nasirirani

انیشتین بعدی دنیا یک ایرانی است/كرسي استادى انيشتن دانشگاه پرينستون در دست يك ايراني

Recommended Posts

تعداد ابعاد بي نهايته ولي درك فقط 3 بعد براي انسان ممكن هست و اگر بخوايم به تعريف علمي از خدا بكنيم بايد گفت كه خدا در بعد بينهايت قرار داره و چيزي كه در بعد بالاتري قرار داره بر ابعاد قبلي تسلط كامل داره. در مورد بعد زمان انسان ممكنه ( يعني قطعا) در آينده ميتونه به ابعاد ديگه يعني زمان هاي ديگه سفر كنه. بعضي ها معتقدن كه اين فناوري الان وجود داره دليلش هم يك صحنه از فيلم * سيرك* چارلي چاپلين هست كه زني با تلفن همراه در اون ديده ميشه كه مشغول صحبته. icon_cheesygrin . تا الان هيچ توضيح قابل قبولي براي اين صحنه داده نشده .

قضاوت با خود شما

http://golestan.medicinal.ir/?p=577

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا بگین از این آزمایشا دست بردارن
آخرش یه سیاهچاله درست میکنن وسط اروپا خودشون به درک مارو هم قورت میده ها؟
از ما گفتن!!
ما که داریم خودمون برا حمله آمریکا اماده می کنیم حیفیم بریم تو سیاهچاله!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از ابراهیم عزیز بابت توضیحاتش

-------------------------

نظریه ریسمان ( تار) شاخه‌ای از فیزیک نظری و بیشتر مربوط به حوزه فیزیک انرژی‌های بالاست .

این نظریه در ابتدا برای توجیه کامل نیروی قوی به وجود آمد ولی پس از مدتی با گسترش کرومودینامیک کوانتومی کنار گذاشته شد و در حدود سالهای ۱۹۸۰ دو باره برای اتحاد نیروی گرانشی و برطرف کردن ناهنجاری‌های تئوری ابر گرانش وارد صحنه شد.

بنا بر این ماده در بنیادین‌ترین صورت خود نه ذره بلکه ریسمان مانند است. یعنی تمام ذرات بنیادین (مثل الکترون، پوزیترون و فوتون) اگر با بزرگنمایی خیلی خیلی زیاد نگریسته‌شوند ریسمان‌دیس هستند. ریسمان می‌تواند بسته (مثل حلقه) یا باز (مثل بند کفش) باشد.

همانطور که حالت‌های مختلف نوسانی در سیمهای سازهای زهی مثل گیتار صداها(نتها)ی گوناگونی ایجاد می‌کند، حالتهای مختلف نوسانی این ریسمانهای بنیادین نیز به صورت ذرات بنیادین گوناگون جلوه‌گر می‌شود.

خاصیت مهم ابرریسمان که فیزیکدانان را به سمت خود کشاند این بود که این نظریه به طرزی بسیار طبیعی گرانش (نسبیت عام) و مدل استاندارد (نظریهٔ میدان کوانتوم) که سه نیروی دیگر موجود در طبیعت (یعنی الکترومغناطیس، نیروی ضعیف و نیروی هسته‌ای قوی) را توصیف می‌کند به هم مرتبط می‌سازد.

باید گفت که چندین نظریه ریسمان وجود دارد.اما تنها تعداد کمی از انها می‌توانند نامزدی برای توصیف طبیعت باشند. برای مثال نظریهٔ ریسمانی که در طیف ذراتش (یعنی در حالت‌های مختلف نوسانی‌اش) ذره‌ای دارد که سریع‌تر از نور حرکت می‌کند نمی‌تواند مدل خوبی از طبیعت باشد. چون هیچ چیز نمی‌تواند سریع‌تر از سرعت نور حرکت کند. اما حتی نظریه‌های ریسمانی که مدل خوبی از طبیعت نیستند می‌توانند به فهم فیزیکدانان از این نظریه و نظریه‌هایی که می‌توانند به فهم طبیعت کمک کنند، مدد برسانند.

به طور کلی دو گونه نظریه‌ ریسمان وجود دارد:

ریسمان بوزونی
نخستین نوع و ساده‌ترین نوع نظریه‌ٔ ریسمان است. به طور سنتی احتیاج به ۲۶ بعد برای همخوانی با ضوابط و پیش‌فرضهای فیزیکی (مانند تقارن لورنس) دارد. متاسفانه در طیف ذرات ان تاکیون (ذره‌ای که سریعتر از نور حرکت می‌کند) وجود دارد بنابراین نمی‌تواند مدلی از طبیعت باشد. همچنین از آمار بوز (در مقابل فِرْمی در مکانیک آماری) پیروی می‌کند بنابراین به طور طبیعی نمی‌تواند توصیف‌گر ذراتی مثل الکترون باشد.البته این نظریه در توصیف ذرات میدانی مانند گراویتون‌ها و فوتون‌ها موفق است.

ابرریسمان
با استفاده از فرض ابرتقارن (یعنی در مقابل هر ذره بوزی ذره‌ای فرمیی داریم) نوعی نظریه ‌است که قابلیت آن را دارد که توصیف‌گر طبیعت باشد. تعداد ابعاد مورد نیاز در ابرریسمان غالبا ده است. در حال حاضر پنج نظریه ابرریسمان وجود دارند که می‌توانند توصیف‌گر طبیعت باشند. این پنج نظریه شامل نوع I، ‏ IIA ‏ IIB و دو نظریهٔ ابرریسمان دیگر که به هتروتیک معروف‌اند می‌شود.

نظریه ریسمان نخستین بار برای توضیح نیروی بین‌هسته‌ای قوی پیشنهاد شد. لیکن معلوم شد که مدل کرومودینامیک کوانتومی (QCD) که اینک بخشی از مدل استاندارداست در توضیح این پدیده بسیار موفق‌تر است. طبیعتاً نظریهٔ ریسمان به نفع کرومودینایک کوانتوم وانهاده شد.

بعدها نظریه ریسمان به عنوان یک تئوری نامتناقض گرانش کوانتومی از نو توسط گرین و شوارتز مطرح شد. این‌بار اندازه و مقیاس ریسمان‌ها بسیار کوچک‌تر از آنِ ریسمان‌های توضیح‌دهندهٔ نیروی ضعیف در نظر گرفته شد. به این احیای مجدد نظریهٔ ریسمان اصطلاحاً انقلاب نخست ابرریسمان گفته می‌شود. پیشوند ابر در ابتدای کلمهٔ ریسمان به این دلیل آمده‌است که برای داشتن یک نظریهٔ ریسمان فاقد نتاقض و همچنین امکان داشتن ریسمان‌های فرمیونی (که در نهایت به توضیح خواص ذرات فرمیونی خواهد پرداخت)، نیاز به معرفی یک تقارن جدید موسوم به ابرتقارن در کنش ریسمان داریم. به این موضوع پیشتر اشاره گذرایی شد. به هرحال چنان که پیشتر اشاره شد تنها پنج نظریهٔ ریسمان نامتناقض داریم. و این سؤال هم مطرح بود که کدام یک از این نظریه‌ها توصیف‌گر طبیعت‌اند.

در سال ۱۹۹۵ ادوارد ویتن و دیگران ثابت کردند که پنج نظریهٔ ابرریسمان موجود بی‌ارتباط به هم نیستند و با نوعی روابط همزادی (duality) به هم مربوط می‌شوند. ایشان نشان دادند که این پنج نظریه درواقع پنج «نمود» گوناگون از یک‌ نظریهٔ مادر و بزرگ‌تر هستند. یعنی این نظریهٔ مادر که ان را نظریه-م (تلفظ می‌شود نظریهٔ میم) نام نهادند در شرایط خاص به هر یک از این پنج نظریه تقلیل می‌یابد (بسته به شرایط به نظریه‌های مختلف). عموما از این واقعه با عنوانانقلاب دوم ابرریسمان یاد می شود.

فیزیکدانان هنوز شناخت کاملی از نظریه-م ندارند حتی بر سراینکه «م» در نام نظریه دقیقا مبین چیست اختلاف نظر وجود دارد. بعضی می‌گویند «م» به معنی مادر است. برخی می‌گویند «م» مخفف «ماتریس» است. برخی دیگر (البته به شوخی) می‌گویند «م» (M) از واژگون‌کردن حرف نخست نام ویتن (W) می‌آید.

هرچه‌ هست هم‌اکنون بسیاری از فیزیکدانان به دنبال کشف و درک نظریه-M هستند. احتمالاً یافتن نظریه-م از بزرگ‌ترین دستاوردهای بشر خواهد بود زیرا این نظریه قادر خواهد بود تمام دنیا را در بنیادین‌ترین حالت توصیف کند.

باید توجه داشت که نظریهٔ ریسمان (و به تبع ان نظریه-م)، نظریه‌‌ای فاقد پارامترازاد است. یعنی جایی برای تنظیم پارامترها به کمک آزمایش باقی نمی‌گذارد. به بیان روشن‌تر خواص تمام ذرات باید از روی معادلات ریاضی درآورده شود. بنابراین مثلاً این نظریه‌ باید بگوید چرا الکترون وجود دارد و چرا جرم ان فلان اندازه و چرا اسپین ان یک‌دوم و چرا بار الکتریکی ان بهمان مقدار است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بابا بگین از این آزمایشا دست بردارن
آخرش یه سیاهچاله درست میکنن وسط اروپا خودشون به درک مارو هم قورت میده ها؟
از ما گفتن!!
ما که داریم خودمون برا حمله آمریکا اماده می کنیم حیفیم بریم تو سیاهچاله!! icon_cheesygrin[/quote]

معلوم هست حرفهای حسن عباسی روی شما خیلی اثر گذاشته همش حرف از حمله آمریکا میزنید و یا ما حمله کنیم به آمریکا!!!!!
دوست عزیز این رو شما بدونید که آمریکا و دیگر متحدانش به ما حالا حالا ها حمله گسترده نظامی نمیکنه به [size=18]دلایل بسیار [/size]که یک از مهمترین اونها پروژه ایران هراسی است که داره از سر همین قضیه از این کشورهای اطراف گرفته تا اروپا و حتی آمریکای جنوبی (البته متحدان آمریکایی) داره سلاح میفروشه ( میندازه) .................دیگه لازم به توضیح زیادی نیست :mrgreen: icon_arrowd :oops:
حسن عباسی یکم توهم داره . خدا را سپاس که مقام معظم رهبری . رهبر گرن قدر کشور عزیزمان ایران جلو افراط بازی اینجور افراد رو میگیرند ( همان طور که امام (ره) در دوران انقلاب و بعد از آن این کار را میکردند) وگرنه اینجور افراد با اینگونه تفکرات آتشی برپا میکنند که کسی نمیتونه خاموش کنه.....!!!!!!!!!! یکم دیدتون رو باز کنید دوست عزیز و چند بعدی نگاه کنید به مسائل نه از روی تعصب و احساسات . :cry:
دشمن ما حمله نظامی نمیکنه به نظرم .!!!!! بلایی به سر اقتصاد و جامعه میاره که موج نا رضایتی بالا بره . پس هوشیار باشید که ما چنین جنگی در پیش داریم !!

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تعداد ابعاد بي نهايته ولي درك فقط 3 بعد براي انسان ممكن هست و اگر بخوايم به تعريف علمي از خدا بكنيم بايد گفت كه خدا در بعد بينهايت قرار داره و چيزي كه در بعد بالاتري قرار داره بر ابعاد قبلي تسلط كامل داره. در مورد بعد زمان انسان ممكنه ( يعني قطعا) در آينده ميتونه به ابعاد ديگه يعني زمان هاي ديگه سفر كنه. بعضي ها معتقدن كه اين فناوري الان وجود داره دليلش هم يك صحنه از فيلم * سيرك* چارلي چاپلين هست كه زني با تلفن همراه در اون ديده ميشه كه مشغول صحبته. icon_cheesygrin . تا الان هيچ توضيح قابل قبولي براي اين صحنه داده نشده .

قضاوت با خود شما

http://golestan.medicinal.ir/?p=577[/quote]
خدا بسیار بالاتر از اونه که بخواد با این چیزها سنجیده بشه تمام اونچیزی که به عنوان علم و نظریه های علمی ازش یاد میشه مخلوق خداست و نمیتونه ظرفی برای سنجش وجود باری تعالی قرار بگیره.
درمورد سفر به ابعاد دیگر از نظر تئوری امکان پذیر است ولی در عمل سئوال های زیادی برای اون وجود داره اولین سئوال عدم شناخت کافی از ابعاد بالاتر و خطراتی که ممکنه وجود داشته باشه و ماهیت اونها برای ما ناشناخته است و قابل تصور نیست برای مثال یک موجود دو بعدی رو تصور کنید که در دنیای دوبعدی(مثلا یک صفحه کاغذ) زندگی میکنه برای این موجود هیچ تصوری از دنیای سه بعدی وجود نداره و این موجود همه چیز رو به صورت خط یا نقطه میبینه مثلا اگه یک توپ بر روی کاغذ قرار بگیره اون موجود فقط نقطه اتصال اونو به کاغذ می بینه که یک نقطه اس و حالا تصور کنین که این موجود دو بعدی وارد یک دنیای سه بعدی بشه اون هیچ تصوری از ارتفاع و مثلا خطر سقوط نداره و ماهیتش براش نا شناخته است
سئوال دیگه اینه که بدن مثلا سه بعدی ما تو دنیای چهار بعدی چطور نمود پیدا میکنه یا اصلا بدن ما توان تحمل اون بعد رو داره یا نه و همینطور بر عکس
در مورد سفر در زمان هم مشکلاتی هست که از جمله اون مسئله معروف تناقض پدر بزرگ هست یعنی اینکه فرض کنید شما در زمان سفر کردید و به عقب بر گشتید و مانع ازدواج پدربزرگ و مادربزرگ خودتان شدید در این صورت شما عامل بوجود آوردن خود را از بین برده اید و دیگر نباید وجود داشته باشید!! جالبه بدونید که نظریه جهان های موازی برای پاسخ گویی به این مشکل مطرح شد به این معنی که وقتی شما در زمان سفر میکنید در دنیای خودتان سفر نمیکنید بلکه به یک جهان دیگه که از نظر زمانی با جهان خود ما اختلاف داره سفر میکنید و به طور مثال اگر تناقض با رخ داد اون تناقض در اون دنیا رخ داده و به دنیای ما و وجود ما ارتباطی نداره! به زبان دیگه تمام ارتفاقاتی که ممکنه بیفته قبلا افتاده شما جهان های موازی رو مثل درختی فرض کنید که شاخه های بیشماری داره وقتی شما تصمیم به انجام کاری میگیرید زمان (دنیا) در آن نقطه یه دو شاخه تقسیم میشود!یک شاخه مربوط به دنیایی هست که شما آن کار را انجام داده اید و شاخه دیگر مربود هست به دنیایی که شما آن کار را انجام نداده اید!! با این حساب می بینید که باید بی نهایت دنیا وجود داشته باشد و هر لحظه دنیایی جدید در حال شکل گیری هست!! بنا براین دانشمندان مسئله سفر در زمان رو منتفی میدونن و زمان رو برداری یک طرفه و یک بعدی میدونن که به سمت جلو در حرکت هست. ولی جالبه بدونید اخیرا یک نظریه ای درباره دو بعدی بودن زمان مطرح شده که اگر صحت داشته باشه سفر در زمان رو ممکن میکنه حالا شما بگین با این همه تناقض چکار کنیم؟!!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا این عباسی به خدا تند رو نیست .
اگه برسی کنی حرفاش راسته (ولی غیر قابل باور)

اصلا من با این بیگ بنگ مشکل دارم
میگن یک انفجار بزرگ که باعث شده یک جسم خیلی چگال از هیچ به وجود بیاد و گسترش پیدا کنه
اول اینکه انفجار تو یه جایی صورت می گیره(یعنی هیچ نبوده)
دنیا شروع به گسترش می کنه (تو کجا تو هیچ که گسترش نداریم )

این نظریه hyperreality بیشتر با عقل جور در میاد مخصوصا با دید ماتریکسی که میگه همه تو یک برنامه کامپیوتریم .انوقت مثل یک بازی هم می تونیم بیگ بنگ داشته باشیم هم می تونه از هیچ چیزی بوجود بیاد هم می تونیم خواب ببینم و هم ....
البته نه به اون صورت که تو ماتریکس گفته که ما رو یکی گرفته اینجا گزاشته ولی فکر کنیم تمام زندگی در این دنیا در حالت ذهنی صورت بگیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سفر به زمان غیر ممکن هست چون به قول نظریه معروف که میگه انرژی خود به خود به وجود نمی آید و از بین نمی رود ............ طبق این نظریه که به اثبات هم رسیده اگر دستگاه سفر به زمان ساخته شود جز خداوند کسی دیگری اراده ساخت و یا به وجود آوردن عنصر یا ماده یا انرژی در دیگر زمانها را ندارد .
هیچ موجود [size=18]مادی[/size] نمیتواند سفر به آینده یا گذشته کند ( باز تاکید میکنم هیچ موجود مادی . به جز روح هر موجودی ) .مگر به اراده خداوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بابا بگین از این آزمایشا دست بردارن
آخرش یه سیاهچاله درست میکنن وسط اروپا خودشون به درک مارو هم قورت میده ها؟[/quote]


با سلام

بله اتفاقا بزرگترین فیزیکدان معلصر "Professor Stephen W. Hawking" در مورد خطرات احتمالی پروژه CERN که یه شبیه ساز big bang است. تذکرات جدی ای رو مطرح کردند.

بعلاوه به کارگیری پروژه Cern بعد از یک تلاش ناموفق به دلیل خرابی در سیستم های مغناطیسی شتاب دهنده به سال 2012 موکول شده و به دلیل اینکه یک نقص کلی به وجود آمده و سیستمهای مغناطیسی شتاب دهنده در محیط خلع تونل از کار افتادن این مقدار زمان برای درست کردن اونها لازمه.

پرويه cern بزرگترین تحقیقات علمی بشره و میتونه بزرگترین دست آوردی علمی رو برای بشر به همراه داشته باشه. در این پروژه قریب به 10000 دانشمند از سراسر جهان من الجمله ایران همکاری دارن .

بعلاوه در مورد اون حدیث پیامبر (ص) که می فرمایند : علم اگر در سریا . . .

بله درسته ولی قطهعا منظورشون این بوده که اون پارسیان این علم رو تحت پرچم حکومت حقه اسلامی بدست میارن و نه در سرزمین کفر و در خدمت اونها
من به شخصه برای دانشمندان غیوری که داخل وطن موندن و زحمت و مهنت و رنج کار در اینجا رو به بهای میهن پرستی و دین داریشون به جان خریدن ارزش بیشتری قائلم تا کسایی که به هر دلیلی گرداندنده چرخهای صنعت و علم مستکبران هستن. علمی که هرگز در جهت خدمت به همه بشر به کار گرفته نمیشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]بابا بگین از این آزمایشا دست بردارن
آخرش یه سیاهچاله درست میکنن وسط اروپا خودشون به درک مارو هم قورت میده ها؟
از ما گفتن!!
ما که داریم خودمون برا حمله آمریکا اماده می کنیم حیفیم بریم تو سیاهچاله!! icon_cheesygrin[/quote]

معلوم هست حرفهای حسن عباسی روی شما خیلی اثر گذاشته همش حرف از حمله آمریکا میزنید و یا ما حمله کنیم به آمریکا!!!!!
دوست عزیز این رو شما بدونید که آمریکا و دیگر متحدانش به ما حالا حالا ها حمله گسترده نظامی نمیکنه به [size=18]دلایل بسیار [/size]که یک از مهمترین اونها پروژه ایران هراسی است که داره از سر همین قضیه از این کشورهای اطراف گرفته تا اروپا و حتی آمریکای جنوبی (البته متحدان آمریکایی) داره سلاح میفروشه ( میندازه) .................دیگه لازم به توضیح زیادی نیست icon_arrowd :oops: :cry:
حسن عباسی یکم توهم داره . خدا را سپاس که مقام معظم رهبری . رهبر گرن قدر کشور عزیزمان ایران جلو افراط بازی اینجور افراد رو میگیرند ( همان طور که امام (ره) در دوران انقلاب و بعد از آن این کار را میکردند) وگرنه اینجور افراد با اینگونه تفکرات آتشی برپا میکنند که کسی نمیتونه خاموش کنه.....!!!!!!!!!! یکم دیدتون رو باز کنید دوست عزیز و چند بعدی نگاه کنید به مسائل نه از روی تعصب و احساسات . :rose:
دشمن ما حمله نظامی نمیکنه به نظرم .!!!!! بلایی به سر اقتصاد و جامعه میاره که موج نا رضایتی بالا بره . پس هوشیار باشید که ما چنین جنگی در پیش داریم !!

یا حق[/quote]

اخوی من!
توهم چرا؟ من اون قسمت شوخی کردم عزیز دلم... کدوم حمله؟خواستم یه چی پرونده باشم
به جون خودم عقب نشینی تاکتیکی نکردما!!!
ولی به این دکتر عزیزمون تهمت توهم نزنین
خودش چندین بار گفته که احتمال حمله آمریکا به ایران درحدصفره
به نظرم ایشونو پیدا کنین و ازشون حلالیت بطلبین..ازماگفتن .میگن اون دنیا مو رو از ماست میکشن بیرون!!! :oops:
خلاصه... اگه یکدرصد هم احتمال میدین که حرفتون درباره دکتر صحیح نیست ازشون حلالیت بخواهین. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب بحث جالبي شد من كه خوشم اومد يعني ميشه فيلم هاي علمي تخيلي رو يه روز در واقعيت ديد من كه متظر اون روزم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه خوب میشد اگه تمام این دانشمندان ایرانی که در کشورهای مختلف ساکن هستن رو بیاریم ایران!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چه خوب میشد اگه تمام این دانشمندان ایرانی که در کشورهای مختلف ساکن هستن رو بیاریم ایران![/quote]

برادر ما فقط همين مغزهاي داخلي رو حفظ كنيم.....هنر كرديم

كلآ ايران براى كشت مغزها آب و خاك خوبي داره!!....... :cry:.......خدا رو شكر البته.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.