Recommended Posts

[size=18][color=blue]قذافی دست به دامن یونان شد [/color][/size]

«عبدالعاطي العبيدي»، معاون وزير امور خارجه ليبي پيام «معمر قذافي» را به يونان برده که در آن پيام از «یورگو پاپاندريو»، نخست وزير يونان درخواسته تا با ميانجي گري حملات ناتو به ليبي را متوقف كند.

به گزارش «تابناک»، «ديميتري دروتساس»، وزير امور خارجه يونان در جمع خبرنگاران گفت: به نظر مي رسد ليبي در پايان دادن به درگيري ها پيشقدم شده است.

قرار است «العبيدي» پس از يونان به مالت و تركيه نیز سفر كند و درخواست هاي مشابهي را به مقامات اين كشور ارائه دهد.

[b]«رويترز» در اين خصوص نوشت: عليرغم بروز نشانه هايي از درخواست توقف حملات در ليبي، هيچ نشانه اي از قدم هاي واقعي پايان جنگ در اين كشور ديده نمي شود زيرا اخبار رسيده از اطراف شهرهاي بزرگ در ليبي نشان مي دهد كه قذافي خود را براي حملات وسيع آماده به انقلابيون آماده مي كند.[/b]

از سوي ديگر «علي آكين»، مسئول امور كنسولي وزرات امور خارجه تركيه اعلام كرد: نيروهاي هوادار قذافي مانع از جمع آوري مجروحين از سطح شهرها و انتقال آنان به تركيه براي مداوا شده و كشتي امدادي كه به این منظور به سواحل ليبي اعزام شده ناچار شد با تعداد كمي از مجروحين سواحل ليبي را ترك كند.

[color=darkblue]وزير امور خارجه تركيه دستور داده بود كه يك كشتي امدادي به سواحل مصراته نزديك شده و مجروحين درگيري ها اعم از نظامي و غير نظامي را به بيمارستان هاي تركيه منتقل كند.

«رويترز» همچنین نوشت، اين كشتي با اسكورت 10 فروند جنگنده F16 و دو ناو جنگي تركيه وارد سواحل «مصراته» شده بود اما نتوانست كاري از پيش ببرد.[/color]
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/156388]منبع[/url]
************************************************
[color=blue][b]ارسال دومين محموله ایران براي مردم ليبي [/b][/color]

جمعيت هلال‌احمر دومين محموله كمك‌هاي دارويي، غذايي و زيستي را براي كمك به مردم ليبي ارسال مي‌كند.

حامد طاهري جبلي در گفت وگو با ايسنا، ضمن اعلام اين خبر گفت: اين محموله به وزن 36 تن شامل اقلام دارويي، لوازم بهداشتي، چادر، پتو و كنسرو است كه پس از اخذ مجوز ورود از طريق كشور مصر به دست آوارگان ليبيايي در مرز ليبي و تونس خواهد رسيد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين نيز در پنجم فروردين 36 تن اقلام امدادي به همراه 12 امدادگر جمعيت هلال احمر ايران براي برپايي دو بيمارستان صحرايي براي مردم جنگ زده ليبي به اين كشور فرستاده شده بود.
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/156303]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
16 فروردين بين ساعت 2 و 3 صبح نيروهاي بحريني به داخل محله هاي منامه يورش بردند و دست به تخريب زدند

1- خراب كردند چايي خانه هاي جلوي حسينيه ها و مساجد.
2- حمله به داخل مساجد و حسينيه ها و تخريب وسابل داخل آن و نوشتن شعار بر روي مساجد و حسينيه ها.
3- شليك تير هوايي و ترساندن ساكنان

كساني كه در فيسبوك عضويت دارن ميتونن عكسا رو ببينند ..
http://www.facebook.com/album.php?aid=33167&id=144547425610608
روي ديوار ها نوشتن ما نوادگان عمر هستيم .. زنده باد پادشاه و الي آخر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخره كاريكاتوره ها:

[img]http://nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/16-1-1390/IMAGE634376171203170009.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اگه دیدین جناب Brother دیگه نتونست پست بده تعجب نکنید ...
این خبر جدید ....


به گزارش گرداب، با وجود ادعای کشورهای غربی در خصوص حمایت از حقوق بشر و دموکراسی، مردم جهان شاهد حمایت آمریکا و دولت های غربی در حوزه های دیپلماتیک و نظامی از دیکتاتورهای منطقه هستند.

از آنجا که نخستین بارقه های انقلاب و سازماندهی تجمعات در رسانه های اجتماعی رقم خورده است، آمریکا اکنون برای ناکامی مردم انقلابی، نرم افزاری برای سانسور محتوایی اینترنت و دامن زدن به خفقان موجود در بحرین و دیگر کشورهای عربی اقدام نموده است.

در این خصوص شبکه راشاتودی چنین گزارش می دهد: در حالی که دولت آمریکا ظاهرا از دموکراسی در خاورمیانه دفاع می کند، چندین شرکت آمریکایی نرم افزارهای فیلترینگ اینترنت را در اختیار دولت های بحرین، یمن، قطر و دیگر کشورهای منطقه قرار می دهند.

به گزارش وال استریت ژورنال شرکت نرم افزار رایانه ای "مک آفی" آمریکا که در ماه گذشته به وسیله کمپانی اینتل خریداری شده‌، یک نرم افزار فیلترینگ محتوای سایت برای استفاده از سوی ارائه دهندگان خدمات اینترنت در بحرین‌، عربستان سعودی و کویت ارائه کرده است.

شرکت "بلو کوت" سیستم فن آوری و سخت افزار مورد نیاز برای ارتباط با نرم افزار فیلترینگ مک آفی و مسدود کردن سایت ها را به امارات متحده عربی و قطر فروخته است.

منبع: مشرق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][b]محاکمه مبارک و خانواده اش در شرم الشیخ[/b][/color]

منابع داخلی در مصر خبر دادند، تحقیق قضایی از حسنی مبارک واعضای خانواده اش در یک مقر رسمی نزدیک به محل اقامت وی در شرم الشیخ و تحت تدابیر شدید امنیتی انجام خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه الجمهوریه مصر به نقل از یک مقام عالی سیاسی نوشت : این تحقیق قضایی در اتهام مطرح شده علیه مبارک و خانواده اش[b] مبنی بر کسب اموال غیر مشروع است.[/b]

منبع اعلام خبر که خواست نامش فاش نشود، درباره محل قطعی تحقیق از مبارک و خانواده اش گفت: به احتمال فراوان مقر ریاست جمهوری در شرم الشیخ که در مجاورت محل اقامت مبارک قرار دارد محل رسیدگی به اتهام آنان خواهد بود.

حسنی مبارک از زمان کناره گیری از قدرت در یازدهم فوریه تاکنون در محلی موسوم به تفریحگاه گلف در شرم الشیخ زندگی می کند.
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/156589]منبع[/url]
*****************************************************
[color=blue][b]جدیدترین نامزدهاي رياست جمهوري مصر مشخص شدند [/b][/color]

به گزارش «تابناک»، رسانه های مصری با اعلام خبر بالا اقدام به انتشار اسامی پنج تن از نامزدهای قطعی انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور کردند. در این فهرست هر چند چهره های شاخصی حضور دارند اما، برخی چهره های ناشناخته برای افکار عمومی بین المللی نیز دیده می شود.

[color=red][b]«محمد البرادعي»، «عمروموسي»، «هشام السطويسي»، «حمدين صباحي» و سرهنگ «مجدي حتاته»، رئيس سابق ستاد ارتش مصر 5 نامزدي هستند كه در انتخابات رياست جمهوري مصر به رقابت خواهند پرداخت.[/b][/color]

بر پایه این گزارش، [color=darkred]«محمد البرادعي»[/color]، 68 سال دارد و مدير کل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است. او در سال 2010 ميلادي پس از پايان مأموريتش به عنوان مديرکل آژانس به مصر بازگشت. «البرادعي» در 2005 برنده جايزه صلح نوبل شد. او در رشته وکالت تحصيل کرده است. البرادعی به دلیل برخی روابطش با آمریکا در دوران تصدی اش در آژانس، از سوی مردم و اسلام گراها مهره مطمئنی به شمار نمی رود.

[color=darkred]«عمرو موسي»[/color] نیز که اکنون دبيرکل اتحاديه عرب است، يکي از وزيران خارجه مشهور در دولت‌هاي پيشين «حسني مبارک» بوده است. طرفدارانش وي را به دلیل حمايت از فلسطيني ها در زمان مذاکرات صلح اعراب و اسرائيل تحسين مي‌کنند. حضور او به عنوان دبیرکل اتحاديه عرب، که يک سازمان محافظه کار عربي و طرفدار حفظ رهبران کنوني عرب است، تا اندازه ای چهره او را در نزد افکار عمومي مصر مخدوش کرد. در گذشته بسياري از مصري‌ها از وي به عنوان نامزد مورد حمايت خود براي تصدي سمت رياست جمهوري نام برده اند، او پس از آغاز اعتراضات مردمي اعلام کرده، خواستار ايجاد نظام چند حزبي در مصر است.

این گزارش می افزاید: [color=darkred]«حمدين صباحي»[/color] يک سياستمدار ملي‌گرا در مصر است و رهبري حزب «کرامه» را در اين کشور بر عهده دارد. اين حزب هيچ گاه به طور رسمي مجوز فعاليت از سوي دولت مصر دريافت نکرده و در سال 2005 به نمايندگي پارلمان مصر برگزیده شد. «صباحي» در نظر داشت در انتخابات رياست جمهوري همان سال نيز شرکت کند اما بعداً از اين کار صرف نظر کرد. انتظار مي رفت که وي براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري اتي مصر ثبت نام کند.

[color=darkred]«هشام السطويسي»[/color]،61 ساله فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه قاهره، در پرونده کاری خود مسئولیت هایی چون؛ معاون رئيس دادگاه استيناف مصر و رياست قضات مستقل این کشور را بر عهده داشته است. سطویسی هر چند بیشتر سابقه حقوقی و قضایی دارد تا سیاسی اما اکنون خود را کاندیدای جدی ریاست جمهوری معرفی کرده است. او اخیرا با رفراندوم قانون اساسی ار حیث نحوه برگزاری و کیفیت تغییرات مخالفت هایی داشته و به نظر می رسد این موضوع بیش از گذشته وی را به چهره ای رسانه ای در مصر تبدیل کرده باشد، مسئله ای که به وی کمک می کند تا به وسیله آن خود را به جامعه مصر معرفی کند.

و در نهایت، [color=darkred]سرهنگ «مجدي حتاته»[/color]، رئيس سابق ستاد ارتش مصر که چهره ای کاملا نظامی بوده و گفته می شود وی بر روی پشتیبانی ارتش از خود حساب ویژه ای باز کرده است. این سرهنگ بازنشسته امیدوار است با جلب نظر غرب و حمایت ارتش بتواند قدرت را در دست گیرد، موضوعی که از نظر بیشتر تحلیلگران سیاسی مصر و با توجه به تحولات حادث شده در این کشور، دور از ذهن می باشد.

[b]نکته قابل توجه اینکه، تشکیلات اخوان المسلمين، به رغم تصور عمومی اعلام كرده كانديدايي براي اين مقام معرفي نخواهد كرد. در حالی که، پیش از این گفته می شد دکتر «محمد بدیع»رهبر 66 ساله «اخوان المسلمين» در انتخابات آینده از طرف این تشکیلات کاندیدا خواهد شد.[/b]

البته گذشته از اسامی بر شمرده شده، پیش از این سخن از چهره هایی چون؛ «ايمن نور»، از نامزدهای دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نماینده پیشین مجلس و دبیرکل حزب «الغد»، «احمد زويل»، برنده جايزه نوبل شيمي در سال 1999 نیز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر مطرح بودند.

گفتنی است، بر اساس اصلاحيه قانون اساسي مصر كه مردم اين كشور چند روز پيش به آن راي مثبت دادند مدت زمان دوره رياست جمهوري در مصر 4 سال خواهد بود و تنها يك بار قابل تمديد است ضمن آنكه محدوديتي براي تعداد نامزدها نخواهد بود. همچنین بر اساس قانون اساسي اصلاحی، «جمهوري عربي مصر كشوري است كه نظام دموكراتيك بر آن حاكميت دارد، قانون اساسي مرجع قانونگذاري، اسلام دين رسمي و تعاليم شريعت اسلام منشا تعاليم و رفتار اجتماعي و سياسي خواهد بود.»
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/156553]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]تحصن در ميدان التحرير قاهره ادامه دارد [/b]

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، شركت كنندگان در اين تحصن كه جمعه گذشته با تجمع ميليوني مردم در ميدان التحرير آغاز شد، با سردادن شعارهايي بركناري "محمد حسين طنطاوي " رييس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر را كه سالها تحت فرمان حسني مبارك فعاليت مي كرد، خواستار شدند.

درحاليكه اين تجمع اعتراض آميز همچنان ادامه دارد، راه‌هاي منتهي به ميدان التحرير با سيم هاي خاردار و بيش از ده خودرو زرهي بسته شده است.

معترضان تاكيد دارند كه ارتش با باقيمانده‌هاي رژيم سرنگون شده مبارك همدست است، و مانع از اجراي مطالبات مردم براي محاكمه فرماندهان ارتش و سران سابق رژيم مي شود.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001221073

=================================================

[b]اخوان المسلمون درباره تاخير محاكمه مبارك هشدار داد[/b]

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، گروه اخوان المسلمون شامگاه يكشنبه در بيانيه اي در پاسخ به نخستين اظهارات مبارك پس از سرنگوني كه هرگونه فساد مالي خود و خانواده‌اش را نفي كرده بود، تاكيد كرد: اين تاخير مي‌تواند فرصت را براي خارج كردن دارايي‌ها و از بين بردن اسناد و مدارك و انحراف واقعيت‌ها، براي فرار از عدالت فراهم كند.

اخوان المسلمون تاكيد كرد: مبارك در اين اظهارات ضبط شده در نااميدي كامل تلاش كرد اقدامات خود و رژيم جنايتكارش را توجيه كند، و به يكپارچگي ملت و ارتش دلير كه همچنان از انقلاب مردم حمايت مي‌كند، ضربه بزند.

گروه اخوان المسلمون تاكيد كرد، هرگونه تاخير در محاكمه مبارك، خانواده و اركان رژيم سرنگون شده او آتش خشم ملت مصر را بر مي افروزد، و موجب بي‌اعتمادي مردم به زمامداران دوره انتقالي مي‌شود.

اين گروه تاكيد كرد: اعترافات وزراء و مسئولان مبارك در تحقيقات صورت گرفته توسط دادستاني كل، كه طي آن مبارك را مسئول كامل همه حوادث دانستند، حسني مبارك را بعنوان مقصر اصلي همه خسارتها، و فاجعه ها در دوران حكومتش قرار مي‌دهد، امري ضرورت محاكمه هرچه سريعتر او را در دادگاه‌هاي مصر ايجاب مي‌كند.

همزمان با فراخوانده شدن ديكتاتور سرنگون شده مصر و فرزندش از سوي دادستاني كل اين كشور، حسني مبارك در نخستين اظهاراتش پس از سرنگوني، خود را بي‌گناه دانست. مبارك در اين پيام صوتي اظهار داشت، هدف از اين حملات، خدشه وارد كردن به چهره و مواضع تاريخي، نظامي و سياسي اوست.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001221074

==================================

[b]رشوه رياض براي جلوگيري از محاكمه مبارك[/b]

به گزارش فارس، ممدوح الشيخ روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبكه العالم اظهار داشت كه عربستان براي جلوگيري از محاكمه حسني مبارك درمقابل پرداخت مبلغي به دولت جديد مصر، تلاش مي‌كند.

وي با اشاره به نياز مصر به كمك‌هاي مالي براي بازسازي اقتصادي اين كشور گفت: مصر دوره‌اي طولاني از فساد اقتصادي را پشت سر گذاشته است و اين امر باعث نيازمندي اين كشور به كمك‌هاي خارجي شده است.

ممدوح الشيخ با هشدار درباره وجود برخي تلاش‌هاي خارجي براي كنترل مجدد آينده منطقه با استفاده از اهرم اقتصادي و كمك‌هاي مالي، از مقامات مصري و تونسي خواست به شروط سياسي علني و غيرعلني درمقابل دريافت كمك مادي توجه كنند و حساسيت به خرج دهند.

وي در بخش ديگري از مصاحبه خود به وضعيت داخلي مصر پرداخت و پيش‌بيني كرد كه بين شوراي عالي نيروهاي مسلح با بقاياي رژيم مبارك درگيري به وجود بيايد.

ممدوح الشيخ درباره علت وقوع اين درگيري گفت: حزب ملي حاكم در دوره رژيم مبارك، نيروهاي شبه‏نظامي در اختيار دارد كه اين نيروها در گذشته درگيري هاي ميدان التحرير را ايجاد كردند و اكنون نيز مي توانند بحران سياسي و امنيتي در كشور ايجاد كنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001221080
=============================

[b]الشروق:مبارك به قاهره منتقل شد[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الشروق مصر تيمي از نيروهاي امنيتي امروز (دوشنبه) رئيس جمهوري سرنگون شده را براي آغاز تحقيقات، تحت تدابير شديد امنيتي به قاهره منتقل كردند.

به گزارش العالم، "احمد ابوبركه " حقوقدان و نماينده پارلمان مصر در گفت‌وگو با پايگاه "با اخوان آن‎لاين " اظهار داشت: همه تحركات و فعاليتهاي مبارك زير نظر نيروهاي مسلح قرار دارد، زيرا هنوز هيچ‌گونه حكم قضايي عليه او صادر نشده، بنابراين اقامت اجباري اعمال شده عليه او طبق حكم قضايي نيست، بلكه اقدامي نظامي است و همه تحركات او زيرنظر نيروهاي مسلح قرار دارد.

ابوبركه افزود: فراخوانده شدن مبارك توسط دادستاني كل نخستين حكم قضايي صادر شده عليه مبارك است، و سرنوشت و مجازات او پس از پايان تحقيقات مشخص مي‏شود.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001221165

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]دانشجويان با كوكتل‌مولوتف سفارت عربستان را هدف گرفتند[/b]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس در ادامه تجمع دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در مقابل سفارت عربستان سعودي در تهران در اعتراض به كشتار مردم بحرين توسط آل‌سعود و آل‌خليفه جمعي از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي به ايراد سخنراني پرداختند.

در پايان اين تجمع بيانيه پاياني دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران قرائت شد اما تجمع‌كنندگان پس از قرائت اين بيانيه محل تجمع را ترك نكرده و به سمت سفارت عربستان سعودي در تهران 6 الي 7 كوكتل مولوتف پرتاب كردند.

تلاش دانشجويان براي نصب پرچم حزب‌الله روي سردر سفارت عربستان با دخالت مأموران نيروي انتظامي ناكام ماند.

نيروي انتظامي با منفجر كردن نارنجك صوتي به دنبال متفرق كردن دانشجويان خشمگين است.
اخبار تكميلي متعاقباً ارسال مي‌شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001223013

=========================================

«الشرق الاوسط» مدعی شد؛
[b]تشدید اختلاف نظر در كاخ سفيد پيرامون رخدادهای سوريه[/b]

سرویس بین الملل ـ «الشرق الاوسط» مدعی شد، یک كارشناس امنيتي كاخ سفيد در گفت وگو با این روزنامه بیان داشته است که مقامات كاخ سفيد درباره همكاري با دولت سوريه و چگونگي واکنش و برخورد با رویدادهای این کشور، دچار اختلاف نظر شده اند.

به گزارش «تابناک»، این روزنامه عربی به نقل از شخصی به نام «مايكل سینگ» که گفته شده، کارشناس امنیتی کاخ سفید است، نوشت: هرچند كاخ سفيد اعتقاد به لزوم تغييرات سياسي در سوريه دارد، درباره شيوه اين تغييرات اختلاف نظرها بسیار است.

وي افزود: برخي مقامات كاخ سفيد بر این باورند كه مشكل سوريه با حذف «بشار اسد» حل و فصل خواهد شد؛ اما برخي ديگر می گویند، مشكل اصلي، نيروهاي امنيتي «الحرس القديم» هستند كه «حافظ اسد»، آنها را براي روزهاي تنش ساماندهي كرده بود؛ البته گروه سومي هم هستند كه معتقدند در اوضاع كنوني، دخالت در امور سوريه هيچ توجيه فني ندارد و بايد در انتظار زمان بود تا وضعيت سياسي بازيگران صحنه سوريه مشخص شود.

«سینگ» ادامه داد: كاخ سفيد هم اكنون در حال بررسي اعمال تحريم ها عليه دمشق يا اجراي پيشنهاد فرانسه و يا دخالت نظامي در سوريه است.

«الشرق الاوسط» مي افزايد: اوباما چند روز پيش، از همه طرف هاي درگير در سوريه خواسته بود تا از ايجاد فضاي خشونت در كشور جلوگيري كنند و از دولت سوريه نيز خواسته بود، اجراي قوانين و رویه های دمكراتیک را در اولويت نخست خود قرار دهد، ولی ظاهرا اين پيشنهادها مورد توجه طرف هاي درگير قرار نگرفته و خشونت ها، پنهان و آشكار در سوريه ادامه دارد.

در همین حال، «شيمون پرز»، رئيس جمهور رژيم صهيونيستي در موضع گیری مشکوک و جدیدی گفت: اسرائيل حاضر است از جولان عقب نشيني كند و در مقابل، سوريه به مذاكرات صلح بپيوندد، ولی اگر دمشق بخواهد همچنان در مثلث «سوريه»، «ايران»، «حزب الله» بماند، اوضاع جهان عرب از اين هم آشفته تر خواهد بود؛ بنابراين، سوريه براي رهايي از انزواي سياسي بايد دست از همكاري با ايران و لبنان بردارد.

این موضع گیری، در واقع، به خوبی نشان می دهد که یکی از دلایل اصلی ایجاد اعتراضات اخیر در سوریه، فارغ از خواست مردم این کشور، شکستن محور مقاومت در منطقه است. البته نباید از نظر دور داشت که این دو موضوع، یعنی خواست مردم سوریه و سوءاستفاده رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمانان عربش برای تضعیف روابط سوریه با ایران و حزب الله باید جدای از یکدیگر ارزیابی شود.


http://www.tabnak.ir/fa/news/157833/%D8%AA%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%83%D8%A7%D8%AE-%D8%B3%D9%81%D9%8A%D8%AF-%D9%BE%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87

========================================================

واقعیت هایی که کم کم آشکار می شود؛
[b]فريد ذكريا: ما بايد پيروز جنگ ليبي باشيم، نه فرانسه![/b]

سرويس بين الملل ـ در حالي كه حملات هوايي ناتو عليه ليبي ادامه دارد، «فريد ذكريا»، سردبیر بین الملل مجله «تایم» و ستون نويس روزنامه «واشنگتن پست» نوشت: «در جنگ با ليبي، ما ـ آمریکا ـ بايد پيروز شويم و نبايد فرصت پيروزي را به فرانسه بدهيم».

به گزارش «تابناك»، در يادداشتي كه از «فريد ذكريا» در نشريه لبناني «ديلي استار» منتشر شده، آمده است: «باراك اوباما» در آغاز ورود به جنگ، قول داد كه آمريكا در اين جنگ، نقش حمايت كننده از ناتو را خواهد داشت و همچنين حمله به ليبي در يك زمان مشخص و در يك محدوده معين انجام گيرد، ولی بلافاصله چند روز پس از آغاز جنگ، اعلام كرد كه آمريكا براي خود نقش رهبري در جنگ ليبي را مي خواهد و به دنبال يك پيروزي فوري در اين جنگ است.

وی افزوده است: هرچند «اوباما» دلايل سياسي، استراتژيك و انسان دوستانه ای را براي حمله به ليبي اعلام كرد، اكنون او تنها به دنبال پيروزي در اين جنگ است. براي اوباما مهم نيست كه هزينه اين جنگ چه ميزان است و اين كه امکان دارد، جنگ در ليبي در اولويت سياست خارجي آمريكا نيست، «اوباما» مي خواهد رهبر آرمان هاي بزرگ باشد و جنگ در ليبي، بهترين فرصت براي نشان دادن قدرت رهبري «اوباما»ست.

این روزنامه نگار آمریکایی افزود: اما «اوباما» بايد به این پرسش ها پاسخ دهد؛ نخست اين كه آیا آمريكا مي خواهد به تنهايي سرنوشت مردم ليبي را به دست گيرد و يا آن كه اين پيروزي را همراه ديگران مي خواهد و یا مي خواهد تنها ليبي را نجات دهد و نام خود را به عنوان نجات دهنده به دنيا معرفي كند؟

پاسخ به اين پرسش ها بسيار مهم است، چرا كه برخي از نويسندگان ليبرال بر این باورند، هم اکنون مردم ليبي در بنغازي، نام «ساركوزي» را صدا مي زنند و نامي از «باراك اوباما» در ليبي شنيده نمي شود.

گویا هم اكنون مسأله ليبي همچون مسائل ديگر جهان سوم براي كشورهاي ابر قدرت، به محملي براي حل مسائل داخلي آنها تبديل شده و اکنون موضوع، نه حمايت از مردم ليبي است و نه مبارزه با «قذافي».

«باراك اوباما» مي خواهد در قامت يك منجي از لیبي بیرون رود و «ساركوزي» هم به عنوان كسي كه مدعي است، رهبری عمليات عليه «قذافي» را بر عهده دارد و نخستين دولتي است كه دولت موقت ليبي را به رسميت شناخته، مي خواهد از وضعيت این کشور، بهترین بهره برداري را كند؛ مسأله اي كه در گذشته و در كشورهاي ديگر مانند عراق و افغانستان تكرار شده و در آينده هم در ديگر كشورها تكرار خواهد شد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/157818/%D9%81%D8%B1%D9%8A%D8%AF-%D8%B0%D9%83%D8%B1%D9%8A%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D9%BE%D9%8A%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D9%84%D9%8A%D8%A8%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%85%D8%8C-%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دانشجويان با كوكتل‌مولوتف سفارت عربستان را هدف گرفتند [/quote]
متاسفانه برخی دانشجویان دقیقا در مسیری حرکت می کنند که دلخواه عربستان است.
این کارها عاقبت خوبی ندارد. راهش این نیست. :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
زماني كه زائران ايراني رو در مكه كشتن اين عربستانيهاي وهابي، ما اقدامات خشونت آميز نكرديم چون به صلاح ما و ساير زائران و آبروي مات نبود! چرا الان چندتا بچه دانشجو به خودشون اجازه همچين تندروي هايي ميدن؟
بايد اينا رو هم دستگير كنن، باد از كله هاشون بيفته بفهمن مسائل سياسي و بين المللي با 4 تا كوكتل مولوتف حل نميشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]دانشجويان کم کاري دولت را جبران کردند[/b]

سرويس سياسي جهان:امروز بعد از گذشته سه دهه از عمر انقلاب اسلامی که با داعیه دفاع از مظلومین و مستضعفان در جهان به دست مردمان انقلابی دهه پنجاه و شصت خلق شد، شاهد آن هستیم که جوانان دانشجوی انقلابی در واکنش به اتفاقات پیرامونی نظام جمهوری اسلامی حساس و پیگیر هستند و حتي جلوتر از مسئولين و خواص جامعه حرکت مي کنند.فتنه سال 88 اگر يکي از اين نمونه باشد، حتما حمايت از خيزش و بيداري اسلامي جهان عرب نيز نمونه ديگر آن است.

و يا اینکه در زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، دانشجویان با برگزاری تجمعات اعتراضی و تحصن در فرودگاه ها نشان می دهند همانند جوانان انقلابی پنجاه و هفت آرمان های انقلاب و امام راحل برایشان دارای ارزش است جای بسی شکر و امیدواری دارد.

این روزها که رژیم سفاک بحرین با همکاری آل سعود ملعون به قتل عام شیعیان بحرین می پردازد دانشجویان انقلابی با برگزاری تجمعات اعتراضی و بیانیه های تند انقلابی مواضع خود را نسبت به وقایع جهان اسلام بیان می دارند و این جای شادمانی است که انقلاب اسلامی همچنان روند رو به جلوی خود را ادامه می دهد.گرچه برخي از مسئولين با تحليل هاي سطحي قيام مردم عرب را تحت تدبير و هدايت آمريکائي ها مي دانند و حاضر نيستند نقش تاريخي خود را در اين برهه حساس بازي کنند.در اين رابطه حرفها زياد است که بماند براي بعد.

اما در کنار این روحیه های انقلابی گاه مسائلی پیش می اید که فضا را متشنج می کند، مانند اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مقابل کنسولگری عربستان در مشهد و در مقابل سفارت این کشور در تهران رخ داده است.

جوانان انقلابی با توجه به روحیه انقلابی و ارمانی خود و بر اساس غیرت دینی اشان که نمی توانند در قبال کشتار برادران دینی اشان در بحرین سکوت کند، شروع به اعتراضاتی می کنند که گاه با نیروی انتظامی که بر اساس قانون موظف به حفاظت از این چنین مکان هایی است به درگیری می انجامد.

در این شکل اتفاقات باید هم جوانان دانشجو و هم نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی نکاتی را مد نظر داشته باشند که مسائل حاشیه ای این تجمعات جای محور اصلی را نگیرد.

دانشجویان باید الزامات قانونی حفاظت از این چنین مکان هایی را که بنا به مصلحت بر عهده نیروی انتظامی است درک کند؛ فی المثل علاوه بر اینکه استفاده از کوکتل مولوتف هم می تواند برای تجمع کنندگان و هم سربازان نیروی انتظامی خطرناک باشد، به آتش کشیدن این چنین مکان های که در عرف دیپلماتیک جزو خاک آن کشور حساب می شود می تواند تبعاتی منفی برای کشور خودمان و هم مردم بحرین داشته باشد! و رسانه های هم پیمان با آل سعود با وارونه جلوه دادن رسانه ای وقایع، به مظلوم نمایی بپردازند، در صورتی که می توان با انجام فعالیت هایی دیگر همین مقصود انقلابی را هم محقق کنیم، مانند تغییر نام خیابان منتهی به سفارت به نام یکی از شهدای بحرین، زدن نمایشگاه عکس از جنایات آل سعود در مقابل سفارت و ...

اما در کنار انتظار از دانشجویان برای درک تبعات یک اقدام احساسی، نیروی انتظامی هم باید با سعه صدر با تجمع کنندگان برخورد کند و بداند اگر حرکت تندی هم انجام می شود از سر درد و دلسوزی برای اسلام و انقلاب است و نباید با برخورد های امنیتی و انتظامی تند، فضا را بیشتر ملتهب کرد.

نباید فراموش کرد که وظیفه دانشجویان تجمع اعتراض آمیز است نسبت به خیانت ها و جنایت های سفاکانی مانند آل سعود، و وظیفه ی نیروی انتظامی هم حفظ نظم و امنیت شهر و بالخصوص سفارت خانه هاست.

هر دو گروه موظف به تکلیف اند، و در کنار هم در جهت اعتلای کشور و نیل به اهداف عالی آن عمل می کنند، فلذا به شرط الهی بودن نیت ها هر دو گروه داری اجر و پاداش الهی هستند. پس چه بهتر که با پرهیز از این چنین مسائلی که می تواند حاشیه مراسم را پررنگ تر از متن بکند، بر دستاوردهای خبری و رسانه ای این چنین وقایعی مخصوصا در خارج از کشور افزود.

http://www.jahannews.com/vdca0un6y49nie1.k5k4.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]روي ديوار ها نوشتن ما نوادگان عمر هستيم .. زنده باد پادشاه و الي آخر.[/quote]

انشا الله با همونا محشور بشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته افراطی گری در هیچ شرایطی خوب نیست.با پرتاب کوکتل مولتف فقط بهانه دادیم دست اونا.در حالت عادیش که کاری نمی کنیم اونا میگن ایران قصد ماجراجویی و دخالت در امور کشور ها رو داره.من شخصا افرادی رو که این کارو کردن دانشجو نمی دونم.این ها افراد معلوم الحالی هستن که متاسفانه این نظام کم از وجودشون ضربه نخورده.امیدوارم برخورد لازم صورت بگیره.(هرچند خیلی بعیده).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]عربستان ایران را تهدید به جنگ کرد [/b]

به گزارش مشرق به نقل از انتخاب، "احمد القطان" سفیر عربستان سعودی در مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الحیات" مصر ادعا کرد: ما در عربستان سعودی مخصوصا دوره ملک عبدالله و از زمانی که وی ولی عهد بود تلاش کرده ایم که دست دوستی را از طرق مختلف بسوی ایران دراز کنیم اما متأسفانه، توطئه های ایران در کشورهای حاشیه خلیج[فارس] هرگز تمامی ندارد.

وی با سوء استفاده از برخی اظهارات جنجالی داخل کشورمان درباره برتری ایرانیان به دیگر اقوام و ملل، گفت: تا امروز آنها با توهم امپراطوری پارس زندگی می کنند.

القطان افزود: اظهارات اخیر ایرانیان عجیب و غریب است؛ آنها عربستان سعوودی را متهم به دخالت در امور بحرین کردند. این حقیقت ندارد و من می توانم آن را ثابت کنم.

وی مدعی شد: این اتهامات زمانی از سوی ایران متوجه ما می شود که ایران هم در حال مداخله در امور لبنان ، عراق، مصر و کشورهای حاشیه خلیج[فارس] است.

سفیر عربستان سعودی در مصر افزود: وضعیت ما با ایران در منطقه بصورت وحشتناکی است. ما پیام قدرتمندانه و مهمی را به آنها منتقل کرده ایم: ما اجازه نقض امنیت کشورهای حاشیه خلیج[فارس] را نمی دهیم.

وی افزود: امنیت کشورهای حاشیه خلیج[فارس]، خطر قرمز ما در عربستان سعودی است؛ مطمئناً شما به یاد دارید که عربستان چگونه به حمله کویت پاسخ داد.

احمد القتان در ادامه ادعاهایش، گفت: اهداف ایران در ایجاد یک شبکه جاسوسی در کوبت چه بود؟ کل این قضیه هشدار دهنده است. ایران چندین سال است که جزیره های امارات را اشغال کرده است! و هنوز هم از هر نوع مذاکره ای در این مورد سرباز می زند! و حتی داوری بین المللی را هم قبول نمی کند!

وی با بیان اینکه "ما در عربستان سعودی خیلی از دست ایران رنج کشیدیم" ادامه داد: بگذارید که به شما یادآوری کنم که ایران در سال 1986 و 1987 میلادی، دو بار به حریم عربستان سعودی حمله کرد که ما به آنها هشدار دادیم و وقتی که برای بار سوم این قضیه تکرار شد، هواپیماهای آنها را زدیم.

احمد القتان اضافه می کند: من فکر نمی کنم که سیاست ایران با سیاست مصر در یک خط است. ایران برنامه های خود را دارد. من از اعماق قلبم آرزو می کنم که مصر قادر باشد که ایران را متقاعد کند که روابط همسایگی اش را حفظ کند و به کنواسنیون های بین اللمی احترام بگدارد و دست از دخالت در کشورهای حاشیه خلیج فارس دست بردارد.

وی خطاب به مصاحبه کننده می گوید: برادر عزیر، شما باور نمی کنید که این ایرانی ها دارند در کشورهای حاشیه خلیج فارس چه می کنند. تنها چیزی که این کشور به آن اهمیت می دهد دخالت در هر قسمت از کشورهای جهان عرب است. مصر هم اکنون دارد از این قضیه رنج می برد. مانند خیلی دیگر از کشورهای عربی دیگر، من می توان در مورد هر کشور عربی دیگری، مثال های زیادی بزنم!

سفیر عربستان سعودی در مصر، در ادامه، تلویحاً ایران را تهدید به حمله نظامی می کند و می گوید: من به این چیزی که می گویم اعتقاد دارم: امیدوارم ایرانی ها قدرت ما را امتحان نکنند. آنها نباید قدرت ما را تست کنند. ان شالله اگر آنها بخواهند کشورهای حاشیه خلیح[فارس] را بی ثبات کنند، ما توانایی مقابله با ایران را داریم.

مصاحبه کننده در این لحظه پرسید: منظور شما از قدرت به معنای خود کلمه است که وی پاسخ داد: بله.

مصاحبه کننده دوباره پرسید که این شامل حمله نظامی هم می شود که القطان پاسخ داد: منظور من ایران است؛ کشورهای حاشیه خلیج[فارس] و امنیت آنها، خط قرمز ماست و ما اجازه نقض امنیت را به آنها را نمی دهیم .

وی افزود: امیدوارم که ایرانی ها قدرت ما را تست نکنند و من دوست دارم چیزهایی که نگفتم یادآور شوم.

القطان ادعا کرد: ما از دست ایرانی ها در دوره حج، خیلی رنج بردیم و آزار دیدیم! آنها به عربستان می آیند و باعث آشوب در طول مدت برگزاری حج می شوند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که جز جنایتی که آل سعود در جمعه خونین سال 1366 آفرید، هیچ گونه دفاع دیگری از ایرانیان در طول سالهای برگزاری حج به ثبت نرسیده است.

مصاحبه کننده در پایان گفت وگو، از سفیر عربستان سعودی در مصر پرسید: آیا ایران، مسؤول آشوب و تظاهرات در عربستان هم هست؛ که القطان بدون اشاره به درگیری های سنگین در کشورش که روزهای متمادی است ادامه دارد، پاسخ داد: کدام تظاهرات؟ همانی را می گویید که 10 تا 15 نفر آمدند؟!


http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=39348

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.