TANK

موشک بالستیک M-9 یا Df-15/css-6 چین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

موشک بالستیک M-9 یا Df-15/css-6 چین

--------------------------------------------------------------------------------

DF-15(با نام صادراتی:M-9 ;کد ناتو:CSS-6) موشک است یک مرحله ای با سوخت جامد که در دسته موشک های بالستیک با برد کوتاه(SRBM) قرار دارد.این موشک توسط CASC مرکز تحقیقات موتور راکت چنین(که امروزه ARMT یا صنایع فضایی چین نامیده می شود) طراحی و ساخته شده است.نام این موشک زمانی مطرح گشت که PLA چندین موشک را به تنگه بحران زده تایوان شلیک کرد.این مشک جزو موشک های استراتژیک غیر هسته ای چین در قسمت توپخانه محسوب میشود.
طراحی این موشک در سال 1985 شروع گشت و اولین پرواز ازمایشی خود را در سال 1987 انجام داد.این موشک برای اولین بار در نمایشگاه صنایع دفاعی که در سال 1988 در شهر بیاجنگ چین برگذار شد نمایش داده شد.
M-9 می تواند کلاهکی اتمی50 تا 320 کیلوتنی و یا کلاهک متعارف 320 کیلوگرمی را تا مسافت 600 کیلومتری(373 مایلی) حمل نماید.مدل های قدیمی تر این موشک دقت خطایی بین 300 تا 600 متر را دارا بودند که در مدل های جدیدتر این دقت به 150 تا 500 متر رسیده است(مدل های بروز شده این موشک دارای دقت خطای 30تا 40 متری می باشند). علت دقت بالای این موشک استفاده از سیستم خلبان خودکار پیشرفته در کنار سیستم موقعیت یاب جهانی GPS می باشد.
این موشک از موتوری تک مرحله ای با سوخت جامد سود می برد که سرعتی برابر با 6 ماخ را در فاز نهایی به این موشک می بخشد
M-9 به وسیله لانچرهای متحرک خود قابلیت جابجایی سریع را دارست که به این موشک امکان تغییر مکان سریع برای جلوگیری از شناسایی شدن توسط دشمن و استفاده در شرایط بحرانی را می بخشد.
M-9 بردی دو برابر موشک اسکاد را دارست اما از کلاهک سبکتری سود می برد و خسارات کمتری را به هدف وارد میکند.سیستم هدایت خودکار و GPS مدرن این موشک امکان هدف گیری دقیق را برای نیروهای نظامی استفاده کننده فراهم می اورد.
M-9 در هدف گیری بسیار تواناست و با سیستم خلیان خودکار خود که توسط کامپیوتر دیجتالی کنترل میشود استفاده از نیروی انسانی قبل از پرتاب را به حداقل رسانده است.
نسخه سوریه ای این موشک شباهت زیادی به مدل ایرانی دارد,اعتقاد بر این است که موشک های ایران و سوریه با کلاهک 320 کیلوگرمی توانایی رسیدن به برد 800 کیلومتر(497 مایل) را نیز دارا هستند.
جمهوری خلق چین تحت فشار امریکا قرار داد فروش این موشک ها را کنسل کرد اما تکنولوژی این موشک ها به کشورهای ایران,پاکستان و مصر فروحته شده است.

تصویر
--------------------------------------------------------------------------------
خصوصیات
عملکرد: موشک بالستیک کوتاه برد(SRBM)
نام موشک:,M-9,DF-15(کد ناتو:CSS-6)
سازنده: صنایع فضایی چین(ARMT)
کشور سازنده: جمهوری خلق چین
پیشرانه: موتور تک مرحله ای/سوخت جامد
طول:9.10 متر
قطر: 1 متر
برد: 600 کیلومتر(برخی منابع از برد 800 کیلومتری سخن گفته اند)
دقت خطا(CPE) : بین 30 تا 40 متر /در مدل های بروز شده
سرعت: 6 ماخ در فاز نهایی
سیستم هدایت: خلبان خودکار و سیستم مکان یابی ماهواره ای(GPS)
کلاهک: متعارف 320 کیلوگرمی/اتمی 90 کیلوتنی
مورد استفاده در:چین,سوریه,ایران,لیبی
ورود به خدمت:1987
● نویسنده: امیرحسام ملایی یگانه

ویرایش شده در توسط mahdavi3d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
DF-15(با نام صادراتي:M-9 ;كد ناتو:CSS-6) موشكی است يك مرحله اي با سوخت جامد كه در دسته موشك هاي بالستيك با برد كوتاه(SRBM) قرار دارد.اين موشك توسط CASC مركز تحقيقات موتور راكت چين(كه امروزه ARMT يا صنايع فضايي چين ناميده مي شود) طراحي و ساخته شده است.نام اين موشك زماني مطرح گشت كه PLA چندين موشك را به تنگه بحران زده تايوان شليك كرد.اين موشك جزو موشك هاي استراتژيك غير هسته اي چين در قسمت توپخانه محسوب مي شود.

طراحي اين موشك در سال 1985 شروع گشت و اولين پرواز ازمايشي خود را در سال 1987 انجام داد.اين موشك براي اولين بار در نمايشگاه صنايع دفاعي كه در سال 1988 در شهر بياجنگ چين برگذار شد نمايش داده شد.

M-9 مي تواند كلاهكي اتمي50 تا 320 كيلوتني و يا كلاهك متعارف 320 كيلوگرمي را تا مسافت 600 كيلومتري(373 مايلي) حمل نمايد.مدل هاي قديمي تر اين موشك دقت خطايي بين 300 تا 600 متر را دارا بودند كه در مدل هاي جديدتر اين دقت به 150 تا 500 متر رسيده است(مدل هاي بروز شده اين موشك داراي دقت خطاي 30تا 40 متري مي باشند). علت دقت بالاي اين موشك استفاده از سيستم خلبان خودكار پيشرفته در كنار سيستم موقعيت ياب جهاني GPS مي باشد.

اين موشك از موتوري تك مرحله اي با سوخت جامد سود مي برد كه سرعتي برابر با 6 ماخ را در فاز نهايي به اين موشك مي بخشد

M-9 به وسيله لانچرهاي متحرك خود قابليت جابجايي سريع را دارست كه به اين موشك امكان تغيير مكان سريع براي جلوگيري از شناسايي شدن توسط دشمن و استفاده در شرايط بحراني را مي بخشد.

M-9 بردي دو برابر موشك اسكاد را دارست اما از كلاهك سبكتري سود مي برد و خسارات كمتري را به هدف وارد ميكند.سيستم هدايت خودكار و GPS مدرن اين موشك امكان هدف گيري دقيق را براي نيروهاي نظامي استفاده كننده فراهم مي اورد.

M-9 در هدف گيري بسيار تواناست و با سيستم خليان خودكار خود كه توسط كامپيوتر ديجتالي كنترل ميشود استفاده از نيروي انساني قبل از پرتاب را به حداقل رسانده است.

نسخه سوريه اي اين موشك شباهت زيادي به مدل ايراني دارد,اعتقاد بر اين است كه موشك هاي ايران و سوريه با كلاهك 320 كيلوگرمي توانايي رسيدن به برد 800 كيلومتر(497 مايل) را نيز دارا هستند.

جمهوري خلق چين تحت فشار امريكا قرار داد فروش اين موشك ها را كنسل كرد اما تكنولوژي اين موشك ها به كشورهاي ايران,پاكستان و مصر فروحته شده است.


منبع : www.moshaki-nezam.blogfa.com/cat/-41.aspx

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
DF-15(با نام صادراتي:M-9 ;كد ناتو:CSS-6) موشكی است يك مرحله اي با سوخت جامد كه در دسته موشك هاي بالستيك با برد كوتاه(SRBM) قرار دارد.اين موشك توسط CASC مركز تحقيقات موتور راكت چين(كه امروزه ARMT يا صنايع فضايي چين ناميده مي شود) طراحي و ساخته شده است.نام اين موشك زماني مطرح گشت كه PLA چندين موشك را به تنگه بحران زده تايوان شليك كرد.اين موشك جزو موشك هاي استراتژيك غير هسته اي چين در قسمت توپخانه محسوب مي شود. طراحي اين موشك در سال 1985 شروع گشت و اولين پرواز ازمايشي خود را در سال 1987 انجام داد.اين موشك براي اولين بار در نمايشگاه صنايع دفاعي كه در سال 1988 در شهر بياجنگ چين برگذار شد نمايش داده شد. M-9 مي تواند كلاهكي اتمي50 تا 320 كيلوتني و يا كلاهك متعارف 320 كيلوگرمي را تا مسافت 600 كيلومتري(373 مايلي) حمل نمايد.مدل هاي قديمي تر اين موشك دقت خطايي بين 300 تا 600 متر را دارا بودند كه در مدل هاي جديدتر اين دقت به 150 تا 500 متر رسيده است(مدل هاي بروز شده اين موشك داراي دقت خطاي 30تا 40 متري مي باشند). علت دقت بالاي اين موشك استفاده از سيستم خلبان خودكار پيشرفته در كنار سيستم موقعيت ياب جهاني GPS مي باشد. اين موشك از موتوري تك مرحله اي با سوخت جامد سود مي برد كه سرعتي برابر با 6 ماخ را در فاز نهايي به اين موشك مي بخشد M-9 به وسيله لانچرهاي متحرك خود قابليت جابجايي سريع را دارست كه به اين موشك امكان تغيير مكان سريع براي جلوگيري از شناسايي شدن توسط دشمن و استفاده در شرايط بحراني را مي بخشد. M-9 بردي دو برابر موشك اسكاد را دارست اما از كلاهك سبكتري سود مي برد و خسارات كمتري را به هدف وارد ميكند.سيستم هدايت خودكار و GPS مدرن اين موشك امكان هدف گيري دقيق را براي نيروهاي نظامي استفاده كننده فراهم مي اورد. M-9 در هدف گيري بسيار تواناست و با سيستم خليان خودكار خود كه توسط كامپيوتر ديجتالي كنترل ميشود استفاده از نيروي انساني قبل از پرتاب را به حداقل رسانده است. نسخه سوريه اي اين موشك شباهت زيادي به مدل ايراني دارد,اعتقاد بر اين است كه موشك هاي ايران و سوريه با كلاهك 320 كيلوگرمي توانايي رسيدن به برد 800 كيلومتر(497 مايل) را نيز دارا هستند. جمهوري خلق چين تحت فشار امريكا قرار داد فروش اين موشك ها را كنسل كرد اما تكنولوژي اين موشك ها به كشورهاي ايران,پاكستان و مصر فروحته شده است. خصوصيات عملكرد: موشک بالستيك كوتاه برد(SRBM) نام موشك:,M-9,DF-15(كد ناتو:CSS-6) سازنده: صنايع فضايي چين(ARMT) كشور سازنده: جمهوري خلق چين پيشرانه: موتور تك مرحله اي/سوخت جامد طول:9.10 متر قطر: 1 متر برد: 600 كيلومتر(برخي منابع از برد 800 كيلومتري سخن گفته اند) دقت خطا(CPE) : بين 30 تا 40 متر /در مدل هاي بروز شده سرعت: 6 ماخ در فاز نهايي سيستم هدايت: خلبان خودكار و سيستم مكان يابي ماهواره اي(GPS) كلاهك: متعارف 320 كيلوگرمي/اتمي 90 كيلوتني مورد استفاده در:چين,سوريه,ايران,ليبي ورود به خدمت:1987

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.