saiedtomcat

تاپیک جامع بررسی بیلان و عملکرد فرمانده نیروی قدس حاج قاسم سلیمانی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ژنرال تحت تعقیب آمریکا و اسراییل + تصاویر


ژنرال تحت تعقیب آمریکا و اسراییل + تصاویر
«ژنرال سلیمانی» برای غربی ها شبحی مرموز است که سایه وار در کمین دشمنان می نشیند و ناگهان چون صاعقه فرود می آید. این جنگاور تحت تعقیب آمریکا و اسراییل ، برای فرزندان این آب و خاک همان «حاج قاسم» بسیجی آفتاب سوخته کرمانی است که چشم به آزادی قدس شریف دارد.


IMAGE634271856456848750.jpg



به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، بخش فارسی دائرة المعارف عمومی «ویکی پدیا» در معرفی «نیروی قدس» نوشته است:

«نیروی قدس یا سپاه قدس نیروی ویژه و زیرشاخه‌ای از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است که مسئول فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را داردفرمانده کنونی آن، قاسم سلیمانی است. برخی منابع نفرات این نیرو را ۱۵٬۰۰۰ تن تخمین زده‌اند. برخی تحلیل‌گران نیروی قدس را یکی از بهترین نیروهای ویژه در جهان دانسته‌اند.

نیروهای قدس در جنگ ایران و عراق به‌عنوان نیروی مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و فعالیتش را با حمایت از کردها برای مقابله با صدام حسین در زمان جنگ ادامه داد. همچنین با حمایت از احمدشاه مسعود در جنگ شوروی در افغانستان و بعدها در مقابله با طالبان دامنه فعالیتش را گسترش داد. همچنین گزارش‌هایی از نیروهای قدس مبنی بر حمایت از جنگجوهای اسلام‌گرای بوسنیایی در جنگ یوگوسلاوی در دست است.مأموریت اصلی نیروی قدس، سازماندهی، پروراندن، تجهیزکردن و سرمایه‌گذاری بر جنبش‌های انقلابی اسلامی است.»

همین منبع در معرفی فرمانده « نیروی قدس» این گونه نوشته است: قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه است. وی بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است. و واشنگتن پست وی را از مهمترین سیاست گذار سیاستهای خارجی ایران می‌داند.

گرچه هیچ شکی در معاند بودن اکثریت گردانندگان دائرة المعارف به اصطلاح مستقل و عمومی « ویکی پدیا» وجود ندارد اما نباید از این حقیقت چشم پوشید که تمام اطلاعات مفید جهان غرب درباره نیروی قدس و فرمانده آن ، چیزی بیش از همین چند خط ، به اضافه 5 قطعه عکس کوچک از قاسم سلیمانی و مشتی اطلاعات کاملا بی اساس و غیر مستند عجیب و دور از ذهن سالم درباره جزئیات یگان ها و فرماندهان این نیرو ، نیست.

منابع خارجی و خصوصا غربی ، ادعاهای حیرت انگیزی را درباره نیروی قدس و فرمانده آن مطرح می کنند. تبلیغات غرب درباره فرمانده نیروی قدس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا به اوج رسید. برای نمونه ، روزنامه معتبر آمریکایی «مک کلثی» با بیان این مطلب نوشت:


« یکی از قدرتمندترین چهره‌های موجود در عراق، یکی از مقامات دولتی این کشور، یک رهبر شبه نظامیان یک روحانی بلندپایه و یا یک فرمانده یا دیپلمات آمریکایی نیست.این فرد، یک ژنرال ایرانی است که هم‌اکنون بسیار پرنفوذتر از همه مقامات نامبرده شده است.ژنرال «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروهای قدس، شاخه فعال سپاه پاسداران ایران در عراق است که مأموریت این شاخه، گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه است. سلیمانی به عنوان مرد شماره یک تهران در عراق، عامل حمایت نظامی و مالی از گروه‌های گوناگون عراقی بوده و سعی در ناکام گذاشتن تلاش‌های آمریکا برای ایجاد دولتی متمایل به غربی‌ها پس از سقوط صدام حسین را دارد.به گفته مقامات آمریکایی، سلیمانی انتخاب سیاستمداران متمایل به ایران را تضمین و همواره با رهبران ارشد عراقی دیدار و از چهره‌های شیعه عراق دفاع می‌کند.
یکی از مقامات ارشد عراقی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید: ما، آمریکایی‌ها و دیگر عراقی‌ها، چه او را دوست داشته باشیم یا نه، باید اذعان کنیم که او محور سیاست‌های ایران در عراق است. نیروهای قدس همه نقش‌های سیاسی، نظامی، ‌اطلاعاتی و اقتصادی را ایفا می‌کنند؛ آن ها سیاست خارجی ایران در عراق هستند.»
روزنامه مذکور در سی‌ام مارس 2008 گزارش داده بود:«... سلیمانی برای توقف درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق که بیشترشان شیعه هستند و نیروهای رادیکال مقتدی صدر در شهر بصره، پا در میانی کرده است.گفتنی است، سفارت ایران در عراق، به درخواست رسمی آمریکاییان برای دادن اطلاعاتی درباره سلیمانی پاسخ نداده و هیأت نمایندگی ایران در نیویورک نیز در این باره نظری نداده است.یکی از نخستین و مهمترین پیروزی‌های سلیمانی بر آمریکا در عراق، ایجاد برتری سیاسی بود، نه نظامی.
وی در ژانویه سال 2005، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند.در حالی که آمریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت.پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دمکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند و در عوض، متحدان ایران وارد میدان شدند.یک سال بعد، در آوریل سال 2006 ایران باز هم نگران بن بست مذاکرات برای برگزیدن نخست‌وزیر جدید عراق پس از دومین دور انتخابات مجلس عراق شد و این بار سلیمانی به منطقه سبز رفت تا با سیاستمداران شیعه مذاکره کرده و تضمین کند که انتخاب نهایی عراق، مورد پذیرش تهران نیز هست و در پایان هم عراقی‌ها بر سر نخست‌وزیری نوری المالکی به توافق رسیدند.
عادل عبدالمهدی، معاون رئیس‌جمهور عراق در این باره می‌گوید: آمریکایی‌ها از یک طرف از این جریان خوشحال بودند، چرا که بن بست به پایان رسیده بود و از سوی دیگر، ناراحت که سلیمانی را در منطقه سبز می‌دیدند.
در این باره زلمای خلیل‌زاد نیز می‌گوید: در آن زمان، صحبتهایی از ورود وی به منطقه سبز بود.همان‌قدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او ماه گذشته در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت؛ تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.
در نشست مهم دیگری که در نقطه مرزی ایران و عراق در مریوان انجام شد و به گفته منبعی که نخواست نامش فاش شود، در این دیدار، جلال طالبانی، درخواستی به ژنرال قاسم داده است، مبنی بر این‌که نبردها و ناآرامی‌ها متوقف شود.به گفته این مقامات، سلیمانی نیز روز پس از آن، پیامی می‌فرستد و بلافاصله نبردها متوقف می‌شود...»
این دعاوی بی مستند ، به همان اندازه که ارزش خاصی ندارد ، برای یانکی های گاوچران سوژه ای مطلوب برای داستان پردازی و دشمن تراشی های هالیوودی است اما حقیقت آشکار برای تمام ایرانیان انقلابی این است که ، حاج قاسم سلیمانی ، ( هیولای افسانه ای و بد من داستان های کمیک استریپ که امنیت آمریکایی ها را بر هم می زند) یک بسیجی تمام عیار در میان سپاه بسیجیان ولایت است که تمام حیات خود را از ابتدای جوانی ، وقف نهضت حضرت روح الله کرده است.
قاسم سلیمانی ، نوجوان کرمانی بود که با بنایی تامین معاش می کرد. جنگ که آغاز شد ، خشت و گل و شاغول را کنار گذاشت و اسلحه به دست گرفت. زیاد طول نکشید که قاسم سلیمانی توان تشکیلاتی و رزمی خود را به فرماندهان جوان سپاه که سن وسالشان زیاد با قاسم تفاوت نداشت نشان داد. به این ترتیب قاسم سلیمانی به فرماندهی بسیجیان هم ولایتی خود رسید و پس از مدتی لشکری از کارگرزاده گان کرمانی داد که نام آن را «لشکر 41 ثارالله» نهادند. این لشکر در طول سال های دفاع مقدس ، درخشش اعجاب آوری از خود نشان داد نام خود را در تاریخ ایران و اسلام جاودانه نمود.
پس از پایان جنگ 8 ساله ، لشکر 43 ثارالله تحت فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی که در معرکه مرزهای جوب آبدیده شده بود ، به زادگاه خود یعنی کویر تفتیده ایران بازگشت و وظیفه ایجاد امنیت و مبارزه با شرارت های اشرار هدایت شده از مرزهای شرقی کشور را بر عهده گرفت. این واقعیتی غیر قابل انکار است که هنوز هم مردم کرمان و سیستان و بلوچستان ، دوران حضور قاسم سلیمانی در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور ، از امن ترین ایام خود می دانند.
توانایی نبوغ آمیز قاسم سلیمانی در شناخت بافت مردمی خاص مناطق کویری و نوع زندگی عشیره ای حاکم در آن نواحی و تدابیر بی نظیر او در مدیریت امنیتی چنین مختصاتی ، او را به نگین درخشانی در میان یادگاران سال های دفاع و حماسه تبدیل نمود. قاسم سلیمانی که خود پرورش یافته شن های کویر و بزرگ شده رزق و روزی کارگری بود ، با اقتداری بسیجی که از سالیان جنگ تحمیلی به ارث برده بود ، عشیره ها و قبایل کویر را به انسجام و هماهنگی کم نظیری رساند و به مدد این تدبیر خود ، توانست اشرار و اراذل تحریک شده از خارج را ، از پشتیبانی داخلی و فضای تنفسی بومی محروم کرده و تنگنای سختی را بر آنان تحمیل نماید.
در سال 1379 بود که فرماندهی کل قوا ، حضرت آیت الله خامنه ای ، این بسیجی جان برکف ولایت را از کرمان به تهران فراخواند و او را به فرماندهی یکی از قوای پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، که در میان غربی ها از آن با نام «نیروی قدس» یاد می شود منصوب کرد. از آن زمان به بعد تا امروز ، سردار قاسم سلیمانی کمترین حضور را در عرصه رسانه های دیداری و شنیداری داشته است. گرچه مردم ایران و همرزمان او و هم ولایتی هایش همواره شاهد حضور او در عرصه حیات عادی در هیات ، مجالس عمومی و خصوصی خود هستند اما همین غیبت طولانی در جلوه گاه رسانه های عمومی ، او را برای غربی ها به شبحی مرموز تبدیل کرده است که سایه وار در کمین دشمنان نظام اسلامی می نشیند و ناگهان چون صاعقه بر سرشان فرود می آید.
گرچه با فرض درست بودن این فرضیات غربی ها ، چنین برداشتی از شخصیت قاسم سلیمانی برای آنان ترس آفرین است اما بی شک برای همه ایرانیان ، وجود سربازی دلیر با چنین توانمندی های غرور می باشد.
«ژنرال سلیمانی» ، این جنگاور تحت تعقیب شیطان بزرگ و نوچه هایش، برای فرزندان این آب و خاک ، همان «حاج قاسم» بسیجی آفتاب سوخته کرمانی است که چشم به آزادی قدس شریف دارد و اگر جنگ برای بسیاری از همرزمان او در سال 1367 به صورت پایان یافت، برای او آشکارا تا دو دهه بعد تداوم داشته است و او را باید بسیجی ای با 360 ماه سابقه حضور در منطقه عملیاتی دانست.

گروه جهاد و مقاومت مشرق ، به پاس خدمات حسینی این سردار عاشورایی که خواب را از چشمان یزیدیان زمان ربوده است ، تصاویری کمتر دیده شده از ایشان را منتشر می نماید. امید است که خداوند جبهه نبرد اسلام ناب محمدی با کفر وشرک جهانی و اسلام آمریکایی را از حضور چنین سرداران پاکباخته ای خالی نکند. انشاءالله

15.jpg

این پنج تصویر ، تمام آن چیزی است که رسانه های خبری دنیا ، از ژنرال سلیمانی در اختیار دارند

42.jpg

کویر زاده ای که مهیای نبرد شد

46.jpg
بنای جوانی که لباس رزم پوشید

54.jpg
لشکری از بسیجیان پابرهنه ، همان نیروی است که حضرت روح الله وعده داد به مدد آن خواب را از چشم جهانخواران خواهد ربود

37.jpg
چه شرافتی می یابد چفیه از عطر وجود فرمانده لشکر ثارالله


44.jpg

فرمانده جوان کرمانی در جوار قرآن و اسلحه
45.jpg
18.jpg
در تصویر شهید قاسم میرحسنی ، جانشین فرماندهی لشکر 41 ثارالله دیده می شود


20.jpg


21.jpg
شب حمله و وداع فرمانده با یاران


16.jpg
و حاج قاسم با بسیجیانش کلام آخر را می گوید

19.jpg
از پای همین سفره های علی گونه بود که سرداران خمینی نژاد سر برآوردند

22.jpg

24.jpg
شب حمله و وداع با یاران



1.jpg
سخنرانی در جمع بسیجیان لشکر 41 ثارالله

26.jpg
در عکس شهید محمد اثری نژاد نیز دیده می شود(حاج قاسم دست روی شانه او گذاشته است)

27.jpg

[imghttp://mashreghnews.ir/Newsroom/Images/News/Editor/image/samadi/ghasem/3.jpg][/img]
در کنار آزاده قهرمان ، مرحوم شهسواری (این آزاده به هنگام اسارت با فریاد مرگ بر صدام ، ضد اسلام در برابر دوربین های تلویزیونی غربی حماسه آفرید)




6.jpg
مو ها و محاسنی به سپیدی قلب مجاهدان فی سبیل الله


7.jpg

سردار قاسم سلیمانی در کنار پیر و مرادش


مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَاهَدُواْ اللَّهَ عَلَیْهِ

فَمِنْهُمْ مَّن قَضَى نَحْبَهُ

وَمِنْهُمْ مَّن یَنتَظِرُ

وَمَا بَدَّلُواْ تَبْدِیلاً


تهیه و تنظیم و مقدمه: اویس روشندل






http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=17525

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون ...

تقریبا مخوف ترین چهره نظامی خاورمیانه ایشون هستند ! طوری که تن حاکمیت های منطقه از شنیدن اسمش مور مور میشه ! ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا حفظش کنه

ان شا الله همیشه در سایه ولایت سربلند و پیروز باشند

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدایی من هر موقع این فرماندهان ارتش با غرور و سپاه جان بر کف رو می بینم کیف می کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چقدر بد كه من تا الان اين سردار بزرگ رو نميشناختم .
اگه بازم مطلبي راجب ايشون و سپاه قدس دارين بذارين ممنون ميشم .
با تشكر ويژه از saiedtomcat عزيز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باچشمانی به تیزبینی عقاب ولی خسته و خسته و تنی تکیده محاسنی سفید و مویی سفید آری این ظاهر شیعه علی است این چهره ترس و هیبت خدا بر دل شیاطین است......

یا اهل عالم قتل الحسین به کربلا عطشانا....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من شنیدم که این سپاه قدس حتی در داخل آمریکا هم نیرو داره و به هنگام بروز مشکل، میتونن دست به کار بشن و یه ضربه ای از داخل به اونها بزنن!
نظر دوستان چیه؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من تو يكي از تاپيك ها تو همين سايت خوندم كه اوباما به تازگي به محافظينش هم شك كرده كه نيروهاي قدس نباشند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی اینقدر قدرت تخیل اوباما با فیلمهای هالیوودی بالا رفته :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:mrgreen: :lol: :lol:

حاج قاسمه دیگه.

در عظمت ایشون همین بس که در این چند ساله بارها ایشون به منطقه ی الخضراء بغداد وارد شدند و امریکا بعد از خروج حاج قاسم متوجه میشه و تازه میره سراغ اینکه بفهمه از کجا اومده ... ؟!؟

من یه چند تا فیلم از ایشون دارم که فوق العاده است.

وقتی در مورد شهدا حرف میزنه، فقط گریه میکنه. وقتی حاج احمد کاظمی ( پیکر بی جانش) آوردند خونه اش، یا چند جای دیگه، همیشه بچه های قدیمی سپاه، منتظر حرف حاج قاسم بودند که صحبت کنه.

متاسفانه حاج قاسم به دلیل پست حساسی که داره خیلی ناشناخته باقی مونده. اما اینطور که رسانه های دنیا فرض میکنند، نیست. تو کرمان هر سال تو یادواره ی شهدا چند بار میاد و خیلی عادی تو جمع مردم سخنرانی میکنه.

اصلا این بشر ویران میکنه دل آدم رو وقتی از شهدا حرف میزنه. اگه تونستم آپلودشون میکنم گوش بدید. فوق العاده است.

ایشون نمونه ی یک فرد متعهد و متخصص هست. تو جریان فتنه ی پارسال، به بعضی ها یه نامه نوشت و .... خلاصه نامه که دست طرف رسید، طرف دستش رو گرفت یه جاش و .... .

دوسش دارم. حاج قاسم و .... :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از این نامه ها باید به خیلی ها بنویسه لازمه... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رفقا اومدم دنبال یه فایل بگردم که از حاج قاسم براتون آپ کنم.

یه چیز زیر خاکی پیدا کردم. این یه تیکه از سخنرانی کوتاه حاج قاسمه بعد از جنگ. شاید بعضی ها شنیده باشن، اما ندونن که کی بوده. اما به هر حال قطعا تازه است. حجمش هم کمه. فقط یه مشکلی هست، با فرمت rm هست. هر کی میتونه دانلود کنه.

http://www.4shared.com/audio/piFoAika/sh_online.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.