aryobarzan

سرنوشت غم انگیز بزرگترین ناوگان زیر دریایی تاریخ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خوب اولا بحث منحرف نشه تا زحمت دوستمون که متنو آماده کرده به هدر نره!

به نظر من ایراد عمده نیروی دریایی نازی ها نداشتن تجربه در حد نیروی دریایی انگلستان بود و بس!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ولی اگه هیتلر تا تابستان صبر میکرد بعد به استالینگراد و شوروی حمله می کرد احتمالا [/quote]

بهتر بدوننی هیتلر از لحاظ زمان بندی و حمله به شوروی خوب عمل کرد و در زمستان و پاییز به ین کشور حمله نکرد
وتنها علت شکست حرکت به سمت یوگوسلاوی و استالینگراد بود به نظرم که باعث شد هم خیلی تاخیر ایجاد شه هم تلفات سنگینی بده آلمان در یوگوسلاوی و استالینگراد و اون دو رو بر اگر در یوگوسلاوی و... درنگ نمی کرد 100% شوروی سقوط کرده بود لازم ذکر که این وقف علاوه بر اینکه موجب شد جنگ به زمستان بکشه باعث شده نیرو های شوروی از شرق خودشون رو به مسکو برسونن که همین نقطه عطف ماجراست که وگرنه المان ها تا 100 کیلو متری مسکو پیشروی کرده بودن که دستور حمله های حاشیه ای صادر شد بهتر همچیز رو گردن زمستان هم نزاریم


[quote]اون موقع فک نکنم از خیر ایران هم میگذشت..بخاطر نفت اینجا هم که شده

حتما کشور ماروهم ویران می کرد[/quote]

در این مورد نظری ندارم ولی بیاد بگم هیتلر هدف های نفتیش شمال افریقا و باکو قفقاز بود بعدشم مگه این انگلیسی های حر .... زاده برای نفت روی ایران چنبره نزده بودن ؟ خلاصه بحث زیاد در این مورد که دوست ندارم روش بحث کنم


[quote]بعضی دوستان میگن بخاطر نژاد و این حرفا آلمانا باما بودن..ولی جنگ 8ساله ما چیز دیگه ای رو ثابت کرد
فکر نکنم کسی دیگه ندونه که منبع تامین سلاح های شیمیایی عراق کجا بوده[/quote]

خوب حزب حاکم المان الان دستنشانده امریکا و صهیونیست هستن که این رو نمی شه تامیم داد به تمام المان
همین حزب حاکم در صد حذف حزب neo nazi در المان هست (این حزب خاکستر باقی مانده از حزب هیتلره) که همین نازیها داران ریشه می دونن تو شرق المان که نارضایتی مردم بیشتره نسبت به دولت البته بگم این حزب دارای فعالیت سیاسی در المان هست ولی در قسمت شرقی المان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تكراري بود[/quote]

چي تكراريست؟
در كجا ؟به چه زباني؟


قابل توجه اعضاء محترم

1- ترجمه ها توسط اينجانب انجام گرديده و كپي پيست نيست !
2- مطالب به زبان فارسي در اينباره با اين جزييات و تحليل در وب موجود نيست (بنده هنوز در جايي ديگر نقل نكرده ام )در جهت اثبات صحت ادعايم ميتوانيد سرچ كنيد اگر پيدا كرديد همين جا اعلام نماييد و مطمن باشيد كه نه تنها استقبال خواهم كرد بلكه درخواست و استدعاي چنين كاري را هم دارم.زيرا حداقل زحمت اينكار از دوش بنده ساقط خواهد شد.
2- هرگونه نقل قولي از محتواي اين مطلب در وب يا صفحات مجازي و غير مجازي ديگر مي بايد با رعايت حفظ امانت و ذكر منبع آن صورت پذيرد.

منتظر پاسخ همه اعضا هستم.
موفق باشيد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]تكراري بود[/quote]

چي تكراريست؟

قابل توجه اعضاء

1- ترجمه ها توسط اينجانب انجام گرديده و كپي پيست نيست !
2- مطالب به زبان فارسي در اينباره با اين جزييات و تحليل در وب وموجود نيست در جهت اثبات صحت ادعايم ميتوانيد سرچ كنيد اگر پيدا كرديد همين جا اعلام نماييد
و مطمن باشيد كه نه تنها استقبال خواهم كرد بلكه درخواست و استدعاي چنين كاري را دارم.
2- هرگونه نقلي قولي در وب يا صفحات مجاز و غير مجازي مي بايد با حفظ امانت و ذكر منبع ِ كه سايت ميليتاري است صورت پذيرد.

منتظر پاسخ همه اعضا هستم.
موفق باشيد[/quote]

احتمالا منظور اون برادر موضوع آلمان نازی و ایران بود!انشا الله

ولی تاپیک شما فوق العاده بود..حرف نداشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله خيلي مفيدي بود
اينطور چيزارو تا به حال نخونده بودم ..
خيلي ممنون از اطلاعات مفيد شما ..
راستي
يكي مي شه به من بگه اين ماسون و ماسوني و فراماسون و اينا اصلا يعني چه ؟؟؟؟؟؟؟
البته با عرض معذرت :cry: :thinking:
ببخشيد بي سوادم اما اگر به منم ياد بديد ممنون :cry:

فكر كنم بهتره از اين به بعد به جاي كروز و فانتوم و جنگنده و بمب افكن و اينطور چيزا خوندن يه ذره بايد برم تاريخ بخونم .... :rose: icon_idea
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]جمع بندی وضعيت اين كلاس [/size]

کلاس : گشت ساحلی(برد متوسط)
تاریخ تولید : 1933 الی 1941
انواع تیپ : 4 مدل (IIA, IIB , IIC , IID )
وزن متوسط : 400 تن
طول متوسط : 43 متر
قطر متوسط : 4.8 متر
ارتفاع متوسط: 8 متر
قدرت متوسط : 700 اسب بخار روی آب و 400 اسب بخار زیر آب
سرعت متوسط: 12.5گره دریایی روی آب و 7.5 گره دریایی زیر آب
برد عملیاتی متوسط:3500 مایل دریایی با سرعت متوسط 8 گره دریایی روی آب و 45 مایل با سرعت 4 گره دریایی زیر آب
دریچه پرتاب اژدر : 3 عدد در سینه (5 عدد ظرفیت )
توانایی مین ریزی :دارد
توپ دکل : ندارد
خدمه:22 تا 24 نفر
حداکثر عمق عملیاتی :150 متر

کارنامه کلی این کلاس بر حسب آمار به شرح زیر است.

وضعیت / مدل IA IIB IIC IID مجموع

گم شده 1 1 0 0 2
تسلیم 0 0 0 4 4
از خدمت خارج شده 3 13 6 9 31
غرق گردیده(شکست) 2 6 2 3 13
کشتی غرق کرده(پیروزی) 4 91 54 26 155

مجموع تولید کل 6 20 8 16 50

نسبت شکست به کل 0.33 0.30 0.25 0.19 0.26
نسبت پیروزی به کل 0.67 4.55 6.75 1.63 3.50
نسبت پیروزی به شکست 2 15.17 27 8.67 13.46

همانطور که ملاحظه می گردد.
این کلاس به ازاء هر شکست 13.5 پیروزی و هر زیر دریایی بطور متوسط 3.5 کشتی غرق کرده.

موفق ترین نوع ِ تیپ IIC بوده که به ازاء هر شکست 27 پیروزی وهر زیردریایی بطور متوسط 6.75 کشتی غرق کرده
که واقعا جالب توجه ِ و برای صنایع آلمان افتخار آمیز است.و نشاندهنده اختلاف تکنولوژی ِتکنیک و استراتژی برتر نظامی فرماندهان و پرسنل وقت Uboat های آلمان نسبت به نیروی دریایی حریفان خود است.

درباره Uboatهای گم شده هیچ گزارشی یا برخوردی در آرشیو نیروهای متفقین موجود نیست و به احتمال قریب به یقین دچار سانحه یا حادثه ای داخلی و به دور از صحنه نبرد گردیده اند که باعث و مانع رسیدنشان به سطح آب گردیده است و بنحوی که هیچ رد یا اثر و یا باقیمانده ای هم از خود بجا نگذاشته است.

ضمنا این تنها کلاس زیر دریایی های آلمانی در جنگ دوم است که نه تنها توپ دکل نداشته بلکه قدرت شلیک اژدر رو به عقب (تیوپ اژدر در پاشنه) را هم فاقد بوده و تعداد موجودی اژدرها ی آن هم بسيار محدود وکم است (5 عدد)

همچنین با توجه به فعالیت این کلاس دراوایل جنگ دوم جهانی ِ به نتیجه دیگری هم میرسیم و آن اینکه در آغاز جنگ آسیب پذیری کشتی ها در برابر زیردریایی ها (تولیدات ابتدایی صنایع نظامی آلمان)چقدر زیاد بوده و صد البته نیروی دریایی متفقین بعدها این نقص را با گسترش دامنه فعالیت نیروی هوایی خود و استفاده از کشتی های مجهز به سونار و همچنین گسترش شبکه دیدبانی در سواحل نزدیک به بنادر نظامی آلمان ومهمتر از همه ِ بدست آوردن کد ارتباط رادیویی زیر دریایی ها وشنود آنها و........جبران کردند.


درباره توپ دکل شاید جالب باشد که بدانید در نيمه اول دهه 30 طراحان زیر دریایی به دلیل افزایش قدرت و دقت اژدرها دلیلی برای تعبیه توپ دکل نمی دیدند و آنرا غیر ضروری میدانستند (دقیقا همانند هواپیماهای جت که در دهه 50 وبه دلیل ظهور موشک های هوا به هوا بدون توپ هوایی ساخته می شدند) اما بعدا نادرستی این فرضیه در جنگ اثبات شد. و شاید با وقوع جنگی دیگر که در آن نیاز به استفاده گسترده از زیردریایی توسط طرفین منازعه باشد شاهد باز گشت دوباره توپ دکل به عرشه زیر دریایی ها باشیم.
بنده فکر می کنم لااقل وجود یک توپ دکل اتوماتیک ِ مانند توپ دریایی فجر يا مشابه آن به روی عرشه زیردریاییهای کیلو ِ نهنگ و قدیر مان (بستگی به توانایی حمل آن) ِ نه تنها ضروری بلکه بسیار واجب هم هست و باغث افزایش حیرت انگیز توان زیر سطحی مان در برخورد با کشتی های تجاری و نفت کش های رقیب ودشمنان خواهد شد . به خصوص در دریاهای آزاد و بدور از ساحل که چنین شناوری ِ کابوس و ملک الموت کشتی های غیر نظامی است.


اقتباس و ترجمه از
http://www.uboat.net

ادامه دارد ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقو العاده ماشاال... دسته ترجمتون هم خوب و روان هست وسرعتی می ری جلو

واقعا خسته نباشی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم اگه کسی ناراحت نمیشه :cry: یه بحث فراماسونری تو یه تاپیک راه بندازین تا هرکسی نظرشو بده البته با معذرت که باعث شدم از موضوع منحرف بشیم. :cry: :thinking: :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معرفي كلاس Long Range boats

[size=24]تیپ IX:[/size]
http://www.uboat.net/media/boats/types/ix_2d.gif

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgaxQPECT8fkgBqIv0-McaZzBkfPwWPCyvyYk38modW9nELHvM

تعداد تولیدی 8 عدد به نامهای
U-37, U-38, U-39, U-40, U-41, U-42, U-43, U-44.

تاریخ تولید 1936 الی 1939

مشخصات :
کلاس: رزمی دریایی(برد بلند)
وزن : 1408 تن
طول :76.7 متر
قطر : 6.5 متر
ارتفاع : 9.4 متر
قدرت : 4400 اسب بخار روی آب و 1000 اسب بخار زیر آب
سرعت : 18.2 گره دریایی روی آب و 7.7 گره دریایی زیر آب
برد عملیاتی :10500 مایل با سرعت متوسط 10گره دریایی روی آب و 78 مایل با سرعت 4 گره دریایی زیر آب
دریچه پرتاب اژدر :4 عدد در سینه و 2 عدد در پاشنه (22 عدد ظرفیت )
توانایی مین ریزی :دارد با توانایی حمل 44 الی 66 عدد
توپ دکل :2 عدد ( 105 میلیمتری روبه جلو و 45 میلیمتری رو به عقب با مهمات مخصوص و ضد کشتی)
توپ ضد هوایی : 1 عدد با کالیبر متفاوت
خدمه :48 تا 56 نفر
حداکثر عمق عملیاتی :230 متر

از مجموع 8 زیر دریایی فوق 6 عدد غرق شدند و 2 عدد ( U37,U38) هم قبل از پایان نهایی جنگ از خدمت خارج شدند .

در کل 5عدد از زیردریایی های فوق (U37,U38,U41,U43,U44) موفق به غرق تعداد 126 کشتی با تناژ مجموع 566.894 تن گردیدند.
موفق ترین این تیپ U37 است با آمار55 شکارطی 11 ماموریت با تناژ مجموع 202.528 تن
که واقعا رکورد بی نظیری است و نشاندهنده توانایی بی نظیر این غول آهنی در سلاخی کشتی هاي معاصر خودش می باشد.

قابل توجه آنکه 2 عدد از زیر دریایی ها فوق(U39,U42) قبل از آنکه موفق به شکاری شوند در اولین گشت و ماموریت دریایی خود در سال 1939 بصورت آکبند و نو با کلیه خدمه توسط ناوگان سلطنتی انگلستان غرق شدند.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXgDhi26-oGCBO3aGKyb4qtUde7tlYg57cQu_38f6KdH2wiKV8mw

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTT_SOVcVyaxaIMOM13gOT16DZwiLOE53s0S0zfvmGWynKnkQ5R

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT04ql53-pGYxOsEjihFqA3VeHdThtO2AR6t4F8sr2rulH-AmFV_w

اقتباس و ترجمه از
http://www.uboat.net

ادامه دارد ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][size=18]به قول دوست عزیز Black_Angel یه تاپیک دیگه درباره فراموسنری و .... ایجاد کنید
من همیشه از هواپیما و اسلحه و تانک خوندم حالا میخاستم در باره یه زیر دریایی چیزی بخونم و
در بارش تجزیه تحلیل هارو بشنوم حالا این جوری [/size

از دوست عزیز aryobarzan تشکر دارم

چرا این سایت گزینه ای برای تشکر نداره یا من نمیبینم؟! i_dont't_know [/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="SHAHRZADESHAB"]مقاله خيلي مفيدي بود
اينطور چيزارو تا به حال نخونده بودم ..
خيلي ممنون از اطلاعات مفيد شما ..
راستي
يكي مي شه به من بگه اين ماسون و ماسوني و فراماسون و اينا اصلا يعني چه ؟؟؟؟؟؟؟


توی اینجا نمیشه گفت ولی اگه تاپیک ایجاد بشه در موردش عالیه چون عمده جنگهای دنیارو اینها ایجاد کردن
بهتر کتاب[color=red] شوالیه های معبدو[/color] بخونی برادر[size=18][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معرفي كلاس Long Range boats

[size=24]تیپ IXB:[/size]

http://www.uboat.net/media/boats/types/ixb_2d.gif

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDsNn8bW9Bc1WVpXdkD-6RP3_f7ON1L7vuAliaWwqlDuIH7smbcA

تعداد تولیدی 14 عدد به نامهای
U-64, U-65, U-103, U-104, U-105, U-106, U-107, U-108, U-109, U-110, U-111, U-122, U-123, U-124.
تاریخ تولید 1937 الی 1940

مشخصات :
کلاس: رزمی دریایی(برد بلند)
وزن : 1430 تن
طول : 76.5 متر
قطر : 6.74 متر
ارتفاع : 9.6 متر
قدرت : 4400 اسب بخار روی آب و 1000 اسب بخار زیر آب
سرعت : 18.2 گره دریایی روی آب و 7.3 گره دریایی زیر آب
برد عملیاتی :12000 مایل با سرعت متوسط 10گره دریایی روی آب و 64 مایل با سرعت 4 گره دریایی زیر آب
دریچه پرتاب اژدر :4 عدد در سینه و 2 عدد در پاشنه (22 عدد ظرفیت )
توانایی مین ریزی :دارد با توانایی حمل 44 الی 66 عدد
توپ دکل :2 عدد ( 105 میلیمتری روبه جلو و 45 میلیمتری رو به عقب با مهمات مخصوص و ضد کشتی)
توپ ضد هوایی : 1 عدد با کالیبر متفاوت
خدمه :48 تا 56 نفر
حداکثر عمق عملیاتی :230 متر

از مجموع 14 زیر دریایی فوق 2 عدد در لیست گم شده ها هستند ( U104,U122) و 1 عدد( U110) حین عملیات جنگی به غنیمت متفقین درآمد و 2 عدد ( U103,U123) هم قبل از پایان نهایی جنگ از خدمت خارج شدند و 9 عدد باقیمانده هم حین عملیلت جنگی غرق شدند .
در کل 13عدد از زیردریایی های فوق (بغیر از U64) موفق به غرق تعداد 279 کشتی با تناژ مجموع 1.535.195 تن گردیدند.

موفق ترین زیردریایی این تیپ
U103 است با آمار 45 شکار طی 11 ماموریت با تناژ مجموع 237.596 تن ( ركورد وزنی )
و U124 است با آمار46 شکارطی 11 ماموریت با تناژ مجموع 225.638 تن (ركورد تعدادی)

قابل توجه آنکه زیر دریایی U64 قبل از آنکه موفق به شکاری شود و در اولین گشت و ماموریت دریایی خود در سال 1940 با کلیه خدمه توسط ناوگان سلطنتی انگلستان غرق شد که نام کام ترین زیر دریایی در بین هم تیپی های خود بوده است.

مورد دیگری که این تیپ از زیردریایی ها را متمایز و در تاریخ به یادماندنی ساخته ماجرای تصرف و غرق U110 در سال 1941و چگونگی و دلایل چنین حادثه ای است که تا کنون جزو نقاط مبهم و راز آلود و مهم در تاریخ دریانوردی وبلاخص جنگ دوم جهانی می باشد و اینکه آیا بی تدبیری یک فرمانده و یا اتفاقی ساده که منطقا نباید حادث می گردیده ممکن است چنین تاثیر شگرفی از خود بجا بگذارد ِ هنوز بدون پاسخ باقی مانده .

در هر صورت نتیجه آن ضربه مهلکی بود که به ارتباطات رادیویی نیروی دریایی آلمان و امنیت آن وارد آمد و هرگز هم جبران نشد.و خیلی از کارشناسان این تاریخ را نقطه عطف و پایان برتری مطلق و بلا منازع زیردریایی های آامان نازی می دانند.

برای اطلاع خوانندگان جهت درک و هضم اهمیت این حادثه ِ بعضی از مورخین اهمیت این واقعه را متناظر با شکست ورماخت در شهر استالینگراد و تاثیربزرگ آن در نتیجه نهایی جنگ میدانند.

در ادامه با بررسی آمار شکست و پیروزی ها درستی این ادعا به عینه اثبات می گردد.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrnshyuHOEfrf_h1CFHnsTmPA_5Oz7XcxSMhXxeA2e2PU2Ib-S

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR9M3QgcG7bHcQjaAAx4m1PGPmm29GI_I-3OGTyAt-Bb8phJ23J

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEA70-OXKKT9QRIdCXOlyi9qRWWdeqVqQeCf8NQY8XDVTvAmd4





اقتباس و ترجمه از
http://www.uboat.net

ادامه دارد ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي خوبه !
ممنون :cry:

معلوم هست كه اين زيردريايي چه مدت مي تونسته زير آب بمونه ؟
اين يكي را توضيح بدهي خيلي خوب مي شه :cry:
[quote]مورد دیگری که این تیپ از زیردریایی ها را متمایز و در تاریخ به یادماندنی ساخته ماجرای تصرف و غرق U110 در سال 1941و چگونگی و دلایل چنین حادثه ای است که تا کنون جزو نقاط مبهم و راز آلود و مهم در تاریخ دریانوردی وبلاخص جنگ دوم جهانی می باشد و اینکه آیا بی تدبیری یک فرمانده و یا اتفاقی ساده که منطقا نباید حادث می گردیده ممکن است چنین تاثیر شگرفی از خود بجا بگذارد ِ هنوز بدون پاسخ باقی مانده .[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
معلوم هست كه اين زيردريايي چه مدت مي تونسته زير آب بمونه ؟
[/quote][/quote]

با توجه به برد عملياتي زير آب آن مي توان به حداقل ساعت ماندگاري در زير آب رسيد
مثلا اگر برد عملياتي زير آبي 78 مايل با سرعت 4 گره پس زمان ماندگاري بر حسب ساعت مي شود :
19.5=4/78 يعني 19.5 ساعت حداقل ماندگاري است
حداكثر آن بستگي به خيلي عوامل قابل كنترل يا غير قابل كنترل و متغير دارد كه پاسخگويي را سخت و غير قابل محاسبه مي كند.


[quote]
اين يكي را توضيح بدهي خيلي خوب مي شه

نقل قول:
مورد دیگری که این تیپ از زیردریایی ها را متمایز و در تاریخ به یادماندنی ساخته ماجرای تصرف و غرق U110 در سال 1941و چگونگی و دلایل چنین حادثه ای است که تا کنون جزو نقاط مبهم و راز آلود و مهم در تاریخ دریانوردی وبلاخص جنگ دوم جهانی می باشد و اینکه آیا بی تدبیری یک فرمانده و یا اتفاقی ساده که منطقا نباید حادث می گردیده ممکن است چنین تاثیر شگرفی از خود بجا بگذارد ِ هنوز بدون پاسخ باقی مانده .

[/quote][/quote]

ماجراي U110 داستان پر رمز و رازي است و همانطور كه اشاره كردم هنوز مشخص نيست علت آن خيانت خدمه بوده يا اشتباه يا حادثه و يا خيانت افرادي در نيروي دريايي آلمان و يا كل ماجرا جنگ رواني انگليسي ها و كار اداره تبليغات جنگي اين كشور و يا ........
انگليسي ها و آلماني ها روايات متعدد و گاها ضد و نقيضي حتي در شرح ماجرا توسط ارگانهاي مستقل خودشان دارند

در هر صورت نتايج آن براي آلمان و نيروي درياي آن فاجعه بار بوده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.