SAEID

مبحث مقایسه بالگردهای هجومی Mi-28 و AH-64

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بعد از سقوط صدام پیرمرده گفته بود که مرا تهدید کردند که بگویم به طرف آپاچی شلیک کردم و آن را به غنیمت گرفتم . وقتی دروغ گویی مثل محمد الصحاف مسئول تبلیغات جنگ صدا بود معلوم است این پیر مرد باید چه بگوید.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]برای اینکه توانایی های این دو بالگرد برای ادامه بحث جلوی چشم دوستان باشه ، به قسمتی از توانایی های این دو اشاره میکنم . این مطالب عیناً در سایت موجود است فقط مشخصات نبود که خودم اضافه کردم :

[b]Mil Mi-28 Havoc[/b]

Mi-28 دارای بیشینه سرعت 300 کیلومتر در ساعت بوده و قابلیت پرواز به عقب و اطراف با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت را دارد. همچنین می تواند در حالت ایستا 45 درجه در ثانیه بچرخد. در آگوست 1996 شرکت میل پیش نمونه مدل تهاجمی در شب و هر گونه شرایط آب و هوایی را با نام Mi-28N Night Havoc به نمایش گذاشت.

Mi-28از طرحی تقریبا ساده برخوردار بوده و با دیگر هم رده های خود به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی ندارد. خلبان و افسر تسلیحات/سیستم در دو کاکپیت جدا و پشت سر هم در زیر کاناپی های اختصاصی قرار گرفته اند. ارابه فرود Mi-28 مثل AH-64 آپاچی و یورو کاپتر تایگر از سه چرخ غیر قابل جمع شونده تشکیل یافته است که به همراه جایگاه خدمه با جذب نیروهای وارد باعث سالم ماندن آنها در برخوردهای شدید با زمین حتی با سرعت 12 متر در ثانیه (در برخورد عمودی)می شود. Mi-28 از دو موتور توربو شفت TV3-117VMA هر کدام با قدرت 2465 اسب بخار نیرو می گیرد که علائم حرارتی آن نسبت به Mi-24 کمتر شده است.

تیغه های 5 تایی ملخ اصلی از مواد کمپوزیت ساخته شده و روتور عقبی مانند AH-64 بصورت دو تیغه دو ملخی است. طراحی منحصر بفرد روتور Mi-28 به آن اجازه فرود و ادامه پرواز حتی با تیغه های روتور اصلی آسیب دیده را می دهد. تیغه های جدیدتر نصب شده بر روی Mi-28N در مقابل گلوله های توپ 30 میلیمتری نیز مقاوم هستند. خدمه هلیکوپتر پشت سر هم قرار گرفته اند بطوریکه خلبان در پشت و افسر تسلیحات/سیستم در قسمت جلو قرار می گیرد. کابین خدمه هم زره پوش شده است بطوریکه شیشه جلو در مقابل گلوله های 7.62 و 12.7 و تکه های توپ های 20 میلیمتری مقاوم است.

****************************************
مشخصات Mil Mi-28 Havoc

تعداد خدمه : 2 نفر
طول : 17.01 متر
قطر پروانه اصلی : 17.2 متر
ارتفاع : 3.82 متر
وزن بدون سوخت و تسلیحات : 7890 کیلوگرم
وزن با سوخت و تسلیحات : 10400 کیلوگرم
حداکثر وزنی که میتواند بلند شود : 12100 کیلوگرم
نیروی محرکه : دو موتور توربو شفت Klimov TV3-117VM هر کدام به قدرت 1640 کیلووات

حداکثر سرعت : 324 کیلومتر بر ساعت
برد عملیاتی : 460 کیلومتر
سرعت صعود : 816 متر بر دقیقه
سقف پرواز : 5750 متر
تسلیحات : یک مسلسل 30 میلیمتری به نام Shipunov 2A42 به همراه 300 گلوله / 2400 کیلوگرم انواع تسلیحات متعارف

---------------------------------------------------------------------------------------------------

[b]AH-64 Apache[/b]

ساختمان هليكوپتر آپاچي به گونه اي طراحي و ساخته شده كه توانايي پايداري در تمام محيطهاي جوي را دارد و خلبان هليكوپتر ميتواند با استفاده از سيستم پيشرفته (IHADSS) كه سيستم كشف و شناسايي و هدفگيري اهداف نصب شده در كلاه خلبان است در روز و شب و تمام شرايط آب هوايي به خوبي ماموريتهاي خود را انجام دهد. (IHADSS مخفف Integrated Helmet and Display Sight System ). هليكوپتر آپاچي از وسايل پيشرفته و دقيق ديگر مانند آخرين سيستمهاي آيونيكي و الكترونيكي كه امكان شناسايي اهداف كاذب را به خلبان ميدهد و دوربين مادون قرمز براب استفاده در شب و نقشه راهنماي زمين و موقعيت ديجيتال خودكار و سيستم مكان ياب (GPS) استفاده ميكند .هليكوپتر آپاچي از سيستم /15Y MOS 15X كه يك سيستم الكترونيكي تعمير تسليحات است به همراه سيستم MOS 15R براي راهنمايي خلبان براي پيروزي آسان در نبردها است هم استفاده ميكند.
به طور عمومي هليكوپترهاي آپاچي بر خلاف ظاهر ترسناك و پر ابهت خود ضعفهاي زيادي دارند كه با دانستن اين نقاط ضعف ميتوان به راحتي به آپاچي ضربه زد و حتي اين هليكوپتر را نابود كرد . هدف از ساخت اين هليكوپتر درگير شدن و نابود كردن وسايل زرهي و مواضع دشمن در فواصل معين است . هليكوپتر آپاچي در ماموريتهاي خودميتواند تا حدودي مستقل عمل كند كه به دليل سيستمهاي پيشرفته هدايت و ناوبري و سلاحهاي گوناگون ميباشد .

در ماموريتهاي هليكوپتر آپاچي يك نقص عمده در هليكوپتر آپاچي شناسايي شد كه آسيب پذيري زياد اين هليكوپتر در برابر حملات نيروي زميني يا آتش نيروي هاي زميني (آتش پدافند و موشكهاي دوش پرتاب و .... ) بود . در جنگ دوم عراق در سال2003 حدود80% هليكوپترهاي آپاچي بر اثر آتش زميني آسيب ديدند و در جاهاي كوهستاني آسيب پذيري بيشتري دارند و عموما هليكوپتر آپاچي در جنگ شهري و يا در برابر نيروهايي كه كمين كرده اند ضعف دارد . زيرا نيروهاي پياده از حفاظت بيشتري براي استتار و مخفي شدن برخوردار هستند و هليكوپتر آپاچي هم نميتواند در اكثر مواقع اين كمين ها را شناسايي كند . در جنگ عراق نيروهاي عراقي و نيروهاي شورشي بعد از جنگ با هدف قرار دادن سيستم كنترل هليكوپتر و ورودي و خروجي موتورهاي هليكوپتر بارها باعث صدمه ديدن و فرود اظطراري و يا حتي از كار افتادن اين هليكوپتر شده است . هليكوپتر آپاچي در برابر آتش سلاحهايي مانند مسلسل هم تا حدي آسيب پذير است و اين هليكوپتر براي حمله به هدف از فاصله بيشتر از 850 متر استفاده ميكند. از ديگر نقاظ ضعف اين هليكوپتر آپاچي اين اسن كه تنها ميتواند به روي يك هدف تمركز كند و با يك هدف درگير شود و در صورت وجود تعداد زيادي هدف و فاصله داشتن اهداف آسيب پذير و ناكارامد است .

براي مقابله با اين وضعيت دشوار در نقاط مختلف هليكوپتر ژره محافظ بيشتر استفاده كرده اند ولي با وجود تمام اين سخنان هليكوپتر آپاچي از ساير هليكوپترها ديگر موفق تر است به دليل آنكه تسليحات بيشتري حمل ميكند و سرعت بيشتري دارد و از قدرت مانور زيادي برخوردار است . هليكوپتر آپاچي با تمام ضعفهايي كه دارد مقاوم ترين و موفق ترين هليكوپتر ارتش آمريكا است و با توجه امكان استفاده از موشكهاي سايدوايندر امكان درگيري و نبرد با هواپيماها را هم دارد . از هليكوپتر هاي آپاچي بيشتر به صورت تركيبي استفاده ميشود يعني اينكه در يك گروه به پرواز در مي آيند و يك گروه وظيفه حمله به اهداف را دارد و گروه ديگر براي پشتياني از هليكوپترهاي مهاجم در برابر خطرات است . از هليكوپتر آپاچي براي پشتيباني نيروي زميني و هدايت آتش توپخانه هم استفاده ميشود .

مشتريان و قيمت هليكوپتر آپاچي :

قيمت نمونه ابتدايي هليكوپتر آپاچي AH-64A 14.5 مليون دلار است و سنگاپور در سالهاي1999 تا2001 تعداد 20 فروند هليكوپتر آپاچي نوع دي هر كدام به مبلغ 56.25 مليون دلار را خريداري كرد . يونان در سال2003 12 فروند هليكوپتر آپاچي دي جمعا به مبلغ675 مليون دلار را سفارش داد كه اين رقم شامل تسليحات و قطعات يدكي هم ميشود .

****************************************
مشخصات AH-64 Apache :

تعداد خدمه : 2 نفر
طول : 17.73 متر
قطر پروانه اصلی : 14.63 متر
ارتفاع : 3.87 متر
وزن بدون سوخت و تسلیحات : 5165 کیلوگرم
وزن با سوخت و تسلیحات : 8000 کیلوگرم
حداکثر وزنی که میتواند بلند شود : 9500 کیلوگرم
نیروی محرکه : دو موتور توربوشفت General Electric T700-GE-701C هر کدام به قدرت 1490 کیلووات

حداکثر سرعت : 293 کیلومتر بر ساعت
سرعت استاندارد : 265 کیلومتر بر ساعت
شعاع عملیاتی : 480 کیلومتر
سقف پرواز : 6400 متر
تسليحات مورد استفاده هليكوپتر آپاچي : يك مسلسل 30 ميلي متري با 1200 گلوله / موشكهاي هل فاير AIM-92 Stinger / AIM-9 Sidewinder / AGM-122 Sidearm/ Hydra 70[/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون بابک جان!

بعد یک سال تاپیک فعال شد! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایالات متحده ساخته شد و نوع AH_64A آن در سال ۱۹۸۴ وارد ارتش آمریکا گردید. آپاچی که در واقع پیشرفته ترین هلیکوپتر تهاجمی دو موتوره ی جهان شناخته می شود در دو نوع A و D در حال خدمت در برخی از ارتشهای جهان است.Apache longbow یا AH_64D جنگ افزار مخوفی است که فقط برای نبرد دیجیتالی در آینده طراحی گردیده است.به این هلیکوپتر رادار موج میلیمتری کنترل آتش(FCR), موشک هوا به زمین, فرکانس رادیوئی شلیک کن ـ فراموش کن Longbow hellfire , که نیاز به نوع لیزری را رفع کرده ,موتورهای تقویتی, سیستمهای اویونیک پروازی پیشرفته تر و کابین یکپارچه نسبت به مدل قبلی اضافه شده است.
سیستم Longbow می تواند عملیات شناسایی طبقه بندی و اولویت بندی ۲۵۶ هدف زمینی را به طور تمام خودکار و در تمام شرایط جوی و پیچیدگی محیط نبرد انجام دهد.این سیستم رادار کنترل آتش در بالای روتور اصلی آپاچی قرار دارد و متشکل از آنتن و ترانسیمتر است که به صورت چند حالته و موج میلیمتری است.

این سیستم در ۴ حالت مورد استفاده قرار می گیرد:

ATM: حالت هدف گیری هوائی

GTM: حالت هدف گیری زمینی
TPM: حالت تهدیدهای هوائی

BIT: سیستم آزمایش درونی رادار
سیستم TADSیا سیستم تصاویر اوپتیکی و تلوزیونی به همراه دید مادون قرمز از جلو برای خدمه ارسال میشودو سیستم تصاویرمادون قرمز در تمامی جهات را برای دید در شب به عدسی تک چشمی متصل به کلاه خلبان که در کابین عقب قرار دارد و یا کمک خلبان که در کابین جلو قرار گرفته شده می فرستد. هر دو سیستم بر روی برجک گردان یا ثابت بر روی دماغه ی هلیکوپتر نصب شده اند.

جنگ افزار:

مهمترین جنگ افزار آپاچی موشکهای هوا به زمین Hellfire RFبا جستجوگر موج میلیمتری و برد ۸ تا ۱۲ کیلومتر است. همچنین می تواند انواع موشکهای هوا به هوای استینگر, سایدویندر و میسترال را جهت شکار هلیکوپترها و هواپیماهای دشمن برگزیند.در ضمن جهت مقابله با تهدیدهای راداری دشمن نیز می تواند از موشک ضد رادار ساید آرم استفاده نماید.

توپ ۳۰ میلیمتری با قابلیت ۶۲۵ بار در دقیقه و با توانائی حمل ۱۲۰۰ گلوله و سیستم پرتاب راکت با بالچه های تا شونده شامل ۷۶ راکت ۷۰ میلیمتری هایدرا نیز از دیگر قابلیتهای این پرنده ی آهنی مخوف است.

قوای محرکه:

موتورهای این هلیکوپتر از دو موتور پر قدرت توربوشفت جنرال الکتریک و با قدرت ۱۲۶۵ کیلووات میباشد. البته آپاچی های سفارشی ارتش انگلیس از موتورهای وطنی ساخت خود یعنی رولزرویس ـ توربومکا بهره می برند.
حداکثر برد پروازی آپاچی با مخزن سوخت خارجی ۱۹۰۰ کیلومتر و بدون آن ۴۰۰ کیلومتر است. ضمنا بد نیست بدانید که برای انتقال آنها از پایگاههای خود به مناطق جنگی معمولا از هواپیماهایC_17 یاC_5 استفاده می گردد.
با توجه به ميدان ديدگي و تجربه جنگي و سيستم هاي پيشرفته
آپاچي در حال حاضر بهترين هليكوپتر تهاجمي دنياست كه رقيبي براي اون قابل تصور نيست.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام و عرض ادب خدمت کاربرا ومدیر محترم تاپیک
در ارزیابی ومقایسه تسلیحات شرقی وغربی چندتا اصل کلی ازقدیم هستش که مقایسه رو سخت میکنه
اول اینکه ارزیابی تسلیحات شرقی خیلی سخت چون استراتژی روسهابرمخفیکاری شدید وجلوگیری از عدم دستیابی خارجی به اطلاعات نظامی وبزرگنمایی و ارائه اطلاعات تحریف شده توسط منابع نظامی خودشون امکان ارزیابی درست از کارایی سلاحهای روسی رو بسیار دشوار میکنه مثال میگ ۲۵ که تا قبل از دسترسی غرب روسها از اون سلاحی مخوف بجهان نشون داده بودن ولی بعدها غرب متوجه عدم کارایی وایرادت فراوان اون شد و دلیل بعد هم تولید دو ورژن کاملا متفاوت از یک سلاح بطوریکه نوع صادراتی اون فقط اسم و ظاهر مشابهی باسلاح اصلی داره و اصلا نمیتونه ملاک درستی جهت ارزیابی اون سلاح قرار بگیره
نکته بعدی میدان دیده تر بودن تسلیحات غربی هستش که با شرکت در نبردهای متعدد باعث مشخص شدن نقاط ضعف و رفع اونها توسط تولید کننده شده ولی تسلیحات اصلی روسی که در ارتش این کشور خدمت میکنن بدلیل عدم محک خوردن در یک جنگ تمام عیار نقاط ضعفشون مخفی میمانند مثال این تبلیغ گسترده روسها بر دقت هدف گیری وبمباران دقیق سوخو۲۴ که اصلا جهت اینکار طراحی شده بود ولی در اولین حضور واقعیش درنبرد در جنگ چچن حضور بسیار ضعیفی داشت بطوری که بطور وحشتناکی باعث هدف قرار گرفتن و بالا رفتن امار کشته شدگان غیر نظامی بود و بهمین علت حضور نداشتن در جنگ ضعف اون زمانی عیان شد که درحال بازنشسته شدن بود حال اینکه روسها از نظر دقت در هدف گیری اونو با بهترین جنگنده های غربی قیاس میکردن ولی رقیب غربی اون یعنی فانتوم بدلیل حضورش در جنگ از بدو تولدش ورفع نقصهاش تبدیل به یک ابر جنگنده شد که بعد نزدیک به نیم قرن از تولید هنوز پای ثابت نیروی هوایی کشورهای کاربرش میباشد وبنظر من فنسر بااینکه به گفته فرماندهان روسی جهت رقابت با اف۱۱۱تولید شد حتی توان رقابت با فانتوم رو هم نداره در مورد بالگردها هم این نکته صدق میکنه اپاچی سالهاست که تولید شده وشما اگه دقت کرده باشین باحضور این بالگرد در نبردهای متعدد ورفع نقصهاش و بروز رسانیهای متعدد تبدیل به یک بالگرد کم نظیر شده ولی میل۲۸یک بالگرد تازه تولید وناشناخته وتمام اطلاعات پیرامون اون منحصر به گفته های تولید کننده و فرماندهان نظامی روسیه هستش که بعضا همراه با بلوف؛اغرق و بزرگنمایی هستش ولی کارایی اپاچی کاملا میدانی هستش
در ارزیابی تسلیحات چیزی که نمایان هستش برتری الکترونیک وایویونیک غربی ودر مقابل موتو%D
باسلام و عرض ادب خدمت کاربرا ومدیر محترم تاپیک
در ارزیابی ومقایسه تسلیحات شرقی وغربی چندتا اصل کلی ازقدیم هستش که مقایسه رو سخت میکنه
اول اینکه ارزیابی تسلیحات شرقی خیلی سخت چون استراتژی روسهابرمخفیکاری شدید وجلوگیری از عدم دستیابی خارجی به اطلاعات نظامی وبزرگنمایی و ارائه اطلاعات تحریف شده توسط منابع نظامی خودشون امکان ارزیابی درست از کارایی سلاحهای روسی رو بسیار دشوار میکنه مثال میگ ۲۵ که تا قبل از دسترسی غرب روسها از اون سلاحی مخوف بجهان نشون داده بودن ولی بعدها غرب متوجه عدم کارایی وایرادت فراوان اون شد و دلیل بعد هم تولید دو ورژن کاملا متفاوت از یک سلاح بطوریکه نوع صادراتی اون فقط اسم و ظاهر مشابهی باسلاح اصلی داره و اصلا نمیتونه ملاک درستی جهت ارزیابی اون سلاح قرار بگیره
نکته بعدی میدان دیده تر بودن تسلیحات غربی هستش که با شرکت در نبردهای متعدد باعث مشخص شدن نقاط ضعف و رفع اونها توسط تولید کننده شده ولی تسلیحات اصلی روسی که در ارتش این کشور خدمت میکنن بدلیل عدم محک خوردن در یک جنگ تمام عیار نقاط ضعفشون مخفی میمانند مثال این تبلیغ گسترده روسها بر دقت هدف گیری وبمباران دقیق سوخو۲۴ که اصلا جهت اینکار طراحی شده بود ولی در اولین حضور واقعیش درنبرد در جنگ چچن حضور بسیار ضعیفی داشت بطوری که بطور وحشتناکی باعث هدف قرار گرفتن و بالا رفتن امار کشته شدگان غیر نظامی بود و بهمین علت حضور نداشتن در جنگ ضعف اون زمانی عیان شد که درحال بازنشسته شدن بود حال اینکه روسها از نظر دقت در هدف گیری اونو با بهترین جنگنده های غربی قیاس میکردن ولی رقیب غربی اون یعنی فانتوم بدلیل حضورش در جنگ از بدو تولدش ورفع نقصهاش تبدیل به یک ابر جنگنده شد که بعد نزدیک به نیم قرن از تولید هنوز پای ثابت نیروی هوایی کشورهای کاربرش میباشد وبنظر من فنسر بااینکه به گفته فرماندهان روسی جهت رقابت
باسلام و عرض ادب خدمت کاربرا ومدیر محترم تاپیک
در ارزیابی ومقایسه تسلیحات شرقی وغربی چندتا اصل کلی ازقدیم هستش که مقایسه رو سخت میکنه
اول اینکه ارزیابی تسلیحات شرقی خیلی سخت چون استراتژی روسهابرمخفیکاری شدید وجلوگیری از عدم دستیابی خارجی به اطلاعات نظامی وبزرگنمایی و ارائه اطلاعات تحریف شده توسط منابع نظامی خودشون امکان ارزیابی درست از کارایی سلاحهای روسی رو بسیار دشوار میکنه مثال میگ ۲۵ که تا قبل از دسترسی غرب روسها از اون سلاحی مخوف بجهان نشون داده بودن ولی بعدها غرب متوجه عدم کارایی وایرادت فراوان اون شد و دلیل بعد هم تولید دو ورژن کاملا متفاوت از یک سلاح بطوریکه نوع صادراتی اون فقط اسم و ظاهر مشابهی باسلاح اصلی داره و اصلا نمیتونه ملاک درستی جهت ارزیابی اون سلاح قرار بگیره
نکته بعدی میدان دیده تر بودن تسلیحات غربی هستش که با شرکت در نبردهای متعدد باعث مشخص شدن نقاط ضعف و رفع اونها توسط تولید کننده شده ولی تسلیحات اصلی روسی که در ارتش این کشور خدمت میکنن بدلیل عدم محک خوردن در یک جنگ تمام عیار نقاط ضعفشون مخفی میمانند مثال این تبلیغ گسترده روسها بر دقت هدف گیری وبمباران دقیق سوخو۲۴ که اصلا جهت اینکار طراحی شده بود ولی در اولین حضور واقعیش درنبرد در جنگ چچن حضور بسیار ضعیفی داشت بطوری که بطور وحشتناکی باعث هدف قرار گرفتن و بالا رفتن امار کشته شدگان غیر نظامی بود و بهمین علت حضور نداشتن در جنگ ضعف اون زمانی عیان شد که درحال بازنشسته شدن بود حال اینکه روسها از نظر دقت در هدف گیری اونو با بهترین جنگنده های غربی قیاس میکردن ولی رقیب غربی اون یعنی فانتوم بدلیل حضورش در جنگ از بدو تولدش ورفع نقصهاش تبدیل به یک ابر جنگنده شد که بعد نزدیک به نیم قرن از تولید هنوز پای ثابت نیروی هوایی کشورهای کاربرش میباشد وبنظر من فنسر بااینکه به گفته فرماندهان روسی جهت رقابت با اف۱۱۱تولید شد حتی توان رقابت با فانتوم رو هم نداره در مورد بالگردها هم این نکته صدق میکنه اپاچی سالهاست که تولید شده وشما اگه دقت کرده باشین باحضور این بالگرد در نبردهای متعدد ورفع نقصهاش و بروز رسانیهای متعدد تبدیل به یک بالگرد کم نظیر شده ولی میل۲۸یک بالگرد تازه تولید وناشناخته وتمام اطلاعات پیرامون اون منحصر به گفته های تولید کننده و فرماندهان نظامی روسیه هستش که بعضا همراه با بلوف؛اغرق و بزرگنمایی هستش ولی کارایی اپاچی کاملا میدانی هستش
در ارزیابی تسلیحات چیزی که نمایان هستش برتری الکترونیک وایویونیک غربی ودر مقابل موتور شرقی هستش از نظر تسلیحات قابل حمل هم معمولا نوع غربی دقیق تر ونوع شرقی برد بالاتر وتنوع بیشتر هستش
من خودم به بالگردهای امریکایی رای میدم یعنی اپاچی وسوپر کبرا
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا اونجا که ذهن من یاری میکنه یک پای تمام جنگهای بزرگ از بعد از جنگ دوم جهانی تسلیحات روسی بود حالا چرا میگین در میدان ازموده نشده نمیدونم شاید منظور شما درس نگرفتن روسها از ضعف تسلیحاتشون بوده که این تحلیل میتونه درستر باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تسلیحات اصلی روسی که در ارتش این کشور خدمت میکنن بدلیل عدم محک خوردن در یک جنگ تمام عیار نقاط ضعفشون مخفی میمانند مثال این تبلیغ گسترده روسها بر دقت هدف گیری وبمباران دقیق سوخو۲۴ که اصلا جهت اینکار طراحی شده بود ولی در اولین حضور واقعیش درنبرد در جنگ چچن حضور بسیار ضعیفی داشت بطوری که بطور وحشتناکی باعث هدف قرار گرفتن و بالا رفتن امار کشته شدگان غیر نظامی بود و بهمین علت حضور نداشتن در جنگ ضعف اون زمانی عیان شد که درحال بازنشسته شدن بود حال اینکه روسها از نظر دقت در هدف گیری اونو با بهترین جنگنده های غربی قیاس میکردن ولی رقیب غربی اون یعنی فانتوم بدلیل حضورش در جنگ از بدو تولدش ورفع نقصهاش تبدیل به یک ابر جنگنده شد که بعد نزدیک به نیم قرن از تولید هنوز پای ثابت نیروی هوایی کشورهای کاربرش میباشد وبنظر من فنسر بااینکه به گفته فرماندهان روسی جهت رقابت با اف۱۱۱تولید شد حتی توان رقابت با فانتوم رو هم نداره در مورد بالگردها هم این نکته صدق میکنه اپاچی سالهاست که تولید شده وشما اگه دقت کرده باشین باحضور این بالگرد در نبردهای متعدد ورفع نقصهاش و بروز رسانیهای متعدد تبدیل به یک بالگرد کم نظیر شده ولی میل۲۸یک بالگرد تازه تولید وناشناخته وتمام اطلاعات پیرامون اون منحصر به گفته های تولید کننده و فرماندهان نظامی روسیه هستش که بعضا همراه با بلوف؛اغرق و بزرگنمایی هستش ولی کارایی اپاچی کاملا میدانی هستش
 

 

هلیکوپتری که 6 سال پیش اولین نمونه اش وارد سازمان رزم شده مشخصه که سابقه عملیاتی آنچنانی نداره و مقایسه در بعد سابقه عملیاتی این هلیکوپتر هم با آپاچی که 32 ساله عملیات هست بی معنیه ،اگر سابقه عملیاتی میخواهید برید mi-24 رو چک کنید !

 

در مورد تلفات انسانی در جنگ چچن هم باز حرف شما مصداق نداره چراکه در جنگ چریکی سپر انسانی و استفاده از ساختمان های غیرنظامی توسط نیروهای چریکی امری عادی هست ، همین الانش هم در جنگ سوریه و عراق بمباران ها چه توسط ائتلاف به رهبری غرب و چه توسط روسیه با تلفات انسانی زیادی همراه هست چراکه گروه های مسلح در اونجا بطور سازماندهی شده تسلیحات و مراکز فرماندهیشون رو به ساختمان های مسکونی و بیمارستان ها منتقل کرده اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا اونجا که ذهن من یاری میکنه یک پای تمام جنگهای بزرگ از بعد از جنگ دوم جهانی تسلیحات روسی بود حالا چرا میگین در میدان ازموده نشده نمیدونم شاید منظور شما درس نگرفتن روسها از ضعف تسلیحاتشون بوده که این تحلیل میتونه درستر باشه

برادر گرامی منظور شما رو از درگیری روسها متوجه نشدم چون تا جایی که بنده میدونم روسها بصورت مستقیم فقط در چچن و اوستیای جنوبی علیه گرجستان و یه درگیری خیلی محدود بر سر کریمه بااکراین داشتن که اونا هم ظرف چند سال اخیر بوده ولی اگر منظور شما جنگهای نیابتی مثل جنگ کره و ویتنام و جنگهای اعراب بر علیه اسراییل بوده خوب منهم تو پست ارسالیم عرض کردم سلاحهای صادراتی روسها نمونه دانگرید شده تجهیزات اصلی هستش و اونقدر ضعیف شدن که فقط نام وظاهری مشابه نمونه اصلی دارن و اصلا عادلانه نیست که ما کیفیت سلاحهای روسی رو با اونا بسنجیم من یک سوال از شما میپرسم ایا ما میتونیم بمب افکن های توپولف عراقی یا تانک های تی۷۲ صادر شده به کشورهای عربی رو ملاک کیفیت این دو نوع تسلیحات قرار بدیم؟وایا کارایی نمونه مشابه درخدمت روسیه عملکرد یکسانی با اونا دارن؟
خوب دقیقا من هم بهمین دلیل گفتم ارزیابی سلاحهای روسی دشواره چون نوع در خدمت ارتش روسیه با فقدان اطلاعات از طرف یک منبع بی طرف مواجه هستش واطلاعات منتشره از طرف خود روسیه هم همراه با بزرگنمایی و اغراق امیز هستش بطوری که نمیتونه ملاک ارزیابی خوبی باشه ونمونه ای هم که صادراتی ودر خدمت عموم کشورهاست اونقدر بی کیفیت وضعیف شده است که نمیتونه ملاک درستی برا سنجش باشه و از طرف دیگه بدلیل عدم شرکت تسلیحات اصلی روسیه در جنگهای واقعی و نبود تصویر مشخصی از عملکردشون مقایسه اونها فقط با بررسی مانورها وگمانه زنی ممکن هستش
بالگرد اپاچی و کبرا در جنگ افغانستان و عراق بصورت کامل محک خوردن وحتی اگر امریکا در موردشون گزافه گویی کرده بود کارشناسان با بررسی عملکردشون تحلیل واقعی ازشون ارایه میکردن ولی میل۲۸در کدوم جنگ واقعی محک خورده؟
اصلا چه منبعی میتونه صحت گفته های روسها از عملکرد این بالگرد رو میتونه تایید کنه؟
نکته بعد چند درصد از توان وعملکردی که روسها برای این بالگرد ارائه دادن میتونه واقعی باشه
ونکته اخر شما با بررسی سوابق روسها میبینین همیشه یک وسیله وابزار جنگی که تازه طراحی شده باتبلیغات انچنانی وغیر واقعی و بزرگنمایی وبلوف معرفی شده وهیچ وقت روسها مشخصات سلاحهاشون رو بصورت واقعی اعلام نکردن و حفاظت اطلاعات واسواس گونه وجلوگیری شدید از عدم خارج شدن اطلاعات اونهم در راستای همین گزافه گویی اوناست مثالش هم عرض کردم میشه میگ۲۵ یا تانک تی۶۴ وصدها مورد دیگه رو مثال زد که همیشه به نقاط قوتشون اونم بصورت اغراق امیز اشاره شده ولی هیچکدام از نقاط ضعف گفته نشدن گو اینکه یک سلاح تمام وکمال و بدون هیچ نقطه ضعفی ارائه دادن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب همه میدونن تسلیحات روسی در بعد زرهی از نمونه خود مورد استفاده روسی ضعیفتر هستش . نمونه جنگنده هم الکترونیک و رادار ضعیفتر از مال خود روس داره منظور عدم درس گیری کامل روسها بود که ظاهرا دیگه اینطوری نیست کمی عقل عاقل شدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.