00Amin

ماهواره هایی جاسوسی KH 11 - 12 - 13 و لاکروس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تسلسحات ضد ماهواره فقط NFIRE.
اگه بتونيم به اين ماهواره ها دست پيدا كنيم ديگه مشكله ديده شدن توسط ماهواره ها و هم چنين مورده هدف قرار گرفتن توسط موشكهاي بالستيك رو نخواهيم داشت.
اما حيف كه NFIRE جزو پيشرفته ترين تسليحات حال حاضره.خرما كجاستو قده ما كجا :evil: [size=7]يه جور ديگشو گفتم[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد روش کار ماهواره های عکس برداری(چه جاسوسی و چه غیر جاسوسی ) بنده یه توضیحی بدم که ذهن دوستان بازتر شه .... خصوصاً اون دوستی که فیلم دیده بود و میگفت یه ماهواره جاسوسی چطور زوم کرده روی روزنامه.....


اول یه نکته رو باید واضح گفت و اون اینکه ماهواره های عکسبرداری هیچ زومی نمیتونن انجام بدن! اصولاً قابل کنترل و تنظیم برای عکس برداری در لحظه نیستند .... که اپراتور اراده کنه الان فلان جا ماهواره زوم کنه و عکس بگیره!

اما این ماهواره ها میتونند یه روزنامه رو با وضوح بالا نشون بدن و اون فیلم کاملاً درست بوده!!!

خوب به نظر الان یه تناقض میاد ولی اینطور نیست ... همه چیز به روش عکس برداری بر میگرده.

یه توضیح کوچیک: دوستانی که با دوربین های بالای 10 مگا پیکسل کار کردن میدونند حتی بدون زوم عدسی و لنز دوربین اونا عکسیو که میندازه از طریق زوم دیجیتال میتونه جزییات رو بزرگ کنه ! کاری که شاید یه دوربین قدیمی فقط با لنز بتونه بکنه!
دلیلش به کیفیت یه عکس بر میگرده.....

شما وقتی یه عکس معمولی دارید روی دسکتاپ کامپیوتر اون و زوم هم کنید باز جزییات واضحی نخواهید داشت چون اندازه اون عکس به اندازه صفحه کامپیوترتتونه ولی حالا عکسیو در نظر بگیرید که به اندازه یه کاغذ A1 باشه یعنی کیفیت اصلیش در حدیه که اگه روی یه کاغذ A1 چاپ شه همه چی سرجاشه و افت کیفیتی نست(اندازش اصلیش A1 دیگه!) حالا اگه این عکس رو بیارید روی صفحه کامپیوتر چون اندازه واقعی عکس بیشتر از صفحس اگه جایی زوم کنید جزییات واضح معلوم میشه (البته زوم کردن هم بسته به کیفیت اصلی محدودیت داره) این زوم کردن مثل اینه که شما یه قاب چوبی به اندازه صفحه کامپیوترتون درست کنید و اونو روی کاغذ A1 که عکس روش چاپ شده بچرخونید و عکس رو با جزییات حداکثرش ببینید.....



حالا که با روش تصویر برداری و تعاریفش اشنا شدید بریم سر ماهواره عکس برداری.....

الان شما عکسی رو فرض کنید که کیفیت اصلیش به اندازه شهر تهرانه! یعنی یگه به اندازه اصلیش چاپ شه باید صفحه نمایشی به اندازه شهر تهران باشه....

وقتی شما این عکس رو روی صفح کامپیوترتون میارید طبیعتاً تا وقتی که به اندازه اصلیش برسه میتونید زوم کنید و جزیاتی مثل یه روزنامه رو ببینید.


مختصر و مفید: زوم کردن تنها یه اقدام مجازیه برای نشون دادن گوشه ای از اطلاعات و گرنه ماهواره عکس یه شهر رو کامل با جزییات یه جا میفرسته و وقتی اون عکس رسید به مرکزش هزاران نفر میتونن هر جای اون عکس رو که خواستند با جزییات ببینند.


الان فکر کنم متوجه شدید که سیستمی مثل گوگل ارث چطور کار میکنه.... گوگل ارث چیزی نیست به جز یه عکس خیلی خیلی خیلی بزرگ از مساحت کره زمین که البته با تکنولوژی این عکس که از عکسهای مجزا تشکیل شده در کنار هم قرار گرفته و یک دست شده. بنابر این هر وقت شما فکر میکنید زوم کردید روی جایی در واقع دارید یه عکس معمولی رو از روی سرور گوگل بالا میارید همین چون اون عکس خیلی خیلی بزرگه.... و شما فقط ذره ای از اونو میتونید روی صفحه نمایشتون ببینید.



ماهواره جاسوسیم همینطوره (درواقع عکس های گوگل هم از ماهواره های مشابه تامین میشه) سرور های پر قدرت ارتش امریکا عکسهایی که هر چند ثانیه گرفته میشه رو پردازش میکنن و هر کدوم از پرسنل امریکا هر جای دنیا رو خواست میتونه با جزییات رصد کنه (ولی نه انلاین!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]آشنایی بیشتر با ماهواره های جاسوسی که ایران رو رصد میکنند:[/b]

[color=darkblue]

ایران، لبنان و سوریه زیر رصد شدید ماهواره های جاسوسی قرار گرفته اند.این مجموعه ماهواره ها توسط ماهواره جاسوسی "میستی" معروف بـه "AFP 731" هدايت می شوند. این ماهواره جاسوسی توسط سازمان ناسا برای سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) به فضا پرتاب شده و در يک مدار سری در فضای خاور میانه در حال گردش است. بیشتر فعالیت اين مجموعه ماهواره های جاسوسی جمع آوری اطلاعات لحظه ای از لبنان، سوريه و ایران است و شمار اين ماهواره ها به حدی رسیده است که نوعی ترافيک در فضای این سه کشور به وجود آمده است.

این استوانه های فلزی مملو از لنزهای بسیار حساس، دستگاه های شنود پیشرفته، سامانه های ارسال پیشرفته، نوارهای نايليون و سیلکون و رادارهای شناور در فضا هستند.پافشاری ایران بر غنی سازی اورانیوم در خاک خود و مخالفت تهران با پیشنهاد اروپا در مورد مشارکت روس ها در فعالیت های حساس تهيه سوخت هسته ای، حجم فعالیتها در فضای ایران را چندین برابر کرده است.

منيستی ماهواره ای چند منظوره است که هم اکنون دستگاه ها و آزمایشگاه هایی به وزن 15 تن را به ارزش یک ميليارد و 400 میلیون دلار در فضا در خود جای داده است و اطلاعات خود را به سازمان سیا ارسال می کند.این ماهواره اکنون در ارتفاع 720 کیلومتری زمین قرار گرفته است و از زمین به شکل یک نقطه روشن مسی رنگ دیده می شود و در یک مدار ثابت و انحرافی از قطب جنوب به طرف آرژانتین و مرزهای قاره آفریقا به سوی اقيانوس اطلس و دریای عرب به طرف شمال پيش رفته و تا حد فاصل مرزهای عراق، اردن و سوریه را پوشش می دهد. در این مرحله با یک انحراف نیم دایره ای به طرف شرق و شمال منحرف شده و تمامی خاک عراق، ترکیه و سوریه را ظرف یک ساعت به طور کامل از جنوب تا شمال پوشش می دهد.منیستی در این زمان می تواند به استراق سمع پرداخته و از مساحتی به قطر 240 کیلومتر مربع تصاویر واضحی را تهيه کند.
اطلاعات جمع آوری شده به طور مستقیم به پنج پايگاه زمینی وابسته به شبکه شنود " ایشلون " ارسال می شود. این شبکه جمع آوری اطلاعات با کشورهای آمريکا، کانادا، انگليس و نيوزلند همکاری می کند. از طریق شبکه مذکور لحظه به لحظه می توان از هر نوع تحرک مشکوک بر روی اين کره خاکی اطلاع حاصل کرد و به خصوص تمامی تحرکاتی را که در کشورهای عراق، سوریه و ايران رخ می دهد، به دست آورد.

حساسیت فعالیت های میستی به حدی است که امریکا از زمان ارسال آن به فضا حاضر نشد اطلاعاتی را در مورد آن منتشر کند و برای حفظ محرمانگی و سری بودن فعاليت های آن همواره تلاش دارد، اطلاعات غلط و گمراه کننده در مورد آن پخش کند. اعلام بروز نقص فنی در این ماهواره دو روز پس از پرتاب آن به فضا در مارس 1992 ( فروردین 1371 ) یکی از این ترفندها بود، در چارچوب این طرفند سیا ادعا کرد: این ماهواره در فضا گم شد وکنترل آن دیگر در اختیار کنترل زمينی نيست، از اینرو چند روز پس از پرتاب منفجر شد. این در حالی است که چندی بعد برخی از هواداران تعقیب ماهواره ها که به " صيادان ماهواره " معروف هستند، توانستند با تلسکوپ های خود حرکت میستی را ردیابی کنند و دریابند که این ماهواره در مداری به جز مداری که پنج سال قبل از آن در آن قرار داشت به گردش می پردازد.

از اهداف، وظایف و حتی سرعت ميستی در فضا اطلاعات چندانی وجود ندارد، اما یکی دیگر از مشهورترین ماهواره های جاسوسی در این گروه قرار دارند به نام " لاکروس 4 " است که گفته می شود با سرعتی بالغ بر 28 هزار و 800 کیلومتر در ساعت در فضا حرکت می کند و می تواند تصاویر کاملا مختلف با آنچه که ميستی می تواند تهیه کند، بگیرد و صداها و هیاهوی با فرکانس های متفاوت دريافت کند.

با وجود آن که لاکروس 4 می تواند حتی در شرایط ابری و مه تصوير تهیه کند، اما سه ماهواره دیگر این ماهواره جاسوسی را همراهی می کنند، ماموريت اين سه ماهواره گرفتن تصاويری با وضوح بسیار بالاست.

یکی از این ماهواره ها " کیهول 11 " نام دارد که به " یو اس ای 129 " هم مشهور است.این ماهواره بامداد هر روز به حد فاصل مرز سوریه و عراق می رسد وپس از آن به مدت چهار ساعت بر فراز بغداد وحومه آن فعالیت می کند، سپس به مدار دیگری نقل مکان می کند تا فردای آن روز ماموریت خود را در یک مدار دیگر از سر گیرد.کیهول 11 در ارتفاع 289 کیلومتری قرار داشته و سپس با انحراف به مدار دیگر می تواند ارتفاع خود را تا 640 کیلومتر تغییر دهد و بعد از آن به سوی قطب شمال می رود، با وجود آن که این ماهوره در طول حرکت مداری خویش در ارتفاعات مختلفی قرار می گیرد، اما در زمانی که بر فراز لبنان و سوریه می رسد در یک ارتفاع ثابت قرار می گیرد. و چهار ساعت هم در آن جا به فعالیت می پردازد.

کیهول 11 تقریبا شبیه به یک اتوبوس است، استوانه ای شکل است و طولی حدود 18 متر دارد که می تواند منطقه ای به قطر 160 کیلومتر را تحت پوشش لنزهای تصویر برداری حساس خود قرار دهد. دستگاه های حساس الکترونیکی این ماهواره با اشعله مادون قرمز مجهز است و می تواند از این طریق از اهداف خود در شب هم تصویربرداری کند. دقت و حساسیت تصاویر گرفته شده به حدی است که می توان به راحتی تفاوت بین تخم مرغ و توپ پینگ پنگ را در آنها مشاهده کرد.

به اعتراف پنتاگون " کیهول 11 " اکنون در مداری همسو با حرکت خورشید قرار گرفته و رایانه های آن می تواند در طول روز هر نوع تحرک کوچک نیروهای نظامی، تانک ها و یا حتی فعالیت یک عده کارگر را که سرگرم حفر خندق یا کانال هستند، ثبت کند.

وزارت دفاع آمریکا به مسئولان ذی ربط دستور داده است تا برخی از ماهواره های جاسوسی را بر فراز پاکستان و افغانستان قرار داده و در مدارهای بر فراز خلیج فارس هم ماهواره های مشابهی قرار دهند.ماموریت این ماهواره ها شنود تمامی مکالمات تلفن های همراه و گفتگوهای انجام گرفته از طریق دستگاه های بی سیم است.

دستگاه های رایانه ای این ماهواره ها علاوه بر رصد تمامی سیگنال های الکترومغناطیسی تمامی این ارتباطات را به مرکز ایشلون ارسال خواهد کرد تا در کنار جاسوسی مکالمات تلفن های معمولی و نامه های ارسال شده از طریق نمابر و پست الکترونیکی اطلاعات سیا را در این زمینه تکمیل کند.علاوه بر آن تمامی سیگنال های کد بندی شده و حتی صوری هم در این مرکز مورد آنالیز قرار می گیرند.

امروز ماهواره های پنتاگون می توانند نقشه ها و تصاویر بسیار دقیق و واضحی را تهیه کنند به نحوی که در صورت نیاز چهره افراد هم در این تصاویر مشخص می شود. لنزهای ماهواره های جاسوسی به حدی دقیق است که می تواند اجسام کمتر از یک متر را هم بر روی زمین به تصویر کشیده و شماره ثبت شده بر روی پلاک خودرو را با وضوح کامل ثبت کند[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم یه عکس از KH 11 (کیهول 11)

فقط عظمت لنز عکاسی رو برید......

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/HST_Lockheed_Integration.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوسته عزيز عكسها رو لينك كنيد كه صفحه بيش از اندازه سنگين نشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینم یه عکس از KH 11 (کیهول 11)

فقط عظمت لنز عکاسی رو برید......

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/HST_Lockheed_Integration.jpg[/quote]

ممنون بابت عکس (اگر بازم دارید بزارید icon_cheesygrin )
لنزش اندازه خونه ماست!! هابلی برای خودش!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هدف قراردان ماهواره ها زياد سخت نيست !

از كار انداختن موقت آنها هم همينطور ! پارازيت روي بي بي سي و توقف پخش برنامه ها از ماهواره و ...

================================
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/HST_Lockheed_Integration.jpg[/url]

اين كه عكس هابله !

هابل هم سوراخ كليد بود ؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هدف قراردان ماهواره ها زياد سخت نيست !

از كار انداختن موقت آنها هم همينطور ! پارازيت روي بي بي سي و توقف پخش برنامه ها از ماهواره و ...

================================
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/HST_Lockheed_Integration.jpg[/url]

اين كه عكس هابله !

هابل هم سوراخ كليد بود ؟![/quote]



1- این عکس لنز عکاسی و تصویربرداری ماهوارست نه خود ماهواره! و در سری های مختلف ممکنه استفاده شه!

شما وقتی بری یه دوربین عکاسی حرفه ای بخری خواهی دید لنز رو جدا باید تهیه کنی و لنز ** میلیمتری به تمام دوربینهایی که لنز بخورن ساخت هرشرکتی میخوره...

2- پارازیت روی ماهواره هایی مخابراتی با امواج الکترو مغناطیسی و کدهای دیجیتال ممکنه ولی دوست محترم اینا ماهواره تصویربردارین(!) عکس میندازن!!

یه مثال زمینی: مگه جایی که دیش و ریسورتون به خاطر پارازیت زمینی روی امواج (دکلهای شهری) کار نکنه دوربین عکاسیتون هم کارنمیکنه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]هدف قراردان ماهواره ها زياد سخت نيست !

از كار انداختن موقت آنها هم همينطور ! پارازيت روي بي بي سي و توقف پخش برنامه ها از ماهواره و ...

================================
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/HST_Lockheed_Integration.jpg[/url]

اين كه عكس هابله !

هابل هم سوراخ كليد بود ؟![/quote]



1- این عکس لنز عکاسی و تصویربرداری ماهوارست نه خود ماهواره! و در سری های مختلف ممکنه استفاده شه!

شما وقتی بری یه دوربین عکاسی حرفه ای بخری خواهی دید لنز رو جدا باید تهیه کنی و لنز ** میلیمتری به تمام دوربینهایی که لنز بخورن ساخت هرشرکتی میخوره...
[/quote]

درست مي فرمائيد كه اين تصوير تلسكوپه نه ماهواره اما من گفتم اين عكس هابله خودتان تصوير بالا را با اين پائيني مقايسه كنيد !
[url=http://www.sciencephoto.com/images/download_lo_res.html?id=822050041]http://www.sciencephoto.com/images/download_lo_res.html?id=822050041[/url]

و البته اين تصوير لينك زير


[url=http://en.wikipedia.org/wiki/KH-11_Kennan]http://en.wikipedia.org/wiki/KH-11_Kennan[/url]


[quote]

2- پارازیت روی ماهواره هایی مخابراتی با امواج الکترو مغناطیسی و کدهای دیجیتال ممکنه ولی دوست محترم اینا ماهواره تصویربردارین(!) عکس میندازن!!

یه مثال زمینی: مگه جایی که دیش و ریسورتون به خاطر پارازیت زمینی روی امواج (دکلهای شهری) کار نکنه دوربین عکاسیتون هم کارنمیکنه؟؟[/quote]

1 - اگر پارازيت با دكلهاي شهري و پوشش منطقه اي و شهري ايجاد بشه ، تأثيري روي ماهواراه نداره ، كه پخش يك كانال خاص و يك فركانس خاص از ماهواره به جهت جلوگيري از آسيب به اوون قطع بشه !

2- تا حالا نور ماشين پشت سري از آينه افتاده تو چشمتون ! نور زئون چي . ليزر چطور icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]هدف قراردان ماهواره ها زياد سخت نيست !

از كار انداختن موقت آنها هم همينطور ! پارازيت روي بي بي سي و توقف پخش برنامه ها از ماهواره و ...

================================
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/HST_Lockheed_Integration.jpg[/url]

اين كه عكس هابله !

هابل هم سوراخ كليد بود ؟![/quote]



1- این عکس لنز عکاسی و تصویربرداری ماهوارست نه خود ماهواره! و در سری های مختلف ممکنه استفاده شه!

شما وقتی بری یه دوربین عکاسی حرفه ای بخری خواهی دید لنز رو جدا باید تهیه کنی و لنز ** میلیمتری به تمام دوربینهایی که لنز بخورن ساخت هرشرکتی میخوره...
[/quote]

درست مي فرمائيد كه اين تصوير تلسكوپه نه ماهواره اما من گفتم اين عكس هابله خودتان تصوير بالا را با اين پائيني مقايسه كنيد !
[url=http://www.sciencephoto.com/images/download_lo_res.html?id=822050041]http://www.sciencephoto.com/images/download_lo_res.html?id=822050041[/url]

و البته اين تصوير لينك زير


[url=http://en.wikipedia.org/wiki/KH-11_Kennan]http://en.wikipedia.org/wiki/KH-11_Kennan[/url]


[quote]

2- پارازیت روی ماهواره هایی مخابراتی با امواج الکترو مغناطیسی و کدهای دیجیتال ممکنه ولی دوست محترم اینا ماهواره تصویربردارین(!) عکس میندازن!!

یه مثال زمینی: مگه جایی که دیش و ریسورتون به خاطر پارازیت زمینی روی امواج (دکلهای شهری) کار نکنه دوربین عکاسیتون هم کارنمیکنه؟؟[/quote]

1 - اگر پارازيت با دكلهاي شهري و پوشش منطقه اي و شهري ايجاد بشه ، تأثيري روي ماهواراه نداره ، كه پخش يك كانال خاص و يك فركانس خاص از ماهواره به جهت جلوگيري از آسيب به اوون قطع بشه !

2- تا حالا نور ماشين پشت سري از آينه افتاده تو چشمتون ! نور زئون چي . ليزر چطور icon_cheesygrin[/quote]



در مورد عدسی ماهواره باید خدمتتون عرض کنم همونطور که در قسمتی از متن همون لینک میخونید داریم:
"which was subsequently also used for the polishing of primary mirror of the Hubble Space Telescope"

یعنی در نمونه های اولیه کیهول 11 از یک عدسی مشابه عدسی تلسکوپ هابل برای ساخت کیهول 11 استفاده شده .....




در مورد کور کردن ماهواره :

شما به وضوح اشاره به پارازیت الکترو مغناطیسی روی ماهواره کردید و من جواب اونو دادم (که امکانپذیر نیست) در مورد لیزر و سایر بحثها چیزی نفرموده بودید که من بخوام جواب بدم....


در مورد لیزر :
تا حالا لیزر داشتید؟ میدونید بردش چقدره؟ 100 متر ؟ 1000 متر؟ 10 کیلومتر؟ یا 600 کیلومتر؟؟

بله از لحاظ تئوری و علمی امکان پذیره اما نیاز به تکنولوژی خیلی بالا و تجهیزات سنگینی داره این لیزر چون باید خیلی خیلی پرانرژی باشه که تا اون فاصله بره...

در مورد اینکه کسی تا حالا نور زئون توی اینه ماشین انداخته یانه عرض کنم که دوست من شما میخوای با چه نور افکنی نوری ایجاد کنی که از نور بازتابی خورشید قویتر باشه تا بتونه کور کنه ماهواره رو؟

(البته ایجاد منبع برای فرو سرخ و سیستم عکس برداری مادون قرمز اثرگزاره در شبها چون این عکس برداری حالت پسیو داره و هر منبعی میتونه کور کنه اونو )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد کور کردن ماهواره :

شما به وضوح اشاره به پارازیت الکترو مغناطیسی روی ماهواره کردید و من جواب اونو دادم (که امکانپذیر نیست) در مورد لیزر و سایر بحثها چیزی نفرموده بودید که من بخوام جواب بدم....


در مورد لیزر :
تا حالا لیزر داشتید؟ میدونید بردش چقدره؟ 100 متر ؟ 1000 متر؟ 10 کیلومتر؟ یا 600 کیلومتر؟؟

بله از لحاظ تئوری و علمی امکان پذیره اما نیاز به تکنولوژی خیلی بالا و تجهیزات سنگینی داره این لیزر چون باید خیلی خیلی پرانرژی باشه که تا اون فاصله بره...

در مورد اینکه کسی تا حالا نور زئون توی اینه ماشین انداخته یانه عرض کنم که دوست من شما میخوای با چه نور افکنی نوری ایجاد کنی که از نور بازتابی خورشید قویتر باشه تا بتونه کور کنه ماهواره رو؟

(البته ایجاد منبع برای فرو سرخ و سیستم عکس برداری مادون قرمز اثرگزاره در شبها چون این عکس برداری حالت پسیو داره و هر منبعی میتونه کور کنه اونو )
[/quote]

نه مثل اينكه سرت براي كل كل درد مي كنه !

اشاره من به پارازيت جهت امواج الكترومغناطيس براي[b] مثال[/b] بود .

[b]اما در مورد كور كردن ماهواره [/b]
اين رو كه خود شما فرموديد :

[quote](البته ایجاد منبع برای فرو سرخ و سیستم عکس برداری مادون قرمز اثرگزاره در شبها چون این عکس برداری حالت پسیو داره و هر منبعی میتونه کور کنه اونو )[/quote]

و در مورد استفاده از ليزر قبول داريد كه از نظر تئوري و علمي عملياتي هست !

اما يك نكته را اضافه كنم

هيچ احتياجي به كور كردن كامل ماهواره نيست !
براي حفاظت از يك تأسيسات خاص با وسعتي مثلا يك هكتار ، احتياج به دانستن مدار ماهواره و موقعيت اون هست ، بعد با منبعي كم قدرت تر ، فقط زاويه ديد ماهواره را در جهت مورد نظر كور مي كنيم !
تصويري كه ماهواره مي گيره در اون موقعيت خاص( محيط يك هكتاري) شفاف و واضح نخواهد بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای اینکه کار به کل کل نکشه جهت رد کردن آخرین فرمایشتون مثالی میزنم تا مطلب روشن شه.

شما توی روز یه نور افکن خیلی قوی رو روشن کنید بعد برید از سمت دیگه شهر از روی یه بلندی با یه تلسکوپ به اون منطقه نگاه کنید ..... خواهید دید که اون منبع یه هاله درست کرده [b]ولی[/b] خیلی محدود که به یه متر هم نمیرسه!

هرچه فاصله شما از منبع ساختگی بیشتر باشه اون هاله مزاحم هم کمتر میشه (چون نور منعکس شده خورشید که از اطراف نور افکن میاد خیلی قویتر از نور تولید شده با نور افکنه پس ماندگاری بیشتری داره و در اثر افزایش فاصله وضوح تصویر رو بیشتر میکنه....)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من فکر میکنم مسئله کور کردن این ماهواره ها به این سادگی که دوستان میگن نباشه icon_biggrin[/quote]

غير ممكن نيست icon_cheesygrin

[url=http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1529864/Beijing-secretly-fires-lasers-to-disable-US-satellites.html]http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1529864/Beijing-secretly-fires-lasers-to-disable-US-satellites.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.