TANK

سلاح انتقامی شماره یک ( V-1)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

يعني يه موشك رو فقط براي تضعيف روحيه مردم استفاده ميكردن ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرت کم چیزی هست ؟ icon_eek

عنصر بازدارندگی اونم موشکی اونم تو شرایط جنگی اون موقع با موشک به دست اوردن کم چیزی نبود

به خصوص برا کشور هدف المان یعنی بریتانیا ، یه سر مطالب زمان قبل شروع جنگ جهانی رو مطالعه کنی میفهمی تاثیرگزاری بسیاری داشته رو بریتانیا

ضمنا توجه داشته باشید که موشک ها در شروع کارشون بودن نه بیشتر .... اون موقع هدف روانی و زدن موشک ها واقعا تاثیرگزاری خارق العاده ای داشت به خصوص با تبلیغات شگرف المان ها راجبه پیشرفته بودن و تکنولوژی برترشون

همزمان المان ها روی دقت موشک ها هم داشتند کار میکردن ولی خوب با توجه به جمیع شرایط ایده ال ترین هدف شون همون بازدارندگی و جنگ روانی بود

البته نباید نادیده گرفت که : تاریخنگاران متفقین معتقدن بمباران ها و موشک باران ها تاثیر عکس داشته بر مردم و جری ترشون کرده در مبارزه ....

قضاوت با تاریخ !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخستین پرواز آزمایشی وی -1 در اواخر سال 1941 یا در اوایل سال 1942 در پینه موند و نخستین شلیک تهاجمی آن نیز روز 12 ژوئن سال 1944 انجام شد . سکوهای پرتاب موشک وی-1 فقط میتوانستند تعداد 15 موشک در روز را پرتاب کنند و این وضعیت تا پایان جنگ نیز حفظ شد .


چرا بین زمان اولین آزمایش و عملیاتی شدن این موشک اینقدر فاصله بوده؟ یعنی تا سال 1944 موشک هنوز مشکل داشته و نمیشده ازش استفاده کرد. آلمان سال 1945 تسلیم شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخستین پرواز آزمایشی وی -1 در اواخر سال 1941 یا در اوایل سال 1942 در پینه موند و نخستین شلیک تهاجمی آن نیز روز 12 ژوئن سال 1944 انجام شد . سکوهای پرتاب موشک وی-1 فقط میتوانستند تعداد 15 موشک در روز را پرتاب کنند و این وضعیت تا پایان جنگ نیز حفظ شد .


چرا بین زمان اولین آزمایش و عملیاتی شدن این موشک اینقدر فاصله بوده؟ یعنی تا سال 1944 موشک هنوز مشکل داشته و نمیشده ازش استفاده کرد. آلمان سال 1945 تسلیم شد.



رفع مشكلات فني و اثبات فناوري نياز به تست هاي زياد و در نهايت راه اندازي خط توليد داره كه با توجه به اين امر زمان كوتاهي هست خصوصا در اون عهد كه چنين وسايلي لبه هاي تكنولوژي و ابزار دقيق بودند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتره یه سر به کتاب اسکورزینی بزنید .... یه سری از مشکلات خفن این موشک رو میگه یا مطالبی که مهندسین هوافضا المان بعد از سقوطش وقتی به امریکا رفتند بیان کردند که در مجله هوافضا قسمتای کمی ش اورده شد

واریور جان البته قسمتی از مشکلات رو به صورت کلی گفتند به صورت جزیی باید کتاب خاطرات افراد دخیل رو بخونید

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وی-1 دارای یه نمونه سرنشین دار بود که ارنستو رومل بهش اشاره کرد و قرار بود که در حملات انتحاری استفاده بشه. ظاهرا این نمونه مشکلات زیادی داشته و خیلی کشته روی دست خلبانهای آزمایشی آلمان گذاشته.

همین طرح بعدها به ژاپن ارسال شد(ظاهرا توسط زیردریایی) و ژاپنی ها برای حملات کامیکازه نمونه های جالبی از روی طرح وی-1 درست کردند.نمونه اول رو اسمش رو گذاشتند بایکا که عملیاتی نشد. نمونه پیشرفته تر رو گذاشتند اوکا. اینجا عکسش رو زیر بمب افکن مشهور بتی و در حال پرتاب از بتی می تونید ببینید.

G4M_701st_Kokutai_Ohka.jpg

G4M_Type_1_Attack_Bomber_Betty_launching

اینجا درباره بایکا نوشته:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kawanishi_Baika

اینم یه عکس دیگه از اوکا:

jsp_profiles_1.jpg

اینم عکسش توی کارخانه که به دست آمریکایی ها افتاده

300px-Kugisho_22.jpg

اینهم توضیحات درباره اوکا

http://en.wikipedia.org/wiki/Ohka

یکی از دلایل سرمایه گذاری هیتلر روی وی-1 و وی-2 این بود که لوفت وافه دیگه توان بمباران استراتژیک لندن رو نداشت. اول جنگ حملات بمب افکنهای هیتلر پوست مردم انگلیس رو کنده بود ولی بعد از نبردهوایی بریتانیا دیگه آلمان نمی تونست حملات هوایی دقیقی بر روی لندن انجام بده. واسه همین رفتند به سمت حملات شبانه که اون هم توسط رادارهای زنجیره ای انگلیس در جنوب این کشور کشف می شد. دست اخر جنگ در روسیه و شمال افریقا و بعدتر بالکان و ایتالیا لوفت وافه رو جوری به انفعال کشونده بود که دیگه برای دفاع از آلمان هم کم آورده بودند. در یک عملیات بمباران متفقین تونستند کل شهر درسن رو با بمب ناپالم از روی نقشه محو کنند جوری که بازسازی اون شهر تقریبا 10 سال طول کشید و نزدیک 100 تا 150 نفر مردم توی درسن زنده زنده جزغاله شدند.

هیتلر نیاز به سلاحی داشت که بتونه جنگ رو به خونه حریف بکشونه و انتقام این بمبارانهای وحشتناک روزانه و شبانه رو بگیره. چون لوفت وافه توان درگیری با جنگنده های جدید متفقین مثله موستانگ و تمپست رو نداشت بهترین راه حل همین موشکها بودند. دقیق نبودند ولی وحشت زیادی ایجاد می کردند و انگلیسی ها خیلی به در و دیوار زدند تا از طریق مقاومت فرانسه و بلژیک محل ساخت و انبار اونها رو پیدا کنند وبمباران کنند.

عراق هم در جنگ شهرها همین استراتژی رو داشت. اسکادها کلا دقیق نیستن با دستکاری هایی هم که روشون شده بود دقتشون بدتر هم شده بود ولی اگه دوستان مسن تر یادشون باشه تونستند تهران رو خالی از سکنه کنند. (کاری که شاید بعضی ها هم بعدا خواستند بکنند ولی نتونستند.)

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب !!!

این آلمان ها اگر تو سرمای سیبری گیر نمی کردند و همین طور آمریکا وارد کار نمی شد حتما می زدند دهن این اروپا رو سرویس می کردند

این موشک تو زمان خودش واقعا خیلی حرف واسه گفتن داشته

دست تهیه کننده مقاله درد نکنه

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جون بسی بسیار سپاس بابته مطالبی که گذاشتی و کاملا درست میفرمایید

قضیه موشک سرنشین دار جز اون قسمتایی هست که تقریبا اونو با کامیازه های ژاپن مقایسه می کنند با این تفاوت که واقعا مغز ... می خواسته این کار و واقعا ترسناکه !

یه خلبان زنی هست شاید خیلیا بشناسندش ، اسمش هانا نمیدونم چی بود که مورده علاقه هیتلر .... بود و از اون برجسته خلبان ها بود که در لحظات اخر رایش سوم هم در مقرشون بوده

کار طراحی موشک که به مشکل برمیخوره کسی داوطلب نمیشه که یهو این داوطلب میشه .... دقیق خاطرم نیست ولی به هرحال جون سالم در میبره از انجام عملیات ....

فکرشو بکنین یه زن ن ن ن ن .... !

راجبه نبرد در سیبری و مقابله با اروپا هم که واقعا بحث مفصل اما بیهوده ای ! خواهد بود ....

چیزی که گذشت گذشت ، ازش برای ساختن اینده ای بهتر عبرت بگیرید شاید روزی خودتون جاشون بودید !

راستی رضا تیکه بس ملسی بود اخرین پرانتزت !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون اخوی دستت درد نکنه، تعدادی از این تصاویر ور دارم، ما رو بردی به اون حال و هواها!

بدين صورت که با هواپيما نزديک موشک شده سپس با با بال هواپيما ضربه کوچکي به بال موشک ميزدند و موشک از مسير خودش منحرف ميشد و جاي ديگري بغير از شهر فرود ميآمد.



البته دقیقا گویا اینطور نبوده، شیوه کار اینطوری بوده که یکی از بالهای هواپیما را دقیقا جلوی بال مخالف موشک قرار می دادند( مثلا بال راست هواپیما در مقابل بال چپ موشک) این کار باعث می شد تا بال موشک دچار واماندگی شده و نتیجه اش هم که معلوم است، به علت نداشتن اتوپایلوت مناسب موشک به سرعت رهسپار زمین می شد، این شیوه به نوعی مهارت خلبان را نیز به رخ می کشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مستندی درمورد موشک وی1 و وی 2 از شبکه 4 پخش شد که  در اون مستند نشون میداد انگلیس برای در امان موندن از تهدید این موشک  وی 1 از تعداد بالن های کوچیک استفاده کرده بود که راه موشک وی یک رو سد کرده بودن ! زمان جنگ هم عراق بین کوه ها کابل کشی کرده بود تا هواپیماهای ما نتونن از فضای بین کوه ها برای  ورود مخفیانه به عراق استفاده کنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Blitz.png
 
 
  بر اساس گزارش منتشر شده از طرف ژنرال آمریکایی کلایتون بیسل
 
 



https://skeptic78240.wordpress.com/tag/v1/

ویرایش شده در توسط warjo
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه مدته عاشق این موشک شدم :blushing:

#####################

منابع مختلفی در مورد مدت زمان موردنیاز برای ساخت موشک V-1 اطلاعات متفاوتی ارائه کرده اند ، در همین تاپیک به 50 نفر ساعت اشاره شده ، ویکی پدیا 2000 نفر ساعت را ذکر کرده ، به خاطر دارم که در کتابی به 300 نفر ساعت هم اشاره شده بود .

با توجه به سادگی سیستم هدایت موشک ،  دقت موشک V-1 افتضاح بود ، اما در زمان خودش برای هدف قرار دادن شهرهای بزرگ مناسب بود . این موشک در برد 240 کیلومتری دارای CEP معادل 18 کیلومتر بود . CEP نمونه ی هواپرتاب این موشک معادل با 38 کیلومتر بود دقت پایینتر می اومد . حدود 20 درصد از موشک ها نیز تقریبا بلافاصله پس از پرتاب سقوط کردند . ( سر جنگی موشک 60 کیلومتر بعد از پرتاب مسلح می شد . )

یک نکته ی خیلی جالب در مورد این موشک بهای اون هست ، این موشک بهایی برابر با 600 دلار ( دلار 1943 ) داشت . در نظر داشته باشید یک بمب افکن 4 موتوره ی بوئینگ B-29  در آن زمان حدود 600.000 دلار ( هزار برابر ) قیمت داشت . البته B-29  ده برابر موشک V-1 بمب حمل می کرد ، و با در نظر گرفتن این مسئله موشک V-1 یک صدم قیمت این بمب افکن هزینه داشت .( قیمت B-29 بدون بمب ها محاسبه شده و پول بمبها را هم باید حساب کرد . ) البته پرواز بمب افکن B-29  جان 11 خدمه را هم به خطر می انداخت . برای مقایسه شرایط نیروی هوایی در جنگ دوم بهتره یادآوری کنم که انگلستان در حمله به پنه مون 200 لنکستر فرستاد که 40 یا 41 عدد  از آنها برنگشتند .( انشاءالله آمار V-1 را هم درخواهم آورد )

 

اگر بخواهیم بهای موشک را به سال 2017 بدست بیاریم ، چیزی حدود 7000 تا 8000 دلار قیمت داشت ، تاماهوک بیش از یک میلیون دلار قیمت داره !

برای مقایسه بهای دلار در 1943 و 2017 از لینک زیر استفاده کنید :

http://www.in2013dollars.com/1943-dollars-in-2017

 

منابع این قسمت :

https://en.wikipedia.org/wiki/V-1_flying_bomb

https://books.google.com/books?id=RLbdj6sBjssC&pg=PA100&lpg=PA100&dq=v-1+missile+cep&source=bl&ots=jeHTXqWxzd&sig=36Sdf31nn4aH9Lz1Nhr5ojI6mK0&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwictIf0u5LYAhUPb1AKHWWnADUQ6AEIRjAE#v=onepage&q=v-1 missile cep&f=false

 

انشاءالله آمار بهتری از حملات موشک را ذکر خواهم کرد .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , warjo گفت:

در ژانویه  1944 ، بریتانیا طرح مفصلی را پایه ریزی کرد که بر اساس آن جنگنده ها در مسیر های گشت مشخصی مستقر می شدند ( شامل 8 جنگنده ی تک موتوره و 2 اسکادران اینترودر )

سلام علیکم

ضمن عرض خسته نباشید و تشکر بابت این مطالب ارزشمند

احتمالاً یک نقص بسیار جزیی در خصوص نام بردن از پرنده های رهگیر  وجود داشته  ( البته به منبعی که معرفی فرمودید هنوز مراجعه نکردم )

با این وصف :

درابتدای شروع حملات وی- یک در ارتفاع و سرعت پایین ( ژوئن 1944) نیروی هوایی سلطنتی ، نخست جنگنده هاوکر تمپست را به کارگرفت ( پرنده های موجود در وینگ 150 ) هر چند این پرنده ها چندان موفق نبودند . این وینگ بعدها با اضافه شدن جنگنده های P-47M ، تقویت شدند . با شدت گرفتن حملات ، مجدداً جنگنده های P-51 و اسپیت فایرهای مارک 14مجهز به پیشرانه های جدید گریفون نیز وارد عمل شده و حتی  برای مقابله با حملات شبانه وی-1 های آلمانی ، جنگنده های مشهور شب پرواز دی هاویلند ماسکیتو هم به کار گرفته شدند .

Hawker_Tempest_ExCC.jpgRepublic_P-47M-1_061020-F-1234P-035.jpg

                                            هاوکر تمپست                                                                    پی-47 ام

 

Supermarine_Spitfire_Mk_XIV_28578166350029.jpgDe_Havilland_DH-98_Mosquito_ExCC.jpg

                                                   اسپیت فایر مارک-14                                                دی هاویلند ماسکیتو

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از مطلب خوبتان

 

نکته جالبی که همیشه در مکانیک سیالات و محاسبات مکانیک سیالات محاسباتی گفته می شود توانایی شلیک آلمان ها و هدف قرار دادن لندن بدون سیستم های محاسباتی امروزی است 

آلمان های بدون کامپیوترهای پیشرفته محاسباتی را انجام دادند و شلیک کردند و هدف را با دقت قابل قبولی زدند و این نشانه توانایی منحصر به فرد تیم موشکی آلمان در آن زمان است

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.