ops

كلاه شبيه ساز جنگ+عكس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نیروهای نظامی هزینه زیادی برای تمرین سربازان در شرایط طبیعی می کنند. اما شاید بهترین تمرین برای آشنایی و آماده سازی یک سرباز، استفاده از شبیه ساز محیط جنگی باشد.

ارتش آمریکا برای بازسازی صحنه های نبرد از صفحه نمایشی ثابت که بر روی کلاه سربازان نصب می شود، استفاده کرده است. بر روی این صفحه، تصاویر شبیه سازی شده ای از میدان جنگ ایجاد می شود. این تصاویر با توجه به حرکات و اعمال انجام شده توسط سرباز تصاویر را برای وی ایجاد می کند تا احساس واقعی بودن محیط را برای سرباز به وجود بیاورد. این سیستم مجهز به یک نمایشگر High‪-‬Definition از نوع OLED و هدست 3D می باشد.

این سیستم با ابزار شبیه سازی ای که با نام COMBATREDI شناخته می شود، برای تمرین گارد ملی ایالت فلوریدا ساخته شده است. از دسامبر گذشته که شرکت Cubic این سیستم را ارائه کرده، این نخستین فروش آنها به ارتش آمریکا است. و برای ۲۷ سیستم COMBATREDI مبلغی برابر با ۴٫۸ میلیون دلار هزینه کرده است. حالا با این ابزار گران قیمت، سربازها می توانند در یک محیط ۳۶۰ درجه و شبیه سازی شده به تمرین های نظامی بپردازند. البته من یه این فکر می کنم که توسعه چنین سیستمی برای بازی های کامپیوتری هم بسیار جالب خواهد بود.






[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cubic_combatredi1.jpg[/img]





[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/combatredi-w-backround-660x603.jpg[/img]




دوستان اين عكسه كيفيتش بالاست و مربوط به شبيه سازيه جنگه :
به صورت لينك ميزارم
http://www.ng.mil/news/archives/2010/09/images/092310-arms-full.jpg

منبع:http://www.wired.com/dangerroom/2010/05/armys-new-3d-trainer-complete-with-funny-helmet-attachment/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون سیستم های واقعیت مجازی یا به اختصار VR برای اموزش نیروها خیلی مفید است - مدل های جدید دارای محیط های 360 درجه می باشد که برای اموزش تیربارچی های هاموی و دیگر ادوات بکار می رود - حتی مدل هایی هم وجود دارد برای اموزش یگان های هدف گذار لیزری و دیده بان ها - استفاده از محیط های طبیعی در این شبیه ساز ها خیلی به اشنایی سرباز با حال و هوای میدان جنگ کمک می کند - حتی می شود از المان های طبیعی مانند دود و انفجار و صداهای مهیب در شبیه ساز استفاده کرد که محیط هر چه بیشتر طبیعی تر به نظر برسد و درجه استرس و هیجان بالاتر رود . اون عکس هم مربوط به بازی ARMA است که بک بازی واقع گرایانه و طبیعی در مورد میدان های جنگ است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از زحمات شما دوست گرامی

تاپیک و تصاویر منتقل شد

همیشه در انتهای مقالات خود نام خود را به عنوان مترجم و تهیه کننده قید کنید تا بدین وسیله سایت ها زیراکس

بدون درج منبع اقدام به کپی مطالب شما نکنند .


-----------------------------------------------


این سیستم های شبیه ساز هزینه ها و دردسر های آموزش نیروها را به مقدار زیادی کاهش می دهند ، همراه بودن این

شبیه سازها با آموزش های عملی می تواند نیروها را به میزان بالایی ورزیده کند .
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد منظورتون از طبيعيه چي بود؟؟ icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تکنولوژی خیلی جالبیه ، اگه چند کار زیر رو انجام دهند خیلی بهتر می شه.

1- باید گرافیک شبیه ساز رو بالاببرند، یعنی منطقه ها واقعی باشه تمام جزئیات یک منطه رو بشه دید. در کل واقعی

2- اگه بتونند منطقه ای درست کنند و هوای سرد و گرم رو به داخل محیط بیارن با توجه به منطقه ای که سرباز می بینه و وقتی انفجاری می شه تکون هایی به سرباز بده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
از این شبیه ساز ها ما نداریم؟ یا برنامه ای برای ساخت اون؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبیه ساز های ایرانی icon_eek

شبیه ساز آموزشی EFCS-3

نرم افزار سیستم شبیه ساز سیستم کنترل آتش تانک به نام EFCS-3، توسط پرسنل شرکت توچال طراحی و تولید شده است. بعدها ارتقاء گرافیک این پروژه نیز توسط شرکت توچال انجام پذیرفت. از مشخصه های این پروژه میتوان به داخلی بودن کلیه اجزاء آن از جمله اجزاء مکانیکی، الکترونیکی و نرم افزاری اشاره نمود. موتور گرافیکی این سیستم اولین نسخه موتور گرافیکی شرکت توچال بوده است.



این محصول در سال 1382 کامل شده و در حال حاضر علاوه بر نصب و بهره برداری در مراکز آموزشی نظامی مختلف داخلی، نسخه هایی از آن به کشورهای خارجی صادر شده است.


از جمله مشخصات این محصول میتوان به دارا بودن کنسول مربی، جایگاه توپچی و جایگاه فرمانده تانک جهت آموزش، امکان انتخاب و تغییر سناریو آموزشی شامل محیط، اهداف، شرایط جوی و... موثر در نشانه روی و شلیک اشاره نمود. نرم افزار این مجموعه قادر به امتیازدهی و صدور کارنامه برای عملکرد پرسنل تحت آموزش بوده و در این ارزیابی، کلیه موارد نشانه روی و تعقیب اهداف، انتخاب مهمات مناسب، تاثیر پارامترهای جوی از جمله جهت و سرعت باد، دما و فشار هوا و... موثر در بالیستیک گلوله را در نظر می گیرد.

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/4yzvz1cm0pvpkm80fb0i.jpg[/img][/URL] [URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/2ishz3h8kg3hprhgkma4.jpg[/img][/URL]

--------------------------------------------------------------
شبیه ساز آموزشی RPG-7

سیستم شبیه ساز آموزشی سلاح آر پی جی 7 محصول سال 1384 شرکت توچال می باشد. در این محصول برای اولین بار در کشور از فن آوری واقعیت مجازی استفاده شده است.

سیستم شبیه ساز فوق شامل کنسول مربی و سیستم شبیه ساز می باشد که از طریق کنسول مربی می توان سناریو و شرایط آموزشی مختلف را ایجاد نموده و عملکرد اپراتور را ارزیابی نمود. نرم افزار این سیستم کاملا بر مبنای تکنولوژی و موتور شبیه سازی تولید شده توسط شرکت توچال طراحی و پیاده سازی شده است. کلیه محاسبات نشانه روی و بالیستیک گلوله آر پی جی، متناسب با شرایط جوی مانند سرعت و جهت باد و همچنین مشخصات هدف مانند سرعت، فاصله و جهت آن انجام شده و کارنامه عملکرد اپراتور بر اساس این موارد صادر می گردد.

[URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/p17xqqrbnnet9cgpvz8r.jpg[/img][/URL] [URL=http://uploadtak.com/][img]http://uploadtak.com/images/1q5oifoz2yeqg21wtb7.jpg[/img][/URL]

--------------------------------------------------------------

منبع : http://www.tochalco.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید در اینده برای بازی کردن ، بجای اینکه پشت کامپیوتر بشینیم مجبور بشیم از این سیستم استفاده کنیم که اگه اینطور بشه حداقل حسنی که داره اینه که مجبوریم تحرک داشته باشیم که این خودش یه ورزشه icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=red]طراحی و ساخت شبیه ساز زیر دریایی توسط متخصصان ایرانی انجام شده است [/color][/size]
بندرعباس - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ساخت شبیه ساز زیر دریایی در بندرعباس، گفت: طراحی و ساخت تجهیزات مختلف این شبیه ساز کاملا توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.
به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر شنبه در مراسم افتتاح مجتمع شبیه ساز زیر سطحی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی آموزشهای نیروی دریایی در خارج از کشور به افسران این نیرو داده می شد، عنوان کرد: امروز مراکز آموزشی مختلفی در کشور ساخته شده است و بهترین آموزشها مطابق با تمامی استانداردهای بین المللی به افسران نیروی دریایی در آموزشکده های نیروی دریایی داده می شود.

وی ادامه داد: آموزشهای ماندن در شرایط سخت دریایی و مقابله با تمامی شرایط سختی که ممکن است در دریا پیش بیایید در سطحی بسیار بالا و با تمامی استانداردها در آموزشکده های نیروی دریایی آموزش داده می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه آموزش بهتر نیازمند تجهیزات کمک آموزشی است، بیان داشت: یکی از این وسایل کمک آموزشی شبیه سازها هستند که می توانند شرایط و بحرانهای مختلفی را که ممکن است در دریا پیش بیاید را شبیه سازی کنند.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: این شبیه ساز زیر سطحی که امروز در بندرعباس ساخته شده است بنا بر نظر کارشناسان در نوع خودش بی نظیر است و در محیطی کاملا واقعی و طبیعی تمامی شرایط و بحرانهایی را که ممکن است برای یک زیر دریایی پیش بیایید را شبیه سازی می کند.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش بهتر باید مهارت افرادی را که آموزش می بینند در شرایط مختلف سنجید، اظهار داشت: در این شبیه ساز افراد شرایط و بحرانهای مختلف در یک زیر دریایی را تجربه می کنند و برای مقابله با این حوادث آموزش می بینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: استفاده از وسایل کمک آموزشی و شبیه سازی شرایط واقعی موجب بالا رفتن تجربه و مهارت افراد برای مقابله با حوادث می شود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه این شبیه ساز زیر دریایی کاملا بومی و ساخت داخل است، خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت تجهیزات مختلف این شبیه ساز کاملا توسط متخصصان ایرانی و در معاونت جهاد و خود کفایی نیروی دریایی ارتش انجام شده است و این شبیه ساز کاملا ایرانی و بومی است.

وی گفت: این شبیه ساز در کلاس زیر دریایی تارخ ساخته شده است و شبیه ساز زیر دریایی غدیر هم به زودی ساخته می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ارزش بسیار بالای این شبیه ساز زیر دریایی برای نیروی دریایی، تاکید کرد: با استفاده از این شبیه ساز آموزش بسیار بهتری به کارکنان و افسران نیروی دریایی داده می شود و مهارت و تجربه آنها در مقابله با حوادث بسیار بالا می رود.
http://warfare.ru/image.aspx?img=0702ey70/update/january2009/636_2.jpg
http://warfare.ru/image.aspx?img=0702ey70/update/january2009/636_1.jpg
http://warfare.ru/image.aspx?img=0702ey70/update/november2006/677-5.jpg
http://warfare.ru/image.aspx?img=0702ey70/update/november2006/677-2.jpg
منبع:خبر گذاري مهر
توضيح:عكسها متفرقه ميباشند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.