Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

البته باید این رو در نظر داشت که این بالگرد تک سر نشینه هست و در عین حال جای کمی هم داره و برای همین محدودیتهاست که دست برای برخی تجهیزات و ادوات بسته هست مثلا روی این بالگگرد نمی شه موشک لیزری نصب کرد چرا که نیاز به یک نفر برای نشانگذاری هدف داره که از یک نفر بر نمی اد هم هدایت کنه و هم نشانگذاری موشک رو انجام بده در حالی که در شناورهای دیگه همیشه یک خلبان و یک افسر تسلیحات هست که این کار رو انجام میده.به مین خاطر هم از خیر توپ گذشتن.

برای همین به فکر این بودن که یا باید از موشکهای حرارتی و یا راداری استفاده کنن که فایر اند فورگت هستن البته نوع راداری بصورت کامل فایر اند فورگت نیست و در طی مسیر شما باید رادار رو به طرف هدف داشته باشید.

اتفاقا نظر جالبی هست که کارایی عملی اون مشخص بشه.
برای مقابله و از بین بردن اشرار هم بسیار می تونه کارساز باشه و پشتیبانی بسیار عالی رو به عمل بیاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنا به حدث هايي كه دوستان زدند كه اين موشك راداري هست پس نميشه اون رو برا نمونه زميني استفاده كرد چون اون رادار نداره و به جاش توپ داره و موشك ليزري هم نميتونه شليك كنه پس نمونه زمينيش فقط با راكت ميتونه درگير بشه . درسته ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یه اشاره داشتم نمونه ای از این بالگرد دیده شده که روی کابین خلبان و زیر ملخ دارای رادار هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اپرا جان اون كه بالاي سر كابين خلبان بود كه انگار يه سامانه اپتيكي بود نه رادار . درسته ؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب برادر من این فقط یه نشانسه یعنی هر چیزی می تونه اونجا قرار بگیره.
حالا اگر اپیتیکی هم باشه یعنی می تونه موشک لیزری یا حرارتی شلیک کنه که باز خودش جای بحث داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمال شليك يه موشك هدايت تلويزيوني كوچك هم هست ؟ با توجه به اون سامانه اپتيكي .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله مثلا کوثر دارای نمونه هدایت تلویزیونی هم هست.
ولی برای شناسایی هدف کوثر ابتدا باید اون رو با رادار دید ولی اون سامانه اپتیکی به درد شلیک موشکهای لیزری و تلویزیونی ضد زمینی می خوره نه دریایی .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]شاهد 278؛ جت رنجر بومی سپاه
[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/IMAGE634309674965126250.jpg[/img]
شاهد 278 یکی از محصولات بومی کشور بوده که به تولید انبوه رسیده و در نهادهای نظامی و غیر نظامی وارد خدمت شده است.
صنایع هوایی شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف اجرای مطالعه و تحقیقات، پیرامون بالگردها و طراحی و تولید آنها، بر اساس نیازها و تعاریف محیط عملیاتی کشور، در سالهای دفاع مقدس، آغاز به کار نمود و با ساخت چند نمونه بالگرد تحقیقاتی، پس از حداقل یک دهه تلاش بی وقفه، موفق به طراحی و تولید بالگرد ترابری سبک شاهد 278، با الگو برداری از بالگرد سبک و بسیار موفق «جت رنجر» گردید. این بالگرد 5 سرنشینه و چند منظوره دارای کاربردهای متنوعی بوده و هم اکنون هم در نیروهای نظامی مانند سپاه و هم در نهادهای غیرنظامی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست، مشغول ارائه خدمات می باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E36.JPG[/img]
فراگیری فن پرواز با این پرنده، ساده است که موجب کاربری آسان آن و زمان مورد نیاز کوتاه، برای آموزش خلبانان می گردد و درنتیجه به دلیل کاهش هزینه های آموزش پرواز با آن نیز، از سوی نهادهای غیرنظامی، مورد توجه قرار دارد.
بدنه و ملخ های این بالگرد از جنس مواد مرکب غیر فلزی ساخته شده که علاوه بر کاهش وزن پرنده عدم ایجاد خوردگی و زنگ زدگی و در نتیجه امکان کار در محیط های گوناگون را به دنبال دارد. جذب و مستهلک کردن ارتعاشات تولیدی موتور و همچنین عمر و دوام بالاتر قطعات مربوطه نیز از ویژگیهای استفاده از این مواد پیشرفته می باشد که باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در طول دوره عمر پرنده گشته و استفاده از این بالگرد کاملاً بومی را دارای صرفه اقتصادی بیشتری می نماید.
البته کاهش وزن پرنده در اثر استفاده از مواد کامپوزیتی که از فلزات سبکتر هستند، باعث افزایش وزن بار قابل حمل این پرنده نیز می شود. همچنین استفاده نسبتاً‌ زیاد از سطوح شیشه ای در بدنه بالگرد علاوه بر کاهش وزن، وسعت دید بالایی برای خلبان و سرنشینان این بالگرد ایرانی به ارمغان آورده است. فضای مناسب کابین این بالگرد، امکان حمل سه سرنشین در عقب و یک سرنشین در جلو، در کنار خلبان را ممکن می سازد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3%7E137.jpg[/img]
سقف پرواز بالای این بالگرد، امکان اجرای عملیات در محیط های مرتفع و کوهستانی که در کشور ما نیز فراوان هستند را موجب می شود. سرعت پروازی بالای این بالگرد نیز اجرای سریع مأموریت را به دنبال دارد. مداومت پروازی بیش از 4 ساعت، از نقات قوت این پرنده ی بومی است که در کنار برد حدود 600 کیلومتری آن، نیاز به سوختگیری را کمتر نموده و مسافت قابل توجهی را تحت پوشش این پرنده قرار می دهد.

مشخصات عملکردی:
سقف پرواز ایستایی IGE

7750 متر
سقف پرواز ایستایی OGE

5800 متر
سقف پرواز سرویس: 8750 متر
بیشترین نرخ صعود: 8 متر بر ثانیه
بیشرین سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت
برد(5000پایی): 605 کیلومتر
مداومت پروازی:بیش از 4 ساعت

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4%7E126.jpg[/img]
مشخصات فنی:
طول: 92/11 متر
عرض: 91/1 متر
ارتفاع: 75/2 متر
قطر روتور اصلی: 16/10 متر
قطر روتور دمی: 57/1 متر
وزن خالی: 682 کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست: 1450 کیلوگرم
حداکثر قدرت موتور 420 اسب بخار
کاربردها:
• گشتی و شناسایی در نیروهای مسلح
• جابجایی فرماندهان و کنترل هوایی
• آموزش خلبانی نظامی و تجاری
• کنترل ترافیک شهری
• آمبولانس هوایی و حمل مصدوم
• گشت حفاظت محیط زیست
• بازدید خطوط نفت و گاز و برق
ویژگی‌ها:
• بالگرد 5 نفره چند منظوره
• تناسب با شرایط جغرافیایی متنوع
• سامانه کنترل دوگانه
• بدنه و پره‌ها از مواد مرکب پیشرفته
• دارای عملکرد بالا و نمای زیبا

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/5%7E115.jpg[/img]
مشرق نيوز

http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=25123

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از مهمترین مسائلی که در مورد این بالگرد باید گفت اینه که معلوم نیست موتورشو از کجا گیر آورده ان.خیلیه می گن که با یه واسطه از رولز رویس خریده ان. البته واسطه هه دستگیر شده اما قبل از اون حدود 250 تا موتور به ایران فرستاده که برای کوتاه مدت کافیه اما برای بلند مدت واقعا باید دنبال ساخت یه موتور خوب (حتی مهندسی معکوس همین موتوری که الان روشه) باشن. نمیدونم پروژه ی بومی سازی TV-3 تا کجا پیش رفته اما اگه بتونن در طی این پروژه به دانش ساخت پره های توربین دست پیدا کنن عالی میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Aspahbod عزیز داره برای ساخت موتور جت و بالگرد و ...... بومی تلاش زیادی میشه ولی مهم اینه که کی به نتیجه میرسه ! شایدم رسیده باشن و ما خبر نداریم ! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

[quote][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3~137.jpg[/img][/quote]

پیشرفت بسیار خوبیه و واقعا خسته نباشید داره ، ولی این عکسو که آدم میبینه یاد اتوبوسهای بنز 302 میفته.
ای کاش یک کم به راحتی پرسنل و خدمه و کلا کاربرای پرنده اهمیت میدادند. یه کمربند یا حفاظ ایمنی که لااقل باید داشته باشه ؟!؟!؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیافه خوبیه داره..
بنظر نمیرسه زیاد بتونه در مقابل تیراندازیها مقاوم باشه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
rpg7 عزیز

خیر خواهانه عرض میکنم" پست های پشت سرهم نزار" این از قوانین سایته

یه موقع دیدی عوامل بالادستی قاطی کردن ها!! بعد اونوقت زیاد جالب نیست.

چون تو جند تا بحث به این شکل مشارکت کردیدی نشون میده که در جریان نیستی.

ما مخلصیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.