ninos

ناگفته هايي از ورود نهاجا به جنگ از زبان امير نمكی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]عجب در زمان شاه ما چه هواپیمایی داشتیم که بخواهیم خلبانان رو برای اموزش به اونجا بفرستیم
اواخر جنگ که ایران F7 ها رو دریافت کرد برای اموزش این نوع هواپیما خلبان ها به پاکستان میرفتند و حتی بعد از جنگ که یک سری میراژ وارد ایران شد برای اموزش این هواپیما چند خلبان پاکستانی به ایران اومدند (پایگاه نوژه همدان) و با اموزش اولین خلبان از ایران رفتند و اون خلبان بقیه خلبانان میراژ رو اموزش داد که البته تعدادشون خیلی کم بود
جدا چقدر راحته اظهار نظر کردن خلبان های پاکستانی در زمان شاه حسرت اموزش و امکانات ایران رو میخوردند اون وقت....[/quote]

توجه شما را به خاطرات جناب بهروز مدرسي جلب ميكنم

icon_cheesygrin

در آزمون بيگ تست ، نسبت به اخذ نمره بالا ، بچه ها تفكيك و رشته ي آنان مشخص مي شد . شاگرد ممتاز ها به آمريكا ، متوسط ها پاكستان ، كمي پائين تر براي طي دوره توپ هاي اورليكن به هلند ... و كساني هم كه نمره كم مي گرفتند ، آتش نشاني ... پياده نظام و تا اين كه مي رسيد به مسئول نگهداري از سگ !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
تو يكي از همين تاپيكها بود كه خوندم، يكي از عوامل آسيب جنگنده هاي ايراني در جنگ، اشتباهات تيربارها و پدافندهاي خودي بود كه به جاي هواپيماهاي عراقي ميزدن نيروي خودي رو!!!
اطلاعات امير نمكي آدم رو به اين نتيجه ميرسونه كه اين اشتباهات در نيروي هوايي خيلي طبيعي بوده و اونهاهم پياده ها و پايينيها رو ميزدن به تلافي!!!! icon_cheesygrin
چند نكته برام سوال شد:
1- امير نمكي بعد از اين همه سال در مورد ماجراي طبس توجيهي رو بكار ميبره كه در هيچ سند، مدرك، و يا حتي مصاحبه هاي شفاهي هم ديده و شنيده نشده.
"این گروه 6 ماه در صحرای نوادا آموزش دیده بودند و دراین صحرا دقیقا مطابق ساختمانها و راه های ایران ایران ساختمان و راه ساخته و صدها مانور کرده و آموزش دیده بودند.
حسن شکیبی اظهار داشت: 400 هواپیما از طریق ناو هواپیمابر نیکسون وارد خلیج فارس شده و آماده بمب باران ایران بودند. گروه مستقر در طبس مسیرهای آمریکا، اسرائیل، مصر، عمان و سپس کرمان را طی کرده بودند و در آن زمان 17 استان درایران کلیه پدافندها و رادارهای آنها جمع شده بود و استانهای ساحلی، کرمان، خراسان، سیستان وبلوچستان، سمنان، تهران و تعدای دیگر از استانها به حالت یک کودتا خزنده توسط افسران رژیم پهلوی که در ارتش ایران باقیمانه بودند پدافندهای هوایی و رادارها را جمع آوری کرده بودند وآمریکائیها هیچگونه مانعی برسرراهشان نبود و در آن زمان نیز در ایران حکوت وقت کانادا آمریکایی بود و بنی صدر توسط آمریکائیها در زندان پرورش داده شده بود و حتی خود بنی صدر در یکی از زندانها گفته بود که رییس جمهور آینده ایران من هستم. "
اين هماهنگي در خاموش بودن كليه اين سيستمها هم لابد به همون اشتباه بسيار معمول برميگرده!!!
يكي از نيروهاي بازمانده از تيم شناسايي و تحقيق محلي كه همراه با شهيد منتظر قائم مشغول جستجو بررسي صحنه بوده ميگه:
«در آن لحظه هیچگونه ارتباطی با جاهای دیگر نداشتیم و تنها وسیله ارتباطی ما خودروهای محلی و مردم بودند.من مرتب نامه می نوشتم و حدود 14 بار تلگراف زدم و تمام این اسناد در پاسگاه دیهوک طبس موجود است چون تنها پاسگاهی که بین طبس و مشهد ارتباط داشت پاسگاه دیهوک بود که به بیرجند مخابره می شد.
شکیبی اظهار داشت: من در نامه ها ذکر می کردم که ما در اینجا مستقریم و کاملا هواپیماها را در محاصره قرار داده ایم و کاملا اسناد و اسلحه ها و مهمات در اختیار ماست و هیچگونه نیروی نظامی خارجی در منطقه نیست؛ اما بنی صدر به تلگراف ها من هیچگونه توجهی نکرد و سرهنگ باقری فرمانده نیروی هوایی ارتش را با هواپیماهای جنگنده مامور شناسایی و انهدام اسناد و مدارک آمرییکائیها کرد که این فرد بعدا اعدام شد.»
«فرمانده سپاه استان يزد شهيد محمد منتظر قائم كه از انقلابيون دوران مبارزات عليه طاغوت و فردي بسيار باهوش بود تقاضاي اطلاعات مربوط به حادثه را از اينجانب نمود .
پس از عزيمت بنده به داخل خودروي ايشان قريب به 10 دقيقه ايشان سوالاتي را مطرح نموده و من كليه مشاهدات خود را طي 12 ساعت گذشته براي ايشان و همراهان وي بازگو نمودم .
حسن شکیبی افزود: توقف كوتاه ما منجر به رسيدن طوفان شديد شن شد كه در اين موقعيت هيچ جايي قابل شناسايي نبود و كليه خودروهاي اعزامي از طبس به محل تصميم گيري و يا به اولين پاسگاه ژاندارمري سابق مستقر در 40 كيلومتري محل حادثه به نام پاسگاه رباط خان رفتند يك ربع تلاش ما در ميان طوفان باعث گرديد كه ما دقيقا در ميان غبار و تاريكي مغرب در كنار هواپيماها باشيم .
شهيد محمد منتظر قائم اصرار نمود بنده به همراه ايشان براي خارج نمودن اسناد نظامي آمريكا داخل هواپيماها برويم پس از تست ابتدايي تله انفجاري، دو نفري وارد هواپيما شديم و مقدار زيادي اسناد جمع آوري و تحويل محمد منتظر قائم نمودم.
يكي از اسناد بسته بزرگ پول جديد هزارتوماني تازه چاپ بود كه با كاغذ كاهي بسته بندي شده بود ايشان به محض باز نمودن پوشش پولها به من اعلام نمود اسكناس ها تقلبي بوده و توسط آمريكا به چاپ رسيده زيرا بنابر اطلاعاتي كه دارم از ابتداي انقلاب تا كنون ما در كشور چاپ اسكناس نداشته ايم .
شکیبی بیان داشت: در حال گفتگو بوديم که غرش مجدد هواپيماها كه حاكي از حمله قريب الوقوع آنها بود به گوش رسید و شروع به بمباران منطقه کردند، شهيد محمد منتظر قائم بر اثر تركش بمباران در ناحيه سينه مجروح و دست راست وي قطع گرديد و به مقام شهادت نائل شد. همچنين 4 نفر از همراهان وي مجروح شدند و من به دليل آنكه در جوب كنار جاده حالت نظامي گرفته بودم فقط براي مدت 20 دقيقه دچار موج انفجارشدم.
وی ادامه داد: از آنجا که من مسلط به رانندگي با ماشين سيمرغ نبودم از تنها راننده موجود در منطقه خواستم تا ماشين را از منطقه دور كند و دو نفري 500 متر از منطقه فاصله گرفتيم.
بلافاصله در تاريكي شب و ايستادن درمحل مورد نظر مجددا يكي از جنگده هاي نيروي هوايي به خودوري ما حمله كرد و من از داخل خودرو به سمت هواپيماي مزبور تير اندازي كردم سپس براي جمع آوري مجروحين و شهداي احتمالي به محل حادثه برگشتيم و در حالي كه با چراغ خاموش حركت مي كرديم يك دستگاه جيپ نظامي آمريكايي با چراغ خاموش با ما برخورد كرد که يكي از پاسداران قادر به رانندگي، خودروي آمريكايي ها را برداشته و به سمت ما آمده بود. بنابراين با دو دستگاه خودرور براي جمع‌آوري مجروحين به محل حادثه برگشتيم.
حسن شکیبی بیان داشت: مجروحين را بلافاصله به بيمارستان شهيد سيد مصطفي خميني طبس منتقل كرديم با اعلام نيازمندي به خون مردم ايثار گر طبس با تجمع در بيمارستان مبادرت به اهداي خون نموده و سپس با يك دستگاه ‌آمبولانس براي حمل جسد شهيد منتظر قائم به محل حادثه رفتم در حال عزيمت كه مجددا متوجه حضور هواپيماهاي گشت زني كه مرتبا با منور منطقه را روشن داشتند ناچار با وجود فرماندهي در منطقه و بلاتكليفي نيروهاي نظامي تازه وارد از شهرهاي مختلف از جمله تربت حيدريه ، فردوس ، گناباد ، بيرجند ، كرمان اقدام به برداشتن جنازه و برخي از قطعات جدا شده بدن نموده و شبانه شهيد منتظر قائم را به طبس فرستاديم.»
حالا بايد چه تصوري بكنيم؟
چرا اون فرمانده اعدام شد؟
هنگام ورود به طبس اومدن كليه سيستمهاي راداري رو قطع كردن، قرار بوده عمليات ضربتي انجام بشه! بعد از اين همه اتفاق و طوفان شن، چند ساعت طول كشيده تا رادارها روشن بشه، و هواپيماهاي شناسايي خودي بيان بالاسر اين تجهيزات؟ تو اين مدت اخبار پاك بودن منطقه رو نشنيده بودن؟
نميدونم فرمانده امير نمكي چه قصدي داشته براي اين مصاحبه!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در آزمون بيگ تست ، نسبت به اخذ نمره بالا ، بچه ها تفكيك و رشته ي آنان مشخص مي شد[/quote]
اگر میشه لینکش رو بگذار چون فکر میکنم مربوط به نیروی هوایی نمیشه
[quote]هر وقت دونستی که PPL و تایپ و اینسترومنتز و اینطور چیزا چیه و به چه معناست بیا جوابتو میدم، نه راستی نیاز نیست بیایی، خودت خواهی فهمید![/quote]

اوه اوه بابا در ضمینه هوافضا متخصص icon_cheesygrin

ppl=Private Pilot License
این رو که ایکااو به یک بچه هم میده
اوه ببین منو غافلگیر کردی type چیه واقعا؟
یک چیزی تو مایه های ماست و موسیر

instruments ولی چه ربطی داره اخه
آلات ناوبری کاکپیت هواپیما چه ربطی به اموزش خلبانان نیروی هوای در پاکستان داره
حالا دانشمند میشه واسم توضیح بدی با این واژه ها یا هر چی اسمشو میگذاری چطور میخوای ثابت کنی خلبانان ایرانی در زمان شاه توی پاکستان دوره میدیدند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تو يكي از همين تاپيكها بود كه خوندم، يكي از عوامل آسيب جنگنده هاي ايراني در جنگ، اشتباهات تيربارها و پدافندهاي خودي بود كه به جاي هواپيماهاي عراقي ميزدن نيروي خودي رو!!![/quote]
درسته و بیشترشون هم کار پدافند ارتش نبوده چون اونها فرق یک فانتوم ومیگ 23 رومیتونستند از هم تشخیص بدن.

[quote]حسن شکیبی اظهار داشت: 400 هواپیما از طریق ناو هواپیمابر نیکسون وارد خلیج فارس شده و آماده بمب باران ایران بودند.[/quote]
از همین جا سواد این فرد مشخصه!
400هواپیما توسط یک ناوهواپیمابر!!!! میگم شاید اسمش رواشتباه نوشته باشه ومنظورش ناودیگوگارسیا بوده! icon_cheesygrin icon_eek icon_eek
(ناو اینتر پرایز تنها 250 خلبان با خودش حمل میکنه حالا شما تعداد هواپیما ها رو حساب کنید!)

[quote]نميدونم فرمانده امير نمكي چه قصدي داشته براي اين مصاحبه!!![/quote]
معلومه روشن کردن حقیقت و روکردن دروغ هایی که تا حالا امثال شما تحویل این مردم دادند!

کجا هستند اونهایی که همش دم از احترام به مسئولین میزدند واگر کسی به یکی از سرداران سپاه اعتراضی میکرد سریع جبهه گیری میکردند و میگفتند که وای به فلانی توهین شد و...
از نوشته های embassador اینطور میشه برداشت کرد که این فرمانده کهدر جنگواینها حضور داشته و کلی پرواز جنگیانجام داده و با خیلی از مسایل قبل ، حین و بعد جنگ آشنا بوده دروغ گو هستش و فقط 4تا کتاب که اعتبارشون درسایه ای از تردید قرار داره درست میگن.
(البته الان میدونم که یکی از مدیران ارشد الان میاد و پست من رو پاک میکنه و طبق معمول من رواز تاپیک اخراج میکنه!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]در آزمون بيگ تست ، نسبت به اخذ نمره بالا ، بچه ها تفكيك و رشته ي آنان مشخص مي شد[/quote]
اگر میشه لینکش رو بگذار چون میدونم ربطی به نیروی هوایی نداره[/quote]

http://oldpilot.blogfa.com/post-119.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]در آزمون بيگ تست ، نسبت به اخذ نمره بالا ، بچه ها تفكيك و رشته ي آنان مشخص مي شد[/quote]
اگر میشه لینکش رو بگذار چون میدونم ربطی به نیروی هوایی نداره[/quote]

http://oldpilot.blogfa.com/post-119.aspx[/quote]

ممنون برادر كه زحمتشو كشيدي
اقا جواد جان پاراگراف نهم را مطالعه نماييد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]0هواپیما توسط یک ناوهواپیمابر!!!! میگم شاید اسمش رواشتباه نوشته باشه ومنظورش ناودیگوگارسیا بوده![/quote] 40 فروند درست هست احتمالا یه صفر اضافه نوشته شده ..... !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب وبلاگیه ها واقعا مطالبش جالبن بعضی هاش هم ناراحت کننده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اقا جواد جان پاراگراف نهم را مطالعه نماييد[/quote]

بله درسته ولی باید یه خورده تحقیق کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين نامه توسط javadjab در شنبه Oct 02, 2010 5:55 am ويرايش شده است.[/quote]

خوب شد که رفتی یه تحقیقی کردی و در ویرایش به مطلبت اضافه کردی!

به هر حال این از مزایای نت هست، تحقیق سریع و آسان، قربون دست گوگل!

اولش فکر کردم به اشتباهت پی بردی و واقعا رفتی دنبال یاد گرفتن، ولی [b]مثل اینکه بعد از دعواهای لفظیت با واریور و سعید و . . . حالا نوبت بنده است!! تو مثل اینکه ذاتا آدم ناراحتی هستی؟![/b]

[quote]این رو که ایکااو به یک بچه هم میده
اوه ببین منو غافلگیر کردی type چیه واقعا؟
یک چیزی تو مایه های ماست و موسیر
[/quote]

پسر جون، در زمان شاه ( اون اوایل) حتی امکان آموزش همین پی پی ال رو هم که شما اخیرا باهاش آشنا شدی نداشتیم،

از تعریف تایپ هم بسیار مشعوف شدم! خیلی خنده دار بود! کلی حال داد! معلومه که واقعا در مورد این یکی چیز دندون گیری تو نت دستت نیومده!

[quote]
instruments ولی چه ربطی داره اخه
آلات ناوبری کاکپیت هواپیما چه ربطی به اموزش خلبانان نیروی هوای در پاکستان داره[/quote]

آهان! خب از این یکی هم چیز خوبی دستگیرت نشد نه؟ باز هم تحقیق کن! بهت وقت میدم!

ولی اگه باز هم اراجیف بنویسی و توهین کنی دیگه جوابی نخواهی دید و ان شاالله در جهل مرکبتون باقی خواهید ماند. [b]جهل عالی مستدام![/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]در آزمون بيگ تست ، نسبت به اخذ نمره بالا ، بچه ها تفكيك و رشته ي آنان مشخص مي شد[/quote]
اگر میشه لینکش رو بگذار چون فکر میکنم مربوط به نیروی هوایی نمیشه
[quote]هر وقت دونستی که PPL و تایپ و اینسترومنتز و اینطور چیزا چیه و به چه معناست بیا جوابتو میدم، نه راستی نیاز نیست بیایی، خودت خواهی فهمید![/quote]

اوه اوه بابا در ضمینه هوافضا متخصص icon_cheesygrin

ppl=Private Pilot License
این رو که ایکااو به یک بچه هم میده
اوه ببین منو غافلگیر کردی type چیه واقعا؟
یک چیزی تو مایه های ماست و موسیر

instruments ولی چه ربطی داره اخه
آلات ناوبری کاکپیت هواپیما چه ربطی به اموزش خلبانان نیروی هوای در پاکستان داره
حالا دانشمند میشه واسم توضیح بدی با این واژه ها یا هر چی اسمشو میگذاری چطور میخوای ثابت کنی خلبانان ایرانی در زمان شاه توی پاکستان دوره میدیدند[/quote]

برادر تند رفتی ها خواهش میکنم هردو تاتون کوتاه بیاین قرار نیست هرچی رو که میدونیم به رخ هم بکشیم و نمیدونیم ازشون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا دستت درد نكنه ولي يك مقداري حرف اضافه زده اين اقا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا این همافرهای نیروی هوایی رو همیشه در قله عزت و سربلندی نگهداره

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از فرداي آن روز، روزنامه ها نوشتند خلبانان نيروي هوايي، هليكوپترهاي امريكايي را زدند تا اسناد دست انقلابيون نيفتد، در حالي كه آن 5 هليكوپتر همين امروز در ارتش مشغول فعاليت هستند.[/quote] واقعا چنین حرفی از بعید هست که از زبان امیر نمکی زده شده باشه ! اما اگر اینچنین باشه واقعا تحریف تاریخ هست !! ...

بر اساس مستندات :

از 6 هلیکوپتر یکی از کار افتاد »

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3_8902051659_L600.jpg[/img]

[b]پس میمونه 5 فروندی که سالم هستند و بقول دوستان عده ای تاریخ تحریف کردند ! .... :[/b]

این یکی :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/b30fr-c59ee3c8.jpg[/img]


و این هم یکی دیگه :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/24986742.jpg[/img]

و


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/i1054_n00087463rb013.jpg[/img]

[b]
پس چطور میشه 5 فروند دیگه مشغول به خدمت در نیروهای مسلح باشند ؟!

[/b]



حالا باید چی بگیم ؟! یا امیر نمکی دروغگو هست ! (که اگر این مصاحبه درست باشه حتما همینطوره) یا اینکه این تصاویر صحنه سازی هستند !!! ....
با توجه به تصاویر تنها نتیجه ای که میشه گرفت باقی ماندن احتمالی 3 فروند هست ! (البته توی تصاویر فقط یک فروند سالم دیده میشه) ....





[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/bD25r.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
javadjab و MOHAMMAD
لطفا بحث های شخصی تان را بصورت پیام خصوصی دنبال کنید و احترام همدیگر را نگه دارید.
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.