Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

کاربردها:

[quote] گشتی و شناسایی در نیروهای مسلح
• جابجایی فرماندهان و کنترل هوایی
• آموزش خلبانی نظامی و تجاری
• کنترل ترافیک شهری
• آمبولانس هوایی و حمل مصدوم
• گشت حفاظت محیط زیست
• بازدید خطوط نفت و گاز و ب[/quote]

پس یعنی قابلیت استفاده در میدان نبرد رو نداره؟؟
شاید بشه با بهینه سازی و ایجاد تغییرات و نصب آپشنهای عملیاتی به عنوان ضد زرهی یا پشتیبانی نزدیک تو نبرهای نه چندان بغرنج استفاده بشه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب بود. ولي توليد انبوه نميشه به اون معنا.چون نميبينيم.[/quote]

از کجت میدونید؟ icon_eek . اینا که قیافه شون با جت رنجر تفاوت چندانی نداره شاید دیدیم و فکر کردیم جت رنجرن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رفقا تولید میشه ، خوبم تولید میشه ! icon_eek

مستر جان حالا هر چیزی که رسید نمیشه که یه لایه آهن دورش بکشیم بفرستیمش میدون جنگ ! ما برای پشتیبانی هوایی و ترابری خانواده شاهد رو داریم که هر کدوم وظیفه خودشون رو دارن نمیگم عملی نیست میشه ولی این برای یه کار دیگه ای ساخته شده و اصلا از قیافش پیداست که برای میدون جنگ نیست و اگرم بخواییم تبدیلش کنیم باید تقریبا خیلی از قطعاتش رو عوض کنیم و قعات مقاوم تر و .... به کار ببریم ! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان بهتره سريع از اينكه نميتونه تو ميدانه جنگ باشه نااميد نشن.شركتهاي بويينگ يا لاكهيد يا مك دانل داگلاسم اول يا ميل سازي بودند يا كارگاهه توليده اشغال ماشغا لاي امريكايي.با رسك وارده دنيايه نظامي شدند و با جون كندن و با كسبه تجربه در دنيا حرفه اول رو زدندو مبزنند.البته فعلا icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
komando59 عزیز متشکرم .
من اصلاعات چندانی در این زمینه ندارم .

میشه بفرمائید از لحاظ ساختاری چه چیزی باعث میشه یه بالگرد بتونه خصوصیت به کارگیری در میدان نبر درو داشته باشه ؟؟
خودم یه حدسایی می زنم مثل زاویه پره های ملخ و چینش اونها ، نسبت قدرت پیشرانه به وزن پرنده ، قابلیت های آیرودینامیکی ، rsc مناسب و سقف پروازی و . . .

ولی مسلما درست ترشو میشه از زبون شما شنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان خيلي وقته كه شاهد مسلح شده علسش با دو تا راكت انداز هست روي نت برين ببينين .

در ضمن يه بالگرد كه نبايد حتما براي جنگ ساخته بشه ممكنه هدف از ساخت اين بالگرد فقط ترابري باشه ٬ مثل 214و 212 و ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر از اطلاعات و این هلیکوپتر باعث افتار است.
اما بهتر نیست ایران تمرکز خودش رو روی هواپیماهای جنگنده بگذاره یا اگر نشد روی بالگردهای جنگنده سنگین؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ار پی جی خان پست پشت سر هم عواقب پشت سر هم داره از ما گفتن بود ها icon_eek

این رو به دوستان عرض کنم که شما متاسفانه همیشه یک بعدی به جنگ نگاه می کنید مثلا در ارتش امریکا گفته میشه چهار نفر کار می کنن تا یک نفر بجنگه و این میدونین یعنی چی یعنی اینکه پشتیبانی و لجستیک بسیار مهم هست و اگر درست انجام نشه یا اصلا جنگی نمیشه یا اگر بشه طرفی که این مورد رو در نظر نداشته باشه حتما می بازه.
شما انتقال مجروحین کمک و امداد رسانی تاکسی هوایی گشتی وخیلی کارهای دیگه می تونین با این هلی کوپتر ها بکنین البته منظور من خود این هلی کوپتر نیست بلکه در کل منظورم هلی کوپتر هست که در برخی از نوع عملیاتهای جنگی جز با این وسیله نمی شه حمل و نقل و لجستیک داشت مثلا در عملیات کوهستانی یا هلی برن پشت خطوط دشمن و کمک به اونها.

البته در نوع خودش از شاهد 285 فکر می کنم توانایی بالاتری برای حمل بار داشته باشه برای همین اگر این هواگرد رو تبدیل به جنگی کرد می تونه همزمان دو تا خلبان داشته باشه و توانایی حمل تسلیحات بیشتر و کاراتر و قویتری هم داشته باشه تا بتونه تاثیر گذاری مثبتی در میدن جنگ بزاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اپرا عزیز حرف شما کاملا متین و کامل با شما موافق هستم.
اما به شرطی که نیروی جنگنده قوی باشد تا از آن پشتیبانی کرد.
نه نظر شما نباید اول هلیکوپتر سنگین و جنگنده قوی ای باشد و بعد هم زمان نیروی های پشاتیبانی عالی با تجهیزات بومی؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال هر نیروی دیندار و وطنپرستی اگر حتی ناخن گیر در دست داشته باشد جلوی دشمن خواهد ایستاد و پشتیبانی قابل حذف از سیستم جنگی نیست شاید بشه شکلش و نوعش رو عوض کرد ولی اصل ماجرا پا بر جاست وگرنه مثلا هدف یک نیروی متوسط که قصد دفاع داره در برابر یک نیروی قوی اگر لجستیک و پشتیبانی خوب داشته باشه حداقل می تونه دفاع کنه ولی اگر نباشه همون دفاع رو هم نمی تونه داشته باشه.

به هر حال این موضوع از زمان شروع انسان برای جنگیدن و شکل گرفتن ارتشهای اولیه یکی از مسائل بسیار مهم بوده به شکلی که سن تزو در کتاب هنر جنگ خودش میگه اگر 1000 ارابه پشتیبانی نداری برای جنگ مهیا نشو .
حالا خود این ارابه ها به اندازه ای بودن که می تونستن وسایل اسباب و غذا برای 75 نفر رو با چندین گاو و اسب حمل کنن و خیلی اوقات دهها نفر هم روشون می نشستن اینجا البته برای حمله گفته شده اما برای مدافع هم این اصل پا بر جاست و تغییر چندانی نداره .
مثلا شما نیروهایی رو در خط در نظر بگیرین که به موقع و به اندازه به اونها اب غذا مهمات و دارو نرسه نتونن مجروح ها رو به موقع یا اصلا به پشت ببرن چه منظره ای می تونین برای این موضوع تصور کنین سربازی گرسنه تشنه با خشابی خالی و دوستانی مجروح در اطرافش .

پس می بینیم اصل ماجرای لجستیک و پشتیبانی پا برجاست و مهم نیست شما نیروی قوی داشته باشی یا نه اگر بخوایم اینطور اظهار نظر کنیم که مثلا ما چون نیروی قوی نداریم پس پشتیبانی و لجستیک هم نمی خوایم این میشه که اصلا در برابر دشمن قویتر نایستیم.

اینم اضافه کنم اگر شما توان بالایی در این وضعیت داشته باشین می تونین ه های بسیاری از اون در زمان لازم ببرین مثلا همین نیرو در سپاه پاسداران ایران بعد از اتمام جنگ صرف کارهای عمرانی و اقتصادی شد و تونست کمک بسیار قوی به کشور بکنه.

اینم یادم رفت بگم که حتی در گذشته های بسیار دور هم این کار و این بخش مهم رو یه افراد بسیار لایق و مدیر و مدبر می دادن کسانی که به قول معروف از 24 ساعت 25 ساعت کار کنن و یکی از پست های بسیار مهم و کلیدی بوده. چه جنگها که با قطع کردن کاروان پشتیبانی و یا مختل کردن اون نتایج بسیاری رو عوض کرده.

همین امر موجب زنجیره ای برای پیشرفت در دیگر بخش ها میشه و در نهایت منجر به قوی شدن بنیه کشور برای قوی کردن توان خودش هم میشه.
امیدوارم منظور درست رو منتقل کرده باشم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جمهوری اسلامی ایران با تولیدات پروژه ی شاهد عملا" به زمره ی چند کشور انگشت شمار تولید کننده قطعات حساس هلی کوپتر که تنها در اختیار چند کمپانی بزرگ هست راه پیدا کرده که هز ینه ی تولید هر فروند از این هواگردها رو معادل بیشتر از یک دهم نمونه مشابه خارجی اون کرده !
با تولید این هواگرد تقریبا" بومی که در مدلهای گوناگون و بسته به نیاز سازمانی تولید میشه ظیف وسیعی از نیازهای نظامی و غیر نظامی کشورمون مرتفع خواهد گردید !
به عنوان مثال تا قبل از این ، امید سازمان حفاظت از محیط زیست به جایروکوپترهای تولید کشورهای خارجی بود که با تولید این مدل غیر نظامی از پروژه شاهد حق انتخاب بیشتری در اختیار این گونه سازمانهای دولتی کشورمون + پشتیبانی و .... قرار خواهد گرفت!
دوستانی هم که به قیافه و مباحث دوام نمونه های جنگی این پروژه اشکالاتی دارن بهتره برن ببینن چند تا کشور تو دنیا عملا" هلی کوپتر طراحی و مهمتر از اون [color=red]اجرا[/color] می کنن ...
مباحث اندیشیده شده در نمونه های جنگی و طیف وسیع موشکهایی که میتونن استفاده کنن + سطح مقطع راداری کم و حتی وجود امکاناتی در این پرنده ها برای مقابله با موشکهای IR پیش کش دوستان !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب دست سنگینی داری صدرا جان ...آخ آخ آخ بی انصاف icon_eek :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ops عزیز من اصلا نمیفهمم شما چی میفرمائید ، آخه میله ساختن و از کجا شروع کردن چه ربطی به تبدیل یک هلیکوپتر ترابری به جنگی داره ؟! icon_eek

مستر جان ما کوچیک شماییم و داریم درس پس میدیم با اجازتون :
داداش نگاه کن این نمونه وظیفش ترابری هست و تبدیل شدنش به نمونه جنگی درست نیست چون با خصوصیات نمونه جنگی (پشتیبانی هوایی) ساخته نشده که بخواد بره و بجنگه که مسلما تغییرات زیادی باید در بدنه ملخ و ..... ایجاد بشه ! ولی میتونه در نقش یه هلیکوپتر ترابری جنگی ایفای نقش کنه که بازم تغییراتی میخواد ولی این تغییرات زیاد نیستن ، مثلا باید شیشه هاشو کمتر کرد و شیشه ضدگلوله به کار برد ( الزامی نیست ولی برای بکار بردنش در جنگ خیلی میتونه مفید باشه !) و .... که اینا مجموعا تغییرات کمی هستند و ماهیت ماموریت این هلیکوپتر رو تغییر نمیدن که همون ترابری هست و براش ساخته شده !
مستر جان ما کوچیک شماییم و داریم درس پس میدیم با اجازتون :
در مورد تغییرات ساختاری خدمتتون عرض کنم که این هلیکوپتر برای ورود به عرصه ترابری جنگی باید تغییراتی رو که بالا گفتم ، روش انجام بشه ! ولی برای پشتیبانی هوایی باید یک سری تغییرات کلی و جزئی زیادی روش انجام بشه از جمله مقاوم سازی بدنه در برابر کالیبرهای پایین البته این مورد رو هم باید برای نمونه ترابری هم لحاظ کرد ولی نه به جدیت پشتیبانی هوایی ! این مواردی رو که شما ذکر کردید همش صحیحه و من در تکمیل عرایضتون بگم که این هلیکوپتر برای تبدیل شدن به یک هلیکوپتر جنگی باید فضای های داخلی درون هلیکوپتر که برای حمل بار تعبیه شده تغییر کنه شاید میشد مثلا از این فضا ها بهره بیشتری برد ، با همون قدرت موتور و با طراحی مناسب به جرئت میشه گفت که میشد یک هلیکوپتر جنگی خوب طراحی کرد که بسیار چابک تر سریع تر ، آیرودینامیک تر ، کوچیکتر و ...... باشه که بسیار بهتر عمل کنه و مقاومت بالاتری داشته باشه !

ممد جان اونی که شما میفرمائید شاهد 285 هستش که برای پشتیبانی هوایی شاخته شده و وظیفش همون جنگه ! :oops:

opera عزیز خوب مسلما توانایی بیشتری برای حمل بار داره چون اسمش ترابری هست ! اگر بخواییم اینو تبدیل به هلیکوپتر جنگی کنیم باید تغییرات زیادی رو درش اعمال کنیم که یک هلیکوپتر دیگه میشه انگار شما بگی شینوک رو مسلح کنیم هم بار بیشتر میبره هم میتونه 10 تا خلبان داشته باشه !
مسلما طراحان شاهد 285 میدونستن این شاهد یه بهتر عمل میکنه که اونو طراحی کردن و نیومدن این 278 رو تبدیل کنن به جنگی ، اونا متونستن که دو تا خلبان بذارن ولی شاید تونستن با دیجیتالی کردن کابین و کارهای دیگه کار خلبان رو راحت کنند و دیگه دو خلبانه کردن هلیکوپتر نمی صرفیده !

در کل منظور من اینه که به صرفه نیست که یک هلیکوپتر که ترابری بوده رو بخواییم تبدیل به جنگی کنیم چون بالاخره یه کسری هایی داره بخاطر تغییر ماهیت به وجود می آد ولی اگه با الگو از این طرح یه هلیکوپتر جدید بسازیم میتونه خیلی موفق باشه ! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من اقا کماندو تبدیلی که من گفتم دو جور میشه یکی اینکه با مسلح کردن این هلی کوپتر مثل هلی کوپترهای هیوی جنگ ویتنام یک بالگرد ترابری پشتیبانی مسلح داشت و مورد دوم اینکه اون رو از پایه تبدیل به جنگی کرد.
منظور من این بود که موتور قوی این هلی کوپتر می تونه به راحتی سرعت چابکی قدرت و توان بالایی برای حمل مهمات داشته باشه ولی باید اون رو کامل تغییر داد مثلا ارایش خلبان پشت سر هم مقاوم شازی اون و....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.