EBRAHIM

تاپیک جامع موشک ضد زره BGM-71 تاو / توفان (TOW)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من نمیدونم منظور شما چی هستش و حتی ربطش رو هم نتونستم تشخیص بدم!...آیا "نتیجه گیری من" از اون تصویر رو قبول ندارید؟ الان واکنش شما به چی بوده؟ اصلاً اون قسمتی که شما رو به این نتیجه رسوند که من جو میدهم رو برای این حقیر مشخص کنید!

 

وجود اصطلاحاً خط تولید موشک ضد زره تاو در ایران اگه اینقذه تاثیر صد در صدی داشته است، چرا، توی جنگ 8 ساله خیلی محدودتر از سال 76 محصولات خودش رو به ظهور نرسوند؟

 

بد نیست بدونید کُل صنایع مهمات سازی ما زمان جنگ وارداتی و حتی اهدایی تشریف داشتند...کارخانه تولید -در واقع چرخه تولید و دانش فنی تولید- موشک اسکاد از کره شمالی وارد شد...همین الانش خود وزارت دفاع هر ساله داره واردات دستگاه های تولیدی-آزمایشگاهی و مواد اولیه انجام میده و حتی اگر وضعیتش پیش بیاد قراره تولید تحت لیسانس جنگنده و دیگر اقلام رو هم انجام بدهد.

این حقیر الان از این واقعیت ها چه باید برداشت بکنم؟

.....................................

حداقل به یه چیز منطقی تر گیر بدید! :straight:

به نظر می رسه چند کاربر دارند با يک اکانت فعاليت می کنند و هر کدام نمی دانند که قبليها چی نوشتند! يکی از آنها در 2 پست پيشتر نوشت:

 

" متاسفانه جو سایت (در حوزه های مربوط به صنعت دفاعی داخل) اونقدری ناعادلانه، غیرمنطقی و مزخرف شده ...."

 

که منظورش احتمالاً اعتراضات به حقی است که بسياری از کاربران دلسوز به وضعيت کنونی صنايع دفاعی دارند، ولی ايشون آنها را "ناعادلانه، غیرمنطقی و مزخرف شده" خواند و برای دليل هم اشاره به توانايی اين وزارت خانه به توليد انبوه موشک تــاو کرد. بنده هم گفتم همين تــاو را هم خط توليدش را خريداری کرده ايم و مال خودمان نيست. بعد شما اومدی بدون اينکه پست قبلی آن کاربر که گويا اکانت مشترک با شما داره را بخونی، ضمن تأييد وارداتی بودن صنعت دفاعی ما به بنده گير داده و منفی می دهی! عجب دنيايی شده ها؟ 

  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سه تا نکته:

 

اول- در تولید جنگ افزار تیرآز تولید مهم نیست بلکه توانایی تولید مهمه و معمولا بخش اصلی هزینه نیروی انسانی مربوط به تحقیق و توسعه است نه ساخت...این یکی از صنایعی هست که اهمیت هزینه بالاسری از هزینه مستقیم تولید خیلی بالاتره

 

دوم- به تبع این منطق روش تولید در صنایع این شکلی تولید سلولی هست و معمولا تشکیل شده از تعدادی مهندس و تکنسین کاردست که میتونن از یه خط تولید پنجاه نوع محصول بدن بیرون. یعنی هم ضد زره و هم موشکهای دوشّرتاب و انواع سبک موشک! :)

 

سوم- ناظر به بخش اول و دوم یه ذخیره استراتژیک هست که اون تولید میشه و اصل موضوع تولید زمان نیازه. یعنی همزمانی نیاز و تولید...

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای طراحی خرج گود پارامتر های مختلفی دخیل هستند که از حوصله بحث خارج هست.

برای طراحی اولیه پدیده ای هست به نام اثر مونرو که میتونید توی کتاب مهندسی انفجار مطالعه کنید.

پارامتر دیگری که خیلی مهم هست نوع ماده منفجره خرج گود هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انجام قدامات مهم در حوزه Top Attack در نزاجا

 

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: اقدامات مهمی در حوزه تاپ‌اتک‌ها و هوشمندسازی راکت‌ها و موشک‌های ضدزره صورت گرفته و قابلیت‌های مختلفی به آنها اضافه شده است.

امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، درخصوص برنامه نیروهای مسلح برای حرکت به سمت تسلیحات تاپ اتک (Top Attack) در حوزه ضدزره اظهار داشت: طی همکاری‌هایی که با صنایع دفاعی داشتیم، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در کنار آن، خود ما نیز در معاونت جهاد خودکفایی نزاجا بر روی بهینه‌سازی تجهیزات ضدزره فعالیت‌های مجزایی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ درواقع این قابلیت امکان اضافه شدن بر روی تسلیحات ضدتانک معمول را دارد. برای مثال پایه موشک «تاو 2A» که قابلیت تاپ‌اتکی دارد، همان موشک تاو است.

 

منبع : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/668455/انجام-قدامات-مهم-در-حوزه-top-attack-در-نزاجا

ویرایش شده در توسط kelardasht
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.