nasirirani

استاکس نت؛ نخستین سلاح سایبری قرن

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=justify]
وحید شیخلر، کارگردان این فیلم گفت:در این اثر علاوه بر جمع آوری مجموعه‌ای از تصاویر مرتبط با موضوع نفوذ ویروس"استاکس نت"به نیروگاه اتمی بوشهر، گفتگوهای مبسوطی نیز با علی اصغر سلطانیه، نماینده دائمی جمهوری اسلامی در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل نیز انجام شده است.

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیمافیلم، شیخلر ادامه داد: نسخه اولیه"ارتش پنجم" چندی پیش تحویل سیمافیلم شد و مورد تایید اولیه قرار گرفت اما با توجه به حساسیت موضوع،نسخه دیگری شنبه 28 خرداد به مرکز ارائه می شود و در صورت اعمال اصلاحات در نسخه دوم دارد مراحل بعدی صداگذاری خواهد شد.

[color=olive]۱۳۹۰/۳/۲۷[/color]
منبع: نسيم آنلاين
http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=236952[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]سرویس سیاسی جهان-مسعود یارضوی: دولت آمریکا اخیراً با انتشار دادن اخباری پیرامون تصمیم این کشور برای توسعه فناوری های ارتباطی در برخی کشورهای دنیا، دست به پروپاگاندای عظیمی زده است.

تبلیغاتی که اتفاقا در ادامه روند پر رنگ سازی نقش آمریکا در خیزش های اسلامی اخیر در کشورهای مسلمان شکل گرفته و به نظر می رسد که هدفی غیر از ادامه فضاسازی های قبلی ایالات متحده را ندارد.

ایالات متحده مدعیست که انقلابات مصر، تونس و برخی کشورهای خیزش کرده را با شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها مدیریت کرده و حتی یکی از این انقلاب ها را نیز "انقلاب لپ تاپ ها" و دیگری را "انقلاب فیس بوکی" خواند.

این در حالیستکه ضریب نفوذ اینترنت در این کشورها بسیار پایین و حتی در مواردی، کمتر از ۷ درصد است و از طرفی دیکتاتورهای حاکم بر این کشورها نیز جملگی از سرسپردگان آمریکا و در مواردی از جاسوسان این کشور بوده اند.آمریکا در ادامه همین روند و برای باورپذیر ساختن مقولاتی که مشغول انتشار آنهاست، پروژه "اینترنت چمدانی" و "ایجاد شبکه های محرمانه تلفن همراه" را مطرح کرده است تا بتواند به گروه های معارض در برخی کشورهای دنیا که مخالفت سیاست های استکبار جهانی هستند، این پیغام را بدهد که مشغول حمایت از آنهاست.

آمریکا در این پروژه که مدعیست بیش از ۷۰ میلیون دلار اعتبار برای آن در نظر گرفته است، می گوید که قصد دارد زمینه برقراری ارتباطات وایرلس اینترنتی و ارتباطات مخابراتی خارج از محدوده شبکه های دولتی را در برخی کشورها فراهم کند.همچنین بر طبق آنچه که برخی رسانه های آمریکایی و روسی منتشر کرده اند، قرار است در این پروژه، نرم افزاری تهیه شود تا به وسیله آن، کاربران اینترنتی و منتشر کنندگان مطالب غیر قانونی، از شناسایی شدن مصون بمانند.

کاخ سفید در حالی دست به انتشار دادن این خبر زده است که به نظر می رسد همچون همیشه قصد دارد با اعمال قدرت نرم و بهره برداری از قدرت رسانه ای خود، پیشاپیش در نبردی برنده شود که شاید هرگز اتفاق نیفتد و جدای از آن، این پرونده که از این پس از آن با عنوان "نبرد سایه ها" یاد می کنیم در حالی برای توطئه علیه ایران مطرح می شود که سوابقی از سه رویارویی استراتژیک در عرصه فن آوری های ارتباطی، مخابراتی و سایبری فرزندان بسیجی امام روح الله با جبهه استکبار را دارد.

یادآوری دوباره این سوابق و رخدادهای مهم، هم برای طراحان پروژه خبری اینترنت چمدانی و هم برای کسانی که در معرض این بمباران خبری قرار دارند، می تواند نتیجه ای غیر از خواسته اصلی ایالات متحده مبنی بر پیروزی در یک نبرد فرضی را رقم بزند.

این مقدمه، سرآغازیست تا پرونده ای را پیرامون "نبرد سایه ها" و ۳ رویارویی عظیم تکنولوژیک، مخابراتی و سایبری فرزندان امام روح الله(ره) را با کشور آمریکا و اسرائیل در چند مقطع بازگشایی و بازخوانی کنیم.

یادداشتی تحقیقی که البته در برخی از اطلاعات ارائه شده خود تنها یک بازخوانی به نظر می رسد اما در قسمت اصلی خود یا همان رویارویی تکنولوژیک ایران و آمریکا، پرده از حقایقی کنار می زند که همواره آنطور که می باید به آنها پرداخته نشده اما بازخوانی و بیان دوباره آنها می تواند مشخص کننده این باشد که پیروز نهایی نبرد سایه ها که در واقع نبردی بین جبهه استکبار و جبهه انقلاب اسلامی است، چه کسی خواهد بود...؟!

پرونده اول: پرونده نخست ، روایتی است ناگفته از یک نبرد سایه وار نفس گیر میان اشغالگران آمریکایی در افغانستان و فرزندان امام روح الله(ره) در ایران اسلامی.بر طبق اطلاعات نه چندان نامحرمانه موجود، آمریکا پس از اشغال افغانستان در حدود ۱۰ سال قبل، بر اساس پروژه ای از قبل طراحی شده و در توطئه ای دیگر در راستای ناتوی فرهنگی علیه کشورمان، تصمیم می گیرد تا پایگاه های فرستنده و باز تولیدکننده ای را در این کشور ایجاد کند که این پایگاه ها دارای این فناوری بودند که با تقویت امواج ماهواره ای و ارسال آنها به داخل کشورمان، امکان دسترسی به شبکه های غیر اخلاقی و ضد انقلاب را در کشور ایران؛ حتی با آنتن های معمولی خود تلویزیون ها نیز فراهم کنند.

این اقدام که با پیچیدگی های خاص تکنولوژیک همراه بود و تصمیم داشت یک شبیخون تمام عیار فرهنگی را علیه کشورمان به راه بیندازد سریعاً توسط کشورمان رصد و رهگیری شد.

فرزندان امام روح الله(ره) و محققان بسیجی کشور، پس از اطلاع از این پروژه شوم، طرح پدافندی مقابله فوری با آن را در دستور کار قرار داده و مراحل مطالعه و تجزیه و تحلیل عملیات تکنولوژیک ایالات متحده علیه کشورمان آغاز شد. فرزندان امام روح الله(ره) در ادامه مطالعات خود، با کار شبانه روزی توانستند ظرف مدت کوتاهی و تا چند روز مانده به آغاز به کار پایگاه های یاد شده در آمریکا، فناوری متقابلی را در این نبرد سایه وار ایجاد و اختراع کنند که به فضل الهی و در ظلّ توجهات امام عصر(عج) پس از اجرا به راحتی توانست پایگاه های فرستنده آمریکایی را در افغانستان از کار بیندازد و سبب شکستی مفضتحانه برای استکبار جهانی شود. اگرچه اطلاعاتی که از ماهیت فناوری ایجاد شده توسط محققان و فرزندان بسیجی ملت ایران و یا چگونگی کارکرد آن در مقابله با طرح عظیم آمریکا برای ارسال امواج ماهواره ای به داخل ایران وجود دارد، فقط در حدیست که به آن اشاره کردیم، ولی ماحصل نبرد سایه ها در این رویارویی عظیم، پیروزی قاطعانه ایران و شکستی بود که آمریکا تا همیشه آنرا از یاد نخواهد برد.

شکستی که با وجود گذاشتن هزینه ای چندین میلیون دلاری بر روی دست آمریکا، تجربه ای را به کاخ سفید آموخت که پنتاگون هنوز مشغول بررسی بی نتیجه دلایل آن و ماهیت فناوری ایجاد شده توسط فرزندان امام روح الله(ره) است.

پرونده دوم: آمریکا همچنین در حالی خود را صاحب برترین فناوری های تکنولوژیک و ارتباطی جهان می داند و مدعیست که به راحتی می تواند شبکه های دلخواه ارتباطی را در هر کجا که بخواهد ایجاد می کند که در ماجرای رویارویی متحد درجه اول خود، یعنی رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان نیز هیچگاه متوجه نشد که فرزندان امام روح الله(ره) در حزب الله چگونه توانستند ضمن نفوذ به شبکه های ارتباطی صهیونیست ها و استفاده های اطلاعاتی از آن، کانون ها و خطوط ارتباطی خود را نیز از دستبرد و سیطره احتمالی صهیونیست ها مصون دارند. نفوذ حزب الله در شبکه های ارتباطی صهیونیست ها و از سوی دیگر حفظ شبکه های متعلق به حزب الله در این حوزه را باید یکی از عوامل اصلی برتری حزب الله در طول تمام توطئه های رژیم صهیونیستی دانست.

چه اینکه یکی از دلایل اصلی پیروزی حزب الله در نبرد ۳۳ روزه نیز برخورداری نیروهای حزب الله از همین توانایی ها و فناوری های پیشرفته بود. در همین زمینه و تنها در یکی از این موارد، سایت اینترنتی "دبکا" وابسته به صهیونیست ها خبری را منتشر می کند که بازخوانی دوباره آن گویای حقایق زیادی است. این پایگاه در یکی از خبرهای خود می نویسد: حزب الله با كمك مهندسان ناشناس يك شبكه ارتباطی مخفی راه اندازی كرده است كه توانايي شناسايي و يا استراق سمع آن وجود ندارد.

همچنین این سیدحسن نصرالله بود که در یکی از مراسم برگزار شده توسط حزب الله به توانمندی های مخابراتی پیشرفته رزمندگان مقاومت، بصورت تلویحی اشاره کرد و گفت: دستيابي رزمندگان ما به تكنولوژي های پيشرفته مخابراتي سبب افشا شدن نقش رژيم صهيونيستي در ترور حريري شد.
او افزوده بود: وقتي ما مدارک اقداماتمان را در کشف جاسوسی اسرائیل براي مسئولان مخابرات لبنان افشا كرديم آنها تعجب كردند چرا كه تصور هم نمي كردند ما صاحب این فناوري ها باشيم.

نصرالله در همین سخنرانی تصریح کرده بود که ما توانستیم با این سطح برخورداری از فناوری های پیشرفته، جلوی "توطئه خزنده" صهیونیست ها را بگیریم. در همین زمینه، "گال هیرش" از فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل در گزارشی از دیده های خود در مورد توانمندی های تکنولوژیک حزب الله، از عباراتی مثل "دستگاه های ارتباطی و شنود نوین" و "ابتکارات مفصل نظامی در زمینه مخابرات توسط حزب الله" اشاره می کند.

اسرائیل در نبرد ۳۳ روزه خود آنچنان از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی حزب الله ترسید که حتی کارشناسان مخابراتی رژیم صهیونیستی بیان کردند که تجهیز حزب الله به این فناوری ها جز با کمک ایران ممکن نبوده است.

پرونده سوم:شاید به جرأت بتوان گفت، ماجرای تهدید سایبری تأسیسات اتمی ایران و ویروس "استاکس نت" یکی از آشکارترین عرصه های بروز توانمندی های متخصصان کشورمان در دفع حملات سایبری بود.

تهدیدی که در اهداف پلید خود قصد داشت در گام اول، فناوری های نوین کشورمان همچون تکنولوژی اتمی را با مخاطرات جدی مواجه کند. در واقع استاکس نت که بخشی از مأموریت آن با هدف جاسوسی در رایانه ها طراحی شده است، مأموریت داشت با هدایتی خارج از مرزها، فعالیت های هسته ای کشورمان و در ادامه سایر فعالیت های صنعتی مهم را دچار تخریب های جدی سازد.این تهدید تا آن حد خطرناک بود که یکی از مقامات بلندپایه روسیه نیز در این رابطه گفته بود: "استاکس نت می توانست یک چرنوبیل جدید را در ایران به راه بیندازد." اما ماجرای ویروس استاکس نت که البته بعدها نیز گزارشات فراوانی پیرامون اسرائیلی بودن طراحان آن منتشر شد؛ در آغازین روزهای هجوم خود، در تور امنیتی فرزندان امام روح الله(ره) و متخصصان بسیجی کشور قرار گرفت و قبل از آنکه بتواند هرگونه تهدیدی را در فناوری های پیشرفته کشورمان به وجود بیاورد، منهزم شد و نتوانست کاری از پیش ببرد. دشمن پس از آنکه فهمید در این میدان نیز شکست خورده است شروع به فرافکنی کرد و مدعی شد که استاکس نت توانسته به تأسیسات اتمی ایران ضربه وارد کند و موجب تخریب آنها شده است، اما تبلیغات توخالی آنها چند روز بیشتر دوام نیاورد و مدتی بعد حتی کارشناسان خود این کشورها نیز تصریح کردند که استاکس نت در ایران هیچ کاری از پیش نبرده است.

و بدین ترتیب باز هم ایران اسلامی در مرحله ای دیگر از نبرد سایه ها، توانست قدرت مقهور کننده خود را به رخ متجاوزان سایبری بکشد و همچون تقابلات گذشته تکنولوژیک با استکبار جهانی، پیروز میدان جنگ باشد.در همین زمینه یکی از روزنامه رژیم صهیونیستی پس از برملا شدن شکست بزرگ استاکس نت در ایران اسلامی، به این شکست اعتراف کرد و نوشت: "تهران توانست استاکس نت را مغلوب کند."

لينك خبر : http://www.jahannews.com/vdcenx8zojh8fwi.b9bj.html[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون

مقايسه خوبي بود ! اما هنوز خيلي كار داريم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]دو نفر از متخصصین بخش امنیت سایبری و مخابرات وزارت امنیت داخلی اظهار داشتند: " با نگاه به آینده،این وزارت نگران آن است که حمله کنندگان از اطلاعات دردسترس عموم در مورد استاکس نت برای تولید انواع دیگری از ویروس های مشابه بمنظور هدف قراردادن طیف وسیع تری از دستگاه های قابل برنامه ریزی سیستم های کنترل در آمریکا استفاده نمایند . . .[/color]

در تاریخ دوم مردادماه سال قبل بود که برای اولین بار خبری درباره یک کرم جاسوسی جدید منتشر شد که در آن به نقل از موسسات خارجی عنوان شده بود ایران قربانی اصلی این کرم جاسوسی جدید است.در آن تاریخ شرکت "سایمنتک” اعلام کرد : رایانه های ایران مورد هجوم شدید کرم خطرناک رایانه ای به نام Stuxnet قرار گرفته اند که تلاش می کند اطلاعات سیستم های کنترل صنعتی را به سرقت برده و آنها را بر روی اینترنت قرار دهد.این ویروس که از سوی آمریکا برای به دست آوردن اطلاعات مراکز مهم صنعتی ایران طراحی شده بود و قصد داشت با ورود به سیستم های صنعتی در کار آن ها اخلال ایجاد کند با ورود به موقع مسئولان کشورمان از نفوذش به خصوص در نیروگاه های هسته ای جلوگیری شد اما در تازه ترین خبر های منتشر شده از این کرم مخرب اینترنتی این موضوع مطرح شده است که مراکز صنعتی آمریکا تازه ترین هدف این وروس قرار گرفته اند.

[img]http://www.bultannews.com/files/fa/news/1390/5/11/57296_370.jpg[/img]

به گزارش خبرنگار ما وزارت امنیت داخلی آمریکا در جدید ترین بیانیه خود هشدار داده است که استاکس نت ویروسی که سال گذشته به برنامه هسته ای ایران حمله کرده بود، امکان دارد دوباره بازگردد. به دلیل دسترسی به جزئیات زیاد در این ویروس در رابطه با کد خطرناک، شاید نتیجه معکوس آن شده باشد که حمله کنندگان اطلاعات کافی برای ساخت نمونه های خود را بدست آوردند.

در این گزارش دو نفر از متخصصین بخش امنیت سایبری و مخابرات وزارت امنیت داخلی اظهار داشتند: " با نگاه به آینده، این وزارت نگران آن است که حمله کنندگان از اطلاعات دردسترس عموم در مورد استاکس نت برای تولید انواع دیگری از ویروس های مشابه بمنظور هدف قراردادن طیف وسیع تری از دستگاه های قابل برنامه ریزی سیستم های کنترل در آمریکا استفاده نمایند. مدتی است کپی کد استاکس نت، در شکل های مختلف قابل دسترسی برای همگان است و این مساله بسیار برای ما نگران کننده است."

یک محقق ارشد لابراتوار شرکت امنیتی کسپرسکی گفت که تبهکاران از نویسندگان برنامه های خطرناک برای اجرای انواع حمله به زیرساخت های حساس استفاده می کنند.وی در این باره افزود: " با توجه به اطلاعات بالای مردم درمورد استاکس نت، خطر این که این گروه ها دست به طراحی آن بزنند زیاد است."

یک طراح امنیتی از شرکت لابراتوار روت می گوید: " طراحان آن بجای اینکه به هدف گیری و نفوذی بودن خود ببالند باید به مخفی ماندن آن فکر می کردند. استاکس نت از تکنیک های برتر استفاده نمی کند که آن را متفاوت از دیگر ویروس های متداول روزمره بدانیم."
تکاپوی شدید کارشناسان وزارت امنیت داخلی آمریکا در قبال تهدید ویروسی که توسط محققان خودشان برای ضربه زدن به نیروگاه اتمی بوشهر و دیگر مراکز حساس صنعتی جمهوری اسلامی طراحی شده بود حاکی از این است که آمریکا گرفتار دامی شده است که خود آن را پهن کرده بود . ایالات متحده که سال هاست تلاش خود را در زمینه اینترنت برای ضربه زدن به ایران متمرکز کرده است با صرف بودجه های هنگفت نه تنها نتوانسته است ضربه ای را به کشورمان وارد سازد بلکه مکر خودش دامنگیرش شده است و حالا همه توان تکنیکی این کشور برای مقابله با ویروس اکستاکس نت بسیج شده است.

[url=http://www.bultannews.com/fa/news/55944/%D9%85%DA%A9%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%AA]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا یعنی چی
آخرش می خوان بگن ایران استاکسنت و ول کرد طرف خودشون ناز شصتمون icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ سایبری ایران با آمریکا و اسرائیل+فیلم
شبکه خبری ای‌بی‌سی طی گزارشی به آمادگی و امکانات جنگ سایبری ایران و نیز امکان استفاده استاکس‌نت علیه خود آمریکا پرداخت.

به گزارش خبرنگار مشرق، شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی با اشاره به امکانات جنگ سایبری ایران به نقل از عیوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان داشت: «ایران آماده است تا با استفاده از امکانات جنگ سایبری غیر قابل انکار خود در هر نوع کشمکش آن‌لاینی با آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد عمل شود».

ای‌بی‌سی در ادامه با اشاره به صحبت‌های حیدرپور می‌آورد: «حیدرپور گفته است که اگر جاسوسان سایبری آمریکا یا رژیم صهیونیستی سعی کنند تا علیه ایران دست به کمپین‌های آن‌لاین بزنند،‌ سازمان‌های اطلاعاتی و دولتی ایران با امکانات دفاعی «بسیار قوی»‌ خود دست به عملیات‌های لازم می‌زنند».

این شبکه خبری بیان می‌دارد که سخنان حیدرپور واکنشی به خبر تاسیس فرماندهی نظامی سایبری رژیم صهیونیستی می‌باشد که مسئولیت حمله به ایران در فضا سایبری را بر عهده دارد. لازم به ذکر است این مقر فرماندهی که تحت حمایت واحد 8200 جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، مستقیماً تحت نظارت نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، بوده و گزارشات خود را برای وی ارسال می‌کند. در جلسه‌ای که اخیراً نتانیاهو با کارشناسان مسائل جنگ سایبری داشت اظهار کرده است که رژیم صهیونیستی باید به ابرقدرت سایبری جهان تبدیل شود.

ای‌بی‌سی در ادامه به صراحت بیان می‌دارد که «سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد، و سازمان اطلاعات آمریکا، سیا، قبلاً علیه ایران حداقل دست به یک عملیات سایبری مهم زده‌اند: کرم استاکس‌نت که بنا بر گزارشات در سال 2010 به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران خساراتی را وارد کرده است». کمی پس از کشف این کرم، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که این کرم در همکاری سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی ساخته شده است. یک نشریه آلمانی به نام اشپیگل نیز گفته است که منابع اسرائیلی این مسئله را مورد تردید قرار داده‌اند که آمریکا نقش مهمی را در برنامه استاکس‌نت ایفا کرده باشد.


این شبکه همچنین طی مصاحبه‌ای با ریچارد کلارک، یکی از مقامات اسبق شورای امینت ملی کاخ سفید، به مسئله استاکس‌نت و امکان استفاده آن علیه خود آمریکا می‌پردازد. ریچارد کلارک در این مورد بیان می‌دارد: «استاکس‌نت یک سلاح بسیار بسیار پیچیده است. پیچیده‌ترین سلاح تهاجمی‌ای است که تا به حال در فضای سایبری مشاهده کرده‌ایم... و برای این طراحی شده است تا به دستگاه بگوید که چه کاری را انجام دهد. این سلاحی است که باعث از بین رفتن شبکه دستگاه شده و آن را به انجام کارهای غلط وامی‌دارد». وی در جواب سوال مجری این شبکه در خصوص امکان استفاده این سلاح علیه آمریکا بیان می‌دارد: «این سلاح طوری طراحی شده است که خسارات جانبی آن محدود باشد... مایکروسافت، زیمنس و دیگر شرکت‌ها بسته‌های امنیتی را برای مقابله با آن ارائه داده‌اند. لذا، تکنیک‌هایی که توسط سلاح استاکس‌نت استفاده می‌شد، نباید دیگر قابل کاربرد باشند». ریچارد کلارک با این حال در انتهای صحبت‌های خود بیان می‌دارد که اگر این تکنیک‌ها را بتوان در مورد «روزهای صفر»‌ یا همان نقاط ضعف نرم‌افزارها بکار گرفت، می‌توان سلاح جدیدی را به وجود آورد.

لازم به ذکر است که پس از گذشت حدود یک سال از حادثه استاکس‌نت، هنوز هیچ یک از مقامات آمریکایی یا اسرائیلی به طور رسمی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته‌اند، اما یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی و چند تن از کارشناسان امنیتی فضای مجازی، ازجمله مقامات دولتی آمریکا، آمریکا و رژیم صهیونیستی را جزو کشورهایی می‌دانند که انگیزه و امکانات لازم برای انجام اینکار را داشته‌اند.

برای فیلم هم به منبع مراجعه کنید[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/61399/%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال به مرور زمان و با مسلط شدن کامپیوترو سیستمهای دیجیتال در تمامی مراحل زندگی در اینده نزدیک جنگهای سایبری فراتر از جنگهای کشتاری خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بله هر چه پیش میریم به سوی آینده جنگ ها سایبری میشوند اما مستقیما با جون آدمیزاد نیز ارتباط مستقیم دارد فکر کنید که مثلا نیرو گاهای برق و گاز و آب رو از کار بیندازند یا مختل ایجاد کنند در سیستم مدیریتی شهری و... که حوادث را به وجود می آورد که موجب از بین رفتن و یا تلف شدن مردم اون کشور میشه !!!!!!!
البته بستگی داره باز به اینکه سیستم مدیریت اون کشور کلا آن لاین باشه و.....[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این که استاکسنت کار آمریکا و اسراییل بوده یا نه بهتره یه توضیحی بدم.(البته من خودم یه برنامه نویسیم)
فرض کنید من میخوام یه کرم بسازم که سی دی رایتر کامپیوتر شما رو از کار بندازه.
اول از همه من باید یک سی دی رایتر داشته باشم.و دوم اینکه به راه نفوذ به سی دی رایتر پیدا کنم.و سوم اینکه از کار سی دی رایتر و نحوه از کار انداختنش مطلع باشم.

و برای ساخت استاکنت باید:
1. تاسیسات اتمی داشته باشیم.
2.یه راه نفوذ از طریق کامپیوتر به تاسیسات داشته باشیم.
3.از نحوه عملکرد تاسیسات هدف حمله و نحوه از کار انداختنشون اطلاعات کاملی داشته باشیم.

میتونم به جرات بگم که حرفه ای ترین برنامه نویس مایکروسافت هم همچین امکاناتی نداره تا بتونه به تنهایی چنین کرمی بسازه.

پس صد در صد کار یک یا چند دولت هست که چنین امکاناتی را دارن.و از اونجایی که هیچ کس به اندازه آمریکا و اسراییل با ایران دشمنی داره پس 98% کار خودشونه.حالا چرا آمریکا چون فکر نکنم متخصصای اسراییلی به تنهایی از پس نوشتن چنین کدی بر بیان پس آمریکا هم کمکش کرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه قراره خودمون جوابشون رو درست بدیم باید به ماهواره ها حمله کنیم.از بین رفتن یه ماهواره (اون هم نظامیش) ضرره خیلی زیادیه....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.