SHAHRZAD

جت آموزشی پیشرفته/تهاجمی سبک آلفاجت ( Alpha Jet)

Recommended Posts

جنگنده آموزشی آلفاجت –

http://www.pic.iran-forum.ir/viewer.php?file=8btmdgbk041dzqxydrzv.jpg

 

http://www.pic.iran-forum.ir/images/8btmdgbk041dzqxydrzv_thumb.jpg



هواپیمای آلفاجت از جمله هواپیماهای تعلیماتی طراز اول و مدرن جهان به شمار می روداین هواپیما که ثمره همکاری المان و فرانسه است روز به روز بازار فروش گسترده ای را در سراسر دنیا کسب می کند و به رغم طرح نسبتا قدیمی آن که به اوایل دهه 1970 بازمی گردد همچنان برتری خود را حفظ کرده است .
آلفاجت را شاید بتوان گفت جدیدترین هواپیمای غربی باشدکه اختصاصا به منظور تعلیم خلبانان هواپیماهای شکاری طراحی و ساخته شده است . اصولا هواپیماهای آموزشی در مقایسه با هواپیماهای عملیاتی سیستم های متفاوتی را در بر می گیرند در هواپیماهای آموزشی گرچه معلم پرواز در هواپیما حضور دارد ولی مقصود اصلی فراگیری فن پرواز توسط هنرآموز این فن است ازاینرو اینگونه هواپیماها باید ضمن انکه ایمنی بیشتری نسبت به هواپیماهای عملیاتی داشته باشند سیستم های دقیق اما ساده تری را نیز در خود جای دهند . کلیه دستگاه های این هواپیماها مکانیکی – الکترونیکی یا الکتریکی دوگانه است به طوریکه اگر یکی از این دستگاه ها از کار بیفتد با دیگری می توان هواپیما را هدایت نمود . نکته حائز اهمیت دیگری که در هواپیماهای آموزشی وجود دارد مصرف سوخت کمتر و نگهداری و تعمیر آسانتر آنهاست . همین نکته است که تفاوت میان هواپیمایی چون آلفاجت را با هواپیماهای شکاری یکنفره خط اول غرب که نوع دو نفره آن به منظور تعلیم خلبانان استفاده می شود ( چون هواپیمای اف 15 امریکا ) و یا شکاری های دو نفره ای که هنرآموزان پرواز برروی هواپیماهای عملیاتی آموزش می بینند آشکار می کند ( مانند هواپیماهای اف 14 آمریکا ) .زیرا اگرچه آن هواپیماها دارای سیستم های دوگانه هستند لیکن مقدار مصرف سوخت و نیز تعمیر و نگهداری پیچیده و پرهزینه آنها کاربردشان را در نقش بسیار محدود می کند . در این میان آلفاجت بدون تمامی این مشکلات بعنوان یک هواپیمای برتر آموزشی آینده نوید بخشی را در انتظار دارد .

 

http://www.pic.iran-forum.ir/]http://www.pic.iran-forum.ir/images/i8ebzei2gukxp7tnmdfh.jpg

 



تاریخچه :
در 22 ژوئیه 1969 دولت های فرانسه و آلمان نیاز مشترک خود را به یک هواپیمای آموزشی پایه و پیشرفته زیر صوت که بتواند در اواسط دهه 1970 وارد خدمت نیروهای مسلح آن دو کشور شود اعلام نمودند .
هر یک از این دو کشور تعداد مورد نیاز از این هواپیماها را برای خود به 200 فروند تخمین زدند برای نیل به این هدف چهار کمپانی هواپیماسازی آلمانی و فرانسوی به صورت دو به دو طرح های خود را ارائه دادند .
یکی از این طرح ها هواپیمایی به نام E650-Eurotraner را در بر می گرفت که کمپانی MBB آنرا ارائه داد.
طرح دیگری برای کمپانی داسوبرگه فرانسه وDORNIER (یکی دیگر از همپیمانان آلمانی) بود که ضمن آن هواپیمای آلفاجت معرفی می گردید.
در 24 ژوئیه 1970 پیروزی و انتخاب آلفاجت رسما اعلام شد متعاقب این اعلام در 15 فوریه 1971 مرحله تشریح پروژه به پایان رسید و در پاییز همان سال برنامه ریزی مرحله تکامل و توسعه پروژه آغاز گردید .
در اواخر سال 1972 دولت های آلمان و فرانسه موافقت خود را با پروژه آلفاجت رسما اعلام نمودند که طی آن قرار شد در مجموع 4 فروند اولیه از هواپیماهای فوق ساخته شوند .
از این 4 فروند اولی و سومی در فرانسه و دومی و چهارمی در آلمان ساخته شدند با اینحال نخستین و دومین فروند از هواپیماهای آلفاجت برای سنجش و آزمایش سیستم های مختلف و نیز ارزیابی مقدورات آنها در نظر گرفته شدند ضمن آنکه سومین فروند نماینده تولیدی نوع ( پشتیبانی نزدیک ) و چهارمین فروند نماینده نمونه تولیدی نوع ( آموزشی ) به شمار می رفتند .
در این میان بر سر این نکته نیز توافق شد که غیر از چند پرواز آزمایشی اولیه بقیه پروازهای آزمایشی در فرانسه انجام شود .
همچنین موافقت شد که فرانسه مونتاژ نهایی نوع آموزشی آلفاجت را انجام دهد و آلمان اقدام به مونتاژ نهایی نوع پشتیبانی نزدیک یا ضربتی این نوع هواپیماها بنماید .
طبق گفتگوهایی که قبلا میان دو کمپانی داسو برگه ودورنیر به عمل آمده بود دو طرف چنین برنامه ریزی کرده بودند که لبه های بیرونی بال ها- در قسمت عقبی بدنه اصلی و نیز اگزوست هواپیما در آلمان و ناحیه جلویی و مرکزی بدنه اصلی و نیز باقی قسمت بالها در فرانسه ساخته شوند .
سرانجام 4 نمونه آزمایشی به ترتیب در 26 اکتبر 1973 – 9 ژانویه 1974- 6 مه 1974- 11 اکتبر 1974 نخستین پروازهای خود را انجام دادند .
در پی چندین ماه آزمایش در 26 مارس 1975 اجازه تولید هواپیماهای آلفاجت صادر شد و تحویل نخستین سری از آنها به نیروی هوایی آلمان در فرانسه در سال 1977 آغاز گردید .
مشخصات ویژه :
هواپیمای آلفاجت می تواند برای ماموریت های اکتشافی – ضربتی و آموزشی در سطوح گوناگون مورد استفاده قرار گیرد . اما مهمترین ماموریتیکه برای این هواپیما در نظر گرفته شده است آموزشی می باشد که خود طیف گسترده ای را در بر می گیرد .
این طیف گسترده نه تنها شامل آموزش هنرآموزان پرواز در مراحل ابتدایی و پیشرفته است بلکه آموزش های تخصصی تری چون آشنایی با سیستم های تسلیحاتی و به کارگیری آنها را نیز شامل می شود .
علاوه بر اینها آلفا جت می تواند در عملیات رهگیری هلیکوپترها و نیز تا حد محدودی مقابله هوایی نیز به کاربرده شود .
به طور کلی ویژگی های خاص این هواپیما عبارتند از :
1- مقدورات پروازی عالی و فقدان واکنش های خطرناک در پیچ Spin و واماندگی Stall که ثمره تحقیقات تئوریک طولانی بوده و به دنبال آن قسمت های بسیارگسترده در تونل باد بر روی آن انجام گرفته است .
2- دوموتور توربوفن لارزاک از نوع Larzac 04 که نسبت به کشش بر وزن را در حد بسیار خوبی به وجود می آورد و دارای مصرف ویژه کم به هنگام گشت زنی می باشد .این امتیاز به علاوه گنجایش زیاد سوخت داخلی آلفاجت زمان طویلی را سبب می شود ( بیش از 5/4 ساعت در ارتفاع بالا ) . ضمن آنکه شعاع عمل وسیعی در ارتفاع پایین را که برای هواپیمایی از این کلاس و نوع اهمیت دارد فراهم می کند .همچنین وجود دو موتور ایمنی هواپیماها را افزایش می دهد چرا که هر یک از آنها یک سیستم تولید نیروی الکتریکی و هیدرولیکی را به کار می اندازد .از کار افتادن یکی از موتورها اثر کمی بر عملکرد سیستم ها دارد و آنها تا به کار افتادن موتور معیوب بدرستی کار خواهند کرد . هر یک از موتورها می توانند به طور جداگانه و بدون منبع نیروی خارجی به حرکت درآیند .
3- یک سیستم بالابرنده زیاد و موثر که وجه مشخصه آن فلاپ های باریک و قوی شکافدار است و به هواپیما اجازه می دهد که به سرعت های فرود تا 185 کیلومتر در ساعت دست یابد .
4- ارابه ی فرود سه چرخه ی واقع دربدنه که مجهز به لاستیک های فشار پایین می باشد و با طرح بسیار ساده به طرف جلو و درون بدنه جمع می شود . در ماموریت های پشتیبانی تاکتیکی ارابه فرود دماغه مجهز به یک سیستم گردشی بوده و از این گذشته در این نوع یک قلاب گیرنده کامل اضطراری نیز در هواپیما موجود است .
5- دو صندلی پرتاب شونده با بلندیهای متفاوت بدین منظور که حتی در ترکیب Approach و یا نزدیک شدن برای فرود خلبان کابین دوم دارای قابلیت دید استثنایی به جلو و اطراف باشد نصب انواع صندلی های متفاوت امکانپذیر است .
6- آماده سازی سریع و آسان برای پرواز با سوختگیری ثقلی یا فشاری . زمان توقف میان دو پرواز آموزشی حدود 10 دقیقه است بعلاوه ظرفیت تبدیل کننده اکسیژن مایع برای پرواز در یک روز کامل بدون پر کردن مجدد کافی است .
7- قابلیت آموزشی زیاد برای آتش یا پشتیبانی آتش به طوریکه در زیر بدنه یمک محفظه حامل چند قبضه توپ و تعدادی تیروفشنگ و مسلسل که در زیر بال قرار می گیرد – وزن بار خارجی حدود دو تن می باشد .
8- قابلیت رشد – به یمن حجم بزرگ موجود در صورت نیاز می توان تجهیزات اضافی متعددی را در هواپیمای آلفاجت سوار نمود .
این دستگاههای می توانند سیستمهای ناوبری رادیویی ( جهت یابی با فرکانس بسیار بالا ) و یا ناوبری کامپیوتری باشند .
همچنین سایت ( دستگاه دیدوری ) اشعه کاتد به منظور هدایت و کنترل آتش توپ هواپیما که منجر به نشانه روی دقیق تر می گردد .
مشخصات کلی هواپیما :
به طور کلی مشخصات هواپیمای آلفاجت عبارت است از :
فاصله دونوک بالها : 11/9 متر
بلندی : 19/4 متر
-مساحت بالها : 50/17 مترمربع
-کشش موتور : 1350*2 کیلوگرم
-وزن خالی هواپیما : 3475 کیلوگرم
-حداکثر وزن سوخت داخلی : 1415 کیلوگرم
-حداکثر وزن هنگام فرود : 5300 کیلوگرم
-حداکثر وزن تجهیزات بیرونی : 2200 کیلوگرم
-حداکثر مقدار سوخت خارجی : 500 کیلوگرم .


منبع : مجله دانستنيها - سال سوم - شماره 56-

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آلفا جت (Alpha Jet)

[color=brown]تاریخچه [/color]
در ماه ژوئیه سال 1970 دو دولت فرانسه و آلمان فدرال پس از یک برنامه رقابت آمیز تصمیم به تولید مشترک آلفا جت گرفتند. پس از تحقیقات وسیع اولیه 1972 تیم «داسو - برگه» فرانسه و دورینو آلمان قراردادی برای تکمیل چهار فروند نمونه اولیه هواپیما دریافت کردند. که اولین آنها در یک سال و نیم بعد ، در 26 اکتبر سال 1973 به پرواز درآمد. آلفاجت تحت برنامه دقیقی که در نوع خود عالی بود، تکمیل شد. این هواپیما بدون اغراق صدرنشین طبقه هواپیماهای جت آموزشی و پشتیبانی هوایی تاکتیکی است که امکانات خدمات و خصوصیات عملکردی قابل توجهی دارد.
[color=brown]مشخصات ویژه [/color]
• یک سیستم «برا» زیاد ، موثر که وجه مشخصه آن فلاپهای باریک و قوی شکافدار است و به هواپیما اجازه می‌دهد که به سرعت فرود تا صد نات (185 کیلومتر در ساعت) دست یابد. و ارابه فرود سه چرخ واقع در بدنه که مجهز به لاستیکهای فشار پایین می‌باشد در ماموریت پشتیبانی تاکتیکی ارابه فرود دماغه مجهز به یک سیستم گردشی بوده و از این گذشته یک قلاب گیرنده کابل استواری نیز در هواپیما موجود است.
• سطوح کنترل توسط سر و کنترل‌های ، در بدنه‌یی در امتداد سه محور اصلی هواپیما به حرکت درمی‌آیند. بدین ترتیب خصوصیات کنترلی آلفا جت مشابهت نزدیکی با مدرنترین هواپیماهای جنگنده دارند. و دو صندلی پرتاب شونده با بلندیهای متفاوت بدین منظور که حتی در ترکیب اپروچ (با نزدیک شدن برای فرود) خلبان کابین درم دارای قابلیت دید استثنایی به جلو و اطراف باشد. نصب صندلی‌های متفاوت امکان‌پذیر است.
• قابلیت آموزشی زیاد برای آتش یا پشتیبانی آتش
• در زیر بدنه یک محفظه حامل یک قبضه توپ 27 یا 30 میلیمتری با 150 فشنگ.
• در قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری با دو خشاب 250 فشنگی در زیر بال
• وزن بار خارجی 2 تن خصوصا مخازن قابل پرتاب 310 لیتری
[color=brown]دستگاه محرکه [/color]
نیروی محرکه آلفا جت را در موتور لارزاک‌ها ، ساخت مشترک توربوسکا - اسنکا تشکیل می‌دهد. موتور لارزاک یک موتور جت دوجداره با جریان دوگانه است که تنظیم هیدرومکانیکی آن توسط یک کامپیوتر الکترونیک تکمیل می‌شود. طول لبه به لبه آن 1.18 متر طول و کلی آن 2.175 متر است. ارتفاع آن 76 سانتیمتر و حداکثر قطرش 60.2 سانتیمتری می‌باشد. وزن این موتور 323 کیلوگرم ، میزان رقیق شدن هوا آن 1.3 و ضریب فشار کلی آن 10.6 است.

کشش موتور با حداکثر سرعت در شرایط متعارف 1350 کیلوگرم استاتیک و درجه حرارت ورودی توربین در اتمسفر استاندارد بین المللی برابر 1130 درجه سانتیگراد می‌باشد. موتور لارزاک که چند ده هزار ساعت ساعت آزمایش را پشت سر گذاشته است. دارای طرحی مد و لار است که تعویض قطعات یا تنظیم آنها را سهولت می‌بخشد. کارآیی موتورها همچنین در درجه حرارتهای بسیار بالا در صحراها مراکش یا در دماهای تا 30 درجه زیر صفر سوئد آزمایش شده است.
[color=brown]مشخصات هواپیما [/color]

[URL=http://www.pic.iran-forum.ir/][img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/30mparqsrhsm2aidncwv.jpg[/img][/URL]
از نقطه نظر تکنیکی - آلفاجت هواپیمایی است که به درستی و با دقت زیاد تکمیل شده و دارای عملکردهایی موثر و منطبق با دو مامورت در نظر گرفته شده برای آن می‌باشد. در رابطه با آیرودینامیک بر روی هر جز هواپیما که ساختش به پایان رسیده مطالعه سه بعدی در یک کامپیوتر صورت گرفته است. تا قالبهای مطلوب و تمیز به دست آیند. خصوصیات پیچی به هواپیما که دقیقا مربوط به نیاز مدلهای فرانسه است دلیل آن می‌باشد. حدود 600 تست مربوط به پیچ افتادن و واماندگی و از دست رفتن کنترل بدون احتساب تستهای تونل باد بر روی نمونه اولیه انجام شده است و زمان کوتاهی برای برگشت به حالت عادی کافی است. با وجودی که هواپیمایی از این نوع احتیاجی به پرواز ترانس سونیک تا سرعت ماخ 1 ندارد ولی آزمایشها نشان می‌دهد این امر ممکن بوده و اینکه هنگام شیرجه رفتن هواپیما سالم و قابل پرواز باقی می‌ماند.

خارج کردن موتور و تعبیه دوباره آن حدود 21 دقیقه و 30 ثانیه طول می‌کشد. میزان ساعت و سرویس نگهداری در ازای هر ساعت پرواز 5 ساعت است. چرخشی 220 درجه بر ثانیه با سرعت 350 نات ، اثر بخشی بالای ترمزهای هوایی تجهیزات کامل تعلیماتی طول آلفاجت 12.29 متر فاصله دو نوک بال آن از 9.16 متر ، ارتفاع آن 4.19 متر و مساحت بال آن 17.5 مترمربع می‌باشد. وزن خالی عملیاتی هواپیما 3475 کیلوگرم ، وزن برخاست در ماموریت آموزشی 4890 کیلوگرم و حداکثر وزن آن به هنگام خاستن 7 هزار کیلوگرم است. سقف پرواز 46 هزارپایی ، حداکثر عدد ماخ در پرواز افقی 0.85 ، مسافت دورخیز برای خاست 480 متر و مسافت فرود 520 متر می‌باشد. گنجایش سوخت داخلی 1500 کیلوگرم است.
[color=brown]اسلحه و مهمات [/color]
آلفا جت که از بدو امر هم به عنوان هواپیمای آموزشی و هم جنگنده پشتیبانی هوایی تاکتیکی در نظر گرفته شده است به گونه‌ای طراحی شده که حمل بارهای مهمات خارجی مختلف را تسهیل نماید. بالهایش به علت قرار گرفتن در ارتفاع بالا و موقعیت ارابه‌هایش در بدنه تتنوع بزرگی از تسلیحات خارجی را در پنج نقطه متفاوت امکان‌پذیر می‌سازد. دارندگان مختلف آلفا جت تاکنون 35 ترکیب مهمات برای دو ماموریت عمده خود برگزیده‌اند. در زیر بدنه می‌توان یک قبضه توپ 30 میلیمتری «دفاتایپ553» یا یک قبضه توپ ماوزر با 150 تیر فشنگ نصب کرد. زیر سیستم جنگ ‌افزار جدید اپراتور چند محموله خارجی تلفیقی یا «سی‌ئی‌ام-1» وجود دارد که امکان حمل تلفیقی از بارهای ، سوخت ، بمب ، راکت را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این آلفا جت تنها هواپیمایی در این کلاس است که با تجهیز نوع مخصوصی از سی‌ئی‌ام-1 قادر به انجام ماموریتهای شناسایی عملیاتی می‌باشد. سی‌ئی‌ام-1 تنها آداپتوری است که دارای چنین ظرفیت حمل بار زیادی بوده و امکان شلیک سلاحها را به سوی جلو و پایین در آن واحد فراهم می‌آورد. حمل ترکیبات مختلفی از محمولات بدون نیاز به تعویض یا جداسازی قسمتهای عمده که سبب ایجاد زمانهای تعویض طولانی مابین دو ماموریت می‌شود، ممکن می‌باشد. در مورد آلفا جت ترکیبات زیر با سی.ئی.ام-1 بکار می‌رود.
[color=brown]ماموریت آموزشی [/color]
• یک مسلسل 12.7میلیمتری و چهار بمب تمرینی
• 18 راکت 68 میلیمتری و چهار بمب تمرینی
• 7راکت 68 میلیمتری و دو بمب 125 کیلوگرمی
• 18راکت 68 میلیمتری و 1 بمب 250 کیلوگرمی
• 18 راکت 68 میلیمتری و 6 بمب تخریبی کننده باند
• 18 راکت 68 میلیمتری و 59 نارنجک 74 میلیمتری
[color=brown]ماموریت شناسایی [/color]
• سیستم مادون قرمز سوپر سایکلوپس (Super Cyclopes)
• چهار دوربین ، به علاوه یک شلیک کننده فریب دهنده رادار دشمن

►منبع : سايت سنترال كلوپ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/3pu7xwhjuxqa2ckzddy.jpg[/img]


SHAHRZADESHAB محترم سلام - خسته نباشید - فعالیتتون عالیه واقعا - و نشان از علاقه و همت بالاتون داره


من فکر میکنم این عکس مربوط به آلفا جت نباشه - مطمئن نیستم ولی به نظرم هاریر باشه- اگه اشتباه میگم ببخشید.


[url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn]جهت مقایسه[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوست گرامي
خيلي ممنونم
از تذكر شما هم سپاسگذارم اما اگر شما لطف كنيد و به سايت زير توجه كنيد ملاحظه مي فرماييد كه اين تصوير مربوط به آلفا جت است

daneshnameh.roshd.ir


در ضمن تعدادي تصوير از هواپيماي عمود پرواز هارير نيز به حضورتان ارسال مي شود كه تفاوت بين اين دو مشهود است .
بازهم از تذكر شما ممنونم

[URL=http://www.pic.iran-forum.ir/][img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/iab035rg3wiqa6jrvvs.jpg[/img][/URL]


[URL=http://www.pic.iran-forum.ir/][img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/th7i9ex67w04ownff4ba.jpg[/img][/URL]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با کمال احترام - من نمیتونم بپذیرم

خودتون مقایسه کنین - البته اگه به هاریر هم میگن آلفا جت من نمیدونم - لطفا منرو آگاه کنین

[img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/30mparqsrhsm2aidncwv.jpg[/img]

[img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/3pu7xwhjuxqa2ckzddy.jpg[/img]

------------------------------------

"daneshnameh.roshd.ir " این آدرسی که نوشتین من رو به جایی نرسوند- لطفا آدرس دقیق بدید
در ثانی این یک مرجع نظامی نیست .
متشکرم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر عزيزان
نميدونم چرا بيشتر هواپيماهاي آموزشي شبيه به هم هستند.
اين هواپيما هم خيلي شبيه هرير هست احتمالا واسه همين امر مشتبه شده.
[size=9] (حداقل به جايگاه خلبان و ورودي هاي هواي موتور توجه كنيد. قطعا اون سايت اشتباه كرده اند.)[/size]

تو فكر باشم يكي دو نمونه ازش واسه خودم بسازم شايد بدرد خورد... :cry:
موفق و ؤشاد باشيد.
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.parsiking.com
به سايت فوق هم تشريف ببريد تصوير رو به عنوان آلفاجت معرفي كردند اگر اجازه بديد از مجله اي كه قسمت اول تايپيك رو از روي اون تايپ كردم عكس هاي مربوط به اين جنگنده رو هم مي گيرم و وارد مي كنم . اما اين آلفاجت هست دوست من - اطمينان دارم :cry:
[b]((‌با توجه به تصاوير مجله اي كه دست خودمه ))) [/b]- حتما تصاوير مربوطه رو نرم افزار گوشي م رو ريختم وارد مي كنم - فقط كمي طول مي كشه -
از تذكر شما ممنونم
البته ممكنه باز هم من اشتباه كرده باشم در هر صورت ممنون مي شم اگر دوستان تذكر بدن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست همتون درد نكنه.

فكر كنم همتون درست ميگين يا الان من كلا اشتباه ميگم.
در اين تصوير
http://www.pic.iran-forum.ir/images/3pu7xwhjuxqa2ckzddy.jpg

اون تكي كه جلو هست هرير هست و اون چند تا عقبي ها الفا جت.چرا؟؟؟؟
به نوك دماغه هواپيما نگاه كنين متوجه اختلاف در اندازشون ميشين.
الفا جت دماغش كشيده تره و هرير كوتاهتر و چاقتره.
احتمالا توي اين عكس هم خواسته شباهتهاي هرير و الفا جت رو نشون بده.حتي رنگ اميزيشون (اون تكي با اون چندتا عقبي ها) متفاوته.

فقط حدسم از روي ديد خودم بود.شما بيشتر دقت كنين..به نظرم درست گفتم..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویری که خانم شهرزاد شب گذاشتن درسته لطفا به سکان های عمودی بال های عقب و ورودی های هوا یه نگاه بندازین تفاوتشو متوجه میشین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تفاوت ها رو بینین دوستان من یه چندتایی رو مشخص کردم...
[URL=http://www.pic.iran-forum.ir/][img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/fqv6n30fuga5v3ywgjof.jpg[/img][/URL]

1- تفاوت در پشت کانوپی (یکی صاف یک با یه قوز به بدنه وصل میشه)
2- تفاون در ورودی هوا تو یکی تا بالا اومد در اون یکی یک فاصله داره
3- قسمت انتهای دم
4- تعداد پایلونها
5- اندازه کلی تو الفا جت تقریبا دو برابر و نیم کانوپی هست در هریر 4 برابر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم حرف جناب كينگ كاوه درسته.
حالا اون علاپم رو توي عكس تكي از الفا جت رو با اون عكس هرير و اون 5 هواپيماي پشت سرش مقايسه كنيد.
متوجه ميشيد كه اون 5 تا الفا جته و اون تكيه هرير.

قبوله؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظرم حرف جناب كينگ كاوه درسته.
حالا اون علاپم رو توي عكس تكي از الفا جت رو با اون عكس هرير و اون 5 هواپيماي پشت سرش مقايسه كنيد.
متوجه ميشيد كه اون 5 تا الفا جته و اون تكيه هرير.

قبوله؟؟؟؟[/quote]

آقا مهدی اون پنج تا هم هریر هستن!
به ورودی هوا نگاه کنید ...
اون تفاون توی دماغه هم به خاطر زاویه ای هست که نسبت به دوربین دارن...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گرفتم.ورودي هواشون كاملا مثل همه و با الفا جت فرق فوكوله.

ولي به نظرم اومد موارد 1 و 4 توي اون عكسه هم متفاوتن با هم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقا مهدی اون پنج تا هم هریر هستن!
به ورودی هوا نگاه کنید ...
اون تفاون توی دماغه هم به خاطر زاویه ای هست که نسبت به دوربین دارن...
[/quote]


کاوه جان خدا خیرت بده اخوی- من که دارم میگم این هاریره - یعنی تو اون عکس همشون هریرن - خیلی واضحه من تعجب میکنم از بعضی دوستان!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.