DeAtH-EaGlE

جنگنده چند ماموریته میتسوبیشی اف-2 ( Mitsubishi F-2)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر

هواپيماي جنگنده پشتيبان F-2 براي نيروي دفاع هوايي ژاپن نتيجه برنامه توايد مشترك امريكا و ژاپن است.
صنايع سنگين ميتسوبيشي به عنوان طرف اصلي قرارداد و شركت هوانوردي لاكهيد مارتين امريكا به عنوان طرف دوم قرارداد.
F-2A مدل تك سرنشين و F-2B مدل دو سرنشين اين جنگنده است.

تصویر

آژانس دفاعي ژاپن برنامه توليد 130 فروند F-2 كه 83 فروند آن از مدل A و 47 فروند آن از مدل B است را دارد كه تا سال 2010 تحويل آنها انجام ميشود.
گرچه آينده برنامه نامعلوم است ولي تاكنون 76 فروند تحويل شده است.

در سال 1987, نيروي دفاع هوايي ژاپن نوعي از هواپيماي F-16C را به عنوان FS-X ژاپن براي جايگزيني با هواپيماي F-1 ميتسوبيشي را انتخاب كرد و در سال 1988 ميتسوبيشي به عنوان پيمانكار اصلي براي هواپيمايي كه به نام F-2 شناخته ميشود انتخاب شد.
اين برنامه شامل انتقال تكنولوژي از امريكا به ژاپن ميشود و سهم امريكا در اين قرارداد 40% است.
چهار نمونه آزمايشي ساخته شد كه دو نمونه آن براي آزمايشات استاتيكي و دونمونه ديگر براي آزمايشات فرسودگي استفاده شد.
پروازهاي آزمايشي اين نمونه ها در سال 1997 كامل شد و هواپيما در سال 1998 وارد مرحله توليد شد.
اولين توليدات در سپتامبر 2000 به آژانس دفاعي ژاپن تحويل شد كه بيش 49 فروند را شامل ميشد.
اين جنگنده در تاسيسات كوماكي ميتسوبيشي در ناگويا مونتاژ ميشود.

طراحي

كاوازاكي مسئوليت توليد قسمت مياني بدنه, درهاي چرخها و موتور را بر عهده دارد. ميتسوبيشي قسمت جلويي بدنه و بالها را توليد ميكند. ميتسوبيشي همچنين طراحي ساختار جعبه بال-پاييني كه شامل پوسته پاييني, تيرك, دنده ها و سري است و از چند سازه گرافيت اپوكسي ساخته شده را انجام داده است. كه اين اولين بار است كه در يك جنگنده تاكتيكي از اين تكنولوژي استفاده ميشود.

شركت فوجي ساخت سطح بالايي بالها, پوشش رادار, فلپ ها و ورودي هواي موتور به همراه قسمت انتهايي را انجام ميدهد و شركت لاكهيد مارتين نيز طراحي و ساخت قسمت انتهايي بدنه و باله هاي پاياني و لبه جلويي فلپ ها را انجام ميدهد.

كابين

كابين به سه نمايشگر چند كاره و يك نمايشگر كريشتال مايع ساخت شركت يوكوگاوا مجهز شده است. HUD نيز توسط شركت شيمادزو ساخته شده است.

تسليحات

سيستمهاي جنگ الكترونيك, كامپيوتر ماموريت, و راداد فاز فعال به وسيله ميتسوبيشي الكتريك ساخته شده است.

تصویر

يك توپ M61A1 ولكان 20 م م در انتهاي قسمت اتصال بال نصب شده است. اين جنگنده داراي 13 جايگاه حمل سلاح است كه يكي در زير بدنه, 2 عدد در قسمت انتهاي بال و 5 عدد در زير هز بال است.
سيستم حمل سلاح توسط لاكهيد مارتين ساخته شده است.
اين جنگنده داراي 2 ريل پرتاب موشك فريزر نش ايت كه توسط نيپي ساخته شده است.
اين جنگنده فابليت حمل موشك ميانبرد اسپارو, موشك كوتابرد سايدوايندر و موشك كوتاه برد AAM-3 ساخت ميتسوبيشي را دارد.

تصویر

F-2 ميتواند به موشكهاي ضد كشتي ASM-1 و ASM-2 مجهز شود. اين موشكها كه از سري نوع 80 ساخت ميتسوبيشي هستند در اصل براي F-1 در سال 1980 ساخته شدند.

تصویر

اين جنگنده همچنين توانايي حمل بمبهاي 500 پوندي, بمبهاي خوشه اي CBU-87/B و پرتاب كننده راكت را دارد.قسمت مركزي و محلهاي داخلي حمل سلاح زير بال توانايي جمل مخزن سوخت 4400 كيلوگرمي را دارد.

آويونيك و كنترل پرواز

لاكهيد مارتين مسوئوليت ساخت سيستمهاي آويونيك را دارد. سيستم پرواز بر روي سيم توسط شركت پرواز الكتريك ژاپن توليد شد و هاني ول نيز تحت يك برنامه مشترك توليد شد.
حالات سيستم پرواز بر روي سيم شامل كنترل افزايشي, تثبيت استاتيكي و كنترل بار در هنگام مانور ميشود.

ارتباطات

سيستمهاي ارتباطي موجود در F-2 يك فرستنده AN/ARC-164 كه بر روي كانال UHF كار ميكند و توسط ريتون ساخته شده, يك فرستنده V/UHF ساخت شركت NEC و سيستم هشدار دهنده دوست از دشمن, يك راديو HF ساخت شركت كوكوساي الكتريك را شامل ميشود.

موتورها

اين جنگنده با يك موتور توربوفن F110-GE-129 جنرال الكتريك با پس سوز مجهز شده است. اين موتور نيروي معادل 131.7 كيلو نيوتن توليد ميكند كه سرعتي معادل 2 ماخ را به اين جنگنده ميدهد.

تصویر

منبع : Airforce Technology

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ممنون DeAtH-EaGlE جان در مجله صنایع هوایی هم مطلبی در این باره نوشته بود گفتم برای تکمیل شدن بحث ارائه دهم البته مقاله شما بسیار کامل تر بود !

------------------------------------

[align=center]تصویر[/align]

جنگنده ژاپنی F-2 که از برنامه جنگنده ساخت داخل ژاپن با نام FS-X سرچشمه می گیرد,به عنوان راه حلی ارزان و کم خطر برای رفع نیازهای این کشور به جایگزینی برای جنگنده های قدیمی ترF-1 و در عین حال,پاسخگویی به تمایل ایالت متحده به کاهش عدم برابری دو کشور در زمینه مبادلات تجاری,راه اندازی شد.این مصالحه شامل برگزینی جنگنده جنرال داینامیکس F-16 به عنوان پایه و اساس جنگنده جدید ژاپن,جهت کاهش هزینه های تکمیلی می شد و صنایع ایالات متحده نیز با همکاری در آن,شکاف تجاری موجود در آن زمان را پر می کرد.
با وجود این,همچون بسیاری از برنامه های دیگر که موضوعات سیاسی در آنها دخیل هستند و با وجود آن که طرح برنامه بر پایه هواپیمایی با کارایی ثابت شده استوار بود,خرید این جنگنده از سوی ایالات متحده به دلیل افزایش هزینه های آن منتفی شد.مشکلات هزینه ای برنامه,قیمت این هواپیما را به سه تا چهار برابر F-16 رساند,به طوری که قیمت نمونه تولیدی هواپیما در حدود 100 میلیون دلار برآورد گردید.بروز بال لرزه (Flutter) و آهنگ مناسب غلت در نخستین آزمایشهای پروازی,با بروز ترکهایی در بال پس از 6000 ساعت پرواز آزمایش استاتیک همراه شد.مشکل بال لرزه به تنهایی,آزمایشهای پرواز را با 18 ماه تاخیر رو به رو کرد و با تغییر موقعیت پایه های نصب جنگ افزار و ایجاد تغییراتی در نوک بالها حل شد.
در کل,چهار پیش نمونه,دو فروند نمونه تک سرنشین F-2A و دو فروند نمونه دو سرنشینه F-2B و دو بدنه ویژه آزمایش استاتیک در مرحله تکمیلی این جنگنده ساخته شدند.نخستین گروه از این جنگنده,نمونه F-2A در 3 اکتبر 2000 در پایگاه میساوا وارد خدمت شد و در ماههای نوامبر و دسامبر همان سال به ترتیب پنج فروند F-2A و سه فروند F-2B نیز به این گروه پیوستند.
در نخستین نگاه F-2 بسیار شبیه به F-16 به نظر می رسد.البته با بدنه بلندتر و بال بزرگتر.با وجود مشکلاتی که به واسطه تغییر در بدنه برای F-2 پیش آمد,این جنگنده از نظر الکترونیک پروازی به ویژه رادار در گروهی بی مانند قرار می گیرد چرا که نخستین جنگنده رزمی مجهز شده به آنتن رادار آرایه فعال به شمار می رود (از این خانواده,تنها بلاک 60,آن هم در سال 2004 و با رادار پرتو فعال چابک خود به این ویژگی دست یافت.) مهمترین ویژگی این تجهیزات جدید,فراهم نمودن امکان ردگیری همزمان اهداف هوایی و زمینی می باشد که توانایی هشداردهی تاکتیکی آن را در سناریوهای رزمی پیچیده افزایش می دهد.
F-2 به یک سامانه تشخیص دوست از دشمن پیشرفته,سامانه هشدار زود هنگام کارآمد,سامانه تولید اکسیژن داخلی و پوششهای ویژه پنهانکاری در قسمت های حساس رادار مجهز می باشد.با این وجود,نبود یک موشک هوا به هوای دوربرد (این موشکها به دلیل مسایل سیاسی در فهرست جنگ افزارهای ژاپنی قرار ندارند),مهمترین نقطه ضعف F-2 به شمار می رود.AIM-7,AIM-9L و موشک ساخت داخل AAM-3 از جمله جنگ افزارهای موجود در ژاپن می باشند.در حالی که موشک دوربرد و هدایت راداری AAM-4 نیز که توسط شرکت میتسوبیشی ساخته می شود با وجود تاخیرهای پی در پی در این برنامه داخلی,احتمالا جایگزین AIM-120 خواهد شد.
F-2 برای اجرای ماموریت اصلی خود جهت حمله به کشتیها,به چهار فروند موشک هوا به زمین ASM-2 ساخت ژاپن مجهز می باشد.این هواپیما همچنین از می تواند از کیت های هدایت فروسرخ ساخت داخل GCS-1 برای پهپادهای MK-82 و JM117 با بمبهای سقوط آزاد استاندارد و راکتهای هدایت ناپذیر استفاده کند.
F-2 از یک موتور توربوفن جنرال الکترونیک F-110-GE-1A با رانش با پس سوز 29600 پاوند نیرو می گیرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته من فكر مي كنم جنگنده خيلي پيشرفته اي باشه چون ژاپن از نظر الكترونيك در حد و اندازه ي آمريكاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم از دوستان بخاطر مقالاتی که پست کردند تشکر میکنم. باید به فکر مود تشکر باشیم. :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده های F-2
مقدمه
جنگنده های F-2 که برای وزارت دفاع ژاپن ساخته شده نتیجه برنامه الحاق توسعه ای ژاپن و آمریکاست . صنایع سنگین میتسوبیشی سازنده اولیه است و شرکت لاکهید مارتین اکروناتیک بعنوان اصل آمریکایی این مجموعه است .
جنگنده های F-2
F-2Aنوع تکسرنشین آن است و F-2B نوع دوکابینه یا دوصندلی آن است. وزارت دفاع ژاپن در نظر داشت که 130 جنگنده F-2 را تهیه کنند (که 83 تک کابینه و 47 عدد دو کابینه). با این که تا به حال 76 سفارش انجام شده اماآینده این برنامه نامشخص است.
در سال 1987 میلادی وزارت دفاع ژاپن چندین مدل از F-16C را که بعنوان FS-X ژاپنی انتخاب کرده جایگزین جنگنده F-1 میتسوبیشی کند و در سال 1988 میتسوبیشی بعنوان سازنده اصلی این جنگنده انتخاب شد که این جنگنده را F-2 نام گذاشتند . این برنامه شامل انتقال تکنولوژی از آمریکا به ژاپن بود و در تقسیم هزینه 60 درصد سهم ژاپن و 40 درصد سهم آمریکا میشد.
چند نمونه با سقف پرواز بالا توسعه یافتند و آزمونهای برداری این نمونه در سال 1997 با موفقیت انجام شد و هواپیما در سال 1998 تولید شد . اولین تولید هواپیما در سپتامبر سال 2000 وارد وزارت دفاع ژاپن شد و طی این انتقال بیش از 49 هواپیمای F-2 به ژاپن منتقل شدند . هواپیماها در قسمت جنوبی کوماکی میتسوبیشی در ماگویا مونتاژ میشوند .
طراحی
کاوازاکی مسئول ساخت بخشهای میانی بدنه هواپیما و همچنین قسمتهای مربوط به چرخ اصلی و موتور است . میتسوبیشی بخش جلویی بدنه هواپیما و بالها را میسازد . میتسوبیشی همچنین برای ساختار جعبه بال پایینی هواپیما که شامل پوسته و کلاهک و ... را طراحی میکند و آنها را از ترکیب گرافیت و اکسپوسی میسازد .
این اولین کاربرد تکنولوژی CO-CURED دریک محصول جنگنده است . کارخانه فوجی سطح بالایی ، کیفیت بالها ، رادومها ، فیلبرونها و بخشهای کاهش هوای موتور و بخش دم هواپیما را میسازد . شرکت لاکهید مارتین انتهایی بدنه هواپیما ، بخشهای کناری بالها و لبه جلویی هواپیما را تامین میکند .
کابین خلبان
کابین خلبان به سه صفحه چندکاره مجهز شده که شامل یک صفحه کریستالی مایع از YOKOGAWA میباشد . صفحه بالای سر خلان توسط SHIMADZU توسعه یافت .
تسلیحات
سیستم رفهی الکترونیکی درون هواپیما ، سیستم کامپیوتری و رادار فعال توسط میتسوبیشی الکتریک توسعه یافتند .
یک تفنگ M61-A1 چند لوله در انتهای یکی از بالها قرار گرفته است . 13 نقطه سخت برای حمل سیستمهای اسلحه وجود دارد . یکی در بخش مرکزی ، یکی در نوک بالها و پج نقطه دیگر در زیر هریک از بالها قرار گرفته شده است . سیستم کنترل و نگهداری توسط لاکهید مارتین تامین شده است .
در این هواپیما دو اتصال ریل مشترک وجود دارد که توسط NIPPI تولید شده است . این هوا پیما قادر به مستقر کردن موشک هوا به هوای سایز متوسط SPARROW بنام AIM-7F/M و بمبهای جانبی کوچک AIM-9L و همچنین موشک هوا به هوای کوچک AAM-3 متعلق به صنایع سنگین میتسوبیشی میباشد .
F-2مجهز به موشکهای ضد ناو ASM-7 و ASM-2 میباشد . میتسوبیشی توسعه موشکهای ضد ناو سری 80 و ASM-7 و ASM-2 را در سال 1980 در اصل برای جنگنده F-1 آغاز کرد .
هواپیمای جنگی همچنین میتواند بمبهای 500IB و بمبهای خوشه ای و راکت انداز را با خود حمل کند . خط مرکزی و نقاط سخت بال داخلی مخازنی را با ظرفیت 4400 کیلوگرم سوخت میتواند حمل کند .
موتور
این هواپیما با یک موتور توربوفن سوختی F110-GE-129 جنرال الکتریک تجهیز شده است . این موتور تا 131/7 کیلونیوتن توسعه یافته و سرعت آن به 2 ماخ می رسد .

منبع:سایت مجله هوایی
http://air-mag.blogsky.com/?PostID=448
www.commando.ir
www.daneshjue.irتصویرتصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منبع اصلی مطلب را پیدا و انتهای آن درج کنید. این مجله اسلحه و مهمات هم شورش رو درآورده! یه عده کپی پیست کن نشستن و همش مطالب دیگران رو به اسم خودشون کپی میکنن و تمام منابع رو بدون توجه به صحت آن در صفحه آخر مینویسن که معلوم نیست کدوم منبع متعلق به کدام مطلب است؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عین این مطلب رو در سایت مجله هوایی خونده بودم . الان که رفتم ببینم منبعش کجاست ، دیدم دنبال نخود سیا میفرسته .

http://air-mag.blogsky.com/?PostID=448

منابع :

www.commando.ir
www.daneshju.ir



یادم رفت بگم که اگه خواستید من عکسها رو میتونم بذارم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منبع اصلی مطلب را پیدا و انتهای آن درج کنید.

این مجله اسلحه و مهمات هم شورش رو درآورده! یه عده کپی پیست کن نشستن و همش مطالب دیگران رو به اسم خودشون کپی میکنن و تمام منابع رو بدون توجه به صحت آن در صفحه آخر مینویسن که معلوم نیست کدوم منبع متعلق به کدام مطلب است؟!



من هم قبول دارم فقط چون دیدم که از تجهیزات ژاپنی مطلب کم داریم مجبور شدم از اونجا بردارم

ببخشید :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
يويرو فايتر..رافال..ميراژ..همه رو قاطي كردن با هم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]

من فکر میکنم هورنت -فالکن-سوخو باشه !

اسم پیشنهادی هوفاسو (به این ژاپنی ها هم میاد)


icon_cheesygrin

[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشخصاتى٬ توضيحى٬ چيزى؟؟! icon_cheesygrin
ژاپن در جنگ جهانى هواپيماهايى ساخت كه مستقيماً به خاك آمريكا مى توانستند حمله كنند(بندر مرواريد رو كى زيرآتش گرفت؟!) ولى بعدش با سلطه آمريكا صنعت نظامى اش متوقف شد. حالا دارند كم كم يك كارهايى براى خودشان مى كنند.

در اين طرح تركيب رپتور رو با فالكون مى بينيم(سوخو و رافائل كجا بود؟!) كه نشان از دسترسى محدود به منابع طراحى F/A-22 داره. در چهارمين تصوير كوچك مى بينيم كه دو طرح هست كه احتمالاً اونى كه با دم رپتور مدنظره ساخته بشه(به علّت مزاياى آيروديناميكى). موتورها و سامانه تغيير بردار رانش هم احتمال زياد از رپتور به عاريت گرفته خواهد شد. ولى همان طور كه مى بينيم دماغه٬ كاكپيت و بال ها از فالكون گرفته شده؛ البتّه كاكپيت فى ما بين رپتور و فالكون قرار داره و اين نشان مى ده تلاش براى استفاده از مواد جاذب رادارى دارند(شيشه فرآورى شده براى جلوگيرى از انعكاس امواج رادارى). از اين آشى كه ژاپنى ها دارند مى پزند احتمالاً يك جنگنده نسل +4.5 در مى آيد. نكته بعدى اون آويزيه كه در نزديكى هاى انتهاى بال گذاشته اند و اتفاقاً تسليحات سنگينى هم رويش بارگيرى شده و اين يك علامت سؤال بزرگ ايجاد مى كنه كه اگر تمام تلاش ها(كانارد٬ رادِر دوتايى و تغيير بردار رانش) براى افزايش مانور پذيرى هواپيما بوده٬ ديگه اين آويز رو چرا اين قدر دور گذاشته اند؟!

در انتها هم بايد متذكر بشوم تمامى اين تصاوير گرافيكى هستند و هنوز نمونه اى توليد نشده. ژاپن اميدواره آمريكا بهش يك دسترسى بده براى اجزايى كه از رپتور به عاريت گرفته شده ولى جانب احتياط رو رعايت كرده اند و دوتا طرح ارائه داده اند كه اگر آمريكا جوابش منفى بود٬ گزينه هاى ديگرشان هم آماده باشه.
[align=center]به دم رپتور و كابين شبيه رپتور دقت كنيد:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_279009f2bcfl7.jpg[/img]

تغيير بردار رانش عاريت گرفته شده از رپتور:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_279012f2bcci7.jpg[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فالکن و رپتور و هورنت و سوخو و میراژ و هر چی رسیدن جمع کردند، بعد ریز ریز کردند و با آب مخلوط کردند این از آب درآمده

البته جدا از شوخی باید بگم که در یک عکس تصویر موتور معلوم بود و طرحی شبیه به رپتور رو من دیدم

آقا عکس آخری هم نامربوطه ...

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]بسم الله الرحمن الرحیم[/center]

[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Mitsubishi_F-2_landing.JPG/640px-Mitsubishi_F-2_landing.JPG[/img][/center]

جنگنده F-2 که برای وزارت دفاع ژاپن ساخته شده ،نتیجه برنامه ژاپن و امریکا برای ساخت مشترک جنگنده است.صنایع سنگین میتسوبیشی سازنده اولیه است و شرکت لاکهید مارتین اکروناتیک شرکت اصلی آمریکایی دست اندرکار در این طرح می باشد.

F-2A نوع تک سرنشین آن است و F-2B نوع دو کابینه است.وزارت دفاع ژاپن در نظر داشت که ۱۳۰ جنگنده F-2 را تهیه کنند (۸۳ تک کابین و ۴۷ عدد دو کابین).با اینکه تا به حال ۷۶ سفارش انجام شده ،اما آینده این برنامه نامشخص است.

در سال ۱۹۸۷ میلادی وزارت دفاع ژاپن چندین مدل ازF-16C را به جای FS-X ژاپنی که انتخاب کرده ،جایگزین جنگنده F-1 میتسوبیشی کند و در سال ۱۹۸۸ میتسوبیشی بعنوان سازنده اصلی این جنگنده انتخاب شد که این جنگنده را F-2 نام گذاشتند.این برنامه شامل انتقال تکنولوژی از امریکا به ژاپن بود و در تقسیم هزینه ۶۰ درصد سهم ژاپن و ۴۰ درصد سهم امریکا می شد.


چند نمونه با سقف پرواز بالا توسعه یافتند و آزمونهای برداری این نمونه در سال ۱۹۹۷ با موفقیت انجام شد و هواپیما در سال ۱۹۹۸ تولید شد.اولین تولید هواپیما در سپتامبر سال ۲۰۰۰ وارد وزارت دفاع ژاپن شد و طی این انتقال بیش از ۴۹ هواپیمای F-2 به ژاپن منتقل شدند.هواپیماها در بخش جنوبی کوماکی ، میتسوبیشی در ناگویا مونتاژ می شوند.
[color=#FF0000]طراحی :[/color]
کاواساکی مسئول ساخت بخشهای میانی بدن هواپیما و همچنین قسمتهای مربوط به چرخ اصلی و موتور است.میتسوبیشی بخش جلویی بدنه هواپیما و بالها را می سازد.میتسوبیشی همچنین ساختار جعبه بال پایینی را که شامل پوسته و کلاهک و … را طراحی می کند و آنها را از ترکیب گرافیت و اکسپوسی می سازد.


این اولین کاربرد تکنولوژی CO-CURED در یک محصول جنگنده است.کارخانه فوجی ،سطح بال بالایی ،کیفیت بالها،رادوم ها،فلیبرونها و بخشهای کاهش هوای موتور و بخش دم هواپیما را می سازد .شرکت لاکهید مارتین بخش انتهایی بدنه هواپیما ،بخشهای کناری بالها و لبه جلویی هواپیما را تامین می کند.

[color=#FF0000]کابین خلبان:[/color]
کابین خلبان به سه صفحه چند کاره مجهز شده که شامل یک صفحه کریستالی مایع از YOKOGAWA می باشد.صفحه بالای سر خلبان توسط SHIMADZUتوسعه یافت.


[color=#FF0000]تسلیحات:[/color]
سیستم رفاهی الکترونیکی درون هواپیما ،سیستم کامپیوتری و رادار فعال توسط میتسوبیشی الکتریک توسعه یافتند.

یک تفنگ M61A1 چند لوله در انتهای یکی از بالها قرار گرفته است.۱۳ نقطه سخت برای حمل سیستمهای اسلحه وجود دارد .یکی در بخش مرکزی ،یکی در نوک بالها و پنج نقطه دیگر در زیر هر یک از بالها قرار گرفته شده است.سیستم کنترل و نگهداری توسط لاکهید مارتین تامین شده است.

[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/F2andF16.png[/img]
مقایسه تصویری F-2وF16[/center]

در این هواپیما ۲ اتصال ریل مشترک وجود دارد که توسط NIPPI تولید شده است.این هواپیما قادر به مستقر کردن موشک هوا به هوای سایز متوسطSPARROW بنام AIM-7 F/M و بمبهای جانبی کوچک AIM-9L و همچنین موشک هوا به هوای کوچک AAM-3 متعلق به صنایع سنگین میتسوبیشی می باشد.

F-2 مجهز به موشکهای ضد ناو ASM-7 و ASM-2 می باشد.میتسوبیشی توسعه موشکهای ضد ناو سری ۸۰ و ASM-7 و ASM-2 را در سال ۱۹۸۰ در اصل برای جنگنده F-1 آغاز کرد.

هواپیمای جنگی همچنین می تواند بمبهای ۵۰۰IB و بمبهای خوشه ای و راکت انداز را با خود حمل کند.خط مرکزی و نقاط سخت بال داخلی مخازنی را با ظرفیت ۴۴۰۰ کیلوگرم سوخت می تواند حمل کند.


[color=#FF0000]کنترل پرواز:[/color]
لاکهید مارتین مسئول ساخت سیستم پرواز در این هواپیما می باشد.سیستم پرواز دیجیتالی هواپیما توسط الکتریک اویشن ژاپن و هانی ول توسعه داده شده است.این روش پرواز شامل ارتقا ،کنترل ، موقعیت سنجی و کنترل بار در طول مانورها می باشد.

[color=#FF0000]ارتباطات:[/color]
سیستمهای ارتباطی موجود در F-2 شامل یک AN/ARC-164 است که با باند یو اچ اف عمل می کند و توسطRAYTHEON تامین شده است و یک کانال V/UHF که توسط NEC تهیه شده است.
[center][color=#FF0000][img]http://www.pic1.iran-forum.ir/images/up8/48921364263576795063.jpg[/img][/color][/center]
[color=#FF0000]موتور:[/color]
این هواپیما با یک موتور توربوفن سوختیF110-GE-129 جنرال الکتریک تجهیز شده است. قدرت این موتور ۷/۱۳۱ کیلونیوتن است که سرعتی تا حدود 2 ماخ به جنگنده می دهد

منبع:hawax.blogfa.com




--------------------

[size=5][color=#0000ff]1- منبع را بطور كامل قيد كنيد.[/color][/size]

[size=5][color=#0000ff]2- قبل از زدن تاپيك، از نبودن تاپيك مشابه مطمئن بشيد كه كلي وقت تلف نشه .[/color][/size]

[size=5][color=#0000ff]MOHAMMAD[/color][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.