zed

موفقیت محققان کشور در ساخت سامانه ارتفاع سنج هواپیما

Recommended Posts

[align=justify]مدیر مرکز بین المللی رشد قشم از طراحی و ساخت سامانه اویونیک ماهواره ای سنجش ارتفاع هواپیما در این مرکز خبر داد و گفت: این سامانه به روش مخابراتی و ماهواره ای، قابلیت سنجش ارتفاع هواپیما با دقت 3 تا 10 متر را دارد.
فرزین حقدل در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این پروژه در شرکت "ایده افراز" یکی از شرکتهای مستقر در مرکز بین المللی رشد قشم طراحی و ساخته شده است افزود: این سامانه قابلیت سنجش ارتفاع هواپیما به روش مخابراتی - ماهواره ای از سطح دریای آزاد را بدون نیاز به تجهیزات مکانیکی دارد.

وی دقت این سامانه را 3 تا 10 متر دانست و گفت: دقت بالای سامانه اویونیک ماهواره ای نسبت به سنجش های مکانیکی موجود و عدم تاثیر شتاب اینرسی و دمای هوا بر روی این سیستم از جمله مزایای این سامانه است. ضمن آنکه این سامانه قادر به اندازه گیری مناسب برای پرواز IFR (قابلیت پرواز در شرایط سخت و دید کم) با دقت بالا است.

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم با بیان اینکه این سامانه در مدت یکسال و نیم با هزینه ای بالغ بر 110 میلیون ریال طراحی و ساخته شد خاطرنشان کرد: سیستم اویونیک ماهواره ای پس از انتقال به تهران توسط شرکت هواپیماسازی "پرآور پارس" بر روی هواپیمای فوق سبک و در ارتفاع 6 هزار پایی تست و ارزیابی شد.

حقدل با تاکید بر اینکه این سامانه با توجه به استفاده از سیگنال عمومی، مشابه خارجی ندارد ادامه داد: این سامانه همچنین بر روی انواع پرنده های شناسایی بدون سرنشین و بالگردها نصب شده است.

به گزارش مهر، قسمت زیادی از دانش الکترونیک در یک هواپیما مربوط به تعیین موقعیت هواپیما نسبت به نقطه ای ثابت در روی زمین است که این امر به طرق متعددی انجام می شود که اویونیک از جمله این روشها است. اویونیک در واقع نامی برای aviation electronics یا الکترونیک هواپیما است. این سامانه مربوط به کنترل سیستمهای الکترونیکی هواپیما مانند سیستم جهت یابی و رادار و یا سیستم های جنگ الکترونیک است.

لينك خبر : http://mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1181014[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آفرين بر همت بلندشان
فقط
[quote]حقدل با تاکید بر اینکه این سامانه با توجه به استفاده از سیگنال عمومی، مشابه خارجی ندارد ادامه داد: این سامانه همچنین بر روی انواع پرنده های شناسایی بدون سرنشین و بالگردها نصب شده است. [/quote]

يعني همه پرنده های شناسایی و بالگرد ها ؟؟؟؟

از کی ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][quote]يعني همه پرنده های شناسایی و بالگرد ها ؟؟؟؟ [/quote]
نه دیگه در این حد! منظورش این بوده که روی تمام این ها قابل استفاده هست و امتحانش رو پس داده. ولی به صورت بالقوه امکان این کاری که شما گفتی وجود داره. فقط یک سؤال هم برای من به وجود آمد و اون این است که با وجود جی پی إس(برای پروازهای تجاری و غیرنظامی) دیگه چه نیازی به این ادوات هست؟[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.