LAST-WAR

بالگرد سبک چند ماموریته یوروکوپتر یو.اچ-72 لاکوتا ( Eurocopter UH-72 Lakota)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

UH-72A Lakota
 

normal_uh72a_lakota.jpg



مرکز (پایگاه) آموزشی ملی BOX که میان لس آنجلس و لاس وگاس قرار گرفته، 2600 کیلومتر مربع وسعت دارد و در آن نیروی زمینی ارتش ایالات متحده سربازان خود را برای مأموریت های تهاجمی تحت آموزش قرار می دهد. شایان توجه است که برای رسیدگی به وضعیت های اضطراری در صحرای ((موهاوی))، یگان آمبولانس هوایی در ((فورت اروین)) در حالت آماده باش قرار دارد. این اولین یگانی است که جدیدترین هلی کوپتر نیروی زمینی ارتش ایالات متحده یعنی UH-72A Lakota را به خدمت گرفته است.
سرهنگ دوم ((خوزه بونیلا)) فرمانده این واحد می گوید: ((ما به تمام اهداف خود در تغییر کامل هلی کوپتر از UH-60A دست یافته و به سرعت با هلی کوپتر جدید هماهنگ شده ایم.)) او ادامه می دهد: ((در مقایسه با هلی کوپتر UH-60 Black Hawk فن آوری هلی کوپتر جدید یعنی UH-72A Lakota و تجهیزات کاکپیت آن برتر بوده و با کمک GPS ما اکنون توانایی ناوبری بسیار دقیق تر را داریم. خلبان خودکار نیز تا حد قابل ملاحظه ای از بارکاری خلبان می کاهد.))
به نظر ستوان ((دارن هانکینز))، Lakota بهترین هلی کوپتر در نیروی زمینی از نظر قابلیت های پرواز IFR است که نمایش موقعیت بی نظیری را دارد. همکار وی ستوان ((مایکل مک کینی)) که با 350 ساعت پرواز با این هلی کوپتر با تجربه ترین خلبان Lakota به شما می رود می گوید: ((شما باید هنگام برنامه ریزی سیستم های ناوبری دقت کنید، در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.))، ((مک کینی)) تجربه 2000 ساعت پرواز با هلی کوپتر UH-60 Black Hawk را نیز دارد که در یگان آمبولانس هوایی در فاز تغییر به هلی کوپتر جدید برای پشتیبانی از عملیات نجات هنوز به پرواز ادامه می دهد.
آنها تمام هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز به حالت آماده باش بوده و در مدت ده تا پانزده دقیقه از اعلام هشدار به پرواز در می آیند. علاوه بر مأموریت های نظامی این واحد پروازهای اضطراری غیر نظامی نیز انجام می دهد. ((مک کینی)) در اینباره می گوید: ((یکبار برای تعقیب یک اتومبیل فورد ماستنگ که پلیس رد آنرا گم کرده بود، به کمک پلیس رفتیم)). مأموریت ویژه دیگر یگان آمبولانس هوایی آماده نگهداشتن دو هلی کوپتر در پایگاه نیروی هوایی ((ادواردز)) در هنگام فرود شاتل فضایی ناسا است. این دو هلی کوپتر برای واکنش سریع در هنگام سانحه با روتور گردان در حالت آماده باش قرار دارند.
سال پیش پرسنل یگان آمبولانس هوایی در اولین رزمایش خود با UH-72A Lakota شرکت کردند. این رزمایش به اندازه آزمونهایی که با یک هلی کوپتر جدید انجام می شود، گسترده نبود، امّا بعد از آن Lakota یعنی گونه نظامی هلی کوپتر EC145 Eurocopter به میزان کمی بهینه شد. ناگفته نماند EC145 گونه غیرنظامی این هلی کوپتر سال هاست در نیروهای پلیس و یگان های ویژه جستجو و نجات در حال خدمت است.
با وجود این همه ساعت پروازی در بخش غیرنظامی چند مشکل در پرواز در صحرای گرم به وجود آمد. برای مثال در دمای 35 درجه سانتیگراد و راتفاع 1220 متر UH-72A از پس بار 570 کیلوگرمی بر نیامد و گرمای بیش از حد در کابین ناشی از شیشه های بزرگ و هم چنین گرمای ایجاد شده توسط سیستم های اویونیکی مورد انتقاد واقع شد. در نتیجه اکنون به دلیل رعایت ایمنی، تجهیزات اویونیکی در دمای بالای 41 درجه سانتیگراد به مدت زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند، علاوه بر این مشکلاتی نیز هنگام حمل دو برانکار در کابین در حین رسیدگی همزمان به دو مصدوم سانحه به دلیل کمبود جا به وجود آمد. به طور کلی انتقادها بیشتر متوجه شکل جای دادن تجهیزات پزشکی در کابین بود.
امّا به طور کلی گزارش آزمون های عملیاتی هلی کوپتر UH-72A Lakota که در جولای 2007 به انجام رسید بسیار مثبت بود. چهارده مأموریت از هجده مأموریت چند منظوره تعریف شده با موفقیت انجام شده و در سه مأموریت نجات از پنج مأموریت مشکلی پیش نیامد. از نکات مثبت ذکر شده در این گزارش قابلیت اطمینان، تعمیر و نگهداری آسان و قابل دسترس بودن Lakota بود که از هلی کوپترهای دیگر فراتر به نظر می رسید.
به همین دلیل نیروی زمینی ارتش ایالات متحده هیچ دلیلی برای عقب نشینی از انتخاب این هلی کوپتر به عنوان هلی کوپتر سبک چند منظوره (LUH) خود نیافت. در واقع تیم آزمایش کننده بهسازی های خاصی را به کارخانه سازنده پینهاد داد که از آن زمان تا کنون در برنامه ساخت این هلی کوپتر گنجانده شده است.
هلی کوپتر YH-72A Lakota اکنون مجهز به سیستم تهویه هوای کابین مانند گونه های غیر نظامی یعنی EC 145 شده است. یک رادیوی نظامی نیز به لیست تجهیزات ارتباطی اضافه شده است تا امکان ارتباط چند مرکز به طور همزمان وجود داشته باشد. هم چنین تغییراتی در چیدمان تجهیزات پزشکی ایجاد شده است. در نهایت نصب یک جدا کننده ذرات خارجی برای دو موتور بعضی از این هلی کوپترها به تصویب رسید. با نصب این جداکننده ذرات عمر خدمتی موتورهای توربوشفت Arriel 1E2 افزایش خواهد یافت. ناگفته نماند با ایجاد این تغییرات قیمت هرکدام از این هلی کوپترها از 5.02 میلیون دلار به 5.75 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
طبق برنامه ارتش ایالات متحد 345 فروند هلی کوپتر UH-72A Lakota تا سال 2017 از شرکت اروپایی EADS خریداری خواهد کرد. این خریدها بخشی از برنامه به روزسازی بارگردهای نیروی زمینی ایالات متحده بعد از لغو پروژه RAH-66 Comanche در سال 2004 هستند. هدف جایگزین کردن یک هلی کوپتر سبک چند منظوره به جای هلی کوپترهای قدیمی UH-1 و OH-58 است. علاوه بر این فرماندهان نظامی تمایل دارند با به بکارگیری این هلی کوپترهای سبک تعداد بیشتری از هلی کوپترهای بلک هاوک UH-60A از مأموریت های پشتیبانی در ایالات متحده به خطوط مقدم در عراق و افغانستان منتقل شوند. هلی کوپترهای UH-71A Lakota که برنده رقابت در مقابل رقبایی مانند Bell 412EP، MD902 Explorer و آگوستاوستلند Aw139 شده اند مأموریت های داخلی مانند پروازهای پزشکی (حمل هوایی مجروح)، حمل بار و مسافر و عملیات مقابله با قاچاق مواد مخدر را بر عهده خواهند گرفت.
شایان توجه است هلی کوپترهای Lakota از تأسیسات ((یوروکاپتر)) در فرودگاه محلی Golden Triangle در کلمبوس می سی سی پی تحویل خواهند شد. البته 9 فروند هلی کوپتر اولیه از خط تولید دوناونورت آلمان تحویل شده است. طی سه مرحله ابتدا مونتاژ نهایی و سپس تولید قطعات به کلمبوس منتقل خواهد شد. در نهایت نیروی کار نیز به 330 نفر افزایش می یابد.
طبق برنامه ریزی های اولیه هر ماه تا چهار هلی کوپتر به ارتش تحویل داده می شود. در کل تعداد 200 هلی کوپتر نیز با گارد ملی تحویل داده خواهد شد، به طوری که ا آنها برای مجهز کردن شش گردان امنیت و پشتیبانی استفاده می شود. در این میان یگان آموزشی در فورت ایندینتاون چند هلی کوپتر خود را دریافت کرده است و یک شبیه ساز کاکپیت از CAE در آنجا برای کمک به فرآیند آموزش تبدیلی مورد استفاده قرار می گیرد. ناگفته نماند در ابتدای برنامه کمپانی ((یورکاپتر)) وظیفه آموزش خلبانان و مکانیک ها را در گراندپرییرتگزاس بر عهده خواهد گرت.
در خور نگرش است که برای این کمپانی اروپایی سفارش هلی کوپتر سبک چند منظوره نیروی زمینی ارتش ایالات متحده یک فرصت بی نظیر جهت ورود به بازار آمریکای شمالی به شمار می رود.

normal_EC645_05.jpg

 



مشخصات
سال ورود به خدمت : 2007
خدمه: 2 نفر
ابعاد و وزن
طول: 13.03 متر
قطر ملخ اصلی: 11 متر
ارتفاغ: 3.45 متر
وزن: 1.79 تن
وزن پر: 3.58
موتور خانه
موتور: دو عدد موتور Turbomeca Arriel 1E2 turboshafts
قدرت موتور: هر موتور 738 اسب بخار
حد اکثر سرعت : 268 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز: 5.48 کیلو متر
برد عملیاتی: 685 کیلو متر
ظرفیت ترابری: 8 نفر نیرو یا 2 برانکادر و تیم پزشکی

ترجمه و نوشته: آراز نبی الهی و عرفان صادقی
منبع:ماهنامه نوآور، سال پنجم، دی ماه 1387، شماره 52
و: http://www.military-today.com
عکس ها منتقل شد.Ebrahim

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سکان های عمودی جالبی داره نمیدونید چرا اینجوریه
http://www.eurocopterusa.com/images/products/UH-72a/UH72A-lakota2-lr.jpg

[size=18]
دوستان توجه کردم تاپیک های من اونقدر ها بیننده نداره اگه مشکلی داره ذکر کنید حتما" رفعش میکنم[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سکان های عمودی جالبی داره نمیدونید چرا اینجوریه
http://www.eurocopterusa.com/images/products/UH-72a/UH72A-lakota2-lr.jpg

[size=18]
دوستان توجه کردم تاپیک های من اونقدر ها بیننده نداره اگه مشکلی داره ذکر کنید حتما" رفعش میکنم[/size][/quote]


دوست عزیز اصلا این طور نیست من همه مطالب شما رو در سایت خواندم

راستش نه وقت نوشتن دارم و نه اینکه حوصله اش رو

واسه همین چیزی نمی نویسم

اکثر دوستان هم همین طور

ان شا الله که توجه دوستان زیاد می شه

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه !
نه دوست عزيزم ، اتفاقا تاپیک های شما اطلاعات بسیاری در اختیار بنده و مشخصا دیگر دوستان قرار میده که بسیار مفید هستند ، بازم ممنون ! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان توجه کردم تاپیک های من اونقدر ها بیننده نداره اگه مشکلی داره ذکر کنید حتما" رفعش میکنم[/quote]این طبیعیه .

افراد این تاپیک ها رو میخونند اما نظری نمیدن یا فعلا نظر خاصی ندارند . (اگر پست تشکر وجود داشت اون وقت میفهمیدید که چقدر طرفدار دارند این مطالب !)


با تشکر.

موفق باشید /

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
LAST-WAR نوشته:

[quote]دوستان توجه کردم تاپیک های من اونقدر ها بیننده نداره اگه مشکلی داره ذکر کنید حتما" رفعش میکنم[/quote]

سلام عزیزم. من چند ساله تو این سایتم و فقط میخونم. چون شما و برادرای دیگه زحمت آموزش رو بر عهده دارین و من و امثال من فقط از بار علمی شما دوستان استفاده میکنیم.

worior نوشته :
[quote]اگر پست تشکر وجود داشت اون وقت میفهمیدید که چقدر طرفدار دارند این مطالب[/quote]

تشکر رسمی :
از تمام زحمت کشان سایت و اساتیدی که واقعا حق علم آموزی به گردن ما دارن تشکر میکنم.
منصور باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان توجه کردم تاپیک های من اونقدر ها بیننده نداره اگه مشکلی داره ذکر کنید حتما" رفعش میکنم[/quote]

مطاليت خوبه و مفيد اگر شخصي چيزي نمينويسه دليل ير نارضايتيش نيست icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده هم تشكر ميكنم.بسيار خوب بود.من خوندم اما بعد از پست دومت حالا تشكر هم ميكنم.
عكس زياد تر به همراه توضيحات مرتبط با عكس ميتونه يك تاپيك رو زيبا تر كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما که هر چی به این اوس سعید گفتیم گزینه تشکر را بیفزای، افاقه نکرد، مگر شما جوانترها کاری بکنبد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از last war عزیز واسه تاپیکش - سعی کن یک موضوعه تهفه پیدا کنی داداش icon_eek موضوعی که همچین عتیقه باشه تا جلب توجه بکنه !!!! مثلا نمونش همین تاپیک این خودرو هیبریدیه ارتش امریکا ! اخه یکی نیست بگه به من مگه خودروی شناسایی مونده یک 100 لیتر بنزینه ؟ ! icon_question :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه قربان ما همه پست ها رو ميخونيم ,خيلي هم تشکر ميکنم بخاطر تاپيک خوبتون.

icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.


دیدین برادر پستهاتون چقدر مشتری داره؟!!!

خیلی ممنون از مقالات خوبتون. راستش همونطور که برادران دیگه هم فرمودن، خیلی وقتها تو اون لحظه نظر خاصی به ذهن نمیرسه. از طرفی، پاسخ بدون بار علمی یا سوال، ارزش خاصی نداره. بنابراین بنده شخصا علاقه ای به ارسال چنین پستهایی (که صرفا بگم دستتون درد نکنه) ندارم و اکثر دوستان هم به همین ترتیب.

بنابراین اگه نظر زیادی برای تاپیکهای شما ارسال نمیشه دلیل بر کم ارزش بودن یا مورد توجه نبودن اونها نیست.

باز هم از شما برای همه تاپیکهای خوب و مفیدتون تشکر می کنم.


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر تو بنویس ما پشتتیم نه بابا دستت درد نکنه تایپیک هات خیلی هم خوبه راستی کسی نمی دونه چرا تو یه تصویر مسلحه یه تصویر دیگه غیر مسلح icon_eek
برد عملیاتی خوبی داره یعنی بودجه کمانچی رو انداختن رو این (مرحوم کمانچی خیلی باحال بود) هلیکوپتر
بازم امریکایی ها مورد هزینه نگهداری کمتر ودردسر کمتر رو پذیرفتن (همون مسله ای که بقول خودشون باعث شد تامکت رو با هورنت جایگزین کنند )
اون سکان ها حتما برای مانور بیشتر شایدم تعادل باشن دوستانی که اطلاع دارن دریغ نکنن
(راستی اون فلش قرمز رو خودتون کشیدین روی عکس یعنی منظورتون اون قسمت بود)
اگه یه قسمت تشکر بود تو سایت خیلی عالی می شد

یا علی [/code]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر عزيزان
آقا دستت درد نكنه خيلي هم خوب بود...
موفق و شاد باشيد.
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.