Stuka

مارش ها و سرودهاي مشهور نظامي و انقلابي جهان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مارش ها و سرودهاي مشهور نظامي و انقلابي جهان

بخش نخست اتحاد جماهير شوروي :


1.JPG

سرود ها و مارش هاي نظامي بخش مهمي از فرهنگ و بيان يک ايدولوژي ميباشد. در واقع اين آهنگ ها و سرود ها بازگو کننده مرام و منش وچگونگي تفکر يک جريان فکري خاص ميباشند, به طوري که با گوش دادن به يک موزيک خاص بدون اينکه از تفکر سازنده آن اطلاع قبلي داشته باشيم ميتوانيم به آنچه در ذهن او ميگذرد پي ببريم. از هزاران سال قبل صدا و موزيک جزو جدا نشدني و يکي از اجزاي اصلي ميدان نبرد بوده. از نقش هماهنگ کننده نيروها تا اثر هيجاني و القاي حس ميهن پرستي و شجاعت . اثر يک موزيک يا سرود گاهي از از صدها صفحه اعلاميه و کتاب بيشتر است . در قديم از صداي طبل در ميادين استفاده ميشد, همچنين بجاي سرود, سلحشوران هر لشکر به رجز خواني ميپرداختند و بدين روي روحيه طرف خود را تقويت مينمودند . اعراب زجر خواني را داشتند ,همچنين در ايران قديم رجز خواني سپاهيان قبل از جنگ سپاهيان قبل از جنگ امري متداول بود .در شاهنامه فردوسي شرح مفصل و مراحل آن آمده است.
موزيک نظامي و مارش نظاميبه معناي امروزي آنرا ميتوان پديده اي از قرن هفدهم ميلادي به اين ور و آغاز شده از اروپا دانست. نخستين ارتش هايي که در اروپا به اين امر توجه ويژه نشان دادند : ارتش انگلستان و فرانسه, ارتش پروس (آلمان )و ارتش روسيه تزاري بود .منتها در اين بين ارتش روسيه تزاري بيشتر خوش درخشيد. روسيه با داشتن پشتوانه اي قوي از لحاظ موسيقي که مهد موسيقيدانان بزرگ بوده و همچنين اپراها و بزرگ که در کل اروپا بينظير بود ,مکان مناسبي بود براي اين کار بود. همچنين آواي خاص زبان روسي حس نظامي خوبي به مارش ميدهد.
با روي کار آمدن کمونيسم در روسيه اين موزيک به ابزاري قدرتمند در دستان رهبران آن کشور نتنها براي روحيه دادن به مردم , بلکه براي تبليغات بدل گشت. پشتوانه قوي روسيه در زمينه موسيقي و عزم و نظم ايدولوژي کمونيسم در ترکيب با يک ديگر , قويترين و تاثير گذار ترين سرود ها و مارش هاي نظامي تاريخ رو خلق کرد .قدرت اين موسيقي هنوز بعد از دو دهه از فروپاشي آن سيستم بخوبي قابل حس ميباشد. مارش هاي انقلابي و نظامي شوروي توسط بقيه کشورهاي کومنيست مثل چين و کره شمالي و کشورهاي بلوک شرق نيز کپي و خوانده شد ..

اکنون به معرفي و ببرسي مهمترين و معروفترين آنها در اينجا مي پردازيم :


2.JPG

سرود انترناسيونال :
اين سرود و آهنگ يکي از معروف ترين آهنگ هاي سوسياليستي ميباشد در واقع آنرا ميتوان به سرود ملي همه سوسياليست هاي جهان تعبير کرد.
اين سرود با زبان هاي مختلفي خوانده شده, منتها در اين بين نسخه روسي آن از آهنگ و صلابت بيشتري برخوردار است. نسخه انگليسي و فارسي آن نيز موجود است .

اين اينجا دانلود کنيد.

سرود ملي اتحاد جماهير شوروي : اين سرود و آهنگ زيبا در سال 1943 به دستور استالين ساخته شد و بدل به سرود رسمي اتحاد جماهير شوروي شد. حتي بعد از سقوط شوروي و تاسيس روسيه , همچنان آهنگ اين سرود براي سرود ملي روسيه حفظ شد .تنظيم عالي و گروه کر آن به آن حسي از ميهن دوستي و گوش نوازي ميدهد. اين سرود, سرود رسمي تمام جمهوري هاي اتحاد جماهير شوروي هم بود, منتها به زبان خودشان .
اين اينجا دانلود کنيد.

ن
3.JPG

آهنگ بسيار زيباي My Army (ارتش من) : اين آهنگ توسط گروه کر ارتش سرخ خوانده شده, يکي از زيبا ترين و بهترين تنظيمات موسيقي در اين زمينه ميباشد. يکي از ويژگي هاي خاص گروه کر ارتس سرخ بالا و پايين رفتن گام صداها در سرود است که بخوبي در اين سرود ميتوانيد بشنويد .

از اين اينجا دانلود کنيد.

آهنگ بسيار زيبا و حماسي Polyushka Polye که بسيار معروف ميباشد, شايد آنرا بتوان زيباترين آهنگ در مجموعه ناميد .که حتما به گوش دوستان آشناست, شنيدن اين آهنگ حس خاصي به انسان ميدهد که مستقيما از قدرت موسيقي و اجراي فوق العاده آن مي آيد .

اين اينجا دانلود کنيد.

د
4.JPG

آهنگ حماسي و شور انگيز Partizan (پارتيزان) : اين آهنگ يکي از معروف ترين آهنگ ها و اجراهاي ارتش سرخ ميباشد که به زبان ها و در کشورهاي مختلفي باز خواني شده , در ده شصت و هفتاد که اوج قيام ها و گرايشات چپ در دنيا بود , اين آهنگ الهام بخش بسياري از گروه هاي مسلح مارکسيست و حتي غير مارکسيست که در حال جنگ مسلحانه با استبداد بودند قرار گرفت, ساخت آهنگ به روزگار جنگ جهاني دوم باز ميگردد .

از اينجا دانلود کنيد.

آهنگ زيباي Katiusha کاتيوشا که حکايت که داستان عشقي در باره دختري به همين نام در جنگ جهاني دوم ميباشد که حتما آشنايي داريد .

از اينجا دانلود کنيد.

د
5.jpg

آهنگ حماسي و شور انگيز Soviet March (مارش شوروي) : دوستاني که بازي Red Alert رو بازي کردند, حتما با اين آهنگ آشنايي دارند .پيشنهاد ميکنم حتما بشنويد .

از اينجا دانلود کنيد.

د
6.jpg
مادر وطن (مام وطن) فرزندانش را براي دفاع فرا ميخواند.


آهنگ نبرد يا دفاع مقدس The Sacred War .

اين آهنگ در زمان جنگ جهاي دوم ساخته شد به نوعي ميتوان اين آهنگ رو نماد جنگ جهاني دوم در روسيه دانست .شايد معروف ترين آن .


از اينجا دانلود کنيد.

د
12.jpg

آهنگ زيبا و حماسي Red army is the strongest( ارتش سرخ قويترين) است, اين نيز يکي ديگر از شاهکار ها در اين زمينست که پيشنهاد ميکنم حتما گوش دهيد.


از اينجا دانلود کنيد.

ه
آهنگ هاي مربوط به سواره نظام قزاق :

ه
9.JPG

سواره نظام قزاق يکي از معروف ترين و قديميترين گروههاي ارتش روسيه چه قبل از کمونيسم و چه بعد از آن است .قزاق نبايد آنها را با اهالي قزاقستان اشتباه گرفت ,در ايران به غلط به آنها قراق گفته ميشود در حالي که آنها Cossacks هستند. به طور کلي به اهلي کوهستانهاي قفقاز گفته ميشود .اينان مردماني جنگجو و مقاوم هستند .از قديم در ارتش روسيه از جايگاه ويژه اي برخوردار بودند و به به نوعي زبده ترين جنگجويان تزار بحساب مي آمدند, هنوز هم در روسيه هنگ هاي سواره قزاق وجود دارد .اينان يونيفرم و لباس مخصوص به خود را دارند .
اين دو آهنگ زيبا و قديمي در وصف آنهاست :

The Cossacks

از اينجا دانلود کنيد.

و همچنين

از اينجا دانلود کنيد.

آهنگ زيباي Lets Go که خود شاهکاريست در زمينه هم خواني گروه کر. جالب است براي صداي زير مثل خيلي از کارهاي ديگر ارتش سرخ از صداي زن استفاده نشده ,منتها شيوه خواندن اين احساس را القا ميکند که گروه دو صدايي ميباشد .


از اينجا دانلود کنيد.

د
10.jpg

آهنگ حماسي Farewell of Slavianka که احتمالا آشنا هستيد و معروف ميباشد .



از اينجا دانلود کنيد.

د

8.jpg
د
7.JPG
د
11.JPG

و همچنين آهنگ شنيدني Varchavianka .

و

از اينجا دانلود کنيد.

و در آخر آهنگ زيباي و حماسي Vallkur

د
13.jpg

اين آهنگ براي نيروي دريايي شوروي خوانده شده ,شيوه خواندن و فراز و فرود هاي آن و همچنين حالت و تم آهنگ بخوبي محيط بيکران دريا و صلابت ملوانان را نشان ميدهد , اگر فيلم اکتبر سرخ با بازي شو کانري رو ديده باشيد ,اين آهنگ در ابتداي فيلم نواخته ميشود. حتما بشنويد .

از اينجا دانلود کنيد.

در کل با مقايسه مارش ها و سرودهاي نظامي شوروي با بقيه جهان , شوروي با اختلافي بسيار زياد نسبت به ديگران در جايگاه نخست قرار ميگيرد .سالها اين آهنگ ها قويترين وسيله تبليغي نظام شوروي بود که حتي برد و قدرت آن از زراتخانه اتمي مهيب آن کشور نيز بيشتر بود و هست !

با احترام Stuka

ادامه دارد .....





به صورت تاپیک مهم پست شد.

ALI

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام به همگی
امروز یک مطلب جالب دیدم. اگر تکراری نیست قرار بدینش توی سایت. برام جالب بود. این موشک کاتیوشا داستان جالبی دارد.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نامش چيست؟
مطمئنم نام اين دختر را شنيده ايد:

«كاتيوشا» «katyusha»

كاتيوشا مخفف دوستانه ي «كاترين» است كه در روسي آن را «يكاترينا» تلفظ مي كنند. يعني اين نام در محافل رسمي استفاده نمي شود و فقط در محافل دوستانه و خيلي خودماني بيان مي شود. اگر بخواهيم مشابه آن را در فارسي بيان كنيم مي توان از اسم «محمد علي» نام برد كه مخفف دوستانه ي آن «مَمَل» مي شود. سير تغييرات اين اسم به شرح زير است:
كاترين--يكاترينا--كاتيا--كاتيوشا
Katherine--Ekatherina--Katya--Katyusha

باور كنيد كاتيوشاي قصه ي ما هيچ كاري به جنگ افزار سازي نداشت اما از قضاي روزگار نامش با نام يك موشك انداز گره خورد و بدون آنكه خودش بخواهد خيلي ها را به خاك و خون كشيد.

چهره ي بد كاتيوشا
به علت صداي زوزه مانند موشكهايش، آلمانيها آن را ارگ استالين «Stalin's Organ» مي ناميدند. فرانسوي ها، فنلانديها، سوئديها و نروژيها نيز همين نام را براي موشك انداز مخوف روسها استفاده مي كنند.

ظاهراً آرم خودروهاي موشك انداز «BM-13» با توجه به نام كارخانه ي سازنده ي آنها يعني وورونژ كومينترن «Voronezh Komintern» يك حرف «K» بود. سربازان و خدمه با توجه به معروفيت ترانه ي «كاتيوشا» در آن روزها (كه در ادامه بيشتر معرفي خواهد شد) به مزاح اين سلاح مرگبار را «كاتيوشا» ناميدند اما شوخي شوخي، اين اسم مستعار ماندگار شد!
نسل اول كاتيوشا كه به نام «BM-13» شناخته مي شدند، دقت چنداني در هدف گيري نداشتند اما تاثير رواني آن فوق العاده بود. وزن سر جنگي هر موشك كاتيوشا حدود 22 كيلوگرم بود و برد آن تقريباً 5.4 كيلومتر. يك قبضه كاتيوشا قادر بود با 16 موشكش در مدت 7 تا 10 ثانيه حدود 4 تن مواد منفجره را در داخل محدوده ي هدف فرود آورد.

براي تاثير رواني بيشتر، روسها كاتيوشا را در تعداد زياد به كار مي گرفتند و به علت قابليت تحرك فراوان، پس از شليك، واحدهاي كاتيوشا سريعاً جابه جا مي شدند. نقطه ضعف بزرگ آنها زمان زياد بارگذاري موشكها بود كه چيزي حدود يك ساعت طول مي كشيد.

كاتيوشا نخستين بار در شهر اورشا «Orsha» كه در كشور بلاروس كنوني قرار دارد عليه نيروهاي آلماني به كار گرفته شد و به دليل تاثير فوق العاده اش، از آن به بعد نقش يگان پشتيباني كننده ي نيروهاي پياده ي روسي را بر عهده گرفت.

در دوران هشت سال جنگ تحميلي، كاتيوشا يكي از ابزارهاي جنگي معمول بود كه به وسيله ي ايران و عراق استفاده شد. آسان نيست پاي درد دل كهنه سربازان آن سالها نشستن و شنيدن وصف تكه تكه شدن دوستانشان در زير لهيب تركشهاي كاتيوشا.

نام كاتيوشا آنقدر با «موشك انداز» عجين شده است كه امروز تقريباً هر نوع موشك اندازي كه قابليت شليك بيش از يك موشك داشته باشد، «كاتيوشا» ناميده مي شود الفاظي نظير: «ميني كاتيوشا» يا «كاتيوشاي بزرگ»، «كاتيوشاي كوچك» و امثالهم را حتماً شنيده ايد.

http://uzqqig.bay.livefilestore.com/y1ph1CQJO2AN_F8GnQMdZDiDik9iFJf08eUbsfo8jdFujtU5iqbXHoly3S6JxtQkGmjXrczCR2ws7RagMG44EP0wRgsb1wnpkZS/katyusha-01-katyusha.jpg?psid=1
http://uzqqig.bay.livefilestore.com/y1ph1CQJO2AN_GXj9C8Zlz-PzTtnjK2KITn-OPIDaOeKpDS3H5erUayEdczMBLFSsrVU79tT8RD_RD8tSFOryBwk99U_5_QgrBv/katyusha-02-bm_13.jpg?psid=1
http://uzqqig.bay.livefilestore.com/y1pNB8JgrYDb2u89KhMgDNTEQ6a82Aix3QoWFju4Fz_4ln-hbOQFqnb9ANnqH_yxII08rMkIeyAwRjFxF8i0tGlTssu9SKGNN0p/katyusha-03-Iran.jpg?psid=1
چهره ي خوب كاتيوشا

اما كاتيوشاي واقعي، دختر خوب و سر به راهي بود كه فقط براي نامزدش شعر زمزمه مي كرد. در زمان جنگ جهاني دوم ترانه ي كاتيوشا با آن ملودي ساده و به ياد ماندني اش خيلي زود در بين سربازان روسي پخش شد. ملودي كاتيوشا پس از جنگ جهاني دوم و در دهه ي 70 ميلادي به عنوان كازاچوك «Kozachok, Kazachok» نوعي رقص محلي اوكرايني، استفاده شد و امروز خيلي از هنرجويان موسيقي، ملودي كاتيوشا را به اسم كازاچوك مي شناسند. لینک دانلود در زیر متن قرار داده شده. (ذوق نکنید، خواننده یک تنور سیبیل کلفت است)

متن شعر كاتيوشا ساده و بي پيرايه است. ترجمه هاي مختلفي از آن را پيدا كردم كه در كليات مشتركند اما برخي مصرع ها تفاوتهايي دارد. متن انگليسي دو ترجمه اي كه بيشتر به دل مي نشست در زير درج شده است در ترجمه ي فارسي سعي كردم از نظر خودم دلنشين ترين مصرع را ترجمه كنم و براي رعايت امانت هر دو متن انگليسي را درج كرده ام:

كاتيوشا

درختان سيب و گلابي شكوفه كرده اند
مه رنگ پريده ي صبحگاهي روي رود مي خزد
كاتيوشا روانه ي ساحل رود است
ساحل شيبدار و مرتفع

قدم مي زند و شعري را زمزمه مي كند
در مورد عقاب دشتهاي خاكستري
در مورد عشق حقيقي اش
كه نامه هايش را نگه داشته بود

اي ترانه، اي ترانه ي دخترك دم بخت
همراه با خورشيد پرواز كن
برو به سوي آن سرباز در مرزهاي دور
همراه با تهنيت هاي كاتيوشا

بگذار او به خاطر آورد آن دخترك را،
به خاطر آورد ترانه اش را،
ياريش ده از سرزمين مادريش پاسداري كند،
همانطور كه كاتيوشا عشقش را پاس مي دارد.


Katyusha (1)
Apple and Pear trees were blooming, A mist rose from the river,
Katyusha walked to the river's high, rocky banks,

She walked and sang a song about her distant hero,
the one she loves, whose letters she holds,

Oh, song of a young girl, fly with the sun,
To the man at the far border carry a greeting from Katyusha,

Let him know that I am true, let him hear my song,
Let him protect our homeland, and Katyusha will protect our love.

Katyusha (2)
Pears and apples blossomed on their branches.
Mist (was) creeping on the river.
Katyusha set out on the banks,
On the steep and lofty bank.

She was walking, singing a song
About a grey steppe eagle,
About her true love,
Whose letters she was keeping.

Oh you song! Little song of a maiden,
Head for the bright sun.
And reach for the soldier on the far-away border
Along with greetings from Katyusha.

Let him remember an ordinary girl,
And hear how she sings,
Let him preserve the Motherland,
Same as Katyusha preserves their love.

يك ويرايش ديگر

سالها قبل در يك مجله (اگر اشتباه نكنم مجله ي داخلي صنعت نفت با نام پيك نفت)، داستاني خواندم در مورد اينكه كاتيوشا نام دختر يك مهندس روسي بوده است. يك روز كه مهندس به خانه باز مي گردد، مي بيند خانه اش به وسيله ي آلمانيها بمباران شده، همسرش كشته شده است و دخترش كاتيوشا بر سر ويرانه ها و جنازه ي مادر تند تند اشك مي ريزد. آن مهندس روسي قسم مي خورد سلاحي بسازد كه مثل اشكهاي دخترش بر سر آلمانيها آتش بريزد. و به اين ترتيب موشك انداز جديد اختراعي اين مهندس، كاتيوشا نام مي گيرد.

اين داستان با آن بار عاطفي و تراژيكش بسيار زيباست و حتي خود من هم دوست دارم آن را به عنوان وجه تسميه ي اين جنگ افزار قبول كنم، اما با توجه به زمان ساخت موشك انداز كاتيوشا، نمي تواند واقعي باشد چرا كه قراين نشان مي دهد روسها قبل از حمله ي آلمانيها اين سلاح را ساخته بودند و آن را محرمانه نگه داشته بودند.

طفلك كاتيوشا، اگر مي دانست قدم زدن او و اشعاري كه زمزمه مي كند اين قدر دردسر ساز مي شود، شايد هرگز نه پايش را از خانه بيرون مي گذاشت و نه قصد ازدواج مي كرد و در جواب خواستگارش هم مي گفت كه فعلاً مي خواهد درس بخواند!

نویسنده صاحب وبلاگ منبع: علي امين زاده
مراجع


*http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/katyusha.htm
*http://www.centralclubs.com/topic-t70728.html
*http://www.danceanddance.com/Dance_styles_review.php?Dance_style=232
*http://abcnotation.com/tunePage? a=trillian.mit.edu/~jc/music/abc/mirror/musicaviva.com/russia/katyusha/0000

منبع:
http://engineer2010.blogfa.com/post-20.aspx
---------------------------------------------------------------------------------------------------
این هم موسیقی کاتیوشا:
http://www.youtube.com/watch?v=2SLvtP6KMUM&feature=related
http://www.filefactory.com/file/cad30df/n/Katyusha.mp3
برای من که خیلی نوستالژیک بود. یاد جنگ سرد افتادم. icon_wink

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قبلا تو ویکی پدیا اطلاعات کمی در بارش خونده بودم ولی این خیلی کامل بود
خسته نباشی
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خواهش می کنم لست وار و بلک انجل عزیز،
از اون جا که چینی ها در زمینه ی کپی کاری ید طولایی دارند، یک نسخه ی کپی شده از این آهنگ را هم ساختن (بروسلی توش داره icon_wink با تجهیزات نظامیشون):
http://www.youtube.com/watch?v=xSf131a0e10&feature=related

این ورژن، فیلمی است که خود ژنرال های روس مشغول خواندن تصنیف هستند:
http://www.youtube.com/watch?v=UC5NFZZkVv0

و این ویدیو هم یاد آور جنگ دهشت ناک جهانی دوم است. جایی که این شعر در فضایش تولد یافت، نبردی که تنها قربانیان روسیش 14 میلیون انسان بود:
http://www.youtube.com/watch?v=vHO6rTgG_W0

به امید روزی که دیگر هیچ جنگی را شاهد نباشیم، آمین.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مطلب جالب و كاملي بود برادر حامد.
هرچقدر سعي كردم يه موضوع توش گير بيارم كه اظهار فضل!!! كرده باشم، چيزي گير نياوردم.
به ناچار، فقط پستم حاوي تشكر هست icon_eek !

راستي.
من شنيده بودم اين آهنگ، يه طورايي آهنگ تهييج كننده براي بانوان روسي بود كه پسران، همسران و دوست پسران!!! عزيزشون رو به جنگ بفرستن!
حالا راست و دروغش پاي منبع شنيده شده icon_wink !

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از دوست عزیز جناب Antiwar

تاپیک شما را در این تاپیک ادغام کردم .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر از همه ی دوستان، و داش علی عزیز،
جناب مصطفی، یاد بحث شوروی مون افتادم.
موسیقی بسیار تاثیر گذاریست حتی برای کسی مثل من که معنیشو نمی فهمد. بی اختیار رمان داستان یک انسان واقعی اثر بوریس پوله وی به ذهنم تدایی شد. اون رمان داستان یک خلبان روس در جنگ جهانی است که اهل ولگاست و منتظر اتمام جنگ برای برگشتن کنار نامزدش هست. ویراست کتاب توسط محمد رضا سرشار انجام شده.
دوستان چه سایتی شیلتر شکن نمی خواد آپلود کنم اونجا.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان چه سایتی شیلتر شکن نمی خواد آپلود کنم اونجا.




جناب حامد لطفا در هاست زیر آپلود کنید


http://www.parsaspace.com/

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باز هم تشکر از داش علی،
لینک های زیر نیاز به شیلتر شکنن ندارد:
گروه کر نظامیان روسی:
http://parsaspace.com/files/3376358884/?c=695
کپی کاری چینی ها از تصنیف:
http://parsaspace.com/files/6176358884/?c=695
و نهایتا تصاویری از جنگ جهانی دوم با موسیقی پس زمینه ی کاتیوشا:
http://parsaspace.com/files/9576358884/?c=695
(فایل ها با پسوند flv است. محض احتیاط عرض می کنم. اگر کسی نتونست بازشون کنه، gom player یا vlc را دانلود کند)
راستی جناب مصطفی، خود زن ها از کی راهی جنگ شدن؟ سرباز زن هم روس ها داشتن تا جایی که شنیده شده.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستش رو بخواين درخصوص جنگ جهاني دوم، اطلاعات حقير به اندازه‌ي نوك انگشت ساير دوستان نيست.
ولي چيزي كه من مي‌دونم اينه كه ارتش سرخ هم نيروهاي زن كم نداشته. حتي اردوگاه‌هاي كار اجباري هم بوده كه فقط مختص زن‌ها بوده و اداره‌ي اون هم بدست واحد زنان ارتش سرخ بوده (كه بعداً به اين اردوگاه‌ها، نيروهاي اسير آلماني هم اضافه مي‌شن كه صد البته برخورد اين زنان با نظاميان آلماني، بدتر از مردها نباشه، بهتر هم نبود icon_eek !).

بطور كل زن‌ها، بخصوص در كشورهاي كمونيستي در ارتش، نقش بسيار پررنگي دارن. حتماً رژه‌هاي مربوط به زنان رو در رژه‌هاي عمومي چين، كره‌ي شمالي و شوروي ديدين.

اما اينكه اين نيروها چطور و چه زمان وارد جنگ دوم جهاني شدن و اينك آيا اساساً تفكيك جنسيتي در گسيل اين نيروها به جنگ انجام گرفت يا خير، امري است كه بنده ازش بي‌اطلاعم.

ويكي پديا در اين خصوص، اطلاعات مختصر و مفيدي رو ارائه كرده :

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_Russian_and_Soviet_military

خوندن اين مقاله هم خالي از لطف نيست :

http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/aureview/1982/jan-feb/obrien.html

در پايان، يه نكته‌ي جالب و بامزه مي‌گم خدمتتون و اون اينكه يكي از برترين تك‌تيراندازان دنيا، يه زن به اسم «ليودميلا پاوليچنكو» هست كه براي اينكه يكم نصف شبي چشماتون باز بشه و خواب از سرتون بپره، متن انگليسي‌اش رو براتون مي‌ذارم‌ (دو خطه همش icon_eek !!) :

Lieutenant Lyudmila Pavlichenko (World War II) – female sniper with 309 confirmed kills, making her the most successful female sniper in history.
icon_eek icon_eek icon_wink

اينم اطلاعات تكميلي درمورد اين خواهرمون :

http://en.wikipedia.org/wiki/Lyudmila_Pavlichenko

البته ايشون يه خواهر رفيقي (دين كه نداشتن!!! icon_eek ) هم داشتن كه آمارشون كم از ايشون نبود (يكي كمتر همش!!) :

سركار عليه نينا لوبكوفسكي :

http://en.wikipedia.org/wiki/Nina_Lobkovskaya

حالا حامد جان! بازم مي‌خواي درمورد سربازاي زن شوروي بدوني؟ icon_eek

-------------------------------------------------

اطلاعات اضافي :
دوستاني كه مايل هستن يه تجديد خاطره‌اي براشون بشه، سري به اين تاپيك بزنن.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خمسه خمسه پس همين كاتيوشاست عجب ... خمسه خمسه كه به زبون عربيه ما ايرنيا همون كاتيوشا ميگيم والا غير icon_wink
كاتيوشا قديمياش خيلي خنده دار بودن لوله هاشونم تيرآهن 12 نبشي كار ميگذاشتن icon_eek
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Lieutenant Lyudmila Pavlichenko (World War II) – female sniper with 309 confirmed kills, making her the most successful female sniper in history.


icon_eek icon_eek icon_eek
بابا ایول! icon_wink
حتما شوهرشو توی حیاط منزل به درخت بسته و یک سیب گذاشته روی سرش و از چند صدمتری سیب رو میزده! البته برای تمرین! icon_eek icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منم یه آهنگ مربوط به ارتش سرخ سراغ دارم که از ریتمش خیلی خوشم میاد و اسم آهنگ هم(Polyushko Pole-Полюшко поле- ای زمین سرزمینم) هست.
شعر :
Field, my field, my wide field,
The heroes ride over the field,
hey, the heroes of the red army.

The girls are crying,
the girls are sorrowful today,
their sweethearts went away for a long time,
hey, their sweethearts went away to the army.

You girls, cast a glance,
cast a glance in our direction,
wave far down the road
Eh, the happy road

We only see
we see a grey cloud,
the spite of the enemy behind the forest
hey, the enemy's spite like a cloud.

Hey, girls, look,
we are ready to engage the enemy
our fleet-footed horses
our fast-driving tanks

Hey, while on the collective farms,
the work is efficiently progressing,
today we are scouts,
today we are keeping watch.
زمین,سرزمین من,سرزمین پهناور من
قهرمانان بر پهنه زمین می رانند
ای قهرمانان ارتش سرخ

دختران گریه می کنند
دختران امروز اندوهگینند
عزیزان دلشان مدتهاست که رفته اند
عزیزان دلشان رفته اند برای ارتش

شما دختران, نگاهی بیندازید
نگاهی در جهت ما بیندازید
برای انتهای جاده دست تکان دهید
جاده ی نشاط

ما فقط میبینیم
ما ابری خاکستری می بینیم
بدخواهی دشمن در پشت جنگل است
بدخواهی دشمن مانند یک ابر است

ای دختران نگاه کنید
ما حاظریم برای درگیری با دشمن
اسب های باد پایمان
تانک های سریعمان

هنگامی که کار بر روی مزارع با بازده در حال انجام است
امروز ما پیش آهنگیم
امروز نظاره گریم ( نظاره گر دشمن)
سوای شعرش ریتم زیبایی داره :
http://www.youtube.com/watch?v=CfBeeVKhPHE

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.