mvb_mehrdad

مقايسه قدرت نظامي ايران و عربستان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جنگ روانی بین ایران و عربستان :

قبل از شروع این منوضوع من یه فلش بک میزنم به حوادث رخ داده در ایران و مشخصات اون ...

یه گروهکی به نام سبزک(!) را افتادن و سعی کردن بهر پایه همین جنگ روانی یه اکثریت کثیر رو شکست بدن! کارشون احمقانه به نظر میرسید ولی حرکت حساب شده بوده و هست خصوصاً در علوم نظامی.


تو پرانتژ یه چندتا از مشخصات اینا و روش کارشون در جنگ روانی رو اشاره کنم:

1- این سبزک ها مقدسند و هر کی با اونا نباشه هتاک ،بی تربیت و... پس انها حق دارن هر توهینی رو هرجور خواستن بکنن ولی اگه رقیب خواست حرف بزنه و جواب بده با مظلوم نمایی و قیافه حق به جانب دیگران رو متقاعد کنند که رقیب بی ادبه نه اونا!

2- ایجاد توهم و بزرگ نمایی....
اوها همیشه همه چیز رو بهتر میدونن ....اونا همه زمینها زمینه تخصصیشونه(!) پس وقتی نظر میدن کسی نباید بگه اون نظر درست نیست .... این روشیه که سعی میکنن با گفتن و سر هم کردن یه سری ادعا و یا مدارک جعلی یا واقعی بهش دست پیدا کنند....
مثلاً اگه کسی در زمینه نفت کشور بگه اوضاع خوبه اونا وظیفه دارن با ادعای اینکه "داداش من خودم مهندس شرکت نفتم" یا " داداشم مدیرکل نفت جنوبه" یا امثالهم شروع به شانتاژ کنن....
اینجوری دروغ ها رو راحت به خورد دیگران میدن و بقیه هم دیگه به دنبال تحقیق نمیرن چون طرف داره میگه" من خودم متخصص این کارم " من خودم سالها رئیس شرکتی بودم که این کارا رو کرده".... و هرکی دیگه بخواد بحث کنه باید با روش تحقیر آمیز حرفهای اونو مورد حمله قرار داد ....

3- فرا فکنی و وارونه کردن موضوعات....
همیشه میشه موضوعی که به ضررت داره تموم میشه رو با طرفندای روانشناسی به نفعت برگردونی و اینها از این مسئله استفاده میکنن...

مثلاً بحثی صورت میگیره و از طرف یه سبز گفته میشه ایران *** موشک داره و با چند شلیک موشکش تموم میشه اگه رقیب یه سبز بیاد بگه نگید موشکهای ایران کمه و *** موشک داره شما که نمیدونید و با این کار بار منفی به جامعه ندید سریع سبزهای دیگه باید موضوع رو این جور ماله کشی کنن که : هی فلانی تو که نمیدونی موشک ایران چند تاست چرا میگی موشکامون کم نیست(!)با این کار داری به دشمن اطلاعات میدی!! بعد هم طبق معمول شلوغ بازی و موضوع خیلی راحت به نفع سبزک ها تموم میشه !

{اگه قسمت شد رفتید خدمت حتماً تو کلاسهای تئوری دوره آموزشی بهتون میگن که : اگه تفنگت فشنگ نداره به هیچ قیمت نزار دشمن روبروت اینو بفهمه }

{یه یادی هم از طرح هدفمندی یارانه ها کنم که هرچی دولت میگفت بابا! کار اقتصادی و کارشناسی کردم تورم زیر 20 درصد افزایش پیدا میکنه این جنابان رنگی میومدند و تریبونها رو میگرفتن و اول کار میگفتن ملت من 700 سال در بهترین دانشگاههای دنیا اقتصاد درس دادم... بعد دیگه بدون هیچ دلیلی ادعا میکردن که 70 درصد تورم میشه! و ملت هم خیلیاشون به ادعای اون 700 سال درس و دانشگاه معتبر نمیپرسیدن چرا 70 درصد از کجا میدونی ؟بیشتر توضیح بده! و.... }


-----------------
اما به این مقدمه کوتاه به جنگ روانی که عربستان با همین ابزار ها بر علیه ایران راه میندازه بپردازیم:

داستان فدراسیون فوتبالشون رو که شنیدید که راه افتادن تو دنیا که ایران امنیت نداره ما باید بازیامون کشور ثالث باشه!

عربستان از هر ابزاری برای جنگ روانی استفاده خواهد کرد...
اما سوال اینجاست که برای ترسوندن ایران در زمینه روانی چه ابزارهایی دارن؟

1- اتحاد همه دنیای عرب بر علیه ایران:
قطعاً یکی از مهمترین زمینه هایی که به مردم خودشون اطمینان و مردم ایران رو وحشتزده کنن اینه که اینجور وانمود بشه که جنگ بر علیه عربستان به تنهایی نیست و کل دنیای عرب از مصر تا مغرب و خاورمیانه همه با عربستان بر علیه ایران متحد خواهند شد...
(ایجاد توهم ما بیشماریم به سبک عربستانی!)

2- ایران وسیله دفاعی نداره و عربستان بهترین تجهیزات روز دنیا رو داره...
این یکی از تابلو ترین کارایی که به صورت مداوم در حال انجامه خرید های تسلیحاتی سنگین ولو اینکه اصولاً نشه ازش استفاده کرد! و البته مثل همون کاری که برای حزب الله انجام دادن ادعای اینکه حزب الله تا 2 روز دیگه موشکهاش تموم میشه...دیگه نداره... شلیکهاش رو کاهش داده تا بیشتر دووم بیاره و ... چیزایی بود که وهابیون اون روزا پا به پای صهنویستها تبلیغ میکردن...
این داستان برای ایران هم خواهد بود... نیروهای ایران تجهیزات ندارن...خستن....گرسنن....به زور حومت میجنگن و ....


3- صحنه بین المللی هم جاییه که عربا شروع با خبرسازی خواهند کرد...
اینم مهمه چون خیلی از روابط دوستانه ایران رو ممکنه از بین ببره. اونها سعی میکنن خودشون رو حق به جانب نشون بدن و کارای ایران رو خلاف قوانین جهانی بدونن و با سند سازی ها اثبات کنند که ایران متجاوز و کلاً یه تهدید جهانیه!






انشاءالله برای دنبال کردن این موضوع که مهم هم هست یاری کنند دوستان...
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست گرامی شما یه جا تو پستت دو صفحه قبل نوشتی بودجه ایران 400 میلیارد دلاره که این رقم صد در صد اشتباهه.[/quote]

نه رقم درسته....

بودجه پیشنهادی دولت برای سال 1390 ،[b] 539 هزار میلیارد تومان[/b] هست.

[img]http://www.hamshahrionline.ir/images/2011/2/bodjeh-121-gh.gif.jpg[/img]

با تشکر برای استناد و تحقیق بیشتر لینک زیر رو مطالعه کنید:
http://www.hamshahrionline.ir/news-128852.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بولتن نیوز نوشت:
درباره دیدار هفته گذشته رابرت گیتس با ملک عبدالله، دولت عربستان سعودی قصد دارد، قدرت دریایی خود را با تجهیز ناوگان دریایی به کشتی های جنگی اندازه متوسط و همچنین موشک های سطح به سطح افزایش دهد.

این برنامه كه کلیدی ترین خرید تسلیحاتی از آمریکاست، به «برنامه دوم توسعه دریایی»معروف است كه ارزش آن 23 میلیارد دلار برآورد شده و در مدت ده سال به اجرا درمی آید. اين معامله را مي توان دومین خرید بزرگ عربستان پس از جنگ دوم خلیج فارس و اشغال کویت توسط عراق دانست.

نیروی دریایی آمریکا امروز فاش نمود که وزارت دفاع و هوانوردی عربستان سعودی، خواهان خریداری ناوهای جنگی دریایی که قابلیت دفاع موشکی و زمینی را داشته باشد و همچنین خریداری بالگردهای جنگی و ناوچه های گشت زنی و ساختن زیرساخت های دریایی و مراکز فرماندهی دریایی و آموزش و تجهیز بخشهای آموزشی است.

نیروی دریای آمریکا می گوید: پیشنهاد دقیق مالی این درخواست ها را در ماه آینده میلادی به طرف سعودی اعلام خواهد کرد.

هرچند سعودی ها تاکنون نوع ناوهای جنگی را مشخص نکرده اند، بر پایه سوابق به نظر می رسد که آنها به ناوهای «لیتورال» علاقه مندند که نوع جنگی «کوروت» آن را از آمریکا خریداری نمایند.

اما سعودی ها قصد دارند، این ناوهای جنگی را با سیستم دفاع هوایی «ایگس» تولید کمپانی «لاکهید مارتین» مجهز کنند.

اکنون آمریکا بر دو نوع «ناو جنگی لیتورال» برای مقابله با سیستم تهاجمی در منطقه که دارای سرعت کافی و دقت باشند و با تجهیزات دریایی منطقه بتوانند مقابله نمایند، تمرکز کرده است.

این ناوهای جنگی قابلیت حمل دو فروند بالگرد «سی هاوگ اس-اچ-60» و همچنین توپ های 57 میلیمتری ضد هوایی «ام-کا-110» را دارد که می توناند با سرعت 47 گره دریایی حرکت کنند.

کمپانی لاکهید مارتین نوع مستقل این ناوهای جنگی را دارد. اگر چه ناوهای کلاس آزاد معروف هستند توسط کمپانی «جنرال داینامیک» آمریکا ساخته می شوند.

انتظار می رود که عربستان سعودی 12 فروند از این نوع کشتی ها را که با سیستم موشکی ایگس مجهزند، خریداری نماید و برای آنها کشتی ها با این قابلیت طراحی و ساخته شود.

تنها ناو جنگی که با سیستم موشکی ایگس تجهیز شده، ناو 5200 تنی «نانسن» نروز و همچنین ناو 6200 تنی «بازن» برزیل است. اگرچه این ناوها برای دریاهای عمیق ساخته شده است اما سعودی ها می خواهند که این ناوها به نحوی طراحی شوند که در دریای کم عمق خلیج فارس هم بتوانند از این ناوها استفاده کنند.

همچنین این معامله تسلیحاتی که انتظار می رود، رقم آن به 67 میلیارد دلار افزایش یابد و تجهیزات در مدت 15 تا 20 سال ارسال شود شامل فروش 84 فروند هواپیمای جنگنده شکاری «بوئینگ اف-15 اس» و همچنین به روز کردن 70 فروند هواپیماهای موجود «اف-15اس» موجود نیروی هوایی عربستان سعودی می باشد.

همچنین فروش تانک های «ابراماس» مدل ام یک ای-2 ساخت کمپانی جنرال داینامیک و بیش از 120 فروند بالگرد است.

در بزرگترین معامله تسلیحاتی تاریخ آمریکا انتظار می رود از مدل بالگردهایی استفاده شود که کشتیهای گشتی دریایی عربستان سعودی را بتوانند حمایت کنند مورد خریداری قرار خواهند گرفت.

نیروی دریایی عربستان سعودی با 13500 نفر خدمه دارای دو ناوگان است که یکی از آنها از دیگری بزرگتر است و در ساحل شرقی عربستان در بندر «جبیل» در خلیج فارس قرار دارد و ناوگان دیگر سعودی در دریای سرخ به مرکزیت فرماندهی شهر ریاض مستقر شده است.

نیروی دریایی سلطنتی سعودی دارای سه ناو جنگی بزرگ که با سیستم موشکی «اگزوسه» مدل «ام -ام-40» و همچنین چهار فروند ناو چه جنگی «لافیهات» مدل «اف-3000» مجهز است که به وسیله کمپانی فرانسوی «دی-سی-ان» در بندر لورینت ساخته شده اند.

لازم به ذکر است عربستان سعودی در مقطعی قصد خریداری 6 تا 8 فروند زیردریایی به ارزش 4 تا 6 میلیارد دلار را داشته که از خریداری زیردریایی منصرف شده است.

گفتني است، بعد از حوادث به وجود آمده در خاورميانه و قيام‌هاي مردمي در مصر و ساير كشورها، ايالات متحده و اسرائيل قصد دارند تا از عربستان به عنوان حافظ منافع اسرائيل در منطقه به جاي مصر استفاده كرده و آل سعود، نقش حسني مبارك، ديكتاتور مصر را بازي كند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/158468/جزییات-قرارداد-سنگین-نظامی-آمریکا-و-عربستان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
متاسفانه فرصت مطالعه نظرات دوستان عزیز رو نداشتم.اما خبری رو اکنون مشاهده کردم که فکر کنم نتیجه گیری مناسبی برای این بحث شما عزیزان باشد.گرچه دوستان رعایت انصاف رو خصوصا در نظرسنجی نکردند،اما به هر حال امیدوارم بحث با این خبر ختم شود. :evil:

[b]روزنامه الریاض چاپ عربستان چند روز پیش اقدام به انتشار یک گزارش تصویری کرد و در آن قدرت بالای! نظامیان خود را به تصویر کشید.[/b][/color]
[color=red][b]چند روز پس از این اقدام بود که سفیر عربستان در قاهره نیز با دیدن این تصاویر، دچار توهم شد و حرف‌هایی را در زمینه اعمال قدرت نظامی علیه ایران مطرح کرد که به نظر می‌رسد باید درستی یا نادرستی این حرف‌ها را با نگاهی به تصاویر یادشده قضاوت کرد.[/b][/color]
[color=darkblue]این سه تصویر در سایت روزنامه «الریاض» منتشر شده‌اند:

[align=center][img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/1/24/89866_280.jpg[/img][/align]
- در تصویر فوق نظامیان عربستانی در حالی که تجهیزات نظامی پیشرفته! خود را منقوش به عکس شاه 87 ساله خود کرده‌اند، آمادگی خود را برای رفتن به جنگ اعلام می‌کنند.


[align=center][img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/1/24/89867_650.jpg[/img][/align]
در این تصویر توانایی نظامیان عربستانی در اتخاذ روش‌های مختلف(!) برای تیراندازی به سمت بادکنک‌ها به نمایش گذاشته شده است!


[align=center][img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/1/24/89868_184.jpg[/img][/align]
این تصویر نیز مربوط به یکی از تمرینات مخصوص کماندوهای آل سعود است. آنها با برعکس گرفتن اسلحه تمرین می‌کنند که چگونه در صحنه جنگ؛[b] پشت به دشمن و رو به میهن فرار کنند[/b].
همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، اساسا در بین نظامیان آل سعود تیراندازی به سمت بادکنک و سایر هدف‌های مهم به همین شکل انجام می‌شود.


نظرات کاربران:

- اقا اینا چطور از فاصله 2کیلومتری بادکنک به این کوچکی و با این رنگ نامشخص رو هدف میگیرند؟؟! واقا تهجب اوره من میترسم از اینا

-اقا اون مشکیا به بادکنک که شلیک نمیکنن!
دارن به اون سیبل در فاصله یک تا دومتری شلیک میکنن
فکر کنم اگه به هدف بزنن اونوقت اون بادکنک ها رو بهشون هدیه میدن!!!

-به اين ميگن ارتش باد كنكي
[/color]
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/158386/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86!-+%D8%B9%DA%A9%D8%B3]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]سلام
متاسفانه فرصت مطالعه نظرات دوستان عزیز رو نداشتم.اما خبری رو اکنون مشاهده کردم که فکر کنم نتیجه گیری مناسبی برای این بحث شما عزیزان باشد.گرچه دوستان رعایت انصاف رو خصوصا در نظرسنجی نکردند،اما به هر حال امیدوارم بحث با این خبر ختم شود. :evil:

[b]روزنامه الریاض چاپ عربستان چند روز پیش اقدام به انتشار یک گزارش تصویری کرد و در آن قدرت بالای! نظامیان خود را به تصویر کشید.[/b][/color]
[color=red][b]چند روز پس از این اقدام بود که سفیر عربستان در قاهره نیز با دیدن این تصاویر، دچار توهم شد و حرف‌هایی را در زمینه اعمال قدرت نظامی علیه ایران مطرح کرد که به نظر می‌رسد باید درستی یا نادرستی این حرف‌ها را با نگاهی به تصاویر یادشده قضاوت کرد.[/b][/color]
[color=darkblue]این سه تصویر در سایت روزنامه «الریاض» منتشر شده‌اند:

[align=center][img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/1/24/89866_280.jpg[/img][/align]
- در تصویر فوق نظامیان عربستانی در حالی که تجهیزات نظامی پیشرفته! خود را منقوش به عکس شاه 87 ساله خود کرده‌اند، آمادگی خود را برای رفتن به جنگ اعلام می‌کنند.


[align=center][img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/1/24/89867_650.jpg[/img][/align]
در این تصویر توانایی نظامیان عربستانی در اتخاذ روش‌های مختلف(!) برای تیراندازی به سمت بادکنک‌ها به نمایش گذاشته شده است!


[align=center][img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/1/24/89868_184.jpg[/img][/align]
این تصویر نیز مربوط به یکی از تمرینات مخصوص کماندوهای آل سعود است. آنها با برعکس گرفتن اسلحه تمرین می‌کنند که چگونه در صحنه جنگ؛[b] پشت به دشمن و رو به میهن فرار کنند[/b].
همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، اساسا در بین نظامیان آل سعود تیراندازی به سمت بادکنک و سایر هدف‌های مهم به همین شکل انجام می‌شود.


نظرات کاربران:

- اقا اینا چطور از فاصله 2کیلومتری بادکنک به این کوچکی و با این رنگ نامشخص رو هدف میگیرند؟؟! واقا تهجب اوره من میترسم از اینا

-اقا اون مشکیا به بادکنک که شلیک نمیکنن!
دارن به اون سیبل در فاصله یک تا دومتری شلیک میکنن
فکر کنم اگه به هدف بزنن اونوقت اون بادکنک ها رو بهشون هدیه میدن!!!

-به اين ميگن ارتش باد كنكي
[/color]
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/158386/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86!-+%D8%B9%DA%A9%D8%B3]منبع[/url][/quote]


ضمن اینکه از حضور شما بسیار بسیار تشکر میکنم.

این نکته رو اشاره کنم که این خبر در صفحات قبل توسط عزیزان دیگه منتشر و مورد کالبد شکافی دقیق قرار گرفته بود این ادوات خاص.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اون فاصله كم اگر مرحوم مغفور پدر بزرگ منم زنده بود مي تونست بادبادك ها را بتركاند :evil:
اصلا سوزن بدن باهاش بادبادكها را بتركانند :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاربر عزیز: marshal1987

نیومدم که به کامنت قبل شما پاسخی بدم چون از لحاظ من اون بحث تمومه.

چرا در مورد سوتی ای که در زمینه میدان پارس شمالی دادی حرفی نمیزنی؟ و بحث رو به مسایل سیاسی و جناحی کشوندی؟ (نیازی نمی بینم که بیام و کارت پرسنلی خودم رو اسکن کنم و اینجا بذارم که شما متوجه بشی وقتی میگم این حیطه کاری منه درست میگم)

خیلی محترمانه بهتون بگم که دسته بندی و جناحبندی سیاسی و حزبی که شما کردی هیچ ربطی به بحث این تاپیک و حرف های فبلی ما نداشت، در ضمن شما معیار شناخت و تشخیص آدمها و تفکرشون نیستی. اون چیزی که صحیح و درسته توسط دین و مذهب و رهبر ما مشخص شده و همه میدونن. شما در سطحی نیستید که بیاید و با الفاظ توهین آمیز و سطحی خودتون کاربران دیگه رو به تمسخر بگیرید.از مدیران سایت میخوام که این وضعیت رو بررسی کنند چون لحن نوشته های شما واقعا داره آزاردهنده میشه. لحن و نحوه برخورد غلط شما باعث میشه که حتی حقیقت و درستی هم زشت جلوه کنه.

قبلا که خود آقا سعید بودند خیلی سریع با این نحو صحبت کردن و تیکه انداختن برخورد میکردند. اول اخطار میدادند و در صورت تکرار اخراج از سایت.
بهتره قبل از اینکه خودت رو میزان و معیار شناخت آدمها بدونی و نظرات مخالف خودت رو به تمسخر بگیری، به تاریخ عضویت خودت و دیگر کاربرها نگاه کنی و بعد ادعا کنی.
از مدیران این انجمن میخوام که یه بررسی انجام بدن در مورد نظرات قبلی و تصمیم گیری کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از این پست به بعد با هر گونه مطلب انحرافی بدون تذکر برخورد خواهد شد.
دوستان لطفا رعایت کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون جناب سینا.


- من به هیچ کس اشاره نداشتم...... در مورد پارس شمالی.... بله من با میدان قطری ها اشتباه گرفتم... بحثم سر توافق ایران قطر بود! (این به بحث نظامی مربوط بود و نکته انحرافی نبود جناب سینا)


این چندمین باره از الفاظ تهدید به اخراج و ... استفاده میشه از طرف بعضی کاربرا .

خواهش میکنم این موضوع هم توجه بشه.

انشاءالله بحث رو در مورد تبعات اقتصادی جنگ برای عربستان با دوستان ادامه خواهیم داد.


با تشکر از تیم مدیریت...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]وزیر خارجه قطر:[/b]
ایران کشور بزرگ و عظیمی است نباید آن را تحریم کرد


ه گزارش عصر ایران، شيخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت وگو با شبکه آمریکایی "ای بی سی نیوز" ضمن انتقاد شدید از سیاست های آمریکا در برابر ایران گفت: ایران کشور بزرگ و عظیمی است لذا[color=red] نباید به آن حمله کرد یا این کشور را تحریم کرد.[/color]

وزیر امور خارجه قطر افزود: تحریم های بین المللی علیه ایران تاثیر گذار نیستند. نباید ایران را در یک گوشه محاصره کرد. دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قبلا برای ارتباط با ایران اقدام کرده بود که موفقیت آمیز نبود اما باید این اقدام خود را دوباره تکرار کند.

وی با طرح این پرسش که چگونه ممکن است صلحی را که ما می خواهیم در منطقه ببینیم گفت : صلح براساس تفکر قدرت های بزرگ ایجاد نمی شود زیرا آنها در برخی مواقع، تصمیم های اشتباه می گیرند. همه تحریم های اعمالی علیه ایران به تحقق صلح کمک نمی کنند.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره امکان استفاده از پایگاه نظامی آمریکا در این کشور علیه ایران هم گفت: پایگاه نظامی آمریکا در قطر را نمی توان علیه ایران به کار گرفت زیرا براساس توافقنامه میان دوحه و واشنگتن، آمریکا باید از دولت قطر برای استفاده از این پایگاه نظامی علیه دیگران اجازه بگیرد اما [color=red]ما اجازه استفاده از این پایگاه علیه ایران را نمی دهیم.[/color]

قطر میزبان فرماندهی مرکزی نظامی آمریکاست. این فرماندهی وظیفه مدیریت نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه را برعهده دارد.

وی همچنین گفت که تغییرات دموکراتیک که کشورهای عربی را درنوردیده است به قطر و خانواده حاکم بر آن نیز نزدیک شده است.

شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني از سال 1992 تاکنون سمت وزیر خارجه قطر را برعهده دارد. او در سال 2007 نیز با حفظ سمت به عنوان نخست وزیر نیز از سوی امیر قطر منصوب شد.

http://www.asriran.com/fa/news/162376/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%88-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

--------------

[b][i]در مورد توافقات ایران و قطر گفته بودم..... خدا رو شکر شاهد از غیب رسید.[/i][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیزم marshal 1987
اعدادی رو که نوشتین اشتباه هست ، اون جدول حتماً اشتباه تایپی داره ، دیروز تو اخبار گفت امسال صادرات غیر نفتی ما به 45 میلیارد دلار میرسه حالا اگر فرض کنیم امسال ما 110 میلیارد دلار نفت بفروشیم و دولت از مالیات و برداشت از معادن و دیگر چیزها 35میلیارد دلار در بیاره درآمد ما به 190 میلیارد دلار میرسه . ( تازه 190 میلیارد دلار یه فرضه محاله و ما امسال به این رقم نمی رسیم. )
ظاهراً بودجه نظامی سال پیش 15 میلیارد دلار بوده حالا اگر طبق اون جدول بخواهیم فرض کنیم سال پیش 368 میلیارد دلار بودجه کشور بوده ، این دو تا رقم اصلاً با هم نمی خونن یعنی کشوری مثل ما با 368 میلیارد دلار بودجه رقم خیلی بیشتری رو صرف مسایل نظامی میکنه نه اینکه با بودجه 368 میلیاردی بیاد 15 میلیارد صرف مسایل نظامی کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیزم marshal 1987
اعدادی رو که نوشتین اشتباه هست ، اون جدول حتماً اشتباه تایپی داره ، دیروز تو اخبار گفت امسال صادرات غیر نفتی ما به 45 میلیارد دلار میرسه حالا اگر فرض کنیم امسال ما 110 میلیارد دلار نفت بفروشیم و دولت از مالیات و برداشت از معادن و دیگر چیزها 35میلیارد دلار در بیاره درآمد ما به 190 میلیارد دلار میرسه . ( تازه 190 میلیارد دلار یه فرضه محاله و ما امسال به این رقم نمی رسیم. )
ظاهراً بودجه نظامی سال پیش 15 میلیارد دلار بوده حالا اگر طبق اون جدول بخواهیم فرض کنیم سال پیش 368 میلیارد دلار بودجه کشور بوده ، این دو تا رقم اصلاً با هم نمی خونن یعنی کشوری مثل ما با 368 میلیارد دلار بودجه رقم خیلی بیشتری رو صرف مسایل نظامی میکنه نه اینکه با بودجه 368 میلیاردی بیاد 15 میلیارد صرف مسایل نظامی کنه.[/quote]

دوست خوبم.
اصرار شما بر اطلاعات نادرست که [b]مستند [/b]ارائه شده کار درستی نیست!

الان شما چی رو جمع میکنی بودجه ارائه شده اعلام شده و در تمام خبرگزاری ها هم هست.

پسر خوب "اگه فرض کنیم " یعنی چی؟ بودجه ردیف به ردیف و بند به بند کاملاً مشخصه و در اختیار مجلس قرار داره و البته مکتوب هم میشه که اساتید اقتصاد یا علاقه مندهای اقتصادی میخرند و مظالعه میکنن....

در ادامه برای اطمینان سایرین لینک دیگه ای هم میزارم :

http://sharghnewspaper.ir/News/89/12/03/8203.html

این هم روزنامه شرق که مخالف دولته (برای یه دسته که خبرگزاری های دولتی رو قبول ندارن)


[b]رقم 539 هزار میلیارد دلار کاملاً صحیح و از طرف تمام منابع خبری اعلام و تایید شده.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من اینکه گفتم اعداد اشتباهه اصلاً به خاطر قبول داشتن یا نداشتن منبع نبود که شما رفتی از روزنامه شرق منبع اوردی. میدونم حرفم عجیبه ولی رقم اعلام شده اشتباهه و آدم با کمی فکر کردن به این موضوع میتونه برسه.
ببینید دوست من همون طور که تو پست قبل گفتم تو اخبار دیروز اعلام کرد صادرات غیر نفتی ما امسال به 45 میلیارد دلار می رسه . عددی که در مورد فروش نفت امسال گفتم عددی بود که با توجه به قیمت حال اگر قیمتها همین طور بالا بمونه گفتم حالا اگر شما مقدار فروش نفت در سالهای گذشته رو نگاه کنی می بینی رقم فروش نفت از این پایین تر بوده. منابع درآمد دیگر هم برای ما اینقدر هم نیستند که بخواد از مجموع فروش نفت و صادرات غیر نفتی بالاتر بره ، پس باز هم این رقم اشتباه هست.

دوست من حرف بنده اینه که احتمال بسیار بسیار زیاد این رقم به ریال است یعنی بودجه امسال برابر 53.9 میلیارد دلار است نه 539 میلیارد دلار و این اشتباهیه که خبرگذاریها انجام دادن. ( دوست عزیزم بنده نه خدایی نا کرده با شما دشمنی ندارم و با دولت و کشورم هم همین طور که بخوام رقمها رو عوض کنم حتی اگر شما رقم رو از نظر بد بینانه هم اشتباه میگفتی باز هم میومدم همین کار رو میکردم. از شما خواهش میکنم بدون دید بد و با تفکر و تعقل به این مسیله نگاه کنید )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
53 ميليارد نيست :evil:

چند سال قبل اسراييل 40 ميليارد بود و اون زمان ايران بين 150 تا 200 بود.......يعني الان به يك سوم كاهش پيدا كرده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.