Recommended Posts

نمیزارن من نظر بنویسم حذف میشه. بابا کسی اگر پاک میکنه دلیلشم بگه تا اصلاح بشه آخه چرا پاک می کنید؟ مگه آزار دارید؟


شاید 40 درصد صحبت شما درست باشه ولی باید این رو در نظر داشته باشید که در این دوره (پسا برجام) برای جلوگیری از حساسیت و اجتناب از ایران هراسی مجدد توسط دشمن ، در ظاهر برنامه یک مقداری مخفی کاری (بخوانید عدم اطلاع رسانی و عدم رونمایی) صورت بگیرد بد هم نیست.

پس علت اینکه الان دارن اطلاع رسانی می کنن چیه؟

اینکه ساختار فضایی را شکستن و تغییرات اعمال کردن چیه؟

نشونه ها بنظر چیز دیگه ای دارن میگن. اما در کل این پاسخ صحبتی بود که به تحریم وصل کرده بودن. در حالی که تحریم اونقدر که بعضیا میگن تاثیر نداره بلکه تاثیرات اصلی در جاهای دیگه هست مخصوصا برای ایران که منابع مختلف اعم از نیروی انسانی و طبیعی را داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه بخش قابل توجهی از تصمیم سازان کنونی دو تابعیتی هستند آنهم تابعیت آمریکا، انگلیس یا کانادا. خیلی نمیشه انتظار تصمیمات انقلابی و جهادی و در راه منافع بلند مدت کشور داشت

طنز تلخ هم اینجاست که کمیسیون امنیل ملی مجلس طرح تفحص از مسئولین دوتابعیتی و اجرای قانون رو رد کرد
  • Upvote 7
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

و من میگم ما ضعیف کار کردیم و اهمیت و اولویت بخش فضایی را خوب نشان ندادیم که آنها می گویند هزینه بر و خارج از اولیت است

بماند که ما تو برنامه آب هم که نیاز اساسی و حیاتی است سستی می کنیم

اینها بهانه هستند! حتی مشکل کمبود آب (علیرغم وجود این مشکل) هم داستانش مشابه داستان روغن پالمه! صرفا برای بحرانی نشان دادن اوضاع و سواستفاده از یک واقعیت!

در واقع در تمام علوم و صنایع انحصاری و‌ دارای کاربرد دوگانه عقب نشینی کردیم و حداکثر در حال درجا زدنیم!

http://alef.ir/vdcawwnye49nwi1.k5k4.html?400603
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

چند سالی که کل پژوهش های فضایی خوابید،او چیزی که امروز می بینید محصول سرمایه گذاری در  یک ده گذشته است(دوران هشت ساله احمدی نژاد است).

اگر به عنوان یک محقق واقعی می خواهید مطالعه کنید میزان نقدینگی تزریق شده توسط دولت طی این سه سال رو با میزان نقدینگی کل دوره دولت قبل مقایسه کنیدعددی حدود دوبرابر پیدا می کنید!(200 هزار میلیارد به 400 هزار میلیارد تومان).http://kayhan.ir/fa/news/80935/%D9%86%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-90-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA

از طرفی دیگر با افزایش قیمت خدمات دولتی به حدود دو الی سه برابر و کاهش هزینه جاری دولت،نسبت میزان درآمد به مخارج  جاریه در طول یک سال افزایش چشم گیری داشته، و غیره...!پس دولت از نظر درامد و وسعت مالی نه تنها فقیر نشده بلکه ثروتمند تر شده!پس مشکل کجاست؟(کاهش هزینه های پژوهشی برای  چیست؟)!!!مشکل از اول انقلاب تا به حالا فقط یک جمله است !حکومت جمهوری اسلامی ایران!بله! فقط همین جمله!برای فهم خوب این جمله شما را دعوت به مطالعه کتاب عقلانیت و توسعه یافتگی ایرانی دکتر سریع القلم با پیش گفتار حجه الاسلام دکتر حسن روحانی(فریدون) می کنم!

آنچه امروز می بینیم جزء سرمایه گذاری های دوران گذشته و تلاش مستمر دانشمندان با ایمان و مومن ایرانی طی این دوران چیز بیش نیست!نظام سیستماتیک وادادگی داخلی در حال انهدام تمامی زیر ساختار های علمی و پژوهشی ایران است(سنگر به سنگر)!لطفا کمی عاقلانه!فکر کنید.

ویرایش شده در توسط ma1365
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مگر ایشون گفت به سبک کره شمالی باشیم؟
کاری به بحثتون ندارم ولی بدانید نقطه آغاز بدبختی یک مملکت آن است که تشخیص صلاحش رو با نظر دشمن هماهنگ کنه. دشمن بی شعور نیست و قدم به قدم پیش خواهد آمد

این حرف از شما بعیده.

 

حتی جنگل هم قوانین خودشو داره.نمیشه هر کشوری ساز خودشو بزنه در این صورت شورای امنیت  اصلا تشکیل نباید میشد.

 

زمان دولت قبلم روند ما بهتر از کره شمالی نبود..دخیره 3 روزه گندم در سیلو ها یعنی فاجعه.

 

ورود به 100 عرصه و نداشتن تجربه کافی و کارایی لازم در هر 100 تا بهتر است یا ورود به 20 عرصه و تسلط بر همه اون 20 تا؟؟

؟

دولت قبل بنظرم فقط طرح های بلند مدت ایران رو اومد  با بد ترین نوع ممکن رو نمایی کرد تا به اسم خودش ثبت بشن و باعث شد دشمن نقشه های مارو 20 سال زودتر بفهمه..و این اگه خیانت نیست چیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

(((این حرف از شما بعیده.

 

حتی جنگل هم قوانین خودشو داره.نمیشه هر کشوری ساز خودشو بزنه در این صورت شورای امنیت  اصلا تشکیل نباید میشد..............)))

جنگل!شوراه امنیت!

اگر به شوراه امنیت اینقدر ایمان دارید!پس دیگر هیچ!راستی یکی از مقامات سیاسی و نظامی امریکا گفته بود:شورا امنیت فقط یک محل برای چانه زدن ابرقدرت ها برای  خوردن آخرین قطره خون کشور های در حال نابودشدن است(ثروت های ملی=خون کشورها)!

چرا کشوره کره شمالی را به عنوان کشوری فقیر نام می برید! نسبت واقعی میزان تولید ناخاص داخلی کشورکره شمالی(کشوری کوچک،بدون منابع مفت زیر زمینی،سال ها تحریم و غیره.....)به کشوره مثلا عربستان(کشوری بزرگ،باجمعیت کم،دارای اولین منابع مفت زیرزمینی نفت،دارای بزرگترین در آمد از  توریست مذهبی و و غیر.....)اگر برابر نیست خیلی کم هم نیست(بدون در نظر گرفتن ثروت های مفت خدا دادی)! 

برای شما دوست عزیز عرض کنم کشوره کره شمالی با نظم حکومتی(نظم دقیق) که دارد در بیشتر از عرصه های پژوهشی(نظامی...) نه تنها از کشوری مانند ترکیه(کاملا از نظر علمی و پژوهشی وابسطه به غرب) عقب نیستن بلکه جلو تر هم هستند(مثلا از لحاظ توان علمی و پژوهشی موشکی و اتمی و غیره.....) !

((دولت قبل بنظرم فقط طرح های بلند مدت ایران رو اومد  با بد ترین نوع ممکن رو نمایی کرد تا به اسم خودش ثبت بشن و باعث شد دشمن نقشه های مارو 20 سال زودتر بفهمه..و این اگه خیانت نیست چیه))

من مانند یک پژوهش گر به شما رفرنس علمی می دهم!کتاب عقلانیت و توسعه یافتگی ایرانی دکتر سریع القلم با پیش گفتار حجه الاسلام دکتر حسن روحانی(فریدون) !

کمی از نگاه هالیودی به داشته های کشورهای مستقل جهان نگاه نکنیم به عبارتی با عینک هالیودی به ارزش های کشور های دیگر نگاه نکنیم!

ویرایش شده در توسط ma1365

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام دوستان
دیروز  رئیس مرکز  فضایی کشور  دکتر منطقی مصاحبه ای داشت در شبکه خبر  در بین صحبت ها ایشون اشاره  ای داشت  به   پروژه پرتاب های ارزان قیمت که طبق ادعای ایشون در صورت موفق شدن تحولی از نظر هزینه و  زمان پرتاب  برای پرتاب ماهواره در   کشور  ایجاد خواهد کرد  و امکان پرتاب ماهواره  بدون نیاز  ایستگاه های پرتاب متداول کشور در سمنان و مدت زمان طولانی تجهیز و آماده سازی آنها  از هر نقطه در ایران و در هر زمان  امکان پرتاب ماهواره فرآهم خواهد شد!  و هدف از  این پروژه   شبکه کردن یا همان منظومه ای از  تعدادی از   ماهواره های کوچک است  با هدف انجام  ماموریت یک ماهواره بزرگ
 

[aparat]g1cB8[/aparat]

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چون تاپیک مسیر توسعه فناوری‌های فضایی در کشور ما چگونه خواهد بود؟  قفل بود اینجا قرار میدم مطلب رو.

اگر مدیران صلاح دونستن منتقل کنن.

با تشکر.

 

مسیر توسعه فناوری‌های فضایی در کشور ما چگونه خواهد بود؟

 

رییس پژوهشگاه هوا فضا با اشاره به تامین نشدن بودجه برای اجرای پروژه های کلان ملی هوا فضا دراین پژوهشگاه گفت: باید برای پروژه های صنعت هوا فضا، ردیف مستقلی در بودجه برنامه های ششم و هفتم دیده شود.

 

 

پی نوشت : در حقیقت بعد از اون همه جدل و ماجرا و انحلال و ادغام و ....  در مورد پژوهشگاه که همه دوستان ازش خبر دارن، آقایون تازه یادشون اومده که بودجه مستقل ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

دیگه حرفی نمیمونه.... :-(  :-( :-(  

ویرایش شده در توسط kelardasht
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه بخش قابل توجهی از تصمیم سازان کنونی دو تابعیتی هستند آنهم تابعیت آمریکا، انگلیس یا کانادا. خیلی نمیشه انتظار تصمیمات انقلابی و جهادی و در راه منافع بلند مدت کشور داشت

طنز تلخ هم اینجاست که کمیسیون امنیل ملی مجلس طرح تفحص از مسئولین دوتابعیتی و اجرای قانون رو رد کرد

نمیخوام آف تاپیک برم مدیریت محترم اگر پست مناسب نیست بی زحمت حذف کنید ولی حرف حق باید زده بشه. دقیقا کی تصمیمات انقلابی به معنای واقعی گرفته شده در طول این همه سالها؟ حالا بلند مدت یا کوتاه مدت یا هرچی. چه خدمتی انجام شده؟ محض رضای خالق و مخلوق شما یک نمونه رو بشمار در کل سالیان انقلاب فقط یک نمونه بگو فلان کار بنفع کشور انجام شد که اثر و نتیجه فعالیت برادرا باشه اگر به خودشان باشه بارش باران رو هم میگن از الطاف خداوندی ست زیر سایه‌ی ما! شما اینجور نباش با واقعیت صحبت کن با حمل به خیر کردن درمانی انجام نمیشه

مشکل اصلی اونجاست که شما میخوای گاو نر رو بدوشی. وضعیت مشخصه، افرادی که قدرت اجرایی یا تصمیم سازی دارن بر اساس ؛صلاحیت؛ انتخاب میشن و حضراتی هم هستن که این صلاحیت ها رو شناسایی میکنن! که نتیجه ش میشه همون ذخایر انقلاب و اینها که خودتان واردید به قضیه حالا میخواد نماینده مجلس باشه میخواد هرکی باشه وقتی طرف نه بر اساس تخصص و میهن پرستی و دینداری که بر اساس ذخایر انقلاب بودن انتصاب میشه انتظار کار حرفه ای داشتن بیهودست حتی اگر بدست مردم هم انتخاب بشه قبلش توسط مجالس مختلف انتصاب شده کاندید محترم والسلام. تا وقتی این قضیه حل نشه هیچ مشکلی رفع نمیشه هیچ کار صحیحی انجام نمیشه طرف به فکر مردم و کشور نیست و به فکر سیاسی بازیشه یعنی همه چیز زیر سایه سیاست و حفظ قدرت و عوام فریبی و تحمیق ملت هست حالا میخواد فرد مذکور دو تابعیتی باشه میخواد نباشه این تابعیت نیست که مشکله حتی طرف کافر هم بود نمیشه گفت چون کافره پس ضد مردمه ولی ذخیره انقلاب بودن لاشک و لاشبهه علیه کشور هست این رو نه به بعنوان یک فرد متخصص که بعنوان یک جوان نسل سومی عامی میگم این یک راز آشکار هست یعنی برای همه مشخص بوده یا شده ولی گفتن نداره. حالا اگر قانون هم مشکلدار باشه که دیگه هیچی... اصلا مشکلات فعلی به کنار برای آینده هم هیچ کاری انجام نمیشه دوستمان میگه مشکل آب واقعی نیست که موافقم حرف صحیحی هست در جمع دوستان خودمم گفتم قبلا اینهارو ولی متاسفانه واقعی میشه بدست حضرات یعنی میخوام ببینم اگر حرکت عملی برای این مشکل بالقوه بالفعل انجام نمیشه راه نداره کار تحقیقاتی براش انجام شه؟ فرضا یک روز بلخره نیاز پیدا نمیکنیم به آب شیرین کن؟ اصلا خیلی معضلات با ساده ترین راه ها حل میشن حتما که قضیه پیچیده نیست همیشه! چرا میشه کار مفید کرد ولی کسی نمیخواد انجامش بده چون طرف انتصاب شده برای چیزهای دیگه ای..

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمیخوام آف تاپیک برم مدیریت محترم اگر پست مناسب نیست بی زحمت حذف کنید ولی حرف حق باید زده بشه. دقیقا کی تصمیمات انقلابی به معنای واقعی گرفته شده در طول این همه سالها؟ حالا بلند مدت یا کوتاه مدت یا هرچی. چه خدمتی انجام شده؟ محض رضای خالق و مخلوق شما یک نمونه رو بشمار در کل سالیان انقلاب فقط یک نمونه بگو فلان کار بنفع کشور انجام شد که اثر و نتیجه فعالیت برادرا باشه اگر به خودشان باشه بارش باران رو هم میگن از الطاف خداوندی ست زیر سایه‌ی ما! شما اینجور نباش با واقعیت صحبت کن با حمل به خیر کردن درمانی انجام نمیشه

مشکل اصلی اونجاست که شما میخوای گاو نر رو بدوشی. وضعیت مشخصه، افرادی که قدرت اجرایی یا تصمیم سازی دارن بر اساس ؛صلاحیت؛ انتخاب میشن و حضراتی هم هستن که این صلاحیت ها رو شناسایی میکنن! که نتیجه ش میشه همون ذخایر انقلاب و اینها که خودتان واردید به قضیه حالا میخواد نماینده مجلس باشه میخواد هرکی باشه وقتی طرف نه بر اساس تخصص و میهن پرستی و دینداری که بر اساس ذخایر انقلاب بودن انتصاب میشه انتظار کار حرفه ای داشتن بیهودست حتی اگر بدست مردم هم انتخاب بشه قبلش توسط مجالس مختلف انتصاب شده کاندید محترم والسلام. تا وقتی این قضیه حل نشه هیچ مشکلی رفع نمیشه هیچ کار صحیحی انجام نمیشه طرف به فکر مردم و کشور نیست و به فکر سیاسی بازیشه یعنی همه چیز زیر سایه سیاست و حفظ قدرت و عوام فریبی و تحمیق ملت هست حالا میخواد فرد مذکور دو تابعیتی باشه میخواد نباشه این تابعیت نیست که مشکله حتی طرف کافر هم بود نمیشه گفت چون کافره پس ضد مردمه ولی ذخیره انقلاب بودن لاشک و لاشبهه علیه کشور هست این رو نه به بعنوان یک فرد متخصص که بعنوان یک جوان نسل سومی عامی میگم این یک راز آشکار هست یعنی برای همه مشخص بوده یا شده ولی گفتن نداره. حالا اگر قانون هم مشکلدار باشه که دیگه هیچی... اصلا مشکلات فعلی به کنار برای آینده هم هیچ کاری انجام نمیشه دوستمان میگه مشکل آب واقعی نیست که موافقم حرف صحیحی هست در جمع دوستان خودمم گفتم قبلا اینهارو ولی متاسفانه واقعی میشه بدست حضرات یعنی میخوام ببینم اگر حرکت عملی برای این مشکل بالقوه بالفعل انجام نمیشه راه نداره کار تحقیقاتی براش انجام شه؟ فرضا یک روز بلخره نیاز پیدا نمیکنیم به آب شیرین کن؟ اصلا خیلی معضلات با ساده ترین راه ها حل میشن حتما که قضیه پیچیده نیست همیشه! چرا میشه کار مفید کرد ولی کسی نمیخواد انجامش بده چون طرف انتصاب شده برای چیزهای دیگه ای..

 

البته آش اینقدر هم شور نیست آقا میثم عزیز

 

مرد حسابی، ما در فناوریهای موشکی و هوایی و نظامی و الکترونیک و نانو و ... صفر بودیم و الان برای خودمون کسی هستیم. در فضایی و اتم و پهپاد و زیست فناوری هم همینطور

پس حتما در کشور کار انجام شده

 

مشکل اینه که

۱ - متناسب با ظرفیت‌های انقلاب اسلامی کار نشده

۲ - بعضی وقتها در بعضی کارها تنبلی و کم شعوری می‌کنیم مثل همین که برای رضای کدخدا پیشرفت فضایی و تعطیل می‌کنیم و دو تا از بهترین مهندسین فضایی مون شنیدم رفته‌اند برزیل (یادتون باشه برزیل با اون سطح فناوری و قدمت هنوز در فضایی به ما نرسیده - پس حتما کار شده و افرادی لایق زحماتی زیاد کشیده‌اند)

 

بحث اصلی بنده این بود که در کشوری مثل ایران امروز وقتی مسئولی برای خود و خانواده‌اش تابعیت بیگانه می‌گیرد، آن فرد اهل سختی و مبارزه برای انقلاب و اسلام و ایران نخواهد بود و رضای کدخدا را بر رضای خدا ترجیح خواهد داد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

محسن بهرامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ‌با اشاره به اینکه مدت ساخت ماهواره ها بر اساس نوع آنها متفاوت است، افزود: اینکه خبری اعلام نمی شود دلیلی بر کم کاری نیست بلکه بر روی طرح های جدیدی کار می کنیم که زمان بر است.

 
وی ادامه داد: ساخت ماهواره مخابراتی "ناهید 1 " در حال پایان و ساخت ماهواره " شریف ست " به پایان رسیده است و قرارداد برنامه پرتاب آن را بستیم و همه چیز آماده است.
 
بهرامی گفت: امسال سه ماهواره آماده می شود که یکی از آن ها پرتاب خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ساخت ماهواره دانشگاه امیرکبیر امسال به پایان می رسد و قرارداد ساخت ماهواره "ظفر" دانشگاه علم و صنعت هم باید بازنگری کنیم و در حال تأمین اعتبار است که سال آینده آماده می شود.
 
بهرامی افزود: ماهواره های دانشگاه های شریف، امیرکبیر و علم و صنعت زمان بر هستند و حداقل 2 تا 3 سال طول می کشد تا پرتاب شوند.
 
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره های ناهید 1 و 2 مخابراتی است.
 

بهرامی با اشاره به اینکه هزینه های ساخت این ماهواره ها چند ده میلیارد تومان است، افزود: زیر ساخت های لازم انجام شده است و آزمایشگاه های مختلفی داریم.
 

وی گفت: هنوز نتوانستیم طرح ها را با همان سرعتی که می خواهیم جلو ببریم و این طبیعی است زیرا گاهی اوقات تأمین قطعات زمان می برد و یا قطعاتی خراب می شود.
 

در ادامه رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به برخی از طرح های متوقف شده هوافضا از جمله طرح پرتاب انسان به فضا، گفت: تاکنون 8 پرتاب در زمینه پرتاب موجود زنده به فضا انجام شده که از سلول زنده آغاز شد و آخرین پرتاب ها هم پرتاب دو میمون بود که با موفقیت به زمین برگشتند.
 

فتح الله اُمی افزود: پس از آن طرح ای وان (E 1) بود که قرار بود برای پرتاب زیرمداری انسان آماده شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس مواد و مطالب فصل 5 سند جامع توسعه هوافضای کشور باید تا سال 1404 انسان از خاک کشورمان به فضا پرتاب شود که این طرح هم اکنون متوقف است.
 


اُمی با بیان اینکه قرار است حداقل 7 پرتاب زیرمداری داشته باشیم، افزود: طرح های دیگری هم در این سند اشاره شده از جمله پرتاب برخی ماهواره ها که تا سال 1404 باید به مدار 36 هزار کیلومتر پرتاب شود.

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح هایی که در سند اشاره شده از جمله طرح های فضا و هم هوا متوقف است، گفت: طرح های قبلی پژوهشکده سامانه های فضانوردی یا همان پژوهشگاه هوا فضای فعلی با دانشگاه های شریف و امیر کبیر درباره بخش هایی از پرتاب موجود زنده، متوقف است.
 
اُمی با بیان اینکه توقف پژوهش، خسارت های معنوی زیان باری برای کشور خواهد داشت، گفت: در آغاز فعالیت در پژوهشگاه هوافضا بودجه اندکی داشتیم که برای بودجه جاری هم کافی نبود که با تلاش ها، بودجه جاری ما در سال 95 برقرار شد امّا فعلاً بودجه پژوهش نداریم ولی سازمان مدیریت قول هایی را در این باره داده است.
 
در ادامه رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برخی طرح های بزرگ به حجم زیاد پول و تخصص نیاز دارد و انجام همه با هم کار سختی است.
 
بهرامی افزود: مشکل در این زمینه فقط پول نیست بلکه باید زیرساخت های طرح ها هم فراهم باشد.
 
در ادامه رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: در موقع تصویب سند جامع توسعه هوا و فضا باید کارشناسان اقتصادی حضور می داشتند و بررسی می کردند که آیا اعتبارات طرح های مندرج در این سند قابل تأمین است یا خیر؟
 
اُمی ادامه داد: این نقص بود به همین علت دولت ها نمی توانند اعتبارات را برای اجرای اهداف سند تأمین کنند.
 
وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی اهداف مندرج در سند توسعه هوافضا در افق سال 1404 محقق نمی شود.
 
رئیس سازمان فضایی ایران هم گفت: غیر از ماهواره سازی فعالیت های زیادی در زمینه فناوری فضایی داریم از جمله اینکه فعالیت های دریافت و ارسال ماهواره ای که در ماهدشت قرار دارد.
 
بهرامی افزود: همچنین در حال ساخت مرکز داده های فضایی هستیم که در بهار سال آینده راه اندازی می شود.
 
وی گفت: کاری در سازمان فضایی تعطیل نشده است و دکتری برخی از رشته های فضایی را خودمان تربییت می کنیم و دانشجویان ما با انگیزه هستند.
 
بهرامی افزود: اینکه مقام معظم رهبری به فناوری هوا و فضا توجه دارند برای ما قوت قلب است و انرژی می گیریم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد:حجم بودجه تخصصی، توانمندی، توان مدیریت و زیرساخت های کشورمان در زمینه هوا فضا سرعتی را برای ما تعریف می کند امّا هیچ گاه ناامید نمی شویم.
 
وی با بیان اینکه در پی تأمین ماهواره سنجشی و مخابراتی در کوتاه مدت از خارج از کشور هستیم، افزود: ماهواره سنجش پس از تحویل حدود 5 تا 6 سال و ماهواره مخابراتی هم پس از تحویل حدود 15 تا 18 سال کار می کنند.
 
بهرامی گفت: قراردادها در هر صورت انتقال فناوری هم دارند. وی با اشاره به اینکه اکنون عضو سازمان همکاری فضایی آسیا و اقیانوسیه هستیم، افزود: در 2 سال اخیر ریاست آن را بر عهده داریم و سال آینده جلسه این سازمان در تهران تشکیل خواهد شد.
 
رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: در طرح های متعدد سازمان همکاری فضایی آسیا و اقیانوسیه مشارکت داریم.
 
بهرامی در پاسخ به این پرسش که برنامه های فضایی در برنامه ششم توسعه چه سهمی دارند؟ گفت: تقریباً‌ همه طرح هایی را که مد نظر داریم در این برنامه دیده و این طرح ها در قالب طرح های اقتصادی مقاومتی تعریف شده است.
 
وی افزود: نگران نیستم که حتماً به همة اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور برسیم بلکه این سند به ما حرکت و جهت داده است.
 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امیدواریم که طرح پرتاب انسان به فضا هم شکل بگیرد،‌ اضافه کرد: برنامه ای در حال تدوین داریم تا آن را به شورای عالی فضایی ارائه و در این صورت شاید برنامه ای را برای کاووش های فضایی تدوین کنیم.

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/652700/%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-1404-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهرامی گفت: امسال سه ماهواره آماده می شود که یکی از آن ها پرتاب خواهد شد.

 

 

دیگه از این جمله خسته شدم  :-(

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طرح امارات برای ارسال یک کشتی فضایی به مریخ تا 2021.

و ما هنوز برای گرفتن تاییدیه برای ارسال ماهواره دانشجویی مشکله جدی داریم ا

http://www.emiratesmarsmission.ae/


طرح امارات برای ارسال یک کشتی فضایی به مریخ تا 2021.

و ما هنوز برای گرفتن تاییدیه برای ارسال ماهواره دانشجویی مشکله جدی داریم ا

http://www.emiratesmarsmission.ae/

ولی تا دلتون بخاد اتومبیل لوکس وارد می،شه ویرایش شده در توسط catsoo
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط SAEID
      کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی ایران را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.
    • توسط Parviz
      تحلیلگران درباره دلایل نزديک شدن روسيه به ايران سه سناريو متحمل را ارایه می کنند.

      نخستين سناريو احتمالی به اين گزينه متکی است که روسيه خواهان ايرانی قدرتمند به عنوان متحدی است که می خواهد دربرابر آنچه سياستمداران روسی رويکرد يکجانبه گرايانه آمريکا می خوانند، قرار گيرد.

      سناريو دوم می گويد هيچ حکمرانی در تاريخ سياسی روسيه خواهان ايرانی قدرتمند در کنار مرزهايش نبوده و امروز نيز قادر نيست خود خطر را از ميان بردارد در نتيجه منتظر است تا يک قدرت احتمالی، یعنی آمریکا، اين کار را يرای آنها بدون دردسرانجام دهد.

      سناريو سوم براین باور تاکید دارد که روسیه می کوشد تا ایران را از یک سو به عنوان یک خطر بالقوه نشان دهد و از این طریق در عرصه بین المللی و به ويژه در رويارويی با آمريکا، امکان چانه زنی خود را بالا ببرد و از سوی دیگر، ایران را در عمل، در موقعیت ضعف قرار داده، امکان گرفتن امیتاز از این کشور را برای خود میسر کند.

      «آیا روسيه تمايل دارد ايران نابود شود؟»

      مايکل لدين، يکی از چهره های نئومحافظه کار يا نئوکنسرواتيو و عضو موسسه آمريکن اينترپرايز اينسيتو از کسانی است که به سناریوی دوم معتقد است.

      او در زمينه روابط روسيه و ايران قرضيه ای را مطرح می کند که براساس آن مسکو تمايل دارد تا تحريم ها عليه ايران به بن بست برسند.

      مايکل لدين در گفت وگو با راديو فردا می گويد:«اين چيزی که من مطرح می کنم يک فرضيه و گمانه زنی من در اين باره است. من در درون سيستم دولتی روسيه نيستم تا از آن خبر بدهم، بلکه شواهدی را در کنار يکديگر قرار می دهم و از آنها به اين نتيجه ای که می گويم می رسم.»

      آقای لدين می گويد:«اگر من به جای ولاديمير پوتين بودم، به دليل مشکلات ديرينه روسيه با مسلمانان، چه در افغانستان و چه در چچن و از سوی ديگر تلاش ايران برای گسترش قدرت خود در مناطق تحت تسلط مسکو، تمايل داشتم اين رژيم نابود شود.»

      به گفته آقای لدين وجود يک ایران مسلمان، جزم اندیش، زیاده خواه، مسلح به موشک های هسته ای و با حکمرانی که خود را منجی بشریت می پندارند، در کنار مرزهای روسيه، آخرين چيزی است که آقای پوتين و يا هر حکمران روسی ممکن است آرزو کند.

      مايکل لدين تصريح می کند:«اگر من پوتين بودم سعی می کردم که در تحريم ها اخلال ايجاد کنم تا نتيجه ندهند، اگر تحريم ها مثمرثمر شوند، آمريکايی ها به نتيجه دادن تلاش های ديپلماتيک اميدوار می شوند و ديگر به دنبال استفاده از گزينه نظامی نخواهند بود.»

      آقای لدين می افزايد:«اگر من پوتين بودم، آرزو می کردم که آمريکا به ايران حمله کند.»

      اين چهره سرشناس نئوکان ها( محافظه کاران جديد) با اشاره به سفر ولاديمير پوتين و سرگئی لاوروف، وزير امورخارجه روسيه به ايران، می گويد:«مقام های روسی به ايران گوشزد خواهند کرد که نگران آمريکا نباشيد، آمريکايی ها اکنون ضعيفند و دچار چند دستگی شده اند و به شما حمله نخواهند کرد.»

      به باور آقای لدين روسيه خواهد کوشيد تا تنش ميان ايران و روسيه هرچه بيشتر تشديد شود تا آمريکايی به اين نتيجه برسند تنها چاره کار استفاده از گزينه نظامی است.

      آقای لدين يکی از شواهد خود را در اين زمينه اين گونه بيان می کند:«سيستم موشکی که روسيه به ايران فروخته يکی از شواهدی است که نشان می دهد روسيه تمايل دارد ايران مورد حمله قرار بگيرد.»

      او می افزايد:«اين سيستم های موشکی کارايی ندارند و در جريان حمله هواپيما های اسراييلی به هر انچه که در سوريه بود نشان داد قادر نيستند که درست عمل کنند و هواپيماهای اسراييلی توانستند با زدن هدف های خود بدون هيچ مشکلی عملياتشان را موفقيت اميز انجام دهند.»

      به نظر می رسد که می تواند این چنین از اطهارات آقای لدین استنباط کرد که اگر روسیه خواهان صدمه ندیدن این کشورها می بود می بایست سلاح هایی در اختیارشان قرار می داد که بتوانند با آنها از خود دفاع کنند.

      آقای لدين با اشاره به اين که روسيه خواهان قدرت گرفتن يک ايران جزم اندیش، زیاده خواه و مسلح به سلاح هسته ای نيست ، می گويد:«اگر من پوتين بودم، از آنجا که روسيه قادر نيست خود اين مانع را از ميان ببرد، می کوشيدم يک کشور ديگر که احتمالا امريکا خواهد بود با کمترين هزينه برايم اين مشکل را حل کند.»
    • توسط ALI
      با سلام خدمت همه دوستان عزیز
      در این تاپیک قصد داریم با موتورهای تانک و انواع آن آشنا شده و در باره موتور چند تانک مطرح جهان بررسی کنیم
      موتور هر وسیله را میگویند که صورتهای مختلف انرژی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند.وسیله تبدیل انرژی شیمیایی به مکانیکی موتورهای درونسوز هستند. موتورهای درونسوز به انواع دیزلی بنزینی وانکل هیبریدی استرلینگ و .. تقسیم میشوند. در این نوشتار ما موتورهای دیزلی که در تانکها استفاده میشود را بررسی خواهیم کرد. موتورهای دیزلی به این علت در تانکها و نفربرها استفاده میشوند که اولا گازئیل دارای انرژی بیشتری نسبت به بنزین است (سوخت دیزل (گازوئیل ) چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد . به طور متوسط ، یک گالن (3.8 L) گازوئیل تقریباً 155x106 j (147,000 BTU), انرژی دارد ، در حالیکه یک گالن بنزین 132x106 j (125,000 BTU) انرژی دارد . این (انرژی بالای گازوئیل) با بازده بالای موتور دیزل تلفیق می شود و این دلیل برتری موتور های دیزل بر موتور های بنزینی است .)ثانیا موتورهای دیزلی دارای انعطاف پذیری و استحکام بالایی نسبت به موتورهای بنزینی دارند.موتورهای دیزلی در صورت نبود گازوییل با بنرین الکل نفت و حتی روغن نباتی هم کار میکند.(این آخریش را خودم امتحان کردم. موتورهای دیزلی با روغن نباتی هم کار میکنند)
      موتور تانک از اجزای مهم یک تانک به شمار میرود. یک تانک هر چقدر دارای زره قوی باشد و تسلیحات دوربرد و قدرتمند باشد بدون داشتن یک موتور مستحکم و قوی نمیتواند در برابر تانکهای دیگر مقاومت کند. طراحان و سازندگان تانک نیز هنگام طراحی موتور تانک به سه مولفه توجه دارند: 1- اندازه کوچک 2- قدرت متناسب با وزن تانک 3 - مصرف بهینه. با این پیش درآمد به سراغ طرز کار موتورهای تانک میرویم.
      موتورهای تانک یا در مجموع موتورهای دیزلی در مرحله مکش برخلاف موتورهای بنزینی که مخلوط هوا و بنزین را مکش میکنند ، تنها هوا را میمکند و در مرحله تراکم هوا را متراکم میکنند. وقتی که هوا متراکم شد دمای آن بالا میرود در این مرحله نازل انژکتور توسط بلانچر باز شده و سوخت را به داخل سیلندر میپاشد و تولید قدرت میکند. یکی از اجزای بسیار مهم موتور تانک توربو شارژ میباشد
      توربو شارژ هوای موجود را به شدت متراکم میکند و در مرحله مکش هوا را به شدت و قدرت تمام وارد سیلندر میکند . به جرات میتوان گفت که موتورهای دیزلی بدون توربو شارژ هیچند. اگر شما حتی به کامیونها و تریلر ها هم توجه کنید در پشت آن یک لوله سیاه رنگ وجود دارد که در واقع هواکش توربوشارژ است. سوپر شارژ هم همان کار توربو شارژ را انجام میدهد ولی با این تفاوت که سوپر شارژ قدرت چرخش خود را بوسیله تسمه از میللنگ دریافت میکند و با این کار اقلا 20 درصد توان موتور را میگیرد ولی توربو شارژ بوسیله توربینهای مخصوص از محل دود حاصل از احتراق مانیفولد میچرخد.
      انشاالله با این پیش درامد ذهنتان آماده شده باشد. حالا برویم سر اصل مطلب

      به تصاویر زیر خوب دقت کنید

      موتورهای دیزلی از نظر آرایش سیلندرها به انواع مختلفی تقسیم میشوند: خورجینی دومیللنگ / V شکل نیم میللنگ / V شکل تمام میللنگ / خطی / دوار / تخت / ...


      موتور وی شکل تانک تی 72 ساخت ایران

      این موتور دارای آرایش وی شکل است و توسط متخصصین داخل طراحی شده است. این موتور همانطوریکه در شکل میبینید دارای 8 سیلندر بوده و دارای 1000 اسب بخار قدرت و بدنه محکمی میباشد. به سوپاپها و فیلرهای سر سیلندر دقت کنید. این فیلر ها سالهای سال کار میکنند ولی عیبی پیدا نمیکنند.
      نمای دیگری از موتور تی 72

      توربوشارژ موتور تی 72 ساخت ایران

      موتور تی 72 دارای دو توربوشارژ کوچک است.اگر به عکس موتور تی 72 دقت کنید میبینید که برای افزایش کارایی موتور از زنجیر به جای تسمه استفاده شده است. چرا که احتمال پاره شدن تسمه وجود دارد ولی زنجیر نه.
      انواع آرایش سیلندر ها را در شکل زیر ببینید
      آرایش وی شکل تمام میللنگ

      آرایش تخت


      آرایش خطی

      دو نوع دیگر از موتورهای وی شکل (عکس دومی متعلق به موتور هامر میباشد)


      عکس از موتور تانک لئوپارد

      تانک لئو پارد دارای موتور 12 سیلندر وی شکل نیم میللنگ است که دارای 1500 اسب بخار قدرت بوده و دارای 2 توربو شارژ متوسط میباشد.این موتور دارای 12 بلانچر و نازل انژکتور و سه پمپ انژکتور میباشد. یعنی به ازای هر 4 سیلندر یک پمپ انژکتور. موتور تانک لکلرک هم کاملا مشابه موتور لئوپارد میباشد با این تفاوت که تمام میللنگ است.
      نازلها و پلانچر های موتور تانک لئو پارد و لکلرک

      تانکهای تی 90 ، چالنجر و آریت هم مشابه تانک لئوپارد بوده و فقط در حجم موتور با هم کمی فرق میکنند.

      تانک مرکاوا (فکر کنم نسل سوم ) از موتور خورجینی استفاده میکند این موتور دارای دو میللنگ بوده و بوسیله دو گرانویل به فلایویل و شافت مرکزی متصل میشود. این موتور دارای مصرف سوخت کاملا بهینه ای میباشد بصورتی که مصرف آن از همه موتورهای بالا کمتر است.این موتور تمام فورجینگی بوده و قدرت و گشتاور فوق العاده ای است. سیستم تزریق سوخت این موتور الکترونیکی است و توربوشارژهای آن تماما دارای تراشه های الکترونیکی بوده و سرعت چرخش توربو شارژ را تنظیم کرده و از ریتارد کردن موتور جلوگیری به عمل می آورد. این موتور (البته به نظرمن) شاهکار طراحی موتور های دیزلی است. متاسفانه هیچ عکسی از موتور این تانک ندارم.

      حالا میرسیم به موتور بحث برانگیز تانک آبرامز
      موتور این تانک از نوع پیستونی نیست و اگر به داخل این موتور توجه کنید متوجه این موضوع میشوید.




      این نوع موتورها را موتورهای وانکل یا دوار (ROTARY) مینامند. تصویر چهارمی روتور موتور وانکل است. این موتور دارای سه روتور گریز از مرکز میباشد. در این نوع موتورها سیلندر و پیستون وجود ندارد بجای پیستون روتور وجود دارد. مزیت این موتور این است که با اندازه کوچکی که دارد قدرت فراوانی تولید میکند. شاید باورش برایتان سخت باشد که موتور تانک آبرامز اندازه ای معادل موتور پزو 405 دارد ولی دارای قدرت 1500 اسب بخار است. ولی عیب بزرگ این موتور هم این است که دارای مصرف سوخت بالایی است و برد تانک را کاهش میدهد. این موتور دارای سوپر شارژ است. نسل چهارم مرکاوا هم از این نوع موتور استفاده میکند.

      سوپر شارژ موتور تانک آبرامز



      شافت خروجی موتور آبرامز(حکم میل لنگ را در موتورهای پیستونی دارد)



      موتور نفر بر برادلی

      موتور این نفربر دارای 6 سیلندر بوده و آرایش خطی دارد (به انژکتورهای نصب شده در سر سیلندر دقت کنید_ قطعات آبی رنگ). قدرتی معادل 750 اسب بخار دارد. این موتور دارای یک توربوشارژ متوسط میباشد. از موتورهای تخت و خطی بیشتر در نفربرها استفاده میشود.

      موفق باشید
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.