ALI

رولور پرقدرت ... KORTH

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=4][color=darkblue]به نام خدا و با سلام

در این تاپیک به معرفی رولور پرقدرت KORTH می پردازیم .[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1287752429.jpg[/img]


[color=darkblue]این رولور محصول کارخانجات KORTH – WAFFEN آلمان می باشد .
این کارخانه در سال 1950 توسط مهندس WILLIE KORTH آلمانی در شهر اشتوتگارد آلمان تاسیس شد و از همان زمان در زمینه ساخت اسلحه های کمری فعالیت گسترده ای داشت .
رولورهای KORTH با کیفیت ترین رولورهای اروپا ( و جهان ) به شمار می روند .
به دلیل کیفیت بسیار بالای ساخت این رولورها ، همچنین دقت ، عمر خدمتی بسیار بالا ، این رولورها دارای قیمتی بسیار گران می باشند ( به طور متوسط 4500 دلار )
شرکت KORTH این رولور ها را به مدت 60 سال تحت پوشش گارانتی خود قرار داده است . به این صورت که اگر تا 60 سال این رولور ها دچار ایراد گردید ، بدون هیچ گونه سوالی تعویض می گردد . این خود دلیلی بر کیفیت بی نظیر ساخت این رولور ها به شمار می رود .
این رولور ها از ترکیبات ضد اکسید ساخته شده است و در همه شرایط جغرافیایی قابلیت شلیک دارد . ( البته به جز زیر آب ) حتی اگر این رولور داخل آب بیفتد ، بلافاصله پس از خارج کردن آن از آب می توان با آن شلیک کرد .
این رولور دارای دقت بسیار عالی ( در حد پیستول ها ) ، عمر مفید بسیار بالا و ظاهری بسیار زیبا و فریبنده می باشد و به همین دلیل ثروتمندان جهان از این رولور به منظور دفاع شخصی استفاده می کنند .
رولورهای KORTH در مدلها و آپشن های بسیار متنوعی ساخته می شوند . معروفترین و پرکاربرد ترین مدل این رولور مدل KORTH COMBAT می باشد . این مدل دارای کالیبر 38 SPL و همچنین کالیبر 357MAGNUM می باشد و از لوله های سه یا چهار اینچی استفاده می کند . این مدل همچنین قابلیت استفاده از چامپر استاندارد 9x19 mm را نیز دارا می باشد .
مدل KORTH SPORT نیز شبیه به مدل KORTH COMBAT می باشد با این تفاوت که از لوله های بلند تر استفاده می کند . همچنین از کالیبر های 22LR و 22WMR که دارای انرژی کمتری می باشد استفاده می کند .
مدل KORTH TARGET نیز از قبضه ای ضخیمتر ساخته شده است و دارای شیار هدفگیری متغیر می باشد .
رولورهای KORTH دارای ماشه دو زمانه بوده و سیلندر آنها بسیار نرم و روان باز و بسته می شود .
ضامن قفل این رولور در بالای آن و در نزدیکی چکش ضربه تعبیه شده است . به همین دلیل این رولور را می توان با همان دستی که رولور در آن قرار دارد ، سیلندر رولور را آزاد کرد و با دست دیگر آنرا لود کرد .
از نظر سرعت لود کردن ، این رولور در رده سریعترین رولورهای جهان قرار دارد .
به دلیل عمر پایین فنر ، و هم اینکه پس از مدتی فنر خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، در ساخت این رولور از فنر استفاده نشده است و به جای آن از صفحات بسیار مقاوم که خاصیت ارتجاعی دارند استفاده شده است .
اهرم تعویض سیلندر در زیر لوله تعبیه شده است . تعویض سیلندر اسلحه به سهولت امکان پذیر است .
فاصله بین لوله و چامپر های سیلندر به طور کامل ایزوله شده است و این خاصیت ، کاربر این رولور را در هنگام شلیک اذیت نخواهد کرد . در رولور های قدیمی ، فاصله بین لوله و چامپرهای سیلندر ایزوله نبود و در هنگام شلیک پودر باروت داغ بر روی دست کاربر پاشیده می شد و در دراز مدت باعث ناراحتی کاربر می شد . این مشکل در این رولور حل شده است .[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1287752452.jpg[/img]



[color=red]مشخصات فنی رولور KORTH[/color]

[color=darkblue]عملکرد ماشه / دو زمانه
کالیبر / 22LR – 22WMR – 357MAGNUM – 38SPL
وزن خالی / 1020 گرم با لوله 4 اینچی ( 102 میلیمتری )
طول لوله / 3 اینچ ( 76 میلیمتر ) – 4 اینچ ( 102 میلیمتر ) – 5.25 اینچ ( 133 میلیمتر ) – 6 اینچ ( 152 میلیمتر ) – 8 اینچ ( 205 میلیمتر )
ظرفیت سیلندر / 6 گلوله .[/color]


[color=darkblue]لوله ها و سیلندرهای متفاوت و گوناگون[/color]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/revolv1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_revolv1.jpg[/img][/url]



[color=darkblue]تصاویر گوناگون[/color]


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/pic-25.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_pic-25.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/Korth_Revolver.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Korth_Revolver.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/korth3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_korth3.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/korth.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_korth.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/20310-1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20310-1.jpg[/img][/url]



[color=darkblue]تهیه ، تدوین و ترجمه / علی محمدی
کلیه حقوق این مقاله مختص سایت میلیتاری است .
هر گونه استفاده از مقاله تنها با ذکر نام سایت میلیتاری به عنوان منبع و نام تهیه کننده آن امکان پذیر است .[/color][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به به به ! دست شما درد نکنه . به این می گن یک سلاح اصیل و جوندار ! با اینکه زیاد از رولور خوشم نمی یاد ولی ترجیح می دم یکی از این داشته باشم ! واسه کوه و بیابون عالیه ! مخصوصا باهاش گراز بزنی !!! :mrgreen: :lol: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]خواهش می کنم کلنل جان .

منم زیاد از رولور جماعت خوشم نمی آد . ولی این رولور خداییش یک چیز دیگه است .[/color] :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
.......... يكي اهنگ انريكو مونروپه تو ي فيلم خوب بد زشت رو با سوت بزنه !!! :mrgreen: :lol:

داش علي جان تفاوت اصولي بين رولورها يي كه سيلندرهاشون از بغل وا ميشه با اونايي كه از كمر ميشكنه چيه؟
ممنون .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون برادر علی.

به نظر شما اگر بخواهیم از نظر قدرت رده بندی کنیم، قویترین کدوم خواهد بود؟

این ؟ دیزت ایگل؟ رولور کینگ کبرا؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بب[size=18]خشید من زیاد از تسلیحات چیزی سرم نمیشه ولی یک سوال همیشه داشتم، اگر میشه جوابشو یکی که وارد تره بده:
چرا این رلور ها رو هنوز می سازن وقتی سلاح کمری هایی هست که اتو ماتیک هستند، کلی تیر تو خشابشون جا میشه، حتی بعضیاشون می تونند مثل مسلسل شلیک رگبار داشته باشند و کلی کاراییی دیگه هم دارند ضمنا بعضا سبک تر و دقیق تر طراحی شدن.
برای عشق کابوی هاست یا نه یک مزیت خاصی دارن؟ یک جور پز فرهنگیه؟ یک قابلیت چیزی که بی ارزه خط تولیدشون رو حفظ کنند دارند که نمیشه به مدل های جدید طراحی شده دادش؟[/size]
ممنون میشم یکی توزیح بده
البته از یک پلیس همین سوال رو پرسیدم می گفت رولور قدرت پاسخ گویی بالا تری داره مخصوصا اگر اون قسمت پشتشو مسلح کنی، ولی یعنی سلاح های جدید تر نمی توننداین جور بشن؟ اونا هم بعضیا شون همون زایده رو دارند (فکر کنم اسمش چخماق باشه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بب[size=18]خشید من زیاد از تسلیحات چیزی سرم نمیشه ولی یک سوال همیشه داشتم، اگر میشه جوابشو یکی که وارد تره بده:
چرا این رلور ها رو هنوز می سازن وقتی سلاح کمری هایی هست که اتو ماتیک هستند، کلی تیر تو خشابشون جا میشه، حتی بعضیاشون می تونند مثل مسلسل شلیک رگبار داشته باشند و کلی کاراییی دیگه هم دارند ضمنا بعضا سبک تر و دقیق تر طراحی شدن.
برای عشق کابوی هاست یا نه یک مزیت خاصی دارن؟ یک جور پز فرهنگیه؟ یک قابلیت چیزی که بی ارزه خط تولیدشون رو حفظ کنند دارند که نمیشه به مدل های جدید طراحی شده دادش؟[/size]
ممنون میشم یکی توزیح بده
البته از یک پلیس همین سوال رو پرسیدم می گفت رولور قدرت پاسخ گویی بالا تری داره مخصوصا اگر اون قسمت پشتشو مسلح کنی، ولی یعنی سلاح های جدید تر نمی توننداین جور بشن؟ اونا هم بعضیا شون همون زایده رو دارند (فکر کنم اسمش چخماق باشه)[/quote]

رولور اطمینان پذیری بالایی داره! دلیله اصلی همینه ! البته درسته اگر از قسمت بالا- پشت اون ضامن مسلح سازی فشرده بشه با کوچکترین اشاره روی ماشه شلیک می کنه ولی سلاح های کمری جدید و خشاب خور هم ماشه های حساس و راحتی دارند . رولور رو با اطمینان هر لحظه میشه مسلح کرد و شلیک نمود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی آقا خیلی ممنون، من هم با علی آقا و کلنل موافقم، دوست داشتم یکی از اینها داشته باشم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلنل جان تو که کلاش داری دیگه با همون گراز بزن حداقل زجر کمتری بکشه زبون بسته (هر چند از اوباما خوشگلترن) :mrgreen:
در مورد سلاح های کمری باید بگم رولور ها می تونن گلوله های با شارژ بالا و کالیبر بالا رو راحت شلیک کنن که همون گلوله اگر با اسلحه های کمری نیمه اتو ماتیک شلیک بشه کلا لوله رو می ترکونه و فقط ایگل کالیبرهای بالا و با شارژ بالا رو شلیک می کنه و 45 بیلند نمونه اون هست و اون هم دلیلیش عملکرد این کمری هست که شبیه اسلحه ام 16 امریکایی هستو شاید تنها سلاح کمری در این رده هست و در رده لاحهای کمری پیستول بیشترین قدرت رو داره ولی رولورهای زیادی هستن که گلوله های با شارژ بالا لوله بلند و کالیبر بالا دارن حتی نمونه هایی برای زدن بوفالو هم ساخته شده.

اما جواب دوستمون در مورد چرایی استفاده و ساخت این نوع از سلاح اینکه این نوع سلاح دارای توانایی هست که هیچ سلاح خشابی اون رو نداره یکی از اون اینکه گیر کردن و قفل در این نوع و رده سلاح خیلی کم اتفاق میفته و اگر بیفته به دلیل شکستن قطعه ای می باشه و به دلیل کثیفی و یا گرد و غبار و این نوع گیرها نیست و شکستن قطعات هم خیلی موردی و طی سالها کار پیش می اد و این باعث بالا رفتن ضریب اطمینان این سلاح ها میشه .
دوم اگر چغماق این سلاح ها رو عقب بکشین و بعد شلیک کنین دقت بسیار بالاتری از سلاحهای خشابی به علت نداشتن قطعات متحرک دارن و در عین حال قدرت بسیار قوی و بالایی دارن و عملا برخی از این سلاحها با یک گلوله کار طرف رو می سازن ولی با یه کلت 9 میلی متری شاید با چند گلوله این اتفاق نیفته.
مورد بعدی سادگی استفاده از اونها هست و عدم پیچیدگی در استفاده یا حتی مثلا باز و بسته برای نظافت و ا تعمیر احتمالی.
مورد بعدی اینکه دوستمون به ظرفیت بالای خشاب اشاره کردن باید بگم برای هر سلاحی ماموریتی در نظر می گیرن مثلا برای یک نیروی نظامی ظرفیت بالا خیلی مهمه اما برای نیروی پلیسی که در کل عمرش در تمام ماموریت هاش ممکنه 200 گلوله شلیک نکنه و هیچ وقت توی یک جنگ تمام عیار هم درگیر نمی شه و یا برای فردی که می خواد فقط از خودش دفاع کنه اصلا ظرفیت مطرح نیست بلکه دقت قدرت و اطمینان گزینه های اول هستن.
زیبایی هم که جز جدایی ناپذیر این نوع سلاح ها هست و خوش دستی و ارگونومی خاص اونها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام .

با تشکر از توجه دوستان عزیز

[quote]
داش علي جان تفاوت اصولي بين رولورها يي كه سيلندرهاشون از بغل وا ميشه با اونايي كه از كمر ميشكنه چيه؟
ممنون .[/quote]


جناب سید محمد عزیز و گرامی . تقاوت خاصی بین این دو وجود ندارد . از هر دو مدل در بازار های فروش اسلحه یافت می شود تا هر کس با توجه به اینکه با کدام مدل راحت تر است ، انرا انتخاب کند .


رولور پیتون که از پهلو باز می شود .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/paython.jpg[/img]




رولور ایژماش MP - 412 که از کمر می شکنه .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mp412.jpg[/img]


[quote]
به نظر شما اگر بخواهیم از نظر قدرت رده بندی کنیم، قویترین کدوم خواهد بود؟

این ؟ دیزت ایگل؟ رولور کینگ کبرا؟[/quote]


سلام آقا رضای عزیز

دیزرت ایگل از چهار کالیبر استفاده می کند : کالیبر 357 مگنوم ، کالیبر 41 مگنوم ، کالیبر 44 مگنوم و کالیبر 50AE . رولور کینگ کبرا نیز از دو کالیبر 357 مگنوم و 44 مگنوم استفاده می کند . رولور KORTH نیز بزرگترین کالیبر هایش 357 مگنوم و 38SPL است . هر سه اسلحه می توانند از کالیبر 357 مگنوم استفاده کنند . اگر این کالیبر را در نظر بگیریم ، کینگ کبرا از همه قوی تر است . ( دیزرت ایگل از سیستم مسلح سازی غیر مستقیم گاز باروت استفاده می کند ) . در هر صورت رولور KORTH از کینگ کبرا و دیزرت ایگل ضعیف تر است . در مقایسه بین کینگ کبرا و دیزرت ایگل نیز ، وقتی هر دو از کالیبر 44 مگنوم استفاده کنند ، در این صورت کینگ کبرا قویتر است . اما دیزرت ایگل توان شلیک گلوله های پر قدرت 50AE را نیز دارا می باشد . اما از انجایی که سیستم عملکرد دیزرت ایگل از نوع غیر مستقیم گاز باروت است و مقداری از پتانسیل گلوله صرف مسلح سازی مجدد اسلحه می شود . در این صورت قدرت آن با گلوله 44 مگنوم در رولور کینگ کبرا تقریبا برابر می گردد . پس بنابراین دیزرت ایگل و کینگ کبرا از نظر قدرت تقریبا در یک حد هستند .


تصویری از گلوله ها


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/image002%7E11.jpg[/img]


[quote]
ببخشید من زیاد از تسلیحات چیزی سرم نمیشه ولی یک سوال همیشه داشتم، اگر میشه جوابشو یکی که وارد تره بده:
چرا این رلور ها رو هنوز می سازن وقتی سلاح کمری هایی هست که اتو ماتیک هستند، کلی تیر تو خشابشون جا میشه، حتی بعضیاشون می تونند مثل مسلسل شلیک رگبار داشته باشند و کلی کاراییی دیگه هم دارند ضمنا بعضا سبک تر و دقیق تر طراحی شدن.
برای عشق کابوی هاست یا نه یک مزیت خاصی دارن؟ یک جور پز فرهنگیه؟ یک قابلیت چیزی که بی ارزه خط تولیدشون رو حفظ کنند دارند که نمیشه به مدل های جدید طراحی شده دادش؟
ممنون میشم یکی توزیح بده
البته از یک پلیس همین سوال رو پرسیدم می گفت رولور قدرت پاسخ گویی بالا تری داره مخصوصا اگر اون قسمت پشتشو مسلح کنی، ولی یعنی سلاح های جدید تر نمی توننداین جور بشن؟ اونا هم بعضیا شون همون زایده رو دارند (فکر کنم اسمش چخماق باشه)[/quote]


البته جناب کلنل و اپرای عزیز به طور کامل پاسخ این سوال را دادند .

یک نکته را هم اضافه کنم که از رولورها بیشتر افراد معمولی به منظور دفاع شخصی استفاده می کنند . به دلیل سادگی سیستم آن هر شخص بی سوادی می تواند از رولور استفاده کند . همچنین در کشورهایی مثل ایران که در آن درگیری های مسلحانه به ندرت رخ می دهد نیروهای پلیس از رولور استفاده می کنند . [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از همه ی دوستانی که پاسخ دادن ممنونم. فکر کنم کاملا پاسخم رو گروفتم.
اما یک نکته هم اون مامور نیروی انتظامی در مورد رولورها گفت که جالب بود. می گفت وقتی این سلاح را در قلاف کمری می گذارند موارد متعددی پیش می آید که به صورت اتفاقی دست یا چیزی به چخماق گیر می کند و باعث شلیک نا خواسته گلوله می شود. این جور که این برادر می گفت این یکی از موارد شایع مصدومیت ها و جراحت ها در ناحیه ی پا در نیروها به خصوص بی تجربه ها از قدیم بوده که به علت قطع شریان اصلی در پا مواردی به مرگ هم منجر می شده. برای جلوگیری از این قضیه معمولا نیروها رلور را یا خالی می بستن یا این که یک گلوله خالی میزاشتن. که سارقین هم از قضیه با خبر بوده و می دانستند از زمانی که اسلحه کشیده بشه تا زمان شلیک حداقل یک ماشه چکاندن فرصت دارن. این جور که این بنده ی خدا می گفت ظاهرا اصطلاح خالی بستن از همین جا آمده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از مشکلات و یا شاید خواص رولورهای اسمیت ووسن ایران همین مورد هست که ضامن ندارن و خاصیت اون این هست که به محض شلیک می شه اقدام به شلیک کرد و روند خارج سازی از ضامن نداره ولی بدی اون این هست که ممکنه به دلیل گر کردن به لباس و یا در برخی درگیری های دست به یقه ناخواسته شلیک کنه و این برای یک فرد نا وارد خیلی خطرناکه ولی برای فردی متبحر شاید یه نقطه قوت باشه(مثل یه کابوی که نیاز به سرعت بالا داره :mrgreen: )
البته در بسیاری از رولورها ضامن وجود نداره ولی مدلهاتیی هم با ضامن وجود دارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.