بالستیک ، یکی از اونها THAAD هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تقدير و تشكر فراوان از برادر عزيزم جناب xx222ir به خاطر ايجاد تاپيك هاي پاتريوت 3 و اجيس !
[quote]
به نظر من تهدیدات مهمتری وجود داره برای موشکهای بالستیک ، یکی از اونها THAAD هست.[/quote]
[quote]حال بياييد مسير حركت موشك رو از ايران به سرزمين هاى اشغالى بررسى كنيد٬ با توجّه به مكان هاى استقراره موشك تا به الآن٬ مانعى بر سرراه نداريم. چون دريا كه نداره كشتى ها بيايند بزنند٬ عراق و سوريه و اردن هم كه اين سامانه رو در خاكشون مستقر نكرده اند. سامانه هاى مستقر در سرزمين هاى اشغالى هم كارى از دستشون برنمى آيد چون تا اون موقع موشك بالستيك وارد فاز شيرجه شده و نمى توان كارى كرد(اين سامانه توان عملياتى در اين حالت رو نداره). درباره حمله به پايگاه هاى‌آمريكايى ها در خليج هميشه پارس هم٬ اگر از موشك هاى شهاب1٬ شهاب2 و قيام استفاده نشه و ساير موشك هاى بر پايه اسكاد باز مشكلى نداريم[/quote]
لازمه كه دوستان بدونن سامانه هاي اجيس - پاتريوت 3 و تاد اجزاء شبكه دفاع هوايي وموشكي چند لايه نسل پنجم ايالات متحده رو تشكيل ميدن كه هر كدام يك لايه دفاعي در برابر تهديدات هوايي و فضايي رو پوشش ميدن !
به عبارت ديگه اينها همون [color=red]اجزاء تعديل شده[/color] جنگ ستارگان ايالات متحده هستند كه به خاطر مشكلات تكنولوژيكي و اقتصادي به اين حال و روز در اومده اند كه دوستمون xx222ir عزيز دارن به مرور دون دون اجزاء اين شبكه رو توضيح ميدن ! ( زحمت تاپيك پاتريوت رو هم كشيدن ----- فقط مونده تاد .... :mrgreen: :mrgreen:
[quote]عرض کنم که من هر چی گشتم ندیدم سیستم برای مسیر یابی نیاز به ارتباط با ابر رایانه داشته باشه بنظر سیستم محاسبه مسیر در خود ناو تعبیه شده نیازی به ابر رایانه نیست[/quote]
معمولا" سامانه هايي كه توانايي دفاع موشكي دارن از :
1- يك واحد كنترل آتش
2- يك سيستم مخابراتي
3-[color=red] يك رادار[/color]
4- لانچر
5- موشكهاي ره گير تشكيل شده اند !
[quote]بیشتر این حرفها من فکر می کنم در راستای همون سیستم ایران حراسی و در عین حال سوق دادن ایران به طرف صرف هزینه های بسیار زیاد مالی هست که اقتصاد ایران رو از پا در بیارن وگرنه اینا اصلا متوجه شلیک موشکهای حتی شهاب 1 ایران هم بشن [color=red]در مرحله دوم رادارهای اونها وان ادامه رهگیری رو ندارن [/color]حالا بماند بحث موشکهای قیام و خصوصیات خاصش و سجیل رادار گریز.[/quote]
اپراي عزيز :
فرمايشات شما در باب پروژه ايران هراسي متين !!!
اما در مورد توان راداري اين سامانه ها نبايد عجولانه قضاوت كرد !
به بيان ساده تر رادار باند ايكس سامانه پدافند هوايي و موشكي درياپايه ايالات متحده ( اجيس) در كنار رادار باند ايكس سامانه پدافند هوايي و موشكي زمين پايه ايالات متحده ( تاد) هر دو ساخت شركت ريتون امريكا با برد بيش از 4700 كيلومتر هست كه ...... ! ( رادار اين سامانه ها همون راداري هست كه در صحراي نقب اسرائيل جايگزين رادار گرين پاين سامانه ارو2 شد و قادره تا فاصله 4700 كيلومتري اشياء در حد توپ بيس يال رو شناسايي كنه ) !
در هر صورت مهمترين قسمت اين سامانه ها همون رادرشون هستند كه به قول وريور عزيز ميتونه اين امكان را براي دشمنان فراهم كنه كه بتونن زودتر فرار كنن ...!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابتدا جواب دوستمون حذف بالچه های در موشک قیام کمک شایانی به خصیصه رادار گریزی اون می کنه و در ضمن این سیستم برای تغییر مسیر خودش از سیسم تغییر بردار رانش (حالا نوعش مد نظر من نیست خود سیستم رو می گم) استفاده میکنه و این یعنی اینکه در فاز دوم که در خلا هست موشکی با بالچه نمی تونه تغییر مسیر بده اما موشک بدون بالچه و با این سیستم تغییر رانش به راحتی می تونه تغییر مسیر بده.

در مورد شلیک چند موشک این سیستم ها ارتباط با موشکهای شلیکی دارن و سیستم های تشخیص دوست از دشمن در نوع خاصی روی اونها نصب میشه و این موشک ها رو با هم قاطی نمی کنه.

در مورد رادار هم باید بگم شما می تونید از منابعی که در مورد رادارها هست استفاده کنید و دوستانی مثل واریور هم می تونن کمک زیادی کنن ولی تا جایی که من می دونم رادارها اجسامی با سرعت تا حدود 8 ماخ رو می تونن رهگیری کنن ولی اگر سرعت بالاتر باشه شناسایی سخت میشه .
حال کنار این مورد کوچک بودن سطح مقطع موشک و همچنین شلوغ بودن جو زمین رو هم قرار بدین اقا صدرا سرور ما کوچیکیم اما این رادار ها چیزی رو می تونن ببینن که واقعا همون مشخصاتی که براشون تعریف شده رو داشته باشه حالا اگر سطح مقطع خیلی پایین بود و یا سرعت خیلی بالا می خوان چه کار کنن و باز با شناسایی هدف اگر هدف مانور هم بده کار بسیار سخت تر میشه.
برادر من وقتی میگم ابر رایانه یعنی با سیستمی عادی این کار رو نمیشه کرد سی پی یوها و بردهایی که در این سامانه ها قرار داره خیلی پیچیده و قوی هستن (مثل سی پی یوهای چند هسته ای و بردهای چند طبقه و...) شما فکر می کنید چرا کشورهای زیادی نمی تونن وسیله ای رو مهندسی معکوس کنن ایا فکر می کنین ساختن موشک و یا لانچر مشکله نه برادر ساختن اون سی پی یو و یا تهیه اش از خارج سخته و یا اصلا فروخته نمی شه و یا توان تولید اون بردها رو ندارن ساخت میکرو کنترلها و چیپ ها و حتی کابلهای مخصوص و یا مثلا ساخت سی پی یویی با چند نانو اندازه در حد تکنولوژی یک کشور جهان سوم و یا دوم نیست امکان خرید و ... موارد رو هم نداره پس موشک رو میسازه و تمام بخشهای سخت افزاری رو میسازه اما توی فناوری الکترونیک و موارد دیگه که خیلی مهم هستن اون می مونه.
منظور من از ابر رایانه این هست شما فکر می کنین که مثالا سیستم پامپیوتری که ناوی رو هدایت میکنه یک سیستم عادی هست نه در نوع خودش ابر رایانه هست.

در مورد پردازش زیاد هم باید بگم این سیستم این نیست که فقط از معادلات فیزیک بالستیک پرتابه رو انجام بده و نتیجه بگیره نه خیلی محاسبات باید سریع باشن تا بتونن قبل از رسیدن موشک بتونن تصمیم بگیرن اما چکیده کار این سیستم به این شکل هست که به قول دوستمون اقا صدرا اگر این سیستم تونست از فاصله مثلا 2000 ک م موشک رو شناسایی کنه بر طبق همون معادلات فیزیک حساب میکنه موشک خودش باید تقریبی کجا شلیک کنه حالا در همون فاصله مثلا 1950 ک م موشک تنها یک متر تغییر مسیر میده(حالا ممکنه اصلا هوشمند هم نباشه فقط خطای خود موشک باشه که سیستم داخلی موشک اون رو تصحیح کنه) اما همین یک متر باعث میشه باز سیستم باید تمام عمعادلات رو از اول چک کنه این یک متر مثلا هدف رو از به فرض مثال تهرانی که نقطه تلاقی در نظر گرفته شده بوده توسط سیستم به مثلا شیراز تغییر میده خوب برد موشک و... محدوده و سیستم باید در کار خودش تجدید نظر کنه و باز همین روند تا رسیدن این موردها می تونه باعث بشه سیستم در مواردی اصلا نتونه حتی قبل از دیر شدن تصمیم بگیره و موش از سامانه رد بشه.

باز هم اضافه می کنم بحث رادار گریزی و سرعت اگر اعمال بشه عملا موشک با شناسایی نمیشه و یا نمی تونه سریع عمل کنه.

مثلا نمونه اون رو در سیستم های زمینی پدافند هوایی هم داریم مثلا قبلا هواپیماها در ارتفاع پایین حرکت می کردن و وقتی سیستم می تونست هواگرد رو ببینه دیگه وقت قفل و شلیک رو از دست می داد و یا باید جهت لانچر رو عوض می کرد و یا ارتفاع هواگرد کم بود و...
اما با پیشرفت تکنولوژی این زمان کمتر شد تا در سامانه ای مثل تور به چند ثانیه رسید.

اینم اشاره کنم سرعت شهاب در فاز پایانی در حدود 20 ماخ هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تقدير و تشكر فراوان از برادر عزيزم جناب xx222ir به خاطر ايجاد تاپيك هاي پاتريوت 3 و اجيس ![/quote]

از بذل عنايت شما و همه كاربران ممنون ولي اين تاپيك پاترويت 3 كار Blaze عزيز هست . من همينجا از ايشان تشكر مي كنم .

[quote]برادر من وقتی میگم ابر رایانه یعنی با سیستمی عادی این کار رو نمیشه کرد سی پی یوها و بردهایی که در این سامانه ها قرار داره خیلی پیچیده و قوی هستن[/quote]

[b]از اين ابر رايانه ها براي خودتون غول نسازيد . [/b]
سالها پيش در اين مورد از يك استاد دانشگاه مي پرسيدم . به من گفت چيزي نيست . خيلي تعجب كردم . ايشان در ادامه بحث ما به من گفت كه بسياري از ابر رايانه ها از سخت افزاري شبيه كامپيوترهاي معمولي استفاده مي كنند اماتعداد پردازش گرها و ارتباطات آنها با هم بيشتر است .براي همين هم قدرت پردازش بيشتري دارند . يك مثالي هم زد . درست يادم نيست . مي گفت ويندوز 2003 توانايي كلاسترينگ (نمي دونم درست نوشتم يا نه) داره . يعني چند تا كامپيوتر معمولي را در شبكه به هم وصل مي كنند و كار پردازش اطلاعات را بين آن ها تقسيم مي كنند . اينجوري كاري كه يك كامپيوتر معمولي يك ساعت طول مي كشه انجام بده در عرض چند دقيقه انجام مي شه! ابر رايانه ها هم چيزي در اين حد هستند . حال با پردازشگر بيشتر ‏ و شبكه قويتر و نرم افزار بهتر .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من اقا 3ایکس ایرانی.
ابر رایانه رو با پردازش ابری اون استادتون اشتباه گرفتن این دو مقوله بسیار متفاوت و گسترده هستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و ممنون از مقاله خوبتون.

[quote]سبك وزن برون جوي مرمي دار ! [/quote]

پرتابه سبک ماوراء جوی!

[quote]اين سرجنگي براي شناسايي هدف در فضا از يك سنسور اينفرارد ( IR ) استفاده نموده [/quote]

اولین ایراد به این سیستم همینجاست!

اول اینکه این سیستم از سر جنگی انرژی جنبشی استفاده می کنه،

لابد می پرسید عیبش چیه؟

دوستان مطلعتر از بنده بهتر می دونن که سیستمهای ایمیجر اینفرا رد، دارای یک DELAY یا تأخیر تصویر به جهت پردازش اون هستند که این تأخیر هر چند که بوسیله ابر رایانه های داخل موشک هم کاهش پیدا کنه باز هم به صفر نخواهد رسید و حتی تأخیر ذکر شده به اضافه زمان لازم جهت ارسال فرامین به سطوح کنترلی و حرکت اونها در حد میکرون ثانیه هم باشه، باز هم هدفی در حد سجیل 2 در اون زمان حدود 4.6 متر جابجا شده و سر جنگی انرژی جنبشی این موشک دیگر کارایی لازمه را نخواهد داشت!

[quote]بعد از آنكه محاسبات لازم صورت پذيرفت و جستجوگر اينفرارد تنظيم شد سر جنگي از موتور بخش سوم جدا مي شود .سر جنگي خود داراي سيستم كنترل ارتفاع و هدايت جداگانه بوده كه با كمك يك سيستم پيشران سوخت جامد مسير خود را اصلاح مي كند. جستجوگر اينفرارد هدف را پيدا كرده و اطلاعات رهگيري به سيستم هدايت ارسال مي گردد تا فرامين لازم به سيستم پيشران سوخت جامد صادر گردد .[/quote]

این تیکه شو نمی فهمم، بهتر توضیح میدید؟

[quote]سرجنگي با انرژي جنبشي ( KW ) با خود هيچ گونه مواد منفجره قوي حمل نمي كند.تكنولوژي ضربه مرگبار ( Hit-To-Kill ) بر انرژي جنبشي حاصل از برخورد دو جسم با سرعت بالا تكيه دارد.انرژي حاصل از برخورد سرجنگي با هدف را در حدود 125 تا 130 ميليون ژول تخمين مي زنند .يك توپ باروتي قديمي را در نظر بياوريد . از همانها كه فتيله آن در انتهايش قرار داشت و در كشتيهاي جنگي بادباني بكار مي رفت . حال توپي را تصور كنيد كه يك گلوله سربي به وزن 10 تن را با سرعت 300 متر بر ثانيه به يك ساختمان شليك كند ! (تقريبا برابر انفجار 31 كيلوگرم TNT )[/quote]

این سرهای جنگی بسیار خوب هستند و بنده خودم علاقه خاصی به اونها دارم،اما برای اهداف کم سرعت، نه اهداف فوق سریع! مثلا برای تانکها خیلی خوب حواب دادند و موشکی مثل LOSAT می توانست در زره هر نوع تانکی نفوذ کنه که خدا رو شکر تولید نشد.

برا یاهداف فوق سریع یک انراف کوچک هدف یا موشک برابر هست با از دست دادن هدف! برای همین هم قابلیت ضد بالستیک موشک PAC-3 بر ضد اهداف سریعتر از 3.5 تا 4 ماخ رو بیشتر یه خالی بندی می دونم.

[quote]الگوريتم هاي تميز دو هدف از يكديگر در سيستمهاي رهگيري ( يا الگوريتمهاي افتراق) ، سيستمهاي دفاعي را قادر مي سازند تا اشياء موجود در صحنه نبرد را با يكديگر مقايسه كرده و هدف اصلي را براي نابودي ، انتخاب كنند .[/quote]

مثلا از بین 40 تا بمبلت موجود در صفحه نمایش که همگی مشابه هم هستند جطور می تونه سرهای اصلی رو از کاذب ها افتراق بده؟

ضمن اینکه در فاز شیرجه نهایی، به علت سرعت زیاد موشک یا سرهای جنگی جداشده، و افزایش دمای فوق العاده در اطراف بدنه اونها بدلیل اصطکاک، لایه ای از پلاسمای گازی اطراف سر جنگی یا موشک رو می پوشونه، اونوقت چظور می خوان با سیستم مادون قرمز رویتش کنن؟

اشکال آمریکایی ها اینه که اینطور تستها رو با اسکاد انجام میدن( اسکادهایی که با اجازه روسها در خود آمریکا تولید میشن!) که سرعت شیرجه نهایی اون حدود 3.5 ماخ بیشتر نیست؛ اگه تست ها رو با موشکهایی با سرعت شیرجه 10 یا 15 ماخ انجام می دادن اونوقت دستشون می اومد که مقابله با این تیپ از موشکها چقدر سخت هست!

[quote]برد : بيش از 500 كيلومتر[/quote]

حداکثر ارتفاع رو می تونم باور کنم ولی برد ( با این طول) کمی اغراق آمیز به نظر می رسه.



[quote]اول آنكه اينSM-3 يكي از دشمنان شهاب و سجيل به حساب مي آيد و با اين ديدگاه به آن نگاه كنيد .[/quote]

دشمن هیچ کدوم نیست!! با این دید به اون نگاه کنید: میانه برد شهاب 3 برابر 650 کیلومتر و میانه برد سجیل 2 برابر 1000 کیلومتر هست که هر دو از برد اعلامی برای این موشک ( تازه اگه درست باشه) بیشتر هستند؛ پس جوش نزنین.

[quote]وزارت دفاع آمريكا در مورد بعضي از تستهاي آن اعلام كرد از سرجنگي گرانقيمت موشك استفاده نكرده و سرهاي جنگي ديگري كه در تست استفاده شده اند ، نشان داده اند كه انهدام موشك بالستيك با سر جنگي اصلي امكانپذير است .[/quote]

سر جنگی اصلی موشک در اصل چیزی جز بدنه موشک نیست! مگر اینکه آلیاژی هم در دماغه برای افزایش M در لحظه برخورد قرار داده باشند که آن هم چیز مهمی نیست، من فکر می کنم در تست برای جلوگیری از ایجاد ضایع بازی، از سرجنگی انفجاری استفاده کرده اند.

بقیه اش باشه ان شاالله برای بعد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون اقا محمد هر چی ما کوچه بازاری گفتیم شما علمی جواب دادین ولی بحث ابر رایانه من با اون دستمون موند.

راستی من قضیه این پلاسما رو اصلا یادم نبود اینم باید به بقیه موارد اضافه کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
 

پرتابه سبک ماوراء جوی!

خب ديگه ، ما تازه كاريم ، بايد پيش اساتيد شاگردي كنيم. :blushing:

 

اول اینکه این سیستم از سر جنگی انرژی جنبشی استفاده می کنه،

لابد می پرسید عیبش چیه؟

دوستان مطلعتر از بنده بهتر می دونن که سیستمهای ایمیجر اینفرا رد، دارای یک DELAY یا تأخیر تصویر به جهت پردازش اون هستند که این تأخیر هر چند که بوسیله ابر رایانه های داخل موشک هم کاهش پیدا کنه باز هم به صفر نخواهد رسید و حتی تأخیر ذکر شده به اضافه زمان لازم جهت ارسال فرامین به سطوح کنترلی و حرکت اونها در حد میکرون ثانیه هم باشه، باز هم هدفی در حد سجیل 2 در اون زمان حدود 4.6 متر جابجا شده و سر جنگی انرژی جنبشی این موشک دیگر کارایی لازمه را نخواهد داشت!

اين باشه براي بعد و تحقيق بيشتر ، با اين مخالفت شما عزيزان و بر عكس ، تكيه تكنولوژي دشمن بر روي سر جنگي با انرژي جنبشي ، يك تحقيق مفصل با تاپيك جداگانه را مي طلبد.
 

بعد از آنكه محاسبات لازم صورت پذيرفت و جستجوگر اينفرارد تنظيم شد سر جنگي از موتور بخش سوم جدا مي شود .سر جنگي خود داراي سيستم كنترل ارتفاع و هدايت جداگانه بوده كه با كمك يك سيستم پيشران سوخت جامد مسير خود را اصلاح مي كند. جستجوگر اينفرارد هدف را پيدا كرده و اطلاعات رهگيري به سيستم هدايت ارسال مي گردد تا فرامين لازم به سيستم پيشران سوخت جامد صادر گردد .

این تیکه شو نمی فهمم، بهتر توضیح میدید؟

يعني چي ؟ فكر كنم معنيش اين مي شه كه ترجمه داغونه

خب اصل متن :
The TSRM’s attitude control system maneuvers the third stage to eject the nosecone, exposing the KW’s Infrared (IR) seeker. If the third stage requires a course correction for an intercept, the rocket motor begins the second pulse burn. Upon completion of the second pulse burn, the IR seeker is calibrated and the KW ejects. The KW possesses its own attitude control system and guidance commands are acted upon by a solid divert propulsion system. The IR seeker acquires the target. Tracking information is continuously transmitted to the guidance assembly which controls the divert propulsion system.

 

 

مثلا از بین 40 تا بمبلت موجود در صفحه نمایش که همگی مشابه هم هستند جطور می تونه سرهای اصلی رو از کاذب ها افتراق بده؟

البته فكر نمي كنم ، خودش به تنهائي ، بتواند تفاوت سر اصلي را از طعمه ها تشخيص بدهد . يك جا خوانده ام كه :

(As it closes on its target, the KW will identify the missile’s payload)
ديگه چيزي در مورد اين موشك پيدا نكردم .
 

ضمن اینکه در فاز شیرجه نهایی، به علت سرعت زیاد موشک یا سرهای جنگی جداشده، و افزایش دمای فوق العاده در اطراف بدنه اونها بدلیل اصطکاک، لایه ای از پلاسمای گازی اطراف سر جنگی یا موشک رو می پوشونه، اونوقت چظور می خوان با سیستم مادون قرمز رویتش کنن؟

اين موشك ، براي درگيري در فاز مياني هست ، نه فاز شيرجه ! و اصولا ماوراء جو كار مي كنه !
 

دشمن هیچ کدوم نیست!! با این دید به اون نگاه کنید: میانه برد شهاب 3 برابر 650 کیلومتر و میانه برد سجیل 2 برابر 1000 کیلومتر هست که هر دو از برد اعلامی برای این موشک ( تازه اگه درست باشه) بیشتر هستند؛ پس جوش نزنین.

جوش زدن را كه نمي دانم. منظورتون منم ! icon_eek ، جوش خوردن ما را توي تاپيك هاي ديگه جستجو كنيد .

گفتم كه SM-3 براي نابودي موشك هاي بالستيك در فاز مياني يا MidCorse در نظر گرفته شده است . نصف مسير را خود موشك بالستيك به طرف SM-3 طي مي كند .
 

سر جنگی اصلی موشک در اصل چیزی جز بدنه موشک نیست! مگر اینکه آلیاژی هم در دماغه برای افزایش M در لحظه برخورد قرار داده باشند که آن هم چیز مهمی نیست، من فکر می کنم در تست برای جلوگیری از ایجاد ضایع بازی، از سرجنگی انفجاری استفاده کرده اند.

اين هم يك تصوير ديگه ، اميدوارم در درك مطلب كمك كنه !

http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sm3-Pic2.JPG
 

بقیه اش باشه ان شاالله برای بعد.


خدا بخير كنه ! :nailbiting:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قيمت هر موشك ؟ 9.5 ميليون دلار !! ....

در برابر موشكهايي كه بصورت عمودي از ارتفاع روي هدف ميان ؟! در برابر ميرو ؟!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از xx222ir که هر چی من می خواستم بگم خیلی بهتر از من بی سواد بیان کرد

در مورد اینکه چرا از سر جنگی انفجاری استفاده شده میشه گفت سر انفجاری هم جواب میده! یک انفجار در نزدیگی موشک اونهم در ان سرعت زیاد می تونه کاملا در کار موشک اختلال ایجاد کنه!
البته اینکه سر جنگی اصلی از نوع انرژی جنبشی هست مفهوم دیگه داره که باید بررسی بشه ...

[quote]قيمت هر موشك ؟ 9.5 ميليون دلار !! .... [/quote]
10 میلیارد تومن قیمت هر موشک باشه میشه با 10 تا موشک ورشکستشون کرد! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.