alexandre

طراحي ساختار فيزيكي پهپاد دوربرد

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]حرف شما صحيح است و استفاده از ماهواره مناسب تر اما در صورتي كه ماهواره مورد هدف قرار بگيرد يا از كار بيفتد و ... چطور؟ [/quote]

خوب اگر بهپاد شناسایی بشه و منهدم بشه چقدر طول می کشه تا جایگزینش کرد و اگر ماهواره مورد هدف قرار بگیره چقدر زمان می بره

در ضمن با توجه به اینکه ماهواره در زمان صلح هم فعالیت می کنه شما می تونی اطلاعاتت مورد نیازت رو قبل از وقوع جنگ برداشت بکنی ...

ببینید در زمینه ماهواره چند تا مدار هست که بنظر من بد نیست راجع بهشون گفته بشه :

الف- مدار GEO (Geostationary Orbit) :
ماهواره های موجود روی این مدار در فاصله 35786 کیلومتر از سطح زمین قرار دارند و سرعت حرکت آنها به گونه ای است که همانند حرکت وضعی زمین در مدت 24 ساعت به دور زمین می چرخند و هیچ گونه تغییری در محل استقرار خود ندارند. در نتیجه ایستگاه های زمینی بطور ثابت و مداوم با ماهواره در ارتباط هستند. هر یک از ماهواره های موجود روی این مدار تقریباً یک سوم کره زمین را پوشش می دهند.

ب- مدار MEO (Medium Earth Orbit) :
این مدار برای ماهواره های مخصوص قطب شمال و جنوب می باشد. مسیر حرکت روی این ماهواره ها برخلاف ماهواره های روی مدار GEO که دایره ای می باشد به صورت بیضی حرکت می کنند. فاصله این مدار بین 8000 تا 20000 کیلومتر از زمین است. ماهواره های GPS در این مدار قرار دارند.

ج- مدار LEO (Low Earth Orbit) :
ماهواره های موجود در این مدار با سرعت بیشتری حرکت می کنند و سطح زمین در حدود یک و نیم ساعت طی می کنند. فاصله این مدار تا زمین بین 200 تا 1400 کیلومتر می باشد.

خوب داشتن ماهواره در سه مدار به همراه یک بهپاد برد بلند بنظر من گزینه مناسبی است!!!

کلا بحث رو جمع کردم رفت ؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم توی مرحله ی اول استفاده از ماهواره غیر عاقلانه هست فعلا یه رادیو کنترل توپ بسازیم بهتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت همه برادران

من چند روزیه فقط مطالب رو می خونم. اینجوری هم جالبه!
__________


برادر reza-m فکر می کنم شما میخواین ما یه صنایع هوافضای کوچیک تو سایت راه اندازی کنیم! icon_rolleyes

البته من فکر می کنم کار خوبیه. ولی بهتره این تاپیک رو منحرف نکنیم و اون بحث رو اگه تمایل داشتین جداگانه بررسی کنیم.
_________

نظرات جالبی مطرح شد.

درمورد موتور استرلینگ، همونطور که دوستان اشاره کردن، ایرودینامیک و کلا سیستم پهباد رو به هم میزنه مگه اینکه راهکاری براش داشته باشین که اگه دارین، پیشنهاد می کنم یه طرح گرافیکی ازش ارائه بدین. نمیگم منتفیه، ولی فکر می کنم ارزشش رو نداشته باشه. مگه اینکه یه ایده خاصی مدنظرتون باشه.

و اما درمورد تولید برق؛ به هرحال اون برقی که تولید میشه از انرژی بادی بوجود میاد که دراثر حرکت پهباد ایجاد شده. به عبارت بهتر، فقط بازدهی موتور رو پایین میاره. اگه خیلی ساده بگم مثل اینه که شما یه دینام به موتور ببندین و انتظار داشته باشین با این برق و یه موتور الکتریکی کمکی، خودرو بیشتر حرکت کنه؛ درصورتی که عملا برعکس اون اتفاق می افته.

________

همونطور که برادر واریور و برادر رضا-ام فرمودن، هواپیمای شناسایی دوربرد قبل از طراحی بدنه، پیش زمینه های زیادی میخواد. پیشنهاد من طراحی یه بمب افکن دوربرده (در حد 2000 کیلومتر) که سرعت خیلی بالا و سطح مقطع پایینی داشته باشه، ارتفاع پروازی نسبتا زیاد باشه و مهمتر از همه، بدون ارتباط با زمین ماموریت انجام بده. (که این طرح میتونه کاملا با بحث مپینگ (مسیریابی) منطبق باشه.)

موفق باشین


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام خدمت همه برادران

و اما درمورد تولید برق؛ به هرحال اون برقی که تولید میشه از انرژی بادی بوجود میاد که دراثر حرکت پهباد ایجاد شده. به عبارت بهتر، فقط بازدهی موتور رو پایین میاره. اگه خیلی ساده بگم مثل اینه که شما یه دینام به موتور ببندین و انتظار داشته باشین با این برق و یه موتور الکتریکی کمکی، خودرو بیشتر حرکت کنه؛ درصورتی که عملا برعکس اون اتفاق می افته.

یا علی[/quote]

سلام دوست من تقریبا این حرف شمارو قبول ندارم چون قرار نیست ما موتور رو مثلا با سوختی که حمی میکنه روشن کنیم و یه و بیایم روتور توربین بادیمون رو باش سنکرون کنیم اونموقع حرف شما درست هست موتوری که مد نظر من هست باید به شیوهای طراحی بشه که قابلیت تغییر در منبع تغذیه رو داشته باشه نه اینکه دوتا منبع تغذیه رو با هم به موتور وصل کنیم در مواقعی که پهباد داره گشت هوائی انجام میده و لازم نیست سرعت بالائی داشته باشه از انرژی باد برای تولید برق استفاده میکنه وبا اون نرژی موتور حرکت و مسلما پهپاد به حر کت در میاد ولی مواقعی که لازم به سرعت بالاتر هست پهپاد میتونه انرژی بادی رو از مدار خارج کنه و از سوخت داخلیش استفاده کنه البته هیچ بعید نیست که برای استفاده از چند منبع برای تغذیه همزمان یه طراحی خوب نتونه از پس این کار بر نیاد که بحث وارد مقوله سنکرون کردن منابع با حرکت دورانی غیر یکسان و مباحث سنکرون کردن منابع ولتاژ و غیر هم فرکانس و بوجود اومدن هرمونیکهای 3و5و7و..... میشه که توضیحش مفسله
ولی در کل کار نشدنی نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]سلام خدمت همه برادران

و اما درمورد تولید برق؛ به هرحال اون برقی که تولید میشه از انرژی بادی بوجود میاد که دراثر حرکت پهباد ایجاد شده. به عبارت بهتر، فقط بازدهی موتور رو پایین میاره. اگه خیلی ساده بگم مثل اینه که شما یه دینام به موتور ببندین و انتظار داشته باشین با این برق و یه موتور الکتریکی کمکی، خودرو بیشتر حرکت کنه؛ درصورتی که عملا برعکس اون اتفاق می افته.

یا علی[/quote]

سلام دوست من تقریبا این حرف شمارو قبول ندارم چون قرار نیست ما موتور رو مثلا با سوختی که حمی میکنه روشن کنیم و یه و بیایم روتور توربین بادیمون رو باش سنکرون کنیم اونموقع حرف شما درست هست موتوری که مد نظر من هست باید به شیوهای طراحی بشه که قابلیت تغییر در منبع تغذیه رو داشته باشه نه اینکه دوتا منبع تغذیه رو با هم به موتور وصل کنیم در مواقعی که پهباد داره گشت هوائی انجام میده و لازم نیست سرعت بالائی داشته باشه از انرژی باد برای تولید برق استفاده میکنه وبا اون نرژی موتور حرکت و مسلما پهپاد به حر کت در میاد ولی مواقعی که لازم به سرعت بالاتر هست پهپاد میتونه انرژی بادی رو از مدار خارج کنه و از سوخت داخلیش استفاده کنه البته هیچ بعید نیست که برای استفاده از چند منبع برای تغذیه همزمان یه طراحی خوب نتونه از پس این کار بر نیاد که بحث وارد مقوله سنکرون کردن منابع با حرکت دورانی غیر یکسان و مباحث سنکرون کردن منابع ولتاژ و غیر هم فرکانس و بوجود اومدن هرمونیکهای 3و5و7و..... میشه که توضیحش مفسله
ولی در کل کار نشدنی نیست[/quote]

فکر می کنم منظور بنده رو متوجه نشدین.

کدوم باد؟؟! اون باد از کجا اومده؟
اگه منظورتون باد طبیعی موجود در منطقه باشه، نمیشه رو اون زیاد حساب کرد. چون نه جهتش معلومه و نه سرعتش. این هم که بیایم یه چیزی تو مایه های توربین بادی واقعی تو اون بذاریم هم بدنه رو به هم میزنه و هم بازدهی لازم رو نداره.
ولی اگه منظورتون همون باد حاصل از حرکته؛ اینجوری درواقع طبق قانون بقای انرژی، شما فقط اثر موتور اصلی رو کم می کنین.

اما اگه منظورتون یه طرحی شبیه گلایدر باشه، یه مساله کوچیک پیش میاد، اون هم اینه که چنین طرحی مداومت پروازی خوب و سرعت پایین به همراه داره. یه جنبه مثبت و یه جنبه منفی!


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.