A_M_J

جلیقه پوست اژدها

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/dragonskin.jpg[/img][/size][/center]

[size=4]پوست اژدها از انواع جلیقه های ضد گلوله ای می باشد که توسط شرکت Pinnacle Armor ساخته می شود. مشخصه اصلی این جلیقه استفاده از دیسک های دایره ای با قطر 2 اینچ در آن است که طوری درون آن چیده شده اند که بر روی هم همپوشانی داشته و ساختاری مانند زره های تکه ای باستانی را به ذهن متبادر می کند. این ساختار باعث تبدیل شدن پوست اژدها به یک جلیقه منعطف شده و سبب گشته این جلیقه محدوده حرکتی مناسبی در کنار توانایی جذب تعداد بالایی از برخورد ها را نسبت به تولیدات مشابه، داشته باشد. دیسک ها از جنس سرامیک سیلیکون کاربید ساخته شده اند که مشابه صفحات سرامیکی دیگری اند که در دیگر محصولات ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرند.[/size]

[center][size=4]تصویر X-Ray جلیقه
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/220px-PEO_soldier_Dragonskin.jpg[/img][/size][/center]

[size=4]این جلیقه دارای سه نوع اصلی است: یکی SOV-2000 که دارای سطح سه حفاظتی (III) می باشد، SOV-3000 که به عنوان جلیقه ای با سطح چهار حفاظتی (IV) طبقه بندی می شود ولی این موضوع هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است و نوع ناشناخته ای که دارای سطح حفاظتی پنج (V) بوده و به شکل عمومی معرفی نشده است.
این جلیقه تاکنون توسط برخی پیمانکاران عمرانی در عراق، برخی از نیروهای عملیات ویژه در افغانستان و عراق، برخی تیم های SWAT ، ژنرال هایی در افغانستان و محافظینشان و پرسنل سرویس مخفی ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است. CIA پس از تایید این جلیقه در آزمایشات خود این محصول را برای استفاده در ماموریت خاص و ویژه خود در عراق خریداری کرده است.
ساختار
SOV-2000 که از پولک هایی همپوشاننده با مدول کششی بالا از جنس سرامیک که در میان پارچه ای از جنس الیاف آرامید پوشیده شده است، ساخته می شود. صفحات دارای سطح سه AMI از یک لایه فولادی خارجی با قطر 3 میلی متر که با لایه از linex پوشانده شده بهره می برند. ضخامت نهایی صفحه حدود 25 میلی متر می شود. یک صفحه با ابعاد 305 در 368.3 میلی متر دارای وزنی معادل 4.5 کیلو گرم می باشد. SOV-2000 از دیسک های سرامیکی با ابعاد 2 اینچ قطر و 25. اینچ ضخامت بهره می برد. وزن این نوع جلیقه با سطح حفاظتی معادل 254 در 305 میلی متر و با درجه سه حفاظتی حدود 2.5 کیلوگرم است.
آزمایش
[b][i]آزمایشات تلویزیونی[/i][/b]
در آزمایشی برای برنامه نظامی Mail Call متعلق به شبکه History جلیقه، نه دور در معرض برخورد گلوله هایی با هسته فولادی شلیک شده از WASR-10 (7.62×39 mm) و 35 دور از (9x19mm)Heckler & Koch MP5A3 قرار گرفت. تمام شلیک ها به ناحیه به مساحت 10 در 12 اینچ روی جلیقه صورت گرفت. در برنامه Test Lab همین شبکه جلیقه، 120 دور شلیک از اسلحه های Type 56 (7.62×39 mm) و Heckler & Koch MP5 (9×19 mm) تجربه کرد. در آزمایش دیگر در برنامه Future Weapons شبکه دیسکاوری جلیقه دفعات زیادی به وسیله مهماتی با هسته فولادی توسط AK-47, Heckler & Koch MP5SD, M4 carbine و نارنجک M67 مورد اصابت قرار گرفت. جلیقه متحمل صدمات شدیدی شد ( در اصل از انفجار نارنجک) اما نفوذی از زره مشاهده نشد. با این حال تمام دفعات شلیک دارای قدرت کمتری نسبت به گلوله 7.62×51mm NATO بودند که مقاومت در برابر آن برای دستیابی به سطح سه استاندارد NIJ ضروری می باشد.
در سال 2007 NBC News آزمایشات بالستیک مستقلی را به صورت مقایسه ای بر روی جلیقه پوست اژدها و Interceptor body armor انجام داد.ژنرال چهار ستاره بازنشسته Wayne A. Downing شاهد آزمایشات و نتیایج آن بود. اگرچه تعداد تست های صورت گرفته محدود بود، با این حال جلیقه پوست اژدها به طور قابل ملاحظه ای عملکرد بهتری داشت.
بر اساس تحقیقات رسانه ای در می 2007 سناتورها هیلاری کیلینتون و جیم وب از ژنرال دیوید واکر درخواست کرده بودند تا وارد یکی از تحقیقات اداره پاسخگویی دولت (Government Accountability Office) در مورد سیستم های حفاظت بدنی ارتش، شود. زمانی که متخصص فنی با این سوال قانون گذاران که نتایج آزمایشات NBC و آزمایشات انجام شده توسط ارتش در سال 2006 که جلیقه در آن ها مردود شده بود ( در ادامه به آن اشاره می شود) تناقض دارد از مواضع پیشین خود که از بهتر بودن جلیقه پوست اژدها نسبت به جلیقه های فعلی حکایت داشت عقب نشینی کرده و اظهار کند که آزمایش NBC کوتاه تر از آن بود که آماده بودن آن را برای صحنه نبرد تایید کند.
این جلیقه هچنین در برنامه Time Warp ( پخش شده در ایران با نام ایستگاه زمان) شبکه دیسکاوری حضور داشت.
[b][i]آزمایشات پلیس[/i][/b]
پلیس، در فرنسو کالیفرنیا سفارش خرید این جلیقه را برای افسرانش پس از آنکه در آزمایشات، این جلیقه تمام گلوله های شلیکی، شامل شلیک از یک اسنایپر و MP5 از فاصله 5 فوتی را متوقف کرد،داد. جلیقه همچنین 40 بار گلوله PS-M1943 mild steel-coreشلیک شده توسط AK-47 و 400 بار گلوله 9 mm FMJ military ball شلیک شده از یک تفنگ دستی را متوقف کرد.
[b][i]آزمایشات آکادمیک[/i][/b]
جلیقه SOV-2000 در اکتبر 2006 توسط دکتر گری رابرتز در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد مورد آزمایش قرار گرفت.در این آزمابش برای مقایسه، جلیقه و یک صفخه فولادی مرکب با سطح حفاظتی سه مورد هدف قرار گرفتند. هر دو زره برای مدت 12 ساعت در دمای77̊ C قرار داده شدند و قبل از شلیک به مدت 90 دقیقه در به هوای آزاد منتقل شدند. هر دو سیستم حفاظتی حداقل 20 بار در 5 دور توسط مهمات مشابه مورد اصابت قرار گرفتند. یک شلیک به زاویه 90 درجه و عمود، دو شلیک با انحراف 60 درجه و دو شلیک هم با انحراف 30 درجه که توسط مهمات زیر و از فاصله 3 متری صورت گرفت.
[align=left] LeMas Urban Warfare (5.56 mm,40 gr) (using a moly coated Nosler Ballistic Tip bullet) with a 3,718 feet (1,133 m) per second average velocity

5.56mm M855 62 gr FMJ with a 3,054 feet (931 m) per second average velocity
7.62x39 mm M43 123 gr steel-core FMJ with a 2,307 feet (703 m) per second average velocity
30-06M2 150 gr FMJ with a 2,736 feet (834 m) per second average velocity[/align]

هر دو زره شلیک های بالا را با موفقیت متوقف کردند بدون هیچ گونه نقص و نفوذی، حتی پس از اینکه برخورد های زیادی به آن ها صورت گرفته بود.

منبع: وبکی پدیا

ادامه دارد....


[color=darkred]تصاویر به گالری و تاپیک به بخش مربوطه منتقل شد.
sina12152000[/color][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]بخش دوم[/size]


[b][i]آزمایشات نظامی[/i][/b]
این جلیقه موضوع یک مشاجره با ارتش آمریکا در مورد آزمایش و مقایسه آن با جلیقه Interceptor body armor بود. ارتش این گونه ادعا کرده بود که اثر این جلیقه در آزمایشات اثبات نشده است. در آزمایش های که برای نیروی هوایی صورت گرفته بود، جلیقه در راه اثبات درجه حفاظتی ادعایی خود متحمل شکست های زیادی شده بود. این شکست ها در کنار سطح پایین کنترل کیفیت ( بیش از 200 عدد از 380 جلیقه تحویلی به USAF OSI دارای نقص در ساخت دیسک های حفاظتی بودند.) و ادعای نادرست در مورد رتبه بندی رسمی NIJ، که در در زمان فروش جلیقه به USAF شرکت Pinnacle به این مورد دست پیدا نکرده بود، باعث مردود شدن آن در آزمایشات شد. شرکت Pinnacle تقاصای فرجام داد، اما دادگاه ها رای را به نفع USAF صادر کردند.( برای اطلاعات بیشتر به این [url=http://docs.law.gwu.edu/asbca/decision/pdf2009/55831.pdf]منبع[/url] مراجعه کنید)
Pinnacle در آوریل 2006 گزارش رسانه ای در مورد ادعاهای مطرح شده توسط نیروی هوایی ایلات متحده منتشر کرد. کمپانی اظهار داشت که با وجود بازگشت جلیقه ها به علت موضوعات تولیدی، آزمایشات بر روی جلیقه پوست اژدهای سطح سه، توسط اداره ی تحقیقات وِیژه ی نیروی هوایی در مرکز آزمایشات آبردین ارتش ایالات متحده در فوریه 2006 انجام شده که در آن هیچ گونه شکستی در موارد مشخص شده در قرارداد مکتوب برای تایید عملکرد بالای آن رخ نداده است.
پنتاگون اظهار کرد که نتایج آزمایشات طبقه بندی شده بوده و هیچ یک از دو طرف نمی تواند شرایطی را برای دیگر آزمایشات، به طرف مقابل تحمیل کند. ارتش تمایل داشت تا آزمایشات را پس از یک الی دو هفته از تحویل جلیقه ها انجام دهد اما Pinnacle خواستار آن بود که آزمایشات بلافاصله پس از تحویل صورت گیرد، زیرا بیم آن را داشت که دستکاری هایی روی جلیقه ها توسط ارتش با انگیزه حفظ برنامه های ارزان تر خود در زمینه حفاظت از سربازان، صورت گیرد.
در می 2006 اخباری مبنی بر حل مناقشه منتشر شد و اعلام گردید که جلیقه ها برای رفع ابهامات موجود دوباره مورد آزمایش قرار می گیرند. در 20 می 2006 در مقاله ای از واشنگتن پست ( و همنچنین در دیگر روزنامه ها) با عنوان،«پتانسیل برتر در جلیقه مردود شده در آزمایشات» با استناد به منبعی ناشناس اعلام شد که جلیقه در تست مجدد نیز شکست خورده است. نتایج رسمی این آزمایشات در آن زمان طبقه بندی بود، ولی پس از مدتی منتشر شد.
در 6 ژوئن 2006 در کامنت منتشر شده در یک فارم، کارل مسترز، مدیر مهندسی برنامه ی، «تجهیزات سربازان» (Soldier Equipment) ادعا کرد که به تازگی از طرف ارتش مسئول نظارت بر آزمایشات و اظهار نظر درباره ی جالیقه ها بوده است. او این گونه گفت که: من به تازگی مسئول تست 30 جلیقه پوست اژدها SOV-3000 level IV،که به منظور T&E [tests and evaluation] خریداری شده بود، بودم. کار روزانه من به عنوان مدیر تولید جلیقه های Interceptor Body Armor است. توصیه من برای کسانی که قصد خرید جلیقه پوست اژدها را دارند این است که، این کار را نکنید. من این جلیقه را در برابر گلوله های 7.62x54R توصیه نمی کنم و رنج دمایی که این جلیقه توان تحمل آن را دارد تا 120F(48.8̊ C) می باشد.
در مورد این ادعا شرکت Pinnacle یک گزارش رسانه ای دیگر در 30 ژوئن 2006 منتشر کرد و به آن پاسخ داد. نتایج این آزمایشات طبقه بندی شده بود.
بر اساس اعلام ارتش، علت شکست جلیقه ها در آزمایشات دمای بسیار بالا، خارج شدن دیسک از جای خود و نفوذپذیری آن بر اثر این اتفاق بوده است. Pinnacle بر اساس آزمایشات انجام شده در مرکز آبردین، تاکید کرد که محصولاتش توانایی تحمل شرایط استاندارد وضع شده توسط ارتش را دارد.
ارتش برای پاسخ گویی به ادعاهای برخی سناتورها، شرکت Pinnacle و برخی از طرفدران این جلیقه کنفرانسی مطبوعاتی را در روز دوشنبه 21 می 2007 برگزار کرد که در آن گزارش آزمایشاتی را که بر اساس آن جلیقه پوست اژدها را مردود کرده بودند، منتشر کردند.

[url=http://www.professionalsoldiers.com/files/dragon_skin_release_000121may07.pdf]فایل PDF آزمایش بر روی جلیقه[/url]

کنگره جلسه ای را برای بررسی این موضوع تشکیل داد. مدیر عامل Pinnacle شکست جلیقه ها در آزمایشات را نادر دانسته و ادعای ارتش مبنی بر بیش از دوجین نفوذ بر اثر شلیک از جلیقه ها را رد کرد. استدلال او بر اساس عکس های X-Ray بود که ارتش از جلیقه های رد شده در آزمایشات منتشر کرده بود. او این گونه استدلال کرده بود که عکس ها، نفوذ گلوله در جلیقه را نشان نمی دهد و دیسک ها موفق به توقف گلوله ها شده اند.در پاسخ به این ادعا مقامات ارتش فیلمی ویدیویی را به قانون گذاران نشان دادند که در آن مهندسین پس از آزمایش جلیقه در حال تماشای سوراخ به وجود آمده در پوشش محافظ رسی پشت جلیقه مورد آزمایش هستند. بعد از نمایش این فلیم، یکی از حاضرین از مدیر عامل شرکت پرسد که به او پاسخ دهد اگر او این جلیقه را پوشیده بود و گلوله شلیکی در این دور آزمایش به او اصابت می کرد آیا زنده می ماند، که پاسخ مدیر عامل "نه" بود.
در آوریل 2008 یک جلیقه پوست اژدها که شماره سریال ، آن را به عنوان یکی از 30 جلیقه خرداری شده توسط وزارت دفاع برای آزمایش معرفی می کرد، در سایت eBay برای فروش قرار داده شد و پس از مدتی به فروش رفت. فروشنده دیود برانسون ادعا کرد که با آزمایشات ارتش در اتباط بوده است. اداره پاسخ گویی دولت ایلات متحده (Government Accountability Office)، وزارت دادگستری و F.B.I در می 2008 بررسی این موضوع در دستود کار قرار دادند.
در سال 2006 ارتش امریکا استفاده از جلیقه هایی که توسط سربازان و یا خانواده های آنان که از شرکت های خصوصی خریداری می شود را به سبب نبود اطمینان از قابلیت های آن ها ممنوع اعلام کرد. در این گزارش به طور خاص به جلیقه پوست اژدها اشاره شده بود که ادعا داشت عملکرد بهتری از جلیقه های فعلی سربازان دارد.

[size=18]تاییدیه و عدم تایید بعدی[/size]
در 14 نوامبر سال 2006 در برنامه خبری شبکه NBC،Pinnacle به جزییات پنج سال تلاش این شرکت و National Institute of Justice (NIJ) برای ایجاد یک پروتکل به منظور آزمایش جلیقه های منعطف اشاره کرد که در نهایت شرکت موفق به اخذ تاییدیه شده است.
در 20 دسامبر سال 2006 Pinnacle نامه ای رسمی از NIJ دریافت کرد که در آن اعلام شده بود که محصول آن ها موفق به اخذ شرایط امنیتی سطح سه شده اند و اکنون جلیقه پوست اژدها SOV-2000 تاییده ی حفاظتی سطح سه را دارد. (Level III protection)
نیروی هوایی که این جلیقه ها را سفارش داده بود با این ادعا که در زمان این سفارش این جلیقه هنوز تاییدیه NIJ را دریافت نکرده بود بر علیه Pinnacle اقامه دعوا کرد که آن ها غیر قانونی برچسب استاندارد حفاظتی سطح سه را روی محصولاتشان تصب کرده اند. مدیر عامل شرکت در پاسخ به این ادعا اعلام کرد که از NIJ اجازه لفظی برای زدن این برچسب ها را گرفته در حالی که اجازه رسمی این کار را نداشته است.
در 3 آگوست 2007 دادگستری اعلام کرد که NIJ پس از بررسی مدارک آماده شده توسط سازنده جلیقه های ضد گلوله به این نتیجه رسیده است که این مدارک برای نشان دادن این موضوع که این نوع جلیقه خواص ضد بالستیک خود را در طول مدت 6 سال گارانتی خود حفظ می کند، ناکافی است. به این علت جلیقه پوست اژدها از لیست جلیقه های ضد گلوله ای که دارای خواص مقاومت بالستیکی در حد استاندارد های NIJ هستند، خارج می شود. مدیر عامل Pinnacle این حکم را بی سابقه، سیاسی و بی ارتباط به کیفیت جلیقه دانست زیرا که این جلیقه در هیچ آزمایش بالستیک شکست نخورده است. او اعلام کرد که در مورد عدم توانایی تامین مدت گارانتی، اعلام دعوی قانونی می کند زیرا ضمانت این جلیقه بیشتر از مدت ضمانت دیگر جلیقه های تجاری است.
در 20 اگوست 2007 در آزمایشگاه تست ایلات متحده در کانزاس جلیقه های پوست اژدها برای تایید مدت زمان ضمانت شده مورد آزمایش قرار گرفتند. تمام پنل های مورد آزمایش بین 5.75 تا 6.6 سال سن داشتند. تمام نمونه ها به سطح سه حفاظت بالستیک NIJ دست پیدا کردند و به این ترتیب مدت 6 سال حفلظت کامل بالستیک جلیقه SOV-2000تایید شد. Pinnacle این نتایج را به منظور کسب تاییدیه به NIJ ارسال کرد اما NIJ به علت اینکه نتایج به درستی مستند و مکتوب نشده اند از این کار امتناع کرد.

منبع:[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Skin_%28body_armor%29#cite_note-23]ویکی پدیا[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر
این کلیپ حتما ببینید
http://www.youtube.com/watch?v=u_HRQNd84ZA

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکایی ها خیلی روی این جلیقه تبلیغات کرده بودند، اما در عمل در برابر کالیبر 54×7.62 شکست خورد و این در حالی است که سلاح اس وی دی مثل .......... در کشورهای مخالف آمریکا فراوان است!

[quote] مقامات ارتش فیلمی ویدیویی را به قانون گذاران نشان دادند که در آن مهندسین پس از آزمایش جلیقه در حال تماشای سوراخ به وجود آمده در پوشش محافظ رسی پشت جلیقه مورد آزمایش هستند.[/quote]

اگه اشتباه نکنم چند وقت قبل این فیلمو توی یو تیوب دیدم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.