ALI

رولور ... CHIAPPA RHINO ساخت ایتالیا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=4][color=blue]به نام خدا و با سلام خدمت همه دوستان عزیز.

در این تاپیک به معرفی رولور CHIAPPA RHINO ساخت ایتالیا می پردازیم.[/color]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%281%29.jpg[/img]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2813%29.jpg[/img][/size]


[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2818%29.jpg[/img][/size]


[size=4][color=darkblue]این رولور ارگونومیک و خوشدست محصول شرکت CHIAPPA ARMY ایتالیا می باشد.
این رولور توسط دو نفر به نامهای ANTONIO CUTAZZO و EMILIO GHISONI طراحی شده است.
این دو نفر رولورهای دیگری نیز مثل MATEBA UNICA 6 و همچنین MATEBA – MTR 8 را نیز طراحی کرده اند.
این دو نفر هم اکنون در گروه طراحی اسلحه های SIG سوئیس مشغول به فعالیت هستند.
این رولور بیشتر برای استفاده به منظور دفاع شخصی کاربرد دارد. اسلحه ای جمع و جور و قابل حمل در جیب (POCKET – CARRY) و سبک که به راحتی در همه شرایط قابل حمل است. همچنین از این رولور در مواردی که احتیاج به حمل اسلحه به صورت مخفی است استفاده می شود.
در خانواده رولورها این رولور به عنوان یکی از دقیق ترین و کم لگد ترین رولورها شناخته شده است که با لگد بسیار کمی که دارد کنترل آن بسیار اسان است و به این دلیل خانمها بیشتر از این رولور به منظور دفاع شخصی استفاده می کنند.
خاصیت جالبی که این رولور دارد این است که علی رغم رولور های معمولی که از چامپر بالایی سیلندر فشنگها برای شلیک گلوله استفاده می کنند ، این رولور از چامپر پایینی برای شلیک استفاده می کند و لوله اسلحه موازی چامپر پایینی قرار دارد.
محل اتصال لوله به چامپر شلیک به صورت استاندارد ایزوله شده است و دیگر در هنگام شلیک ( مثل رولورهای قدیمی که هنگام شلیک باروت داغ بر دست استفاده کننده رولور می پاشیدند و باعث اذیت تیر انداز می شدند) تیر انداز را اذیت نمی کند.[/color]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%284%29.jpg[/img][/size]

[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2811%29.jpg[/img][/size]

[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2812%29.jpg[/img]

[color=blue]دارای سیلندر با ظرفیت 6 گلوله از نوع SWING – OUT می باشد که به سمت چپ باز می شود.
ریلود کردن این رولور بسیار آسان و سریع است به این صورت که ضامن افشانک را به سمت بیرون کشیده و سیلندر را از جای خود به سمت چپ می چرخانیم ، سپس با رها کردن ضامن افشانک به صورت خودکار پوکه های مصرفی از رولور بیرون ریخته می شود و فشنگهای جدید جایگزین آنها می شود.
اهرم ضامن افشانک به صورت غیر متعارف طراحی شده است . به این صورت که در قسمت بالای اسلحه و به صورت CO – AXIAL با لوله اسلحه طراحی شده است . در نگاه اول تصور می شود که این اهرم همان چکش ضربه زن است اما باید توجه داشت که چکش ضربه زن این رولور در چامپر پایینی اسلحه MATCH شده است.
چکش ضربه زن نیز به صورت غیر متعارف در داخل اسلحه تعبیه شده است.
باز کردن سیلندر تنها با فشار دادن انگشت شصت به راحتی انجام می پذیرد.
رینگ مخصوصی برای قرار دارد 6 گلوله طراحی شده است که به وسیله آن می توان زمان لود مجدد اسلحه را کاهش داد.( به این رینگ SPEEDLOADER گفته می شود)
دارای ماشه دو زمانه بوده و طراحی ماشه آن نسبتا پیچیده است.
فریم اسلحه از آلیاژ ERGAL آلومینیم که آلیاژی نسبتا سبک و مقاوم است ساخته شده است.
لوله و سیلندر و اجزای متحرک از جنس فولاد درجه یک ساخته شده است.
قبضه رولور از پلیمر مخصوص ساخته شده است.
این رولور قابلیت شلیک در آب را ندارد اما اگر در آب بیفتد میتوان بلافاصله پس از خارج کردن از آب آن را شلیک کرد . به همین دلیل از این رولور به عنوان اسلحه حمل در پایین پا و جوراب و کفش که احتمال رفتن داخل آب دارد ، استفاده می شود.
دارای چهار لوله می باشد : 2 – 4 – 5 – 6 اینچی . (به ترتیب 51 میلیمتر – 101 میلیمتر – 127 میلیمتر – 152 میلیمتر)
به غیر از لوله دو اینچی ما بقی لوله ها دارای شکاف و مگسک هدفگیری می باشند.
کالیبر رولور 357. مگنوم می باشد.
طول کلی اسلحه 164 میلیمتر با لوله دو اینچی می باشد.
وزن رولور با لوله دو اینچی نیز معادل 720 گرم می باشد.[/color]

[color=red]تصویری از سیلندر این رولور[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2810%29.jpg[/img]


[color=red]سایز رولور با لوله دو اینچی[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%289%29.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%288%29.jpg[/img][/size]


[size=4][color=red]تصویری گرافیکی از ساختمان این رولور[/color]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2819%29.jpg[/img][/size]


[size=4][color=red]تصاویر گوناگون از این رولور[/color][/size]

[size=4][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2817%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%2817%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%282%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%282%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%283%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%283%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%285%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%285%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%286%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%286%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%287%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%287%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2815%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%2815%29.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%2814%29.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CHIAPPA_RHINO_%2814%29.jpg[/img][/url]


[color=darkblue]تهیه ، تدوین و ترجمه / علی محمدی.
کلیه حقوق مختص سایت میلیتاری است.
هرگونه استفاده از مقاله تنها با ذکر نام سایت میلیتاری و نام تهیه کننده امکان پذیر است.[/color][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]خيلى جالبه! من كه هيجان زده شدم!! خيلى دلم مى خواهد يكى از اين ها تهيه كنم ولى خدا را شكر احتياجى بهش نيست!! ولى خوب براى بيابان رفتن و پيك نيك به درد مى خوره٬ حفظ جان در صورت مواجه با حيوانات!! اين هم يك جور دفاع شخصيه ديگه!!!! :mrgreen:

ولى خوب در نگاه اوّل فكر مى كردم كوچك تر باشه؟! با توجّه به اين تصوير خيلى هم ريزه ميزه نيست؟[/align]
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CHIAPPA_RHINO_%289%29.jpg[/img][/align]

[align=justify]مطابق عادت(!) يك سؤال هم دارم: تعبيه ايمنى آتش و جلوگيرى از شليك ناخواسته اين اسلحه چطورياست؟ قابل اتكا هست؟ امتحانش رو پس داده كه حتّى حين بپر بپر(!!) هم پاى صاحب اسلحه رو سوراخ نكنه؟!

يكى از مهم ترين قسمت را هم فراموش كرديد قرار دهيد: [color=brown][size=15][b]كاليبر[/b][/size][/color] ! كاليبر كُشنده انتخاب كرده اند يا فقط براى زخمى كردنه؟ هر لوله چقر برد براى شليك ايجاد مى كنه؟


[color=green]به روزرسانى===================================[/color]
ريل هاى پيكاتينى هم كه به چشم مى خورند! اينجا٬ آنجا٬ همه جا!! غير از چراغ قوه و نشانه گذار ليزرى چى ديگه مى شه(به درد مى خوره) رويش نصب كنى؟
خوب من يك جست و جوى كوچيك كردم٬ قيمتش رو بين 950 تا 750 دلار ذكر كرده اند(براى مدل هاى مختلف) دو نتيجه محيرالعقول برايم داشت:
1) كاليبر [b][size=15][color=red]357/0 مگنوم[/color] [/size][/b]هست!!!!
2) نوشته بودند كه براى X-Ray كاملاً غير قابل مشاهده هست!! اين كه اشياى آلومينيومى و آلياژ اون در X-Ray به صورت سفيد رنگ ديده مى شوند(ماوراى اون معلوم نيست و كلش به صورت سايه نامفهوم ديده مى شه٬ نه با جزئيات) چند جاى ديگه هم باهاش مواجه شدم ولى فكر كنم منظور نويسنده رد شدن از دروازه اشعه ايكس(X-Ray Gate) بدون به صدادر آمدن زنگ بوده؛ نظر شما چيه؟
كسى در تأييد يا رد يا توضيح اين دو مبحث سخنى نداره؟[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]سلام


ممنون از توجه شما[/color]



[color=darkblue]
در مجموع رولورها معمولا دارای هیچ گونه ضامن ایمنی نیستند . چرا که سیستم ساده رولور ها و فنر سختی که دارند هیچ گاه به صورت ناخواسته شلیک نخواهد کرد و از این لحاظ رولور ها یکی از ایمن ترین اسلحه ها به شمار می روند. در حالی که اسلحه هایی مثل HK - USP و GLOCK و SIG - SAUER P226 هرکدام دارای دو ضامن در داخل قاب اسلحه به منظور جلوگیری از شلیک های ناخواسته است . اسلحه کمری FN - fiveseveN دارای سه ضامن ایمنی است.

برای روشن تر شدن به این نکته نیز توجه کنید که اسلحه های کمری امروزی مثل USP و P 226 برای شلیک تنها به 1.2 پوند نیرو بر روی ماشه احتیاج دارند در حالی که رولور ها به طور متوسط در حدود 4 پوند نیرو می بایست بر روی ماشه آنها وارد آید تا اسلحه شلیک کند و این یکی دیگر از تفاوتهای رولور ها با اسلحه های کمری پیستول است.[/color]

[quote]
كاليبر [/quote]


:mrgreen: :mrgreen: :lol:

[quote]
کالیبر رولور 357. مگنوم می باشد. [/quote]
[color=darkblue]


کالیبر 357 مگنوم یکی از کشنده ترین کالیبر های حال حاضر اسلحه های کمری به شمار می رود . رولور مگنوم و اسلحه DESERT EAGLE هر دو از این کالیبر استفاده می کنند. البته لوله دو اینچی این رولور که بیشتر از بقیه لوله ها کاربرد دارد بعید بدانم که بتواند به طور سریع و با شلیک تنها یک گلوله فردی را بکشد . اما با لوله های 4 و 5 و 6 اینچی اسلحه بسیار کشنده ای است به خصوص اگر از گلوله های دو مرحله ای نیز استفاده کند.[/color]


[quote]
ريل هاى پيكاتينى هم كه به چشم مى خورند! اينجا٬ آنجا٬ همه جا!! غير از چراغ قوه و نشانه گذار ليزرى چى ديگه مى شه(به درد مى خوره) رويش نصب كنى؟ [/quote]
[color=blue]
البته بالا و پایین لوله این رولور به این صورت که می بینید طراحی شده است و اینها جزء خود لوله هستند و ریل پیکاتینی نیستند . اصولا رولور ها احتیاجی به ریل پیکاتینی ندارند.[/color]



[color=darkblue]اما در باره قیمت


750 - 950 دلار که برای یک رولور خیلی خیلی گران است.


SIG - SAUER P 226 معادل 360 دلار قیمت دارد
HK - USP معادل 690 دلار قیمت دارد
GLOCK مدل استاندارد 350 دلار قیمت دارد


پس با این اوصاف قیمت خیلی بالایی دارد

شاید هم سایت که این قیمت را درج کرده معتبر نیست.


یا علی[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام


من حرفم را درباره قیمت این رولور پس می گیرم.



قیمت فروش اسلحه ها توسط کارخانه به دولتها و کشورهای دیگر که به صورت تیراژ بالا خریداری می کنند به مراتب کمتر از قیمت فروش تکی این اسلحه ها در مغازه ها و سایتهای فروش اسلحه می باشد. پس با این تعبیر قیمت 750 الی 950 دلار برای فروش یک قبضه از این رولور در بازارها و مغازه ها عادی و مناسب است.

در ثانی پرداخت 950 دلار سنگین است یا از دست دادن جان [/color] :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]آقا من عذر مى خواهم! كم دقتى من بود٬ يكى دوبار هم گشتم توى مقاله تان امّا كاليبر به چشمم نخورد.

درباره ريل پيكاتينى بايد بگويم خيلى هم بى جا نيست؟ مى شه همون چراغ قوه يا نشانه گذار رو رويش نصب كرد. يا براى استفاده ورزشى و شكار هم يك دوربين كوچك برايش در نظر گرفت. هر چند كه در جست و جويى كه من كردم هيچ عكسى از چنين مواردى نديدم(واقعاً حركت غيرمعموليست!) ولى خوب اين آينده نگرى طراحان سلاح رو مى رسونه كه اين امكان رو به سلاحشون داده اند تا تجهيزات اضافه در صورت نياز رويش نصب بشه. :mrgreen:

راستى! به خاطر ايزوله بودن محفظه آتش(اتصال لوله و چامپر) مى توان اين رو جزو معدود رولورهايى دانست كه مى توان صداخفه كن رو بهش متصل كرد! در نمونه هاى لوله بلند(پنج و شش اينچى) اين يك اسلحه ى كامل و بى نظيره! نمونه 2اينچى هم بسيار كاربرد داره ولى گمونم لوله چهار اينچى توى يك برزخ باشه! :mrgreen:[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]درباره ريل پيكاتينى بايد بگويم خيلى هم بى جا نيست؟ مى شه همون چراغ قوه يا نشانه گذار رو رويش نصب كرد. يا براى استفاده ورزشى و شكار هم يك دوربين كوچك برايش در نظر گرفت. هر چند كه در جست و جويى كه من كردم هيچ عكسى از چنين مواردى نديدم(واقعاً حركت غيرمعموليست!) ولى خوب اين آينده نگرى طراحان سلاح رو مى رسونه كه اين امكان رو به سلاحشون داده اند تا تجهيزات اضافه در صورت نياز رويش نصب بشه. icon_cheesygrin
[/quote]


[color=darkblue]
البته امروزه استفاده از رولورها در نیروهای رسمی پلیس کمتر معمول است . بارگذاری فشنگها در رولور به حد وحشتناکی وقت می گیرد . وزن رولورها معمولا سنگینتر از پیستول ها است . ظرفیت سیلندر رولورها بسیار کمتر از ظرفیت خشاب پیستولها است . همه این عوامل باعث شده است که امروزه شرکتهای اسلحه سازی بیشتر بر روی ساخت پیستولها متمرکز شوند و رولورها امروزه بیشتر به منظور دفاع شخصی و همچنین در نیروهای غیر رسمی مثل جنگلبانان و محافظان مکانهای عمومی و ... همچنین توسط نیروهای پلیس کشورهایی مثل ایران که در آنها در گیری های مسلحانه توسط اسلحه های گرم بسیار کم صورت می گیرد ، استفاده می شود.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.