SAEID

مبحث مقایسه تانک T-72 با M-1

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

حسن اقا شما بد متوجه شدی ما اگر بهمون حمله بشه فقز در ایران دفاع میکنیم و اگر زمانی هم قرار بر حمله و پیشروی باشه برای اون هم فکرهایی کردن و شما ناراحت نباش اما منظور این هست که ما با توان موشکی خود تمام اهداف دشمن رو تا 2000 ک م هدف قرار میدیم و خلیج فارس و دریای ایران و اقیانوس هم منطقه ای که چه عرض کنم بماند .

اما مورد دیگه توان ایران توان نرم اون هست اگر جنگی در بگیره حکم جهاد صادر میشه و این باعث درگیری تمام سلمانان خواهد شد و بقیه گروهای طرفدار ما هم شروع میکنن مثل سپاه بدر و گروه صدر در عراق که ما شا الله در حد دو سه تا لشگر کامل استعداد نظامی دارن و در یمن در لبنان و فلسطین و همچنین ما متهد استراتژیک سوریه هستیم و اونم وارد جنگ میشه و دامنه اون به تمام دنیا کشیده میشه این به این معنا نیست ما می خوایم به همه جای منطقه نیرو ببریم هر چند اگر لازم بشه این کار رو هم می کنیم.

از شمت بعید بود این رو نفهمیده باشین.

اقا وایور اشاره خوبی داشتن ولی برای مناطق کویری و دشت هم باید سریعتر به فکر تهیه استحکامات و تونل ها و دژ ها و تعداد متنابهی هم سنگر انحرافی و اضافی بود با امکانات و تمهیدات خاص که انجام میشه و فکرهایی شده و در این تاکتیک برای تانک ها و موشکها هم جایی در نظر گرفته شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green]حالا يه سوال از دوستان ...

كشور ما كوهستاني هست اما مناطق كويري زيادي هم داره و مهمترين منابع تامين انرژي كشور هم در اين مناطق هستند ! فكر كرديد كه نيروهاي شكار تانك در مناطق صحرايي بايد چكار كنند ؟![/color]

با سلام به دوست گرامی
توجه داشته باشید که یگانهای زرهی و ضد زرهی ما در سراسر کشور پراکنده هستند و هر کدوم بسته به موقعیت جغرافیایی یگان مطبعشون تمرینات و مانورها رو انجام میدن .

مثلا زرهی قزوین ، لشگر 92 اهواز ، 77 پیروز ثامن الائمه (مشهد) و یا 88 ذوالفقار زاهدان هر کدام در مناطق مختلف تمریناتشون رو انجام میدن و طبق تقسیمات فرماندهی نظامی شون نسبت به واکنش به تهدیدات در مناطق بومی اقدام می کنند.

به اینها اضافه کنید : یگانهای تیپ های مستقل و مکانیزه و یگانهای نیرو مخصوص که به واسطه ماهیتشون برای عملیات در اقسا نقاط کشور آمادگی دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد اطلاحاتی که بعد از اومدن امیر پوردستان در ارتش شد الان طرح موزائیکی اجرا شده و این خیلی عالی هست و تمام واحدها به طرف استقلال در برخی بخش ها پیش رفتن که ایشون اشاره به تیپ محوری در این تاکتیک کردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من هم موافق تانك نيستم ! و معتقدم كه شكل زره پوش ها بايد عوش بشه ! ...

كوچكتر سريعتر و با زره قوي و پيشرفته و سبكتر و تسليحات دور زن دقيقتر ! اونهم به تعداد خيلي زياد ... كه اسم چيزي به نام تانك تغيير ميكنه ....[/quote]

کاملا درست میفرمایید.فقط یه سوال. آیا اون سلاحی که میفرمایید نیاز به توپ مستقیم زن خواهد داشت یا نه؟


[quote]از شمت بعید بود این رو نفهمیده باشین.[/quote]
خواهش میکنم، شما لطف دارید.
اما بعضی از نقاط هم هست که نه نیروهای شبه نظامی داریم و نه کشورهای همپیمان.
البته در اون نقاط هم هوادار داریم ، اما اگه زورشون نرسید و کار بالا گرفت نیاز به ارسال نیرو به اون نقاط داریم.

البته به نظر حقیر. کلا در همسایگی کشور ما فقط عربستان هست که نیاز به ارسال نیرو و لشگرکشی احساس میشه و مابقی کشورها رو میتونیم با نشون دادن چندتا فیلم، دعوت برای رصد رزمایشهای ما و در نهایت آرایش نیروهای ما در نزدیکی مرزهاشون ، سر جاشون بشونیم.

در مورد اسراییل هم فقط انتقال واحدهای چریکی برای ضربات سریع و غافلگیرانه و حملات موشکی از خاک ایران به علاوه ای پیشروی سریع با واحدهای لجستیکی سبک( به جز تانک). حزب الله هم میتونه هم در پیشروی و هم در کنترل فضای داخلی لبنان کمک حال ما باشه.

در درگیری با امریکا هم نیاز به تانک احساس نمیشه. حمله های موشکی به پایگاههای امریکایی به علاوه ی عملیاتهای دستگیری و انتقال نیروهاشون به ایران.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]می گم کاش می شد یک چیزی شبیه جاولین بسازیم[/quote] این دادش لیچ از وقتی فیلم تبلیغاتی جاولینو دیده حداقل 2 تا پست عین همین داده خدا به خیر کنه! ولی ماهم یه چیزی تو همین مایه ها داره (صاعقه2 توفان5 ) ماشاالله کم نیست دوستان باید بگم بابا بسه چقدر واحد نا متقارن بابا یه کم هم تهاجمی فکر کنید اقا جان شاید فردا لازم شد به عربستان یا شاید (سفیانی)
حمله کنیم اونوقت باید چی کار کنیم (نمی خواید که روی گاری کورنت نصب کنید برید به جنگ :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب شهدا

دوستان با عرض معذرت من تو زمینه نیرو زمینی زیاد وارد نیستم یه سوالی داشتم
چجوری از فاصله مثلا 3 کیلومتری میشه یه تانک مورد هدف قرار داد؟ یعنی چجوری با چشم غیر مسلح میشه دید اون تانک رو؟ اصول کار با سلاح های متداول زد زره لیزری به چه صورته منظور هدف گیری شلیک و در نهایت انهدامه هدفه
بازم معذرت میخوام از سوال بی جام
با تشکر :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز تانک یه چیزی در حدود 3متر عرض و 7 8 متر طول و حداقل 2 متر ارتفاع داره و دیدینش از این فاصله اگر نهایتا با چشم شدنی نباشه با یه دوربین ساده هم میشه دید اما دیدن یک طرف قضیه و زدن اون موردی دیگست.

برای زدن روشهای مختلفی هست مثلا استفاده از اتش توپخانه و اگر گلوله های هدایت شونده توپخانه در دسترس باشه که عالی هست.
دوم استفاده از راکت عین توپخانه منتها نوع هدایت شونده عالی هست و یا حتی با خمپاره هم میشه زد اما تمام این موارد در شرایطی کارایی دارن که سر جنگیشون بتونه زره رو سوراخ و یا اینکه سیستم هدایتی اونها و شلیکشون اینقدر دقیق باشه که به هدف بخورن.
راه دیگه استفاده از تانک هست که در این روش تانک باید با توجه به مهماتی که در اختیار داره باید به فاصله مورد نظر از تانک دشمن برسه و به اون اتیش کنه مثلا تی 72 باید از فاصله 1000 متری به ابرامز شلیک کنه ولی اگر از موشکهای لولوه ای استفاده کنه می تونه از فاصله دورتر هم اقدام به شلیک و درگیری کنه.
راه بعدی استفاده از راکتهای انفرادی هست که حداقل باید خودشون رو به فاصله 300 متری برسونن که در برد ارپی جی و یا انواع دیگه راکتهای انفرادی هست.
مورد بعدی موشکهای ضد زره هستن که این مورد خیلی عالی هست چون شما می تونین از فاصله ای امن مثلا 5 ک م اقدام به درگیری کنین.
و در کنار اینها باید استفاده از هلی کوپترها و جنگنده ها رو هم قرار بدین که می تونن به انواع توپ راکت و یا بمب و موشک از نوع هدایت شونده یا عادی مجهز باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کاملا درست میفرمایید.فقط یه سوال. آیا اون سلاحی که میفرمایید نیاز به توپ مستقیم زن خواهد داشت یا نه؟
[/quote]موشك ضد تانك به همراه تفنگ هاي ضد زره كاليبر كوچكتر ... مثلا گلوله سابوت كاليبر 76 ميليمتري به همراه يك تفنگ 14.5 دور زن ... (دو لوله دركنار هم) ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا چرا 76 میلیمتری؟ یه توپ 100میلی با یک تفنگ 30 میلی در کنارش ( مثل ترکیب بی ام پی 3)بهتر نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.